Endurance Katwijk 12-10-2002

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:25

Tiko wil ook niet drinken.....
Hij heeft er nooit echt last van gehad....Nu is het gelukki ook nie meer zo warm!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:50

Zaterdag beman ik de post bij het keerpunt op het strand (ik ben altijd wat kouwelijk aangelegd dus ik zie eruit als een blauw michelinmannetje).
Hoe herken ik de bokkers die meedoen?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:26

Haha, hier nog een kouwkleum..
Ik zal sowieso even een "hoi" gillen, ik ben dat schattige meisje (vast weer een van de jongste..) op een bruine Draver met alnge vlechten. Startnummer weet ik momenteel niet, maar dat horen jullie nog.

Over het drinken: flink veel oefenen! Navy dronk voorheen ook nooit, en aangezien we soms wel eens 6 uur op opad waren was dat uiteraard erg ongezond. Karin gaf al wat trucjes..
Ik bied Navy gewoon standaard na het rijden een emmer aan, waar ze (na lang oefenen..) inmiddels ook goed uit drinkt. Ook op de 2 laatste wedstrijden ging het super.

Verder kan je hooi nat maken en extreem waterige slobber voeren, maar ja, als je een paard al Ret hebt werkt dat dus niet *LOL*

Wat wil dat laag water precies zeggen? Dat je meer over een ´harder´ stuk kan rijden? Da´s balen, ik wil namelijk vroeg starten Haha! Is alles nog niet zo omgewoeld door de honderden hoeven Haha! Ik denk trouwens ook dat Navy en ik dat sowieso niet mee maken, als we om 12 uur starten zijn we voor 16 uur binnen.

Nog wat startnummertjes voor de herkenning? Haha!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 23:27

Ik ben een blondje met een donkerblauwe merrie.. (is moeilijk te zien denk ik ) met een zwarte draver met ingevlochten knotjes Knipoog

Hoogstwaarschijnlijk rijdt er bij mij een gelderse merrie mee, met een meisje erop..

Ik roep wel hallo ik ben Liesje en maak dan een draai Lachen

Je kan mij niet missen Lachen

Zie dit draadje,...
Dit zal ik zaterdag ook exact aanhebben..

[ITP] Mijn dravertje Idalia in actie!

Het dekje zal blauw zijn die dag Lachen

Ik heb nou nog griep en behoorlijk.. het schijnt te heersen...
maar zaterdag ben ik er in ieder geval bij...

Trouwens Karin, ik zag dat je foto in het her&der boekje van Oktober staat ....
Leuk hoor!

Groetjes
Liesje en hoefjes Idalia

Mijn startnummer weet ik nog niet... maar dat zien we wel..
Wordt daar toch pas bekend, of ook nog op het boekje ofzo ?
Of staat het op de lijst met mensen die starten ?
Ik weet het niet ..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:42

Liesje_1 schreef:
Ik ben een blondje met een donkerblauwe merrie..


Huh? Verward Haha!

Citaat:
Ik heb nou nog griep en behoorlijk.. het schijnt te heersen...
maar zaterdag ben ik er in ieder geval bij...


Ik ben net weer beter, en kom zaterdag voor iemand groomen!

Citaat:
Trouwens Karin, ik zag dat je foto in het her&der boekje van Oktober staat ....
Leuk hoor!


*trots*

Had er al een topic over gestart op PP... Ik vind die foto echt super, staat al weken als bureaublad op mijn werk-pc... Cool

BTW je startnummer staat op de lijst die je thuisgestuurd hebt gekregen, voor je naam.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 23:47

Karin"]
[quote="Liesje_1 schreef:
Ik ben een blondje met een donkerblauwe merrie..




Citaat:
Ik heb nou nog griep en behoorlijk.. het schijnt te heersen...
maar zaterdag ben ik er in ieder geval bij...


Citaat:
Trouwens Karin, ik zag dat je foto in het her&der boekje van Oktober staat ....
Leuk hoor!


Daar zou ik wel trots op zijn hoor.. stik leuk vind het ook een hele mooie foto, ik herkende je meteen Lachen

BTW je startnummer staat op de lijst die je thuisgestuurd hebt gekregen, voor je naam.
[/quote]


Oeps foutje, dat moet een donkerblauwe trui zijn en een zwarte merrie Lachen

Het gaat al weer wat beter,... en ik ga gewoon zaterdag zeker rijden...

Oo dan zal ik is kijken ...

A ik zie het nummer 41!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:53

Ik ben in ieder geval startnummer 43.

Navy: Bij hoog water is het water vaak zo ver het strand opgekomen dat je in het mulle zand moet rijden. Hoe dichter bij vier uur des te groter het stuk "nat" strand is. Dat is dus dat vlakke zand net voor het water begint. Zelf vind ik dat het prettigste rijden. Daar zijn geen kuilen en het is niet zo zwaar. Ik denk dat ik tussen twaalf en een start. Dan zal ik het laagste punt natuurlijk ook niet meemaken maar ik denk dat er rond die tijd genoeg nat strand is.

Naziri eet trouwens ook niet. Ik zorg altijd dat ik een giga emmer met water heb staan. (zo'n kleine cement emmer) zodat het lekker duidelijk is dat er water staat. Ook altijd een emmer slobber, met mais, want daar is hij gek op. Maar helaas tijdens de wedstrijden kijkt hij er niet eens naar.

Ik rij zaterdag dus ook nog eens zonder groom, dus tussendoor water drinken gaat al helemaal niet. Ik bind gewoon een deken aan mijn zadel voor op de pa en de finisch en dan denk ik dat het allemaal wel goed komt. Het ziet er niet naar uit dat het erg warm wordt zaterdag dus hij zal het wel overleven.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:15

Ik zal in elk geval jullie startnummers opschrijven zodat ik weet wie jullie zijn als jullie langskomen.
Ik sta trouwens al vanaf 9:15u op het strand (ivm klasse II die om 9:00u start) dus als iedereen met laag water van start gaat dan ben ik tegen de tijd dat jullie bij mij zijn stijf bevroren Haha!
Overigens heb ik gehoord dat het laatste stuk van het strand sowieso behoorlijk hard en smal is (ongeveer daar waar ik sta) ongeacht of het hoog of laag water is.
Ook is de duinopgang net gestrooid met stro waardoor de kuilen bedekt zijn. Niet in galop de opgang nemen dus!

(hoe herkennen jullie mij: ik sta bij de post met twee dertienjarige meiden, dus die hele ouwe die erbij staat ben ik. Het is heel erg: ze noemen me 'mevrouw' en 'u' . Ik hoop dat ik dat eruit kan krijgen zaterdagochtend)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:43

hoi hoi,

wij zijn er ook! Ik ben nummer 57, fjord met vlecht (of vlechtjes) ik rijd samen met 58 (meisje op tuiger) en een welsh cob (met half wit hoofd)
en een nrps schimmeltje

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 22:23

Cool, wordt dan nog echt gezellig dus....

Toch nog een kleine bokt meeting voor ik vertrek naar Afrika Lachen

Oo ik zet in mijn paard maar een hengstenvlecht (het is een merrie Haha! )

Is makkelijk en ze heeft mooie lange manen en dat wil ik eigenlijk nog wel even zo houden Vork Vork

Groetjes en tot dan Lachen

Liesje en Idalia Wittenhof startnummer 41

B) B) B) uikijken geblazen dus

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:32

Jammer, degene voor wie ik zou gaan groomen heeft besloten om niet te starten. Haar paard was even niet helemaal fit, nu wel weer maar het lijkt haar beter om het risico van kou vatten op het strand niet te nemen. Maar ik kom wel en groom nu voor iemand anders! Er zal niet veel gekoeld hoeven worden, maar een dekentje en een emmer water bij P/A en finish is altijd fijn.

Dus ik zie jullie alsnog a.s. zaterdag! Lachen

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 23:10

jaaa. dan kan je tegen mijn man hallo zeggen, die gaat ook groomen voor mij Lachen

Heb er echt zin in ..
Vandaag Idalia gelongeert in de bak..
Normaal kan ze net niet in eenkeer een hele volte galoperen zonder er even uit te vallen en nu ging ze gewoon 15 voltes achter elkaar door... zonder zweep ofzo...

Ze heeft er zin in , hopelijk is ze zaterdag iets minder druk Haha!

Morgen vlechten en naar Westkappele om daar startnummer 34 op te halen en dan zaterdag morgen om 6 uur gaat de wekker auw!!!!!

Tot zaterdag

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:31

Hé wat leuk,

er komen zo te lezen nogal wat Bokkers.
Ik kom ook om te kijken. Wilde eerst meedoen, maar Donsje loopt niet goed en ik had geen vervoer... Huilen
Ik heb trouwens 13 jaar in Katwijk gewoond. Heb 2 jaar bij Jonker gereden, dat was toen ik net leerde rijden (was ik 10 jaar oud..)
Ik moet dus wel komen kijken!

Ik kom vrijdagavond al naar Katwijk, want mijn vader woont er. Kan ik dus lekker logeren en dan hoef ik zaterdag niet zo heel vroeg op. Wil natuurlijk wel bij de start van de Klasse 2 ruiters zijn.

De weersvoorspellingen zijn in elk geval goed. Koud maar droog!
Ik rij in een zwarte Seat Merbella met 2 DER stickers op de achterkant. Misschien plak ik wel een papier met BOKKER op mijn ruit! Lekker herkenbaar Haha!

Allemaal tot zaterdag!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:38

Ik ben herkenbaar aan het bruine nijlpaard op mijn hoedenplank en - hoe origineel - ook een DER-sticker op mijn donkergrijze Toyota. Lachen

Best veel Bokkers idd, dat wordt gezellig! Cool

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 23:44

Lachen..

Wij zijn er met een donkerbruine trailer ...
Met een vermoedelijk een blauwe mercedus vito bus.. (is bus van vriendin, kan niet rijden met trailer maar wou graag rijden dus dan mijn man maar met die bus)
Is dat niet het geval dan is het met een zwarte Nissan Patrol jeep, die kan je niet missen groot bakbeest met zwarte geblendeerde ramen..

Ik plak wel een blad Liesje_1 Voor het raam dan kan je het niet missen Lachen

(als ik het niet vergeet ofcourse Haha!)

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:07

Navy, ik zit ineens te bedenken dat ik jouw ook al eens gezien heb. Begin dit jaar in Austerlitz. Toen wilde ze de wagen niet op en de longeerlijn brak. Ik stond toen naast jullie en heb nog even een poging gewaagt te helpen maar toen begaf de longeerlijn het dus.

Gezellig, dat er zo veel bokkers zijn. Ben benieuwd wie ik allemaal tegen kom!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:09

Nou, mij dus iig met een emmertje water en een deken voor jouw paard. Lachen

En ik ben nog samen met Djilan ook (die is daar al vroeg om klasse 2 te zien starten), dus dat zijn al twee Bokkers!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 16:12

ikke is al 3

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:49

Joehoe,

Over een uurtje vertrek ik richting Katwijk!
Eerst nog even langs Dons om hem binnen te zetten en dan direct door.
Verheug me op morgen!
Ik ga me wel hééél dik inpakken, want het wordt koud!!!

Tot morgen allemaal.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:56

Wat een timing van mij, je zal nu zo ongeveer op weg zijn.. Haha!

God, wat ben ik hyper.. Heb me helemaal kapot gesport maar heb nog het gevoel dat er adrenaline voor heel Afrika door me heen giert. Ben echt superzenuwachtig, heb ik normaal nooit zó erg (wel erg, maar zo erg..). Ben echt bang dat het erg zwaar is, veel mul enzo, en dat we al na 2 kilometer uit de strijd liggen omdat mevrouw het wel genoeg vindt. We hebben veel geoefent met mul, maar toch gaat de hartslag daarop omhoog. Hoop dat ik vanavond nog wat slaap, maar betwijfel het ten zeerste..

Navy staat er inmiddels weer lekker bij. Niet gewassen dit keer, vond ik onnodig, en zeer onverstandig met 10 graden (zelfs met warm water en binnen). Verkouden of stijve spiertjes moeten we niet hebben natuurlijk. Glimmen deed ze toch al, dus met wat vlechten en een netjes uitgeplozen staartje kwam ze er makkelijk vanaf vandaag.

Navy en ik zijn morgen eens een keer nummer 91 Haha!

Borden met "bokker" erop is bij ons niet nodig, onze trailer spreekt voor zich Haha! Paars met witte letters "Navy" erop, en uiteraard een DER-sticker op de achterkant.. Zal alle nummers in de gaten houden, zo even opschrijven Haha!

En Sandra, ik herinner me je niet helemaal meer Bloos Maar, ik zie je morgen wel Haha!

Dik inpakken doe ik ook, doe waarschijnlijk een LICHTBLAUWE (voor het extra opvallende effect) donsjas aan, en misschien zelfs nog een sjaal om Haha!

Allemaal succes als ik jullie niet meer zie voor de start, succes vanacht met slapen (dit ook vooral voor mezelf bedoeld..) en TOT MORGEN!! Heb er echt ehel veel zin in Haha! Haha!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 23:02

zooo ook ik ben weer thuis....
Na een heel avontuur te hebben beleeft..
Ook had ik zin in, met het mooie resultaat dat ik mijn wedstrijd heb ik uitgereden.

Ik vind het nog steeds heeeeeeeeeeeeeeel erg jammer voor tike die het helemaal niet mee zat, maar met een beetje hulp met geduld dan lukt het wel!

Kop op Tiko ook jij kan het wel!

Idalia en ik hadden de rit van ons leven..
Na eerst mooi op schema te lopen ging deze na mijn val in pijn. letterlijk en figuurlijk.

P/a perfect met een hartslag van 56 mocht ik al gauw verder scheuren.

Alles ging goed en ze had er zin in ..
helaas is Daaltje best pittig op de terug weg en ging ze iets te hard van stapel waardoor ze bij de finish een hartslag had van 68..
(^&%*^%*& te hoog dus) 2de keer aangeboden 36 en mevrouw was goed gefinished..

Met een starttijd van 11:45 en een finish incl tweede aanbod had ik een tijd van 14:18.

Helemaal zo gek nog niet Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 08:58

Hmm, dit heb ik dus helemaal gemist, maar ik was er dus ook! Met mijn gekke Joop, startnummer 60. Ik had al ontdekt dat ik Myrthe gezien had, en Karin en Djilan natuurlijk (ze hebben nog steeds foto's van mij, alsof ik zo lang kan wachten!), en wsch heb ik ook Apple dan wel gezien, want ik heb het keerpunt natuurlijk ook gepasseerd. Ik zag alleen een hoopje reflecterende michelinmannetjes, en we hebben voor de p/a nog wat tellers soep en warme chocomel aangeboden (flauw he?). Wsch heb ik Liesje dan ook wel gezien, want ik startte om 11.57 en zat toen al echt wel op mijn vos te hobbelen.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 11:17

Heej Laui!, zijn stond achter mij en ik achter jouw bij de locomotie.
Je hebt haar waarschijnlijk wel gezien, maar niet bewust.

Verder, harstikke gefeliciteerd!!!
Wat ging die harrtslag lekker snel omlaag!
En nog maals bednakt voor je hulp!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:33

Mooi dravertje heeft Liesje! Was nog wel lollig: Zit ik daar op het keerpunt. Zie twee paarden aankomen, 100 meter daarachter nog twee paarden. Ik schrijf de nummers op de de eerste twee paarden, kijk weer op en zie vervolgens een paard zonder ruiter op mij afkomen.
Ruiter loopt op mij af: ' jij bent toch niet toevallig een bokker he?' Hahaha, toevallig dus wel.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 12:41

Bloos Bloos Bloos de grootste bokkersafgang heb ik gehad..

Nee helaas heb ik dingetje niet gezien.. Heb zoveel paarden gezien dat ik niet meer weet wie wel en wie niet..
Ook karin heb ik niet gezien.. Volgens mij zijn Apple en Tiko de enigste die ik echt bewust heb gezien.

Mijn paardje had een fel rode deken op, zweetdeken...

Nou op naar de volgende wedstrijd Lachen