Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:23

Schadelijk dat gemeentes geld moeten pompen in deze veilige landers, maar op jeugdzorg te kort komen.

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:31

Loretta schreef:
Het probleem met die veiligelanders speelt al jaren. Nog steeds is er geen oplossing.

Precies het is niet van nu.
Veel is al jaren onder het tapijt geveegd.
Maar mensen rondom de azc's weten wel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:27

sassefras schreef:
MCE schreef:
Bizar eigenlijk dat je als regering je eigen mensen weg stuurt inplaats van ze iets te bieden, maar dat schijnt alleen in westerse landen de norm te zijn


wat echt bizar is dat de regering onze kinderen niet beschermd, die kunnen in t donker gaan zitten in een coupe vol met lallende kerels, en niemand die ze helpt of beschermt. dit is toch de wereld op zijn kop |(


volledig

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 21:43

Ze mogen wat mij betreft beveiligers op de buslijn zetten daar die die vervelende kloothommels een paar goede pompen voor hun smoel geven bij ongewenst gedrag want dat krijgen ze in hun thuis land van hun eigen ouders ook!

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:47

Alleen mag de beveiliger dat niet |(

Zet de mensen die zich gedragen maar uit de bus...

... Met de rest doorrijden naar land van herkomst.
3 keer doen. Wedden dat ze zich ineens wel kunnen gedragen.
Dat word ook wel door geappt naar elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:50

Ik vraag me af of beveiligers de klus gaan klaren. Ik denk zelfs dat t de politie ook niet gaat lukken. Ik denk dat zwaarder geschut nodig is :o. Marechaussee, bijvoorveeld.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:45

_San87_ schreef:
Ik vraag me af of beveiligers de klus gaan klaren. Ik denk zelfs dat t de politie ook niet gaat lukken. Ik denk dat zwaarder geschut nodig is :o. Marechaussee, bijvoorveeld.


Wat voor verschil zit er in de politie en Marechaussee?

Afgezien van het uniform niets. De ene treed niet anders op dan de andere.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:46

Popstra schreef:
Ze mogen wat mij betreft beveiligers op de buslijn zetten daar die die vervelende kloothommels een paar goede pompen voor hun smoel geven bij ongewenst gedrag want dat krijgen ze in hun thuis land van hun eigen ouders ook!


Voordat je het weet staat de dam vol met jankers omdat er zo een wat corrigerende tikken heeft gekregen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:54

robert45 schreef:
_San87_ schreef:
Ik vraag me af of beveiligers de klus gaan klaren. Ik denk zelfs dat t de politie ook niet gaat lukken. Ik denk dat zwaarder geschut nodig is :o. Marechaussee, bijvoorveeld.


Wat voor verschil zit er in de politie en Marechaussee?

Afgezien van het uniform niets. De ene treed niet anders op dan de andere.

Marechaussee is een tak van het leger. Dus ook militair geschoold en ze mogen zwaardere wapens dragen.

En ze zien er, vind ik, een stuk indrukwekkender uit dan een gewone agent.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:54

Problemen in bij rond Ter Apel zijn er al jaren. Ik ben daar toen we hier eerder in de omgeving woonden wel boodschappen gaan doen en toen hingen ze al rond bij de winkels en voelden mensen zich niet veilig. Ze dronken veel, stonden te roken, dus hadden ook genoeg geld. ( van wie ze dat ook hebben )

Dat is zo een groot verschil met de "echte" asielzoekers. Als je die spreekt, snap je waarom ze weg moesten uit hun eigen land. Die gedragen zich doorgaans keurig.
Had laatst nog een gezin voor me in de supermarkt en die deden echt hun best. Ik weet waar ze opgevangen zitten.

Wat ik echter niet snap, is dat ze een dreumes hebben en de vrouw weer zwanger is. Natuurlijk gaat het leven door, maar in die onzekerheid en omstandigheden hier kinderen krijgen, vind ik echt onverstandig.

Maar goed, ik hield veel van mn oma en die kreeg ook voor, in en net na de oorlog kinderen, oa mn moeder, dus misschien kan je je niet geheel verplaatsen, als je niet in die situatie hebt gezeten.

Europa en alle regels snap ik prima, maar het moet gewoon echt anders. We zijn te slap en dat weten de verkeerde mensen.
Er zijn echt landen waar harder wordt opgetreden en men weet dat huilen om een klap met een knuppel weinig verschil gaat maken.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:02

superpony schreef:
Problemen in bij rond Ter Apel zijn er al jaren. Ik ben daar toen we hier eerder in de omgeving woonden wel boodschappen gaan doen en toen hingen ze al rond bij de winkels en voelden mensen zich niet veilig. Ze dronken veel, stonden te roken, dus hadden ook genoeg geld. ( van wie ze dat ook hebben )

Dat is zo een groot verschil met de "echte" asielzoekers. Als je die spreekt, snap je waarom ze weg moesten uit hun eigen land. Die gedragen zich doorgaans keurig.
Had laatst nog een gezin voor me in de supermarkt en die deden echt hun best. Ik weet waar ze opgevangen zitten.

Wat ik echter niet snap, is dat ze een dreumes hebben en de vrouw weer zwanger is. Natuurlijk gaat het leven door, maar in die onzekerheid en omstandigheden hier kinderen krijgen, vind ik echt onverstandig.

Maar goed, ik hield veel van mn oma en die kreeg ook voor, in en net na de oorlog kinderen, oa mn moeder, dus misschien kan je je niet geheel verplaatsen, als je niet in die situatie hebt gezeten.

Europa en alle regels snap ik prima, maar het moet gewoon echt anders. We zijn te slap en dat weten de verkeerde mensen.
Er zijn echt landen waar harder wordt opgetreden en men weet dat huilen om een klap met een knuppel weinig verschil gaat maken.


Als dan na jaren procedure rekken blijkt dat ze na meerdere afwijzingen niet mogen blijven dan heb je altijd wel een actiegroep in de buurt die aankomt dat de kinderen hier geboren zijn en daarom niet terug mogen. Ze kennen de taal en gebruiken niet en dat is verschrikkelijk.

Dat er dagelijks gezinnen gaan emigreren inclusief kinderen die de taal en gebruiken in die landen dus ook niet kennen en dat toch vrij snel leren gaat men volledig aan voorbij.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:10

Dat komt vooral omdat de procedures te lang duren.

Ik snap heel goed als je puber bent, hier bent opgegroeid en gewend bent, je niet weg wilt. Maar dan heeft het allemaal gewoon veel te lang gekost. Kleine kinderen kunnen gewoon mee terug.

Daarbij zijn er genoeg die zelf later terug willen. Hoeveel in Nederland geboren Marokkanen willen wel niet naar hun vaderland? Of trouwen daar, kopen daar een (2e) huis en voelen zich daar meer mee verbonden, dan met Nederland?
Wij leefden tussen Marokkanen en we hoorden niet anders, ook 2e en 3e generatie.

Uiteraard ook genoeg die hier studeerden, leefden en iets opbouwde. Maar veel voelen zich verbonden met hun vaderland.

Overigens zie je dat bij gemengde gezinnen sws. Ik heb gemengde familie en die voelen zich echt enorm verbonden met hun 2e vaderland. Spreken de taal, houden van de cultuur, bewaren tradities.

We kunnen ook drama's maken van dingen om drama's te maken. Het is vaak maar net hoe het men uitkomt.

En vergeet niet dat je binnen Nederland, als Nederland je ook niet zomaar in een andere plaats kan vestigen. Wij moesten ook boven een bepaald bedrag kopen om in Ermelo te mogen wonen bijv. Huren of inschrijven is uitgesloten.

Er zijn ontzettend veel regels, veel teveel bureaucratie die teveel tijd kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:02

robert45 schreef:
Popstra schreef:
Ze mogen wat mij betreft beveiligers op de buslijn zetten daar die die vervelende kloothommels een paar goede pompen voor hun smoel geven bij ongewenst gedrag want dat krijgen ze in hun thuis land van hun eigen ouders ook!


Voordat je het weet staat de dam vol met jankers omdat er zo een wat corrigerende tikken heeft gekregen.


Ja, ben er ook bang voor, men jankt en piept overal om tegenwoordig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:05

superpony schreef:
Problemen in bij rond Ter Apel zijn er al jaren. Ik ben daar toen we hier eerder in de omgeving woonden wel boodschappen gaan doen en toen hingen ze al rond bij de winkels en voelden mensen zich niet veilig. Ze dronken veel, stonden te roken, dus hadden ook genoeg geld. ( van wie ze dat ook hebben )

Dat is zo een groot verschil met de "echte" asielzoekers. Als je die spreekt, snap je waarom ze weg moesten uit hun eigen land. Die gedragen zich doorgaans keurig.
Had laatst nog een gezin voor me in de supermarkt en die deden echt hun best. Ik weet waar ze opgevangen zitten.

Wat ik echter niet snap, is dat ze een dreumes hebben en de vrouw weer zwanger is. Natuurlijk gaat het leven door, maar in die onzekerheid en omstandigheden hier kinderen krijgen, vind ik echt onverstandig.

Maar goed, ik hield veel van mn oma en die kreeg ook voor, in en net na de oorlog kinderen, oa mn moeder, dus misschien kan je je niet geheel verplaatsen, als je niet in die situatie hebt gezeten.

Europa en alle regels snap ik prima, maar het moet gewoon echt anders. We zijn te slap en dat weten de verkeerde mensen.
Er zijn echt landen waar harder wordt opgetreden en men weet dat huilen om een klap met een knuppel weinig verschil gaat maken.

Met kinderen is de kans dat je mag blijven groter, denk ik.

Koppen als '1500 kinderen uitgezet' zetten de moederkloeken wel aan tot actie. Koppen als '1500 asielzoekers uitgezet' doen dat niet.

Je leest toch nog wel vaak dat een gezin terug moet, maar dat de kinderen in de media aangevoerd worden als reden om toch te mogen blijven en dat het zo zielig is een kind uit zijn/haar omgeving te rukken. Of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:20

_San87_ schreef:
superpony schreef:
Problemen in bij rond Ter Apel zijn er al jaren. Ik ben daar toen we hier eerder in de omgeving woonden wel boodschappen gaan doen en toen hingen ze al rond bij de winkels en voelden mensen zich niet veilig. Ze dronken veel, stonden te roken, dus hadden ook genoeg geld. ( van wie ze dat ook hebben )

Dat is zo een groot verschil met de "echte" asielzoekers. Als je die spreekt, snap je waarom ze weg moesten uit hun eigen land. Die gedragen zich doorgaans keurig.
Had laatst nog een gezin voor me in de supermarkt en die deden echt hun best. Ik weet waar ze opgevangen zitten.

Wat ik echter niet snap, is dat ze een dreumes hebben en de vrouw weer zwanger is. Natuurlijk gaat het leven door, maar in die onzekerheid en omstandigheden hier kinderen krijgen, vind ik echt onverstandig.

Maar goed, ik hield veel van mn oma en die kreeg ook voor, in en net na de oorlog kinderen, oa mn moeder, dus misschien kan je je niet geheel verplaatsen, als je niet in die situatie hebt gezeten.

Europa en alle regels snap ik prima, maar het moet gewoon echt anders. We zijn te slap en dat weten de verkeerde mensen.
Er zijn echt landen waar harder wordt opgetreden en men weet dat huilen om een klap met een knuppel weinig verschil gaat maken.

Met kinderen is de kans dat je mag blijven groter, denk ik.

Koppen als '1500 kinderen uitgezet' zetten de moederkloeken wel aan tot actie. Koppen als '1500 asielzoekers uitgezet' doen dat niet.

Je leest toch nog wel vaak dat een gezin terug moet, maar dat de kinderen in de media aangevoerd worden als reden om toch te mogen blijven en dat het zo zielig is een kind uit zijn/haar omgeving te rukken. Of zo.
+

dat is de tactiek en de pers doet daar prima aan mee, de moederkloeken gaan op de knieƫn en doen de rest

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:34

Bij de veiliglanders moet 1 procedure zijn, bij aankomst bus in, rijden maar.
Dan is het zo over, want dan komen ze niet meer als ze weten dan er 0 kans is.

Bij andere moet het gewoon binnen een half jaar duidelijk zijn en verdere procedures niet mogelijk.
Bij een nee, ook letterlijk op een vliegruig of bus zetten en rijden maar. Want anders gaan ze gewoon niet.
Dan heb je geen zielige pubers die Nederlands zijn en begrijpelijk niet meer terug willen.. Want dat is ook verschrikkelijk. Maar juist die mensen die zogenaamd voor deze mensen op komen brengt ze in deze verschrikkelijke toestand.

En dat klinkt heel hard, maar het is veel humaner.
En ik kan maar niet begrijpen dat mensen niet in zien wat er nu gebeurt mens onterend is.
Met daarnaast hoge kosten en criminaliteit wat gewoon niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:45

DuoPenotti schreef:
Bij de veiliglanders moet 1 procedure zijn, bij aankomst bus in, rijden maar.
Dan is het zo over, want dan komen ze niet meer als ze weten dan er 0 kans is.

Bij andere moet het gewoon binnen een half jaar duidelijk zijn en verdere procedures niet mogelijk.
Bij een nee, ook letterlijk op een vliegruig of bus zetten en rijden maar. Want anders gaan ze gewoon niet.
Dan heb je geen zielige pubers die Nederlands zijn en begrijpelijk niet meer terug willen.. Want dat is ook verschrikkelijk. Maar juist die mensen die zogenaamd voor deze mensen op komen brengt ze in deze verschrikkelijke toestand.

En dat klinkt heel hard, maar het is veel humaner.
En ik kan maar niet begrijpen dat mensen niet in zien wat er nu gebeurt mens onterend is.
Met daarnaast hoge kosten en criminaliteit wat gewoon niet nodig is.


kinderen inzetten is mensonterend

zolang er nog mensen zijn die denken goed te doen door mensen te ontheemden, zorg je voor deze wanhoop, en hopeloze toestanden


het social vangnet hier is veel te goed, wat je zegt: in de bus en rijden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-21 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:48

Ja maar ik vind het juist van de coa of mensen die zogenaamd opkomen voor asielszoekers zo gemeen.
Ze komen helemaal niet voor ze op!! Ze laten het hier zo lang aantutteren en dat is juist verschrikkelijk!
Geen duidelijkheid, hun leven staat op "hold" en als ze het niet op hold hebben staan zijn de kinderen weer de dupe.
En dat weet een coa ook, dat weten de zogenaamde hulpverleners of wat het ook zijn ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:52

DuoPenotti schreef:
Ja maar ik vind het juist van de coa of mensen die zogenaamd opkomen voor asielszoekers zo gemeen.
Ze komen helemaal niet voor ze op!! Ze laten het hier zo lang aantutteren en dat is juist verschrikkelijk!
Geen duidelijkheid, hun leven staat op "hold" en als ze het niet op hold hebben staan zijn de kinderen weer de dupe.
En dat weet een coa ook, dat weten de zogenaamde hulpverleners of wat het ook zijn ook.



eigenbelang, werkverschaffing b.v., en de pers speelt daar prima op in,
je moet ook niet verder denken dan vandaag, morgen is het wie dan leeft wie dan zorgt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-21 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:54

Precies, het verdienmodel aan alle kanten. ;(

En als je dan zegt, zorg dat die procedures snel zijn, dat er snel duidelijkheid is. En zo nodig uitzetten, ook met de veilig landers, direct uitzetten, wordt je alleen al door dat woord vergeleken met een nazi.
terwijl het alleen maar humaner is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:57

DuoPenotti schreef:
Precies, het verdienmodel aan alle kanten. ;(

En als je dan zegt, zorg dat die procedures snel zijn, dat er snel duidelijkheid is. En zo nodig uitzetten, ook met de veilig landers, direct uitzetten, wordt je alleen al door dat woord vergeleken met een nazi.
terwijl het alleen maar humaner is.



los van het korte termijn denken en doen, huisvesting, school, zorg, werk wie denkt hierin op langere termijn en overziet de consequenties van het korte termijn denken en doen??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 17:05

Dat is het probleem overal van mensen die doorslaan en te fanatiek zijn. Die lijken de andere kant niet meer te zien en te begrijpen.

Bij beslissingen moet je alles bekijken en ook ver vooruit proberen te denken.

En die mensen die hier iedereen willen helpen, lijken zich daar vooral zelf beter bij te voelen. Maar ga daar kijken naar de mensen, kinderen, gezinnen, ouderen die achterblijven. Die hebben het pas slecht.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:37

De problemen blijven stapelen. GIsteravond een buschauffeur mishandeld in Emmen door 30 man. Volgens FNV door veiligelanders die gratis mogen reizen...........

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:55

en maar blijven pamperen.
Wanneer is de maat eens vol bij onze regering?
Dit heeft niets met vluchtelingen te maken, ook niet met discriminatie.
Maar met een groep asociaal volk. Dat moet je toch niet toe blijven staan, keer op keer op keer.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:07

superpony schreef:
De problemen blijven stapelen. GIsteravond een buschauffeur mishandeld in Emmen door 30 man. Volgens FNV door veiligelanders die gratis mogen reizen...........


Zo dat is even stemmingmakerij! De politie geeft aan dat er helemaal geen sprake van mishandeling was, maar discussie en een klein beetje duwen. Er is geen eens aangifte gedaan door de betrokken chauffeur.