Geloven en medische wereld.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 21:56

hahahatsjoe schreef:
anjali schreef:
Sorry Hatsjoe,maar ik begrijp helemaal niet wat je bedoelt.


Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt

En maar tekeer gaan als anti vaxxer en dan ook nog begrip verwachten.

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:26

verootjoo schreef:
bigone schreef:
Dat is wel het grote voordeel van zwaar gelovige gemeenschappen, ze zorgen wel voor elkaar.


Ja behalve als je homo bent, als vrouw in het ambt wilt, geen kinderen hebt/wilt, als vrouw (veel) werkt, iets anders denkt dan de dominee of sport/hobby’s uitoefent.
Dan kan je fluiten naar je naastenliefde.
Vooral in het gareel blijven, met de meute mee en nooit je eigen mening gaan vormen :)


Dit is helaas wel herkenbaar ja, was het al tijden niet meer eens met de kerk wat principes betrof, val zelf op vrouwen dus ja, maar blijven hangen vanwege het gevoel van naastenliefde en omdat ik er vrienden had. Die vrienden wisten overigens niet dat ik op vrouwen val, dus dat is dan ook weer de reden dat ik er uiteindelijk wel ben weggegaan. Maar het gevoel van voor elkaar klaarstaan hield mij wel lange tijd in de kerk, ook al heb ik hechte vrienden groepen en leuke studentenvereniging, het voelt toch niet zo onvoorwaardelijk of zo. Geloof overigens nog wel, ben niet tegen vaccineren maar ben niet meer bij een kerk

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:57

anjali schreef:
Sababber schreef:
Ik denk dat iedere gelovige zijn eigen interpretatie er op na houdt. Het zijn ook net mensen :))

Zelf komt mijn familie uit een vrij zware omgeving met daarbij uit een zwaar hervormde gemeente.
Heel veel mensen in mijn omgeving zijn christen, maar heel weinig zijn er vanuit geloofsovertuiging niet gevaccineerd. Ik ken volgens mij helemaal geen mensen die zich niet laten helpen in het ziekenhuis of niet naar de huisarts gaan. Sterker nog de voorgangers in de kerken bidden in de dienst voor mensen die onderzoeken of ingrepen hebben in het ziekenhuis, vragen God om de artsen en medewerkers te zegenen.

Er zijn hele strenge stromingen waarin medisch misschien niet ruim gedacht wordt. ik denk dat dit een beduidende minderheid is in het christendom. Het probleem met het huidige vaccineren komt ook wel voor uit dat er in Openbaringen geschreven staat dat mensen het teken van het beest op de rechterhand en op het voorhoofd zullen dragen en dat er niet gehandeld kan worden als je dat niet hebt. Er zijn Mensen die er van overtuigd zijn dat dit nu gaande is met de vaccinaties icm de QR code’s. Dat dit over zal gaan in chips op de hand en het voorhoofd gezien dat minder fraudegevoelig is.

Ik ben overigens niet gevaccineerd voor Corona, ook niet voor baarmoederhalskanker. Niet vanuit geloofsovertuiging, ik heb alle andere normale entingen gewoon gehad. Ik vind het gewoon fijner om meer te weten over de lange termijn bijwerkingen dan dat er nu bekend is.

Ja dat teken van het beest uit uit de Openbaringen,dat lijkt behoorlijk op wat er nu gaande is!Ik had al veel langer het idee trouwens dat we in de Eindtijd zitten. Veel voorspellingen uit de Openbaringen zijn al uit gekomen.Maar goed,ik leef er nu in en probeer er het beste van te maken....


Teken van het beest draagt men op de hand of op het voorhoofd. Weet dat er veel mensen zijn die het vaccineren en corona en alles als teken van het beest zien, maar ik niet. Mensen vinden het sowieso leuk om allemaal interpretaties aan dingen te geven, zo stond er bijvoorbeeld een tijd geleden een bijzonder teken aan de hemel in de vorm van een aantal sterren maar dan moest je er wel een paar sterren bij denken en een paar weg denken. Daar doe ik dus niet aan. Als het teken van het beest op je hand of op je voorhoofd komt, dan komt het daar, en niet ergens anders of een vaccin of weet ik veel

pien_2010

Berichten: 43142
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:00

Bigone je hebt een heel interessant topic geopend. Ik lees met interesse mee. Bv over het teken vh beest had ik nog nooit gehoord. En ook dat mensen uit bepaalde geloofgemeenschappen niet verzekerd zijn daar de gemeenschap dat betaalt zo nodig. Vind ik heel bijzonder en ook mooi. Die andere kant die verootje beschrijft die was me wel bekend en vind ik juist zo naar.

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:21

bigone schreef:
En maar tekeer gaan als anti vaxxer en dan ook nog begrip verwachten.


Even voor de duidelijkheid, ik ben geen antivaxxer. Ik zie er de nut en noodzaak niet van in om mij te laten spuiten, ik ben gezond en heb mijn lichaam lief. Mijn moeder van 82 vertrouwt wel op haar geloof en laat zich ook niet spuiten, want de Here beschermt haar. Heb een gelovige vriendin, 2x gespoten, wel corona gekregen. Ze zegt tegen mij dat ik geen bed verdien in het ziekenhuis omdat ik me niet laat spuiten. Jongens zo ga je toch niet met elkaar om, of je nu gelovig bent of niet ? Ik maak me echt grote zorgen om de tweedeling, heb toch een beetje respect voor elkaar, ook al laat je je niet spuiten of de ander wel. Doe wat je wilt, met respect voor elkaar, wat je ook gelooft.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Geloven en medische wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 10:29

Tja, in een gezond lichaam laat je niet spuiten? :+ of snijden?

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:58

verootjoo schreef:
Vooral in het gareel blijven, met de meute mee en nooit je eigen mening gaan vormen :)


Lijkt Nederland wel ;)

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:01

Hahahatsjoe, ik vind het moeilijk dat jij zegt "zo ga je toch niet met elkaar om, of je nu gelovig bent of niet?" daar je jezelf soms nogal ondoordacht uit. Respect is niet iets dat je zomaar krijgt, als jij je nogal lomp uit of onaardig overkomt denk ik niet dat je direct kunt verwachten dat een ander zich respectvol naar jou blijft gedragen.

Wat betreft hetgeen Nynke schrijft: dat vind ik nog wel het meest fascinerende aan het hele christendom. In het boek Openbaring schrijft Johannes van Patmos over de Apocalyps. Al sinds het verschijnen van het boek (in de vroegchristelijke kerk) denkt men dat de Apocalyps elk moment kan plaatsvinden. Er is een enorme verdeeldheid onder christenen over hoe men de teksten moet interpreteren (dit is eigenlijk ook al zo sinds het verschijnen van het boek in de eerste eeuw na Chr.) en hoe de door Johannes omschreven gebeurtenissen vertaald zouden moeten worden naar het echte leven. Zo beschrijft Johannes een aantal keer een beest. Vroeger dacht men dat dit stond voor het Romeinse Rijk dat christenen vervolgde. Tegenwoordig zijn er mensen die denken dat het beest de Europese Unie is, of de Islam. En nu zijn er dus inderdaad mensen die denken dat de overheid of Corona het beest zijn.

Ik vind geloof een zeer persoonlijk iets, en vind dan ook dat christenen het best oneens met elkaar mogen zijn over de interpretatie van Bijbelse teksten. Bij christenen die heel erg 'groepsdenken' voel ik me altijd wat ongemakkelijk. Het is nogal makkelijk om je achter een God te verschuilen en zo zelf niet meer kritisch te hoeven nadenken. Als alles al voor je is besloten door God, hoef je zelf bar weinig meer te doen en dat is mentaal gezien natuurlijk wel erg makkelijk. Er staat nergens in de Bijbel dat je niet kritisch mag zijn. Sterker nog, een van de belangrijkste boodschappen in de Bijbel is dat wij mensen ons leven moeten bevorderen. We moeten ons best doen, voor elkaar & flora en fauna zorgen, en iets doen met onze talenten. Daar staat het niet vaccineren haaks op.
Ik weet niet hoe andere christenen in dit topic dat zien, maar spreken jullie andere mensen aan op meningsverschillen? Ik probeer dat wel te doen, omdat je er veel van leert. Ik wil graag horen waarom iemand een bepaalde keuze maakt.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:12

Lau07 schreef:
Er staat nergens in de Bijbel dat je niet kritisch mag zijn. Sterker nog, een van de belangrijkste boodschappen in de Bijbel is dat wij mensen ons leven moeten bevorderen. We moeten ons best doen, voor elkaar & flora en fauna zorgen, en iets doen met onze talenten. Daar staat het niet vaccineren haaks op.


Hmmm....
Kritisch nadenken over vaccineren sluit het automatische van de gevolgtrekking uit. Dat is net hét cruciale probleem van deze discussie.
Het is maar net wat je ´gelooft´.
Imo volledig correcte vergelijking met geloof trouwens. Tot en met de vermeende hogere moraal.

Waarschijlijk bestaat god versus god bestaat.
Waarschijnlijk is vaccineren goed versus vaccineren ís goed.
Het eerste laat ruimte voor individuele keuze, het tweede treedt dat recht.

Bedenk hierbij dat vaccineren NIET altjd goed/gewenst is voor het individu!
De positie en voorlichting vanuit de overheden en industrie dienen belangen welke niet persé in die van het individu zijn. Juist de Covid19 ontwikkelingen hebben dit gláshelder aangetoond.

Kortom; het is maar net wát je ´gelooft´: Het dogma van een religie, het dogma van de overheid, de vrijheid van individueel sitiuationeel afhankelijk denken.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Geloven en medische wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 11:16

Wat denk je van geloven in statistiek?

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Geloven en medische wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:33

Huertecilla, denk jij dat alles afhangt van geloof/dogma's of zouden er ook een aantal absolute waarheden kunnen zijn?

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:41

Janneke2 schreef:
Kelan schreef:
Maar de erfzonde is niet iets alleen Rooms / katholieks. Ook in de hervormde en gereformeerde kerken speelt het een rol. https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde

Als goed calviniste vind ik het feit dat de erfzonde niet in de bijbel voorkomt een prima reden om het gewoon 'op de vuilnisbelt der geschiedenis' te mikken.
(Behalve misschien het gezonde verstand dat zegt dat onze kinderen en kleinkinderen opgescheept zitten met onze milieuvervuiling.)

Citaat:
In de (zwaar) gereformeerde omgeving is het iets wat een heel leven opbouwt: ik ben ooit eens bij de begrafenis geweest van het 1,5 jarig zoontje van een collega. De halve dienst ging over dat we moesten bidden dat de zondes van het kind vergeven werden, en dat ieder mens slecht is.
Ik dacht kom op, kindje was 1,5. Wat kan die in z'n leven nu verkeerd gedaan hebben....

|( |( |(


(Brrr. Wat een kolder: ieder mens zou slecht zijn. We zijn geschapen naar Gods evenbeeld. En om de heidelbergse catechismus te citeren : iedereen kent de neiging tot het kwade. En we hebben 'gegeten van de boom van kennis van goed en kwaad', maar als ik de krant (en de bijbel) lees zwalkt de mensheid tussen die twee polen.)


Erfzonde komt niet alleen bij RK voor in de geloofsbeleving, Kelan dank voor de verduidelijking.
En Janneke: je zegt nogal eens dat je een ''goed calviniste bent, maar dat is natuurlijk wel erg hoogmoedig voor een ' goed' christen/calviniste.

MarjanB

Berichten: 16424
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:50

Ik geloof niet, ben in de biblebelt opgegroeid en wat ik bijzonder vind is dat er wordt gezegd dat je vrij zou moeten zijn in je keuze. Ongeacht geloof of dat je voor of tegen vaccinatie bent.

Toch durven veel gelovigen zich niet te laten enten omdat ze bang zijn om buitengesloten te worden door de gemeenschap. Dan ben je toch ook niet vrij?

Ik vind dat iedereen gewoon zelf de keuze moet maken zonder inmenging van iets of iemand. Is dat geloof, is het je eigen overtuiging, prima.. maar ga dan niet lopen zeuren dat het allemaal zo oneerlijk is, of dat je je lekker eigenwijs ook niet wil laten testen om vervolgens wel de zorg verder te belasten in het ziekenhuis.

(En ik vind mensen die niet geënt zijn nog steeds lief, zolang ze maar niet hun overtuiging op mij over willen blijven brengen :'))

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:02

bigone schreef:
Tja, in een gezond lichaam laat je niet spuiten? :+ of snijden?


Ook dat moet iedereen voor zichzelf weten, het is jouw lijf, jouw beslissing. Het is mijn beslissing me niet te laten vaccineren en ook geen griepspuit te nemen.

Lau07 jij hebt gemakkelijk oordelen. Bigone is een paar keer erg grof geweest tegen mij, een andere mening dan de hare is niet bespreekbaar, zij weet het altijd beter. En als ik mijn geduld eenmaal verloren heb ben ik niet lief meer maar zeg wat ik denk. En dus worden mijn posten gemeld, zelfs de onnozele, en weg gehaald. Ik heb respect voor wat een ander denkt, ik verwacht geen respect van mensen die alleen maar in hun hoofd hebben dat vaccinatie de enige oplossing is. Tsja zoals het UMC Maastricht zegt, 8 van de 10 coronapatienten daar zijn gevaccineerd. Ik ben zelf pinksterchristelijk opgevoed, geloof wel dat er iets is maar heb dat vaarwel gezegd, maar dat betekent niet dat ik geen respect heb voor de overtuigingen van bijvoorbeeld mijn moeder. Of voor mensen uit Staphorst die zich niet laten enten. Iedereen is baas over zijn eigen lichaam, heb respect voor elkaars mening en maak elkaar niet voor rotte vis uit. Zeg niet dat je niet gespoten vriendin geen ziekenhuisbed verdient omdat ze zich niet laat enten.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:08

MarjanB schreef:
(En ik vind mensen die niet geënt zijn nog steeds lief, zolang ze maar niet hun overtuiging op mij over willen blijven brengen :'))


...en degenen die vaccineren op willen leggen?

MarjanB

Berichten: 16424
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:09

Huertecilla schreef:
MarjanB schreef:
(En ik vind mensen die niet geënt zijn nog steeds lief, zolang ze maar niet hun overtuiging op mij over willen blijven brengen :'))


...en degenen die vaccineren op willen leggen?


Nou ja die ken ik persoonlijk niet :') ken alleen mensen die of gewoon hun ding doen en t prima vinden wat iedereen ook doet of wil of mensen die koste wat kost hun verhaal willen doen over waarom niet enten enz.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 13:17

hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:
Tja, in een gezond lichaam laat je niet spuiten? :+ of snijden?


Ook dat moet iedereen voor zichzelf weten, het is jouw lijf, jouw beslissing. Het is mijn beslissing me niet te laten vaccineren en ook geen griepspuit te nemen.

Lau07 jij hebt gemakkelijk oordelen. Bigone is een paar keer erg grof geweest tegen mij, een andere mening dan de hare is niet bespreekbaar, zij weet het altijd beter. En als ik mijn geduld eenmaal verloren heb ben ik niet lief meer maar zeg wat ik denk. En dus worden mijn posten gemeld, zelfs de onnozele, en weg gehaald. Ik heb respect voor wat een ander denkt, ik verwacht geen respect van mensen die alleen maar in hun hoofd hebben dat vaccinatie de enige oplossing is. Tsja zoals het UMC Maastricht zegt, 8 van de 10 coronapatienten daar zijn gevaccineerd. Ik ben zelf pinksterchristelijk opgevoed, geloof wel dat er iets is maar heb dat vaarwel gezegd, maar dat betekent niet dat ik geen respect heb voor de overtuigingen van bijvoorbeeld mijn moeder. Of voor mensen uit Staphorst die zich niet laten enten. Iedereen is baas over zijn eigen lichaam, heb respect voor elkaars mening en maak elkaar niet voor rotte vis uit. Zeg niet dat je niet gespoten vriendin geen ziekenhuisbed verdient omdat ze zich niet laat enten.

Grof? Je Posts melden doe ik zeker niet, bij niemand dus dat heb je toch echt aan anderen te danken. Jij bent onder je laagje zogenaamd aardige beschaafde dame gewoon hypocriet bezig. En aangezien je er niet voor terugdeinst om leugens te verspreiden om vaccinatie af te raden zal ik inderdaad jou flink in de nek zitten. Misschien vervelend voor jou en dan kun je het over je gelovige vriendin hebben maar wanneer in het algemeen mensen met andere aandoeningen geen operatie kunnen krijgen omdat al die zogenaamd gezonde Corona patiënten dat bezet houden dan snap ik je vriendin ook nog. Een mening is bespreekbaar, op basis van argumenten die er toe doen maar niet het riedeltje ik ben gezond dus ik laat geen vergif in me spuiten.

Zoolgangster

Berichten: 9572
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Geloven en medische wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:36

Wat ik erg vind, is dat er überhaupt een koppeling is gemaakt tussen vaccin en het teken van het beest/de antichrist. Wel of niet vaccineren heeft niets met wel/niet geloven te maken, of met vertrouwen op God. Zou dat wel zo zijn, doe de huisdeur dan ook maar niet op slot, draag te paard geen cap, en geen autogordel in de auto. En ook geen bril want dat is dan ook Gods wil niet.
We kunnen nog steeds dingen kopen en verkopen zonder vaccinatie, en we hoeven niet voor de antichrist te kiezen om eten te krijgen of handel te drijven.
Dat we in de eindtijd zitten is al 2000 jaar, en er gaat geen eeuw voorbij, zonder dat er flink gepanikerd wordt over de eindtijd.
Feit: iedereen leeft een polsslag van de eeuwigheid vandaan, stopt je hart, zit je in je eigen eindtijd. Hoef je niet eens op een preek daarover te wachten.

anjali
Berichten: 15052
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Geloven en medische wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:55

Binnen mijn R.K.Kerk is nu ook een tweedeling ontstaan.De huidige paus en onze Nederlandse Kardinaal Eijk vinden allebei dat je je moet laten vaccineren. Maar zij worden nu verketterd door een groep "zware"katholieken die het vaccin slecht vinden omdat het ontwikkeld is met behulp van cellijnen van geaborteerde babies. Bij AstraZeneca is dat inderdaad zo maar dit vaccin wordt in Nederland toch niet meer toegepast volgens mij.In het sociale Kerkelijk leven wordt er ook over geruzied omdat men bang is besmet te worden door ongevaccineerden.Ook al is men zelf wel gevaccineerd want dat schijnt geen 100% garantie te geven.Binnen Vaticaanstad krijgen werknemers die weigeren zich te laten vaccineren geen loon meer.Nog wel geld voor hun kinderen en ziektekostenpremie overigens.In heel Italie schijnt het nu zo te zijn dat ongevaccineerden hun baan kwijtraken.

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:02

Huertecilla schreef:
MarjanB schreef:
(En ik vind mensen die niet geënt zijn nog steeds lief, zolang ze maar niet hun overtuiging op mij over willen blijven brengen :'))


...en degenen die vaccineren op willen leggen?


Precies dat, elke discussie over corona dooft uit als een nachtkaars... een topic over niet vaccineren liep leeg nadat degenen die vaccineren als heilig doel zien de discussie compleet overnamen.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:20

Lau07 schreef:
Huertecilla, denk jij dat alles afhangt van geloof/dogma's of zouden er ook een aantal absolute waarheden kunnen zijn?

Tegenwoordig worden meningen als feiten gepresenteerd en absolute waarheden als een mening neergezet.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:39

[/quote]
Tsja zoals het UMC Maastricht zegt, 8 van de 10 coronapatienten daar zijn gevaccineerd..[/quote]

Even voor het voorkomen van misverstanden. Het UMC heeft een toelichting gegeven op. Samengevat: het betreft vooral ouderen met onderliggend lijden waar het vaccin minder werkt. Zonder vaccin zouden zij veel zieker zijn.
https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/toel ... vaccinatie

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:59

Flower033 schreef:
Even voor het voorkomen van misverstanden. Het UMC heeft een toelichting gegeven op. Samengevat: het betreft vooral ouderen met onderliggend lijden waar het vaccin minder werkt. Zonder vaccin zouden zij veel zieker zijn.
https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/toel ... vaccinatie


Feit blijft dat 8 op de 10 patienten die opgenomen zijn met corona in het UMC in Maastricht volledig gevaccineerd zijn.

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:02

hahahatsjoe schreef:
Flower033 schreef:
Even voor het voorkomen van misverstanden. Het UMC heeft een toelichting gegeven op. Samengevat: het betreft vooral ouderen met onderliggend lijden waar het vaccin minder werkt. Zonder vaccin zouden zij veel zieker zijn.
https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/toel ... vaccinatie


Feit blijft dat 8 op de 10 patienten die opgenomen zijn met corona in het UMC in Maastricht volledig gevaccineerd zijn, waarbij het ziekenhuis heeft aangegeven dat het in vrijwel alle gevallen patiënten betreft met andere onderliggende aandoeningen of in enkele gevallen onvoldoende immuunrespons door medicatie


Heb het even aangepast. Als je over feiten wil praten moet je wel volledig zijn, en niet aan cherry picking doen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 15:05

hahahatsjoe schreef:
Flower033 schreef:
Even voor het voorkomen van misverstanden. Het UMC heeft een toelichting gegeven op. Samengevat: het betreft vooral ouderen met onderliggend lijden waar het vaccin minder werkt. Zonder vaccin zouden zij veel zieker zijn.
https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/toel ... vaccinatie


Feit blijft dat 8 op de 10 patienten die opgenomen zijn met corona in het UMC in Maastricht volledig gevaccineerd zijn.

Absoluut feit en voor de mensen die tegen vaccineren zijn word dit continu aangehaald zonder het totaal plaatje en uitleg erbij te lezen of domweg te negeren. Er is niemand die voor vaccinatie is, artsen voorop , die dit ooit ontkent hebben. Feit is ook dat ze ipv met een buis in hun keel of erger nog veel kaart avondjes kunnen inplannen .