Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Photoshop?

 
Profiel   

Cherdenise schreef
wat wel jammer is, is dat zij verkondigd dat vrouwen trots moeten zijn op hun eigen lichaam, maar zelf kan ze dat dus ook niet


Dat is ook vaak zo met die beautyvloggers, zoals nikkietutorials die praat over van jezelf houden, je bent mooi zoals je bent etc… onder een stucwerk van make-up, filters en photoshop.
Moeten ze zelf weten maar die boodschappen van ‘je mag zijn zoals je bent’ komen dan niet erg lekker uit de verf.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:45 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
@duke
Bij mij kwam het waarschijnlijk door een te snel werkende schildklier. Dus was er niet bewust mee bezig. En ik vrat als een bootwerker. Zo handig!
Nu heb ik overgewicht door dezelfde schildklier. Nu op alles letten en nog te zwaar. Zo niet handig.

Oh zo. Dan is het puur lichamelijk en niet psychisch. En ja, dan kan ik je de hand geven wat betreft het overgewicht en schildklier. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:55 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Qimm schreef
Zo iemand moet toch alsnog ongelukkig zijn met haar uiterlijk? Ik vind het verdrietig

dit
Zo'n figuur hebben en nog wijzigen.
Ergens gaat er dan ook wat mis...

En dan gek vinden dat mensen met maat 44 zich een olifant vinden.... rare wereld.
Ik vind je laatste zin hilarisch :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 10:22 



 
Profiel   

Ik zie het ook veel op instagram, tailles die nog niet breder zijn dan een hand.
Dus zo wordt er ook een vertekend beeld naar buiten gebracht waar je niet op een gezonde manier ooit aan kan voldoen.
Dat maakt de valkuil voor veel mensen groot.

Zelf heb ik ook maat 34 maar nog steeds struggel ik ermee.
Niet omdat ik mijzelf niet mooi vindt maar meer omdat ik bang ben het kwijt te raken.
Al gaat het met een training schema veel beter, dan weet ik ook wanneer ik kan stoppen zonder mij lui of dik te voelen. :)
Ook heb ik mijn gewicht losgelaten en bijvoorbeeld de tijd waarin ik mijn hardloopronde loop ook.
Dat heeft mij zelf ook al veel rust gegeven. Al vind ik het nog steeds lastig als ik bijv een keer laat thuis kom en niet kan hardlopen, al weet ik dat ik het de volgende dag gewoon weer kan doen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 11:00 



 
Profiel   

Gelukkig zijn er genoeg BN'ers die het wel gewoon toe willen geven als ze een blunder maken: https://www.shownieuws.nl/entertainment/estelle-cruijff-geeft-hilarische-photoshop-blunder-toe
Heb hartelijk gelachen en nog steeds een zeer mooie vrouw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 11:47 



 
Profiel   

Maar zou het niet mooier zijn gewoon te stoppen met fotosoepen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 11:49 



 

Mars schreef
Cherdenise schreef
wat wel jammer is, is dat zij verkondigd dat vrouwen trots moeten zijn op hun eigen lichaam, maar zelf kan ze dat dus ook niet


Dat is ook vaak zo met die beautyvloggers, zoals nikkietutorials die praat over van jezelf houden, je bent mooi zoals je bent etc… onder een stucwerk van make-up, filters en photoshop.
Moeten ze zelf weten maar die boodschappen van ‘je mag zijn zoals je bent’ komen dan niet erg lekker uit de verf.


Vind ik wel anders. Nikkie de jager laat zichzelf ook gewoon zien zonder make-up, en voor haar is het een hobby / creatieve uitlaat. Bijna meer schilderen dan manipuleren (ik bedoel, 't is niet bepaald onzichtbaar dat er make-up opzit, bij haar )

Wat ik bij Nikki plessen dan weer zo jammer vind is dat ze zichzelf meteen maatje thigh gap photoshopt. Ik dacht dat we de tijd van "anorexia" als ideaal toch wel voorbij waren en ze is mooi zat van zichzelf.

Heb niet zoveel tegen photoshop, maar laten we please van dát ideaal afstappen en gewoon een normaal gezond gewicht (of een gelukkige mind space) ambiëren . En dit soort rare fratsen lekker bij je marsman-tekeningen laten.

Karlijnxxx schreef
Gelukkig zijn er genoeg BN'ers die het wel gewoon toe willen geven als ze een blunder maken: https://www.shownieuws.nl/entertainment/estelle-cruijff-geeft-hilarische-photoshop-blunder-toe
Heb hartelijk gelachen en nog steeds een zeer mooie vrouw!

Inderdaad gewoon ownen. Scheelt ook wel dat Estelle er op die foto normaal gezond uitziet. Wel genetisch zeer voordelig geproportioneerd. Maargoed, als er dan net een vetje uitsteekt ofzo en je hebt honderdduizenden volgers snap ik nog wel dat de ijdelheid het wint van de idealen.

Maar om jezelf nou in het lichaam van een uitgehongerde tiener te photoshoppen omdat je jezelf niet kunt accepteren is toch weer anders imo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:13 



 
Profiel   

Heel jammer is dit. En een slecht voorbeeld voor al die jonge meisjes die tegen haar opkijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:55 



 
Profiel   

Ik vind het zo vreselijk he, niet alleen meiden natuurlijk, ook puber jongens beschouwen dit tegenwoordig als 'normaal'. Maatje meer en je bent volgens vele volgers 'dik'.
Mij kunnen ze allemaal de pot op. :+ . Als ik social media volg is het ook echt alleen body positivity. Ik kan helemaal niets met vrouwen\meiden\mensen in z'n geheel die dit soort dingen draaiende houden, tienermeiden\jongens die zichzelf uithongeren om te voldoen aan een plaatje dat niet eens echt is. Tja, het is maar net wie je volgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:32 



 
Profiel   

Je kan het ook zo zien, namelijk dat zelfs meiden met zulke pracht lijven onzeker zijn over bepaalde delen.
Dat heeft iedereen dus...dik of dun.

Ik vind het altijd grappig als ik mensen in het echt zie en ze dan best dikke dijen hebben of een dikker gezicht die ze op insta weg shoppen of op een bepaalde manier poseren dat hun het voordeligst uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 15:52 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Relaxed schreef

Maar waarom zou ze dat bij haar figuur nog doen? Begrijp dat echt niet.. Met haar figuur zou ik de hele dag in bikini lopen :')


Oh ja zeker. Ze heeft dit zo niet nodig.



Dikke mensen wel? :D

Zolang we slank categoriseren als goed en dik als slecht gaan we dit blijven zien vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 16:45 



 
Profiel   

Menino schreef
Mars schreef

Dat is ook vaak zo met die beautyvloggers, zoals nikkietutorials die praat over van jezelf houden, je bent mooi zoals je bent etc… onder een stucwerk van make-up, filters en photoshop.
Moeten ze zelf weten maar die boodschappen van ‘je mag zijn zoals je bent’ komen dan niet erg lekker uit de verf.


Vind ik wel anders. Nikkie de jager laat zichzelf ook gewoon zien zonder make-up, en voor haar is het een hobby / creatieve uitlaat. Bijna meer schilderen dan manipuleren (ik bedoel, 't is niet bepaald onzichtbaar dat er make-up opzit, bij haar )

.


Die Photoshopt op bewegend beeld zelfs haar kin :D zo zichzelf laten zien is dat ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 16:51 



 
Profiel   

Je mag wel een voorkeur hebben in wat je mooi vindt toch? Los van dun of dik?
Iemand met een in mijn ogen prachtig figuur heeft dat niet nodig. Er zijn ook vollere mensen met een prachtig figuur maar over het algemeen genomen vind ik slank mooier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 16:51 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Je mag wel een voorkeur hebben in wat je mooi vindt toch? Los van dun of dik?
Iemand met een in mijn ogen prachtig figuur heeft dat niet nodig. Er zijn ook vollere mensen met een prachtig figuur maar over het algemeen genomen vind ik slank mooier.



Ok klopt. Maar vind het dan nodig dat vollere mensen zich photoshoppen? Of bedoel je meer: bij haar is het niet nodig want ik vind haar al mooi.

In beide gevallen gaat het erom dat zij mooi gevonden wil worden en dat is eigenlijk best jammer om je eigenbeeld en succes daaraan op te hangen. Of je nu mooi bent of niet (en gelukkig verschillen de meningen ook nog wel :) ).

Iets mooi vinden hoort bij onze natuur en op zich vind ik dat ook wel begrijpelijk. Maar het heeft ook echt een duister kantje want we hangen wel veel waarde aan mooi/niet mooi (dat is ook echt onderzocht en zo bewezen). Zich daarvan bewust zijn vind ik wel echt belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 16:55 



 
Profiel   

Eens Poes. Maar het is ieders goed recht om iets mooi of niet mooi te vinden. Of dat nou een kleur, een auto, een plant of een mens is.
Het is sneu dat Nikki zichzelf blijkbaar niet mooi genoeg vindt want anders zou ze de foto’s niet zo bewerken. Ik vind haar een prachtig figuur hebben dus ik vind dat zij dit niet nodig heeft. Misschien dat ik van iemand anders wel zou zeggen dat ze een ‘in mijn ogen’ minder mooi figuur heeft en dat ik het dan begrijp dat ze zoiets doet. Maar dan nog, wie houd je ermee voor de gek natuurlijk. Alleen voor een mooie foto. Ik snap toch die hele insta ophef dingen niet, allemaal uiterlijk vertoon en kijk mij eens geweldig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 17:58 



 
Profiel   

Niemand heeft toch nabewerking nòdig? Ik zou best beledigd zijn als iemand m'n vetrol eraf zou photoshoppen, want dat is gewoon niet hoe ik eruit zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:00 



 
Profiel   

Ik vind die nikkie persoonlijk te pezig. Dus ik denk wat zij er af geshopt heb ik liever er aan zie zitten :D
Ja ik hou wel van slank, maar haar uiterlijk weer niet.
Zeg ik dan dat ze lelijk is, nee gewoon niet mijn smaak. Meer niet.
En ja jammer dat mensen zoveel aan zich laten doen, ook met fillers en weet ik veel wat.
Mensen zijn mooi zoals ze zijn.... maar onze verrotte maatschappij maakt er wat anders van ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:03 



 
Profiel   

Menino schreef
Wat ik bij Nikki plessen dan weer zo jammer vind is dat ze zichzelf meteen maatje thigh gap photoshopt. Ik dacht dat we de tijd van "anorexia" als ideaal toch wel voorbij waren en ze is mooi zat van zichzelf.


Mmmm ik heb van mijzelf ook een thigh gap(wat een naam overigens,…een dijgat :? ) Maar ik heb geen anorexia hoor. Of je dat van nature hebt heeft met je bouw te maken.

Maar het erbij fotoshoppen vind ik dan wel weer mweh.

Maar dat is natuurlijk ook al jaren in de modefotografie zo. Ieder “imperfectie” wordt weggehaald.
Een beetje raar is het wel.

Over de foto uit de OP…zal vast gefotoshopt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:22 



 
Profiel   

Die werd afgelopen week in mijn photoshop cursus waar ik voor m'n werk aan deelnam idd als photoshop error gebruikt.
Ken haar verder niet, maar ze ziet er niet uit als iemand die dat nodig heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:40 



 
Profiel   

Ik vind het altijd interessant om deze discussie te zien en te lezen, zoveel verschillende meningen :D

Ik ben zelf freelance fotograaf, werk als extern retoucher (bewerk foto's voor anderen) en ben daarnaast actief als bodybuilder in de gym (4x per week). Een erg breed scala aan perfecte lichamen dus wat je overal voorbij ziet komen en wat min of meer de norm is.

Ik merk dat veel (vooral jonge meiden) niet door hebben hoeveel erg geshopt word, maar ik heb dat ook voor vallen en opstaan zelf moeten leren. Ondertussen weet ik door veel trail-error wel wat mijn goede kanten en poses zijn dus wanneer je mijn foto's ziet en vergelijkt met hoe ik er 'dagelijks' bij sta, zit hier echt wel verschil in. Maar goed, iedereen wil op zijn/haar best op een foto komen en voor sommige mensen zit daar een andere grens aan als wat er voor anderen aan zal zitten.

Als fotograaf (ik werk veel met dames/meiden) heb ik een hele strakke lijn in mijn retouching; ik weiger mensen maten kleiner te shoppen. Ik ga geen maat 44 naar een 36 shoppen, dat vind ik niet eerlijk naar het model toe maar ook niet naar de consument/kijker. Daarnaast is het behouden van proporties iets wat ik erg belangrijk vind en waar ik ook niet vanaf wijk. Ik heb in het verleden wel eens dingen geweigerd te doen, omdat ik hier niet achter stond.

Ik weet dat er veel fotografen zullen zijn die dit beeld niet met mij delen en dat is okay; maar ik kies ervoor om dit als werkwijze aan te houden omdat ik niet mee wil werken aan het vertekende beeld wat er op dit moment op de markt gezet wordt van een onrealistisch schoonheidsideaal. Hetzelfde geldt voor alle fitfluencers/gymfluencers, daar zitten zoveel fakes tussen dat ik soms echt zelf al moeite heb om het te zien. Laat staan meiden van 16 die sowieso al in een lastige periode zitten. Ik denk dat we allemaal een stuk kunnen winnen aan het niet vergelijken met anderen, de een heeft wel een thigh-gap en de ander niet (en dat is okay). De een heeft van origine hip-dips, de ander niet en hoeveel je ook traint/eet/wel of niet doet in de gym; je kunt je botstructuur niet veranderen. Ik geloof heilig in een 'comfort weight' waarbij je lichaam makkelijk blijft hangen, als je kosten wat het kost daaronder wilt zitten moet je extreem veel moeite doen om of te blijven eten of juist niet; want je lichaam zal daar niet 'makkelijk' op blijven zitten. Als je concrete plannen hebt om af te vallen is de enigste manier om dit op een sustainable manier te doen, crash dieeten vallen hier niet onder want dit is niet vol te houden.

En ja, ik heb soms nog steeds moeite om dit ook tegen mezelf te zeggen. Dus ik hoop dat dit ook steeds meer duidelijk wordt voor jongere meiden die wel opkijken tegen dit soort types.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:56 



 
Profiel   

Maar een maat 44 naar 36 shoppen... waarom zou je dat (als de gene die op de foto staat) willen, zo zie je er toch niet uit? Iedereen die naar de foto kijkt en dan naar jou kan toch zien dat dat niet klopt? Of ben ik nou zo naïef?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:22 



 
Profiel   

Qimm schreef
Maar een maat 44 naar 36 shoppen... waarom zou je dat (als de gene die op de foto staat) willen, zo zie je er toch niet uit? Iedereen die naar de foto kijkt en dan naar jou kan toch zien dat dat niet klopt? Of ben ik nou zo naïef?

Vraag me af of dat wel gaat?
Kijk ik terug naar mijzelf met ondergewicht en toen dus maat 36 ben ik wel zo anders als nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:24 



 
Profiel   

Courses schreef
Ik vind het altijd interessant om deze discussie te zien en te lezen, zoveel verschillende meningen :D

Ik ben zelf freelance fotograaf, werk als extern retoucher (bewerk foto's voor anderen) en ben daarnaast actief als bodybuilder in de gym (4x per week). Een erg breed scala aan perfecte lichamen dus wat je overal voorbij ziet komen en wat min of meer de norm is.

Ik merk dat veel (vooral jonge meiden) niet door hebben hoeveel erg geshopt word, maar ik heb dat ook voor vallen en opstaan zelf moeten leren. Ondertussen weet ik door veel trail-error wel wat mijn goede kanten en poses zijn dus wanneer je mijn foto's ziet en vergelijkt met hoe ik er 'dagelijks' bij sta, zit hier echt wel verschil in. Maar goed, iedereen wil op zijn/haar best op een foto komen en voor sommige mensen zit daar een andere grens aan als wat er voor anderen aan zal zitten.

Als fotograaf (ik werk veel met dames/meiden) heb ik een hele strakke lijn in mijn retouching; ik weiger mensen maten kleiner te shoppen. Ik ga geen maat 44 naar een 36 shoppen, dat vind ik niet eerlijk naar het model toe maar ook niet naar de consument/kijker. Daarnaast is het behouden van proporties iets wat ik erg belangrijk vind en waar ik ook niet vanaf wijk. Ik heb in het verleden wel eens dingen geweigerd te doen, omdat ik hier niet achter stond.

Ik weet dat er veel fotografen zullen zijn die dit beeld niet met mij delen en dat is okay; maar ik kies ervoor om dit als werkwijze aan te houden omdat ik niet mee wil werken aan het vertekende beeld wat er op dit moment op de markt gezet wordt van een onrealistisch schoonheidsideaal. Hetzelfde geldt voor alle fitfluencers/gymfluencers, daar zitten zoveel fakes tussen dat ik soms echt zelf al moeite heb om het te zien. Laat staan meiden van 16 die sowieso al in een lastige periode zitten. Ik denk dat we allemaal een stuk kunnen winnen aan het niet vergelijken met anderen, de een heeft wel een thigh-gap en de ander niet (en dat is okay). De een heeft van origine hip-dips, de ander niet en hoeveel je ook traint/eet/wel of niet doet in de gym; je kunt je botstructuur niet veranderen. Ik geloof heilig in een 'comfort weight' waarbij je lichaam makkelijk blijft hangen, als je kosten wat het kost daaronder wilt zitten moet je extreem veel moeite doen om of te blijven eten of juist niet; want je lichaam zal daar niet 'makkelijk' op blijven zitten. Als je concrete plannen hebt om af te vallen is de enigste manier om dit op een sustainable manier te doen, crash dieeten vallen hier niet onder want dit is niet vol te houden.

En ja, ik heb soms nog steeds moeite om dit ook tegen mezelf te zeggen. Dus ik hoop dat dit ook steeds meer duidelijk wordt voor jongere meiden die wel opkijken tegen dit soort types.

Freelance fotograaf twee meldt zich en is het hier helemaal mee eens. :j
Ik zit voornamelijk in de kant van sportfotografie, maar zie het daar ook steeds meer opkomen. Sinds ik ook meer particulier-shoots doe ipv voor de sportbonden valt mij plotseling op hoeveel mensen vragen of je benen dunner kan maken e.d.. Niet alleen in de Gym, maar zelfs ruiters te paard.. Ik sla ze vriendelijk af en laat ze weten dat ze prachtig zijn zoals ze zijn. Maar het is wel een dingetje dat groeit in de maatschappij als ik er zo naar kijk..

Ergens vind ik dit een enorm interessant topic, dus even een zijpad.. (context: Ik heb vroeger de geschiedenis van fotografie gestudeert en verzamel fotografica..) Ik vind het soms wel interessant om over na te denken hoe fotografie door de jaren heen altijd een doorkijkje gaf naar de samenleving.. Qua stand: rijken die eerder camera's hadden, dan armen met bijv. de Kodak brownie.. Maatschappij: tijden van oorlogen, armoede of welvaart, straatfotografen die de wereld vastlegden.. Technologie: snellere camera's, enz.. En mensenwelzijn: Hoe keek de samenleving naar zichzelf..
Dat veranderde door de jaren heen met de gebeurtenissen in de wereld en heeft altijd invloed op fotografie gehad. Maar fotografie zelf heeft nog nooit zo veel invloed gehad op een maatschappij als nu lijkt het.. Er zijn steeds meer mensen met een vertekend beeld van zichzelf of een overmatige focus op hun Social-posts. Het hevige aanpassen van jezelf op een foto zie ik als een nieuw signaal uit onze samenleving van nu. Mensen gaan dit later terugzien, maar wat zullen ze denken? En wat kunnen wij er uit halen voor onszelf op dit moment? Soms kan ik hier wel eens over na-peinzen.. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:30 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Menino schreef
Wat ik bij Nikki plessen dan weer zo jammer vind is dat ze zichzelf meteen maatje thigh gap photoshopt. Ik dacht dat we de tijd van "anorexia" als ideaal toch wel voorbij waren en ze is mooi zat van zichzelf.


Mmmm ik heb van mijzelf ook een thigh gap(wat een naam overigens,…een dijgat :? ) Maar ik heb geen anorexia hoor. Of je dat van nature hebt heeft met je bouw te maken.

Maar het erbij fotoshoppen vind ik dan wel weer mweh.

Maar dat is natuurlijk ook al jaren in de modefotografie zo. Ieder “imperfectie” wordt weggehaald.
Een beetje raar is het wel.

Over de foto uit de OP…zal vast gefotoshopt zijn.



Sowieso wordt er erg makkelijk met de term "anorexia" gestrooid wanneer iemand simpelweg een kleine maat heeft of klein gebouwd is, wat best storend is. Erg slank is nog lang geen anorexia. Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die wat voller is obesitas heeft. Want ondanks dat Nikkie Plessen zich dunner photoshopt (en ik hier absoluut tegen ben), is dat nog lang niet anorexia dun.

En ja, het dunner photoshoppen komt natuurlijk ergens vandaan. Maar dat is eerder te duiden op body dismorphia (wat ook heel naar is) dan op anorexia.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:53 



 
Profiel   

Niks nieuws toch, dit? :) de foto's van influencers op Instagram zijn al jaren gephotoshopt (op enkele uitzonderingen na.. ). Ook heel veel foto's zijn professioneel gephotoshopt (denk aan kylie kenner, die huurt er gewoon mensen voor in). Daarbij zie je het bijna niet eens.

Ik denk niet dat het zal veranderen.. Ook voor de tijd van social media stonden de tijdschriften al vol met gephotoshopte modellen. Het is gewoon een kwestie van niet te veel naar kijken en vergelijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 11:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen