Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:21

MCE schreef:
Askja schreef:
Vrijheid 'heeft niet alle grenzen vervaagd'. Wat een bizarre woordkeuze. Je doet het hiermee voorkomen alsof vrijheid iets onwenselijks is.

Het probleem is vooral dat een bepaalde groep mensen hun eigen vrijheid belangrijker vindt dan die van een ander. Met vrijheid op zich heeft dat weinig te maken.
Juist diegenen die er een handje van hebben constant de grenzen op te zoeken, bijvoorbeeld wat betreft de vrijheid van meningsuiting, tetteren vaak het hardst dat 'je niks meer mag zeggen', dat hen de mond gesnoerd wordt etc.

Ik weet niet of het politieke debat vroeger per se fatsoenlijker gevoerd werd. Vergeet niet, anno 2021 komt elke scheet van een publiek persoon uitgebreid in het nieuws of op de socials. Ik heb voor mijn afstuderen destijds onderzoek gedaan naar de lokale gemeentepolitiek in een middelgrote Nederlandse stad, en ik kan je vertellen dat het er in de door mij onderzochte periode (jaren '70-'80) ook af en toe ruig aan toe ging. Zo kan ik me herinneren dat een wethouder over een politieke tegenstander had gezegd dat hij 'niet zou remmen als ik 'm voor de auto krijg'.


hoe je het leest!! vervagen is ook minder worden

fatsoen normen en waarden het is vervaagt - uiteraard niet voor ieder een-
las net een stuk in NRC, dat het nodig is!!! zegt genoeg over de vervaging van normen en waarden, fatsoen respect, het moet de contouren weer duidelijk maken

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... verbieden/

oorzaak en gevolg we overzien het niet altijd,

Ik kan je opnieuw niet echt volgen. Je post is erg warrig.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:28

Zeker eens Askja, dat speelt ook mee inderdaad :j

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:33

Askja: Ik vind dat altijd maar moeilijk inschatten :o . Dit omdat er best veel 'gewone mensen' op populistische partijen stemmen.

Het lijkt soms wel de tendens dat mensen denken dat iemand die op PVV of FvD stemt hoogstens het IQ van een pindavisje kan hebben/alleen maar stemt op onderbuikgevoel. Of dat iemand die stemt op PvdD een grote bomen knuffelaar is zonder realiteitszin.( Even gechargeerd uiteraard :D )

Kunnen we wel stellen dat mensen die op een populistische partij stemmen minder rationeel zijn?

Daar zou ik eigenlijk wel eens onderzoek naar willen zien, maar dat kan natuurlijk niet :+ .

Soms vind ik dat ook wel makkelijk: een deel kiezers wegzetten als zij hebben minder normen en waarden ofzo? Ik denk dat een deel van juist de populariteit van dit soort partijen hem juist zit in dat de gematigde partijen niet investeren in het verbinden met hun achterban.

Kunnen we Wilders of Baudet gekkies vinden, maar die staan wel vaak op de straat. Ik vraag mij oprecht af of bijvoorbeeld Rutte dat doet.


Maar dat is eigenlijk weer een aanname van mijn kant :o

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:47

ruitje schreef:
Askja: Ik vind dat altijd maar moeilijk inschatten :o . Dit omdat er best veel 'gewone mensen' op populistische partijen stemmen.

Het lijkt soms wel de tendens dat mensen denken dat iemand die op PVV of FvD stemt hoogstens het IQ van een pindavisje kan hebben/alleen maar stemt op onderbuikgevoel. Of dat iemand die stemt op PvdD een grote bomen knuffelaar is zonder realiteitszin.( Even gechargeerd uiteraard :D )

Kunnen we wel stellen dat mensen die op een populistische partij stemmen minder rationeel zijn?

Daar zou ik eigenlijk wel eens onderzoek naar willen zien, maar dat kan natuurlijk niet :+ .

Soms vind ik dat ook wel makkelijk: een deel kiezers wegzetten als zij hebben minder normen en waarden ofzo? Ik denk dat een deel van juist de populariteit van dit soort partijen hem juist zit in dat de gematigde partijen niet investeren in het verbinden met hun achterban.

Kunnen we Wilders of Baudet gekkies vinden, maar die staan wel vaak op de straat. Ik vraag mij oprecht af of bijvoorbeeld Rutte dat doet.


Maar dat is eigenlijk weer een aanname van mijn kant :o

Dat er een groep kiezers is die vooral stemt vanuit de onderbuik en minder met de ratio, blijkt júist uit het feit dat deze mensen enthousiast reageren op populistische kreten als weg met de kopvodden, minder Marokkanen, er komen tribunalen, coronabeleid is discriminatie, ongevaccineerden zijn de Joden van deze tijd etc.
Wat voor IQ die mensen hebben, doet niet terzake, je politieke voorkeur baseren op negativiteit, angst en afkeer is niet voorbehouden aan laagopgeleide/minder intelligente mensen.
Wilders en Baudet spelen met hun 'straattaal' bewust in op die onderbuik, en doen het voorkomen dat er voor op zich begrijpelijke gevoelens van angst en onzekerheid m.b.t. immigratie, islam-extremisme, coronabeleid, vaccineren etc. simpele oplossingen zijn, namelijk een zondebok aanwijzen en deze de deur wijzen/wegwerken/straffen en wat ze ook meer bedenken.
Ik kan daar weinig rationaliteit in ontdekken. Ik vind het ook een negatieve manier van verbinden met de achterban, het komt m.i. vooral neer op opzwepen en opstoken.

Wel denk ik dat de middenpartijen een deel van de onvrede van de rechtspopulistische achterban serieus moeten nemen (waarbij aangetekend mag worden dat er ook zat mensen zijn die die onvrede delen maar niet op PVV en FvD stemmen).
Ik kan mij bijvoorbeeld heel goed voorstellen dat je niet heel begripvol reageert als blijkt dat een statushouders het huis toegewezen krijgt waar jij al jarenlang voor op de wachtlijst staat.
Of als je minimumloon steeds minder waard wordt terwijl er mensen letterlijk slapend rijk worden omdat ze bijv. in een gunstige tijd een mooi huis hebben kunnen kopen.
Of dat je in een wijk woont die geterroriseerd wordt door criminele hangjongeren.
De onvrede over dat soort zaken is reëel en verdient meer aandacht.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:04


mysa

Berichten: 10477
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:51

Ja, zorgwekkend..

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:42

Heel zorgwekkend en een goed artikel.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:29

Askja schreef:
Dat er een groep kiezers is die vooral stemt vanuit de onderbuik en minder met de ratio, blijkt júist uit het feit dat deze mensen enthousiast reageren op populistische kreten als weg met de kopvodden, minder Marokkanen, er komen tribunalen, coronabeleid is discriminatie, ongevaccineerden zijn de Joden van deze tijd etc.
Wat voor IQ die mensen hebben, doet niet terzake, je politieke voorkeur baseren op negativiteit, angst en afkeer is niet voorbehouden aan laagopgeleide/minder intelligente mensen.
Wilders en Baudet spelen met hun 'straattaal' bewust in op die onderbuik, en doen het voorkomen dat er voor op zich begrijpelijke gevoelens van angst en onzekerheid m.b.t. immigratie, islam-extremisme, coronabeleid, vaccineren etc. simpele oplossingen zijn, namelijk een zondebok aanwijzen en deze de deur wijzen/wegwerken/straffen en wat ze ook meer bedenken.
Ik kan daar weinig rationaliteit in ontdekken. Ik vind het ook een negatieve manier van verbinden met de achterban, het komt m.i. vooral neer op opzwepen en opstoken.

Wel denk ik dat de middenpartijen een deel van de onvrede van de rechtspopulistische achterban serieus moeten nemen (waarbij aangetekend mag worden dat er ook zat mensen zijn die die onvrede delen maar niet op PVV en FvD stemmen).
Ik kan mij bijvoorbeeld heel goed voorstellen dat je niet heel begripvol reageert als blijkt dat een statushouders het huis toegewezen krijgt waar jij al jarenlang voor op de wachtlijst staat.
Of als je minimumloon steeds minder waard wordt terwijl er mensen letterlijk slapend rijk worden omdat ze bijv. in een gunstige tijd een mooi huis hebben kunnen kopen.
Of dat je in een wijk woont die geterroriseerd wordt door criminele hangjongeren.
De onvrede over dat soort zaken is reëel en verdient meer aandacht.


Je eerste stuk is toch een aanname? Jij vind dat onderbuikgevoel/ niet rationeel. Maar degene die dat stemt vind zichzelf misschien wel volkomen rationeel en vind het geen onderbuikgevoel. Je schuift het nu niet op IQ, maar wel op het feit dat ze redeneren vanuit angst.

Ik ben het eens met je 2e deel. Ik vraag mij af, maar dat is ook kip-ei, of de populistische partijen zoveel voet aan de grond hadden gekregen als er daarin een ander beleid was.

Verontrustend artikel overigens...

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:54

Gerard Mak heeft in zijn reportages laten zien hoe rechtspopulisme overal in Europa voet aan de grond krijgt en groeit. Tevens per land heeft hij laten zien waar de onvrede vandaan komt. Ik vond het erg boeiend en ook verontrustend en het maakt me ook bang.
Dat politici hele bevolkingsgroepen schofferen (denk aan bv de minder minder......en dan gaan we dat regelen van Geert Wilders) dat maakt me bang. Want dit geeft natuurlijk reactie bij jonge kinderen die in hun land hun toekomst opbouwen. Kijk ook artikel volkskrant.

Er is zo'n atmosfeer van onvrede, spanningen tussen bevolkingsgroepen, agressie tegen de overheid, polarisatie van groepen die meer en meer tegen over elkaar komen te staan etc. Ik vind dat echt heel griezelig en kijk er met bezorgdheid naar.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:46

Afbeelding


Het kan toch niet dat een lid van de Tweede Kamer dit soort berichten plaatst?

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:49

Er is niet genoeg beschikbaar om de mensen die al binnen onze landsgrenzen zijn te voorzien van de basis als dak, onderwijs en medische zaken. En dan blijven er mensen binnen komen die enkel betekenen dat de tekorten in nog meer stukjes gehakt worden. Hoewel deze mensen geen oplossingen aandragen, hebben ze zeker een belangrijk punt.

Kijkende naar de statistieken is heb ook niet bepaald optimistisch qua waar de mensen die binnen komen terecht komen. Ongeacht of dat opzet of opstart probleem is (onderwijs, referentiekader, cultuurkloof vanuit opvoeding, ... ) het geschetste ideaal beeld dat deze mensen ons sociale stelsel betaalbaar houden door werk en afdragen belasting klopt niet. En een sociaal stelsel dat eigenlijk al nooit houdbaar was zakt dan nog eerder en sneller door de hoeven. De kritiek is realistisch, maar niet de schuld van de mensen die binnen gelaten zijn en worden. Maakt niet dat de deur niet dicht moet om orde op zaken te stellen en een houdbaar systeem op poten te zetten, maar enkel dat er naar de verkeerde gewezen wordt als schuldige van een keuze die geen oplossing is gebleken (al 20-40?) jaar lang.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 01:35

Ik vind het veel te kort door de bocht. Zeker omdat je eigenlijk alle schuld van de problemen in Nederland bij migranten/vluchtelingen neerlegt. Precies wat PVV en FvD doen.

Het merendeel van de allochtonen doet het gewoon goed. Die willen huisje, boompje, beestje, net als ieder ander. Die werken en de kinderen gaan naar school of studeren. Ze willen een normale toekomst, net als iedereen.

We hebben arbeidsmigranten nodig, omdat door de vergrijzing, we straks niet genoeg werkenden hebben.

En als welvarend land, vind ik het je plicht om vluchtelingen onderdak te bieden. Zeker als het vluchtelingen zijn door oorlogsgeweld of politieke vluchtelingen.

Ik heb zelfs begrip voor gelukzoekers. Je zal maar in Albanië of Ethiopië geboren worden.
Ik ben het wel eens dat we niet iedereen kunnen helpen of opvangen.
Maar oorlogsslachtoffers zeker wel.

Er moet veel meer geïnvesteerd worden in taal en scholing, zodat integratie beter gaat.

Maar dat je vindt dat we geen mensen meer kunnen toelaten, kan ik begrijpen, maar geen afstand nemen van uitspraken die PVV of FvD doen? Daar heb ik geen begrip voor.

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 02:42

Arbeidsmigranten aka expats komen binnen met een arbeidscontract op zak, die komen niet in Ter Apel terecht.

Schuld bij migranten? Nee, wel bij de roze bril hoek die deze mensen dezelfde capaciteiten toedicht als de mensen die hier binnen komen met arbeidscontract op zak. Zo groot is de groep hoger opgeleid niet in om het even welk land dan ook. Maar dat verhaal blijft verteld worden hoe vaak het inmiddels al bewezen is een sprookje te zijn. Doet nogal afbreuk aan de geloofwaardigheid.

Plicht om onderdak te bieden heb je in zekere mate, politieke vluchtelingen vallen daar zeker onder, de grote massa echter vertrekt vanwege oorlog/honger/economie niet naar de buren, maar doelbewust naar landen met een goed sociaal vangnet die daar niet op berekend is. Die groep kan om wat voor reden dan ook niet zomaar aan het werk in onze arbeidsmarkt, dan waren ze nl wel met arbeidscontract op zak hier gekomen.

Probleem waar we nu keihard mee te maken hebben is dat er geen infrastructuur is om de mensen die nu al in Nederland zijn (of dat nu 4 weken of 4 generaties is) de basis te bieden zoals o.a. in onze grondwet staat (als fatsoenlijk onderdak), dat de gehele zorg op instorten staat en het onderwijs ook zo langzamerhand ernstig te kort schiet. Dan helpt het niet om daar nog meer mensen bij te schuiven met door gebrekkige start (volgens onderzoek is eerste 5-7 jaar van een mensenleven bepalend voor succes later, dus zelfs voor de kleuterklas) en ander referentiekader + vaak in eigen taal beperkte woordenschat eerst bijspijkeren (zover mogelijk) en proberen dingen duidelijk te maken wat wij hier in de opvoeding meekrijgen en waar eigenlijk al niet echt woorden voor zijn. We hebben een groeiend tekort aan allerlei vakmensen door de snelle vergrijzing (babyboom generatie van meteen na WOII gaat nu met pensioen), en daar zitten ook veel mensen tussen die we nodig hebben om de vervanging op te leiden.

PVV en FvD hebben zoals ik zei beide een punt, maar geen oplossing. Met enkel deur dicht kom je er niet, met vingertje naar een groep wijzen los je niks op. Maar door alles zo onder een paraplu te schuiven maak je het kijken naar wat de cijfers zeggen politiek incorrect. Er zijn problemen die het gevolg zijn van o.a. verschillen in opvoeding omdat de ouders de meegebrachte normen en waarden uit hun eigen jeugd doorgeven, wat zo'n kloof en serie misverstanden in stand houdt. Daar een middenweg in vinden is ronduit lastig, zelfs zonder lange tenen en politiek correct taalgebruik.

Ons gehele economische systeem zal op de schop moeten, de vergrijzing alleen al maakt een groeieconomie onhoudbaar. Ook deze partijen wensen niet met het werkelijk slechte nieuws te komen, maar enkel een doorgaan zoals altijd pad te forceren tot de boel klapt. Veranderingen zoals nodig hebben meer lef nodig dan politici willen inzetten, zelfs al hadden ze een werkende oplossing die te verkopen is aan de kiezers.

En ja ik ben zeker van mening dat als je ergens woont waar je weg wil omdat je regering corrupt en incompetent is, je beter die regering een trap voor zijn gat kan geven. Je droom/paradijs bouw je waar je woont ipv een al gemaakte binnenwandelen waarvan je niet snapt hoe die echt werkt en hoe je die kan helpen in stand houden. Paradijs heeft nl constant onderhoud nodig en als je niet snapt hoe dat in elkaar zit ben je al snel aan de fundering aan het zagen ipv die te ondersteunen. Sommige dingen kunnen niet samen, als alles willekeurig succesvol bij elkaar te gooien was, had elk land de basis van vrede, welvaart en veiligheid die wij hier in het westen zo vanzelfsprekend vinden.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 08:26

Electra63 schreef:
[ [url=m/CY9glz.png]Afbeelding[/url] ]


Het kan toch niet dat een lid van de Tweede Kamer dit soort berichten plaatst?


Afschuwelijk en zeer kwalijk. Op deze manier wordt onze volksvertegenwoordiging steeds meer een stelidioten, die de meest rare onzin lopen uit te kramen. Dit gaat vele male verder als politiek oneens zijn met iemand. Moest verboden zijn en aangepakt kunnen worden.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 08:54

Eens ben ik het dat er in Nederland veel problemen zijn die oa te maken heeft met overbevolking. Althans ik denk dat het daarmee te maken heeft. Dus dat NL erg terughoudend is zoals ze zijn met immigranten/ vluchtelingen opnemen dat vind ik terecht.
De criminialtiteits cijfers daar zou ik wel eens cijfers van willen zien en dan Europa breed. Ik vind nl het asielbeleid in Nederland een aanfluiting en vragen om problemen.
Teveel jonge mannen, die niet aan het werk worden gezet hangen maar in en rond die centra. Doe dit met Nederlandse jongeren en die slaan ook elkaars hersens in en gaan op : "oorlogs" pad. Wij hebben hier vanuit het bedrijf in het dorp een jongen gehad die was een paar maanden van te voren aangekomen met een bootje en die werkte bij ons samen met andere gasten van dat bedrijf. Ik vond het een toppertje (en de ideale schoonzoon) . We zijn nu twee jaar verder en die jongen heeft zijn verblijfsvergunning en werkt inmiddels in het bedrijf van familie in Limoges. Dat is wel andere koek. Dus ook aan het opvangen van deze jongens mag wel iets veranderen in Nederland want er zijn immigranten/ vluchtelingen die pas na 10 jaar weten dat ze kunnen blijven en in die 10 jaar weinig hebben gedaan. Ik heb begrepen dat het hier geen keuze is maar een verplichting.
Gevoelsmatig pas ik wel helemaal in de post van Electra over dit vraagstuk.
Maar ik zou wel eens de echte cijfers willen zien. Volgens mij doen de Syriërs het echt goed in Europa. Maar ook daar zou ik cijfers van willen zien EU breed.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:11

Ik denk dat we in Nederland de grootste problemen hebben met de 2de en 3de generatie van arbeidsimmigranten, maar eerlijk denk ik dat bijna alle grote steden in West Europa dit hebben

mysa

Berichten: 10477
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:34

Electra63 schreef:
[ [url=m/CY9glz.png]Afbeelding[/url] ]


Het kan toch niet dat een lid van de Tweede Kamer dit soort berichten plaatst?


Verkeerde vraag.

Hoe kan het dat er nog zoveel mensen op hem gestemd hebben dat hij überhaupt in de tweede kamer terecht is gekomen?

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:48

Echwel schreef:
Ik denk dat we in Nederland de grootste problemen hebben met de 2de en 3de generatie van arbeidsimmigranten, maar eerlijk denk ik dat bijna alle grote steden in West Europa dit hebben


Daaruit kun je dus concuderen dat er vroeger iets gigantisch verkeerd is aangepakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:10

Loretta schreef:
Echwel schreef:
Ik denk dat we in Nederland de grootste problemen hebben met de 2de en 3de generatie van arbeidsimmigranten, maar eerlijk denk ik dat bijna alle grote steden in West Europa dit hebben


Daaruit kun je dus concuderen dat er vroeger iets gigantisch verkeerd is aangepakt




dat kun je concluderen met de kennis en kunde van NU,

laten we het wel in de tijd beoordelen en niet achteraf met de kennis van NU oordelen,
als zij toen de snelheid van communiceren hadden telefoon, internet, ect. was het waarschijnlijk ook anders gelopen, we beoordelen nu vaak en kant van het verhaal, wat is de andere kant??

Mensenrechten zijn er door ontstaan, maar ze worden nog in veel landen geschonden,
vind het heel jammer dat integratie niet altijd lukt/gelukt is, met onze bevindingen uit het verleden zou dit nu niet meer mogen kunnen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-21 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:30

Echwel schreef:
Ik denk dat we in Nederland de grootste problemen hebben met de 2de en 3de generatie van arbeidsimmigranten, maar eerlijk denk ik dat bijna alle grote steden in West Europa dit hebben


Dit is echt een veel te simplistische en kort door de bocht analyse. We hebben problemen met groepen in de sociaal economische achterstandswijken. In die wijken komen naar verhoudingen veel 2e en 3e generatie arbeidsmigranten voor. Die hebben we namelijk gehaald voor werk dat we zelf niet meer wilden doen. En dat waren de laagbetaalde banen, waardoor ze eigenlijk automatisch in de groep met een sociaal economische achterstand terecht kwamen. Daarna hebben we de emancipatie van die groep zo moeilijk mogelijk gemaakt, want als ze emanciperen en sociaal economisch omhoog gaan bewegen, dan gaan ze met ons concurreren voor onze plek in de maatschappij.

Daar zit het probleem in de emancipatie van de mensen uit de sociaal economische achterstandswijken. Natuurlijk is emanciperen een werkwoord en mag je van de groep zelf verwachten dat ze daar actief mee bezig zijn. Maar je mag ook verwachten van ons als samenleving dat wij dat niet actief tegenwerken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:35

Een deel van mijn familie is zelf tweede en derde generatie arbeidsmigranten. Tantes getrouwd met arbeidsmigranten. Eerder werden er namelijk italianen en grieken deze kant op gehaald. Ondanks dat zij dus ook in een andere cultuur soort van opgroeien hoor je daar eigenlijk nooit ellende over. Mijn familie is ook gewoon fatsoenlijk geintegreerd al had mijn griekse oom wel moeite de nederlandse taal na heel wat jaren omdat het hem gewoon niet lukte het goed onder de knie te krijgen. Maar hun kinderen en nu ook kleinkinderen zijn heel gewone normale burgers die meedraaien als ieder ander ondanks hun duidelijk niet nederlandse achternaam.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:14

Electra63 schreef:
[ [url=m/CY9glz.png]Afbeelding[/url] ]


Het kan toch niet dat een lid van de Tweede Kamer dit soort berichten plaatst?


Wat kan er niet mbt het bericht?

Je weet met Baudet dat hij altijd een beetje de grens opzoekt. Dat is zijn bedoeling.

Als je weet dat ze al druk bezig zijn met een digitale identiteit uit te rollen, met als argument dat we dan beter onze privacy kunnen beheren… straks een persoonlijk CO2 budget. Waar je mag kiezen tussen autorijden of vliegen. Wil je meer dan moet je nog wel even de portemonnee trekken. En het leuke is ook hier op het forum zijn er mensen die dit wel zien zitten.

Een chip in de spuit zal er niet komen nee. Toch sta ik helemaal niet verbaasd te kijken als je over 10 jaar een chip kan laten inzetten waar alles opstaat. Van bankrekening tot ID tot je medische geschiedenis.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:31

karuna schreef:
Een deel van mijn familie is zelf tweede en derde generatie arbeidsmigranten. Tantes getrouwd met arbeidsmigranten. Eerder werden er namelijk italianen en grieken deze kant op gehaald. Ondanks dat zij dus ook in een andere cultuur soort van opgroeien hoor je daar eigenlijk nooit ellende over. Mijn familie is ook gewoon fatsoenlijk geintegreerd al had mijn griekse oom wel moeite de nederlandse taal na heel wat jaren omdat het hem gewoon niet lukte het goed onder de knie te krijgen. Maar hun kinderen en nu ook kleinkinderen zijn heel gewone normale burgers die meedraaien als ieder ander ondanks hun duidelijk niet nederlandse achternaam.


Daar gaat het niet om.
Ik heb ook een Griekse schoonfamilie.
Die hebben geen problemen veroorzaakt, net zoals er ook Turken of Marokkanen zijn die nog nooit voor problemen hebben gezorgd.
Daarbij is niet iedereen met een moeilijke achternaam als gastarbeider hier gekomen.

Het is schandalig dat FvD zoveel mensen zo wegzet.
En er amper afstand van wordt genomen.

Hij heeft gelijk: Asscher en Pechtold gingen daar altijd tegenin en de rest kijkt er naar.
Deze worden gemist op dit onderwerp.


Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:47

Amen als het gaat om het artikel van Özkan. Ik ben zelf immigrant en ik moet er niet aan denken dat ik zo vaak al die bagger over me heen zou krijgen (+ mijn kinderen + kleinkinderen).
Het is echt niet OK en iedereen zou van dat soort uitspraken afstand moeten nemen ipv accepteren, laat staan vergoelijken dat we weten dat Baudet altijd de grens opzoekt. Misselijk mannetje vind ik het met al dat uitsluiten van mensen.

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:39

Electra63 schreef:
[ [url=m/CY9glz.png]Afbeelding[/url] ]


Het kan toch niet dat een lid van de Tweede Kamer dit soort berichten plaatst?


Blijkbaar wel, zoals je ons nog even laat weten. Dat het je nog verbaast.