Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 68 van de 91 [ 2252 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 91  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op wie stem jij 20 maart?

 
Profiel   

IMANDRA schreef
https://www.ad.nl/politiek/winnaar-baud ... ~acc42d01/

Nog even over uw overwinningsspeech. Daar zaten nogal wat moeilijke woorden in. Zoals ‘boreaal’. Wat betekent dat volgens u?
,,Dat is letterlijk het licht dat vanaf de Noordpool schijnt, dat in de winter een soort groene glans geeft. Maar eigenlijk betekent het gewoon Europa, of de westerse wereld. De westerse beschaving.’’

In bepaalde rechtse kringen heeft dat woord een andere connotatie. Bent u daarmee bekend en kunt u ontkennen dat u er die betekenis aan geeft?
,,Ik moet altijd heel erg lachen als mensen mij dat soort dingen in de schoenen schuiven. Ik bedoel ermee wat ik ermee bedoel. En als iemand anders dat woord in een heel andere context wenst te gebruiken, is dat zijn of haar probleem. Nogmaals: het is gewoon een mooie, poëtische aanduiding van de westerse wereld.’’

JAHOOR THIERRY :z Echt, als je dat soort taal gebruikt kán het gewoon niet dat je die dubbele betekenis niet kent.
En zelfs al bedoelde hij de 'originele' betekenis en niet de huidige implicatie, dan nog vind ik het ongepast om daarmee te gaan strooien. Zeker als men je ervan verdenkt om met alt-right te flirten is dat gewoon ontzettend dom als je je daarmee niet wenst te associeren
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:33 



 
Profiel   

Magrathea schreef
IMANDRA schreef
https://www.ad.nl/politiek/winnaar-baud ... ~acc42d01/

Nog even over uw overwinningsspeech. Daar zaten nogal wat moeilijke woorden in. Zoals ‘boreaal’. Wat betekent dat volgens u?
,,Dat is letterlijk het licht dat vanaf de Noordpool schijnt, dat in de winter een soort groene glans geeft. Maar eigenlijk betekent het gewoon Europa, of de westerse wereld. De westerse beschaving.’’

In bepaalde rechtse kringen heeft dat woord een andere connotatie. Bent u daarmee bekend en kunt u ontkennen dat u er die betekenis aan geeft?
,,Ik moet altijd heel erg lachen als mensen mij dat soort dingen in de schoenen schuiven. Ik bedoel ermee wat ik ermee bedoel. En als iemand anders dat woord in een heel andere context wenst te gebruiken, is dat zijn of haar probleem. Nogmaals: het is gewoon een mooie, poëtische aanduiding van de westerse wereld.’’

JAHOOR THIERRY :z Echt, als je dat soort taal gebruikt kán het gewoon niet dat je die dubbele betekenis niet kent.
En zelfs al bedoelde hij de 'originele' betekenis en niet de huidige implicatie, dan nog vind ik het ongepast om daarmee te gaan strooien. Zeker als men je ervan verdenkt om met alt-right te flirten is dat gewoon ontzettend dom als je je daarmee niet wenst te associeren


Zeker. Dus ik denk dat hij goed weet wat voor impact het heeft. En door zijn verdraaiingen zullen zijn ‘normale’ kiezers (tov de extremistische) het alleen maar ontkennen dat hij het zo bedoelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:41 



 
Profiel   

Het is een beetje als de nsb'er over wie ik nu net iets lees, die noemde zijn net geboren zoon: Anton Adolf Benito Jansen. Stel dat men hem daarop aangesproken had dan zou hij misschien à la Baudet hebben gezegd: Ík bedoelde er niets bijzonders mee, ik vind het gewoon mooie poëtische namen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:46 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Karl66 schreef
Er is natuurlijk wel één echt groot probleem. De aanhangers van FvD denken dat nu dat zij het voor het zeggen hebben gekregen omdat FvD de grootste partij is geworden. Dat geldt misschien in de VS en het VK met een twee partijenstelsel, maar dat geldt niet in Nederland. Uiteindelijk heeft maar 17% van de stemmers op FvD gestemd en dat betekent dat 83%!!! er niet op heeft gestemd.

Je zag het al nadat de PVV de tweede partij van Nederland geworden was, toen stonden de mensen al te schuimbekken dat dit betekende dat de andere partijen zaken met de PVV moesten gaan doen. Dat is natuurlijk de grootste onzin, want we kiezen geen regering of het recht op regeringsdeelname maar we kiezen een parlement. En in dat parlement heeft de PVV gewoon de zetels gekregen waar ze recht op hadden en vanuit die zetels kunnen ze gewoon de regering controleren. En dat is precies waar er bij de tweede kamer verkiezingen voor gekozen is. Hoeveel macht heb je bij het controleren van de regering. De PVV en zijn aanhangers hebben dus precies gekregen waar ze recht op hadden en de woede dat de andere partijen de plicht hadden om met de PVV te gaan praten is gebaseerd op een gebrek aan kennis over staatsinrichting en hoe ons parlement en onze regering werken.

Dit gaat nu natuurlijk nog veel sterker bij het FvD spelen. Er zullen heel veel mensen zijn die denken dat omdat ze de grootste zijn, dat ze nu ook de baas zijn en dat iedereen naar ze moeten luisteren. En dat is natuurlijk onzin, ze zijn nog steeds een minderheid, weliswaar een relatief grote minderheid, maar nog steeds een minderheid van de Nederlandse bevolking. En doordat ze relatief groot zijn, hebben ze meer macht gekregen om de provincies en onze regering te controleren, maar ze hebben door deze verkiezingen alleen maar het recht op controle gekregen. Zijn ze bereid om als minderheid met andere minderheden compromissen te sluiten, dan kunnen ze gaan regeren. Voor een tegenpartij is het alleen heel moeilijk om compromissen te sluiten, want dat was nou net de reden om op die partij te stemmen, dat ze geen compromissen sluiten of dat in ieder geval zeggen. En als ze niet gaan regeren in de provincies en vooral als de regering met andere minderheidspartijen over links in de eerste kamer gaat samenwerken, dan ga je echt volkswoede en oproer krijgen. Weliswaar volkswoede en oproer die alleen maar op de onderbuik en nergens anders op gebaseerd is, maar dat verandert er niks aan dat we die wel gaan krijgen.

Dat kan dus twee kanten op:
1) 'Buuuh Baudet krijgt het ook allemaal niet voor elkaar' en volgende verkiezingen blijven die mensen thuis en wordt de partij weer kleiner
2) 'Buuh de enige reden dat dit zo is is dat er niet genoeg mensen op FVD stemmen!' en volgende verkiezingen worden ze nóg groter. :



Ik denk toch niet dat het verstandig is voor de gevestigde partijen om een groeiende groep kiezers maar te blijven negeren en te blijven doen alsof extreem rechts niet bestaat. Er wordt al jaren gedaan alsof deze mensen gewoon niet bestaan. De tegenstellingen zijn alleen maar groter geworden. Het negeren van de PVV heeft er tot nu toe alleen maar toe geleid dat de FVD groter is geworden. Tot nu toe heeft negeren altijd een averechts effect gehad. Dat de FVD nu zo groot is heeft er toe geleid dat Rutte in de eerste kamer moet samenwerken met de FVD of dat hij een hele brede steun op links moet zoeken in de eerste kamer. Niet bepaald een makkelijke taak maar wel iets waarin Rutte heeft laten zien uitzonderlijk goed te zijn. Ik vind het wel heel verstandig van Rutte dat hij de FVD niet uit sluit. Juist door de samenwerking met de FVD te zoeken dwingt Rutte Baudet tot het maken van compromissen. Dat kan voor Thierry nog weleens moeilijker gaan worden dan gewoon op een afstandje neerbuigend naar de rest te gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:42 



 
Profiel   

Alleen gaat het helemaal niet om een groeiende groep kiezers. Het aantal tegenpartij stemmers is niet echt gegroeid, ze zijn vooral met z'n allen op één partij gaan stemmen, maar het totale aantal zetels dat de gezamenlijke tegenpartijen hebben bemachtigd is niet echt gewijzigd. Het maakt daarom ook niet zoveel uit wat de regering of de gevestigde partijen doen, er zal altijd een groep tegenstemmers blijven die tegen zijn, gewoon omdat ze tegen zijn.

Ik ben het wel met je eens dat dit het beste is van Rutte kan doen, de bal bij Baudet leggen. Dat is namelijk altijd in het nadeel van Baudet, die moet nou of verantwoording nemen en dus compromissen sluiten of er zelf voor kiezen om langs de kant te gaan staan en zo zijn stemmers van invloed te beroven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 17:08 



 
Profiel   

Noorderlicht heet Aurora Borealis zo heb je ook Aurora Australis wat het Zuiderlicht is. Dus hij mist het licht. :)* :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 18:49 



 
Profiel   

Loretta schreef
Ik denk toch niet dat het verstandig is voor de gevestigde partijen om een groeiende groep kiezers maar te blijven negeren en te blijven doen alsof extreem rechts niet bestaat. Er wordt al jaren gedaan alsof deze mensen gewoon niet bestaan. De tegenstellingen zijn alleen maar groter geworden. Het negeren van de PVV heeft er tot nu toe alleen maar toe geleid dat de FVD groter is geworden. Tot nu toe heeft negeren altijd een averechts effect gehad. Dat de FVD nu zo groot is heeft er toe geleid dat Rutte in de eerste kamer moet samenwerken met de FVD of dat hij een hele brede steun op links moet zoeken in de eerste kamer. Niet bepaald een makkelijke taak maar wel iets waarin Rutte heeft laten zien uitzonderlijk goed te zijn. Ik vind het wel heel verstandig van Rutte dat hij de FVD niet uit sluit. Juist door de samenwerking met de FVD te zoeken dwingt Rutte Baudet tot het maken van compromissen. Dat kan voor Thierry nog weleens moeilijker gaan worden dan gewoon op een afstandje neerbuigend naar de rest te gaan doen.


Ik denk dit ook en hoop dat het zo zal gaan. Laat Baudet maar zien dat hij kan regeren en dus compromissen sluiten en ergens serieus over discussiëren ipv hakken in het zand en keihard roeptoeteren maar niks oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 19:26 



 
Profiel   

Kan inderdaad maar zo zijn dat ze over twee jaar de minister-president mogen leveren. Ergens hoop ik al jaren dat een extreem rechtse partij de absolute meerderheid haalt. Puur omdat ze dan echt moeten leveren en ik denk dat ze dat dus niet kunnen maar tot die tijd schreeuwen ze wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 19:35 



 
Profiel   

Het is te hopen dat het zo werkt, en dat ons democratisch bestel veerkrachtig genoeg blijkt te zijn met FvD/Baudet aan de macht.
Wat er namelijk ook zou kunnen gebeuren, is dat ze het aan de media, de rechterlijke macht, linkse burgemeesters, of wat voor andere vertegenwoordigers dan ook van de 'linkse kerk' cq. 'het partijkartel' gaan wijten als ze de zaken niet voldoende naar hun hand kunnen zetten. En dat ze vervolgens proberen hun onwelgevallige personen/instituties dmv fake news campagnes e.d. zwart te maken en weg te werken. Dan wankelt de democratie wel degelijk.
Dat is wat je nu ook in bijv. Polen, Hongarije en Italië ziet gebeuren, en ook Trump heeft daar een handje van.
Het is aan Baudet om te bewijzen dat hij echt niet extreemrechts/racistisch is, maar wel degelijk democraat, en dat hij daadwerkelijk bereid is tot samenwerking en compromissen sluiten. Ik heb daar weinig vertrouwen in, vooralsnog vind ik hem gevaarlijker dan Wilders, met zijn zogenaamd onschuldige uitspraak over het 'boreale Europa'. Nee hoor, bewust dubbelzinnig, een knipoog naar het minder frisse deel van zijn achterban.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 20:34 



 
Profiel   

Ik dacht dat links voor liefde en vrede, bloemetjes en bijtjes stond....ben er wel achter dat ik dat altijd verkeerd gedacht heb...overigens ook als ik de reacties hier in dit topic lees

https://youtu.be/XrMTLz4Adu0?fbclid=IwA ... nhfC9xGZbY

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 13:23 



 
Profiel   

Nee hoor, genoeg voorbeelden in het verleden dat links niet alleen flower power is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 13:30 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik dacht dat links voor liefde en vrede, bloemetjes en bijtjes stond....ben er wel achter dat ik dat altijd verkeerd gedacht heb...overigens ook als ik de reacties hier in dit topic lees

https://youtu.be/XrMTLz4Adu0?fbclid=IwA ... nhfC9xGZbY


Lol ja wat door een absolute minderheid geroepen wordt geldt voor de hele linkse kant? Wat denk je wat FvD aanhangers soms roepen?
Overigens gaat de discussie hier in het topic over FvD en zijn zowel linkse als rechtse stemmers hierover aan het discussiëren. Beetje stomme reactie van je imho ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 13:32 



 
Profiel   

Extremisten heb je aan beide zijden van het spectrum. Ik ben tegen racisme maar die lui van Antifa zal ik mezelf NOOIT mee inlaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 13:47 



 

Popstra schreef
Ik dacht dat links voor liefde en vrede, bloemetjes en bijtjes stond....ben er wel achter dat ik dat altijd verkeerd gedacht heb...overigens ook als ik de reacties hier in dit topic lees

https://youtu.be/XrMTLz4Adu0?fbclid=IwA ... nhfC9xGZbY


Ja vaag he.
Democratisch gekozen maar daar tegen in opstand komen. Ik snap het niet helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 13:51 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik dacht dat links voor liefde en vrede, bloemetjes en bijtjes stond....ben er wel achter dat ik dat altijd verkeerd gedacht heb...overigens ook als ik de reacties hier in dit topic lees

https://youtu.be/XrMTLz4Adu0?fbclid=IwA ... nhfC9xGZbY

Zo dan, dat ze Baudet maar alvast een kogelvrij vest laten aantrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 13:56 



 
Profiel   

Myrthe3 schreef
Popstra schreef
Ik dacht dat links voor liefde en vrede, bloemetjes en bijtjes stond....ben er wel achter dat ik dat altijd verkeerd gedacht heb...overigens ook als ik de reacties hier in dit topic lees

https://youtu.be/XrMTLz4Adu0?fbclid=IwA ... nhfC9xGZbY


Ja vaag he.
Democratisch gekozen maar daar tegen in opstand komen. Ik snap het niet helemaal.


Het is een demonstratie tegen racisme, in kopje van het filmpje staat anti-Baudet demonstratie, dat is dus niet juist.

Dat mensen Baudet en Wilders als racisten beschouwen kan ik mij wel voorstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 13:57 



 
Profiel   

Ik denk dat links en rechts sowieso geen erg houdbare termen meer zijn. Behalve dan wanneer je het over de extremen aan beide zijden van het politieke spectrum hebt. Gelukkig hebben we die hele grote middenmoot. Al ben ik er wel eens bang voor dat die zich ook in toenemende mate laat polariseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 14:27 



 
Profiel   

Ik zie nog wel een recidive gebeuren. Althans ik zou daar niet raar van op kijken.

Dat extremisme vind ik misselijkmakend, of dat nou links of rechts is. Schande dat mensen zich zo kunnen gedragen en uiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 14:58 



 
Profiel   

Ik vind de docent die op Twitter vroeg waar Volkert is ook wel een ziek figuur..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 15:03 



 
Profiel   

Ja, mafkees. Kun je nog zo tegen baudet zijn, maar we hebben hier gelukkig een democratie dus heeft hij ook het recht op een partij en een mening, en hebben mensen het recht om erop te stemmen. Als we dat niet meer toestaan hebben we dus ook geen democratie meer en zijn we nog verder van huis, moeten we ook niet willen.
Om dan zulke grappen te maken, dan ben je echt niet wijs :n ik hoop ook echt niet op een herhaling zoals bij Pim Fortuyn :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 15:07 



 

Popstra schreef
Ik dacht dat links voor liefde en vrede, bloemetjes en bijtjes stond....ben er wel achter dat ik dat altijd verkeerd gedacht heb...overigens ook als ik de reacties hier in dit topic lees

https://youtu.be/XrMTLz4Adu0?fbclid=IwA ... nhfC9xGZbY
Vreemde definitie van links heb jij. En rechts staat dan volgens jou voor....?
Dat terzijde: dit soort mensen heeft niets met links of rechts te maken.

Bah. Wat een lafaards met die sjaals voor hun gezicht. Afschuwelijk.

Jildau schreef
Ik vind de docent die op Twitter vroeg waar Volkert is ook wel een ziek figuur..
Absoluut, ziek en gevaarlijk.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-19 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 15:08 



 
Profiel   

Hmm volgens de peilingen zou FVD nu de grootste worden met 2de kamer verkiezingen...
Daar word ik toch niet zo vrolijk van ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 15:12 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Hmm volgens de peilingen zou FVD nu de grootste worden met 2de kamer verkiezingen...
Daar word ik toch niet zo vrolijk van ;(


Ach dat duurt nog 2 jaar. Als de FvD niks laat zien in die 2 jaar zal die peiling echt wel zakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 15:14 



 
Profiel   

In de eerste kamer is de invloed niet zo groot he.
Als het zo onrustig blijft kan het best zijn dat er eerder verkiezingen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 15:16 



 

Ineke2 schreef
In de eerste kamer is de invloed niet zo groot he.
Als het zo onrustig blijft kan het best zijn dat er eerder verkiezingen komen.

Dan moet het kabinet vallen, dat zie ik niet zo snel gebeuren. Behalve fvd zit niemand daar toch op te wachten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 15:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 68 van de 91 [ 2252 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 91  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen