Endurance 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scooby09

Berichten: 2215
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 05:59

https://www.hoofwear.com/
Neem even contact op met Klaas hij weet alles van verschillende schoenen.
Ik heb Renegates totaal ander model.
Kan mij voorstellen dat als ze echt scheef afslijt er veel druk op de schoen komt te staan en daardoor wellicht gaan draaien.

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:07

Ik fiets wel eens met mijn haflinger, lekker onbelast rechtuit bewegen, hij luistert netjes genoeg om zo heerlijk lange stukken te kunnen draven en ook de galop mee te pakken op geschikte routes (een mooi vlak zandpad, of een fijn goed fietspad met brede degelijke grasberm). Vind ik een heerlijke aanvulling op de trainingen onder het zadel.

Gisteren was ik ook een rondje gaan fietsen en toen was vanmorgen mijn stal app ontploft, omdat er een foto in de krant stond van de plaatselijke Chinees, waar ik net voorbij kwam fietsen net hafje aan de hand _O-

Ik had de fotograaf wel zien staan, alleen niet verwacht datie mij bij het restaurant op de foto zou gaan zetten, dacht datie zou wachten tot we voorbij waren.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2444
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:36

Oh wat grappig marije, heb je een foto van het kranten artikeltje?

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:43

Ik heb een printscreen gekregen van een stalgenoot:

Afbeelding

Galeobdolon

Berichten: 1099
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:55

Hé bekende plek! Ik hoorde alleen dat het toch niet door gaat de Mac? Lekker pad om met je paard te fietsen ja, als het niet te druk is.

Over hoefschoenen; Inderdaad hoofwear. Scootboots zijn er in smal voor smallere achtervoeten en er zijn beperkte aanpassingen te maken door het eenmalig verhitten van het plastic.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2444
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:04

Marije_jiplover schreef:
Ik heb een printscreen gekregen van een stalgenoot:

[ [url=m/gxXtQo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Geweldige foto _/-\o_ :')

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:22

Wat leuk dat ze je precies gekiekt hebben, Marije!

Ik rij ook met hoefschoenen, ik heb de Flexboots. Die zijn veel zachter en ik vind ze ook makkelijker dan de scootboots. Stinky slijt achter ook scheef af, en ik wissel de achterschoenen gewoon regelmatig van kant. Onze senior heeft juist voor een iets gedraaide hoef en dat ging prima met de schoen, die draaide dan 'scheef' mee (als in, zat niet recht als je naar de rest van het been keek maar wel recht om haar hoef heen) en die bleef altijd netjes zitten. Ze heeft op die schoenen meer dan 1000 km gelopen en uiteindelijk waren ze versleten, en de scheve kant had een iets groter gat maar de schoenen van mijn wel recht op de hoeven staande merrie gingen ook 1000 km mee dus aan scheefheid van hoeven zal het denk ik niet liggen.
Contact opnemen met hoofwear of equischoen is wel een hele goede.

Sandra, wij rijden met een Ghost Puro plus :)

Wij hebben gisteren weer een rondje gedaan. Ik was laat en had dus maar weinig tijd, dus werd het een kort rondje 'draaf-nou-eens-niet-zo-hard' van 8 km en dat deed hij heel netjes!
Onderweg rijd ik ook op horloge qua afstand en tempo (lang leve de tempozone van Polar die mij waarschuwt als we buiten een tempozone uitkomen, oftewel te hard gaan), maar alleen Equilab is in staat om draf en galop te onderscheiden en dat vind ik erg waardevol!

SandraWierda

Berichten: 1432
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:17

Marije wat leuk :j

nessinator schreef:
Sandra, wij rijden met een Ghost Puro plus :)

Ik ben ook al eens naar ghost aan het kijken geweest, maar durft het niet helemaal aan _O-

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:44

De ghost puro gebruik ik ook voor mijn merrie. Fijn zadeltje.

SandraWierda

Berichten: 1432
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:58

StonedRomy schreef:
De ghost puro gebruik ik ook voor mijn merrie. Fijn zadeltje.


Ik ga me er toch nog weer eens inverdiepen, past zo’n zadeltje ook op hele korte pony?

Probleem is hier beetje dat ik van manlief er niet zo even een zadel bij mag hebben en omdat ik ook dressuur/ springen doe wordt het hem niet met alleen een ghost zadel :o

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:53

Mijn merrie is echt best kort in de rug en past perfect

Stelvio
Berichten: 827
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 03:32

Geniale foto Marije, op de fiets met paard langs de Chinees :+

Ik heb ook een tijdje met Flexboots gereden, hele fijne schoen met aandoen, maar de zool was bij mij in no-time doorgesleten.

Juuls_86
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:58

Ik heb de laatste tijd meer last van mijn knieën en rij met IJslander beugels vanwege betere beenligging en voor de veiligheid.
Welke beugels raden jullie aan om de knieën te ontlasten en voor goede beenligging? Het liefst met zelfde soort beugelophanging als IJslander beugels.

Baileyi
Berichten: 93
Geregistreerd: 01-06-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:01

Hoi allemaal, ik wil graag meedoen met mijn eerste impuls endurance in het Leenderbos dit jaar. Qua conditie van mijn pony maak ik me geen zorgen, wij zijn wat langere ritten op tempo gewend (30-40 km). Hartslag zit bij haar ook goed.

Het enige wat ik me af vroeg is hoe het precies zit met de groompunten want ik ben bang dat ik een van mijn niet-paarden vrienden (of niemand) moet gaan meenemen en ik hoop dus dat het allemaal ter plekke duidelijk gaat zijn :).

Als de impuls bevalt wil ik een startpas aanvragen en de rest van het jaar officieel gaan starten.

Ik rijd trouwens met Acavallo veiligheidsbeugels en geen last meer van mijn knieën, alleen nog als ik per ongeluk mijn beugels te kort heb.

Juuls_86
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:07

Baileyi schreef:
Ik rijd trouwens met Acavallo veiligheidsbeugels en geen last meer van mijn knieën, alleen nog als ik per ongeluk mijn beugels te kort heb.


Welk type?

Baileyi
Berichten: 93
Geregistreerd: 01-06-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:39

Juuls_86 schreef:
Baileyi schreef:
Ik rijd trouwens met Acavallo veiligheidsbeugels en geen last meer van mijn knieën, alleen nog als ik per ongeluk mijn beugels te kort heb.


Welk type?


Ik heb nog even gekeken en ik heb deze: https://www.agradi.nl/br-stijgbeugels-aerotech-zwart-titanium-12cm.htm, er staat bij mij Acavall op de zijkant vandaar. Blijkbaar zijn ze van BR, oeps.

scooby09

Berichten: 2215
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 05:51

Gisteren klein rondje gemaakt.
We waren alleen op pad en dat vind ze nog wat spannend hoewel ze wel erg braaf was gisteren.
Heerlijk gereden en ze heeft weer veel geleerd.
Aankomende week is een drukke dus ik ben bang een soort van rust week word dan maar lekker dressuren.

Groom ppunten worden vaak of met beschrijving of met coordinaten aan gegeven.
Die kun je in google maps zetten en dan kun je er heen navigeren.
En als je ze mist is dat nog niet zo`n ramp impuls kan prima zonder en heel warm zal het 16 Maart nog niet zijn.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 12:40

Juuls_86 schreef:
Ik heb de laatste tijd meer last van mijn knieën en rij met IJslander beugels vanwege betere beenligging en voor de veiligheid.
Welke beugels raden jullie aan om de knieën te ontlasten en voor goede beenligging? Het liefst met zelfde soort beugelophanging als IJslander beugels.

Ik heb van die 'lelijke' typische endurance beugels met zo'n grote korf. Heb ze vnl gekocht voor het zachte en brede voetenbed, ik kreeg zulke zere voeten met normale beugels! Ik zit met deze beugels ook veel stabiler wat wel fijn is met een zeer beweeglijk paard :+ Ik kon ze even niet op een NL site vinden, maar zoiets: https://www.barefootsaddlesusa.com/Safe ... ail-01.htm

Clara heeft vorige week een rustig weekje gehad, die plan ik zo nu en dan in om om weer even te herstellen van alles en vooral mentaal eventjes rust. Heb niet het idee dat ze het nodig vind, maar ik vind dat toch altijd wel een fijn idee. :+ Helaas is ze gister een ijzer kwijt geraakt dus hopelijk kan de smid snel komen zodat ze niet te lang stil staat en helemaal over kookt :') Ze staat in dit soort rustweken niet helemaal stil, we maken wat rustige stapritjes en wat dressuur maar niks zwaars oid. Het lijkt deze week ook weer kouder te worden, hopelijk komt er ook wat sneeuw zodat de grond niet alleen maar keihard bevriest :brr:

SandraWierda

Berichten: 1432
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:16

Piekosjj schreef:
Ik heb van die 'lelijke' typische endurance beugels met zo'n grote korf. Heb ze vnl gekocht voor het zachte en brede voetenbed, ik kreeg zulke zere voeten met normale beugels! Ik zit met deze beugels ook veel stabiler wat wel fijn is met een zeer beweeglijk paard :+ Ik kon ze even niet op een NL site vinden, maar zoiets:


Is dat niet vergelijkbaar als deze maar dan zonder korf?

https://goedhard.nl/product/ez-ride-stirrup/

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:22

Baileyi schreef:
Hoi allemaal, ik wil graag meedoen met mijn eerste impuls endurance in het Leenderbos dit jaar. Qua conditie van mijn pony maak ik me geen zorgen, wij zijn wat langere ritten op tempo gewend (30-40 km). Hartslag zit bij haar ook goed.

Het enige wat ik me af vroeg is hoe het precies zit met de groompunten want ik ben bang dat ik een van mijn niet-paarden vrienden (of niemand) moet gaan meenemen en ik hoop dus dat het allemaal ter plekke duidelijk gaat zijn :).

Als de impuls bevalt wil ik een startpas aanvragen en de rest van het jaar officieel gaan starten.

Ik rijd trouwens met Acavallo veiligheidsbeugels en geen last meer van mijn knieën, alleen nog als ik per ongeluk mijn beugels te kort heb.

Wat leuk dat je mee gaat doen! Wat Scooby ook zegt, bij de impuls hoef je niet per se gebruik te maken van de groompunten (dat is sowieso niet verplicht natuurlijk), en als je dat wel wilt staat aangegeven op de site waar de groompunten zijn :) Jij bent lang genoeg onderweg, je groom (als je er 1 meeneemt) heeft tijd zat om tussen de groompunten te reizen.

Ik rij met deze https://www.equitalent.be/product/gasto ... -met-korf/ en het viel me op hoe snel ik daaraan gewend was toen ik weer met standaard beugels reed!

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 13:35

SandraWierda schreef:
Piekosjj schreef:
Ik heb van die 'lelijke' typische endurance beugels met zo'n grote korf. Heb ze vnl gekocht voor het zachte en brede voetenbed, ik kreeg zulke zere voeten met normale beugels! Ik zit met deze beugels ook veel stabiler wat wel fijn is met een zeer beweeglijk paard :+ Ik kon ze even niet op een NL site vinden, maar zoiets:


Is dat niet vergelijkbaar als deze maar dan zonder korf?

https://goedhard.nl/product/ez-ride-stirrup/

Ja klopt die lijken bijna hetzelfde ja, iets anders qua voetenbed, ik heb niet van die bobbeltjes er in maar nog steeds gewoon een fijne grip.

SandraWierda

Berichten: 1432
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:46

Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met deze beugels van Burioni?

Afbeelding

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:51

Ja, ik, al waren ze toen nog van Equiflexia. Ik vond het hele fijne beugels (staan hier ook nog op de verlanglijst), maar heb er geen lange afstanden mee gereden. Wel behoorlijk wat ritjes op mijn jonkie.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2444
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:07


Miriam91

Berichten: 2859
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:39

Mijn safestyle xlite zijn toevallig afgelopen week afgebroken dus ook hier op zoek naar iets nieuws. Ik zoek veilig (of veiligheidsbeugel of met een korf), lichtgewicht en te bevestigen met gewone beugelriemen