Klimaatverandering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:16

office schreef:
Neutrino energie lijkt me wat .
Kernenergie weer een stuk minder .Er zal maar een onverwachte overstroming,aardbeving,hack,aanval of iets anders waar we even geen rekening mee houden komen.De gevolgen zijn ronduit rampzalig.
Wat ik echt wel heel jammer vind is de enorme verspilling overal.Als je bijvoorbeeld soms ziet wat een bruikbare spullen mensen gewoon weggooien .

Wellicht helpt het je als je je eens verdiept in de echte reden van kernenergie en de alternatieven die daar voor bekend zijn.


Los daarvan; ik geloof niet zo in die klimaatverandering die door de mens veroorzaakt wordt.
Die is enkel verzonnen omdat we toch, linksom of rechtsom, over moeten op niet-fossiele energie-voorziening.

beproeft concept: bang maken voor een catastrofaal scenario dat je kunt voorkomen als je met "ons" mee doet.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:27

Sunnda schreef:
Er zijn nu ook te weinig kinderen.
Weet niet hoe het met de rekenvaardigheden zit, maar als 2 mensen gemiddeld 1,5 kind krijgen...juist.

Stel ik en mijn man krijgen 2 kinderen als ik 25 jaar ben..
En mijn kinderen krijgen ook 2 kinderen als zij 25 zijn en hun kinderen ook...

Als mijn man en ik overlijden op 80jarige leeftijd hebben wij 2 kinderen, 4 kleinkinderen en 8 achterkleinkinderen op aarde lopen.
Dus voor ons zijn er 14 voor terug gekomen...

Stel wij krijgen 1 kind:
Dan hebben wij bij overlijden 1 kind, 2 kleinkinderen en 4 achterkleinkinderen op de wereld staan.
Dus 2 weg, 7 ervoor terug.

Dus met 1,2 kind per stel, dan komen er nog steeds meer mensen bij dan dat er weg gaan.
Tuurlijk redden niet alle mensen/kinderen die leeftijd of plant zich voort, maar zelfs dan groeit het aantal mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 01:56

Je vergeet alleen dat er in diezelfde periode ook jouw ouders en je mans ouders sterven, alswel jullie grootouders, jullie overgrootouders en jullie over overgrootouders. Voor jullie komen er 14 terug maar gaan er ook 12 dood (eigenlijk meer maar dat quota moet je delen met de rest van de familie), plus jullie twee ( = 14). En de uitkomst is... een netto toevoeging van nul.

Bij 2 kinderen per koppel (en iedereen sterft op zijn 80e) zal de bevolking precies gelijk blijven. In de praktijk sterven er altijd wat mensen vroeg dus komen ze op 2,1 kinderen per vrouw om de bevolking gelijk te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 06:19

Janneke2 schreef:
Heerlijk lijkt mij dat, die hele batterij aan bewijs gewoon kunnen negeren.
Gewoon je korte termijn geheugen gebruiken (sprak oma, ik weet drommels goed DAT we een nieuw klimaat hebben) en de rest laten zitten.

Als het je zo heerlijk lijkt dan heb ik de oplossing voor je: je krant opzeggen, geen journaal meer kijken, wegblijven van nieuwssites en niets meer lezen op bokt. Naast dat je opeens veel meer tijd hebt om positieve dingen te doen (huis opknappen, cursus volgen, wandelen in de omgeving, koffie drinken met de buurvrouw), zullen je zorgen over alle problemen ter wereld ook verdwijnen. Heerlijk rustig en oh zo gemakkelijk. En wees niet bang: alle narigheid blijft gewoon bestaan, het enige verschil is dat je ongeïnformeerd bent in plaats van verkeerd geïnformeerd (vrij naar Mark Twain).

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:39

@enzino, Nogmaals, lekker je kop in het stand steken dus.. laat andere mensen het maar oplossen, dan kun jij doorgaan zoals je altijd doet. Dat noem ik nou egoïstisch :o Ondanks ik me zorgen maak leef ik verder ook heel prima en doe ik dingen die ik leuk vind, maar wel met een zeker oog op duurzaamheid en bijvoorbeeld stemmen op wie in de politiek zou kunnen helpen met het probleem. Lijkt me niet per se zo ingewikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:14

Het is ook niet zo ingewikkeld, maar het lijkt Janneke zo heerlijk om het te kunnen negeren dus geef ik wat tips hoe ze dat heel gemakkelijk kan doen. Als jij er geen last van hebt dan hoef jij het niet te negeren, mocht het je toch ook heerlijk lijken dan mag ook jij de genoemde tips opvolgen.

Het er niet de hele dag mee bezig zijn (zorgen maken, nieuws volgen, posten op bokt) is trouwens iets compleet anders dan er niets mee doen. Je kan ook zonder je zorgen te maken je afval recyclen of overstappen op zonnepanelen.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:23

Op pagina 1 schrijft iemand over de film A Life on Our Planet, is deze alleen via netflix te zien of ook elders?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:28

_Mir schreef:
Op pagina 1 schrijft iemand over de film A Life on Our Planet, is deze alleen via netflix te zien of ook elders?


Alleen Netflix. Of anders illegaal.

Loretta
Berichten: 8763
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:37

Als ons economische systeem niet drastisch herzien wordt dan zijn alle maatregelen slechts een doekje voor het bloeden. Het is gewoon onmogelijk om door te gaan met het rondpompen van grote hoeveelheden goederen over de hele wereld en tegelijkertijd iets aan het klimaat te doen.

Gigantische containerschepen, vliegtuigen en grote dagelijkse afstanden woon werk verkeer. Op dit moment is het zelfs voor veel mensen onmogelijk geworden om te verhuizen dichter bij het werk. Iets wat vroeger heel gewoon was. Als je een andere baan kreeg ging je meestal dichter bij wonen. Nu is er geen huis meer te krijgen en betekend dat deagelijks een lange afstand reizen.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:41

Ik ben zo stomverbaasd dat er dus echt mensen bestaan die niet zien hoe wij de aarde verwoesten. Of de invloed van de mens op t klimaat ontkennen. Niveau flat earth.
En dan blijken er dus zelfs op bokt mensen te zitten met die opvatting. Meh.

mysa

Berichten: 10483
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:43

Kijk eens in het viruswaanzin-topic, het zal je verbazen welke overtuigingen sommige bokkers erop na houden.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:50

Gelukkig is de bokt-populatie absoluut geen realistische representatie van de Nederlandse bevolking.

Maar voor wie klimaatverandering ontkent is idd het argument "de olie raakt domweg op" een argument dat écht niet de ontkennen valt. Ik heb het mijn gemeente en de RES-stuurgroep ook al geadviseerd. Noem het geen opwarming van de aarde, gebruik liever "we hebben straks geen benzine en aardgas meer dus er MOET wat anders komen". Als je mensen vertelt dat de auto straks niet meer rijdt en je in de winter in een steenkoud huis zit wordt het opeens wél belangrijk.

Wat betreft zonneparken: er wordt (helaas) door alle overheden geroepen dat niet alle daken geschikt zijn. Het argument "dan maak je ze maar geschikt" wil nog niet erg doordringen.
Ook is het schandalig dat het (nog) niet te verplichten is om nieuwbouw industrieloodsen met zonnepanelen te laten bouwen.

Maar als laatste (en ergste): ons hele electriciteitsnetwerk is op dit moment totaal niet toegespitst op het verwerken van (veel) piekopwek en veel daken kúnnen niet worden aangesloten, al zou men willen. Zonneparken worden gebouwd waar wél netcapaciteit is.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:53

Citaat:
Zonneparken worden gebouwd waar wél netcapaciteit is.

ook niet helemaal waar.
Las pas een artikel over dat burgers die zonnepanelen op het dak hebben ineens niet meer konden leveren door het zonnepark in de buurt omdat dat park dus blijkbaar voorrang krijgt op het net.
Nou zit je daar lekker met je investering die je niet terug krijgt.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:00

In het hele NP-RES worden inspanningen van burgers niet meegenomen en meegerekend. Is ook maar een druppel op de gloeiende plaat, alle wind- en zon in grote parken is vooral voor de industrie bedoeld.
Iedere burger mag (graag zelfs) zelf energie opwekken en bij voorkeur ook voor z'n eigen warmte zorgen (en die investering ook zelf doen). Dan kan de overheid haar geld in de economie blijven pompen. Zodat de googles en amazons van deze wereld de groene energie hier kunnen opkopen (om van de winst gezellig een rondje in de ruimte te vliegen, voor de lol)

Nee hoor, ik ben niet cynisch :))

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:10

Mars schreef:
Ik ben zo stomverbaasd dat er dus echt mensen bestaan die niet zien hoe wij de aarde verwoesten. Of de invloed van de mens op t klimaat ontkennen. Niveau flat earth.
En dan blijken er dus zelfs op bokt mensen te zitten met die opvatting. Meh.

De aarde verwoesten? Ja!
Mensen hebben invloed? Ja!

Maar zoals iemand hier al eerder aanhaalde: naar het uitgestreken smoelwerk zitten kijken van iemand die de ondergang voorspelt als we niet allerlei extreme maatregelen nemen terwijl diezelfde predikanten de wereld rondvliegen, meerdere woningen bezitten, elke maand verhuizen omdat hun ego groter is dan gevoel voor klimaat.
Vliegen willen belasten, maar geen privejets want dan kost het jezelf geld. :roll:
Bedrijven die het meest uitstoten niet daarvoor belasten, maar de burger mag wel betalen.
Burgers hun gezondheid in gevaar brengen door niet af te wachten of zaken schadelijk zijn, maar nepcommitees inrichten om de groene agenda erdoor te drukken.

Nooit opgevallen dat dit patroon door de eeuwen heen al zovaak is voorgekomen?
Ik verbaas mij over de naieviteit van mensen die denken dat groen niet gewoon heel economisch is op dit moment en geld lospeutert.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:13

Geld verdienen aan iets dat noodzakelijk is (zie Covid vaccins) is niet zo heel vreemd. Ja, groene energie is vanuit financieel oogpunt interessant. Dat maakt de noodzaak voor groene energie geen leugen.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:13

Ibbel schreef:
In het hele NP-RES worden inspanningen van burgers niet meegenomen en meegerekend. Is ook maar een druppel op de gloeiende plaat, alle wind- en zon in grote parken is vooral voor de industrie bedoeld.
Iedere burger mag (graag zelfs) zelf energie opwekken en bij voorkeur ook voor z'n eigen warmte zorgen (en die investering ook zelf doen). Dan kan de overheid haar geld in de economie blijven pompen. Zodat de googles en amazons van deze wereld de groene energie hier kunnen opkopen (om van de winst gezellig een rondje in de ruimte te vliegen, voor de lol)

Nee hoor, ik ben niet cynisch :))

:D

Maar je hebt wel een punt.

En Sunnda heeft ook een punt.
Wij burgers worden uitgeknepen om het milieu maar de grootvervuilers gaan zonder sancties door.

Ook China en dat soort landen gaat door, dan denk ik wel eens, heeft wat wij doen nog wel nut?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:14

Ibbel schreef:
In het hele NP-RES worden inspanningen van burgers niet meegenomen en meegerekend. Is ook maar een druppel op de gloeiende plaat, alle wind- en zon in grote parken is vooral voor de industrie bedoeld.
Iedere burger mag (graag zelfs) zelf energie opwekken en bij voorkeur ook voor z'n eigen warmte zorgen (en die investering ook zelf doen). Dan kan de overheid haar geld in de economie blijven pompen. Zodat de googles en amazons van deze wereld de groene energie hier kunnen opkopen (om van de winst gezellig een rondje in de ruimte te vliegen, voor de lol)

Nee hoor, ik ben niet cynisch :))

En ook dat klopt niet want je hebt het allebei nodig.
Zonneparken gaan de industrie niet redden en mensen gaan het niet redden om hun eigen energie op te wekken, simpelweg omdat opslag niet te realiseren is.
Jij kunt dat wel doen, ik kom ook een heel eind, maar zeker de helft van NL woont niet in omstandigheden dat ze dat kunnen doen. Appartementen zijn er simpelweg nooit op gebouwd.

Over het E-netwerk in NL: maak je geen illusies, dat gaat de komende 20 jaar hopeloos achter de feiten aan hollen. Niet omdat de netwerkbedrijven niet willen, ze KUNNEN domweg niet heel veel meer kabel in de grond leggen dan wat er nu gebeurt. Daar zijn simpelweg geen mensen voor.

Wellicht helpt het om al die asielzoekers een schop te geven en ze te laten graven. Komen ze misschien ook minder massaal naar Europa, als ze door krijgen dat ze daar ook dom moeten werken voor hun geld...... }:)

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:20

ikke schreef:
Ibbel schreef:
In het hele NP-RES worden inspanningen van burgers niet meegenomen en meegerekend. Is ook maar een druppel op de gloeiende plaat, alle wind- en zon in grote parken is vooral voor de industrie bedoeld.
Iedere burger mag (graag zelfs) zelf energie opwekken en bij voorkeur ook voor z'n eigen warmte zorgen (en die investering ook zelf doen). Dan kan de overheid haar geld in de economie blijven pompen. Zodat de googles en amazons van deze wereld de groene energie hier kunnen opkopen (om van de winst gezellig een rondje in de ruimte te vliegen, voor de lol)

Nee hoor, ik ben niet cynisch :))

En ook dat klopt niet want je hebt het allebei nodig.
Zonneparken gaan de industrie niet redden en mensen gaan het niet redden om hun eigen energie op te wekken, simpelweg omdat opslag niet te realiseren is.
Jij kunt dat wel doen, ik kom ook een heel eind, maar zeker de helft van NL woont niet in omstandigheden dat ze dat kunnen doen. Appartementen zijn er simpelweg nooit op gebouwd.

Over het E-netwerk in NL: maak je geen illusies, dat gaat de komende 20 jaar hopeloos achter de feiten aan hollen. Niet omdat de netwerkbedrijven niet willen, ze KUNNEN domweg niet heel veel meer kabel in de grond leggen dan wat er nu gebeurt. Daar zijn simpelweg geen mensen voor.

Wellicht helpt het om al die asielzoekers een schop te geven en ze te laten graven. Komen ze misschien ook minder massaal naar Europa, als ze door krijgen dat ze daar ook dom moeten werken voor hun geld...... }:)



Zoals de immigranten in de jaren 60 ook massaal werden binnengehaald om het vuile werk te doen? En nog steeds door een deel van de natie worden uitgekotst?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:36

DuoPenotti schreef:
Ibbel schreef:
In het hele NP-RES worden inspanningen van burgers niet meegenomen en meegerekend. Is ook maar een druppel op de gloeiende plaat, alle wind- en zon in grote parken is vooral voor de industrie bedoeld.
Iedere burger mag (graag zelfs) zelf energie opwekken en bij voorkeur ook voor z'n eigen warmte zorgen (en die investering ook zelf doen). Dan kan de overheid haar geld in de economie blijven pompen. Zodat de googles en amazons van deze wereld de groene energie hier kunnen opkopen (om van de winst gezellig een rondje in de ruimte te vliegen, voor de lol)

Nee hoor, ik ben niet cynisch :))

:D

Maar je hebt wel een punt.

En Sunnda heeft ook een punt.
Wij burgers worden uitgeknepen om het milieu maar de grootvervuilers gaan zonder sancties door.

Ook China en dat soort landen gaat door, dan denk ik wel eens, heeft wat wij doen nog wel nut?

Nee natuurlijk heeft het geen nut. Heeft er echt iemand ooit geloofd van wel?
Dat bedoel ik met je wereld vergroten, voor alles wat wij sluiten bouwt China 200 nieuwen, enz.enz. Nederland is niet het middelpunt van de wereld. Europa/Noord-Amerika is al lang niet meer het middelpunt. Zeker op economisch gebied niet. We zijn geen voorloper meer en al onze kennis zijn we aan het weggooien voor een paar schreeuwers die hun zakken vullen over de ruggen van burgers terwijl ze vrolijk verder gaan met geld harken dat ze verdienen met diezelfde economie.

Nee het heeft absoluut geen zin wat jij en ik doen..wat niet wil zeggen dat je niets moet doen, maar niet je door die hypocriete leugenaars een hoop geld uit je zak laten kloppen.
En ik eet max 3 keer per week vlees, ik heb zonnepanelen, een elektrische auto en scheid mijn afval.
Je zou het niet geloven. ;)
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 01-08-21 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:39

Electra63 schreef:
ikke schreef:
En ook dat klopt niet want je hebt het allebei nodig.
Zonneparken gaan de industrie niet redden en mensen gaan het niet redden om hun eigen energie op te wekken, simpelweg omdat opslag niet te realiseren is.
Jij kunt dat wel doen, ik kom ook een heel eind, maar zeker de helft van NL woont niet in omstandigheden dat ze dat kunnen doen. Appartementen zijn er simpelweg nooit op gebouwd.

Over het E-netwerk in NL: maak je geen illusies, dat gaat de komende 20 jaar hopeloos achter de feiten aan hollen. Niet omdat de netwerkbedrijven niet willen, ze KUNNEN domweg niet heel veel meer kabel in de grond leggen dan wat er nu gebeurt. Daar zijn simpelweg geen mensen voor.

Wellicht helpt het om al die asielzoekers een schop te geven en ze te laten graven. Komen ze misschien ook minder massaal naar Europa, als ze door krijgen dat ze daar ook dom moeten werken voor hun geld...... }:)

Zoiets.

Zoals de immigranten in de jaren 60 ook massaal werden binnengehaald om het vuile werk te doen? En nog steeds door een deel van de natie worden uitgekotst?

De fout die wij wel en de overkant niet maakte: eis inburgering en zorg voor de juiste middelen!

Wanneer je in diezelfde jaren 50 - 60 naar Canada wilde, moest je aantoonbaar een zeker niveau engels beheersen (werden lessen in gegeven) je moest een baan hebben (werd hulp bij geboden) en een plek om te wonen (die info was beschikbaar).

Als wij de Zuid-Europeanen in die tijd op dezelfde manier "aangepakt" hadden, was dat hier ook beter gegaan.

De Irakees waar ik mee samenwerkte; die in de eerste Golf-oorlog naar NL kwam; had zich de taal eigen gemaakt, z'n Irakeese kennis aangepast aan de NL-regels en werkte als tekenaar. Die man is intussen waarschijnlijk een heel eind opgeklommen want daar was hij intelligent genoeg voor. Hij gaf toen al aan: Ik ben Irakees en dat zal ik altijd blijven, maar ik denk niet dat ik ooit terug zal keren naar Irak; dus ik ga ervoor in NL, dit is mijn nieuwe vaderland.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:52

Werkelijk duurzaam en er geld mee verdienen gaan niet samen.

Woon in een huurhuis, dus maatregelen hangen grotendeels af van de huurbaas. Echter zijn moderne woningen enkel geschikt voor moderne, grondstof (en energie) intensieve oplossingen en dat is ook waar de subsidies op zitten. Ik zou bv hier graag luiken (functionele, mooie houten) hebben en een aardkelder, maar voor beide is geen subsidiepot (en luiken moeten ook nog eens "passend" zijn |o ). Liever een flink stuk oplossen via passieve methodes dan eigenlijk nog kwetsbaarder worden voor verstoringen en tekorten. Ik wil graag een huis dat leefbaar blijft als de stroom er uit klapt. Iets wat steeds waarschijnlijker wordt met de grote belasting van het stroomnet, zeker buiten de randstad.

En opslag? Voor hoe veel is dat echt noodzakelijk? Vriezer heeft geen 24/7 stroom nodig, wasmachine draai je ivm geluid liever overdag, blijven er wat lichten en de laptop over (en die laatste heeft ook een accu). Met goede isolatie kan je ook overdag verwarmen (winter) en 's nachts koelen (wind energie/of gewoon ramen open). Alleen het zal ook een stuk inspanning en aandacht van de mensen zelf vragen, ipv enkel knopje indrukken of zelfs langs de sensor lopen/hele boel voorprogrammeren via domotica.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:01

tamary schreef:
Werkelijk duurzaam en er geld mee verdienen gaan niet samen.

Woon in een huurhuis, dus maatregelen hangen grotendeels af van de huurbaas. Echter zijn moderne woningen enkel geschikt voor moderne, grondstof (en energie) intensieve oplossingen en dat is ook waar de subsidies op zitten. Ik zou bv hier graag luiken (functionele, mooie houten) hebben en een aardkelder, maar voor beide is geen subsidiepot (en luiken moeten ook nog eens "passend" zijn |o ). Liever een flink stuk oplossen via passieve methodes dan eigenlijk nog kwetsbaarder worden voor verstoringen en tekorten. Ik wil graag een huis dat leefbaar blijft als de stroom er uit klapt. Iets wat steeds waarschijnlijker wordt met de grote belasting van het stroomnet, zeker buiten de randstad.

En opslag? Voor hoe veel is dat echt noodzakelijk? Vriezer heeft geen 24/7 stroom nodig, wasmachine draai je ivm geluid liever overdag, blijven er wat lichten en de laptop over (en die laatste heeft ook een accu). Met goede isolatie kan je ook overdag verwarmen (winter) en 's nachts koelen (wind energie/of gewoon ramen open). Alleen het zal ook een stuk inspanning en aandacht van de mensen zelf vragen, ipv enkel knopje indrukken of zelfs langs de sensor lopen/hele boel voorprogrammeren via domotica.

Jawel, duurzaam en geld verdienen kan prima, alleen moet je er iets minder kapitalistisch tegenaan kijken.

DE fout die jij maakt is niet verder kijken dan je neus lang is. Jij kunt wel off-grid gaan, ik ook wel, maar velen niet, zoals ik hierboven al aanhaalde.

Bovendien kan de industrie helemaal niet off-grid. Dat krijgen ze nooit zelf opgewekt.

Waar je dus naar toe moet is dat jij je te veel opgewekte stroom kunt verhandelen op de APX, waar de industrie 'm koopt en het overtollige vermogen omzet in transporteerbare energiedragers.
Die energiedrager verwarmt jouw huis, laat je auto rijden en zorgt ervoor dat de industrie blijft draaien.

In de Duitse Bocht gaan ze daar, op Helgoland, een proeffabriek bouwen die precies bovenstaand gaat doen maar dan met de overvloed aan windmolens die iedereen daar neergepleurd heeft.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:23

Mijn uitgangspunt is niet dat de huidige industrie in stand kan blijven. En het verhandelen van producten zoals ook in Afrika geintroduceerd werd voor de boeren heeft enkel meer honger gebracht. Er is met dat soort goede intenties al consequent zoveel ellende gerealiseerd, dat het fijn zou zijn als dat eindelijk eens ingezien zou worden ipv weer proberen, want nu zou het wel werken. Herhaal hetzelfde keer op keer en verwacht een ander resultaat = definitie van waanzin.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:49

hier nog iemand die zich hier wel druk over maakt. ik probeer mijn druk zijn ook wel om te zetten in daden.
we wonen inmiddels energieneutraal, we proberen op te letten om voedsel uit Europa te eten en zo veel mogelijk uit het seizoen. Ik koop steeds meer lokaal en bestel nauwelijks meer online. Al jaren ben ik niet meer van de consumptiemaatschappij en vervang alleen zaken als het kapot of versleten is.
Bizar is dat je soms wordt "gedwongen" om iets nieuw te kopen; mijn oude Apple TV werkte laatst niet meer met Netflix en Videoland.. Was niks mis mee maar ze stopte gewoon met ondersteunen.. Dan moet je dus óf je abonnement stoppen, of een nieuwe ontvanger kopen. Daar baal ik dan wel van.

Ik heb me afgelopen week aangemeld als "woning ambassadeur"; waarbij je bij andere mensen langs gaat om samen te kijken hoe hun huis verduurzaamd kan worden. Ik ben nog niet helemaal zeker of ik dit ga doen, het is nl. wel echt technisch, maar het doel vind ik wel erg fijn en geeft mij toch het idee dat je echt helpt om te verduurzamen.
En verder ga ik af en toe eens plastic rapen.