Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 160 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussietopic

 
Profiel   

Boos, narrig, gefrustreerd, het is een praktijkvoorbeeld van hoe 'tone policing' wordt toegepast op haar werk, ipv het over de inhoud te hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:19 



 
Profiel   

Swah schreef
Boos, narrig, gefrustreerd, het is een praktijkvoorbeeld van hoe 'tone policing' wordt toegepast op haar werk, ipv het over de inhoud te hebben.

Communicatie heet dat. Hoe je boodschap overkomt kan de boodschap ernstig in de weg staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:27 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik ook dat dit gewoon zou moeten zijn. Het volk zou moeten weten wat er in de tweede kamer besproken word in plaats dat dingen allemaal in het duister worden gehouden. Ook wat betreft covid. Mensen moeten naar mijn mening weten waar ze aan toe zijn. Politieke partijen die de mensen laten voelen gehoord te worden stijgen in populariteit. Of alles ook werkelijk na word gekomen is dan nog te zien, maar ik denk dat iedereen wel een oplossing voor de woningnood wil, de overvolle AZC's, het klimaat en ga zo maar door..

Wat BIJ1 betreft, breek mij de mond niet open. Hypocriete partij vind ik het, die overal over lopen te klagen terwijl ze in hun eigen partij mensen hebben die niet helemaal zuiver zijn en lopen te stoken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:30 



 
Profiel   

tamary schreef
Swah schreef
Boos, narrig, gefrustreerd, het is een praktijkvoorbeeld van hoe 'tone policing' wordt toegepast op haar werk, ipv het over de inhoud te hebben.

Communicatie heet dat. Hoe je boodschap overkomt kan de boodschap ernstig in de weg staan.

Eens met tamary. Ik vind haar communicatie zo naar overkomen dat ik haar eigenlijk altijd direct weg klik tijdens een debat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:34 



 
Profiel   

Swah schreef
Sunnda schreef
Bij1 is zo sneu dat ik altijd een beetje verdrietig wordt als ik die Sylvana op tv zie.
Je zou maar zo door het leven moeten, zo vol haat, zoekend naar (de gekste) manieren om je gelijk te halen. Levend met het idee dat je nooit voor vol wordt aangezien.
Wild om je heen slaan en lelijke dingen zeggen om maar aandacht te krijgen voor de 'goede zaak.'

Echt heel erg triest.


Deze post toont maar weer eens aan dat haar werk in de politiek en de maatschappij hard nodig is.



Nee hoor
Puur jouw mening

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:20 



 
Profiel   

Citaat
Boos, narrig, gefrustreerd, het is een praktijkvoorbeeld van hoe 'tone policing' wordt toegepast op haar werk, ipv het over de inhoud te hebben.
Citaat
Communicatie heet dat. Hoe je boodschap overkomt kan de boodschap ernstig in de weg staan.


Voor beiden is iets te zeggen.

Maar om het even over feminisme te hebben ipv racisme:
... eerst word / werd je als vrouw achtergesteld*,
dat je daar boos over bent is terecht -
'en dan heb je van die types (m, doorgaans) die praten over lelijke, schreeuwerige en gefrustreerde vrouwen...'


*Mijn moeder werd nog ontslagen omdat ze trouwde. Opname in een pensioenfonds was flink lastig en gelijke betaling is nog steeds niet geregeld.
Mijn moeder is in 1956 getrouwd en heeft dus nooit haar handelingsbekwaamheid hoeven inleveren, maar manlief was wettelijk hoofd van het gezin.
Etc., etc, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:33 



 
Profiel   

Als ik zie, wat Sylvana Simons allemaal over haar heen krijgt, vind ik het zeker niet raar, dat zij soms boos en narrig is.

Maar ik heb haar inmiddels verschillende malen gezien tijdens verschillende debatten en ze heeft mij echt aangenaam verrast. Ze onderbouwt goed en is scherp.
Ook al ben ik het zeker niet altijd met haar eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:45 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Als ik zie, wat Sylvana Simons allemaal over haar heen krijgt, vind ik het zeker niet raar, dat zij soms boos en narrig is.

Maar ik heb haar inmiddels verschillende malen gezien tijdens verschillende debatten en ze heeft mij echt aangenaam verrast. Ze onderbouwt goed en is scherp.
Ook al ben ik het zeker niet altijd met haar eens.


Ze komt vaak met dingen waar ik het wel mee eens ben maar vaak ben ik het ook niet met haar eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:20 



 
Profiel   

ravellie schreef
Swah schreef
Deze post toont maar weer eens aan dat haar werk in de politiek en de maatschappij hard nodig is.


Nee hoor
Puur jouw mening


Mooie reactie, lekker onderbouwd :+ Dat jij niks aan haar standpunten hebt betekent niet dat de duizenden mensen die wél op haar gestemd hebben daar geen baat bij hebben. Ik vind het super dat ze daar staat, al is het maar in d'r eentje met één zetel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 23:48 



 

Ik zou nooit op haar stemmen, maar het is wel goed dat ze er is. Hetzelfde met Geert en Thierry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 00:45 



 
Profiel   

Oneens wat betreft Baudet, want die is er openlijk op uit om de democratie te ondermijnen en mensen in die richting op te ruien. Simons en Wilders mogen dan over bepaalde issues radicale opvattingen hebben, ze opereren nadrukkelijk wel binnen de kaders van de democratie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:20 



 
Profiel   

Lynnepinny schreef
ravellie schreef

Nee hoor
Puur jouw mening


Mooie reactie, lekker onderbouwd :+ Dat jij niks aan haar standpunten hebt betekent niet dat de duizenden mensen die wél op haar gestemd hebben daar geen baat bij hebben. Ik vind het super dat ze daar staat, al is het maar in d'r eentje met één zetel.

Maar dat zegt ze toch ook niet? Helemaal fijn dat er mensen zijn die zij vertegenwoordigd, maar daarom mag je zelf nog wel een andere mening hebben over de partij of de persoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:26 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=w_Yz-reQhHQ

En weer een reden erbij waarom ik Simons echt helemaal niks vind. Gelijk in een slachtofferrol kruipen en zich aangevallen voelen als van der Plas een voorbeeld geeft. Altijd maar dat ''Ik ben zwart en jij bent wit'' en ja, ze heeft een kleurtje. So what? Elke keer haalt ze dat aan terwijl van der Plas iedereen gelijkwaardig behandeld. Maar als je zo begint te katten is het logisch dat je zo aangesproken word door de voorzitter. En dan boos worden als je andere mensen onderbreekt en de voorzitter op haar plek willen zetten. Allemachtig, grow up.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:09 



 
Profiel   

Merexa schreef
https://www.youtube.com/watch?v=w_Yz-reQhHQ

En weer een reden erbij waarom ik Simons echt helemaal niks vind. Gelijk in een slachtofferrol kruipen en zich aangevallen voelen als van der Plas een voorbeeld geeft. Altijd maar dat ''Ik ben zwart en jij bent wit'' en ja, ze heeft een kleurtje. So what? Elke keer haalt ze dat aan terwijl van der Plas iedereen gelijkwaardig behandeld. Maar als je zo begint te katten is het logisch dat je zo aangesproken word door de voorzitter. En dan boos worden als je andere mensen onderbreekt en de voorzitter op haar plek willen zetten. Allemachtig, grow up.


Het is inderdaad net een kleuterklas. Het nivo van de Nederlandse politiek is echt beneden alle peil met mensen die een gigantisch salris verdienen om zich als kleuters te gedragen. Maar de taken die kamerleden moeten doen zijn ze niet meer toe in staat namelijk het controleren van de regering. Geen wonder dat Rutte overal mee weg komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:35 



 

ach zij maakt wel vaker gênante opmerkingen, vanaf 0,15 legt ze uit waarom ze tijdens sommige sprekers naar het toilet gaat

https://www.youtube.com/watch?v=o8DTchkPORM

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:04 



 
Profiel   

MCE schreef
ach zij maakt wel vaker gênante opmerkingen, vanaf 0,15 legt ze uit waarom ze tijdens sommige sprekers naar het toilet gaat

https://www.youtube.com/watch?v=o8DTchkPORM


het zou grappig zijn als het niet zo verschrikkelijk triest is dit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:02 



 
Profiel   

Ach ik zie en hoor van andere Kamerleden ook wel domme en soms genante opmerkingen.

Die de Jong is gewoon een racist. Net zoals een aantal andere PVV-leden en leden van Forum.

Ik vind het wel apart, dat altijd Simons eruit wordt gepikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:05 



 
Profiel   

Electra zulke kamerleden komen in dat soort filmpjes ook gewoon aan bod hoor. Of laat ik het beter zeggen: kamerleden die zich wel eens wat kenmerkender uitlaten (waar Simons imo bij hoort) komen vaker terug in dit soort filmpjes. Dat is (gelukkig) niet voorbehouden aan alleen Simons. Kenmerkend in de breedste zin van het woord overigens. Zowel gek, als boos, als wappie, als onredelijk, als grappig etc etc.

Nuance: voor zover ik het zie op de filmpjes die ik kijk, dus misschien is het in werkelijkheid wel anders :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:47 



 
Profiel   

Inderdaad, ik kijk dagelijks dit soort fragmenten op YouTube en ze zijn er van bijna alle kamerleden wel.
Die van Simons geeft inderdaad weer het boze, gefrustreerde aan wat ik eerder noemde in dit topic. Ik kan er ook echt niets mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:04 



 
Profiel   

Citaat
En weer een reden erbij waarom ik Simons echt helemaal niks vind. Gelijk in een slachtofferrol kruipen en zich aangevallen voelen als van der Plas een voorbeeld geeft. (...) Allemachtig, grow up.


Groei zelf svp op.
Dit is gewoon off topic.

Er was een Tweede Kamer debat.
Dat ging vast wel ergens over.
(Stilte)
De geachte afgevaardigde van BBB bracht iets te berde.
(Andermaal stilte)
En de geachte afgevaardigde van B1 bracht daar iets tegenin.
(Andermaal geen idee wat...)

In de Donald Duck heet dit de roddelflop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:28 



 
Profiel   

“Te berde brengen..” .. mooi is dat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:30 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Electra zulke kamerleden komen in dat soort filmpjes ook gewoon aan bod hoor. Of laat ik het beter zeggen: kamerleden die zich wel eens wat kenmerkender uitlaten (waar Simons imo bij hoort) komen vaker terug in dit soort filmpjes. Dat is (gelukkig) niet voorbehouden aan alleen Simons. Kenmerkend in de breedste zin van het woord overigens. Zowel gek, als boos, als wappie, als onredelijk, als grappig etc etc.

Nuance: voor zover ik het zie op de filmpjes die ik kijk, dus misschien is het in werkelijkheid wel anders :=


Klopt dat je van andere politici ook wel filmpjes ziet op SM, maar zo negatief als bij Simons?
Ja, Kaag en Kauthar Bouchalikht en Nilufer Gundogan, die krijgen ook ontzettend veel negativiteit over zich heen.

Ik zie een overeenkomst tussen de dames, maar dat wordt altijd ontkent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:18 



 
Profiel   

Van wat ik zie is het allemaal wel verdeeld, maar het kan natuurlijk heel erg afhankelijk zijn van je bronnen/kanalen die je kijkt. Ik geloof zo dat zij als vrouw sneller als 'boos en onredelijk gefrustreerd' wordt neergezet (al vind ik dat ze in dit filmpje zich ook niet zo netjes gedraagt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:39 



 
Profiel   

Wat ik juist 'mooi' vind aan de nieuwe partijen zoals Bij1 en BBB is dat ze geen reet snappen van de 'ongeschreven regels' in de politiek. Het zijn hele gewone mensen die dat lekker meenemen.

Of het nu Sylvana is die zegt: deze man doet onbeschoft, of Caroline die zegt: ook gek al die telefoons hier tijdens debatten.

Lekker nuchter.

In dit filmpje vind ik wel dat zowel de voorzitter als Sylvana te ver gaan. Doe dat lekker een keer op de gang ofzo denk ik dan, een beetje doorduwen voor je gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:31 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Van wat ik zie is het allemaal wel verdeeld, maar het kan natuurlijk heel erg afhankelijk zijn van je bronnen/kanalen die je kijkt. Ik geloof zo dat zij als vrouw sneller als 'boos en onredelijk gefrustreerd' wordt neergezet (al vind ik dat ze in dit filmpje zich ook niet zo netjes gedraagt).



Ik werk thuis en ik heb op de achtergrond NPO Politiek aan zo'n beetje de hele dag :D , Simons heeft echt wel goede bijdragen geleverd in de debatten. Ze laat zich alleen triggeren door met name PVV-politici.
Zij houdt haar emoties dan niet altijd in bedwang.
Die momenten worden er uit gepikt en op SM gegooid en als je daar dan de reacties lees, die zijn echt bizar. Die reacties zijn toch zeker voor het merendeel rascistisch/discriminerend.
Haar uiterlijk, haar kapsel, haar kleding, Zwarte Piet alles wordt er bijgehaald, maar bijna nooit gaat het over de inhoud.

Maar goed, ik stem niet op haar, ik ben het ook niet altijd met haar eens, maar zoals zij wordt afgeserveerd, vind ik buiten proporties.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 160 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen