Endurance Katwijk 12-10-2002

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:42

Ik heb Holten vorig jaar ook gereden, inderdaad geen zware wedstrijd, nette vetkaart, alleen niet uitgereden wegens tijdsoverschrijding (ik wachtte op een Haflinger met welke ik samen reed die wel de 20 min. bij de P/A te pakken had). Laat je een foto zien van de pups??

Ik las het ook, maar daar zijn we ook hard mee bezig. Rugspieren ontwikkelen en die linkerhand.. Maar, ik wou toch weten hoe ze reageert..
Ging vrij lekker vandaag, haar conditie viel me vandaag alles mee. Eerst rustig losgestapt, en na een minuutje of tien gedraaft. Helemaal wakker was ze nog niet, maar na een halve km kreeg ze er zin (ze sprong de lucht in voor een boomstronk, maar dat betekend alleen maar ´energie´bij Neefje Haha! ). Zo heb ik een half uur doorgereden, afgewisseld met draf, uitgetrekte draf en een klein galopje. Toen een stuk gestapt, en na een kleine 10 minuten zat d´r hartslag al onder de 60 (heb met mijn hand gemeten, dus helemaal betrouwbaar is het niet..). Toch nog even lekker gestapt, tot ze weer kurkdroog was (want zweten deed ze wel..) en helemaal op adem. Klein drafje ingezet, maar daar reageerde mevrouw op door er luid schetend vandoor te stieren.. Ik liet d´r maar even d´r gang gaan, was allang blij dat ze nog niet doodmoe lag uit te puffen. Zo ging ze zeker een km of 4 door. Dwars over een (zeer mulle..) zandverstuiving, een van haar slechte kanten, heeft moeite met mul, kleine heuveltjes, en wat vals plat. Omdat we toen een scherpe bocht moesten nemen kreeg ik ´r terug, en vanaf toen hebben we nog een paar minuten uitgestrekt, en uit eindelijk wat rustiger gedraaft om die spiertjes rustig af te koelen. Uiteindelijk gestapt, en na 6 (!!!) minuten telde ik een hartslag van 62. Alles boven mijn verwachtingen! Snel hersteld! Maar toch mist ze net een beetje die power.. Zal wel komen door het weer, de verhuizing.. Vanavond toch maar een vitaminestoot kopen, als extraatje, zodat ze even een flinke portie zouten en mineralen binnenkrijgt, ze zweet namelijk overmatig..

Welkom als lid in elk geval *LOL* Dit was je eerste Her&Der dus? Ik lees het altijd met veel genoegen, staat vaak veel info in Haha!

Groetjes

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Scheuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 21:58

Ik had een info pakket aangevraagd, en daar zaten twee boekjes in.
Ik vond het een leuk boekje, veel tekst niet te veel reclame.
En aangezien ik me er toch echt veel mee bezig wil houden is het wel leuk om lid te worden.

Katwijk mijn eerste wedstrijd ben benieuwd hoe het uitpakt. morgen paard opnieuw laten chippen in Roosendaal en dan kunnen we er tegen aan.

Misschien is leuk om met een groep endurance rijders een meeting te houden!
Een leuke training met daarna een BBQ of iets dergelijks!
Ideeetje???


Ik heb bij Idaaltje nog geen hartslag gemeten, lijkt me niet echt te lukken helaas Boos!
Morgen is zien te proberen. Kijken of dat iets wordt.
Met idaaltje heb ik iets nieuws uitgevonden. Mijn paardje is dol op scheuren.
Ze vind het heerlijk op het veld te galoperen en dan gaat ze echt HARD!
Mijn man durft het niet dus bij mijn man is ze nogal kribbig van ik wil er vandoor laat me nou gaan, maar mijn man houdt er altijd wat kort!

Morgen ook met GPS op pad (ga morgen trainen aan het strand van Westkappele) Kijken hoeveel km het wordt en wat haar gem. snelheid is.
Heb er zin in. Kwijl Pling


Lijkt me ook wel is leuk om met iemand te meeten die endurance rijdt en ook een dravertje heeft. Kunnen we ideeen en tips uitwisselen! *LOL* *LOL*

Schijnheilig
Maar goed genoeg nu!

Tot in Katwijk girls!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 09:18

Ik word al helemaal enthousiast Haha!
Dat informatiepakket heb ik nooit aangevraagd Bloos Is het de moeite waard? Zal ook wel een beetje laat zijn, anderhalf jaar na mijn eerste wedstrijd..

Laat ons horen hoe met de GPS en hartslag ging!

Die meeting lijkt me ook erg leuk, een barbeque is natuurlijk erg gezellig, maar ook vrij veel werk. Moeten we wel iemand voor hebben die organiseerd, en iedereen moet natuurlijk wel willen blijven *LOL* Ikzelf vind het een heel leuk idee, en als iedereen er zo over denkt wil ik me uiteraard bezig houden met het organiseren hiervan! We gaan er een gezellige dag van maken daar in Katwijk!!

En, over die meeting met mede-Endurance-Dravers.. Ik heb een Draver, en rijd Endurance Haha!

Groetjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 10:28

Nieuwste Her& Der lag gisteren in de bus, nog niet echt voor kunnen gaan zitten, doe ik vanavond bij paps & mams wel.

Vanmiddag nog even een lekker trainingsritje maken, niet te lang maar mijn plan is wel om anderhalf uur lang lekker door te rijden. Vooral lange zandpaden, want de rit van Holten bestaat bijna alleen uit lange zandpaden en dat is dus een goede oefening.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:04

Zover is Navy nog niet, anderhalf zonder stap houdt ze echt nog niet vol. Ik heb zelfs mijn twijfels bij 3 kwartier.. En dat terwijl we aan het begin van het seizoen geen problemen hadden met 17 km lang draven en galoperen.. Ach, even een stapje terug, ga ook zeker een rustige rit rijden. Gewoon, lekker voor het uitrijden gaan, en genieten Haha!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 20:49

De rit zit er op, we zijn weer thuis!

Het ging goed, ze had het erg naar haar zin, en ging vol goede moed door al het water heen Lachen
De gps kwam uit om 21.8 km met een gem. snelheid van 13.89 km/u Lachen
Not bad at all!
Hartslag is niet meer gelukt, maar die was zeker onder de 60 ze ademde rustig en goed ... en ze was niet bezweten of erg warm.
Prima in conditie dus.
Ze is vandaag opnieuw gechipt. dus ik ga me NU inschrijven voor de wedstrijd!

Meeting?!?
Organiseren, wil ik ook wel mijn tijd in steken lijkt me heel erg leuk!
Even een apart draadje over starten?!?! of wil je het hier in doen!
ROEP MAAR!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 22:54

Nu blijft het stil ineens Boos!

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:27

Lijkt me leuk een ' Katwijk-meeting' . Ben zelf waarschijnlijk hele dag bezig, maar kan vast wel tijd vinden om wat kennis te maken en paardjes te kijken...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 11:58

Fijn dat ze zo goed op conditie is!
Ik heb gister ook heerlijk gereden, lang geleden dat ik zo heb genoten! Ze was weer helemaal de oude. Bleef maar enthousiast door huppelen, had heerlijk veel actie.. En werd maar niet moe. Werd wel nat, maar dat was binnen 3 minuten weer weg. Ook de hartslag was binnen 9 minuten weer voldoende gezakt, en ook Navy had genoten Haha!

Een nieuw topic is uiteraard misschien handiger, of niet Haha! Maakt mij niet uit Haha!

En, Apple, zit je in de organisatie?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:30

Zeer waarschijnlijk ga ik ook een poging wagen in Katwijk. Dus: mocht je een Tinker zien met enorm veel appaloosa-stippen en ook nog wat platenbonte vlekken, dan ben ik dat. Waarschijnlijk worden we vergezeld door een vrolijk stuiterende Lusitano-schimmel met een erg lelijk brandmerk op zijn linkerdij (ja, het is een Arab-lusitano voor de echte kenners onder ons). Ik ga klasse I doen, en heb als voordeel dat wij zeer regelmatig door Meyendel en over het strand rijden, het terrein en de bodem kennen we dus redelijk goed!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 18:44

Leuk! Ook enig idee hoe zwaar het rond die tijd kan zijn? Ben erg onervaren wat het strand betreft Bloos

Ik heb vandaag trouwens héérlijk gereden.. Weer het bos in, eigenlijk wil ik 2 dagen achter elkaar voorkomen, het moet immers leuk voor beide blijven en ook in de bak zijn er genoeg punten waar we nog aan moeten werken, maar het was heerlijk weer en ik kon de ontspanning wel gebruiken.. Nou, Navy was heerlijk enthousiast! Waar ik me eerst nog zorgen maakte over d´r conditie, dacht ik nu alleen maar ´hoe krijg ik ´r ooit weer stil?´. Na een dik half uur in keiharde draf, en flinke stukken galop, en wat mul zand voor de kontspiertjes, zijn we even gaan stappen. Maar mevrouw had daar binnen 5 minuten al weer meer dan genoeg van, en toen hebben we er dus weer een stevig tempo ingezet. Heerlijk, zo voorwaarts.. Ze is weer helemaal de echte Navy. Toen we het bos uitwaren hebben we nog een kleine 10 minuten gestapt, waarna haar hartslag alweer tot zo´n 58 gezakt was. En dat na een behoorlijk zware training! Door supermul zand heuvels op, wat vals plat en veel galoptraining.. Ik was erg tevreden. Na een kwartiertje (inmiddels afgezadeld en afgespoten) telde ik een hartslag van 42, en toen ik wegging (een half uurtje na terugkomst) telde ik 32. Moest het met de hand doen, en met de stopwatch op mijn telefoon, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het zo ongeveer klopte.

Morgen maar weer wat aan de Dressuur doen, want ik heb afgesproken woensdag samen met iemand het bos in te gaan..

Holten gaat waarschijnlijk niet door voor ons, jammer, we hebben al betaald, en ik had me er erg op verheugd, maar nu heb ik wel de kans nog lekker door te trainen voor Ommen. En misschien kan ik ´m ook nog wel rijden..

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 19:02

arabianfrend schreef:
nee hoor mij heb je ook gezien.
was toch jou paardje die uit gebroken was in lage vuursche of niet?
toen kwam ik ook kijken , alleen desiree en harry waren er nog bij.


Ow sorry...jouw ook Haha!
Weet moet meer precies wie je was....ben dan ook errug blont

Nu bedenk ik net, dat ik nog iemand heb gezien, die kwam vlak na lage vuursche ook op bokt....

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 19:23

Navy schreef:

Citaat:
En, Apple, zit je in de organisatie?


Nope, ik ben daar wel als hulpje. Vorig jaar kon ik helaas niet, maar de keer daarvoor heb ik als hulpje rondgehangen op het strand (kijken of er niet stiekum voltes gereden werden Haha! )

Wat ik dit jaar ga doen weet ik nog niet...

Voor het zover is zal ik wel doorgeven wat mijn taakje wordt (zodat iedereen mij kan herkennen }> )[/b]

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:11

Tiko"]
[quote="arabianfrend schreef:
nee hoor mij heb je ook gezien.
was toch jou paardje die uit gebroken was in lage vuursche of niet?
toen kwam ik ook kijken , alleen desiree en harry waren er nog bij.


Ow sorry...jouw ook Haha!
Weet moet meer precies wie je was....ben dan ook errug blont

Nu bedenk ik net, dat ik nog iemand heb gezien, die kwam vlak na lage vuursche ook op bokt....
[/quote]

weet niet of ik dat was.
ben ook nog niet zo lang op bokt.
maar toen jullie paardjes daar los liepen stond ik bij jullie omheining.
weet niet of je het herrinert hihi je was ook nog maar net wakker he.
wij stonden tegenover de start/finish.
maar als ik je nog eens zie dan spreek ik je wel aan.
word dan wel volgend jaar, want nu rij ik geen wedstrijd mee.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 21:31

Nou ik start een draadje, Endurance meeting!
Lachen
Navy, wordt toch een samen scheuren met onze twee dravertjes wat denk je ?!?!?! Lachen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:08

Ik zal niet meedoen in Katwijk, zeer waarschijnlijk start ik volgend jaar pas in klasse I. Mijn paardje (draver) is er qua conditie wel klaar voor, maar ze moet nog gechipt en geent worden...
Groetjes, Mirjam

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:20

Navy schreef:
Citaat:
Leuk! Ook enig idee hoe zwaar het rond die tijd kan zijn? Ben erg onervaren wat het strand betreft


De duinen zijn best zwaar, mul zand enzo. Ik merk dat Meagan dat wel moeilijk vindt in het begin, maar als ze 'warm gedraaid' is, dan gaat het prima. Wij zullen alleen wat frequenter stapintervallen moeten doen denk ik, zo'n Koudbloed heeft een wat ander gestel dan een warmbloed!

Hoe het strand is, hangt helemaal af van het getij: bij afnemend hoogwater kun je echt heel erg zuigend zand hebben bij de vloedlijn, en dan kun je beter op het wat mullere zand rijden, dat is veiliger. Het strand af zul je waarschijnlijk in galop moeten doen (duinopgang is redelijk steil) en dus moet je zorgen dat je paard daar adem en kracht genoeg voor heeft.

De route ken ik niet, wel vind ik de ruiterpaden bij Katwijk niet zo mooi onderhouden (veel grote stenen en volgens mij ook draad erlangs), maar Meyendel is echt super! Ook zonder endurancehesje aan trouwens!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:44

Holten gaat toch door *LOL* Ben dus weer helemaal happy Haha!

En, 2 Dravers onder elkaar gaan nog altijd het beste he? Ik neem de uitdaging aan Knipoog

Navy heeft helaas ook veel last met mul. Het gaat al beter, we oefenen dit erg intensief, zoek zeker 1 x per week een route met echt flink veel mulle stukken en zandverstuivingen. Als ze ze nu ziet doet ze´d´r oren naar voren, laat een flinke portie scheten en gaat er met een flinke galop over, terwijl dat in het begin anders was (ze zat abrupt in stap..). Zo komt ze er toch het beste doorheen, als kost het ´r nog wel behoorlijk wat energie..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 21:21

Deal ,... dan wordt het nog leuk Lachen

Om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt over mulzand heen gereden..
Hier heb ik geen mulzand in de buurt Boos!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:30

Ai, dat wordt dus afwachten..

Ik hebe r in elk geval ontzettend veel zin in!!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:38

Ik wil waarschijnlijk ook mee doen!!! het lijkt me zo leuk Haha!
dat zou dan wel mijn eerste endurance worden *spannend* ik hoop dat het gaat lukken.
Zou ik me nog op kunnen geven? of ben ik nu te laat?
Ik rijd denk ik samen met mijn lesgeefmens want zij wou dat ook graag een keertje doen.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 12:46

je kan je opgeven tot circa 2 weken voor de wedstrijd.
Rond die tijd zit het vol.
Dus ik zou zeggen schrijf je in!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 13:00

Ik denk dat ik ook in ieder geval wel even kom kijken, woon toch in de buurt en dan is zoiets te mooi om voorbij te laten gaan.
Kan iemand me aan iets meer gegevens helpen, hoe laat en waar precies?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:49

En ik doe ook mee met mijn dravertje.Hartstikke leuk!Gelijk een dravermeeting Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:41

En Dravers zijn de beste hoor!! Haha..

Opgeven kan inderdaad nog, heb het zelf ook nog niet gedaan omdat ik eerst Holten wil afwachten, i.v.m de conditie en entingen..

De tijden vind je op www.her-en-der.net