Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 491 [ 12268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

 
Profiel   

nynke55 schreef
Ik hoef het niet perse met iets te vergelijken, maar we moeten niet doen alsof er nooit meer een pandemie gaat gebeuren omdat de gezondheidszorg zoveel beter is dan vroeger.


Wie zegt dan dat er geen pandemie meer komt? De laatste hoef je niet zo ver terug te zoeken en ze zullen ook steeds weer blijven komen, zeker onder de influenza virussen. Echter staat een pandemie niet perse gelijk aan uitsterven.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 27-01-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:32 



 
Profiel   

Ik volg het wel een beetje maar ik ben ook ontzettend beïnvloedbaar volgens mij :')
Maar ik vertrek volgende zondag op vakantie en ik zie het al helemaal gebeuren dat ik daar op een van de twee luchthavens dat virus oppik ofzo. Ja doemdenker hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:32 



 
Profiel   

Granoek schreef
Ik volg het wel een beetje maar ik ben ook ontzettend beïnvloedbaar volgens mij :')
Maar ik vertrek volgende zondag op vakantie en ik zie het al helemaal gebeuren dat ik daar op een van de twee luchthavens dat virus oppik ofzo. Ja doemdenker hier.


Thuisblijven en je reis aan mij overdragen ? O:) :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:36 



 
Profiel   

Wat ik heb begrepen, is dat dit Corona virus makkelijker overdraagbaar is dan bijvoorbeeld SARS en MERS, maar weer wat minder gevaarlijk/ dodelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:36 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Granoek schreef
Ik volg het wel een beetje maar ik ben ook ontzettend beïnvloedbaar volgens mij :')
Maar ik vertrek volgende zondag op vakantie en ik zie het al helemaal gebeuren dat ik daar op een van de twee luchthavens dat virus oppik ofzo. Ja doemdenker hier.


Thuisblijven en je reis aan mij overdragen ? O:) :=


Of aan mij :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:37 



 
Profiel   

Wie zegt dan dat een pandemie gelijk staat aan uitsterven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:37 



 
Profiel   

Granoek schreef
Ik volg het wel een beetje maar ik ben ook ontzettend beïnvloedbaar volgens mij :')
Maar ik vertrek volgende zondag op vakantie en ik zie het al helemaal gebeuren dat ik daar op een van de twee luchthavens dat virus oppik ofzo. Ja doemdenker hier.

Aangezien het handenwassen de beste preventie blijkt te bieden hierbij handen was instructies :
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:41 



 
Profiel   

Pocca_Locca schreef
Wat ik heb begrepen, is dat dit Corona virus makkelijker overdraagbaar is dan bijvoorbeeld SARS en MERS, maar weer wat minder gevaarlijk/ dodelijk.


Was gisteren ook een oudere man in een ziekenhuis voor die het had en die belde met z'n familie dat hij weer at en zelfstandig naar het toilet kon.
Meeste doden waren naar wat ik hoorde ook in risicogroepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:42 



 
Profiel   

nynke55 schreef
Wie zegt dan dat een pandemie gelijk staat aan uitsterven?


Niemand, ik reageerde vooral op het paniekbericht dat de laatste epidemie zo ongeveer de halve wereld vermoord had.
Echter was de laatste pandemie in 2009 en heeft zeker niet de halve populatie vernietigt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:42 



 
Profiel   

Ik volg het wel vanaf het alleerste begin. Mijn schoondochter komt uit China, haar hele familie zit in het lockdown gebied. Er heerst paniek.

China is een totaal ander land waar alles anders is geregeld. Komplottheorien kun je gerust achterwege laten. Voor het eerst geeft China wat meer openheid en werkt samen met de WHO. Natuurlijk zijn de eerste gevallen still gehouden. Daarin verschilt China niets dan van NL, BE, FR etc. Iedere overheid houdt iets onbekends waarvan de impact niet bekend is eerst liever stil. Eerst nader onderzoeken ipv paniek zaaien.

Voor het eerst volgt China WHO protocollen en dat gaat wel op zn zn Chinees. Groots en strikt. China is ook een iets groter land met iets meer inwoners.

Vooralsnog is het een virus dat longontsteking en nierfalen kan teweegbrengen. % sterfgevallen ligt voor zover nu bekend nagenoeg gelijk aan een gemiddeld Influensa virus nl. 3%.

China is in paniek want deze maatregelen kennen zij niet. Ziekenhuizen worden bijgebouwd gewoon omdat ze nog veel meer patienten gaan verwachten. Niet omdat iedereen dood neervalt zoals bij Ebola.


Hoeven we ons geen zorgen te maken? Nee dat ook weer niet. Het virus is kersvers en niemand weet hoe het zich verder gaat ontwikkelen of aanpassen. Maar een beetje nuchterheid kan geen kwaad. Socialmedia heeft zijn voordelen maar ook erg veel nadelen. Zoals dikke paniek zaaien!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:47 



 

Sizzle schreef
nynke55 schreef
Wie zegt dan dat een pandemie gelijk staat aan uitsterven?


Niemand, ik reageerde vooral op het paniekbericht dat de laatste epidemie zo ongeveer de halve wereld vermoord had.
Echter was de laatste pandemie in 2009 en heeft zeker niet de halve populatie vernietigt.


Wat dan wel weer jammer is, is dat resultaten uit het verleden geen garanties geven voor de toekomst. Er zijn experts die waarschuwen dat een pandemie 80 miljoen doden kan gaan eisen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1918233 ... j-pandemie
Nou is dat nog steeds bij lange na niet de helft van de wereldbevolking, laat staan dat er sprake is van uitsterven, maar de kans dat er dan iemand van ons bij zit is toch nog best reëel. :+

Over paniekberichten gesproken: ik ben niet van het complotdenken, maar ik denk dat deze crisis door kwaadwillenden aangegrepen gaat worden om fake news de ether in te slingeren. Om zo een boel onrust en paniek te zaaien en de boel te ontwrichten. Er zijn nu al filmpjes in omloop van mensen die dood neervallen op straat en dode mensen in een ziekenhuis, waar over de echtheid wordt getwijfeld.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-20 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:58 



 
Profiel   

tamary schreef
Granoek schreef
Ik volg het wel een beetje maar ik ben ook ontzettend beïnvloedbaar volgens mij :')
Maar ik vertrek volgende zondag op vakantie en ik zie het al helemaal gebeuren dat ik daar op een van de twee luchthavens dat virus oppik ofzo. Ja doemdenker hier.

Aangezien het handenwassen de beste preventie blijkt te bieden hierbij handen was instructies :
[ [url=m/u5Ncwa.png]Afbeelding[/url] ]

Thanks :')

En ik wil toch wel echt liever op vakantie dan dat ik bang ben voor dit virus, dat dat weer wel. Soort van: als het zo is, dan was het het waard :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 16:00 



 

Ah, Granouk, zit jij met je gewassen handjes in de auto naar het vliegveld, verongeluk je in het verkeer. Zo tragisch is het leven soms. Dus gewoon jezelf te pletter gaan genieten tijdens je vakantie, dat is het allerbeste wat je kunt doen! Voor je het weet is het voorbij. :D ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 16:05 



 
Profiel   

Kom dit nog net tegen op HLN:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/al-zes-stalen-onderzocht-op-coronavirus-in-ons-land~a42928a8/

Wel 3 personen besmet in Frankrijk, nog geen in België, zo te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 16:14 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Mijn broer en zijn vrouw zijn net terug uit China (zij is van oorsprong Chinees en heeft ook familie daar wonen). Ze waren in Chengdu en naar verwachting zal het virus daar ook toeslaan.
Ik vind het heel heftig allemaal. Ze moesten daar ook met mondkapje over straat en in het vliegtuig hebben ze die ook gebruikt. Ze zijn zaterdag thuis gekomen.



Nu lopen ze rond in Nederland en als ze besmet zijn dan verspreiden ze hier het virus. Dat is het grote risico van het feit dat je binnen 24 uur naar het andere eind van de wereld kunt reizen. Dat virus kan echt overal zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:10 



 
Profiel   

Loretta schreef
Cayenne schreef
Mijn broer en zijn vrouw zijn net terug uit China (zij is van oorsprong Chinees en heeft ook familie daar wonen). Ze waren in Chengdu en naar verwachting zal het virus daar ook toeslaan.
Ik vind het heel heftig allemaal. Ze moesten daar ook met mondkapje over straat en in het vliegtuig hebben ze die ook gebruikt. Ze zijn zaterdag thuis gekomen.



Nu lopen ze rond in Nederland en als ze besmet zijn dan verspreiden ze hier het virus. Dat is het grote risico van het feit dat je binnen 24 uur naar het andere eind van de wereld kunt reizen. Dat virus kan echt overal zitten.


Maar daar blijven was ook geen optie. Je wilt wel weer naar huis.
En ze hebben vooralsnog nergens last van. In het vliegtuig hebben ze mondkapjes gedragen omdat je met zoveel man en 12 uur in een vliegtuig toch de meeste kans loopt op besmetting.
Al vraag ik me af hoeveel zo'n mondkapje nou echt werkt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:20 



 
Profiel   

Die simepele doen niets. Met 20 minuten zijn ze verzadigd van de condens van je adem. Dat is echt schijnveiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:21 



 
Profiel   

Voor degene die Engels kunnen, hieronder een artikel om het e.e.a. een beetje te nuanceren.
Citaat
Don’t buy the media hype over the new China virus

A CNN reporter broadcasts from Wuhan, China, on the recent viral outbreak. There is nobody near who could possibly infect him ­— unless the cameraman has Guinness Book of Records coughs and sneezes. So why does he insist on wearing a blue surgical mask while talking?

It’s called “drama,” which is badly needed, because there appears to be nothing very special about this outbreak of the 2019-nCoV or Wuhan ­virus. It should actually be called the DvV, or Déjà vu Virus, because we have been through these hysterias before. Over and over. Heterosexual AIDS, Ebola repeatedly, the H1N1 swine flu that was actually vastly milder than the regular flu and, especially, severe acute respiratory syndrome (SARS) in 2003.

Once you start debunking mass hysteria over outbreaks, it gets easy, because the same patterns repeat themselves.

The best remedy for all epidemic hysteria is perspective. How is this new outbreak different and thus potentially more dangerous from other diseases we have dealt with in the past or are dealing with now?

Wuhan is repeatedly labeled “deadly” — but so is every other ­virus most people know about. But especially deadly? Nearly 600 cases have been confirmed with at least 17 reported deaths.

An infected American is reportedly doing well. It’s probably true that the death toll is understated, but it’s guaranteed the infection number is. Probably as with, say, flu, the vast majority of those infected have such slight symptoms, they don’t seek medical attention.

For that reason, a comparison to the US flu death rate is also very difficult. As a share of hospitalizations, the regular flu death rate is 8.5 percent to 17 percent, according to the Centers for Disease Control and Prevention — considerably higher than for Wuhan. But counting all ­estimated illnesses, reported and estimated, it’s much lower.

What we can say for sure is that Wuhan will be a lot worse in China, simply because health care there is vastly inferior. It appears that, like flu, Wuhan usually kills through ­often treatable secondary infections. Well, treatable in the West. You’d be surprised at how many potentially deadly diseases ­(malaria, TB) Americans get that wreak havoc in much of the world but kill essentially none of us.

It also appears those most likely to die of Wuhan virus fit the same profile as flu fatalities: people over 65, those with compromised immune systems and those with serious pre-existing conditions. Two of the 17 Wuhan dead were 89-year-olds with pre-existing conditions; the youngest was 48 and suffering from diabetes and a stroke.

Contagiousness is highly important, of course. But so far, there is no evidence that Wuhan, first ­reported more than three weeks ago, is more contagious than ­influenza or spreads differently.

Those are the important factors; everything else is noise and tinfoil-hat paranoia.

We are breathlessly told it’s spread from human to human. Again, most of the contagious diseases we think of are spread ­between humans, with some ­exceptions, such as rabies.

It’s inherently bad because it’s new, we’re told. So were swine flu and SARS.

Chinese health officials warned it could mutate further to either become more deadly or more contagious. Same was said about the aforementioned outbreaks. Actually, viruses usually mutate to become less deadly, to preserve the host body and hence themselves.

The media are correct in saying the closest comparison here is SARS. It also was first reported in China and was what’s called a coronavirus. But while they want you to remember SARS as akin to the Black Death with cries of “Bring out your dead!,” fact is, there was a grand total of only 8,098 cases, of whom 774 died. Then the disease simply disappeared. More than 7,000 of those cases and about 650 of the deaths occurred just in mainland China and Hong Kong. The United States had just 75 cases and zero deaths.

By contrast, the CDC estimates about 80,000 Americans died of flu two seasons ago.

So if you want, buy a (probably worthless) surgical mask to play “twins” with those “courageous” TV newsmen. Or you may consider that flu shots are still available.


Bron

Het artikel is een paar dagen oud dus de cijfers kloppen nu niet helemaal meer, maar ik vind het verder wel een fijne nuance.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:36 



 
Profiel   

Sorry, ik heb iets helemaal verknipt zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:36 



 
Profiel   

Ik houd me er wel mee bezig.
Een virus als dat oplopen kan voor mij dodelijk zijn want ik ben longpatient. Een verkoudheidje eindigt bij mij altijd in een longontsteking door mijn ziekte dus ja, ik hoop we die ellende niet hier gaan krijgen.

Als ik 100% gezond was geweest had het mij wss ook niet veel kunnen schelen dat virus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:50 



 
Profiel   

Mooi stuk Nelleke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:56 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik houd me er wel mee bezig.
Een virus als dat oplopen kan voor mij dodelijk zijn want ik ben longpatient. Een verkoudheidje eindigt bij mij altijd in een longontsteking door mijn ziekte dus ja, ik hoop we die ellende niet hier gaan krijgen.

Als ik 100% gezond was geweest had het mij wss ook niet veel kunnen schelen dat virus.


Maar ik neem aan dat jij dan ook 'voorzorgsmaatregelen' treft om je immuunsysteem te ondersteunen?
Want de griep is dan voor jou nog veel gevaarlijker uitgaande van de tot nu toe bekende gegevens over de besmettelijkheid van het virus, wat nogal meevalt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:57 



 
Profiel   

Krijg jaarlijks de griep prik en word 3x per jaar binnenstebuiten gekeerd in het ziekenhuis door de longarts. Slik dagelijks een onderhoudsdosering AB en zo nodig prednison plus vit D en nog wat pufjes en 1 x daags vernevelen met zoutoplossing. loop heel de dag te hoesten door het taaislijm.

Vliegen doe ik zelden en liever niet en ben ook niet graag in drukke menigtes maar goed, je ontkomt er niet aan. Bij de super lopen soms ook mensen vies te hoesten zonder hun hand voor de mond te houden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:07 



 
Profiel   

Nee, mij interesseert het ook niet. Wordt tijd dat er weer eens plek komt op deze dichtbevolkte aarde, en ik geloof er best in dat een ziekte op zijn tijd daarvoor zorgt. En als ik daarbij hoor, ach, weer een minder. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:08 



 
Profiel   

Popstra schreef
Krijg jaarlijks de griep prik en word 3x per jaar binnenstebuiten gekeerd in het ziekenhuis door de longarts. Slik dagelijks een onderhoudsdosering AB en zo nodig prednison plus vit D en nog wat pufjes en 1 x daags vernevelen met zoutoplossing. loop heel de dag te hoesten door het taaislijm.

Vliegen doe ik zelden en liever niet en ben ook niet graag in drukke menigtes maar goed, je ontkomt er niet aan. Bij de super lopen soms ook mensen vies te hoesten zonder hun hand voor de mond te houden..


Maar dat is niet allemaal echt preventief, het is meer correctief wat je allemaal doet...

Nadat ik vorig jaar ziek ben geweest en deze winter me nogal zwaar valt, slik ik het een en ander preventief.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 491 [ 12268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen