Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 146 [ 3636 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 146  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Plaatsing asielzoekers

 
Profiel   

Klopt, er wordt soms gemopperd op een wat oudere generatie die geen kinderen meer in huis heeft en toch groot blijft wonen… maar zie maar eens een leuk kleiner huis te vinden nu. Het is er stomweg amper of er moet fors op overboden worden. Moet je ook maar willen of kunnen opbrengen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:03 



 
Profiel   

Mars schreef
Klopt, er wordt soms gemopperd op een wat oudere generatie die geen kinderen meer in huis heeft en toch groot blijft wonen… maar zie maar eens een leuk kleiner huis te vinden nu. Het is er stomweg amper of er moet fors op overboden worden. Moet je ook maar willen of kunnen opbrengen.

Klopt.
Mijn ouders wonen in een zeer ruime 2 onder 1 kap met veel ruimte/tuin/garage enz.
Zij zijn in hetzelfde dorp aan het kijken naar een senioren bungalow (kleiner/vrijstaand/levensloopbestendig/minder grond), maar die zijn duurder dan hun eigen woning waard is.
Er staan zeer weinig 2onder1kap te koop die levensloopbestendig zijn en degene die er zijn hebben echt veel minder grond en alsnog best prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:51 



 
Profiel   

Winged schreef
Mindim schreef

Er moeten voor 24500 statushouders dit jaar een sociale huurwoning gevonden worden.

En die zijn eigenlijk niet beschikbaar. Ik ben net van een huurwoning naar een koopwoning verhuisd. Op mijn huurwoning zijn 320 reacties gekomen (toen ik hem 4 jaar geleden kreeg waren het er 120 ofzo). De woning is naar iemand gegaan die moet verhuizen omdat zijn eigen woning tegen de vlakte gaat. Op de plek waar de huidige woningen staan komen 3 huizen minder... Hoe verkoop je zoiets.


Het is gewoon wanbeleid. Er komen steeds minder sociale huurwoningen terwijl er steeds meer mensen komen die een sociale huurwoning nodig hebben. Al jaren wordt er geroepen dat er gebouwd moet worden maar er gebeurt gewoon niets.
Het is mooi dat Nederland vluchtelingen wil opvangen. Maar Nederland is gewoon niet capabel voor die taak.

Nederland is het land van l*llen maar niet poetsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:04 



 

Lezen en horen we dagelijks genoeg over want iedereen weet het beter en oooh als iemand anders met de eer gaat /zou gaan strijken, dat haantjes gedrag
veel praten en praten en praten tot je niet meer weet waarover je praat, oh ja en dan lopen we weer fijn achter de feiten aan met een excuusje maar het probleem is er en in de meeste gevalllen alleen maar groter en nijpender geworden,



800 pagina's groot en dan nog niet weten hoe het moet!!!


Irritaties tussen Buitenlandse Zaken en Defensie voorafgaand aan evacuaties
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... evacuaties

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:43 



 
Profiel   

https://nos.nl/collectie/13870/artikel/ ... d-in-kabul

Eerste tolk vermoord door de Taliban.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 16:56 



 
Profiel   

Ja bah! Zo niet nodig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 16:59 



 
Profiel   

Mars schreef
Klopt, er wordt soms gemopperd op een wat oudere generatie die geen kinderen meer in huis heeft en toch groot blijft wonen… maar zie maar eens een leuk kleiner huis te vinden nu. Het is er stomweg amper of er moet fors op overboden worden. Moet je ook maar willen of kunnen opbrengen.

En wat is er mis met groot blijven wonen als dat gewoon je huis is? Want ik woon alleen, maar heb wel een huis met 3 slaapkamers. Is dat dan niet goed? Ik hoop ooit nog wel iemand te vinden om het huis mee te delen, maar nu kleiner gaan wonen is wel een beetje overdreven natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 10:53 



 
Profiel   

Nederland moet stoppen met iedereen maar op willen vangen. In de randstad moet je al 12-15 jaar ingeschreven staan voor een woning. Op 1 woning reageren 500 a 1000 mensen. Het grootste deel wordt toegewezen aan statushouders. Hoe verkoop je dit. Natuur heeft al bijna in zijn geheel moeten wijken voor bebouwing. Dan nog de vele migranten. Nee fijn wonen is het hier niet en een woning vinden is drama. Er ontstaan steeds meer achterbuurten.
Wordt tijd dat dit een halt wordt toegeroepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:12 



 
Profiel   

germie schreef
Mars schreef
Klopt, er wordt soms gemopperd op een wat oudere generatie die geen kinderen meer in huis heeft en toch groot blijft wonen… maar zie maar eens een leuk kleiner huis te vinden nu. Het is er stomweg amper of er moet fors op overboden worden. Moet je ook maar willen of kunnen opbrengen.

En wat is er mis met groot blijven wonen als dat gewoon je huis is? Want ik woon alleen, maar heb wel een huis met 3 slaapkamers. Is dat dan niet goed? Ik hoop ooit nog wel iemand te vinden om het huis mee te delen, maar nu kleiner gaan wonen is wel een beetje overdreven natuurlijk.


Ik vind daar niks mis mee hoor.

Lees dat wel her en der door mensen die vinden dat er nog makkelijk meer asielzoekers bij kunnen. Want mensen alleen of met twee in een groot huis daar kan makkelijk een heel gezin asielzoeker in. Tja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:45 



 
Profiel   

germie schreef
Mars schreef
Klopt, er wordt soms gemopperd op een wat oudere generatie die geen kinderen meer in huis heeft en toch groot blijft wonen… maar zie maar eens een leuk kleiner huis te vinden nu. Het is er stomweg amper of er moet fors op overboden worden. Moet je ook maar willen of kunnen opbrengen.

En wat is er mis met groot blijven wonen als dat gewoon je huis is? Want ik woon alleen, maar heb wel een huis met 3 slaapkamers. Is dat dan niet goed? Ik hoop ooit nog wel iemand te vinden om het huis mee te delen, maar nu kleiner gaan wonen is wel een beetje overdreven natuurlijk.

Niks, ik zou hetzelfde doen in jouw situatie. Wat wel jammer is, is dat oudere mensen die wel kleiner willen, dat door de prijzen niet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:50 



 
Profiel   

Misschien nog wel door de prijzen maar als je, zoals wij, naar een kleiner appartement wil heb je ook al een probleem!
Nu zitten wij niet op een schopstoel gelukkig maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg die steeds kleiner wordt dankzij De EU en Den Haag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:55 



 
Profiel   

De kleinere huizen of appartementen die ook aansluiten bij senioren zijn er gewoon niet.
Zijn de laatste jaren ook amper gebouwd.
Net als voor de starter die ook niet zijn gebouwd.
Terwijl betaalbare appartementen of kleinere huizen juist voor deze 2 doelgroepen erg hard nodig zijn.
Maar daar word blijkbaar niet genoeg aan verdient.

Ik heb diverse ooms en tantes die te groot wonen. Zo graag kleiner willen, koop als huur.
Maar wat er niet is kun je ook niet naartoe verhuizen.
Terwijl ze nu moeten kijken naar trapliften om boven te komen.
Mensen gaan inhuren om te tuin te helpen bijhouden.
Echt zo bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:59 



 
Profiel   

Er zitten er ook een aantal aan de grens bij Polen te wachten maar ze willen allemaal naar Nederland :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:18 



 
Profiel   

Wat bijzonder.
Polen is zo'n mooi land. Nog niet zo druk dan hier, geen oorlog. Fijn land zou ik zeggen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:33 



 
Profiel   

chanicha schreef
Er zitten er ook een aantal aan de grens bij Polen te wachten maar ze willen allemaal naar Nederland :o?

Ik vermoed dat deze mensen uit wit Rusland komen. En wat er daar gebeurt is helemaal erg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:44 



 

dat snap ik best wel, hier komt het geld gratis uit de muur en de zorg is gratis en de nederlander op het gemoed spelen lukt nog steeds,


na vele jaren wil het maar niet lukken:

Het belangrijkste doel van de Verenigde Naties was en is het handhaven van de internationale vrede en veiligheid. De VN is een opvolger van de Volkenbond. Deze bond werd opgericht na de Eerste Wereldoorlog om 'een einde te maken aan alle oorlogen'.
https://historiek.net/verenigde-naties- ... is/133818/


waarom lukt(e) het wel in de westerse wereld en waarom niet in de niet westerse wereld


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-21 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:11 



 
Profiel   

Wat deze Afghanen betreft (als het daarom gaat aan de rand van Polen) dan willen ze waarschijnlijk naar Nederland omdat wij een zorgplicht hebben na kamp Holland. Dus directe betrokkenheid bij dit verhaal, die andere landen niet of minder (weet er het fijne niet van verder).
Polen ben ik ook geweest, echt een mooi land met waar ik was (Pomerian) lieve gastvrije positieve mensen, vooral in de stad, maar ook bijvoorbeeld bij de autogarage etc, en overdag gewoon voor weinig een bord soep eten in een dorpje, echt heel relaxed daar.
Ze zijn alleen niet zo happig op het opvangen van asielzoekers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:12 



 
Profiel   

Marigold schreef
Wat deze Afghanen betreft (als het daarom gaat aan de rand van Polen) dan willen ze waarschijnlijk naar Nederland omdat wij een zorgplicht hebben na kamp Holland. Dus directe betrokkenheid bij dit verhaal, die andere landen niet of minder (weet er het fijne niet van verder).
Polen ben ik ook geweest, echt een mooi land met waar ik was (Pomerian) lieve gastvrije positieve mensen, vooral in de stad, maar ook bijvoorbeeld bij de autogarage etc, en overdag gewoon voor weinig een bord soep eten in een dorpje, echt heel relaxed daar.
Ze zijn alleen niet zo happig op het opvangen van asielzoekers.

Maar Afghanistan en Polen liggen vrij ver uit elkaar. Ik vermoed dat dit om mensen gaat die door Loekasjenko zijn geronseld.
Of heb je hier een link van dat het om afghanen gaat chanicha?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:36 



 
Profiel   

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6904002 ... -nederland

Alleen migranten maar maakt mij niet uit waar ze vandaan komen, is premium.
Ze zien de euro’s al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:43 



 
Profiel   

purny schreef
chanicha schreef
Er zitten er ook een aantal aan de grens bij Polen te wachten maar ze willen allemaal naar Nederland :o?

Ik vermoed dat deze mensen uit wit Rusland komen. En wat er daar gebeurt is helemaal erg

Die president vliegt ze in en stuurt ze naar de grens. Iets met boos over EU commentaar op zijn bestuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:52 



 
Profiel   

Polen wil niet nog meer vluchtelingen. Die houd alles tegen (geef ze eens ongelijk) en hebben schijt aan de EU regels daarover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:57 



 
Profiel   

Ik weet niet of Polen nu zo'n goed voorbeeld is wat mensenrechten in de breedste zin van het woord betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:59 



 
Profiel   

In tijden van crisis vallen veel mensen terug op de normen en waarden uit de jeugd. Voor Polen is dat veelal de kerk. Begrijpelijk, maar het werkt niet.
Al geef ik ze qua grenzen dicht gelijk, ook zij hebben de middelen niet om dit op te vangen en de klachten van mensen in de grensgebieden over criminaliteit en andere overlast van deze groepen begint ook zo luid te worden dat er wat gedaan moet worden. Grens dicht en daar ook ophandhaven is de beste optie om die ze hebben gezien de beperkte middelen die er beschikbaar zijn.

Vluchtelingenverdrag was voor zover ik weet er om de buurlanden tot opvang te "dwingen". Alleen politieke vluchtelingen kan een niet-buurland niet weigeren. Het alles opvangen wat binnen komt wandelen is een herinterpretatie van het verdrag en wie dat verzon realiseerde zich niet? dat zo iets nooit haalbaar zal zijn of blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 22:29 



 
Profiel   

Popstra schreef
Polen wil niet nog meer vluchtelingen. Die houd alles tegen (geef ze eens ongelijk) en hebben schijt aan de EU regels daarover.

Hadden er maar meer mensen schijt aan de EU.
Kijk alleen al naar het misfunctioneren van onze eigen overheid en dan bedenk je jezelf dat er mensen zijn die over de EU gaan..
Lekker terug naar een economische handelszone met de landen die voldoen aan de voorwaarden (bye zuidelijke landen die er op dit moment weer voor zorgen dat oa onze huizenmarkt niet vlottrekt) en elk land een eigen nationale politiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 00:27 



 

Polen - en nog meer europese landen - kennen hun eigen nationaliteit en willen dat zo houden, niets mis mee toch!!
wij zijn in europa onze eigen identiteit aan het verliezen, hebben geen eigen politiek meer alles moet om het EU parlement te behagen,

wij zijn altijd al een vooruitstrevend landje/volkje geweest zonder altijd daar de gevolgen ervan te over zien, wie dan leeft wie dan zorgt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 146 [ 3636 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 146  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen