Klimaatverandering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29419
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:11

Nee reageren is prima. Maar die hoge kast onnodig.
Andere reageerde er ook op en namen het niet zo hoog op.

Maar nogmaals geen zin om over zo'n overtrokken reactie door te gaan.

Janneke2

Berichten: 22741
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:29

Er was zelfs nog iemand die zich afvroeg 'hoe Jesse Klaver vervoerd werd'.

Elementaire politieke kennis : ministers hebben recht op een dienstauto.
Eerste en Tweede Kamerleden niet.

Jesse Klaver wordt dus niet vervoerd.
Verder is de partij waar hij voor werkt erg voor dingen als goed openbaar vervoer en een eerlijke verdeling van de lasten die klimaatverandering gaat opleveren.

Uiteraard is deze crisis ook een kans, daar is GL ook beslist niet op tegen.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:37

Dat was ook DP ;)

DuoPenotti

Berichten: 29419
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:53

Dus gaat hij nu met de fiets?
Want dat vroeg ik.


Citaat:
Geen auto meer, hoe laat hij zich nu vervoeren, met de fiets zoals Rutte?


Laten vervoeren kan ook de taxi zijn of Ov voor de duidelijkheid.

Of rijd hij de bus xelf :')

Ja je kan alles uit het verband rukken natuurlijk om... Ach ja.

Tot morgen...

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:01

Klaver schijnt in DH te wonen, dus hij zal met de fiets of het OV gaan, neem ik aan. Verkeer en parkeren is nl. een ramp jn DH.
Ik zie Rutte ook altijd fietsen. :D

Maar waarom gaat het steeds over Klaver?


Reinier van de Berg is bij Humberto.
De afgelopen 50 jaar is de gemiddelde temperatuur met 2 graden gestegen.
Dat betekent dat de maximum temperaturen in de zomer ook stijgen en dat heeft weer tropische regenbuien tot gevolg met alle nadelige gevolgen.

Klonk wel aannemelijk, maar vooral zorgelijk.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:24

https://www.groene.nl/artikel/we-leven- ... d-70726717

Ik plaats hem gewoon nog een keer. Ik vind het een boeiend artikel. En als we het toch steeds over de politiek hebben, kun je hieruit ook je conclusies trekken over het beleid van de overheid.

Waarom het relevant is hoe Klaver naar zijn werk gaat ontgaat mij ook even >;)

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:38

Nikass schreef:
https://www.groene.nl/artikel/we-leven- ... d-70726717

Ik plaats hem gewoon nog een keer. Ik vind het een boeiend artikel. En als we het toch steeds over de politiek hebben, kun je hieruit ook je conclusies trekken over het beleid van de overheid.

Waarom het relevant is hoe Klaver naar zijn werk gaat ontgaat mij ook even >;)


Bij Humberto hadden ze het ook over de ruimte die de rivieren steeds meer nemen.

Ik zou dit artikel wel eens uitgeprint willen lezen.
Ik vind het heel leerzaam.
Ik neem uitgeprinte artikelen veel beter op :D, zo ouderwets en milieuverspillend. ;)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:12

Nikass schreef:
https://www.groene.nl/artikel/we-leven- ... d-70726717

Ik plaats hem gewoon nog een keer. Ik vind het een boeiend artikel. En als we het toch steeds over de politiek hebben, kun je hieruit ook je conclusies trekken over het beleid van de overheid.

Waarom het relevant is hoe Klaver naar zijn werk gaat ontgaat mij ook even >;)

"Als klaver met de auto gaat dan kan ik m'n geweten sussen en lekker blijven vliegen/vlees eten/auto rijden"

Dat is het gewoon

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:23

Arabesk schreef:
Nikass schreef:
https://www.groene.nl/artikel/we-leven- ... d-70726717

Ik plaats hem gewoon nog een keer. Ik vind het een boeiend artikel. En als we het toch steeds over de politiek hebben, kun je hieruit ook je conclusies trekken over het beleid van de overheid.

Waarom het relevant is hoe Klaver naar zijn werk gaat ontgaat mij ook even >;)

"Als klaver met de auto gaat dan kan ik m'n geweten sussen en lekker blijven vliegen/vlees eten/auto rijden"

Dat is het gewoon


Ik denk dat je gelijk hebt :j
Electra ik lees ook veel liever van papier! (heb je een printer?)

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:35

Ja, ik heb een printer.
Ik doe het van de week even.
Ik bok altijd op mijn telefoon.

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 06:56

Arabesk schreef:
Nikass schreef:
https://www.groene.nl/artikel/we-leven- ... d-70726717

Ik plaats hem gewoon nog een keer. Ik vind het een boeiend artikel. En als we het toch steeds over de politiek hebben, kun je hieruit ook je conclusies trekken over het beleid van de overheid.

Waarom het relevant is hoe Klaver naar zijn werk gaat ontgaat mij ook even >;)

"Als klaver met de auto gaat dan kan ik m'n geweten sussen en lekker blijven vliegen/vlees eten/auto rijden"

Dat is het gewoon


Dat denk ik ook. Terwijl iedereen gewoon een vervuiler is. De een meer als de ander. Je kunt nog zo'n consequente vegetariër zijn, geen kinderen hebben, nooit vliegen etc. Toch ben je ook (In mindere mate) een vervuiler. Alleen dat besef zou er al moeten zijn. Je bent hooguit een mindere vervuiler.
Ik denk dat dit besef zo belangrijk is, want dan stopt het wij en zij denken, vingertje wijzen etc en voelt ook iedereen zich verantwoordelijk voor de huidige situatie. Daardoor gaat ook iedereen meer en meer op de normale dingen letten, zoals bv de lichten buiten in een gîte niet 24 uur laten branden :x → dat heb ik zo vreselijk vaak bij mijn gasten, of deuren open laten als het koud is, gebruik maken van gespreid afval mogelijkheden ophalen etc, minder of niet vliegen etc.
HEt zijn allemaal druppeltjes op een gloeiende plaat maar veel druppeltjes doen wel wat. Ik besta dus ik vervuil. Helaas dat is de waarheid.

Niemand hoeft zich dan nog te verdedigen waarom hij doet wat hij doet. HEt gaat ook om leven en keuzes maken en iedereen doet dit weer op een andere manier.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:02

Precies dat, die haat naar GL vind ik ook vreemd. Het is het confronterende denk ik. Het is zoveel makkelijker om te roeptoeteren dat het allemaal toch geen zin heeft en om constant naar anderen te wijzen “ja maar hij of zij ....” want dan ben je zelf niet verantwoordelijk. Die zienswijze past helemaal bij het Algemeen heersende gedachtegoed Van tegenwoordig; ikke ikke ikke.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:43

Ja we zijn allemaal deel van de overbevolking (niet alleen de mensen met kinderen ;) ) en zijn allemaal verantwoordelijk voor hoe we in het leven staan.

DuoPenotti

Berichten: 29419
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:58

Wat een aannames worden hier gedaan en dat zonder enige schaamte...ongelooflijk.... omdat je je afvraagt of hij ondertussen zijn diesel weg heeft gedaan en ook elektrisch rijd omdat het voor jan modaal nog vaak niet te betalen is. Nam aan voor hem dus wel. Maar wilde dat dus zeker weten, daarom de vraag.

Zo zeg....echt...

Maar goed dat zegt natuurlijk meer over jullie dan over mij die het vroeg....

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:59

Ik ben ook een vervuiler.

Ik vlieg best veel.
Behalve dat ik familie in het buitenland heb, hou ik gewoon ontzettend veel van vakantie.
Behalve dat het goed is voor mijn longen en gewrichten, word ik gewoon gelukkig van zon, zee en strand.

Maar dat neemt niet weg, dat ik zeker geloof, dat het niet goed gaat met het klimaat en het milieu.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:10

dems75 schreef:
Precies dat, die haat naar GL vind ik ook vreemd.

Een begrijpelijke primaire reactie op een partij die zegt: "we (jullie) moeten een aantal dingen in het leven ingrijpend anders gaan doen".
Waar de VVD al jaren mee scoort is het tegenovergestelde:
"We gaan zorgen dat je kunt blijven doen wat je al deed (behalve als je door ons beleid buiten de boot valt en het niet (meer) kunt betalen)."

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:03

oomens schreef:
dems75 schreef:
Precies dat, die haat naar GL vind ik ook vreemd.

Een begrijpelijke primaire reactie op een partij die zegt: "we (jullie) moeten een aantal dingen in het leven ingrijpend anders gaan doen".
Waar de VVD al jaren mee scoort is het tegenovergestelde:
"We gaan zorgen dat je kunt blijven doen wat je al deed (behalve als je door ons beleid buiten de boot valt en het niet (meer) kunt betalen)."


Ja je hebt gelijk. Wat goed geformuleerd!

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:39

Nikass schreef:
Ja we zijn allemaal deel van de overbevolking (niet alleen de mensen met kinderen ;) ) en zijn allemaal verantwoordelijk voor hoe we in het leven staan.


Ik zei het al eerder maar ik blijf het zeggen: klimaatverandering is een gedragsprobleem.
Bij mij op het werk werken we ook samen met gedragspsychologen en niet zozeer met klimaat experts. Ook wel, maar de impact maak je door gedrag.

Janneke2

Berichten: 22741
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:54

Electra63 schreef:
Reinier van de Berg is bij Humberto.
De afgelopen 50 jaar is de gemiddelde temperatuur met 2 graden gestegen.
Dat betekent dat de maximum temperaturen in de zomer ook stijgen en dat heeft weer tropische regenbuien tot gevolg met alle nadelige gevolgen.

Klonk wel aannemelijk, maar vooral zorgelijk.


Hoor ik het ook eens van een ander, sprak oma.

Binnen een mensenleven zo'n enorme verandering, en de opwarming gaat helaas door.

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:55


tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:03

Deze zorgen werden zo'n 20 jaar geleden al geuit, en aan alle kanten weggewuifd. BBC maakte er toen een documentaire over : Horizon 2003 : the Big Chill

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 01:28

Milankovitz al in verdiept?

Zijn berekeningen zijn getoetst dmv ijskernen in Groenland.

De veranderingen in de straalstroom en in golfstroom hangen hier ook mee samen.

Momenteel krijgen we allemaal beelden te zien van bosbranden maar de extreme kou in bijvoorbeeld Brazilië horen we niks over. De mensen in Sao Paulo hebben het belachelijk koud.

Ik ontken klimaatverandering niet maar ik heb wel mijn bedenkingen over de invloed van de mens.

Vandaar ook mijn opmerking milieu heb je invloed op en is zeker problematisch maar klimaat is zo complex dat onze rol daarin als mensheid op waarde geschat moet worden. We denken alles te kunnen beïnvloeden maar onze invloed zou zomaar weleens een stuk kleiner kunnen zijn. Klimaat is lange termijn, geen tientallen jaren maar eeuwen. Ijstijden horen daarbij en ook warme periodes.

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 07:46

Anne dat klopt, alleen het tempo waarmee het klimaat de laatste 20 jaar is veranderd dat is gigantisch en onvergelijkbaar met de eeuwen geleden veranderingen, en daar heeft de mens een te grote rol in.

DuoPenotti

Berichten: 29419
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:14

Wat is 20 jaar nu op het bestaan van de aarde.
Kan best zijn dat het veel eerder ook al eens een kortere periode sneller is geweest. Kunne we echt niet precies terug kijken.

Ik ben het dan ook echt met de post van Anne eens.
Ik ontken het niet, maar of wij mensen daar zo schuld aan zijn? Ik denk dat het ook een geweldige mooie melkoe is.
Wel van de takkezooi die we maken, dat zeker wel. Daar zou voor mij echt meer de aandacht op gevestigd mogen worden.

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:19

Het is niet zo dat de opwarming bedacht is door commerciële partijen, het zijn wetenschappers die de alarmklok hebben geluid. Al vijftig jaar geleden verschenen er rapporten over. Natuurlijk wordt het uiteindelijk een verdienmodel. Maar dat is bijkomstig.