Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 
Profiel   

Hoezo chanica ? Jij zegt dat ze er mee doorgaan omdat ze beroemd willen worden , dat is victim blaming. Wanneer een vrouw echt vrijwillig van alles doet om hogerop te komen, prima moeten ze zelf weten. Maar gedwongen worden omdat de andere een functie heeft, regisseur, stalhouder, leraar, fotograaf noem maar op . Is niet oké !!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:50 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
pmarena schreef
DuoP wat betreft van die mensen die je zo heel lief bedoelt zo vastpakken: dat doet me meteen denken aan die filmpjes van Biden die door Trump liefhebbers geplaatst worden :=

Dat is nou duidelijk zo'n knuffelige man, zo'n goedbedoelend opa-type die mensen graag vastpakt en dat heel lief en amicaal en geruststellend enzo bedoelt.... maar dat je wel kan zien als "creepy" en grensoverschrijdend want mensen die je niet kennen / die niet zo aanrakerig zijn die vinden dat gewoon heel ongemakkelijk :=

(dat filmpje ook waarbij hij Merkel vastpakt := )

die filmpjes ken ik niet.

Maar idd er zijn gewoon mensen die dat doen.

Alle spontane moet voortaan maar weg want iemand zou er eens wat achter zoeken.
Is dat de wereld die wij willen? Echt?!

Daar ga ik niet in mee.
Dat is doorgeslagen!

Je ziet inderdaad vaak hoge politici elkaar zoenen en omhelzen terwijl ze er liever een kernkop op zouden gooien. Maar dat zijn omgangsvormen. Die hebben (waarschijnlijk!) geen enkele sexuele bedoeling. Hopenlijk wel een vredebevorderende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:51 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ja zoals je het hier boven zegt: prima +:)+

Maar wat nu wordt gedaan, is de boel ophitsen en onduidelijk zijn over wie nu precies wat heeft gedaan, wat de beschuldigingen precies zijn, en mensen hun fantasie overuren laten draaien over wat die viezeriken wel niet met die arme meiden / dames uitgespookt hebben.

Dat blinkt ook niet bepaald uit in fatsoen....

precies.

laten we eerst eens echt gaan kijken wat er aan de hand is, en dat weten we gewoon nog niet.


Rytir schreef
DuoPenotti schreef
Maar we weten niet hoeveel van die 40 over rietbergen gaan, misschien wel 39.
We weten niets, helemaal niets.
Maar knopen iedereen op.

Ik heb heel diepgaand gesprekken gehad met collega's in de nacht.... nee geknuffeld is er niet. Maar sommige gespreken gingen echt wel ver. Daar zou je ook van alles van kunnen maken.


Die 'zogenoemde (bij wijze van)' 39 van rietbergen zijn toch al teveel? Hoeft niemand voor opgeknoopt te worden maar als er al 40 mensen zijn die iets, wat dat iets ook mag zijn, niet oké zijn met die situatie is dat wel een signaal om actie te ondernemen. Vooral omdat het geen collega's zijn maar kandidaten. Er is geen gelijkwaardigheid in de relatie.

Even als voorbeeld; een huisartsen praktijk. Als er 40 dergelijke klachten konen over die praktijk wil je toch ook dat er onderzoek komt?

ja dat is teveel, dat zeg ik toch ook al steeds.
Die Rietbergen heeft bekend, dus daar valt weinig van te zeggen dan.

Maar ali zegt ik ben onschuldig. En dan zeg ik, waar is onschuldig gebleven tot het tegendeel bewezen is?

Kijk ik heb geen moeite dat het programma is gestopt.
Ik heb wat tegen de heksenjacht zonder de feiten te weten.
Ali word vol beschuldigd.
Ja misschien is het een vies eng mannetje, ja als dat bewezen word mag hij van mij vol spreekwoordelijk hangen.

Maar we weten niets, alleen van Rietbergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:51 



 
Profiel   

Gedwongen worden is denk ik ook weer een relatief begrip, nee zeggen is er ook bij.
Wat voor de ander normaal is wil niet zeggen andersom en is het meteen een misdaad als de een zijn/haar grens niet aangeeft. Diegene moet dat allemaal maar ruiken als het wel gaat om een appje/arm om je heen/goed bedoelde knuffel. Een ander kan niet weten wat jij niet wil als het voor hem heel normaal is. Dus het is zo makkelijk iemand beschuldigen. En dan komen mensen met dat freeze verhaal maar we hebben het hier niet over verkrachtingen, ik mag hopen dat iemand toch wel via de app kan zeggen: hier ben ik niet van gediend, kappen ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:52 



 
Profiel   

bigone schreef
Hoezo chanica ? Jij zegt dat ze er mee doorgaan omdat ze beroemd willen worden , dat is victim blaming. Wanneer een vrouw echt vrijwillig van alles doet om hogerop te komen, prima moeten ze zelf weten. Maar gedwongen worden omdat de andere een functie heeft, regisseur, stalhouder, leraar, fotograaf noem maar op . Is niet oké !!


Wie zegt dat ze gedwongen worden?
Zijn daar bewijzen van dan?
Als de bewijzen uitwijzen dat dat inderdaad zo is mogen ze van mij opgehangen (spreekwoordelijk)worden maar die hebben we nog niet gezien, dat bedoel ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:54 



 
Profiel   

pmarena schreef
Schemerdier schreef
Pmarena:

Het is helemaal geen lastige situatie.

Blijkbaar voelen tientallen vrouwen zich niet oké bij het gedrag van mannen met gezag in The Voice.
Daar moet iets aan gedaan worden.
Einde.


Ja zoals je het hier boven zegt: prima +:)+

Maar wat nu wordt gedaan, is de boel ophitsen en onduidelijk zijn over wie nu precies wat heeft gedaan, wat de beschuldigingen precies zijn, en mensen hun fantasie overuren laten draaien over wat die viezeriken wel niet met die arme meiden / dames uitgespookt hebben.

Dat blinkt ook niet bepaald uit in fatsoen....


Ja klopt. Maar dat maakt de situatie niet lastiger. De situatie is hoe ze is. Wij moeten inderdaad geen details gaan invullen/verzinnen die niet naar buiten zijn gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:59 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Gedwongen worden is denk ik ook weer een relatief begrip, nee zeggen is er ook bij.
Wat voor de ander normaal is wil niet zeggen andersom en is het meteen een misdaad als de een zijn/haar grens niet aangeeft. Diegene moet dat allemaal maar ruiken als het wel gaat om een appje/arm om je heen/goed bedoelde knuffel. Een ander kan niet weten wat jij niet wil als het voor hem heel normaal is. Dus het is zo makkelijk iemand beschuldigen. En dan komen mensen met dat freeze verhaal maar we hebben het hier niet over verkrachtingen, ik mag hopen dat iemand toch wel via de app kan zeggen: hier ben ik niet van gediend, kappen ermee.
Hoe weet je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:04 



 
Profiel   

AnnedB schreef
Zonnetje81 schreef
Gedwongen worden is denk ik ook weer een relatief begrip, nee zeggen is er ook bij.
Wat voor de ander normaal is wil niet zeggen andersom en is het meteen een misdaad als de een zijn/haar grens niet aangeeft. Diegene moet dat allemaal maar ruiken als het wel gaat om een appje/arm om je heen/goed bedoelde knuffel. Een ander kan niet weten wat jij niet wil als het voor hem heel normaal is. Dus het is zo makkelijk iemand beschuldigen. En dan komen mensen met dat freeze verhaal maar we hebben het hier niet over verkrachtingen, ik mag hopen dat iemand toch wel via de app kan zeggen: hier ben ik niet van gediend, kappen ermee.
Hoe weet je dat?


Ik heb het zo niet paraat maar dat is niet genoemd, het werd anders beschreven en dat was geen verkrachting. En het verhaal van Jeroen is al geen verkrachting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:08 



 
Profiel   

Niet alle gegevens zijn naar buiten gekomen, dus ik zou zoiets niet met zo'n stelligheid zeggen en gewoon afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:10 



 
Profiel   

https://www.mediacourant.nl/2022/01/ali ... da-de-mol/

De klachten over Ali B schijnen verreweg de ergste te zijn. Tegen hem ligt als enige van het programma een heuse aangifte. Naar verluid voor verkrachting, maar dat durft niemand nog hardop te zeggen, zonder dat ze de aanklacht hebben gezien.
Maar stel: Tegen Ali B ligt inderdaad een aanklacht voor verkrachting. En hij blijft ontkennen. Dan zal het wel zoiets worden van "Ja ik heb seks gehad met die (jonge) dame, maar dat was met wederzijds goedvinden". En zul je met bewijzen moeten komen.
Desondanks vind ik gewoon dat je - als je in een machtspositie zit, net als een dokter en een client - je van degenen waarover je macht kunt uitoefenen moet afblijven. Dus afblijven van de deelnemers ook al bieden ze zich aan. Je zit gewoon altijd fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:24 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik heb het zo niet paraat maar dat is niet genoemd, het werd anders beschreven en dat was geen verkrachting. En het verhaal van Jeroen is al geen verkrachting.


Je weet de details of was er zelf bij begrijp ik?

Wauw, wat een reacties :=
Je zou als slachtoffer dit maar naar buiten willen brengen en dan zo aangevallen worden..
Verder helemaal eens met Babootje. Nog een paar dagen en dan weten we meer..


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-01-22 12:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:27 



 
Profiel   

Dat zou heel heftig zijn....dan mag hij van mij echt spreekwoordelijk hangen, lang de bak in, en op radio en tv voor altijd geboycot worden.

Maar laten we afwachten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:28 



 
Profiel   

Nou laten we dat dan gewoon afwachten....
Ik vind speculeren over zoiets ook echt wel ver gaan... het zal toch vanzelf aan het licht komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:28 



 
Profiel   

Wauw, als dit klopt! :oo
Citaat
"Het zijn niet alleen BN’ers die zich hebben misdragen bij The Voice, weet Albert. “Bij de productie worden er ook mensen genoemd in dit verhaal. Eén van de meest specifieke voorbeelden die ik kreeg is dat er tegen een meisje van 15, een deelneemster, gezegd is door een van de productiemedewerkers dat die ‘een enorm grote pik heeft’.”

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:31 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Wauw, als dit klopt! :oo
Citaat
"Het zijn niet alleen BN’ers die zich hebben misdragen bij The Voice, weet Albert. “Bij de productie worden er ook mensen genoemd in dit verhaal. Eén van de meest specifieke voorbeelden die ik kreeg is dat er tegen een meisje van 15, een deelneemster, gezegd is door een van de productiemedewerkers dat die ‘een enorm grote pik heeft’.”

..

een ALS he...
ik sluit me aan dat ik speculeren over deze zaken écht niet chique vindt.... (de mediacourant staat ook niet echt bekend als betrouwbaar, meen ik.... dat is het sensatieblaadje van de ..ja..media)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:32 



 
Profiel   

Ik zeg ook niet DAT het klopt.
Ik was er immers -net als heel Bokt- niet bij.
Maar mocht het kloppen, dan hoop ik dat ze dit echt tot op de bodem uitzoeken.
En dat mag gewoon gezegd worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:34 



 
Profiel   

..daarover verschillen we dan van mening :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:35 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Gedwongen worden is denk ik ook weer een relatief begrip, nee zeggen is er ook bij.
Wat voor de ander normaal is wil niet zeggen andersom en is het meteen een misdaad als de een zijn/haar grens niet aangeeft. Diegene moet dat allemaal maar ruiken als het wel gaat om een appje/arm om je heen/goed bedoelde knuffel. Een ander kan niet weten wat jij niet wil als het voor hem heel normaal is. Dus het is zo makkelijk iemand beschuldigen. En dan komen mensen met dat freeze verhaal maar we hebben het hier niet over verkrachtingen, ik mag hopen dat iemand toch wel via de app kan zeggen: hier ben ik niet van gediend, kappen ermee.


Je kunt ook gewoon om consent vragen. Een simpele vraag als mag ik je een knuffel geven?
Ik snap niet zo goed, dat het zo een lastig concept wordt bevonden. Het is niet normaal om mensen zo maar aan te raken. En ja zelfs met een knuffel of hand op je schouder kun je bevriezen. Vooral als het om een machtsverhouding gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:35 



 
Profiel   

Cer schreef
..daarover verschillen we dan van mening :j


En dat is ook gewoon prima :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:36 



 
Profiel   

Ik vind de reacties in dit topic haast nog schokkender dan het nieuws over the Voice.

Het gaat ineens over dat een knuffel en een arm om iemand heen slaan niet zo erg is. Is dat wat er gebeurt is dan? Dat weten we toch niet? En daarnaast ligt dat er toch geheel aan in welke situatie zoiets gebeurt is.. In de ene situatie vind ik het normaal dat iemand mij een knuffel geeft maar kan ook situaties en personen bedenken waarbij dat best wel ongepast zou zijn. We waren er niet bij..

Heel veel mensen hebben zich blijkbaar naar gevoeld bij wat er speelde binnen dit programma en dan moet dat onderzocht worden. Iemand heeft direct bekend dus dat is al één ding wat zeker is. De rest moet onderzocht worden en zo simpel is het. Ik hang geen Ali B aan de schandpaal want ook zo'n aangifte moet onderzocht worden. Maar dat er sowieso 40 mensen zich niet goed hebben gevoeld bij het programma is gewoon niet oké. En dat zijn heus niet 40 mensen die een app-groep zijn begonnen omdat er ooit een arm om iemand heen is geslagen. En een Anouk geeft daar ook haar baan niet voor op lijkt me.

Maar stop alsjeblieft met doen alsof deze vrouwen allemaal dikke aanstellers zijn als je geen idee hebt wat er gespeeld heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:37 



 
Profiel   

prompter schreef
Wanneer er gesproken wordt in een statement over "seksuele handelingen", dan denk ik dat het wel even verder gaat dan ongewenst knuffelen.....

Gaat het ook maar men begon hier over dat een wel gemeende knuffel ook al not done is

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:39 



 
Profiel   

Citaat
Maar stop alsjeblieft met doen alsof deze vrouwen allemaal dikke aanstellers zijn als je geen idee hebt wat er gespeeld heeft.

En dat zie ik maar weinig mensen zeggen.....


En Anouk die gaat.... als er dan toch met modder gesmeten word.
Het is makkelijk vertrekken bij een programma dat gestopt is. :+
Makkelijk zeggen bij een vrouw die ooit zelf zei dat je soms maar moet n.uken.... haar opstappen zegt mij dus helemaal niets, als eigen hachie redden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:41 



 
Profiel   

Laten we eerst maar afwachten wat er donderdag verteld wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:42 



 
Profiel   

Jildau schreef
Ik vind de reacties in dit topic haast nog schokkender dan het nieuws over the Voice.

Het gaat ineens over dat een knuffel en een arm om iemand heen slaan niet zo erg is. Is dat wat er gebeurt is dan? Dat weten we toch niet? En daarnaast ligt dat er toch geheel aan in welke situatie zoiets gebeurt is.. In de ene situatie vind ik het normaal dat iemand mij een knuffel geeft maar kan ook situaties en personen bedenken waarbij dat best wel ongepast zou zijn. We waren er niet bij..

Heel veel mensen hebben zich blijkbaar naar gevoeld bij wat er speelde binnen dit programma en dan moet dat onderzocht worden. Iemand heeft direct bekend dus dat is al één ding wat zeker is. De rest moet onderzocht worden en zo simpel is het. Ik hang geen Ali B aan de schandpaal want ook zo'n aangifte moet onderzocht worden. Maar dat er sowieso 40 mensen zich niet goed hebben gevoeld bij het programma is gewoon niet oké. En dat zijn heus niet 40 mensen die een app-groep zijn begonnen omdat er ooit een arm om iemand heen is geslagen. En een Anouk geeft daar ook haar baan niet voor op lijkt me.

Maar stop alsjeblieft met doen alsof deze vrouwen allemaal dikke aanstellers zijn als je geen idee hebt wat er gespeeld heeft.


Jildau: Ik lees helemaal nergens dat iemand zegt dat al deze 40 vrouwen dikke aanstellers zouden zijn.

Helemaal terecht wanneer mensen zeggen dat "we" niet zo hard moeten oordelen over de dames :j
Maar laten we ook niet voorbarig oordelen over de mannen die genoemd worden.

En misschien is het ook wel lekker om niet hard te oordelen over bokkers die nog een beetje terughoudend zijn, en niet te doen alsof die dingen zeggen, die ze helemaal niet zeggen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:43 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik vind het zo'n overtrokken gedoe, het lijkt wel of mensen een nieuwe hobby hebben: oude koeien uit de sloot halen en anderen aan de schandpaal nagelen.

Het gaat over volwassen mensen die waarschijnlijk toendertijd maar wat blij waren met die aandacht, want immers een BNNer die wat van ze wil!!! En nu gaan zitten jengelen. Als je zelf meedoet aan GTST taferelen moet je erna niet huilie huilie doen denk ik dan.

En in NL is het niet meer: tot je schuld bewezen is............nee alles meteen boycotten geeft imo aan dat je mensen meteen beschuldigd/veroordeelt.

Een arm om je heen is tegenwoordig al intimiderend denk ik........te triest.


Pmarena: Niemand zegt letterlijk dat het allemaal aanstellers zijn maar berichten als deze doen dat voor mij toch wel zo overkomen. "Overtrokken", "oude koeien uit de sloot halen", "gaan zitten jengelen", "zelf meedoen aan GTST taferelen", "huilie huilie doen".. Komt dat over alsof de 'slachtoffers' serieus genomen worden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen