Internationale wedstrijd in Frankrijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Internationale wedstrijd in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 14:25

Dankjewel en veel succes in Houthalen! Mooi parcours daar!

manja39
Berichten: 159
Geregistreerd: 16-09-13

Re: Internationale wedstrijd in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:54

Supergaaf lijkt me dit om te doen. Mooi verslag. Ik hen geen kaas gegeten van endurance. Zou je de technische termen willen uitleggen ( A-B. ed )en wat de waarden moeten zijn om weer door te mogen. Wel goed dat er zo goed op de paarden wordt gepast.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:09

Nogmaals trots op jullie, wat een prestatie weer :j

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 10:59

manja39 schreef:
Supergaaf lijkt me dit om te doen. Mooi verslag. Ik hen geen kaas gegeten van endurance. Zou je de technische termen willen uitleggen ( A-B. ed )en wat de waarden moeten zijn om weer door te mogen. Wel goed dat er zo goed op de paarden wordt gepast.


Zeker! De controles zijn erg streng waardoor er vaak een laag finish percentage behaald word. De paarden zijn dan (vaak) niet carrière eindigend kreupel. Een in de meeste gevallen zelfs een uur later al niet meer zichtbaar. Het paard word dus beschermd tegen pijn met de keuringen.


Afbeelding


Bij deze wedstrijd ging alles digitaal dus een stickertje als je klaar bent bij de dierenarts. Dit is zijn finish sticker en ik neem je even mee van boven naar beneden

Arr 17:48 dit is de tijd dat ik over de finish heen kwam
In-time 17:56 dit is de tijd dat ik over het lijntje liep bij de dierenarts
Track speed 17.47 mijn snelheid deze lus
Av spd 16.37 mijn gemiddelde snelheid over de hele wedstrijden
Ph REC 7:30 mijn tijd van het herstel deze ronde
T.rec 17.29 mijn totale recovery tijd van deze wedstrijd
Pulse 1 56 de hartslag die ze de eerste keer meten bij de DA deze moet <64 zijn
Pulse 2 56 de hartslag die ze +- 30 sec meten nadat je de baan over en weer gedraafd hebt. Deze mag hoger zijn dan 64 maar idealiter eronder of max 4 slagen boven je eerste waarde. Ik weet niet wat de precieze regels zijn wanneer je alleen op deze waarde een afkeur kunt krijgen. Behalve dan de eerste meeting >64
Skin t 1 dit is een velletje trekken hoe lang deze blijft staan >3 seconden is niet goed en teken van uitdroging
muc m a is de kleur van de slijmvliezen. Bij een b is er teken van verkleuring en c is teken van uitdroging / dan slaan ze wat wit uit
Cap r 2 dit is op de slijmvliezen bij de mond drukken en kijken hoe snel hij weer terug roze word >3 seconden is teken van uitdroging
Gut s A dit zijn darmgeluiden. Een b zijn ze minder actief en een c zijn ze afwezig
Wounds a spreekt voor zich, geen wonden. Een B kan als hij bijv zichzelf achter heeft aangetikt en het is heel klein krijg je die. Is het groter krijg je een C en een afkeur met MI (minor injury)
Gait A dit is de draf. Een B zien ze een wat stijver paard en een C is als er meerdere onregelmatige passen zien in de drafbaan van 2x 40 meter
Musc A dit zijn de stram en stijfheid van de rug en bilspieren. Een b zijn ze stijf en met een C kun je aan spier bevangenheid denken


Dus je krijgt waardes tussen de 1 en 3 en a en c waarbij een 1 3 niet direct betekend dat je afgekeurd bent als de rest allemaal 1 is bijv. Maar vaak krijg je dan een extra keuring voor je naar buiten mag om te kijken of die 3 wel verbeterd. Een c lijd bijna altijd tot een afkeuring. Met een C op draf mag je niet naar de volgende ronde. Een C op darmen geven ze soms een extra keuring maar dat is weer afhankelijk van de andere waardes. Meestal is de rest dan ook niet zo tof en lig je uit de wedstrijd.

Mocht het niet duidelijk zijn hoor ik het graag!

manja39
Berichten: 159
Geregistreerd: 16-09-13

Re: Internationale wedstrijd in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:13

Heel helder, dat maakt je verslag gemakkelijker te lezen voor de Leek, dank!

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:26

Wat leuk om te zien! Ben een paar wedstrijden groom geweest en geholpen bij trainen. Vindt de sport leuk maar ik ben altijd alleen en dit is geen sport om alleen te doen.

Ben ook wel benieuwd naar je handige hooitas! Heb je daar een foto van?

bella24

Berichten: 834
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:55

Leuk om te lezen! Gefeliciteerd met jullie mooie resultaat *\o/*

Ik reed meer dan 10 jaar geleden endurance en geniet zo weer een beetje mee. Ben niet altijd gelukkig met hoe de endurancesport ontwikkelt maar dit ziet er heerlijk & eerlijk uit :j

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 16:34

Leuk om te lezen en gefeliciteerd met je behaalde resultaat! :D

Bokt90
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:24

Een beetje laat maar gefeliciteerd!

Anne_art
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:28

leuk verslag!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Internationale wedstrijd in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 22:54

Oh wat leuk dat hij ineens weer opbloeit! Ik ben nogsteeds zo trots op mijn witje <3 dank voor alle lieve reacties <3