Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 191 van de 387 [ 9675 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 387  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

steun onze boeren

 
Profiel   

Loretta schreef
x_Rebecca schreef
Consumenten dragen er ook aan bij, zoals ik laatst ook al zei, we willen van alles, maar als we in de winkel staan gaan we toch voor zo goedkoop mogelijk.



Misschien moet je ook eens kijken wie dat zeggen. Volgens mij is het maar een heel klein groepje van de consumenten die dat willen en daarbij spreken voor de rest.

Probleem is ook dat het bij veel consumenten niet eens een kwestie is van niet willen betalen. Maar van niet kunnen betalen.


Klopt ook, absoluut. Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is hoor, ik stel zelf geen eisen aan hoe een product geproduceerd is (al probeer ik zoveel mogelijk met de Nederlandse seizoenen mee te gaan om vooral NL'se producten te kopen) maar ik ben zelf als consument uiteindelijk ook gewoon degene die voor een lagere prijs kiest.

Het lastige is dat er vanuit de voedselverwerkende industrie wel heel veel gedaan wordt voor/met 'de consument' die graag een verantwoord, duurzaam, goed voor de hele wereld product wil. Het tegengeluid hoor je niet of nauwelijks, dus daar wordt ook niet op ingespeeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:19 



 
Profiel   

Loretta schreef
ook boeren zitten met stijgende prijzen van bijvoorbeeld dieselolie. Het is geen hogere wiskunde dat dat ook weer invloed heeft op de prijs van voedsel.


Knappe melkveehouder die dat kan doorberekenen in de melkprijs.. helaas wordt die helemaal niet gebaseerd op de kostprijs, dus van doorberekenen is geen sprake.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:09 



 
Profiel   

ik ben een doorsnee consument met kleine beurs (ja, want melkveehouder) en ik kijk in de supermarkt naar de aanbiedingen en lage prijzen. Enige waar ik niet op bezuinig is brood van de echte bakker en vlees van de keurslager.
Biologisch heeft voor mij geen waarde. Alle voedsel in NL geproduceerd voldoet aan heel hoge kwaliteitseisen, Biologisch is in mijn ogen vooral een marketinginstrument. Prima dat het bestaat hoor, maar niet voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:07 



 
Profiel   

https://www.gelderlander.nl/home/boze-b ... DRK_SFsk34

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:20 



 

Mark moet weer direct roeptoeteren hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:23 



 
Profiel   

https://www.gelderlander.nl/mill-en-st- ... 4e929e4243

tja... ben benieuwd wat hier weer uit komt.

deze uitslag is dan wel weer een logisch gevolg:
https://www.nporadio1.nl/nieuws/stand-n ... kwijt-zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:29 



 
Profiel   

Absurd. Schiphol heeft geen natuurvergunning en de oplossing is boeren in de omgeving laten verdwijnen. Hoe krom :+

https://nos.nl/artikel/2408710-grote-zo ... ors-omlaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:37 



 

Ik snap echt niet dat daar nu totale paniek om is. Dat zagen we toch al van mijlenver aankomen _O-

Dat de oplossing niet zit in gewoon het aantal vluchten halveren snap ik economisch gezien. Ik zou als boer binnen 25 km wel echt een hele flinke zak geld verwachten gezien het formaat van het probleem :+ Maar boeren opkopen gaat ook helemaal niet de oplossing wezen gok ik zo. Dat compenseert nooit genoeg. Sukkels :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:51 



 
Profiel   

Onze economie is gewoon als een verstokte roker die gewoon door rookt ondanks alle waarschuwingen die een dokter maar kan geven gewoon maar door blijft paffen. De hele luchtvaart is ook zo'n verslaving. Vroeger konden we ook zonder luchtvaart. Maar nu het er eenmaal is kunnen we onmogelijk nog zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:05 



 
Profiel   

Bizar he, de nieuwsberichten over de informatie die uit rapporten is gelaten betreft stikstof....



https://www.boerenbusiness.nl/melk/arti ... stofstudie

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 04:37 



 

Typisch ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 08:40 



 
Profiel   

Dit is nu weer precies waar ik met de huidige corona crisis ook bang voor ben. Nederland vaart als enige land in europa een toaal andere koers. Dat weglaten van belangrijke data is al veel langere tijd een gewoonte in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 11:08 



 

Wat heeft corona met stikstof en boeren te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:10 



 
Profiel   

idinn schreef
Wat heeft corona met stikstof en boeren te maken?


Het gaat over gegevens achter houden. een nare gewoonte waar de Nederlandse overheid al een tijdje last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:12 



 
Profiel   

er was hier toch een keer iemand die riep dat de boeren zich niet zo als 'slachtoffers' moesten gedragen....
Benieuwd wat diegene hier van vindt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:17 



 
Profiel   

Loretta, graag in de corona topics blijven met je theorieën over corona

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:17 



 
Profiel   

Ik vraag me af hoeveel boeren er Groen Links gestemd hebben... Dé partij die geen woningbouw op landbouwgrond wil.
Volgens mij willen de meeste mensen dit niet, maar waarom blijft iedereen zo stug VVD stemmen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:19 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik vraag me af hoeveel boeren er Groen Links gestemd hebben... Dé partij die geen woningbouw op landbouwgrond wil.
Volgens mij willen de meeste mensen dit niet, maar waarom blijft iedereen zo stug VVD stemmen dan?


Als boer op GroenLinks stemmen is niet bijzonder logisch, VVD is ook niet de typische partij waar "de boer" zo "stug" op blijft stemmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:25 



 
Profiel   

idinn schreef
Wat heeft corona met stikstof en boeren te maken?


Jij zegt het, ik dacht het :):):), misschien weet Loretta raad? Of is ze per ongeluk in dit topic terecht gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:27 



 
Profiel   

[ img ]

Bizar dat Schiphol ten koste van alles zo uit de wind gehouden wordt.

Boeren hebben iig nog heel veel groen ter CO2-compensatie, Schiphol kost alleen maar groen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:32 



 
Profiel   

dakplaat schreef
Nikass schreef
Ik vraag me af hoeveel boeren er Groen Links gestemd hebben... Dé partij die geen woningbouw op landbouwgrond wil.
Volgens mij willen de meeste mensen dit niet, maar waarom blijft iedereen zo stug VVD stemmen dan?


Als boer op GroenLinks stemmen is niet bijzonder logisch, VVD is ook niet de typische partij waar "de boer" zo "stug" op blijft stemmen.


Nee CDA van oudsher, maar die zijn ook niet meer zo groot als vroeger.
GL zou juist wel logisch zijn. Zij zijn wel voor veranderingen, maar willen de boeren daarin juist wel steunen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:47 



 
Profiel   

het is sowieso bizar dat de overheid NOx en Nh3 hetzelfde vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:48 



 
Profiel   

Nikass schreef
Nee CDA van oudsher, maar die zijn ook niet meer zo groot als vroeger.
GL zou juist wel logisch zijn. Zij zijn wel voor veranderingen, maar willen de boeren daarin juist wel steunen.


De meeste boeren zijn niet toe aan verandering maar aan een stabiel, gezond beleid voor de toekomst. GL is duidelijk tégen de huidige landbouw, mooie woorden over veranderingen zijn slechts loze beloftes zoals we die uit de politiek wel meer kennen.
Jesse Klaver is zo'n beetje de grootste anti-boer van de TK. Totaal onlogisch om daar op te stemmen, veel te onzeker wat dat gaat brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:02 



 
Profiel   

ik verwacht dat de meeste boeren BBB stemmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:21 



 
Profiel   

juval schreef
ik verwacht dat de meeste boeren BBB stemmen.


Zoals het er nu naar uit ziet wordt BBB bij de volgende verkiezingen een serieuzempartij
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 191 van de 387 [ 9675 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 387  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen