Beenbescherming endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Beenbescherming endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 10:54

Dag allemaal,

Mijn 14 jarige PRE ruin heeft een schiefel op zijn griffelbeen rechtsvoor sinds 2 jaar.
Hiervoor is hij toen behandeld. Het advies om beenbescherming te dragen heb ik tijdelijk
opgevolgd. Maar ik merkte op lange tochten zeker met warm weer toch wrijving en dus wondjes.
Hij heeft correct been gebruik maar wel veel beweging. Dus een tijd zonder beschermers. nu sinds twee weken heeft hij de schiefel toch aangetikt tijdens een galop. Gevolg weer rust en schiefel actief. Geen pezen beschadigd en niet zo erg als vorige keer. Wel weer dringend advies om beschermers te dragen.

Dus op zoek naar goede beschermers die niet draaien en te warm worden. Ook waterbestendig.

Graag advies

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Beenbescherming endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:22

Wat heb je al geprobeerd? Hier gebruik ik bij gewone training bij extreem warm domineerde lelijke luchtige van composit maar er zijn er ook genoeg waar bij ze schuren echt luchtig zijn ze wel

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Beenbescherming endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 11:37

die composit gebruikt indd maar wondjes

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:37

Tja, ik heb 27 jaar 3-in 1 beschermers gebruikt, van Professionals Choice, ook tijdens endurance en tijdens dagtochten op vakanties... nog nooit een wondje van wrijving gehad.... ms passen je beschermers gewoon niet goed ???
Ik vind deze beschermers super, en ze zullen best warm worden maar mijn paard heeft er nooit last van gehad, en hoe weet je of het TE warm wordt? gekookte pezen heb ik nog nooit gehad en ook geen peesblessures erdoor....

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Beenbescherming endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:09

Beschermers met bont?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beenbescherming endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:20