Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:59

Oké ik snap soms dingen niet helemaal, maar sorry daarvoor.

Is het ook niet zo dat zeker zangers en bands ook tijdens concerten onderbroeken en beha's naar zich toe krijgen gegooid

Moet daar dan ook niet een einde aankomen, omdat het wel doet geloven dat veel vrouwen meer willen.

En daar ook een probleem ,zit in het herkennen van wat is wel en wat is niet gewenst..ook voor degenen die het ondergoed naar zich toe krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:00

tita schreef:
Hoort bij de opvoeding

Zelfde dat hier een of ander meisje postte dat ze met haar 16 jaar niet normaal naar de stad kon want ze werd nagefloten….altijd …heel vaak.
Kun je je echt afvragen aan wie dat ligt…….. sorry hoor

En nu zitten jullie allemaal af gegeven maar hoe denk je dat het op een werkvloer gaat.
Ik denk dat op 70% wel eens een foute opmerking maakt tegen zijn collega.

ik vind echt dat dit niet kan…wat gebeurd is bij voice. Maar als ik in een of rare pyjama op mijn werk verschijnt dan krijg ik ook commentaar
Ik werk met 95% mannen dus toen ik mijn skinny jeans aantrok heb ik meerder malen gehoord we hebben liever dit dan die wijde broeken van je :Y)
Kerel ik ben blij dat ik je dag goed maakt


Als je alles op een schaaltje gaat leggen wat mannen zeggen …..succes dan ligt depressie wel dicht op de loer.
Snoer ze de bek
Geef ze een glimlach
Of wees bijdehand

Schelden doet geen pijn zei oma altijd…


Dat het jou geen pijn doet maakt nog niet dat een ander er geen last van kan hebben. Met jouw logica kunnen we de zedenrecherche wel opdoeken, het ligt toch aan het slachtoffer

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:05

Iets zeggen is niet gelijk zedendelict

Als je een slachtoffer bent in welk situatie dan ook is er op dat moment maar 1 die je kan helpen en dat ben jezelf.
Het is niet leuk maar je moet soms duidelijk zijn en niet alle situaties kan dat maar dan moet je hulp zoeken en praten en dingen laten schieten terwijl je dat bv niet wil.

Mijn eigen voorbeeld wij moest in de jaren 80 onze dansleraar kusje geven na afloop…. Alle kindjes deden dat ik was 4 ik vond um stom en stinken.
Maar je moest hij bleef aandringen toen ben ik na 4 lessen gestopt en ging ik bij zijn vrouw lessen, lessen saaier want hij was heel grappig

Is maar bv hoe je jezelf kan beschermen als je niet kan praten of als je geen hulp durft te zoeken.
Maar dan kom ik terug bij de opvoeding…. Zo belangrijk en niet iedereen krijgt de juiste handelingen en liefde van zijn ouders

Maar de meeste hebben wel een rationeel en realistisch denkvermogen
Dus als iemand roept wat heb jij lekker geil broekie aan…. Dan doe je daar iets mee.
Speelt mee, geef aan ben ik niet van gediend of je stap op bij de voice

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:14

tita schreef:
Iets zeggen is niet gelijk zedendelict

Terwijl sommige dingen toch vrij eenvoudig zijn: praat op je werk niet over je geslachtsdelen en hoe groot ze wel niet zijn. Praat er nog veel meer niet over als:
- er een machtsverschil is (leidinggevende - werknemer, jury / coach / regisseur - deelnemer, docent - leerling etc)
- er een redelijk leeftijdverschil is
Gewoon niet.

Dat doen alsof dit allemaal enorm ingewikkeld is en niemand meer snapt wat je wel en niet mag zeggen: waar het nu over gaat is niet moeilijk. De verkeersregels zijn aanzienlijk ingewikkelder dan de regels over wanneer je wel en niet seksueel getinte toespelingen mag maken (of ongevraagd de staat van je geslachtsdeel delen.) Het eindexamen was aanzienlijk ingewikkelder. De belastingregels zijn stukken ingewikkelder. De meeste mensen vinden daar een weg in, ze kunnen echt ook leren wanneer je dingen gewoon niet moet zeggen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:21

Shadow0 schreef:
tita schreef:
Iets zeggen is niet gelijk zedendelict

Terwijl sommige dingen toch vrij eenvoudig zijn: praat op je werk niet over je geslachtsdelen en hoe groot ze wel niet zijn. Praat er nog veel meer niet over als:
- er een machtsverschil is (leidinggevende - werknemer, jury / coach / regisseur - deelnemer, docent - leerling etc)
- er een redelijk leeftijdverschil is
Gewoon niet.

Dat doen alsof dit allemaal enorm ingewikkeld is en niemand meer snapt wat je wel en niet mag zeggen: waar het nu over gaat is niet moeilijk. De verkeersregels zijn aanzienlijk ingewikkelder dan de regels over wanneer je wel en niet seksueel getinte toespelingen mag maken (of ongevraagd de staat van je geslachtsdeel delen.) Het eindexamen was aanzienlijk ingewikkelder. De belastingregels zijn stukken ingewikkelder. De meeste mensen vinden daar een weg in, ze kunnen echt ook leren wanneer je dingen gewoon niet moet zeggen.


Nou dit. Je gaat toch ook niet als vrouw met grote bek zeggen hoe strak en nat je flamoes is?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:30

De mannen geven dan wel gelijk een antwoord

Kijk het gebeurd niet zomaar ineens…. Er is dan al een contact geweest of spanning.
Je zegt niet ineens out of blue ooooooo heb een strakke vagijn flamoes of hoe noem je het.

Ik heb maar 1x in mijn leven mee gemaakt dat een kerel op mij afstapte en zei wil je n#euken vanavond
Waarop ik zei ja maar niet met jou.

Ik was verbaasd en sprak hem erop aan waarom ie zo grof was
Hij zei luister eens kan op een avond 6 dames spreken half uur lang en willen allemaal niet of ik spreek er zo 10 aan binnen uur en wellicht hapt er iemand.
Ik kwam um tegen bij de trein (het was trance energy) met een meisje .

Goed ik heb makkelijk praten 3 jaar gewerkt bij Pacha en paar jaar voor Id&T
Heb genoeg gezien en mee gemaakt heel veel gezien
Ik blijf erbij is er maar 1 die je kan helpen….slachtoffer zijn is niet de beste rol

DuoPenotti

Berichten: 29480
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:31

Rytir
nou... Heb vrouwen toch wel horen praten over soppen hoor..

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:33

DuoPenotti schreef:
Rytir
nou... Heb vrouwen toch wel horen praten over soppen hoor..


:')

Tja ik plaats ook wel eens een opmerking …moet kunnen beetje zelfspot
Had zo’n collega met goddelijk lijf kwam die uit de douche strak hemdje aan zei die kijk maar goed moppie waarop ik zei…. Kijk jij maar uit dat je niet uitglij.

Ja ……je moet wel.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:36

tita schreef:
Hoort bij de opvoeding

Zelfde dat hier een of ander meisje postte dat ze met haar 16 jaar niet normaal naar de stad kon want ze werd nagefloten….altijd …heel vaak.
Kun je je echt afvragen aan wie dat ligt…….. sorry hoor


En dit is mijn inziens precies verkeerd om gedacht. Ongeacht de leeftijdscategorie van iemand.. een vrouw die nagefloten of aangesproken wordt door (een groep) mannen is never to blame. Ook al zit je op de fiets in een bikini, het is niet oké om als een of ander lustobject uitgejoeld te worden.
Dat er vrouwen zijn die zich dan gevleid voelen: prima, dat kan en dat mag. Maar het gros voelt zich behalve ongemakkelijk vooral onveilig.
Of het nu een werkrelatie is of een volstrekt onbekende: vrouwen zouden veilig moeten kunnen zijn én zich veilig moeten kunnen voelen in het gezelschap van een of meerdere mannen.

Zeker als BN’er lig je onder een vergrootglas. Je dient je professioneel en correct te gedragen. Ik durf erop te vertrouwen dat dit in deze situatie niet is gebeurd. Hier is echt wel meer aan de hand geweest dan een grensoverschrijdende opmerking.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:37

tita schreef:
_San87_ schreef:

Ja, en hoeveel zenuwachtige tieners en adolecenten die zo ad rem zijn ken jij?



Hoort bij de opvoeding

Zelfde dat hier een of ander meisje postte dat ze met haar 16 jaar niet normaal naar de stad kon want ze werd nagefloten….altijd …heel vaak.
Kun je je echt afvragen aan wie dat ligt…….. sorry hoor

En nu zitten jullie allemaal af gegeven maar hoe denk je dat het op een werkvloer gaat.
Ik denk dat op 70% wel eens een foute opmerking maakt tegen zijn collega.

ik vind echt dat dit niet kan…wat gebeurd is bij voice. Maar als ik in een of rare pyjama op mijn werk verschijnt dan krijg ik ook commentaar
Ik werk met 95% mannen dus toen ik mijn skinny jeans aantrok heb ik meerder malen gehoord we hebben liever dit dan die wijde broeken van je :Y)
Kerel ik ben blij dat ik je dag goed maakt


Als je alles op een schaaltje gaat leggen wat mannen zeggen …..succes dan ligt depressie wel dicht op de loer.
Snoer ze de bek
Geef ze een glimlach
Of wees bijdehand

Schelden doet geen pijn zei oma altijd…

Je vindt dat dit niet kan, en plakt er vervolgens wel een 'maar' achteraan.

Nice.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:58

DuoPenotti schreef:
Rytir
nou... Heb vrouwen toch wel horen praten over soppen hoor..


Als die vrouw recht tegenover hun stagiair of collega zegt dat hij/ zij haar laat soppen is die net zo goed fout hoor. Doe je gewoon niet in een proffesionele setting.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:12

Ik ben blij ik de enige niet ben die wel van schuinigheid en zelfspot houd hier.

Zal het aan de leeftijd liggen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:16

Popstra schreef:
Ik ben blij ik de enige niet ben die wel van schuinigheid en zelfspot houd hier.

Zal het aan de leeftijd liggen?

Ik denk meer aan de onderlinge verhoudingen tussen boodschapper en ontvanger, en de intentie erachter.

BeFunny

Berichten: 10528
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:16

Praten over een geslachtsdeel is geen zedendelict.
Naar bed gaan met een minderjarige die eigenlijk helemaal niet met je naar bed wil is dat wel (John van de heuvel praat niet over een verkrachting die hij veranderd in zedendelict) als dat niet is waar de aanklacht over gaat.

Nou moet dat ook nog maar bewezen worden. Maar dat is heel iets anders dan "stoere praat"

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:16

Een kwestie van opvoeding denk ik. Binnen een (zakelijke) machtsrelaties is zoiets gewoon nooit goed te praten.

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:19

Ik heb niet het hele topic gelezen maar man, wat triest voor Linda dit. :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:19

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-01-22 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:20

BeFunny schreef:
Praten over een geslachtsdeel is geen zedendelict.
Naar bed gaan met een minderjarige die eigenlijk helemaal niet met je naar bed wil is dat wel (John van de heuvel praat niet over een verkrachting die hij veranderd in zedendelict) als dat niet is waar de aanklacht over gaat.

Nou moet dat ook nog maar bewezen worden. Maar dat is heel iets anders dan "stoere praat"

Ongewenst betasten is dat ook. Dat is bijvoorbeeld wat Rietbergen deed, in billen knijpen.

Als zo'n persoon dan zegt dat je er neukbaar uitziet, dan is de intentie wel duidelijk. En dat is niet grappig schunnig zijn.

Niqui

Berichten: 2171
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:21

Wildgirl schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar man, wat triest voor Linda dit. :

Vind ik ook. Maar als je dan de reacties op Facebook leest.. Diep triest. Ze wordt door velen gewoon als medeplichtig gezien.

Jis_

Berichten: 11590
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:23

Popstra schreef:
Precies! En als een vent zegt dat hij een grote pik heeft zeg je gewoon ,gefeliciteerd er mee,
Dan zijn ze ook snel uit geluld


Ik zie mezelf dit wel zeggen maar een meisje van 15? Hoe haal je het in je hoofd als volwassen kerel, echt ziek

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:28

Het is ook niet voor niets dat misbruikers vaak kwetsbare personen uitkiezen.
Die geven niet zo snel tegengas en durven vaak al helemaal niet tegen dat soort opmerkingen in te gaan.
Dus was het maar zo simpel..

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:30

_San87_ schreef:
Popstra schreef:
Ik ben blij ik de enige niet ben die wel van schuinigheid en zelfspot houd hier.

Zal het aan de leeftijd liggen?

Ik denk meer aan de onderlinge verhoudingen tussen boodschapper en ontvanger, en de intentie erachter.


Doe normaal
Als ik al mijn opmerkingen bewust en soms ook onbewust een intentie heb dan….ben ik kansloos

Over mijn maar, ik zeg niet dat het goed is, ik zeg dat ik commentaar krijg.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:36

Jis_ schreef:
Popstra schreef:
Precies! En als een vent zegt dat hij een grote pik heeft zeg je gewoon ,gefeliciteerd er mee,
Dan zijn ze ook snel uit geluld


Ik zie mezelf dit wel zeggen maar een meisje van 15? Hoe haal je het in je hoofd als volwassen kerel, echt ziek


Geloof never nooit niet dat je dat tegen een 15 jarige zegt.
Laten we eerlijk zijn NIEMAND hier weet wat er gezegd is en niemand heeft het gehoord

Alle verhalen komen nu van een kant en ik geloof best wel dat ie hpiets fouts heeft gedaan….heb het even over Jeroen.
Maar ik denk ook dat er genoeg gevallen zijn die nu eigenlijk helemaal niet noemenswaardig zijn maar toch gemeld worden omdat…..omdat vul zelf in

Jeroen zijn leven is over terwijl we nog niks weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:37

tita schreef:
Geloof never nooit niet dat je dat tegen een 15 jarige zegt.
Laten we eerlijk zijn NIEMAND hier weet wat er gezegd is en niemand heeft het gehoord

Alle verhalen komen nu van een kant en ik geloof best wel dat ie hpiets fouts heeft gedaan….heb het even over Jeroen.
Maar ik denk ook dat er genoeg gevallen zijn die nu eigenlijk helemaal niet noemenswaardig zijn maar toch gemeld worden omdat…..omdat vul zelf in

Jeroen zijn leven is over terwijl we nog niks weten


De verhalen die nu naar buiten komen zijn verre van niet noemenswaardig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:41

tita schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk meer aan de onderlinge verhoudingen tussen boodschapper en ontvanger, en de intentie erachter.


Doe normaal
Als ik al mijn opmerkingen bewust en soms ook onbewust een intentie heb dan….ben ik kansloos

Over mijn maar, ik zeg niet dat het goed is, ik zeg dat ik commentaar krijg.

De opmerkingen die je net noemde, die naar jou gemaakt worden bijvoorbeeld, die zijn, neem ik aan, als grap bedoeld, toch?