Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Frederique (14) zwaar mishandeld..

 
Profiel   

IMANDRA schreef
Superpony ja klopt :j. Ik meen dat onderzoeken ook uitwijzen dat kinderen bij wie ‘corrigerende tikken’ (of erger) is toegepast ook leren dat geweld een prima manier is om te reageren op iets waar je het niet mee eens bent. Dat is het voorbeeld wat je als ouder namelijk meegeeft aan je kinderen: geweld gebruiken bij/door (een soort van) onmacht.


Maar zal het nu ook niet anders zijn dan vroeger? Nu is het na het opladen en uit onmacht dat ouders slaan. Vroeger was het gewoon geen discussie en een klap. Toch hadden veel kinderen vroeger veel meer respect en ook angst voor die klap.
Dat zijn niet allemaal mensen geworden die anderen mishandelen of respectloos behandelen.

Ergens moet verschil zitten. En dan bedoel ik niet dat het vroeger niet gebeurde, maar waar het mis gaat dat jeugd zelf ook agressief wordt en waar niet.

Wij hadden bij de vorige buren een huilkind. Ik was buiten op de oprit en zag dat het kind de vader sloeg. Later viel het me op dat het vaker agressief werd. Ik hoorde verder niks, zag niks en mensen kwamen heel heilig en netjes over. Had alleen gezeur met ze en ze gingen verhuizen.

Maar nu wordt er heel vaak gezegd; geen suikers geven. Kind heeft adhd etc. Heel veel mensen zullen bij dat stel zeggen dat ze veel te zacht zijn en teveel toelaten. Maar wat gebeurt achter gesloten deuren dat een kind van 2 al zo agressief is?

Maar keurig uitziende mensen met nette baan, worden niet snel scheef aangekeken.


Brainless schreef
Vroeger werd er ook veel mishandeld en in elkaar geslagen.
Dus het is een drogreden om te zeggen dat het nu ineens komt omdat kinderen niet gecorrigeerd mogen worden.

Vroeger werd er ook al aan homomeppen gedaan, maar dat kwam niet in de krant.
Mijn opa (van voor de oorlog) zei ook al dat je toen niet door een bepaald buurtschap moest fietsen omdat je dan even de buurt uit werd geholpen (dat ging ook andersom hoor).
Het is echt niet de huidige generatie.


En behoorlijk ook. Wij reden veel buiten in het Naarderbos, een ontmoetingsplek en daar hoorde je ook dat ze gingen "poten rammen". Deden ze zelfs met honkbalknuppels..... Je snapt de lol niet, maar het was wel iets wat bekend was.

Mijn man en ik hebben heel jong met de auto ergens gestaan en zitten zoenen en daar werd ook al op het raam getikt en liepen ze door. Zeiden letterlijk; ga maar door. Hoorden we achteraf dat het ook een homo ontmoetingsplaats was.

Waar we uit gingen waren veel jongens uit een ander land. Spraken prima Nederlands, gingen naar scholen, op zelfde plekken uit etc. We hadden er geen last van en een deel mengde ook prima.
Maar met de kermis kwamen jongens met een donkere huidskleur. Ik weet nog dat de politie die jongens uit het dopr begeleidde, omdat de politie geen zin had in gedoe.

Waar in mijn ogen iedereen vrij zou moeten zijn om naar elke willekeurige kermis te gaan in elke willekeurige woonplaats.

Maar goed, wij wonen als westerlingen in ZO Groningen en hebben nergens last van. Paar dorpen verderop kom je er echt niet tussen en kan je flink last hebben. Wordt minder, want goedkope huizen gaan steeds vaker naar mensen van buitenaf.
Maar veel mensen die hun droom hebben ingepakt omdat ze niet gewenst waren in een dorp.

Dat bezitterige van mijn dorp, stad, land vind ik sowieso ook al apart. Net als ik ben voor die club en jij voor die, dus we zijn vijanden.
Iemand uit Rotterdam zei letterlijk een keer tegen me dat de arena een mooie gaskamer was voor alle Amsterdammers........Ik was boos, verbaasd en verdrietig tegelijk. Snap je het dan niet? Is het stoer geklets, maar wel oerdom?

En ik ben Amsterdammer en ook wel opgevoed met alles buiten Amsterdam is boer, ver weg, anders etc. Maar je leert en komt ergens, mijn bereik is groter dan dat van mn ouders en ook die veranderde mee met de tijd.
En ook al denk je zo, hoeft dat geen haat te zijn. Haat is echt iets heel ergs.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:07 



 
Profiel   

Wel, ik heb geen verstand van voetbal, maar als je inderdaad het gedoe hoort over een Feyenoorder die naar Ajax gaat.. ik was echt flabbergasted.. maar goed, dat hoeft niet fysiek te worden..

Wat het vroeger was (gingen toen kinderen van 14 al 'potenrammen'? Zou kunnen hoor...en wellicht zijn de kinderen van die gasten nu wederom de agressievelingen) dat zal, maar men leert niks ... je zou toch denken dat juist nu mensen beter geinformeerd is..
maar, wat dat betreft evolueert de techniek sneller dan de mens... (als de mens uberhaupt al evolueert.. of eigenlijk moet 'terug evolueren..') ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:19 



 
Profiel   

Mijn vader (78) is ook in een gevecht met messen terecht gekomen (iedereen droeg standaard een zakmes).
Heeft hij nog flinke littekens van.. toen was hij een jaar of 11.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 16:51 



 
Profiel   

superpony schreef
IMANDRA schreef
Superpony ja klopt :j. Ik meen dat onderzoeken ook uitwijzen dat kinderen bij wie ‘corrigerende tikken’ (of erger) is toegepast ook leren dat geweld een prima manier is om te reageren op iets waar je het niet mee eens bent. Dat is het voorbeeld wat je als ouder namelijk meegeeft aan je kinderen: geweld gebruiken bij/door (een soort van) onmacht.


Maar zal het nu ook niet anders zijn dan vroeger? Nu is het na het opladen en uit onmacht dat ouders slaan. Vroeger was het gewoon geen discussie en een klap. Toch hadden veel kinderen vroeger veel meer respect en ook angst voor die klap.
Dat zijn niet allemaal mensen geworden die anderen mishandelen of respectloos behandelen.

Ergens moet verschil zitten. En dan bedoel ik niet dat het vroeger niet gebeurde, maar waar het mis gaat dat jeugd zelf ook agressief wordt en waar niet.

Wij hadden bij de vorige buren een huilkind. Ik was buiten op de oprit en zag dat het kind de vader sloeg. Later viel het me op dat het vaker agressief werd. Ik hoorde verder niks, zag niks en mensen kwamen heel heilig en netjes over. Had alleen gezeur met ze en ze gingen verhuizen.

Maar nu wordt er heel vaak gezegd; geen suikers geven. Kind heeft adhd etc. Heel veel mensen zullen bij dat stel zeggen dat ze veel te zacht zijn en teveel toelaten. Maar wat gebeurt achter gesloten deuren dat een kind van 2 al zo agressief is?

Maar keurig uitziende mensen met nette baan, worden niet snel scheef aangekeken.


Vroeger is net zo goed uit onmacht, alleen nu weet men beter. Of kán men beter weten.

Ik zeg ook niet dat die kinderen mensen worden die anderen mishandelen, maar onderzoek toont wel aan dat die kinderen agressiever zijn, sneller naar geweld grijpen. Geweld als een oplossing zien, zegmaar. Dus in de kindertijd bijv. sneller andere kinderen slaan (afgekeken van de ouders). De opvoeding was vroeger echt niet goed of beter dan nu hoor. Genoeg mensen die flink wat over hebben gehouden aan die houding van vroeger, bewust dan wel onbewust. Doet psychologisch heel veel. Of kinderen “respect” hebben voor die klap (of beter gezegd, angst) of niet.

Qua verschil tussen vroeger en nu, ik denk dat social media ook echt wel meespeelt. Als kind heb je geen rust meer van pesterijen of social pressure op school, dat gaat via socials gewoon verder. Misschien wel erger, zo zonder toezicht. Maar ik denk ook dat het nu sneller in het nieuws komt en je het vroeger gewoon niet zo vaak meekreeg maar het er wel was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 17:49 



 
Profiel   

Ik zou dat arme kind graag een dikke knuffel geven. Vreselijk hoe ze is toegetakeld!
Ik kan daar erg slecht tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 23:00 



 
Profiel   

Bizar! Arme meid, zo eerlijk en moet ze bekopen met in elkaar geslagen worden. En geestelijk zal dit ook voor haar een staartje krijgen als de rust is weder gekeerd. Haar vader was vanavond bij Humberto. Wat een lieve vader, bleef bij zijn verhaal al vond ik dat Humberto vragen stelde dat ik dacht hou op. Hoeveel daders, weet ik niet zei die vader, op social media komen er verschillende berichten voorbij. 4/4 vraagt Humberto...die vader bleef bij zijn verhaal, zei nogmaals weet ik niet en gaat het niet om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 23:12 



 
Profiel   

Soms zou je gewoon even van de aardbodem willen verdwijnen.... -O-
Arme meid.

Mijn vader heeft het altijd over heropvoedings kampen, misschien is zo iets toch nog niet zo gek voor ontspoorde tienertjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 23:21 



 
Profiel   

Het grote verschil is wel ook dat op internet blijkbaar iedereen maar alles durft te zeggen. Misschien komt daar ook een soort overmoed vandaan en is de grens tussen online en real life op een gegeven moment ook weg?

Natuurlijk is uit angst leven niet goed, maar veel mensen zeggen toch vaak; ik ben er niet slechter van geworden. Zijn trots op de aanpak van hun ouders en wat ze mede daardoor hebben bereikt wat ze doen.

Je leerde wel U zeggen tegen ouderen en was beleefd tegen ouderen. Ook al ben ik vrij opgevoed, waren er ook dingen die je niet mocht of deed als kind.
En echt, ik vind iedereen gelijk, dus er moet wederzijds respect zijn, maar als je alleen al hier op Bokt kijkt is er geen verschil in aanspreken en durven jonge meiden/vrouwen best tekeer te gaan tegen vrouwen die ouder zijn. Er lijkt gewoon geen grens te zijn.

Maar eerlijk zie je overal ander gedrag. Ook op tv is alles veel vrijer. In mijn beleving waren de presentatoren vroeger nette en lette meer op hun taal. Nu wordt er maar van alles gezegd en alles besproken.
Geen taboe's is goed, maar dan moeten ouders nog steeds een stuk begeleiden tussen wat normaal is en wat in het nieuws komt, omdat het bijzonder of afwijkend is.

@cowgirl, dat lijkt me ook ene goed plan. Ik denk dat er veel goede kanten zitten aan een opvoedingskamp ipv jeugddetentie bijv. Het respect, de discipline, de energie die ze leren kwijt te raken en doseren, verantwoordelijkheids gevoel, samenwerken etc etc.

Ik vond de vader ook ontzettend keurig reageren en wat moet dat een wijze meid zijn. Ik hoop alleen dat ze er zo over blijft denken. Soms krijg je de rekening later en kan deze ervaring nog veel naeffect hebben.

Maar hij heeft wel gelijk. Hoe moet het zijn dat je kind iemand zo heeft mishandeld, of zoals in Spanje iemand letterlijk dood heeft getrapt?? Lijkt me ook echt bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 03:11 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik zou dat arme kind graag een dikke knuffel geven. Vreselijk hoe ze is toegetakeld!
Ik kan daar erg slecht tegen.

Er is een kaartjes actie voor haar opgestart. Je kan een kaartje sturen naar :

Zonnestudio Westwijk t.a.v. Frédérique
Marthahoeve 21
1187 LP, Amstelveen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 09:01 



 
Profiel   

Dat dit vroeger ook gebeurde maakt het nog niet normaal. Bij ons op school leek het soms ook meer op een dierentuin dan een fatsoenlijke beschaafde school. Het wordt weleens tijd dat dit soort gestoord gedrag niet meer getolereerd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:29 



 
Profiel   

jetm schreef
Popstra schreef
Ik zou dat arme kind graag een dikke knuffel geven. Vreselijk hoe ze is toegetakeld!
Ik kan daar erg slecht tegen.

Er is een kaartjes actie voor haar opgestart. Je kan een kaartje sturen naar :

Zonnestudio Westwijk t.a.v. Frédérique
Marthahoeve 21
1187 LP, Amstelveen


Ja geweldig!! Echt top hoeveel steun dat meisje heeft gekregen. Post tot aan het plafond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:38 



 
Profiel   

Wat ik me toch afvraag.....Is bokt zo anders dan facebook??

Ik las op facebook toch een flink aantal aparte reacties op het optreden van haar vader bij Humberto. Ik heb dat gezien en voelde ook meer woede dan die man, maar denk ook; ik ken ze niet en wie weet wat ie echt voelt. Je zit toch opeens bij zo een programma.

Maar mensen zoeken er van alles achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:48 



 
Profiel   

Ik kwam net ook een post van geenstijl tegen via linkedin, waarbij ze schrijven dat de vader... niet zo'n 'net persoon' is als nu overkomt. Maar aan de andere kant, het gaat nu om het kind, en ongeacht wat voor persoon de vader is mag Frédérique alle steun ontvangen vanwege dit vreselijke voorval en had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:03 



 
Profiel   

Ik heb het niet gezien, maar de reacties wel gelezen... In eerste instantie dacht ik ook 'Huh?" (en dan in combinatie met dat krantenartikel, waarvan ik ook dacht 'huh?')

maar daarna dacht ik 'ik zie liever een boodschap dan verzoening dan van haat, hoe erg ik het ook vind'' (en het gaat niet om mij, zij moeten zelf weten hoe ze het op willen lossen)

Ik denk zelf overigens niet dat 'liefde' alles fixt, in tegendeel. Maar als het wel zo zou zijn, zou het mooi zijn :j

Dat mensen op FB iets vinden van wat voor vader hij is, sja... dat is verder niet iets waar zij over gaan. Ik hoop dat Frederique zelf nog eens aan het woord komt (als de vader het zo aanpakt als gesugereerd wordt door sommigen gaat hij haar als boegbeeld naar voren schuiven voor eigen gewin.. dat hoop ik dan weer niet zeg maar)

Ik denk dat de mensen op FB die zeggen "ik had ze in elkaar geslagen, wat voor vader is hij" zelf thuis achter de geraniums zitten te hangen óf te losse handjes hebben en hun kids niet tegen zichzelf beschermen.. maar goed, ik ben gewoon wat zwartig af en toe :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:07 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Ik kwam net ook een post van geenstijl tegen via linkedin, waarbij ze schrijven dat de vader... niet zo'n 'net persoon' is als nu overkomt. Maar aan de andere kant, het gaat nu om het kind, en ongeacht wat voor persoon de vader is mag Frédérique alle steun ontvangen vanwege dit vreselijke voorval en had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren.


Absoluut, maar er komen wel hele vreemde dingen naar boven. Het kind mag niet gebruikt worden voor andere zaken en snap dat mensen daar nu voor op hun hoede zijn.


Cer schreef
Ik heb het niet gezien, maar de reacties wel gelezen... In eerste instantie dacht ik ook 'Huh?" (en dan in combinatie met dat krantenartikel, waarvan ik ook dacht 'huh?')

maar daarna dacht ik 'ik zie liever een boodschap dan verzoening dan van haat, hoe erg ik het ook vind'' (en het gaat niet om mij, zij moeten zelf weten hoe ze het op willen lossen)

Ik denk zelf overigens niet dat 'liefde' alles fixt, in tegendeel. Maar als het wel zo zou zijn, zou het mooi zijn :j

Dat mensen op FB iets vinden van wat voor vader hij is, sja... dat is verder niet iets waar zij over gaan. Ik hoop dat Frederique zelf nog eens aan het woord komt (als de vader het zo aanpakt als gesugereerd wordt door sommigen gaat hij haar als boegbeeld naar voren schuiven voor eigen gewin.. dat hoop ik dan weer niet zeg maar)

Ik denk dat de mensen op FB die zeggen "ik had ze in elkaar geslagen, wat voor vader is hij" zelf thuis achter de geraniums zitten te hangen óf te losse handjes hebben en hun kids niet tegen zichzelf beschermen.. maar goed, ik ben gewoon wat zwartig af en toe :+


Het gaat er niet om wat voor vader hij is. Het gaat om wat voor man het is, wat hij op zijn naam heeft staan en dus niet alles is wat het lijkt.

Dat meisje staat gewoon voorop en heeft iets vreselijks meegemaakt. Maar het verhaal er omheen, krijgt wel een nare bijsmaak als er misbruik van de situatie gemaakt blijkt te worden, nota bene door haar vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:34 



 

Ik las net een artikel over een facebook post van de moeder van het meisje, dat zij dus helemaal niet erachter staat hoe de vader het heeft aangepakt.. Vind dat wel vreemd, door hem is het zo'n groot ding geworden nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:42 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Ik las net een artikel over een facebook post van de moeder van het meisje, dat zij dus helemaal niet erachter staat hoe de vader het heeft aangepakt.. Vind dat wel vreemd, door hem is het zo'n groot ding geworden nu.


Die uit zich nog netjes als je leest wat zij al met de vader te stellen heeft gehad.......

Maar goed. Dat zoeken mensen dan maar uit. Humberto wordt ook aangevallen dat ze niet voldoende onderzoek naar de vader hebben gedaan en het puur een wedstrijd is wie die man als eerste aan tafel heeft.

Ik hoop dat het meisje echt niet teveel pijn heeft en er ook niks aan overhoudt. Je kan als jong meisje echt wel zoiets zeggen en denken, maar de klap kan nog achteraf komen en dat kan echt onderschat worden.

Als 16jr ben ik aangereden door een auto en lang in zkh gelegen en moeten revalideren. Het ging mensen alleen om de revalidatie en er nooit aandacht geweest voor het ongeluk, waar ik later toch wel even last van had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:50 



 

Begrijp dus dat zij gescheiden zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:51 



 
Profiel   

superpony schreef
Het gaat er niet om wat voor vader hij is. Het gaat om wat voor man het is, wat hij
op zijn naam heeft staan en dus niet alles is wat het lijkt.

Volgens mij heb ik ook gelezen dat men zegt "wat voor vader is hij" omdat hij geen duidelijk standpunt tegen de daders inneemt.
En, dat lijkt mij dan weer belangrijker dan 'wat voor man hij is'.. Want ongeacht wat voor man hij is, een goede vader zijn is wel zo fijn, als je kinderen hebt.. me dunkt..

Citaat
Humberto wordt ook aangevallen dat ze niet voldoende onderzoek naar de vader hebben gedaan en het puur een wedstrijd is wie die man als eerste aan tafel heeft.
ja, dat is natuurlijk wel waar.... nieuws moet snel...

Citaat
Als 16jr ben ik aangereden door een auto en lang in zkh gelegen en moeten revalideren. Het ging mensen alleen om de revalidatie en er nooit aandacht geweest voor het ongeluk, waar ik later toch wel even last van had.

Nja, niet alles werkt voor iedereen hetzelfde ... wat voor jou geldt geldt wellicht niet voor haar.. ?
Sommige mensen vinden bijv nafluiten heel normaal, anderen weer niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:01 



 
Profiel   

@Cer, beetje jammer dat je er iets anders bij haalt, uit een ander topic, waar ik die discussie ook heb gelaten voor wat het is.

En het gaat erom dat de vader dit volgens mensen gebruikt en hij een toneelspel speelt op tv. Dat mogen mensen en kijkers best weten aangezien ze zoveel steun betuigen. Dat moet naar dat meisje gaan.

En nee, niet iedereen verwerkt alles hetzelfde. dat zeg ik ook nergens. Ik geef slechts als voorbeeld iets uit eigen ervaring. Ze is nog heel jong en zou zo sterk en stoer zijn, maar ik vind dat juist iets waar je op moet letten bij jonge mensen. En daar ben ik volgens de vele reacties ook echt niet de enige in.

En als zij denkt dat dit goed is, hier veel positieve aandacht om krijgt, durft ze straks misschien niet eens te tonen dat ze er toch wel mee zit. En als blijkt dat die vader toch een heel ander persoon is dan men nu denkt, krijg je dan een andere situatie.

Maar goed, dat is dus gissen. Ik vind alleen dat we wel kritisch mogen zijn hoe dingen als nieuwsberichten naar ons worden overgebracht.

Humberto had ook de dag na de uitvaart als de broer van Peter R de Vries aan tafel en zo zijn er wel vaker mensen die hij zo snel mogelijk aan tafel wil.
Het lijkt alleen dat verschillende media nu vinden dat hij niet zijn huiswerk voldoende heeft gedaan toen hij deze vader uitnodigde.

Maar goed, waarom zou je over wapenbezit beginnen als iemands dochter is mishandeld? Staat er imo ook wel los van.
Alleen het beeld wat hier nu wordt geschetst heeft ook een keerzijde bij dit meisje thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:54 



 
Profiel   

SP: daar ben ik het verder ook wel mee eens hoor :j
En het is inderdaad gissen, en zoals ik al zei was mijn eerste reactie ook "Huh??"

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 15:02 



 
Profiel   

Ik heb net het artikel van Geenstijl gelezen en wat video's bekeken. Die vader is niet oke, ik vind het erg dubieus zijn rol hierin en ik vermoed dat het verhaal nog een staartje gaat krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:49 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Ik heb net het artikel van Geenstijl gelezen en wat video's bekeken. Die vader is niet oke, ik vind het erg dubieus zijn rol hierin en ik vermoed dat het verhaal nog een staartje gaat krijgen..

sooo
die man mag wel even een stapje minder de publiciteit nu opzoeken....
Ik ben ook wel benieuwd wat we daar nog van gaan horen.

Arm kind, zij is de speelbal |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 17:03 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Ik heb net het artikel van Geenstijl gelezen en wat video's bekeken. Die vader is niet oke, ik vind het erg dubieus zijn rol hierin en ik vermoed dat het verhaal nog een staartje gaat krijgen..


Ik ook. Ben geen fan van die pagina maar ze hebben wel feiten boven water gekregen waaruit blijkt dat pa een mafklapper is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 17:04 



 
Profiel   

Geenstijl blijkt nu ook de politie erop gewezen te hebben dat Peter R de Vries mogelijk werd gevolgd door de gasten die hem gelijk hebben gefilmd.

Natuurlijk gaan ze soms ver, maar ik denk dat je zulke partijen soms ook nodig hebt.

Ergens hoop ik dat dit meisje niet teveel erover leest. Ze zal het wel weten, maar dit is even genoeg voor haar en zij moet haar ouders toch wel als steun en toeverlaat zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 01:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen