Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 159 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussietopic

 
Profiel   

https://www.ad.nl/binnenland/dodenherde ... ~addfe155/

Werkelijk wordt men steeds gekker of.....
Ik te oud
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 15:53 



 
Profiel   

Echwel schreef
https://www.ad.nl/binnenland/dodenherde ... ~addfe155/

Werkelijk wordt men steeds gekker of.....
Ik te oud



Echt, mijn onderkaak ligt nog op mijn knieen van verbazing en ongeloof. Wat moet ik hier nu weer van denken. Triest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 16:16 



 
Profiel   

Charley daar hebben ze spanbanden voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 16:24 



 
Profiel   

Ik snap het punt (Nederland is namelijk totaal niet heilig geweest in 'de Oost'), maar dat had best wel wat subtieler gebracht kunnen worden, zonder gelijk een heel belangrijk stukje erfgoed weg te schoffelen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 16:57 



 
Profiel   

Echwel schreef
https://www.ad.nl/binnenland/dodenherde ... ~addfe155/

Werkelijk wordt men steeds gekker of.....
Ik te oud


De antifacisten zijn de nieuwe facisten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 17:49 



 
Profiel   

Foaly schreef
Ik snap het punt (Nederland is namelijk totaal niet heilig geweest in 'de Oost'), maar dat had best wel wat subtieler gebracht kunnen worden, zonder gelijk een heel belangrijk stukje erfgoed weg te schoffelen :=


Daar hebben we het vaak genoeg over gehad en dat is ook geen mooi onderdeel maar het is nu eenmaal wel gebeurd. Hebben we overigens genoeg herdenkingen en monumenten voor.

Dodenherdenking heeft eigenlijk grotendeels betrekking op de 2e Wereldoorlog en de oorlogen daarna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:10 



 
Profiel   

Echwel schreef
Charley daar hebben ze spanbanden voor :)


Dankjewel, ben al snel naar de bouwmarkt geweest voor ze op slot gaan, zal ze nog wel nodig hebben de komende tijd.
Enne bedankt nog maals, stukkie humor wordt zeer gewaardeerd in deze tijd :knuffel: :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:40 



 
Profiel   

Hmm, Anton de Kom wodt nou niet standaard benoemd als verzetsheld, Johannes Post wel.
Hannie Schaft werd ook een tijd weggemoffeld: communiste!

'Hoe je als land omgaat met je verleden' zegt veel over de huidige toestand van ons als land.

Persoonlijk vind ik niet echt dat 'de Tweede Wereldoorlog in de Oost' veel aandacht krijgt.
(WO II begon op 1-9-'39 en eindigde 15-8-'45, die data verbazen menigeen... )
Ik vind het goed dat er een Indisch monument is en dat op teevee de kranslegging te zien is - maar ergens onderstreept dat dat 'de dam op 4 mei' er niet voor het hele Koninkrijk is.

Verder hebben we een onafhankelijkheidsoorlog verloren, maar die begon na 15-8-'45.
De Republiek Indonesië werd op 17-8-'45 uitgeroepen.
En nee, fraai was die oorlog niet, met nadrukkelijke excessen van de kant van de bezetter / voormalige kolonisator.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:42 



 
Profiel   

Bij1 is zo sneu dat ik altijd een beetje verdrietig wordt als ik die Sylvana op tv zie.
Je zou maar zo door het leven moeten, zo vol haat, zoekend naar (de gekste) manieren om je gelijk te halen. Levend met het idee dat je nooit voor vol wordt aangezien.
Wild om je heen slaan en lelijke dingen zeggen om maar aandacht te krijgen voor de 'goede zaak.'

Echt heel erg triest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:52 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Echwel schreef
https://www.ad.nl/binnenland/dodenherde ... ~addfe155/

Werkelijk wordt men steeds gekker of.....
Ik te oud



Echt, mijn onderkaak ligt nog op mijn knieen van verbazing en ongeloof. Wat moet ik hier nu weer van denken. Triest!


idem
Schandalig gewoon ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:58 



 
Profiel   

Tja, het is ook lastig : hetzelfde verhaal door een andere lens zien.

Het doet mij denken aan een liedje over een lesbische vrouw in de jaren 1970:
'Ze hebben om je gelachen,
je bestempeld tot zielig,
enkel omdat je sterk was'.



Die minderheid heeft het inmiddels 'gehaald', nu geldt het als een westerse verworvenheid: lhbtiq+ mag.
(Nou, dat was vijftig jaar geleden ondenkbaar.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:16 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Bij1 is zo sneu dat ik altijd een beetje verdrietig wordt als ik die Sylvana op tv zie.
Je zou maar zo door het leven moeten, zo vol haat, zoekend naar (de gekste) manieren om je gelijk te halen. Levend met het idee dat je nooit voor vol wordt aangezien.
Wild om je heen slaan en lelijke dingen zeggen om maar aandacht te krijgen voor de 'goede zaak.'

Echt heel erg triest.


Deze post toont maar weer eens aan dat haar werk in de politiek en de maatschappij hard nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:45 



 

Heel hard nodig omdat er blijkbaar nog steeds mensen intrappen. Ze zal het gekker blijven maken tot de inkomsten stoppen of de macht stopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 01:38 



 
Profiel   

Swah schreef
Sunnda schreef
Bij1 is zo sneu dat ik altijd een beetje verdrietig wordt als ik die Sylvana op tv zie.
Je zou maar zo door het leven moeten, zo vol haat, zoekend naar (de gekste) manieren om je gelijk te halen. Levend met het idee dat je nooit voor vol wordt aangezien.
Wild om je heen slaan en lelijke dingen zeggen om maar aandacht te krijgen voor de 'goede zaak.'

Echt heel erg triest.


Deze post toont maar weer eens aan dat haar werk in de politiek en de maatschappij hard nodig is.

Dat is maar net hoe je eigen standpunt in deze is uiteraard. Ik vind haar geen aanwinst voor de tweede kamer, maar vooral een boze narrige dame.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 06:45 



 
Profiel   

Citaat
Citaat

Deze post toont maar weer eens aan dat haar werk in de politiek en de maatschappij hard nodig is.

Dat is maar net hoe je eigen standpunt in deze is uiteraard. Ik vind haar geen aanwinst voor de tweede kamer, maar vooral een boze narrige dame.


Tja, wat is dat dan precies voor jou, de Tweede Kamer....?

Voor mij is het geen clubpie dat mij naar de mond hoort te praten,
maar de plek waar de verschillende maatschappelijke stromingen samen proberen vorm te geven aan de maatschappij.

Dus ik ben wat gepuzzeld over 'ik vind haar geen aanwinst'.
(En ja, ze roept boosheid op. Het zij zo, dat doen de SGP en de PVV ook. En nog een boel anderen...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:11 



 
Profiel   

Zij heeft voloende stemmen gehaald, dus net zoveel recht op spreken als BBB :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:48 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Zij heeft voloende stemmen gehaald, dus net zoveel recht op spreken als BBB :D

Dit! Het toont aan dat er een grote groep Nederlanders is die haar groot gelijk geven. Ik ben het op redelijk wat punten met haar eens en vind het erg verfrissend dat er eens sociaal tegengeluid is in de nogal wat conservatieve, door witte Nederlanders gedomineerde kamer. Ze heeft stem aan mensen die niet vaak gehoord worden.
Ik ben het er ook wel mee eens dat sommige opvattingen wat extreem kunnen overkomen (waar ik ook niet altijd voor sta), maar soms is wat extremisme nodig om ook maar een kleine verandering te laten plaatsvinden. Partij voor de Dieren had nooit zo ver kunnen komen als ze altijd maar hadden meegekabbeld met de grotere partijen, bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:58 



 
Profiel   

Iedereen die daar staat, staat daar om een deel van het volk te vertegenwoordigen. Dus als de kiezers blij zijn, dan is dat alleen maar mooi.

Zelf deel ik de mening van over Simons. Ze komt op mij ontzettend boos en gefrustreerd over. Ik zou haar dan ook nooit kiezen als volksvertegenwoordiger, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Nogmaals fijn dat zij de stem kan zijn voor de mensen die op haar hebben gestemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:16 



 
Profiel   

Lynnepinny schreef
Electra63 schreef
Zij heeft voloende stemmen gehaald, dus net zoveel recht op spreken als BBB :D

Dit! Het toont aan dat er een grote groep Nederlanders is die haar groot gelijk geven. Ik ben het op redelijk wat punten met haar eens en vind het erg verfrissend dat er eens sociaal tegengeluid is in de nogal wat conservatieve, door witte Nederlanders gedomineerde kamer. Ze heeft stem aan mensen die niet vaak gehoord worden.
Ik ben het er ook wel mee eens dat sommige opvattingen wat extreem kunnen overkomen (waar ik ook niet altijd voor sta), maar soms is wat extremisme nodig om ook maar een kleine verandering te laten plaatsvinden. Partij voor de Dieren had nooit zo ver kunnen komen als ze altijd maar hadden meegekabbeld met de grotere partijen, bijvoorbeeld.


Ik vind haar ook soms extreem en ben het zeker niet altijd met haar eens.

Maar in de debatten is ze goed geïnformeerd en kan zij haar standpunt heel goed verwoorden.
En ze is zeker geen populist en dat vind ik een verademing. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:01 



 
Profiel   

Eens. Ik zou persoonlijk nooit op haar stemmen vanwege haar extreme blik op de wereld, en vind dat ze soms wat boos overkomt bij debatten. Maar, ik denk dat die extreme blik mensen/politici wel aan het denken zet, en dat vind ik een goed iets.

We hoeven echt niet alles precies te doen zoals zij het voorstelt (sterker nog, liever niet), maar nadenken over en het beter gaan doen binnen de zaken die ze aankaart is wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:03 



 

Electra63 schreef
Zij heeft voloende stemmen gehaald, dus net zoveel recht op spreken als BBB :D



denk dat BBB meer mensen bind dan Bij1,

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:12 



 
Profiel   

... of dat BBB meer mensen die jij kent aanspreekt?

(Ik vind het geluid van beide partijen verfrissend.)

Het is ook één van de redenen dat ik tegen een kiesdrempel ben. Wie genoeg stemmen krijgt voor 1 zetel, krijgt 1 zetel. Ik vind het uiterst zinnig dat er op die manier andere 'stemmen' in het parlement klinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:43 



 
Profiel   

Ik vind alle kleinere fracties wel een aanwinst in de kamer eigenlijk. Je ziet ze op veel fronten ook samenwerken. Zie meerdere samenwerkingen tussen Volt - BBB - Denk - BIJ1 - PvdD, dat vind ik wel een hele fijne ontwikkeling. Elkaar zoeken op de fronten waar je als één blok kunt vormen en opkomen voor de minderheidsgroeperingen die bij de grotere partijen hun stem wat kwijt raken.

Ik vind Simons echt een aanwinst, met passie en altijd een goede onderbouwing. Over vernieuwende bestuurscultuur, dat vind ik bij haar wel echt terug. Altijd gedreven en goed voorbereid, mensen durven aanspreken. Ook Denk vind ik een fijne kant op gaan, Azarkan vind ik echt wel iemand die ergens voor staat. Een paar debatten ook gekeken met Gundogan, die vind ik er ook goed inzitten. De voorman van Volt vind ik wat minder zichtbaar eigenlijk, daar had ik iets meer van verwacht.

Maar goed, ik heb ook een hekel aan populisme. Wellicht dat bovenstaande partijen daarom zo verfrissend zijn. Ook als ik het niet altijd met ze eens ben en er nooit op zou stemmen, kan het zijn dat ze prima hun werk doen. Ik denk dat je dat wel los van elkaar moet kunnen zien. Maar goed, dat maakt wel dat je buiten je eigen bubbel moet kunnen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:09 



 
Profiel   

MCE schreef
Electra63 schreef
Zij heeft voloende stemmen gehaald, dus net zoveel recht op spreken als BBB :D



denk dat BBB meer mensen bind dan Bij1,


Ben ik niet met je eens.

Ik vind Carolien een populist.
Ze speelt mooi in op wat er leeft aan onvrede in Nederland.
Ze is het vaak eens met Haga en bijvoorbeeld m.b.t. het woningprobleem, is Haga, in mijn ogen, daar een onderdeel van, als vastgoedmiljonair in Amsterdam.
Carolien krijgt buitensporig veel aandacht in de media met haar 1 zetel in vergelijking met andere kleine partijen.
Zo begon het ook met Baudet.

Wel vind ik dat Carolien duidelijk taal spreekt en toegankelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:16 



 
Profiel   

En Caroline gaat nogal losjes om met informatie heb ik het idee, in ieder geval de informatie rondom COVID en vaccineren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 159 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen