Route veluwe gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maribor
Berichten: 22
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Nh

Route veluwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 23:05

Onverwacht heb ik een dag vrij en wil dan naar de Veluwe trainen.

Wat lastig wat moois te zoeken op ruiter en mennen, want ik ken het daar dus niet. Liefst zou ik ook flink stukken over heide en vlaktes willen maken, die heb ik niet waar ik woon :D

Ik zoek: route van ca 40 km, waar je lekker veel op kunt draven, minder asfalt/verkeer/hekken. Omgeving laag Soeren toont heel mooi op foto's.

Heeft iemand toevallig een gpx route staan op zijn telefoon? En zou die hem met mij willen delen?

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Route veluwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 23:37


Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 23:41

https://planner.routesopdeveluwe.nl/pla ... ardrijden/
Hier kun je via knooppunten rijden.
Omgeving Ugchelen (bos), Hoog Buurlo (heide), Kootwijk (zandverstuiving) is erg mooi en gratis.
Bij knooppunt 29 is een zeer ruime parkeerplaats en zit mooi dicht bij de afrit Kootwijk aan de A1.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Route veluwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 07:48

Laag Soeren verhipt ook nog eens van de hekken.

Ik zou ook starten bij de parkeerplaats die Albert noemt, perfecte plek om te parkeren.
En daar starten zal vanaf Schagen zeker nog een half uur reizen schelen dan wanneer je bij de Posbank (eigenlijk heet het daar het Herikhuizerveld) zou willen rijden.

Maribor
Berichten: 22
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 09:45

Ok top
Dank jullie wel, deze kaart kende ik ook nog niet.
Mag ik vragen over welke knooppunten het dan ongeveer gaat? De plaatsen die Albert noemt? Of de naam van KP 29?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:50

Omgeving Ede is ook prachtig, vertrekken vanuit de parkeerplaats bij Natuurcentrum Veluwe of heel klein stukje verder, bij Juffrouw Tok en je kan uren rijden, afwisselend terrein met heide en bossen. Wel een paar hekken, maar lang zoveel niet als bij Laag Soeren.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:52

Afrit 18 Kootwijk/Harderwijk N 302. Je gaat vanaf waar jij vandaan komt met een lus de snelweg af, onderaan afrit ga je linksaf richting Kootwijk, dan direct onder het spoorviaduct door, dan heb je eerst links een inrit naar een ProRail werkplek/materieelopslag, dan fietspad en direct daar achter de inrit naar parkeerplaats "Boveneind".
Rechts van de doorgaande weg staan ook vaak auto's geparkeerd, aan die kant is een hondenlosloopgebied en mensen zetten daar dan hun auto ook neer.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Route veluwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:12

29 61 26 43 42 45 47 48 50 51 52 71 72 74 75 76 67 66 65 64 53 54 50 51 49 15 03 04 05 07 09 08 20 19 18 25 30 63 62 29
Dan moet je denk ik wel aan je afstand zitten.

Maribor
Berichten: 22
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Nh

Re: Route veluwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 11:54

Super dank je wel!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Route veluwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 12:35

Als je wilt kan ik ook nog een route uitzetten voor je. Ken de omgeving goed en ik werk veel met ruiterenenmennen. Alleen mijn langste route is nu rond de 25 a 30 km omdat mijn pony nog niet langere afstanden doet. Maar ken de omgeving goed genoeg om er km bij te zetten

Maribor
Berichten: 22
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Nh

Re: Route veluwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 13:55

Hoi Chamion
Als je dat wilt doen? Alleen als je tijd hebt hoor:-) ik bedoelde eigenlijk of i3mand er toevallig al 1 had op zijn komoot:-)
Als we de route morgen niet doen dan komt er weer een keer:-)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:59

Geen idee waarom, maar ik krijg nu pas dit bericht binnen |( :+
Maar ik zal hem even maken. Vertrek punt is het Veluws Ros in Ermelo (fazantlaan om exact te zijn) Zal dadelijk dit bericht aanpassen als er verder geen reacties zijn gekomen. Je moet wel 2x een weg oversteken maar zijn overzichtelijk. Als ruiter hoef je geen hekken open te doen. Je kan er of overheen springen of er langs rijden

Ymijnpaardju
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:03

Ik heb niet wat je zoekt; een route. Maar ik wou even zeggen dat de veluwe zeker heel mooi is! Misschien nog een tip. De zandvlakte rond nuspeet is ook echt super mooi! En waar ik vaak kom is de Gortelse heide. Heel de veluwe is eigenlijk een plaatje hihi!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:43

Zo, je kan trouwens op meerdere plekken langs de route stoppen. Ook kom je langs het Solse gat. MEER INFO
Ook is Boshuis Drie op deze route. Dan ga je bij knooopunt 82 route af naar links voor ongeveer een halve kilometer. Heerlijke restaurant waar paarden welkom zijn (paddock's, water, emmers, slang) MEER INFO

De hei heeft wat weinig paden volgens de knooppunten route maar de hele hei mag je op (tenminste ik kom vaak genoeg SBB tegen op niet knooppunten routes daar en nooit gezeur ofzo gehad) Dus op eigen risico. Pad waar je overheen gaat is trouwens wat onduidelijk aangegeven. Vanaf een heel breed pad moet je opeens halverwege de hei naar links een heel smal pad in. Paste maar net met mijn menwagen :+

Nu eens kijken hoe ik het kan delen:
Voor alle 2 de routes geld, stuur mij even een pb als je het GPX bestand wilt hebben. Die kan ik alleen via de mail versturen, maar ik snap dat jullie niet allemaal je mail hier open en bloot willen neergooien :D ;)

Route 1: 35,6 km Solse Gat/Boshuis Drie
https://www.ruiterenenmennen.nl/route-b ... 45a44415b0

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Route 2 is een andere route vanuit hetzelfde vertrekpunt. Hier moet je wel een zeer drukke weg oversteken, namelijk de doorgaande route tussen de A1 en de A28 (N302 uit mijn hoofd)
Ikzelf neem deze route alleen als ik een volwassen/ervaren groom op de wagen heb zitten. Met ruiter steek je wel makkelijker over dan met de menwagen. Maar het is toch een verdomd mooie route na het oversteken, echt 1 van mijn favorietjes :# De oversteek bij knooppunt 52 werkt met een hek die je ook te paard kan bedienen, dit ivm wildroosters bij de parkeerplaats daar en het fietspad aan weerzijdes van de weg.

Er zijn langs deze route meerdere pauzeplekken gemaakt geschikt voor paarden. 1tje, in de beurt van knooppunt 58, heeft stands, paddocks en een grondwaterpomp met een emmer aan de ketting (ketting is niet lang) Ook kom je meerdere keren langs water. Waarvan op enkele plekken het mogelijk is te paard erdoorheen te gaan.

Route 2: 30 km Cyraisische Veld/ Leuvense Bos
https://www.ruiterenenmennen.nl/route-b ... 4c52bd1064

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben je bang te verdwalen, ik vind het altijd leuk om mensen "mijn achtertuin" te laten zien. En doordat ik met menwagen ga, kunnen daar ook mensen op stappen :j