Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 260 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Geloven en medische wereld.

 
Profiel   

Dat is een nobel streven maar ben bang dat hij wel wat aan de late kant is dan.
Maar zullen we weer on topic gaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 20:57 



 
Profiel   

bigone schreef
Maar dan is er overeenstemming, zoals pijnstilling op sterfbed en wanneer puntje bij paaltje komt verdomd de christelijke verpleegster het. Ze waren niet ver van een officiele klacht verwijderd en achteraf spijt dat ik het niet gedaan heb. Maar terug van het onderwerp want voel de woede weer naar boven komen.


Jammer dat er nog steeds mensen zijn (en blijkbaar ook verpleegkundigen..) die denken dat je van morfine/opiaten/dormicum sneller doodgaat. Hardnekkig misverstand. En zo zonde, want iedereen verdiend m.i. een fijn en rustig sterfbed. Medicatie kan verlichting bieden en is op geen enkele manier te vergelijken met euthanasie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 21:06 



 
Profiel   

Zwaar gelovig, wel de gewone entingen gehad. Maar corona is fake en bedacht om ons onder controle te houden. The great reset.
De vaccinatie voor corona is ook fake.
Alles is het werk van The beast.
Medische behandelingen laten ze wel uitvoeren.

Ik kan me zelf hier totaal niet in vinden. En als we hierover een discussie hebben (corona) wat ik zeie dat zelf heel anders. En ja iedereen mag een eigen mening hebben natuurlijk en geloof wat je wilt geloven.
Maar waar ik erg slecht tegen kan, is dan weer de heer overal bij gaan halen. Want dan boeit opeens niets meer, ze komen toch op een betere plek bij hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 21:27 



 
Profiel   

Keandra schreef
anjali schreef
Veel Katholieken Willen het corona-vaccin niet omdat er iets van geaborteerde babies in zou zitten. Bij Astra-Zeneca schijnt dit inderdaad het geval te zijn.Bij Pfizer niet maar wel zou dat getest zijn op cellen die oorspronkelijk stammen van een in het verleden geaborteerde baby.Nou denk ik wel dat de meeste medicijnen die door de farmaceutische industrie zijn geproduceerd volgens deze criteria absoluut niet kosher zijn!Ik heb persoonlijk ook veel moeite met de vele dierproeven die gedaan worden.Ik las onlangs dat er inmiddels zelfs aap\mens embryo's zijn ontwikkeld die ze nodig hebben omdat volgens hun zeggen sommige proeven nu eenmaal niet op mensen gedaan mogen\kunnen worden.Wat ik laatst op de tv zag,dat voor de ontwikkeling van een alzheimer-medicijn patienten in Nederland een ruggenprik krijgen om vocht af te tappen voor wetenschappelijk onderzoek,terwijl dat voor hun persoonlijke diagnose niet nodig is,dat vind ik ook shockerend aangezien iemand met alzheimerachtige klachten zelf niet echt meer in staat is om alles te snappen en weloverwogen toestemming te geven .


Ben je je er dan ook van bewust dat labo uitslagen komen van die foetale longcellen?
Als er een virale kweek aangevraagd wordt, heb je vermoedelijk foetale longcellen of apencellen nodig.
Hier is niets raar aan, naar hetgeen ik van mijn baas gehoord heb, zijn de foetale cellen van een abortus en is het lichaampje gedoneerd aan de wetenschap. Dit wezentje heeft eigenlijk ondertussen al heel veel mensen geholpen om een diagnose te krijgen.
Dus slecht? In mijn ogen zeker niet.
Want als dat slecht is, dan zijn er nog veel meer dingen slecht in een ziekenhuis en de geschiedenis van de geneeskunde. Maar we willen wel er allemaal van profiteren als het nodig is ..... ook godsdienstigen ....

Ik heb zelf een antroposofische huisarts.Helaas kan die een heleboel goedwerkende plantaardige medicijnen niet meer voorschrijven omdat die verboden zijn geworden omdat ze niet zouden werken terwijl de ervaringen van de gebruikers anders zijn!Zodat er niets anders beschikbaar is dan de op dierproeven gebaseerde chemische middelen van de farmaceutische industrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:36 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Janneke2 schreef
Misschien doe ik ook wel aan rare constructies (wie zal het zeggen) -
maar dat samenwonen 'superzondig' zou moeten zijn...?
Ik ben gewend om dingen te zien in het perspectief van de tijd.
Dat je als vrouw zwanger kunt worden, en dat daar regels omheen zitten, en dat kinderen (en allerlei andere "zwakkeren") beschermd worden : ja graag.
In principe is het huwelijk bedoeld als zo'n soort bescherming - maar het kan ook anders.
.

Hoe heet die dominee ook alweer die een interpretatie. van de bijbel schreef?

Ik zag ooit een interview met hem en hij zei : Het is niet zo dat je moet trouwen om met elkaar naar bed te mogen gaan, het is dat als je met elkaar naar bed gaat, je getrouwd bent.

Het gaat niet om het papiertje, het is de band die je met elkaar hebt die maakt dat je getrouwd bent.

Dat vond ik wel mooi ( ik ben agnostisch overigens ) .

Was dat Sikko Landheer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:45 



 
Profiel   

Ik heb eens gehoord dat het bij orthodoxe Joden zelfs zo is dat je,als je samen onder hetzelfde dak overnacht hebt,al als getrouwd geldt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:59 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Dat is niet wat de almachtige God doet. De duivel veroorzaakt ellende op aarde. We leven in een gebroken wereld sinds Eva die verboden vrucht at.
God heeft een beter plan, dat komt nog. Christenen geloven dat God uiteindelijk de wereld weer zal vernieuwen, waarin het goed is en geen plaats voor het kwade.


Ok, dus god is niet almachtig? er is ook nog een 'tegen god' duivel genaamd? Makkelijk scoren voor god, alles wat goed gaat komt door hem/haar/het en alles wat tegen zit/slecht is komt door de duivel.
Fascinerend, en dan nog het vraagstuk: welke god is de echte god? Waar je geboren wordt krijg je meestal
de god van die regio mee in je opvoeding.
Wat de drie grote godsdiensten wel gemeen hebben: mannen aan de macht, vrouwen minder waard dan mannen, ambtsdragers is lange gewaden en bijzondere hoofddeksels. Eenvoud prediken, maar de ambtsdragers zijn daarvan uitgezonderd, alle drie een eigen heilige dag, alle drie rijke vertegenwoordig in Jeruzalem en Tempelberg.
Nogmaals, Fascinerend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 15:06 



 
Profiel   

Jep, er is ook nog een duivel ‘het kwade’ helaas. Daarom leven we nu in een gebroken wereld.

Welke God de echte is verschilt natuurlijk per geloof. Ik geloof in de christelijke God, en geloof dat dat de echte God is. Een ander kan geloven dat Allah dat is of de Griekse Goden of de hindoe Goden.

Overigens zijn in het christendom de vrouwen niet ondergeschikt aan de mannen. Ook al lijkt het is sommige stromingen zo, ik ervaar het niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 15:13 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Jep, er is ook nog een duivel ‘het kwade’ helaas. Daarom leven we nu in een gebroken wereld.

Welke God de echte is verschilt natuurlijk per geloof. Ik geloof in de christelijke God, en geloof dat dat de echte God is. Een ander kan geloven dat Allah dat is of de Griekse Goden of de hindoe Goden.

Overigens zijn in het christendom de vrouwen niet ondergeschikt aan de mannen. Ook al lijkt het is sommige stromingen zo, ik ervaar het niet zo.


Het lijkt niet zo, het is zo, al ervaar jij het(gelukkig) anders. Simpel voorbeeld: er zijn nog steeds veel christelijke stromingen waar de vrouw niet het ambt van priester, dominee, ouderling, diaken mag vervullen. Dat vind ik dus onderdrukking/onderwaardering van de vrouw. De duivel is er bij verzonnen om de status van god hoog te houden als dingen niet zo geweldig gaan in de wereld. Dan is de duivel een handige bliksemafleider.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 16:03 



 
Profiel   

Dit is eigenlijk allemaal offtopic maar ik wil er toch wat over zeggen.Ik heb een heleboel religies bestudeerd ,zowel uit boeken als in het echt.Wat positie van de vrouw betreft is het Christendom het allerbeste van de officiele religies. Alleen in een neo-heidense religie als de Wicca is het voor vrouwen nog veel beter omdat zij daar een Godin hebben en mannen slechts ondergeschikt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:26 



 
Profiel   

anjali schreef
Dit is eigenlijk allemaal offtopic maar ik wil er toch wat over zeggen.Ik heb een heleboel religies bestudeerd ,zowel uit boeken als in het echt.Wat positie van de vrouw betreft is het Christendom het allerbeste van de officiele religies. Alleen in een neo-heidense religie als de Wicca is het voor vrouwen nog veel beter omdat zij daar een Godin hebben en mannen slechts ondergeschikt zijn.

Ergo: allemaal waardeloos op vrouw vriendelijkheid. “Het beste”. Moeten we het daarmee doen? Dacht t niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:57 



 
Profiel   

rien10 schreef
anjali schreef
Dit is eigenlijk allemaal offtopic maar ik wil er toch wat over zeggen.Ik heb een heleboel religies bestudeerd ,zowel uit boeken als in het echt.Wat positie van de vrouw betreft is het Christendom het allerbeste van de officiele religies. Alleen in een neo-heidense religie als de Wicca is het voor vrouwen nog veel beter omdat zij daar een Godin hebben en mannen slechts ondergeschikt zijn.

Ergo: allemaal waardeloos op vrouw vriendelijkheid. “Het beste”. Moeten we het daarmee doen? Dacht t niet.

Als je dan toch een religie wilt raad ik de Wicca aan.Als je nergens in gelooft dan moet je in de wereldse maatschappij zien waar te maken wat je wilt.Daar is het echter veel slechter voor vrouwen dan binnen het Christendom in elk geval. Je kent de uitspraak van John Lennon misschien: Woman is the nigger of the world!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:34 



 
Profiel   

Ik geloof maar in een ding: mijzelf. Dat heb ik in de hand. De rest niet.
Maar erg off topic. Excuses.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:44 



 
Profiel   

Kunnen we nu weer ontopic gaan dan? Het medisch bedoelde zal wel corona zijn.Ik las vandaag in de krant dat er inderdaad nu een flinke groep gelovigen,vooral evangelisch en Pinkstergemeente,is die zich niet wil laten vaccineren en in deze hele situatie een soort complot ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:54 



 
Profiel   

anjali schreef
Kunnen we nu weer ontopic gaan dan? Het medisch bedoelde zal wel corona zijn.Ik las vandaag in de krant dat er inderdaad nu een flinke groep gelovigen,vooral evangelisch en Pinkstergemeente,is die zich niet wil laten vaccineren en in deze hele situatie een soort complot ziet.

Als zij dat willen: mij best. Hier valt m.i. Weinig over te discussiëren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:56 



 
Profiel   

rien10 schreef
anjali schreef
Kunnen we nu weer ontopic gaan dan? Het medisch bedoelde zal wel corona zijn.Ik las vandaag in de krant dat er inderdaad nu een flinke groep gelovigen,vooral evangelisch en Pinkstergemeente,is die zich niet wil laten vaccineren en in deze hele situatie een soort complot ziet.

Als zij dat willen: mij best. Hier valt m.i. Weinig over te discussiëren.

Het probleem is dat er omdat het om een besmettelijke ziekte gaat veel druk van hogerhand wordt uitgeoefend op iedereen om zich te laten vaccineren.Omdat het om een groepsprobleem gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:04 



 
Profiel   

Dat is zeker een probleem. Maar ik heb niet de illusie dat ik dit soort weigeraars kan overtuigen. Daarom richt ik mijn energie liever op mijzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:19 



 
Profiel   

Matheno schreef
Nikass schreef
Jezus zal zeker bestaan hebben en gekruisigd zijn. En hij was zo belangrijk, zo'n bijzonder mens, dat mensen hem de zoon van God vonden. Net zoals je droomman de prins op het witte paard is, zo was deze mens met zijn vredelievende en bijzondere uitspraken en daden als de zoon van God...
Nog steeds kunnen we bepaalde dingen of gebeurtenissen Goddelijk noemen, zonder dat dat daadwerkelijk van een God hoeft te zijn.


Dat is een ding wat zeker is. Er is zelfs meer bewijs dat Jezus bestaan heeft, dan dat Alexander de Grote bestaan heeft.

Sterker nog, Jezus heeft echt bestaan, net als veel personen uit de Bijbel. De genoemde plaatsen zijn er ook echt. En de beschrijving klopt ook.
Als je in Israel geweest bent, dan weet je dat veel dingen uit de tijd van Jezus of soms eerder of wat later echt geleefd of bestaan hebben. Maar het kan nog steeds dat de Bijbel gewoon een geschiedenisboek is zonder er meteen geloof aan vast te hangen.

Je hebt in geloven eigenlijk 2 stromingen: God heeft gewild dat de mens operaties, medicijnen enz. kan uitvinden en gebruiken. De andere kant zegt, als ik ziek word is dat Gods wil en dus nemen we geen medicijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:23 



 
Profiel   

@Germie: Ieder heeft zij eigen ideeen hierover natuurlijk.Maar volgens mij is het absoluut niet God's wil dat iemand ziek wordt.dat komt simpelweg doordat onze voorouders met de zondeval,dus ongehoorzaamheid aan God,zich van God hebben afgekeerd en dachten dat ze het zelf beter wisten en konden. Tengevolge daarvan heb je nu heel veel narigheid op aarde. Medicijnen en vaccinaties zijn ook wereldse zaken die mogelijk op wereldse wijze de schade kunnen beperken.Ook door mensen weer geproduceerd. Het kan wel degelijk nuttig en noodzakelijk zijn om gebruik van die medicijnen te maken. We leven nu eenmaal op aarde onder deze omstandigheden .Dit is de aardse werkelijkheid en daar moeten we het beste van zien te maken.Ik heb me dus laten vaccineren en heb vroeger ook noodzakelijke vaccinaties genomen.Mijn paard laat ik ook vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:23 



 
Profiel   

anjali schreef
Dit is eigenlijk allemaal offtopic maar ik wil er toch wat over zeggen.Ik heb een heleboel religies bestudeerd ,zowel uit boeken als in het echt.Wat positie van de vrouw betreft is het Christendom het allerbeste van de officiele religies. Alleen in een neo-heidense religie als de Wicca is het voor vrouwen nog veel beter omdat zij daar een Godin hebben en mannen slechts ondergeschikt zijn.

Nog maar even blijven studeren dan zou ik zeggen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:05 



 
Profiel   

Kuggur schreef
anjali schreef
Dit is eigenlijk allemaal offtopic maar ik wil er toch wat over zeggen.Ik heb een heleboel religies bestudeerd ,zowel uit boeken als in het echt.Wat positie van de vrouw betreft is het Christendom het allerbeste van de officiele religies. Alleen in een neo-heidense religie als de Wicca is het voor vrouwen nog veel beter omdat zij daar een Godin hebben en mannen slechts ondergeschikt zijn.

Nog maar even blijven studeren dan zou ik zeggen...

Jazeker ja! Hierover ben je nooit uitgestudeerd.Ik weet dat jij helemaal niet gelovig bent,maar jouw land kent wel een zeer oude en interessante religieuze traditie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:26 



 
Profiel   

Als ik dit soort berichten lees schrik ik wel van wat een geloof kan aanrichten. Als alles er om draait wat de gemeenschap ziet en wat zij er van vinden en dat alles exact volgens de zware regels van het geloof geleefd moet en gedaan moet worden.

Natuurlijk ben ik blij dat ze zich alsnog laten vaccineren, maar wie houdt je dan eigenlijk voor de gek!? Ik schrik er wel van dat mensen zich zo afhankelijk maken van het geloof ipv dat het een leidraad is. Ik heb soms bij dergelijke strenge geloven wel eens het idee dat mensen bewust dom en afzijdig van het “normale” leven gehouden worden.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9488580 ... wel-vaccin

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 13:17 



 
Profiel   

bigone schreef
Alzheimer maakt je niet gek Anjali, veel mensen hebben echt nog wel een goed verstand alleen geen goed geheugen.
Maar de katholieke kerk heeft opgeroepen te vaccineren en dat is klasse.

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt



Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 28-10-21 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht verwijderd


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:02 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
bigone schreef
Alzheimer maakt je niet gek Anjali, veel mensen hebben echt nog wel een goed verstand alleen geen goed geheugen.
Maar de katholieke kerk heeft opgeroepen te vaccineren en dat is klasse.


Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt

s
Sorry Hatsjoe,maar ik begrijp helemaal niet wat je bedoelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:23 



 
Profiel   

anjali schreef
Sorry Hatsjoe,maar ik begrijp helemaal niet wat je bedoelt.

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt



Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 28-10-21 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht verwijderd

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 260 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen