Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 161 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussietopic

 
Profiel   

:D Grappig zoals iedereen hier wat anders ziet.
Maar goed dan dat er zoveel verschillende volksvertegenwoordigers zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:56 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Die momenten worden er uit gepikt en op SM gegooid en als je daar dan de reacties lees, die zijn echt bizar. Die reacties zijn toch zeker voor het merendeel rascistisch/discriminerend.
Haar uiterlijk, haar kapsel, haar kleding, Zwarte Piet alles wordt er bijgehaald, maar bijna nooit gaat het over de inhoud.

Ik volg de politiek pas kort eigenlijk maar ik ben steeds meer geshockeerd over hoe mensen met elkaar omgaan. Eigenlijk zo goed als allemaal... dat is toch een soort 'voorbeeld' denk? Het is echt treurig hoor..
Of het nou Silvana is die rascistische zaken toegeworpen krijgt, Caroline die uitgescholden wordt, Wilders of De Jonge die bedreigd worden, grote mensen die staan te schreeuwen als .. ja kleuters eigenlijk, zowel mannen als vrouwen (die covid debatten bijvoorbeeld.. jeemig :n )

Nou gaat het in Engeland ook wel apartig, maar toch... van volwassen mensen in bepaalde functies zou je toch een bepaald soort gedrag mogen verwachten.. hoewel.. eigenlijk zit dit gedrag overal.. in de mens gewoon blijkbaar..
maar mijn vertrouwen in de politiek an sich is er niet beter van geworden iig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 06:43 



 
Profiel   

De politiek is een afspiegeling van de maatschappij, Kamerleden zijn volksvertegenwoordigers.
Dus het zegt m.i. vooral iets over de maatschappij dat het politiek debat verhardt, emotioneler wordt en dat de fatsoensnormen daarbij soms overschreden worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:02 



 
Profiel   

Ik vraag me af of het ook niet andersom gaat? (geen idee hoor).
Maar als je volksvertegenwoordigers zich al zo gedragen, dan is het blijkbaar normaal? Het is ook niet zo dat de politici hun aanhangers het goede voorbeeld geven... Beetje kip-ei misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:05 



 
Profiel   

Ik vind het soms echt nergens over gaan. Dan zijn ze drukker met elkaar en wie wat over wie heeft gezegd dan met wat er moet gebeuren voor Nederland. Daar krijgen ze veel te veel voor betaald. Wat mij betreft zou het zakelijker mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:48 



 
Profiel   

Die verharding in de politiek is pas ontstaan met Pim Fortuin.
De laatste jaren is deze echt verhard, met name de clashes met/door de PVV.
En nu weer met Forum.
Ze krijgen er aandacht door op SM en dat trekt toch stemmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:14 



 
Profiel   

En daarbij moet politiek "open en transparant" zijn, de camera's staan de hele dag aan. Het is voor politici best gunstig om in het nieuws te komen met weer 'n domme uitspraak, want aandacht. Ik kijk er te weinig naar om er echt iets van te kunnen zeggen maar het voelt voor mij alsof politiek meer een raar theater is geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:39 



 
Profiel   

Het is ook theater..

het valt mij op dat bijna alle politici voor de makkelijke winst gaan met oneliners en "U DOET HET FOUT" te roepen... ja, als iedereen zn werk zo doet, dat is lekker makkelijk..
Er zijn er maar een paar die het rustig en helder kunnen brengen... ik weet zo even geen namen, maar het zijn er maar weinig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:51 



 
Profiel   

Cer schreef
Het is ook theater..

het valt mij op dat bijna alle politici voor de makkelijke winst gaan met oneliners en "U DOET HET FOUT" te roepen... ja, als iedereen zn werk zo doet, dat is lekker makkelijk..
Er zijn er maar een paar die het rustig en helder kunnen brengen... ik weet zo even geen namen, maar het zijn er maar weinig..


Het ligt ook aan het onderwerp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:13 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Cer schreef
Het is ook theater..

het valt mij op dat bijna alle politici voor de makkelijke winst gaan met oneliners en "U DOET HET FOUT" te roepen... ja, als iedereen zn werk zo doet, dat is lekker makkelijk..
Er zijn er maar een paar die het rustig en helder kunnen brengen... ik weet zo even geen namen, maar het zijn er maar weinig..


Het ligt ook aan het onderwerp.

True.. ik heb vnl de laatste 1.5 jaar de debatten gezien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:14 



 
Profiel   

Ik heb nu even een debat op staan (steunpaketten ondernemers ivm corona), ik ga om 12 uur weg.
Maar dit debat is gewoon netjes, er wordt normaal met elkaar gesproken, ook al zijn er kritische vragen en is zelfs een beetje saai.

Maar wel zoals het hoort.
Dit zal daarom ook niet op SM komen, denk ik. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:40 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Citaat
En weer een reden erbij waarom ik Simons echt helemaal niks vind. Gelijk in een slachtofferrol kruipen en zich aangevallen voelen als van der Plas een voorbeeld geeft. (...) Allemachtig, grow up.


Groei zelf svp op.
Dit is gewoon off topic.

Er was een Tweede Kamer debat.
Dat ging vast wel ergens over.
(Stilte)
De geachte afgevaardigde van BBB bracht iets te berde.
(Andermaal stilte)
En de geachte afgevaardigde van B1 bracht daar iets tegenin.
(Andermaal geen idee wat...)

In de Donald Duck heet dit de roddelflop.


Hahaha, pardon? Dit is een politiek discussietopic. Ik mag aanhalen dat ik het kinderachtig vind hoe ze bezig zijn en in het filmpje vooral Simons, vind ik. Een politicus heeft altijd wel groepen mensen die het niet met ze eens zijn. Ze zijn volksvertegenwoordigers maar zelf heeft ze iemand in haar partij die mee deed aan een beweging die oproept blanke boeren in Afrika te doden. Weer een andere plaatste dit;
[ img ]
Ze zorgen zelf voor verdeeldheid en ik ben degene die dit toch wel kwalijk vind. Iedereen moet gelijk behandeld worden vind ik maar in haar ogen kun je niks goed doen. Hoe ze dingen brengt komt bij mij kinderachtig over, ze is snel beledigd en loopt boos weg als iets haar niet aan staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:13 



 
Profiel   

dat te pas en te onpas gebruiken van white privilege is ondertussen ook wel een ding hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:14 



 
Profiel   

Citaat
Hahaha, pardon? Dit is een politiek discussietopic. Ik mag aanhalen dat ik het kinderachtig vind hoe ze bezig zijn en in het filmpje vooral Simons, vind ik. Een politicus heeft altijd wel groepen mensen die het niet met ze eens zijn. Ze zijn volksvertegenwoordigers maar zelf heeft ze iemand in haar partij die mee deed aan een beweging die oproept blanke boeren in Afrika te doden. Weer een andere plaatste dit;
[ [url=m/D8jmhO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zorgen zelf voor verdeeldheid en ik ben degene die dit toch wel kwalijk vind. Iedereen moet gelijk behandeld worden vind ik maar in haar ogen kun je niks goed doen. Hoe ze dingen brengt komt bij mij kinderachtig over, ze is snel beledigd en loopt boos weg als iets haar niet aan staat.



Ik vind dit net zo stuitend als de opmerkingen van Baudet over het IQ en bijv. HIV.
Of dat Wilders vorige week een moslima in de Kamer vergeleek met ISIS.....
Simons liep weg van de week, omdat ze naar een ander debat moest om 12 uur. De discussie met de voorzitter zorgde voor vertraging.
Simons maakte een punt van orde omdat zij zich geïntimideerd voelde door het aanwezige PVV-lid.
De voorzitter bood later haar excuses aan, omdat zij dit niet had gehoord.

En White privilege dat bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:43 



 
Profiel   

Ik hoop niet dat dat op mijn opmerking slaat Electra, want ik zeg niet dat het niet bestaat :)

Voelde Wilders zich ook niet geintimideerd omdat er iemand van de Hofstad groep (zijn bedreigers) nu in de kamer zit (of een familie van, ofzoiets dergelijks, en dat dan het antecedentenonderzoek niet helemaal handig gedaan is, zoiets? )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:47 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik hoop niet dat dat op mijn opmerking slaat Electra, want ik zeg niet dat het niet bestaat :)

Voelde Wilders zich ook niet geintimideerd omdat er iemand van de Hofstad groep (zijn bedreigers) nu in de kamer zit (of een familie van, ofzoiets dergelijks, en dat dan het antecedentenonderzoek niet helemaal handig gedaan is, zoiets? )



Sorry,
Nee was niet op jou gericht.

De opmerking van Wilders was gericht naar een dame die vorige week tijdelijk werd geïnstalleerd in de Tweede Kamer. Zij droeg een hoofddoek en een mondkapje en Wilders plaatste op SM een foto van haar en maakte haar belachelijk.
Later bleek inderdaad dat haar zus een veroordeelde terroriste zou zijn. Maar in 1e instantie had hij dit niet geplaatst.
Je kan haar ook niet afrekenen op het gedrag van haar zus, lijkt me.
Zijn volgers vonden het natuurlijk helemaal leuk.

Ik vind het niet kunnen.
Maar Wilders doet dit ook met Kaag.
Kamerleden die bedreigd worden, dat wordt ook gestimuleerd door FvD.

Het is gewoon haatzaaiend pestgedrag en onacceptabel, zeker in de Tweede Kamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:59 



 
Profiel   

Eens hoor.. :j

Maar gezien zijn bedreigingen ook een soort van stelselmatig genegeerd worden (ja, dat hangt ook samen met zijn uitspraken.. ).. T is ook weer kip-ei natuurlijk.
Het is gewoon jammer dat dat gedrag mag in de 2e kamer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:14 



 
Profiel   

Cer schreef
Eens hoor.. :j

Maar gezien zijn bedreigingen ook een soort van stelselmatig genegeerd worden (ja, dat hangt ook samen met zijn uitspraken.. ).. T is ook weer kip-ei natuurlijk.
Het is gewoon jammer dat dat gedrag mag in de 2e kamer...



Zijn bedreigingen worden toch niet genegeerd?
Er zijn regelmatig aangiftes en zelfs rechtzaken geweest.
En het wordt regelmatig aangehaald als er over bedreigingen wordt gesproken.
Hij wordt 24/7 bewaakt.

Ik heb nog nooit zijn politieke tegenstanders, zoals Pechtold, Klaver of Kaag dit horen goedkeuren.
Die nemen daar altijd afstand van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 18:55 



 
Profiel   

Oh maar zo bedoel ik het ook niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:27 



 
Profiel   

Bij1 dient klacht in tegen ondervoorzitter Tellegen wegens 'onbeschaafd voorzitterschap' - https://nos.nl/l/2408747

Tja wat vind ik hiervan, ik heb werkelijk geen idee

De verharding vind ik bizar, de tijd dat Wiegel en den Uyl elkaar op een nette manier van repliek gaven is echt weg.
Als de politiek al zo met elkaar omgaat is het ook niet vreemd dat de maatschappij zo wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 06:26 



 

de politiek is een afspiegeling van de maatschappij, als je uit ongenoegen gaat stemmen kan dit het resultaat zijn

in de tijd van Wiegel en Den Uil was fatsoen well done nu is het meer not done, zoals we dat stilaan de maatschappij zien binnen sluipen (gelukkig nog niet overal)

en dan ga je ook voor elk wisse wasje naar de rechter of ga je protesteren om je gelijk te halen,

leve de vrijheid, het heeft alle grenzen vervaagt en daar moeten we mee - leren - leven

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 06:32 



 
Profiel   

MCE schreef
de politiek is een afspiegeling van de maatschappij, als je uit ongenoegen gaat stemmen kan dit het resultaat zijn

in de tijd van Wiegel en Den Uil was fatsoen well done nu is het meer not done, zoals we dat stilaan de maatschappij zien binnen sluipen (gelukkig nog niet overal)

en dan ga je ook voor elk wisse wasje naar de rechter of ga je protesteren om je gelijk te halen,

leve de vrijheid, het heeft alle grenzen vervaagt en daar moeten we mee - leren - leven

Vrijheid 'heeft niet alle grenzen vervaagd'. Wat een bizarre woordkeuze. Je doet het hiermee voorkomen alsof vrijheid iets onwenselijks is.

Het probleem is vooral dat een bepaalde groep mensen hun eigen vrijheid belangrijker vindt dan die van een ander. Met vrijheid op zich heeft dat weinig te maken.
Juist diegenen die er een handje van hebben constant de grenzen op te zoeken, bijvoorbeeld wat betreft de vrijheid van meningsuiting, tetteren vaak het hardst dat 'je niks meer mag zeggen', dat hen de mond gesnoerd wordt etc.

Ik weet niet of het politieke debat vroeger per se fatsoenlijker gevoerd werd. Vergeet niet, anno 2021 komt elke scheet van een publiek persoon uitgebreid in het nieuws of op de socials. Ik heb voor mijn afstuderen destijds onderzoek gedaan naar de lokale gemeentepolitiek in een middelgrote Nederlandse stad, en ik kan je vertellen dat het er in de door mij onderzochte periode (jaren '70-'80) ook af en toe ruig aan toe ging. Zo kan ik me herinneren dat een wethouder over een politieke tegenstander had gezegd dat hij 'niet zou remmen als ik 'm voor de auto krijg'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:25 



 

Askja schreef
MCE schreef
de politiek is een afspiegeling van de maatschappij, als je uit ongenoegen gaat stemmen kan dit het resultaat zijn

in de tijd van Wiegel en Den Uil was fatsoen well done nu is het meer not done, zoals we dat stilaan de maatschappij zien binnen sluipen (gelukkig nog niet overal)

en dan ga je ook voor elk wisse wasje naar de rechter of ga je protesteren om je gelijk te halen,

leve de vrijheid, het heeft alle grenzen vervaagt en daar moeten we mee - leren - leven

Vrijheid 'heeft niet alle grenzen vervaagd'. Wat een bizarre woordkeuze. Je doet het hiermee voorkomen alsof vrijheid iets onwenselijks is.

Het probleem is vooral dat een bepaalde groep mensen hun eigen vrijheid belangrijker vindt dan die van een ander. Met vrijheid op zich heeft dat weinig te maken.
Juist diegenen die er een handje van hebben constant de grenzen op te zoeken, bijvoorbeeld wat betreft de vrijheid van meningsuiting, tetteren vaak het hardst dat 'je niks meer mag zeggen', dat hen de mond gesnoerd wordt etc.

Ik weet niet of het politieke debat vroeger per se fatsoenlijker gevoerd werd. Vergeet niet, anno 2021 komt elke scheet van een publiek persoon uitgebreid in het nieuws of op de socials. Ik heb voor mijn afstuderen destijds onderzoek gedaan naar de lokale gemeentepolitiek in een middelgrote Nederlandse stad, en ik kan je vertellen dat het er in de door mij onderzochte periode (jaren '70-'80) ook af en toe ruig aan toe ging. Zo kan ik me herinneren dat een wethouder over een politieke tegenstander had gezegd dat hij 'niet zou remmen als ik 'm voor de auto krijg'.


hoe je het leest!! vervagen is ook minder worden

fatsoen normen en waarden het is vervaagt - uiteraard niet voor ieder een-
las net een stuk in NRC, dat het nodig is!!! zegt genoeg over de vervaging van normen en waarden, fatsoen respect, het moet de contouren weer duidelijk maken

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... verbieden/

oorzaak en gevolg we overzien het niet altijd,


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-21 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:31 



 
Profiel   

Askja, Ik denk dat dat inderdaad ook erg meespeelt. Je ziet en hoort als gemiddelde Nederlander veel meer over hoe het er in de kamer aan toe ging, door alle korte clips etc. die op de social media komen te staan. Korte clips waarbij ook de context gruwelijk kan missen (waar FvD een handje van heeft zodat ze zelf positiever overkomen). Nadeel hiervan is, is dat de politiek dit ook zelf inzet. Denk aan korte, krachtige vragen/zinnen die in zo'n debat 0,0 zin hebben en totaal niet constructief zijn, maar wel zo 'mooi' overkomen in een filmpje. Of een debat met een ander zó proberen te laten verlopen dat ze er stukjes uit kunnen knippen om hun eigen punt kracht bij te zetten (waarbij dus de context/antwoorden van een ander missen).

En die filmpjes komen natuurlijk ook weer meer op de socials... en zo versterkt het elkaar. Weet ook niet wie eerst waren, volk verhard of politiek, dat is een beetje kip-ei, maar ik denk dat ook dat elkaar versterkt. Politici hebben toch een soort voorbeeldfunctie, en als je als populaire politicus je dan op een bepaalde manier gaat gedragen en dat breed in de media komt, dan voelen diens stemmers misschien ook 'vrijer' om op die manier te gaan gedragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:35 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Askja, Ik denk dat dat inderdaad ook erg meespeelt. Je ziet en hoort als gemiddelde Nederlander veel meer over hoe het er in de kamer aan toe ging, door alle korte clips etc. die op de social media komen te staan. Korte clips waarbij ook de context gruwelijk kan missen (waar FvD een handje van heeft zodat ze zelf positiever overkomen). Nadeel hiervan is, is dat de politiek dit ook zelf inzet. Denk aan korte, krachtige vragen/zinnen die in zo'n debat 0,0 zin hebben en totaal niet constructief zijn, maar wel zo 'mooi' overkomen in een filmpje. Of een debat met een ander zó proberen te laten verlopen dat ze er stukjes uit kunnen knippen om hun eigen punt kracht bij te zetten (waarbij dus de context/antwoorden van een ander missen).

En die filmpjes komen natuurlijk ook weer meer op de socials... en zo versterkt het elkaar. Weet ook niet wie eerst waren, volk verhard of politiek, dat is een beetje kip-ei, maar ik denk dat ook dat elkaar versterkt. Politici hebben toch een soort voorbeeldfunctie, en als je als populaire politicus je dan op een bepaalde manier gaat gedragen en dat breed in de media komt, dan voelen diens stemmers misschien ook 'vrijer' om op die manier te gaan gedragen?
Ik denk dat dat ook van de categorie kiezers afhangt. De, om het maar even zo te noemen, onderbuikcategorie zal dat m.i. eerder doen dan kiezers die er wat rationeler en gematigder tegenaan kijken.

Bijvoorbeeld, als Rutte Wilders toebijt dat ie zelf normaal moet doen, denk ik dat dat minder navolging heeft bij zijn achterban dan als Wilders tegen Rutte 'doe normaal man' roept. Of het heeft over een kopvoddentax.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 161 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen