Endurance 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1422
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:06

Ohhhh Ardennen <3 helaas vanuit Friesland echt te ver voor ons :(

lideli

Berichten: 2447
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:51

Pattypaard schreef:
Dit weekend gaan we mee naar het endurance trainingsweekend van endurance trainingen zuid Nederland in de Ardennen. Gaat er nog iemand daar heen?
Had getwijfeld om af te melden maar ze verzekerden me dat er rekening gehouden wordt met de ritten, dus dan gaan we toch maar :).


Ja! Ik/wij gaan ook mee :j Heel veel zin in! En daarna staat Leende korte klasse 2 ook op de agenda

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 05:48

Ah jullie gaan met Michelle mee super leuk ik kan echt niet dit weekend helaas.
Had hem wel op mijn lijstje staan.
Net als de korte klasse 2 Leenderbos.
Hoe is die omgeving is het veel bos of heide stukken.?
En de bodem?

Gisteren weer stuk gereden niet te vlot maar wel lekker op pad geweest met een vriendin dus was ook veel kletsen maar dat geeft niet de km zitten weer in de benen.
Zondag mag ze langer op pad.
Dat zal een prikkel geven en schieten we aardig op in de training.
Dan nog een keer een bloktraining en dan is ze er wel klaar voor.
Hopelijk in haar hoofd ook.. O:)

Miriam91

Berichten: 2851
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 07:40

Leenderbos is qua bodem echt prima! Ik ga daar vrijdag trainen omdat het bos bij mij om de hoek te nat is. Ik heb een actief rondje 25 km op de planning.

Gaaf dat er een paar in de Ardennen gaan trainen! Dat staat nog een keer op m'n wensenlijstje.
Wij doen klasse 1 lang mee in het Leenderbos.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 08:02

Scooby09, denk dat de bodem vergelijkbaar is als bij jullie. Dus dat komt wel goed wat dat betreft.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:20

SandraWierda schreef:
Ballard_L schreef:
Hier vandaag ook lekker getraind! We hebben een groot rondje gemaakt en Roadie liep lekker door. Ik heb het idee dat hij door krijgt dat we niet op buitenrit zijn, maar dat we trainen :P Ik heb dus toch maar besloten om me op te gaan geven voor Gaasterland in de impulsklasse. Nog even bij een vereniging aanmelden en dan kunnen we los :) Als het niet goed gaat, dan hebben we toch een mooie ervaring!

Gem: 10,7km/u
[ [url=m/usP64L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie rit :j

Wat leuk ik doe daar mee in de klasse 1.

Om mee te doen in impuls hoef je niet lid te zijn van een vereniging alleen maar van de KNHS. Als je een startpas aan wilt vragen moet je lid zijn van de Endurance vereniging. Gewone rijvereniging hoef je dus helemaal niet lid van te zijn bij de endurance.


Ik zag je op de lijst staan inderdaad! :) leuk!
Ik ben lid van de knhs en heb een impuls startkaart aangevraagd. Alleen lukt het me niet om me in te schrijven. Ik kan niet op het bolletje klikken zeg maar. Daarom dacht ik dat dat het probleem wel zou zijn. Maar ik moet lid zijn van de endurance vereniging?

Piekosjj

Berichten: 5457
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 09:55

scooby09 schreef:
Klinkt als een paard met karakter piekosjj
Wel lekker ritje hoop voor je dat de sneeuw snel weg is hoewel jullie daar aan gewend zijn vast moet ik er niet aan denken :P


Ja karakter is wel een understatement haha. Ze is een echte merrie-merrie en een heuze drama queen. Ik zeg altijd voor de grap: ze is gevaarlijk aan alle kanten, want ze bijt, ze trapt achter én voor. :)) Maar op haar eigen manier toont ze ook heel veel liefde, en eerlijk, ik vind 't heerlijk een paard met zo'n uitgesproken mening :D Al word ik er soms ook wel heeeel moe van hoor :') Maar ze wordt langzaam steeds een beetje liever :j

Ik zag het al op insta, lekkere rit hoor Ballard! Hoe lang is de wedstrijd die je denkt te rijden? Denk dat jullie al heel goed op weg zijn als ze zo lekker 20 km weg rijd :j

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:22

Super leuk dat jullie mee gaan naar de Ardennen! We kijken daar ter plekke hoe we de groepen maken! Voor wie met mij mee gaat kan het beste broodkruimels meenemen. Ik verdwaal altijd daar :') terug komen doen we, maar hoe is altijd de vraag _/-\o_ en dan heb ik een leuk pad gevonden. Krijg ik m nooit terug gevonden :')

Heb er echt zin in. Even ontladen <3

SandraWierda

Berichten: 1422
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:25

@ Ballard_L

Nee hoef je niet lid van te zijn om impuls te starten. Je moet wel een impuls startkaart aanvragen (die is gratis) bij de KNHS

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:30

Piekosjj schreef:
scooby09 schreef:
Klinkt als een paard met karakter piekosjj
Wel lekker ritje hoop voor je dat de sneeuw snel weg is hoewel jullie daar aan gewend zijn vast moet ik er niet aan denken :P


Ja karakter is wel een understatement haha. Ze is een echte merrie-merrie en een heuze drama queen. Ik zeg altijd voor de grap: ze is gevaarlijk aan alle kanten, want ze bijt, ze trapt achter én voor. :)) Maar op haar eigen manier toont ze ook heel veel liefde, en eerlijk, ik vind 't heerlijk een paard met zo'n uitgesproken mening :D Al word ik er soms ook wel heeeel moe van hoor :') Maar ze wordt langzaam steeds een beetje liever :j

Ik zag het al op insta, lekkere rit hoor Ballard! Hoe lang is de wedstrijd die je denkt te rijden? Denk dat jullie al heel goed op weg zijn als ze zo lekker 20 km weg rijd :j


Heerlijk zo’n uitgesproken mening! Ik hou er ook wel van :)

De wedstrijd is volgens mij 21,7km als ik het goed heb, dus dat komt wel goed denk ik :) Hij was wel moe toen we thuis kwam hoor, dus 30km zou bijv nog niet lukken, maar dag hoeft gelukkig ook niet. En ik heb ook geen idee wat zijn hartslag is, dus dat is een gokje :')

@SandraWierda: hmm dan is het een groot mysterie hoe het kan dat ik me niet kan inschrijven. Ik heb namelijk een impuls startkaart aangevraagd. Misschien moet ik de KNHS maar een berichtje doen

Piekosjj

Berichten: 5457
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 10:58

Haha Bo :') Heerlijk hoor trainen in de ardennen, had zo graag gewild dat dat soort dingen hier ook meer werden aangeboden, groepstrainingen enzo! Al heb ik sowieso (nog) geen trailer :') Er is bij ons 1 club die trainingen aanbied, maar dan moet je ook meteen lid zijn van de club. En het is drie uur rijden :+ Dat is toch een beetje ver voor een trainingsritje van 20 km.

Ohh dat gaat dan helemaal goedkomen hoor Ballard! En helemaal ok als ze moe zijn na een trainingsrit, tuurlijk wil je graag dat ze net zo fit thuis komen als dat je weg ging, maar met training wil je juist het lichaam ook uitdagen anders kom je nooit verder als je altijd in de comfort zone blijft hangen. Ik heb altijd ook veel hardgelopen, en geloof me, na een duurloop van was ik achteraf ook echt wel moe hoor, lekker de hele dag op de bank hangen achteraf! Dat is gewoon heel normaal :) En zeker tijdens een wedstrijd komt er altijd nog wat adrenaline bij kijken, het leuke van op een andere locatie rijden en de gezonde spanning door het rijden met andere paarden. Dan vliegen de km opeens voorbij :D

Een goede indicatie vind ik altijd de dag erna, hoe ziet je paard er uit, de spierspanning, de benen etc. Je hoeft niet direct een HR meter te hebben, maar je zou gewoon eens een stethoscoop kunnen kopen om te kijken hoe hij herstelt na de rit en hoe de rustpols is de dag erna, dat geeft al een hele hoop info. En ook een goede vaardigheid om de HR te kunnen meten met een stethoscoop! Je zult zien dat net op wedstrijd je HR meter het niet doet, of dat je te dicht bij het tijd-systeem zit waardoor het signaal niet goed werkt ;) Bij mijn paard kan ik ook de HR voelen/horen als ik m'n oor tegen haar buik leg, maar dat zal op wedstrijd niet zo goed werken gok ik :')

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:04

Hilli schreef:
Scooby09, denk dat de bodem vergelijkbaar is als bij jullie. Dus dat komt wel goed wat dat betreft.

Super en de omgeving meer bos dan open hei.?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:10

scooby09 schreef:
Hilli schreef:
Scooby09, denk dat de bodem vergelijkbaar is als bij jullie. Dus dat komt wel goed wat dat betreft.

Super en de omgeving meer bos dan open hei.?

Klopt ook. En sommige stukken wat meer bebouwing. Maar het is een mooi rijgebied en een wedstrijd die altijd goed is georganiseerd.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:22

Ah leuk Lideli! Dan zie ik jou morgen & in Leende dan vast ook haha!

Jammer dat je niet kan scooby09!
Ik vind Leende een heel fijn bos, maar weet niet precies hoe de routes lopen. Vorig jaar zijn we daar gestart met onze 1e x endurance rijden.

Ah Billy3105 jij gaat dus ook mee? Iemand van de leiding?
Mijn richtingsgevoel is normaal best goed. In een onbekend bos vind ik altijd de weg terug maar dat zal daar in de heuvels vast wel anders zijn :P

Helaas is mijn vriend ziek terug van vakantie gekomen en heeft mij wat aangestoken. Goede keelpijn en snel moe.
Paracetamols er in en juh. Anders maar wat meer slapen dan :+.

Iedereen veel plezier met trainen dit weekend!

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 05:59

Heel veel plezier dit weekend dames.
Lekker genieten.

Ik mag vandaag gewoon leuk werken. :o

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:49

@patty
Klopt! Sinds half vorig jaar heb ik mij aangesloten bij de andere 2 dames in de organisatie! We hebben zoveel leuke ideeën <3

Ik sta echt te popelen om weer te gaan!

lideli

Berichten: 2447
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:01

Tot straks Bo en Patty! *\o/*
Ik heb er ook zoveel zin in! Heel benieuwd hoe Archie het gaat doen.

Iedereen een fijn weekend :))

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:41

Heel veel plezier, ben benieuwd naar de ervaringen.

Galeobdolon

Berichten: 1093
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:58

Een hele onderneming lijkt me, maar ontzettend tof! Wie weet over een paar jaar O:)

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:32

Veel plezier in de Ardennen dit weekend!

Hier is het eindelijk gelukt om me in te schrijven. Ik moest een ander soort lidmaatschap hebben? Heel apart en lekker omslachtig van de knhs, maargoed. Nu gaan we echt 23 maart starten, zin in!

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:12

Hoe hebben jullie het gehad in de Ardennen...Nog beetje droog gehouden?

Ik vandaag niet 31 km gereden in de regen.
Paarden vonden het geen probleem en liepen fijn samen.
Weer mooie kilometers in de benen.
Nog 2 reetjes gezien ook was echt zo rustig in het bos.
Gek he :')

Piekosjj

Berichten: 5457
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 22:10

He wat leuk Ballard, nu echt officieel je eerste endurance wedstrijd :D

Goed gedaan scooby, ik vind 't wegrijden in de regen altijd zooo erg, maar zo snel je lekker op weg bent vind ik het vaak best meevallen :j

Ik heb op insta al een paar mooie stories voorbij zien komen van de ruiters in de ardennen, wat een mooie paden!

Hier een wervelwind weekend achter de rug. Vrijdag op zaterdagnacht is degene die staldienst had vergeten de paarden binnen te zetten... Het was gelukkig warm en droog die nacht maar de paarden hebben dus ook geen hooi gehad %) Gelukkig is de sneeuw weg en konden ze wat gras eten maar dat zet natuurlijk niks aan. Lieve Clara is zo gevoelig op haar maag en darmen dus heb de hele dag in de stress gezeten of ze koliek zou krijgen of niet. Ze had ook nog eens een ijzer kwijt geraakt in de modder :roll: Ik had eigenlijk een 18 km rit op de planning staan, maar die ging dus niet door. Ze was gisteravond ook nog eens wat kreupel op de hoef waarvan ze het ijzer er af had getrokken, pfoe wat een drama zeg. Gelukkig liep ze vandaag weer goed, m'n hoefsmid kon gelukkig langskomen, ijzer er weer onder en haar samen voorgedraaft en ze liep weer helemaal zuiver! Zo fijn. Ze heeft echt keiharde hoeven dus waarschijnlijk ergens in gestaan of op getrapt wat haar gister zeer deed maar vandaag weer geheeld was. We zullen zien hoe 't af loopt en hoe ze loopt de komende dagen. Het is toch echt wel op en neer gegaan bij ons en elke keer die lange ritten die we moeten overslaan. %) Ik laat m'n doel van ons debuut in april wat varen en we zien wel hoe en wanneer ze er klaar voor is, ik merk dat ik er zelf erg gestressed van word en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Lekker doortrainen in ons eigen tempo en het debuut komt als we er klaar voor zijn :j

Maargoed, morgen een spannande dag want we gaan voor het eerst lessen bij de vereniging! Er komt een instructeur die vnl met rehab werkt en dus geen 'normale' dressuurles geeft. Clara kan nog steeds geen linkergalop dus hopelijk kunnen we daar aan gaan werken met deze instructeur. Ik heb zelf ook al bijna 10 jaar geen les meer gehad O:) Ben benieuwd hoe ze zich gaat gedragen, eerste keer in een binnenbaan gaan rijden, maar ik gok dat ze het hartstikke goed gaat doen :D

manzano

Berichten: 23970
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:26

Hoi!! Mag ik me hier melden? Ik rij (nog) geen endurance. Paard dat ik vorig jaar heb gekocht heeft wel ervaring en ik wil vooral lekker veel buiten rijden. Merk dat het huidige weer en extreme werkdrukte al mn motivatie de kop in drukt, dus hoop dat ik hier weer wat motivatie, inspiratie en trainingstips kan vinden.

Miriam91

Berichten: 2851
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:33

Wat een zorgen weer Piekosjj! Zo balen als je denkt net lekker bezig te zijn en dan gebeuren er dit soort dingen.

Welkom manzano! Wat voor paard heb je?

Ik had vrijdag een fijne rit gemaakt. Veel galopperen en draven. Wel zeiknat geregend want mijn jas bleek ook niet meer waterdicht. Duurde erg lang voordat paardlief weer droog was en z'n deken op kon. En nog verkeerd gereden op het begin. Had de route van ruiterenmennen.nl maar die geeft ruiterpaden aan op plekken wat wandelpaden in een honden losloopgebied blijken te zijn, niet zo handig.
Ons ritje:
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar de verhalen uit de Ardennen!

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:36

Dapper dat je de regen bent getrotseerd scooby09. En dan ook gelijk 31 km, doe ik je niet na. Rijden in de regen is oké zolang het niet te hard regent en als ik wegrij toch liever eerst droog. :o

Wat stom dat ze de paarden waren vergeten zeg Piekosj. Dat zou ik echt niet tof vinden. En dan ook nog een ijzer kwijt. Succes van de week op les.

Wij zijn maar zaterdag een ronde gegaan. Prima ritje gemaakt, tempo weer wat verder kunnen opvoeren was nu de tweede keer na de hoefzweer. Maar dat lijkt gelukkig zich goed te houden. Kan niet wachten tot de lente komt.