Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:14

Zit nu naar shownieuws te kijken en Albert verlinde heeft gewoon echt te snel zijn mond opgetrokken over Humberto tan. Dan ben je net zo fout in mijn ogen.

Albert probeerd zichzelf nu ook helemaal goed te praten met een mega vaag verhaal.

BigOne
Berichten: 38218
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:16

Albert is een relnicht eerste klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:20

Electra63 schreef:
Ja, in de ideale wereld leren ouders dit aan hun zonen.

Maar in de echte wereld gebeuren dit soort zaken.

Het is niet te voorkomen dat een meisje of vrouw dit overkomt.
Wel kun je je dochters leren hoe hier mee om te gaan.


Ik heb van mijn ouders vroeger geleerd dat niet iedereen te vertrouwen was en dat ik zo snel mogelijk weg moest gaan als ik het niet vertrouwde. Ik heb geleerd om om hulp te roepen. Ik heb geleerd om een knietje te geven.
Toen ik daadwerkelijk verkracht werd bevroor ik. Wat uiteindelijk maar goed was, want anders was ik niet meer thuis gekomen. Zijn eerdere slachtoffer heeft het niet overleefd.

Je kunt iemand niet leren hoe je ermee om moet gaan want bij stress overheerst fight/flight/freeze.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:22

[***] schreef:
Electra63 schreef:
Ja, in de ideale wereld leren ouders dit aan hun zonen.

Maar in de echte wereld gebeuren dit soort zaken.

Het is niet te voorkomen dat een meisje of vrouw dit overkomt.
Wel kun je je dochters leren hoe hier mee om te gaan.


Ik heb van mijn ouders vroeger geleerd dat niet iedereen te vertrouwen was en dat ik zo snel mogelijk weg moest gaan als ik het niet vertrouwde. Ik heb geleerd om om hulp te roepen. Ik heb geleerd om een knietje te geven.
Toen ik daadwerkelijk verkracht werd bevroor ik. Wat uiteindelijk maar goed was, want anders was ik niet meer thuis gekomen. Zijn eerdere slachtoffer heeft het niet overleefd.

Je kunt iemand niet leren hoe je ermee om moet gaan want bij stress overheerst fight/flight/freeze.


Wat afschuwelijk voor je Suzanne. Dat zou niemand mogen meemaken. :knuffel:

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:25

Electra63 schreef:
Ik vind het absoluut not-done wat die Jeroen heeft gezegd of gedaan.
Maar......volwassen vrouwen hoeven dit niet te accepteren.
Jonge meisjes begrijp ik nog, die zijn soms kwetsbaar .
Maar vrouwen, zeker die in de TV-wereld willen werken, moeten niet naïef zijn.

Vrouwen moeten hun dochters leren om voor hun zelf op te komen.
Het is een harde wereld en meisjes moeten zichzelf beschermen.


Nee je hoeft het niet te accepteren, natuurlijk niet. Maar dat is makkelijk gezegd, wat moet je doen? Zoiets overrompeld je, en er gaat van alles door je heen, zoals die Nienke vertelt; heb ik een verkeerd signaal gegeven? Wat zal mijn vriend ervan zeggen, ben ik nou vreemd gegaan? Stel ik me aan?
Niet iedereen is het type en in de positie om op te kunnen tegen mannen die met groot gemak en zonder aarzelen over je grenzen heen gaan, die manipulatief en intimiderend zijn.
Ja het zou fijn zijn als ieder meisje assertiviteit zou leren -ik denk dat jij dat goed bedoeld - maar de generatie van mijn moeder was nog veel minder assertief, en werd nog opgevoed met de schande die bij de vrouw werd neergelegd. Dus hoe had zij dat dan moeten doorgeven aan haar dochters?
Het lijkt mij een stuk noodzakelijker dat iedere jongen verantwoordelijkheid en fatsoenlijk gedrag leert. Want zoals jij het stelt leg je de verantwoordelijkheid wéér bij de vrouw: als je als meisje wordt lastig gevallen komt dat omdat je niet assertief genoeg bent.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:32

Het is niet of of, maar en en. En ook jongens moeten leren hoe ze hun grenzen kunnen aangeven (zonder meteen agressie nodig te hebben). Maar dat soort zaken geven we in opvoeding en op school nog steeds niet voldoende mee.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:34

bigone schreef:
Beau ook gezien en daar zie je een volwassen vrouw worstelen of het toch niet aan haarzelf heeft gelegen terwijl ze is aangerand. Wat triest dat zulke roofdieren rondlopen en ze hun gang hebben kunnen gaan, John de Mol mag zich dit ook aanrekenen.


Ja mee eens. De emotie was voelbaar.
Ik schrok ook van de grove opmerking van Ali B.
Ik zie niet zoveel van hem op TV, maar hij leek me altijd wel sympathiek -O-

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:36

Pumpkinbroes schreef:
Ania schreef:
Ik heb net het filmpje van Anouk gezien en je gaat me niet vertellen dat zij er niks van af wist. Alles in dat filmpje wijst op liegen: Veel knipperen, aan oor zitten, aan hoofd en nek zitten, armen over elkaar kruisen, wegkijken bij bepaalde zinnen...

Haar lichaamstaal viel mij ook heel erg op, leek alsof haar lichaamstaal een compleet ander verhaal vertelde.
Maar ik ben geen expert, viel mij alleen op.

Er is geen standaard voor lichaamstaal en gedragingen als het om liegen gaat, ook al wordt dat vaak wel verkondigd. Je moet al weten hoe iemand zich voorheen heeft gedragen tijdens het liegen om het te kunnen herkennen. Wat Ania beschrijft kunnen ook tekenen van nervositeit en ongemakkelijkheid zijn, zoals Tita al opperde.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:43

[***] schreef:
Electra63 schreef:
Ja, in de ideale wereld leren ouders dit aan hun zonen.

Maar in de echte wereld gebeuren dit soort zaken.

Het is niet te voorkomen dat een meisje of vrouw dit overkomt.
Wel kun je je dochters leren hoe hier mee om te gaan.


Ik heb van mijn ouders vroeger geleerd dat niet iedereen te vertrouwen was en dat ik zo snel mogelijk weg moest gaan als ik het niet vertrouwde. Ik heb geleerd om om hulp te roepen. Ik heb geleerd om een knietje te geven.
Toen ik daadwerkelijk verkracht werd bevroor ik. Wat uiteindelijk maar goed was, want anders was ik niet meer thuis gekomen. Zijn eerdere slachtoffer heeft het niet overleefd.

Je kunt iemand niet leren hoe je ermee om moet gaan want bij stress overheerst fight/flight/freeze.


Verkrachting is natuurlijk totaal niet te vergelijken met omgaan met seksuele intimidatie, zoals nafluiten, roepen of ongepaste appjes of opmerkingen.

Dat heb ik eerder al aangegeven.

Maar die Jeroen heeft niemand verkracht, voor zover ik het heb begrepen.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:45

Volgens mij is daar nog niets over te zeggen.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:50

Nikass schreef:
Electra63 schreef:
Ik vind het absoluut not-done wat die Jeroen heeft gezegd of gedaan.
Maar......volwassen vrouwen hoeven dit niet te accepteren.
Jonge meisjes begrijp ik nog, die zijn soms kwetsbaar .
Maar vrouwen, zeker die in de TV-wereld willen werken, moeten niet naïef zijn.

Vrouwen moeten hun dochters leren om voor hun zelf op te komen.
Het is een harde wereld en meisjes moeten zichzelf beschermen.


Nee je hoeft het niet te accepteren, natuurlijk niet. Maar dat is makkelijk gezegd, wat moet je doen? Zoiets overrompeld je, en er gaat van alles door je heen, zoals die Nienke vertelt; heb ik een verkeerd signaal gegeven? Wat zal mijn vriend ervan zeggen, ben ik nou vreemd gegaan? Stel ik me aan?
Niet iedereen is het type en in de positie om op te kunnen tegen mannen die met groot gemak en zonder aarzelen over je grenzen heen gaan, die manipulatief en intimiderend zijn.
Ja het zou fijn zijn als ieder meisje assertiviteit zou leren -ik denk dat jij dat goed bedoeld - maar de generatie van mijn moeder was nog veel minder assertief, en werd nog opgevoed met de schande die bij de vrouw werd neergelegd. Dus hoe had zij dat dan moeten doorgeven aan haar dochters?
Het lijkt mij een stuk noodzakelijker dat iedere jongen verantwoordelijkheid en fatsoenlijk gedrag leert. Want zoals jij het stelt leg je de verantwoordelijkheid wéér bij de vrouw: als je als meisje wordt lastig gevallen komt dat omdat je niet assertief genoeg bent.



Ik heb al 3 x gezegd, dat in de ideale wereld, ouders dit aan hun zonen zouden leren.
En dat mannen dat nooit zouden doen.

Maar helaas.....
En dat jonge meisjes zich laten intimideren, begrijp ik helemaal. Of als je op straat door meerdere jongens wordt lastig gevallen.
Maar soms waren het volwassen vrouwen en gaat het "alleen maar" om ongewenste opmerkingen of appjes.
Dat hoef je als vrouw niet te accepteren. Daar zal je je moeten tegen verweren en ook later eventueel aan je dochters moeten leren.
Voorkomen kan je het niet altijd, maar sommige dingen kan je zelf of met hulp van anderen wel stoppen.

En dat is niet de schuld bij de vrouw neer leggen, maar proberen zelf het heft in handen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:58

Electra63 schreef:
[***] schreef:
Ik heb van mijn ouders vroeger geleerd dat niet iedereen te vertrouwen was en dat ik zo snel mogelijk weg moest gaan als ik het niet vertrouwde. Ik heb geleerd om om hulp te roepen. Ik heb geleerd om een knietje te geven.
Toen ik daadwerkelijk verkracht werd bevroor ik. Wat uiteindelijk maar goed was, want anders was ik niet meer thuis gekomen. Zijn eerdere slachtoffer heeft het niet overleefd.

Je kunt iemand niet leren hoe je ermee om moet gaan want bij stress overheerst fight/flight/freeze.


Verkrachting is natuurlijk totaal niet te vergelijken met omgaan met seksuele intimidatie, zoals nafluiten, roepen of ongepaste appjes of opmerkingen.

Dat heb ik eerder al aangegeven.

Maar die Jeroen heeft niemand verkracht, voor zover ik het heb begrepen.


Oh? Jij weet al precies wat er in de aangifte en aflevering van boos naar voren komt?

En los daarvan was dat mijn punt niet. Hoe goed je het ook allemaal aangeleerd krijgt van je ouders, als zoiets gebeurt en je natuurlijke reactie is bevriezen dan heb je er helemaal geen hol aan. Je kunt je instinct niet zomaar uitzetten.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 01:00

Overigens, als je iets stiekum doet dan weet je dat je over grenzen gaat. Iets sissen of fluisteren, berichten via een geheime telefoon, een ‘vertel het maar niet verder’ zijn daarmee wat anders qua ‘intentie’ dan een openbare fietfiew over een bouwplaats. Dat naroepen of fluiten kun je anders, positief uitleggen als je dat wilt en durft. Dat eerste is zelden positief uit te leggen.

Daarmee is de man (of vrouw) van de eerste scenario’s ook niet anders op te voeden. Hij (of zij) wéét dat het niet oké is en doet het tóch. In een opwelling of zelf bewust getimed. Ik vraag me ook af of je dat ‘ziekelijk’ mag noemen, of moet beschouwen als iets ‘dierlijks’ wat nu eenmaal in onze natuur zit. En kun je het er dan uithalen, wegtherapieën, overheen groeien?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 04:29

Electra63 schreef:
Ik heb al 3 x gezegd, dat in de ideale wereld, ouders dit aan hun zonen zouden leren.
En dat mannen dat nooit zouden doen.

Maar helaas.....
En dat jonge meisjes zich laten intimideren, begrijp ik helemaal. Of als je op straat door meerdere jongens wordt lastig gevallen.
Maar soms waren het volwassen vrouwen en gaat het "alleen maar" om ongewenste opmerkingen of appjes.
Dat hoef je als vrouw niet te accepteren. Daar zal je je moeten tegen verweren en ook later eventueel aan je dochters moeten leren.
Voorkomen kan je het niet altijd, maar sommige dingen kan je zelf of met hulp van anderen wel stoppen.

En dat is niet de schuld bij de vrouw neer leggen, maar proberen zelf het heft in handen nemen.


En dat doen ze nu dus ook.
Ze nemen het heft in eigen handen en maken bekend wat er is gebeurd bij The Voice.
Prima toch? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 07:16

Ik vraag me dan af, je hebt als vrouw geleerd van je ouders na te denken, bepaalde risico's te vermijden, assertief te zijn, grenzen aan te geven. Op het moment dat je toch iets overkomt wat niet door de beugel kan, klap je dicht.

Wat dan? Is het dan je eigen schuld, of?

Ik lees hier dat vrouwen zelf hun maatregelen moeten nemen, in principe kan ik me daar wel in vinden, je hebt alleen controle over je eigen handelen. Dat zal altijd zo blijven. Maar het is toch van de zotte dat je als vrouw moet leren omgaan met het feit dat je ooit eens onheus bejegend gaat worden, dat je ooit eens ongewenst in je privé delen betast gaat worden, dat je ooit eens misbruikt zal worden :?. En als het je dan gebeurt dat je iets meemaakt wat over je grenzen gaat, je leest dat je ouders je hadden moeten leren je grenzen aan te geven.

Pardon my french, maar ik vind dit zo'n bullshit.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 07:32

tita schreef:
Iets zeggen is niet gelijk zedendelict

Als je een slachtoffer bent in welk situatie dan ook is er op dat moment maar 1 die je kan helpen en dat ben jezelf.
Het is niet leuk maar je moet soms duidelijk zijn en niet alle situaties kan dat maar dan moet je hulp zoeken en praten en dingen laten schieten terwijl je dat bv niet wil.

Mijn eigen voorbeeld wij moest in de jaren 80 onze dansleraar kusje geven na afloop…. Alle kindjes deden dat ik was 4 ik vond um stom en stinken.
Maar je moest hij bleef aandringen toen ben ik na 4 lessen gestopt en ging ik bij zijn vrouw lessen, lessen saaier want hij was heel grappig

Is maar bv hoe je jezelf kan beschermen als je niet kan praten of als je geen hulp durft te zoeken.
Maar dan kom ik terug bij de opvoeding…. Zo belangrijk en niet iedereen krijgt de juiste handelingen en liefde van zijn ouders

Maar de meeste hebben wel een rationeel en realistisch denkvermogen
Dus als iemand roept wat heb jij lekker geil broekie aan…. Dan doe je daar iets mee.
Speelt mee, geef aan ben ik niet van gediend of je stap op bij de voice


Wat moet het heerlijk zijn als je zo zwart-wit denkt. Helaas kun je dat simpelweg niet zomaar van iedereen verwachten aangezien we allemaal anders zijn.
Dat jij met 4 jaar al zo'n powergirl scheen te zijn zegt helemaal niets over andere vrouwen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 07:57

En dan een situatie die zich ook voordoet;

Je werkt samen met een aardige man. Hij geeft je tips, denkt mee en vraagt 's avonds of je veilig thuis bent gekomen.

Op een dag biedt hij aan je naar je hotel/huis te brengen, dan hoef je niet alleen over straat. Jij accepteert. Aangekomen bij je huis, brgint hij je borsten en vagina te bevoelen. Jij geeft hem een klap in zijn gezicht en vlucht weg.

Prachtig assertief. Maar daar heeft wel eerst een misdrijf voorafgaande die assertiviteit plaatsgevonden.

En dát is waar het mis gaat, niet bij vrouwen die niet assertief zijn.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:21

CharleyT schreef:
tita schreef:
Iets zeggen is niet gelijk zedendelict

Als je een slachtoffer bent in welk situatie dan ook is er op dat moment maar 1 die je kan helpen en dat ben jezelf.
Het is niet leuk maar je moet soms duidelijk zijn en niet alle situaties kan dat maar dan moet je hulp zoeken en praten en dingen laten schieten terwijl je dat bv niet wil.

Mijn eigen voorbeeld wij moest in de jaren 80 onze dansleraar kusje geven na afloop…. Alle kindjes deden dat ik was 4 ik vond um stom en stinken.
Maar je moest hij bleef aandringen toen ben ik na 4 lessen gestopt en ging ik bij zijn vrouw lessen, lessen saaier want hij was heel grappig

Is maar bv hoe je jezelf kan beschermen als je niet kan praten of als je geen hulp durft te zoeken.
Maar dan kom ik terug bij de opvoeding…. Zo belangrijk en niet iedereen krijgt de juiste handelingen en liefde van zijn ouders

Maar de meeste hebben wel een rationeel en realistisch denkvermogen
Dus als iemand roept wat heb jij lekker geil broekie aan…. Dan doe je daar iets mee.
Speelt mee, geef aan ben ik niet van gediend of je stap op bij de voice


Wat moet het heerlijk zijn als je zo zwart-wit denkt. Helaas kun je dat simpelweg niet zomaar van iedereen verwachten aangezien we allemaal anders zijn.
Dat jij met 4 jaar al zo'n powergirl scheen te zijn zegt helemaal niets over andere vrouwen.

Daarbij heeft het anderen totaal niet geholpen dat jij wegloopt.

Hoe je reageert op zo'n gebeurtenis weet je pas op het moment zelf.

Misschien ben je er eerst wel van onder de indruk dat die persoon jou net iets leuker lijkt te vinden dan de rest.. maar wordt het van kwaad tot erger en weet je niet meer hoe je terug kan..
Ik heb echt geen idee!

De wens om door te breken zal bij sommigen al een levenslange droom zijn. Loop je dan zomaar weg of besluit je even door te bijten?

Ik weet het niet..

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:32

Maar die Kirsten die bij Beau zat, was ze nou aan het huilen omdat hij gezegd had dat ze een geil broekje aan had? Of heeft Jeroen haar gedwongen tot bepaalde handelingen?

Ik vind het oprecht erg voor vrouwen als ze zich geïntimideerd voelen maar aan de andere kant krijg ik ook het gevoel alsof vrouwen echt worden weggezet als weerloze schepsels die niks kunnen hebben.
Bij mij op het werk worden heel vaak grapjes gemaakt. Intimidatie op straat vind ik wel absoluut nog done. Maar ook daar zit een gradatie in. Is een keer fluiten al intimidatie? Wanneer is iets een compliment en wanneer is het intimidatie? Ik vind het oprecht moeilijk.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:43

Het is al een paar keer geschreven... het ligt ook aan de intentie en de verhoudingen..
Ik mag aannemen dat de mensen dat verschil wel kunnen zien?

overigens, fluiten op straat, echt.. waarom?? Het hóeft gewoon niet, doe het niet..
En het is eigenlijk godsgeklaagd dat je jonge meiden moet gaan uitleggen hoe ze om moeten gaan met mannen.. maar goed, de hele wereld wordt al duizenden jaren door mannen geregeerd.. dus ja, laten we ons daar naar blijven schikken... :\

en HOEZO moet je zeggen dat iemand een geil broekje aan heeft...
Al loopt ze in dr blote reet, laat t gewoon..

Een gymleraar die kusjes vraagt.. :n idioot..

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:48

Suzanne F. schreef:
Maar die Kirsten die bij Beau zat, was ze nou aan het huilen omdat hij gezegd had dat ze een geil broekje aan had? Of heeft Jeroen haar gedwongen tot bepaalde handelingen?

Ik vind het oprecht erg voor vrouwen als ze zich geïntimideerd voelen maar aan de andere kant krijg ik ook het gevoel alsof vrouwen echt worden weggezet als weerloze schepsels die niks kunnen hebben.
Bij mij op het werk worden heel vaak grapjes gemaakt. Intimidatie op straat vind ik wel absoluut nog done. Maar ook daar zit een gradatie in. Is een keer fluiten al intimidatie? Wanneer is iets een compliment en wanneer is het intimidatie? Ik vind het oprecht moeilijk.



Je moet eens als vrouw (op kantoor) in de Rotterdamse haven werken.

Ik vond de vrouwen bij Beau dus een voorbeeld van vrouwen die niet hebben geleerd, dat ze voor zichzelf moeten opkomen.

Dat de hele sfeer rondom de Voice niet juist is, staat buiten kijf.
Maar het lijkt in de media of het allemaal zeer ernstige feiten betreft maar er ligt nog maar 1 aangifte. Dat is er wel 1 teveel (voor het slachtoffer).
Maar de heisa omdat iemand zegt dat je een geil broekje aan hebt? En daar dan zo overstuur van te zijn? Kom op zeg, laat dat niet gebeuren.
En natuurlijk is die Jeroen een k.lootzak. Maar om daar zo overstuur van te zijn?

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:53

Nou, dat laatste idd, Electra. Het gaat er ook om hoe je er zelf mee omgaat. Ik heb ook meerdere dingen meegemaakt in mijn leven, die niet door de beugel konden. (Aanrandingen en erger) Daar kan ik nu een heel drama van maken, of ik kan denken, oliebol dat het gebeurd is maar doorgaan.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:56

Volgens mij heb ik meer gelezen. er staan over internet nu meer artikelen waarin duidelijker wordt dat er echt wel rare dingen gezegd werden..

Overigens.. ik vind echt niet dat die mannen zich zo hoeven gedragen.. het zijn toch geen holbewoners meer?? Vinden ze dat soort dingen echt leuk? Niveautje hoor.. lachen ze dan stieken in hun vuistje 'oh ik heb een vies woord gezegd hihihihi'... werkelijk :roll:
Ik heb dat nooit goed begrepen... altijd een beetje het idee dat ze wat te kort komen ergens ofzo..

Ik ben weerbaar genoeg, het interesseert mij geen moer wat ze tegen me zeggen. Maar dat heeft me wel jaren gekost en toen ik jonger was had ik dat echt niet. Het is niet gaaf om je op heel veel plekken niet veilig te voelen... Maar hey, blijkbaar moeten we daar maar gewoon tegenkunnen... in plaats van dat het voor iedereen een beetje leuk mag zijn..

jeemig, ik ben echt verbaast van de vrouwen hier onderling..
Aanranding en dan hup gewoon doorgaan... Nee joh, tuurlijk.... -O-
Nou ik snap wel dat sommige dingen nooit gaan veranderen, als het allemaal maar oke gevonden wordt...

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:02

Suzanne F. schreef:
Maar die Kirsten die bij Beau zat, was ze nou aan het huilen omdat hij gezegd had dat ze een geil broekje aan had? Of heeft Jeroen haar gedwongen tot bepaalde handelingen?

Ik vind het oprecht erg voor vrouwen als ze zich geïntimideerd voelen maar aan de andere kant krijg ik ook het gevoel alsof vrouwen echt worden weggezet als weerloze schepsels die niks kunnen hebben.
Bij mij op het werk worden heel vaak grapjes gemaakt. Intimidatie op straat vind ik wel absoluut nog done. Maar ook daar zit een gradatie in. Is een keer fluiten al intimidatie? Wanneer is iets een compliment en wanneer is het intimidatie? Ik vind het oprecht moeilijk.


Nee ik begreep dat ze in die app groep zit van meisjes waarbij er een aantal is waarbij het veel verder is gegaan. Nog verder dan bij dat andere meisje dat er zat. Dat emotioneerde haar op dat moment. Die meiden waren toch op een bepaalde manier starstruck en werden er gewoon in meegezogen.

Dat er nog maar 1 aangifte ligt heeft te maken met het kunnen vaststellen een strafbaar feit. In hoeverre is er sprake geweest van dwang? Lichamelijk is dat beter vast te stellen dan geestelijk. Dat legde de advocaat die gisteren aan tafel zat ook haarfijn uit.
Het grensoverschrijdend gedrag dat Jeroen Rietbergen vertoonde bij die meisjes die gisterenavond bij Beau zaten, is blijkbaar geen strafbaar feit want er is geen sprake van dwang, alhoewel het ene meisje zich wel onder druk gezet heeft gevoeld. Maar dat is dus moeilijk te bewijzen.

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:04

Waarom moeten vrouwen maar altijd voor zichzelf op komen en wordt de verantwoordelijkheid bij hen gelegd? Hoezo moet je dit accepteren en er niet veel van aantrekken? Ik snap het oprecht niet?

Waarom kan de verantwoordelijkheid niet bij mannen worden neergelegd?