2raw2ride

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ijslandert
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-01-22

2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 15:29

Weet niet of dit hier juist staat.

Maar in de laaste paar weken is een man op tiktok en insta viraal gegaan doordat hij met zijn Tennessee walker een reis wil maken van 3700 kilometer in 100 dagen.
Het paard had hij pas 1 maand voordat hij vertrok gekocht, en is inmiddels zwaar onder bespierd geraakt en heeft ook sinds het begin slecht passend tuig.
Ik schrok hier echt van en ben echt benieuwd wat jullie ervan vinden

hij heet dus op insta en tiktok @2raw2ride

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:31

Heel eerlijk, ik denk niet dat er een paardenliefhebber is die hier iets positiefs over te melden heeft. Echt een bizarre situatie. Moet zeggen dat ik ook niet snap dat PETA over de kleinste dingen van de hoogste toren blaast, maar hier dan nog niks over te melden heeft.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:39

Ik zie nergens een zwaar onbespierd paard met slecht passend tuig. Maar misschien kijk ik niet goed?

De reis is echter veel te lang en te zwaar. Dat kan echt niet...

ijslandert
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-01-22

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 15:41

Ik weet niet of ik hier vergelijk fotos mag plaatsen, maar zoek anders even op tiktok, is echt heftig om te zien

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:43

ijslandert schreef:
Ik weet niet of ik hier vergelijk fotos mag plaatsen, maar zoek anders even op tiktok, is echt heftig om te zien

Ik heb geen tiktok. Alleen insta

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:43

Kabayo schreef:
Ik zie nergens een zwaar onbespierd paard met slecht passend tuig. Maar misschien kijk ik niet goed?

De reis is echter veel te lang en te zwaar. Dat kan echt niet...


Het bit zit zowel ondersteboven en achterstevoren in de mond

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:45

Ik meende ergens een bericht te zien dat het paard al in bewaring is genomen.

Ongelofelijk dat iedere gek een paard van craigslist kan kopen en hiermee nog (in eerste instantie, positieve) publiciteit genereert ook

ijslandert
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 15:52

Aight schreef:
Ik meende ergens een bericht te zien dat het paard al in bewaring is genomen.

Ongelofelijk dat iedere gek een paard van craigslist kan kopen en hiermee nog (in eerste instantie, positieve) publiciteit genereert ook

Hij had ook tegen de oude eigenaar gelogen over wanneer die wilde vertrekken (2 jaar ipv 1 maand)

Als dit mijn paard was geweest :?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:00

Kabayo schreef:
Ik zie nergens een zwaar onbespierd paard met slecht passend tuig. Maar misschien kijk ik niet goed?

De reis is echter veel te lang en te zwaar. Dat kan echt niet...

Het bit blijkt op zijn kop te zitten en het paard had al na enkele dagen flink oedeem bij de singel zitten. Ook zie je dat hij bij de schoft al; flink is ingevallen, ook loopt hij niet (meer) zuiver.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:03

Dat zag je niet op de filmpjes van insta. Heb even goed gekeken naar het bit maar je hebt gelijk.... wat vreselijk dit. Hoop dat het paard inderdaad nu in beslag is genomen...

ijslandert
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-01-22

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:20

Het paard is niet in beslag genomen maar was bij een kliniek, is inmiddels weer bij die man

Kitten84

Berichten: 860
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Friesland

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:08

Volg dit verhaal op de voet. Falcon ziet er vreselijk uit....TikTok staat er vol mee, Cyril gaat niet stoppen tot het paard door zijn benen gaat.
Hij zit onder de plekken, zijn ruggengraat ligt er boven op, hij is gevoelig bij de lendenen, hij heeft een bult van een spoor(?).
Er is al 20.000 dollar geboden, maar de koper moet dan een NDA tekenen, dus bek houden dus. Die vent weet heel goed wat hij doet. Hij wil rijk en beroemd worden en Falcon en zijn spullen veilen zodra de rit voorbij is.
Cyril is al beroemd, maar niet om de redenen die hij wilt en als hij zo door gaat is er geen paard die hij kan veilen voor zijn hallelujah moment. Stomme vent.
Ik hoop echt dat ze daar in Amerika wat kunnen doen en het paard bij hem weg krijgen voor het te laat is. Beestje is ook de goedheid zelve, zo gemoedelijk en lief

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:20

Nou inderdaad wat Kitten84 zegt. Een deel van het probleem is dat het gaat om een paard en geen kat of hond. Voor huisdieren is de wetgeving veel strenger dan voor paarden. Daardoor kon nu nog niet worden ingegrepen, ondanks dat hij even bij een dierenarts gestaan heeft een nachtje.
Dat paard heeft ongeveer 150 kg op zijn rug, Cyril plus bepakking. Er is niet voorzien in voeding voor het paard, die moet maar een uurtje grazen of zo.
Dat onderste boven bit is een twisted wire met shanks nota bene {:)-:(
Falcon is duidelijk vermagerd en niet rad, maar hij gaat toch door.
Hoeveel ervaring die man heeft met paarden is mij niet duidelijk, maar rijden is niet zijn sterkste punt. Oh en hij heeft een schroevedraaier mee, om een ijzer eraf te kunnen halen als nodig :?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:37

Ik volg dit ook via TikTok. Onbegrijpelijk. Cyril slaat alle aanbod voor voer en water voor Falcon af. De keren dat hij wel water accepteert voor Falcon staat het dier liters naar binnen te drinken. Absurd.

Hij wil de beelden van zijn rit verkopen aan Netflix las ik, weet niet hoeveel daarvan waar is. Echt bizar hoe egocentrisch iemand kan zijn.

Kitten84

Berichten: 860
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:58

Flux schreef:
Ik volg dit ook via TikTok. Onbegrijpelijk. Cyril slaat alle aanbod voor voer en water voor Falcon af. De keren dat hij wel water accepteert voor Falcon staat het dier liters naar binnen te drinken. Absurd.

Hij wil de beelden van zijn rit verkopen aan Netflix las ik, weet niet hoeveel daarvan waar is. Echt bizar hoe egocentrisch iemand kan zijn.



Hij wilde de beelden van zijn Go Pro verkopen geloof ik. Nadeel is hij nu landelijker gaat rijden omdat iedereen hem in de gaten houdt.
Het volgende stuk is 300 km door woestijnachtig gebied....

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 07:21

Jeetje, even opgezocht en wat ziet dat paard er dramatisch uit! De ruggengraat ligt er gewoon bovenop en dan daar al dat gewicht nog bij.

Paard kijkt ook erg dof uit de ogen maar het moet dan ook 50k per dag lopen. Ik hoop dat hij gestopt wordt!

Kitten84

Berichten: 860
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Friesland

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 07:34

En nu wil hij 60.000 voor Falcon, maar zijn plan is om dan een getraind paard plus pakpaard te gaan kopen en alsnog zijn tocht te gaan doen.
Dus nu wil hij mensen financieel gaan uitbuiten ook plus die 2 paarden die hij dan gaat kopen

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:01

Zijn er hier nog updates? Ik kan alleen zijn insta bekijken. Ik hoop zo Dat hij snel leert en stopt

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:13

Ik zie ook constant verhalen van hem voorbijkomen. Het moeilijke met dit geval is ook hoe meer media aandacht hij krijgt hoe meer z’n ego wordt gevoed. Arm paard. Hopelijk kan er ingegrepen worden voor het echt te laat is.

ijslandert
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-01-22

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 08:45

Ja hij zit nu volgensmij ergens waar er echt geen ruwvoer is, dus ben benieuwd wat hij gaat doen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:35


KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:39

Stokkreupel zelfs.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:51

Jeetje wat een bizar verhaal joh....ik ken het niet maar er wordt dus eigenlijk een paard voor het oog van ik weet niet hoeveel mensen doodgereden / gemarteld en niemand kan er iets aan doen :?

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:10

Tja, welkom in de wereld. Zoveel paarden worden (zelfs op social media) bereden door te zware mensen, met slecht passend tuig, stok kreupel, etc. Paarden die agressief zijn door medische problemen(zoals merries) word vaak om gelachen, ook de reden dat ik eigenlijk geen social media meer heb. :) Ik heb voornamelijk het filmpje gekeken van Raleigh Link, weet er verder ook niets vanaf. Gewoon een grote stunt voor aandacht en tja, dat krijgt deze man genoeg, al is het niet positief. Hoop voor het beestje (en nu blijkbaar twee?) dat het word gered. Blijft me verbazen dat mensen slechts geld nodig hebben(en soms niet eens) voor het aanschaf van een dier, hoe klein of groot dan ook.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: 2raw2ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 23:51