Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:54

tita schreef:
Albert Verlinde beschuldigd Humberto tan inmiddels ook van grensoverschrijdend gedrag.

Alles gaat eigen leven leiden wat de ene fijn vindt, vind de ander niks
Maar wordt wel steeds moeilijker om beetje lief en begripvol te zijn.


Als lief en begripvol zijn hetzelfde wordt als grensoverschrijdend gedrag is de wereld echt heel erg kapot.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:55

Ik vind het zo'n overtrokken gedoe, het lijkt wel of mensen een nieuwe hobby hebben: oude koeien uit de sloot halen en anderen aan de schandpaal nagelen.

Het gaat over volwassen mensen die waarschijnlijk toendertijd maar wat blij waren met die aandacht, want immers een BNNer die wat van ze wil!!! En nu gaan zitten jengelen. Als je zelf meedoet aan GTST taferelen moet je erna niet huilie huilie doen denk ik dan.

En in NL is het niet meer: tot je schuld bewezen is............nee alles meteen boycotten geeft imo aan dat je mensen meteen beschuldigd/veroordeelt.

Een arm om je heen is tegenwoordig al intimiderend denk ik........te triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:04

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het zo'n overtrokken gedoe, het lijkt wel of mensen een nieuwe hobby hebben: oude koeien uit de sloot halen en anderen aan de schandpaal nagelen.

Het gaat over volwassen mensen die waarschijnlijk toendertijd maar wat blij waren met die aandacht, want immers een BNNer die wat van ze wil!!! En nu gaan zitten jengelen. Als je zelf meedoet aan GTST taferelen moet je erna niet huilie huilie doen denk ik dan.

En in NL is het niet meer: tot je schuld bewezen is............nee alles meteen boycotten geeft imo aan dat je mensen meteen beschuldigd/veroordeelt.

Een arm om je heen is tegenwoordig al intimiderend denk ik........te triest.


Jeetje het ging eerder in dit topic over wat victim blaming is maar dit is wel een heel duidelijk voorbeeld. Geef de slachtoffers nog lekker een trap na ja!

Weet je waarom een arm om je heen voor sommige mensen intimiderend is? Omdat er eerder na die arm om ze heen veel meer is gebeurd. Ik associeer die arm om me heen met degene die 5 jaar terug een mes had waardoor ik braaf meewerkte en niet eens wist of ik nog thuis zou komen. Dus ja, ongewenste arm om je heen kan heel veel losmaken.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:06

Nee door dit gedrag als maar te voeden krijg je dat onschuldige mensen hun leven naar de knoppen gaat. Sommige mensen moeten een schop onder hun kont krijgen.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:08

Want jij weet precies wat er gebeurd is? Sprakeloos, echt...

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:09

Als je neemt dat Jeroen wat appjes heeft gestuurd, dan denk ik nou dan kan je heel tinder aanklagen. En dat Marco misschien wat amicaal is in zijn doen en laten maar dat is niet perse meteen aanranding en misbruik en noem het maar op. Dat dit allemaal in de media zo moet worden uitgelicht vind ik overtrokken ja.

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:10

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het zo'n overtrokken gedoe, het lijkt wel of mensen een nieuwe hobby hebben: oude koeien uit de sloot halen en anderen aan de schandpaal nagelen.

Het gaat over volwassen mensen die waarschijnlijk toendertijd maar wat blij waren met die aandacht, want immers een BNNer die wat van ze wil!!! En nu gaan zitten jengelen. Als je zelf meedoet aan GTST taferelen moet je erna niet huilie huilie doen denk ik dan.

En in NL is het niet meer: tot je schuld bewezen is............nee alles meteen boycotten geeft imo aan dat je mensen meteen beschuldigd/veroordeelt.

Een arm om je heen is tegenwoordig al intimiderend denk ik........te triest.

Dat zie je gedeeltelijk goed, er zijn mensen die via seks zich hogerop werken, echter , die hoor je meestal naderhand niet.
Dit zijn zeer waarschijnlijk vrouwen die onder druk !!! Ik wil met je afspreken anders laat ik de je optreden ploffen , aan iets toegegeven hebben wat ze normaal nooit hadden gedaan .
En dat is een wereld van verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:12

Zonnetje81 schreef:
Nee door dit gedrag als maar te voeden krijg je dat onschuldige mensen hun leven naar de knoppen gaat. Sommige mensen moeten een schop onder hun kont krijgen.


Mensen die seksueel overschrijdend gedrag plegen zijn niet onschuldig.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:13

Zonnetje81 schreef:
Als je neemt dat Jeroen wat appjes heeft gestuurd, dan denk ik nou dan kan je heel tinder aanklagen. En dat Marco misschien wat amicaal is in zijn doen en laten maar dat is niet perse meteen aanranding en misbruik en noem het maar op. Dat dit allemaal in de media zo moet worden uitgelicht vind ik overtrokken ja.


Mijn god ongekend deze reacties van jou.. Jij gelooft serieus dat RTL stopt met The Voice uitzenden en dat bijvoorbeeld Anouk afstand doet van het programma (en haar dikke salaris daar) om wat kleine onbenullige dingetjes?

En het maakt voor mij nogal een gigantisch verschil als een vreemde op Tinder je een appje stuurt over bijvoorbeeld seks dan dat je baas/coach dat doet.

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:13

Zonnetje81 schreef:
Als je neemt dat Jeroen wat appjes heeft gestuurd, dan denk ik nou dan kan je heel tinder aanklagen. En dat Marco misschien wat amicaal is in zijn doen en laten maar dat is niet perse meteen aanranding en misbruik en noem het maar op. Dat dit allemaal in de media zo moet worden uitgelicht vind ik overtrokken ja.


Nivea.

Wat voor jou misschien overtrokken is, hoeft voor een ander niet zo te zijn.

Elk mens is anders, iedereen reageert anders - Fight - Flight - Freeze. Maar niemand heeft het recht om een ander zijn gevoel te bagatelliseren.

Deze vrouwen krijgen waarschijnlijk al genoeg oliebol over zich heen en ik durf mn handen ervoor in het vuur te steken dat als dit zonder media-aandacht kon zij dat ook veel liever hadden gehad. Maar het zijn BN'ers, dus dat lekt uit en wordt groot uitgemeten door de hele wereld zelfs in dit geval.

Elisa2

Berichten: 37110
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:29

Tiquira_Jill schreef:
Ik snap echt niet dat vrouwen elkaar zo snel beschuldigingen, ik vind het juist goed dat dit gebeurt.
Want ja misschien is een man/vrouw/er tussen in bang voor een aanklacht als hij alleen met mij in een kamer zit. Maar ik ben bang dat ik betast/ verkacht/ vermoord wordt.
En elke dag word ik eraan herinnerd, loop niet alleen/ kleed je niet zo/ loop niet zo (wtf?)/ ga niet in het donker naar buiten/ lach niet te veel naar mensen op straat, kijk ze zelfs niet in de ogen/ draag pepperspray bij je.

En misschien is het wel goed dat een man/etc nu ook door heeft dat zijn/haar/die acties gevolgen hebben.
Maar nog steeds worden de vragen aan de slachtoffers gesteld en niet aan de daders. |o
Dus wees een beetje redelijk, ja er is altijd een kans van een valse beschuldiging maar die kans is heel klein als al 40 vrouwen zich hebben gemeld.
En zelfs als het vals is, dan komt het meestal wel uit.
En ja de "naam" van diegene is dan kapot, maar wat dacht je van al die levens van al die vrouwen? Zijn die niet verwoest? Hebben zij niet elke dag nachtmerrie's? En paniekaanvallen? Mensen onderschatten dat echt. :n


Wederom weer een zeer nuttige post, de wereld is helemaal niet leuk voor meisjes en vooral jonge vrouwen. Misschien niet te begrijpen voor mensen die dat zelf niet aan den lijve hebben ervaren maar het wordt echt hoog tijd voor een grote mentaliteitsverandering. Ook onder vrouwen die niet weten wat voor een effect hun gedrag heeft op de grote stapel.

Elisa2

Berichten: 37110
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:30

[***] schreef:
Zonnetje81 schreef:
Nee door dit gedrag als maar te voeden krijg je dat onschuldige mensen hun leven naar de knoppen gaat. Sommige mensen moeten een schop onder hun kont krijgen.


Mensen die seksueel overschrijdend gedrag plegen zijn niet onschuldig.


Echt he... :r

Het leven van de slachtoffers gaat naar de knoppen, het wordt hoog tijd dat de daders eens niet de hand boven het hoofd gehouden wordt. Laat er maar eens wat forsere straffen op komen.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:32

En ook hele forse straffen voor valselijke beschuldigingen! Want die zijn er ook, zelfs dochters die vaders valselijk beschuldigen omdat ze een keer een 'nee' te horen krijgen in de opvoeding.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:35

Zonnetje81 schreef:
En ook hele forse straffen voor valselijke beschuldigingen! Want die zijn er ook, zelfs dochters die vaders valselijk beschuldigen omdat ze een keer een 'nee' te horen krijgen in de opvoeding.

Minimaal. Dat is in dit topic al uitgebreid besproken.

Je reacties zijn walgelijk. Heb je door dat jij onderdeel van het probleem bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:37

Zonnetje81 schreef:
En ook hele forse straffen voor valselijke beschuldigingen! Want die zijn er ook, zelfs dochters die vaders valselijk beschuldigen omdat ze een keer een 'nee' te horen krijgen in de opvoeding.


Heb je wel eens geprobeerd aangifte te doen van een zedendelict? Minimaal de helft van het gesprek gaat over valse aangifte en je wordt continu in twijfel getrokken. Valse aangifte doen is echt heel moeilijk en als het al lukt komt het eigenlijk altijd binnen een paar dagen tot een week uit.
Mijn aangifte 5 jaar geleden was zo heftig dat ik op het punt stond om te zeggen dat het om een valse aangifte ging terwijl het echt gebeurd was, om maar van de ellende af te zijn. Je doet geen aangifte voor de lol.

Elisa2

Berichten: 37110
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:39

Zonnetje81 schreef:
En ook hele forse straffen voor valselijke beschuldigingen! Want die zijn er ook, zelfs dochters die vaders valselijk beschuldigen omdat ze een keer een 'nee' te horen krijgen in de opvoeding.


Als een dochter zoiets doet dan is er al het ea mis in de opvoeding/ gedrag denk ik wat los kan staan van de opvoeding. En ja het gebeurd, maar niet zo vaak als de andere kant en ik ben het met San eens dat jouw soort reacties juist een onderdeel van het probleem zijn.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:39

Zonnetje81 schreef:
En ook hele forse straffen voor valselijke beschuldigingen! Want die zijn er ook, zelfs dochters die vaders valselijk beschuldigen omdat ze een keer een 'nee' te horen krijgen in de opvoeding.


Valselijk beschuldigen mag wat mij betreft ook bestraft. Maar dat betekend niet dat we als samenleving de drempel voor iedereen omhoog moeten gooien met een 'stel je niet aan' mentaliteit.

Dochters die dat naar vaders doen, daar heb ik gemengde gevoelens over

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:40

[***] schreef:
Zonnetje81 schreef:
Nee door dit gedrag als maar te voeden krijg je dat onschuldige mensen hun leven naar de knoppen gaat. Sommige mensen moeten een schop onder hun kont krijgen.


Mensen die seksueel overschrijdend gedrag plegen zijn niet onschuldig.


Jeroen Rietbergen geeft het zelfs toe, is er in het verleden op aangesproken en gaat er alsnog mee door.
Het gaat hier om mannen die in een machtsverhouding zitten met vrouwen, jonge vrouwen.
Kennelijk is er een sfeer ontstaan waarbij dit gedrag door mannen als “normaal” werd gezien.
Het is nu “ontploft” op social media. Beter is te oordelen na de uitzending van BOOS donderdag, maar gezien de reactie van Anouk en het feit dat al 40 vrouwen melding hebben gemaakt van sexueel overschrijdend gedrag doet toch vermoeden dat er meer aan de hand is dan arm om de schouder.
Dit nu al ontkennen of goedpraten valt voor mij onder victim blaming en is een klap in gezicht voor slachtoffers

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:50

Dus moeten we bij een beschuldiging maar alles meteen boycotten en iemand tot de grond gelijk maken om een paar appjes waar nog niks is bewezen? Tussen appjes sturen die niet handig waren of je leven aan gort is wel iets anders. Zou wat zijn als jij zelf op je werk valselijk zou worden beschuldigd al dan niet door een fout en meteen ontslag krijgt en een rechtszaak aan je broek.

Ik vind het allemaal totaal niet in verhouding staan en eerst een onderzoek waardig voordat je iets moet boycotten. Bijv de muziek van iemand niet meer draaien en dat degene geen werk meer heeft terwijl er nog amper een zaak is gestart.

Een hoop mensen zouden wat meer eelt op hun huid mogen kweken en dan heb ik niet over verkrachtingszaken en dat soort misbruik situaties. Maar een appje, of een arm om je heen, te amicaal gedrag wat de ander als aardig en onschuldig interpreteert en jij zelf als te opdringerig vind ik een wezenlijk verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:52

Zonnetje81 schreef:
Dus moeten we bij een beschuldiging maar alles meteen boycotten en iemand tot de grond gelijk maken om een paar appjes waar nog niks is bewezen? Tussen appjes sturen die niet handig waren of je leven aan gort is wel iets anders. Zou wat zijn als jij zelf op je werk valselijk zou worden beschuldigd al dan niet door een fout en meteen ontslag krijgt en een rechtszaak aan je broek.

Ik vind het allemaal totaal niet in verhouding staan en eerst een onderzoek waardig voordat je iets moet boycotten. Bijv de muziek van iemand niet meer draaien en dat degene geen werk meer heeft terwijl er nog amper een zaak is gestart.

Een hoop mensen zouden wat meer eelt op hun huid mogen kweken en dan heb ik niet over verkrachtingszaken en dat soort misbruik situaties. Maar een appje, of een arm om je heen, te amicaal gedrag wat de ander als aardig en onschuldig interpreteert en jij zelf als te opdringerig vind ik een wezenlijk verschil.


Denk je echt dat zo'n groot programma stilgelegd wordt om een appje of een arm om je heen? Daar gaan ze geen miljoenen schade voor lijden.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:55

Wij hebben het er hier ook over gehad...
Uiteindelijk is, wat hier af en toe genoemd wordt, de 'arm om je heen' ook niet oke. Sowieso is het ook hier redelijk normaal om gewoon maar aan mensen te zitten, met een kus of een arm of iets... ik snap eigenlijk niet goed waarom dat is... ?
Vooral als vrouw moet je eigenlijk best veel 'maar oke' vinden...

waarom zou iemand op je werk een arm om je heen moeten doen, goed bedoelt of niet. Dat hoeft toch niet? Die arm krijg je thuis, van je ouders of van je partner of je goede vrienden... verder gewoon niet... Als je niet op date geweest bent of iets, hoeft niemand je eigenlijk te vertellen hoe je eruit ziet... Een kus bij een verjaardag van je manager, waarom?

het zit best wel diep geworteld allemaal...

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:56

Ik zie de voice als deelnemer niet als: werk. Als je uitgekozen wordt en daarna een knuffel van marco krijgt (ook omdat hij zo is) dan vinden ze het maar wat die knuffel van marco.

Ik ben trouwens niet van dat iedereen je zomaar mag aanraken maar een schouderklopje met een repetitie of als je verdrietig bent een arm van je coach die je zelf hebt gekozen.........tja niks mis mee lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 17-01-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:57

Zonnetje81 schreef:
Ik zie de voice als deelnemer niet als: werk. Als je uitgekozen wordt en daarna een knuffel van marco krijgt (ook omdat hij zo is) dan vinden ze het maar wat die knuffel van marco.


Nogmaals: denk je echt dat om een knuffel de keuze wordt gemaakt om miljoenen schade te lijden?

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:57

[***] schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik zie de voice als deelnemer niet als: werk. Als je uitgekozen wordt en daarna een knuffel van marco krijgt (ook omdat hij zo is) dan vinden ze het maar wat die knuffel van marco.


Nogmaals: denk je echt dat om een knuffel de keuze wordt gemaakt om miljoenen schade te lijden?



Is toch net zo goed jouw aanname?? Ze zitten een beetje in het nauw lijkt me.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:58

Dat weet jij niet Zonnetje81 :)
Daarbij, hij hoeft toch die knuffel niet te geven... waarom zou ie dat doen.. ?

Hier dus ook over gehad met vrienden die een hoge functie hebben .. 'maar als ik het nou goed bedoel?', ja dat snap ik, maar het hoeft niet, je kunt ook gewoon zeggen 'goed gedaan!' of 'goh wat vervelend'.. iemand die zich van geen kwaad bewust is, moet echt even schakelen dan, maar uiteindelijk is het wel wat het is... gewoon niet doen.

Wat er daar verder gebeurd is, geen idee. Maar het is wel goed om in alle lagen daar gewoon goed bewust van te zijn... hoe je met elkaar om gaat, met coaching, met collega's, met mensen van je sportclub, instructeurs.. etc..
Laatst bijgewerkt door Cer op 17-01-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt