Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 
Profiel   

Weten dat je man een flirt is, is natuurlijk wat anders dan weten dat je man een manipulatieve kl*otzak is.

Kan me goed voorstellen dat ze punt 1 dondersgoed wist maar punt 2 niet.

Ik ben trouwens ook pas na mijn scheiding gaan inzien wat voor ontzettend nare man mijn ex is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:53 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ik vraag me af of ze het nu echt niet heeft geweten of vermoed. Het is vrij cliché dat dit soort mannen altijd in herhaling van gedrag vervallen. Dan moet je het ook echt niet WILLEN zien denk ik. Of vreselijk naief zijn en ik denk niet dat Linda dat is. Misschien heeft ze het geaccepteerd zoals het is. Dat zie ik bij meer vrouwen met mannen die regelmatig "buiten de deur" eten.


Misschien wel maar wellicht niet dat het niet (altijd) met wederzijdse toestemming ging. Ik zou daar als partner veel meer last van hebben (en zou een einde aan de relatie betekenen) dan een keer een slippertje. Maar ik ben daar zelf denk ik ruimdenkender in dan de gemiddelde vrouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:55 



 
Profiel   

Jis_ schreef
Babootje schreef
Ik vraag me af of ze het nu echt niet heeft geweten of vermoed. Het is vrij cliché dat dit soort mannen altijd in herhaling van gedrag vervallen. Dan moet je het ook echt niet WILLEN zien denk ik. Of vreselijk naief zijn en ik denk niet dat Linda dat is. Misschien heeft ze het geaccepteerd zoals het is. Dat zie ik bij meer vrouwen met mannen die regelmatig "buiten de deur" eten.


Misschien wel maar wellicht niet dat het niet (altijd) met wederzijdse toestemming ging. Ik zou daar als partner veel meer last van hebben (en zou een einde aan de relatie betekenen) dan een keer een slippertje. Maar ik ben daar zelf denk ik ruimdenkender in dan de gemiddelde vrouw.

Ik denk niet dat je per se ruimdenkender bent hoor. Als je man eens buiten de deur eet is dat sh*t en kl*te maar ik zou daar ook nog wel mee kunnen leren leven. Heeft hij vrouwen zonder wederzijds goedvinden betast, is het einde relatie.

Wellicht dat Linda alleen in de veronderstelling is geweest dat hij ‘alleen maar’ buiten de deur at.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:00 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik ben serieus, ja. Ik heb ook 1 x aangifte gedaan maar dat was toen ik van mijn fiets werd getrokken in het bos.
De overige keren waren bekenden. Ik kan mijn leven daardoor laten leiden en o, wat ben ik zielig dat dit mij overkomen is. Maar je kunt ook met een andere mindset ernaar kijken. Ja, rot dat het gebeurd is, maar door en er niet in blijven hangen.


En soms werkt dat dus gewoon niet zo :) Het kan ook onbewust blijven hangen of je op latere leeftijd nog dwars komen zitten.
Ik spreek ook uit ervaring. Heb aangifte gedaan (ook tegen bekenden) en probeerde door te gaan. Helaas werkte dat niet en ondervind ik daar vandaag de dag nog steeds problemen van.
Dan kun je wel zeggen dat het "drama" is, maar het kan ook zonder dat je dat wil nog iedere dag van invloed zijn, en dan zijn jouw opmerkingen (maar ook die van sommige anderen hier) heel pijnlijk. Ik zou willen dat het niet zo'n invloed had zeg!
En dan kan het om verkrachting gaan, maar ook om aanranding en alles er tussen in.
Waarom denken anderen te weten hoe iemand er mee om moet gaan? Zo zwartwit is dat helemaal niet en de één reageert (bewust al dan niet onbewust) anders als de ander.


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-01-22 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:00 



 
Profiel   

AmyII schreef
Jis_ schreef

Misschien wel maar wellicht niet dat het niet (altijd) met wederzijdse toestemming ging. Ik zou daar als partner veel meer last van hebben (en zou een einde aan de relatie betekenen) dan een keer een slippertje. Maar ik ben daar zelf denk ik ruimdenkender in dan de gemiddelde vrouw.

Ik denk niet dat je per se ruimdenkender bent hoor. Als je man eens buiten de deur eet is dat sh*t en kl*te maar ik zou daar ook nog wel mee kunnen leren leven. Heeft hij vrouwen zonder wederzijds goedvinden betast, is het einde relatie.

Wellicht dat Linda alleen in de veronderstelling is geweest dat hij ‘alleen maar’ buiten de deur at.


Kan mee vallen maar als ik de reacties op vreemdgaan verhalen lees dan zijn vrouwen niet echt vergevinggezind en heb je geen zelfrespect als je je partner vergeeft. Maar goed vaak grootspraak misschien en als het hunzelf overkomt dat ze er toch wat anders naar gaan kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:08 



 
Profiel   

Kimbers schreef
Weten dat je man een flirt is, is natuurlijk wat anders dan weten dat je man een manipulatieve kl*otzak is.

Kan me goed voorstellen dat ze punt 1 dondersgoed wist maar punt 2 niet.


Dat denk ik dus ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:10 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Suzanne F. schreef
Maar die Kirsten die bij Beau zat, was ze nou aan het huilen omdat hij gezegd had dat ze een geil broekje aan had? Of heeft Jeroen haar gedwongen tot bepaalde handelingen?

Ik vind het oprecht erg voor vrouwen als ze zich geïntimideerd voelen maar aan de andere kant krijg ik ook het gevoel alsof vrouwen echt worden weggezet als weerloze schepsels die niks kunnen hebben.
Bij mij op het werk worden heel vaak grapjes gemaakt. Intimidatie op straat vind ik wel absoluut nog done. Maar ook daar zit een gradatie in. Is een keer fluiten al intimidatie? Wanneer is iets een compliment en wanneer is het intimidatie? Ik vind het oprecht moeilijk.



Je moet eens als vrouw (op kantoor) in de Rotterdamse haven werken.

Ik vond de vrouwen bij Beau dus een voorbeeld van vrouwen die niet hebben geleerd, dat ze voor zichzelf moeten opkomen.

Dat de hele sfeer rondom de Voice niet juist is, staat buiten kijf.
Maar het lijkt in de media of het allemaal zeer ernstige feiten betreft maar er ligt nog maar 1 aangifte. Dat is er wel 1 teveel (voor het slachtoffer).
Maar de heisa omdat iemand zegt dat je een geil broekje aan hebt? En daar dan zo overstuur van te zijn? Kom op zeg, laat dat niet gebeuren.
En natuurlijk is die Jeroen een k.lootzak. Maar om daar zo overstuur van te zijn?


Sorry hoor, maar daar was ze niet overstuur van. Als je niet eens kunt luisteren naar iemand wordt het natuurlijk al lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:03 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik blijf erbij, over die opmerking in haar pyjama om daar 5 jaar later mee op tv te gaan zitten. Daar kan ik echt niet bij. Je doet aangifte of niet maar gaat iemand niet zwart zitten maken op tv om er vervolgens niks mee te doen......... Dan kan de politie/rechter wel beoordelen of je een strafbaar feit hebt gepleegd.


Jammer dat je de halve context hebt gemist. Pas nu dit allemaal naar voren komt valt bij haar het kwartje dat die opmerking volstrekt ongepast was.

Volledig mee eens BeFunny.

Ik verbaas me er ook over dat als je assertief reageert, het plaatsgevonden grensoverschrijdend gedrag blijkbaar niet erg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:24 



 
Profiel   

Het blijkt dat sommigen niet kunnen lezen.

Nergens leg ik de schuld bij de meisjes/vrouwen.

Verkrachting is geen punt van discussie.

Ik ben ook toen ik 15 was een x aangerand op straat en ik weet dat dit heel angstig is en dat je amper iets kan doen.

Ik heb het over de appjes, de opmerkingen enz. Daar kan je wel wat proberen tegen te doen.
Door je dochters weerbaar te maken. Dat je niet alles hoeft te accepteren. Dat er mannen zijn, die dit zullen proberen.
Dat er soms tegenprestaties worden gevraagd om iets te kunnen krijgen. Dat het dan aan jou de keus is om dit te accepteren.
Waarom ga je in op een uitnodiging van die Jeroen om naar een optreden te komen kijken?
Dan weet je toch al genoeg?
Hij vraagt dat niet, omdat hij meer publiek wil. Hij wil gewoon sex of macht. Je moet dan de keuze maken om niet te gaan of wel te gaan en duidelijk maken dat je voor het optreden komt en niet voor een snelle wip van een notoire vreemdganger.
Waarom kan je als vrouw dit niet zeggen? Wat heb je te verliezen?

Nergens leg ik de schuld bij vrouwen. Maar je moet niet naïef zijn.

Ik vind het de verantwoording van ouders om je kinderen te leren om assertief of weerbaar te zijn.
Het leven is helaas niet altijd leuk en je komt nog heel veel hufters tegen in je leven.
Je kan niet alles voorkomen.

Mijn dochters zijn opgegroeid in de stad en ik heb hun al vroeg op de gevaren van drank, sex en drugs gewezen, zonder ze bang te maken.
Maar wel alert, niet naïef en zeker assertief.
Zo ben ik zelf ook opgevoed.

De wereld is hard en je kind moet zich daar kunnen handhaven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:43 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Waarom kan je als vrouw dit niet zeggen? Wat heb je te verliezen?


Dat lijkt me nogal duidelijk - je hebt te verliezen dat je een eerlijke kans in de Voice krijgt. Dat er naast een appje naar alle waarschijnlijkheid ook vormen van druk worden uitgeoefend, zowel aanmoedigend ('kans om backstage optredens mee te maken, goed voor de ervaring') als impliciet beschuldigend ('je krijgt geweldige kansen om meer ervaring op te doen, maar die wijs je af, weet je wel zeker dat je je wel wilt inzetten voor dit vak?')

Ik vind het eigenlijk vreemd om dit soort dingen te stellen zonder je te verdiepen in hoe dat soort situaties werken. Seksuele intimidatie rondom werk en showbizz kent zoveel eigen specifieke dingen die maken dat het niet zo makkelijk is als weglopen in de discotheek bij een of andere rare vent die je ineens drankjes aan wil bieden.
(En zelfs dat is al niet altijd makkelijk, maar de dynamiek in die situaties is heel anders.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:54 



 
Profiel   

Shiloh schreef
Beste “consent” uitleg ever. Zo ingewikkeld is het niet:

https://youtu.be/HGa-Js_-p5w

Zolang mannen (en vrouwen net zo goed trouwens, want laten we niet doen of grensoverschrijdend gedrag maar 1 kant op gaat) dit respecteren en de andere partij ook duidelijk is, is het best simpel.

Al heb je dan ook nog een groep mensen die zich hebben laten meenemen in hun hormonen en achteraf ineens spijt hebben en dan de schuld aan de ander geven.

Toestemming is niet zo complex, maar je hebt ook zeker zelf de verantwoordelijkheid om die toestemming in te trekken op het moment dat je je niet comfortabel meer voelt.


En jij oordeelde niet tot er duidelijkheid was.

Maar hier hebben de vrouwen ineens "toestemming gegeven" en hebben ze zich laten mee slepen door hun hormonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:05 



 
Profiel   

En het 'je moet niet naïef zijn' is ook wel makkelijk gezegd natuurlijk. Er zijn nou eenmaal mensen die goed van vertrouwen zijn, die niet altijd zien dat ergens bepaalde intenties achterzitten. Of vrouwen die misschien ergens wel een gevoel hebben maar besluiten er niet naar te luisteren omdat ze zo graag iets willen en het zal vast wel meevallen. Als er dan toch wat gebeurt zijn het ook deze vrouwen die vervolgens de schuld bij zichzelf leggen. Want hadden ze maar naar dat stemmetje geluisterd dan was het niet gebeurd.

Het is allemaal zo makkelijk gezegd als je het of nooit in die mate hebt meegemaakt. Je hebt niet in hun schoenen gestaan, hebt niet gevoeld wat zij voelden dus hoe kan je daar in hemelsnaam een oordeel over vellen?

Als mij iets was overkomen en ik kreeg reacties als wat ik overal lees dan zou het nog als een flinke trap na voelen. Nou, wel wat naïef hè. Waarom ben je dan ook met hem meegegaan. Heb je geen verkeerde signalen gegeven? :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:06 



 
Profiel   

Nou idd Kimbers.

Ik ben grootgebracht met echt alle mogelijke instrumenten om van mij af te kunnen bijten. Maar de eerste paar keren stond ik toch echt met mijn mond vol tanden, freeze of hoe je het ook wilt noemen. Eigenlijk heel triest dat ik op zo'n jonge leeftijd daar al ervaring in op kon doen. Ik ben daardoor wel een stuk weerbaarder geworden. Dus als iemand mij nu mij ergens vastgrijpt wat ongepast is zal ik voor mijzelf opkomen, maar het is wel al gebeurd. En dat wordt net iets te vaak weg gezet als 'tja kan gebeuren' of men will be men. Hoezo? Hebben we op dat gebied nog steeds de normen van 100 jaar geleden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:20 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels ook naar beau aan het kijken. En ergens las ik de opmerking (ik geloof Twitter) dat het onzin is dat vrouwen er maar rekening mee moeten houden. Immers zeg je tegen een slachtoffer van huiselijk geweld ook niet "had je minder vaak thuis moeten zijn". Ik vond hem erg sterk. En het zette me wel aan het denken.

Alleen de foto's bij beau op de achtergrond van Jeroen vond ik zo apart. Van die sfeer portret foto's. :+


Ook vind ik beau wel erg doordrukken wat hij vind. Er is een statement geweest
Hij heeft (gok ik) naast de verhalen van deze meiden, wat natuurlijk ongepast is, niks meer gezien of gehoord dan de rest van Nederland. "Dit is een roofdier" etc teksten. Zelfde geldt voor het aanvallen van de advocaat. Als gespreksleider mag hij zeker de meiden beschermen door te benoemen dat zij het vanuit rechtspraak perspectief bekijkt, maar haar aanvallen omdat ze als advocaat aan tafel zit, dus ook daar antwoord op geeft als advocaat. Onbeschoft -O-

Overigens ben ik wel inmiddels benieuwd naar bewijs wbt de appjes. Sowieso is Jeroen al fout wbt het "voelen" . Wat absoluut walgelijk is, maar ik hoorde het meisje met de krullen ook zeggen (nadat Angela vroeg naar de appjes) dat ze ook appjes als kom je naar Lelystad al schaarde onder.. maargoed we moeten allen BOOS afwachten.

Aflevering inmiddels afgezien. Vond Kirsten (het andere meisje) een sterk slot pleidooi houden. Goed verwoord en eigenlijk wel hoe ik denk dat we erin moeten staan en hoe het (als ik het me probeer voor te stellen) als kandidate moet voelen. "Ga je zeuren over 1 opmerking. Word je die ene moeilijke kandidaat" terwijl het veelvoudig, aanname en lichtelijk feit tot bewijs er echt is, gebeurd is.


Edit: toevoeging
Edit 2: nog een toegevoeging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:25 



 
Profiel   

Jeroen heeft toch in zijn verklaring gewoon verteld dat hij seksuele handelingen heeft verricht? Dat is iets anders dan een whatts app. Of een grap. En ook dat hij "dacht dat de vrouwen daar gelijkwaardig in stonden" maar dat hij inmiddels beseft dat het voor de vrouwen een andere ervaring is geweest. Lichaamstaal begrijpen is voor sommigen een hele kunst en nee wordt ook vaak niet gehoord. De vrouwen kwamen met als doel om door te breken in de muziekwereld niet om geconfronteerd te worden met intimidatie, machtsmisbruik, misplaatste grappen en ga zo maar door.

Hij weet zelf dus drommels goed dat hij de grens is overgegaan en als daar geen bewijzen van waren dan had dit nooit zo naar buiten gebracht. Dan hadden ze de kaken stijf op elkaar gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:46 



 
Profiel   

Ik vind het lastig wat te geloven
Vond Johnnie de mol echt wel oprecht overkomen gisteren maar had toch het idee dat hij veel meer weet
Linda wist natuurlijk ook veel meer.
Jaren geleden is dit al aan de orde geweest zoals al meerderen van jullie zeggen, daarbij heeft Jeroen dingen gedaan met hockey meisjes uit het Gooi die niet door de beugel kunnen waarvan ze ook op de hoogte is
En Linda is degene waarmee Lieke van Lexmond bedrogen is door deze perverse Jeroen
Dus dat Linda zo geschrokken is kan ik niet helemaal plaatsen .
Ze zal wellicht niet alles weten maar toch wel veel denk ik .

Natuurlijk moeten we donderdag afwachten maar dat heel de familie de mol hier ontzettend de mist mee in is gegaan lijkt me duidelijk
Jeroen had al lang geleden ontslag moeten hebben gekregen

Vond de twee dames bij Beau ontzettend moedig en goed hun verhaal doen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:48 



 
Profiel   

Tiquira_Jill schreef
Nou als ik het zo lees dan hoop ik dat ik nooit word aangerand of erger,
alleen alle beschuldigingen naar je toe al zeg.

En zelfs als je verkracht word; " je moet het direct melden, maar wel alleen als het geen bekende is of iemands broer/zwager/vader of een goede zakenman of een puber want die heeft teveel testeron. Maar wacht even je moet ook alle bewijzen hebben, niet in het donker gelopen hebben, geen "geil" broekje hebben aangehad, niet met de dader gecommuniceerd hebben want dan heb je het misschien wel zelf uitgelokt. En dan nog waarom heb je jezelf niet verdedigd? Dat hij misschien 2 meter was en 100 kilo woog maakt niks uit" _-:(


Nou echt he...ïk denk dat het voor sommige mensen wel goed is om onderstaande eens een paar keer goed door te lezen.

"Trauma rondom de onthulling
Het taboe rondom seksueel misbruik zorgt maar al te vaak voor onbegrip en ongeloof bij de onthulling. Als slachtoffers, na jaren, eindelijk de moed bij elkaar vatten om te vertellen wat er is gebeurd, worden ze niet geloofd. Of ze krijgen verwijten: ‘Had het maar eerder verteld’. Voor iemand die zojuist het meest kwetsbare stuk van zichzelf heeft verteld, door de angst en schaamte heen, is dit onbegrip vaak traumatiserend. Sommigen zeggen zelfs dat het voor hen beschadigender was dan het misbruik zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:20 



 
Profiel   

Rytir schreef
Nou idd Kimbers.

Ik ben grootgebracht met echt alle mogelijke instrumenten om van mij af te kunnen bijten. Maar de eerste paar keren stond ik toch echt met mijn mond vol tanden, freeze of hoe je het ook wilt noemen. Eigenlijk heel triest dat ik op zo'n jonge leeftijd daar al ervaring in op kon doen. Ik ben daardoor wel een stuk weerbaarder geworden. Dus als iemand mij nu mij ergens vastgrijpt wat ongepast is zal ik voor mijzelf opkomen, maar het is wel al gebeurd. En dat wordt net iets te vaak weg gezet als 'tja kan gebeuren' of men will be men. Hoezo? Hebben we op dat gebied nog steeds de normen van 100 jaar geleden?


Precies dat, hoog tijd dat er eens wat veranderd op het gebied van mannengedrag. En daarom wordt het hoog tijd dat dat eens goed aangepakt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:22 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Het blijkt dat sommigen niet kunnen lezen.

Nergens leg ik de schuld bij de meisjes/vrouwen.

Verkrachting is geen punt van discussie.

Ik ben ook toen ik 15 was een x aangerand op straat en ik weet dat dit heel angstig is en dat je amper iets kan doen.

Ik heb het over de appjes, de opmerkingen enz. Daar kan je wel wat proberen tegen te doen.
Door je dochters weerbaar te maken. Dat je niet alles hoeft te accepteren. Dat er mannen zijn, die dit zullen proberen.
Dat er soms tegenprestaties worden gevraagd om iets te kunnen krijgen. Dat het dan aan jou de keus is om dit te accepteren.
Waarom ga je in op een uitnodiging van die Jeroen om naar een optreden te komen kijken?
Dan weet je toch al genoeg?
Hij vraagt dat niet, omdat hij meer publiek wil. Hij wil gewoon sex of macht. Je moet dan de keuze maken om niet te gaan of wel te gaan en duidelijk maken dat je voor het optreden komt en niet voor een snelle wip van een notoire vreemdganger.
Waarom kan je als vrouw dit niet zeggen? Wat heb je te verliezen?

Nergens leg ik de schuld bij vrouwen. Maar je moet niet naïef zijn.

Ik vind het de verantwoording van ouders om je kinderen te leren om assertief of weerbaar te zijn.
Het leven is helaas niet altijd leuk en je komt nog heel veel hufters tegen in je leven.
Je kan niet alles voorkomen.

Mijn dochters zijn opgegroeid in de stad en ik heb hun al vroeg op de gevaren van drank, sex en drugs gewezen, zonder ze bang te maken.
Maar wel alert, niet naïef en zeker assertief.
Zo ben ik zelf ook opgevoed.

De wereld is hard en je kind moet zich daar kunnen handhaven.


Hier ben ik het ook wel mee eens, zie toch ook nog vaak dat veel vrouwen sex verwarren met liefde. De boodschap die meiden al vanaf jonge leeftijd krijgen is ook niet mals. Wat dat betreft zit er echt zoveel scheef in de maatschappij, al eeuwenlang inderdaad. Bewustwording aan beide kanten, bij alle partijen is zo belangrijk en openheid in dit soort zaken en dat er veel over gepraat wordt ipv in de doofpot gestopt wordt is ook enorm belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:25 



 

Electra63 schreef
Suzanne F. schreef
Maar die Kirsten die bij Beau zat, was ze nou aan het huilen omdat hij gezegd had dat ze een geil broekje aan had? Of heeft Jeroen haar gedwongen tot bepaalde handelingen?

Ik vind het oprecht erg voor vrouwen als ze zich geïntimideerd voelen maar aan de andere kant krijg ik ook het gevoel alsof vrouwen echt worden weggezet als weerloze schepsels die niks kunnen hebben.
Bij mij op het werk worden heel vaak grapjes gemaakt. Intimidatie op straat vind ik wel absoluut nog done. Maar ook daar zit een gradatie in. Is een keer fluiten al intimidatie? Wanneer is iets een compliment en wanneer is het intimidatie? Ik vind het oprecht moeilijk.



Je moet eens als vrouw (op kantoor) in de Rotterdamse haven werken.

Ik vond de vrouwen bij Beau dus een voorbeeld van vrouwen die niet hebben geleerd, dat ze voor zichzelf moeten opkomen.

Dat de hele sfeer rondom de Voice niet juist is, staat buiten kijf.
Maar het lijkt in de media of het allemaal zeer ernstige feiten betreft maar er ligt nog maar 1 aangifte. Dat is er wel 1 teveel (voor het slachtoffer).
Maar de heisa omdat iemand zegt dat je een geil broekje aan hebt? En daar dan zo overstuur van te zijn? Kom op zeg, laat dat niet gebeuren.
En natuurlijk is die Jeroen een k.lootzak. Maar om daar zo overstuur van te zijn?


Ik denk wel dat kirsten beter had uit kunnen leggen, zoals ik het interpreteerde, dat ze niet getraumatiseerd is omdat jeroen zei dat ze een geil broekje aan had. Dat ze zichzelf ook niet als een slachtoffer zag, maar dit verhaal naar buiten wilde brengen als "duiding" en context voor nog veel meer vieze dingen die Jeroentje gezegd heeft. En dat het wel degelijk een predator was met een dubieuze werkwijze. Maarja, dit is ook allemaal mijn interpretatie.

Ik denk wel dat we er voor op moeten passen dat het beeld idd is dat iedereen die een keer een vunzige opmerking naar zijn hoofd heeft gekregen (door Jeroen) zwaar getraumatiseerd en we nu kaarsjes moeten gaan branden etc.. Want zo komt het nu wel een beetje over. Terwijl veel mensen vooral duiding willen geven aan de echt erge dingen die gebeurd zijn (van mensen die misschien niet naar buiten durfen te komen omdat het te heftig en emotioneel is)
Nienke was er zeer duidelijk wel door geëmotioneerd, geraakt en ik vermoed getraumatiseerd, dus je kunt niet aan het ene verhaal de consequenties aflezen voor de andere en vice versa. Verschilt ook nogal per persoon wat je wel en niet kunt hebben. Je kunt alleen aangeven dat er iets niet helemaal lekker ging in de bejegening naar dames toe van Jeroen.

Had ooit een rijschool leraar (van 45 jaar ouder, voor wat het waard is.) die nogal van de vunzige grapjes was. Vond het bij vlagen ongemakkelijk en bij vlagen hilarisch. Ik was verder een naieve doos die nog nooit enige seksueel getinte relaties had gehad en het hele "spelletje" niet (her)kende dus vrolijk meegrapte. Tot hij een not-sofunny-grap maakt die heel duidelijk maakte dat hij van alles met me wilde doen en z'n handje steeds iets verder omhoog ging op mijn benen. Dat is echt doodeng als je met zijn 2'en in een auto zit en niet weg kan :o . However. Niets gebeurd toen ik nee zei, en na een verwarrende dag, en een nieuwe rijschool, gezocht te hebben heb ik er weinig aan over gehouden.
Ik voel me verre van een slachtoffer en getraumatiseerd en weet ik veel wat. Maar ongemakkelijk (en eng!) was het. en ik heb toch maar even de Bovag ingelicht dat ik dit niet zo'n lekkere manier van werken vond en dat dit m.i. niet zou mogen gebeuren. Het feit dat ik daar toch minimaal 10 minuten in de auto doodsbang heb gezeten dat hij niet de auto ergens zou parkeren en me in de bosjes zou sleuren is toch een beetje jammer ookal heb ik geen trauma's opgelopen.

Dus ja. In feite is het niet zo boeiend of je als vrouw zelf een verantwoordelijkheid hebt of dat de ene wel getraumatiseerd is en de ander niet. Je moet het als gewoon niet doen. Punt.
(En daarnaast moet je jezelf als vrouw beschermen, want dit hele gedoe zou me als bijna dertiger echt no way een tweede keer overkomen. Bij het eerste ranzige, waarschijnlijk aftastende, grapje is iemand exit. Maarja, aan de levenservaring van bijna 30 zijn heb je als jongere zo weinig :+ En dat is precies waar deze gasten op kapitaliseren en wat het zo walgelijk maakt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:36 



 

Fitzroy schreef
Cayenne schreef


Ben je nou serieus of is dit een grapje?
Van dingen die niet door de beugel kunnen "een drama maken" vind ik nogal respectloos verwoord.
En dan ook nog verwachten dat mensen gewoon door gaan?

Wat ontzettend zwart wit gedacht...


Ik ben serieus, ja. Ik heb ook 1 x aangifte gedaan maar dat was toen ik van mijn fiets werd getrokken in het bos.
De overige keren waren bekenden. Ik kan mijn leven daardoor laten leiden en o, wat ben ik zielig dat dit mij overkomen is. Maar je kunt ook met een andere mindset ernaar kijken. Ja, rot dat het gebeurd is, maar door en er niet in blijven hangen.


Ik denk dat dit wel de grote denkfout is die veel vrouwen maken.

Waarschijnlijk heeft iedere vrouw wel te maken gehad met dit soort gedrag.

Ik ook. Variërend van ongewenste aanrakingen tot onder druk gezet worden om dingen tegen mijn zin te doen. De meeste dingen ben ik, achteraf, vlekkeloos doorheen gekomen.

Uiteindelijk is het 1 banketstaaf poedersuiker -dat niet eens heel heftig klinkt vergeleken met bovenstaande dingen- dat me beklijfde, m'n wereldbeeld in deed instorten, waarvoor ik in therapie moest, en dat eigenlijk alles op zijn kop heeft gezet.

De ernst van de daad zegt niets over de consequenties voor de slachtoffers. Dat jezelf iets meegemaakt hebt waar je goed uit kon komen, zegt niet dat dat andere vrouwen ook lukt (als ze iets minder ergs mee hebben gemaakt.). En precies dáárom moet er een absoluut zero-tolerance beleid zijn als het gaat om ongepast seksueel gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:53 



 
Profiel   

Ik denk dat alle vrouwen te maken krijgen in hun leven met seksuele intimidatie.

Maar hoe ga je dit voorkomen?

Het begint bij de ouders en de opvoeding.
Maar schijnbaar werkt dat niet bij alle jongens of doen niet alle ouders dit?


Laatst bijgewerkt door Electra63 op 18-01-22 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:01 



 
Profiel   

Stripe000 schreef
Ik vind het lastig wat te geloven
Vond Johnnie de mol echt wel oprecht overkomen gisteren maar had toch het idee dat hij veel meer weet
Linda wist natuurlijk ook veel meer.
Jaren geleden is dit al aan de orde geweest zoals al meerderen van jullie zeggen, daarbij heeft Jeroen dingen gedaan met hockey meisjes uit het Gooi die niet door de beugel kunnen waarvan ze ook op de hoogte is
En Linda is degene waarmee Lieke van Lexmond bedrogen is door deze perverse Jeroen
Dus dat Linda zo geschrokken is kan ik niet helemaal plaatsen .
Ze zal wellicht niet alles weten maar toch wel veel denk ik .

Natuurlijk moeten we donderdag afwachten maar dat heel de familie de mol hier ontzettend de mist mee in is gegaan lijkt me duidelijk
Jeroen had al lang geleden ontslag moeten hebben gekregen

Vond de twee dames bij Beau ontzettend moedig en goed hun verhaal doen .


Wat? Hockey meisjes ook nog??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:01 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ik denk dat alle vrouwen te maken krijgen in hun leven met seksuele intimidatie.

Maar hoe ga je dit voorkomen?

Het begint bij de ouders en de opvoeding.
Maar schijnbaar werkt dat niet bij alle jongens of doen niet alle ouders dit?

'
Ik denk dat dit te simpel is, het zit zo verweven in de maatschappij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:03 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Electra63 schreef
Ik denk dat alle vrouwen te maken krijgen in hun leven met seksuele intimidatie.

Maar hoe ga je dit voorkomen?

Het begint bij de ouders en de opvoeding.
Maar schijnbaar werkt dat niet bij alle jongens of doen niet alle ouders dit?

'
Ik denk dat dit te simpel is, het zit zo verweven in de maatschappij..


Dat weet ik wel zeker.

Daarom heb ik geprobeerd mijn dochters goed te informeren en zoveel mogelijk weerbaar te maken.
Dat heb je nog deels in eigen hand. Voor de rest moet je geluk/pech hebben, dat je niet op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats bent
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen