Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 

Electra63 schreef
Ik denk dat alle vrouwen te maken krijgen in hun leven met seksuele intimidatie.

Maar hoe ga je dit voorkomen?

Het begint bij de ouders en de opvoeding.
Maar schijnbaar werkt dat niet bij alle jongens of doen niet alle ouders dit?


Denk dat je er altijd een paar gekkies tussen blijft hebben. Punt is dat een dader een stuk meer slachtoffers kan maken, dan dat een slachtoffer daders heeft.

Oftewel. Je hebt misschien maar 1 dader nodig om 200 slachtoffers te hebben.
Daar kun je als maatschappij niet tegen op(voeden).

Jis_ schreef
Stripe000 schreef
Ik vind het lastig wat te geloven
Vond Johnnie de mol echt wel oprecht overkomen gisteren maar had toch het idee dat hij veel meer weet
Linda wist natuurlijk ook veel meer.
Jaren geleden is dit al aan de orde geweest zoals al meerderen van jullie zeggen, daarbij heeft Jeroen dingen gedaan met hockey meisjes uit het Gooi die niet door de beugel kunnen waarvan ze ook op de hoogte is
En Linda is degene waarmee Lieke van Lexmond bedrogen is door deze perverse Jeroen
Dus dat Linda zo geschrokken is kan ik niet helemaal plaatsen .
Ze zal wellicht niet alles weten maar toch wel veel denk ik .

Natuurlijk moeten we donderdag afwachten maar dat heel de familie de mol hier ontzettend de mist mee in is gegaan lijkt me duidelijk
Jeroen had al lang geleden ontslag moeten hebben gekregen

Vond de twee dames bij Beau ontzettend moedig en goed hun verhaal doen .


Wat? Hockey meisjes ook nog??


Ja, dat hockey meisje valt wel mee.
Was een buitenechtelijke affaire. banketstaaf voor Linda.

Maar hockeymeisje was er erg trots op en heeft het verhaal aan de story verkocht met de mededeling dat zer betrekkelijk leuke herinneringen aan had en geen spijt.
Dan ben je dus een stomme banketstaaf, maar geen predator.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-22 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:10 



 
Profiel   

Menino schreef
Jis_ schreef

Wat? Hockey meisjes ook nog??


Ja, dat hockey meisje valt wel mee.
Was een buitenechtelijke affaire. banketstaaf voor Linda.

Maar hockeymeisje was er erg trots op en heeft het verhaal aan de story verkocht met de mededeling dat zer betrekkelijk leuke herinneringen aan had en geen spijt.
Dan ben je dus een stomme banketstaaf, maar geen predator.


Las Het net ja, 1 van die Gooise meiden. Ik kende die Jeroen, ondanks dat hij met Linda samen was, hiervoor helemaal niet. Gaat in deze dus gewoon om een affaire, geen aanranding gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:26 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Het begint bij de ouders en de opvoeding.
Maar schijnbaar werkt dat niet bij alle jongens of doen niet alle ouders dit?


Er is helemaal niet zoveel aandacht besteed aan de opvoeding en voorlichting voor jongens en mannen. En nog minder aan het herkennen van seksuele intimidatie en groepsdynamiek. Daar lijkt me nog een hele wereld te winnen. Ook hoe je ermee omgaat als zijdelings betrokkene is belangrijk.

Specifiek voor werkomgevingen: goede opleiding voor leidinggevenden in het herkennen van en omgaan met situaties zodat de situatie open genoeg blijft dat mensen dingen aan de orde durven stellen. Goede vertrouwenspersonen zijn belangrijk. En de normen, regels en verwachtingen moeten regelmatig herhaald en besproken worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:35 



 
Profiel   

Stripe000 schreef
Ik vind het lastig wat te geloven
Vond Johnnie de mol echt wel oprecht overkomen gisteren maar had toch het idee dat hij veel meer weet
Linda wist natuurlijk ook veel meer.
Jaren geleden is dit al aan de orde geweest zoals al meerderen van jullie zeggen, daarbij heeft Jeroen dingen gedaan met hockey meisjes uit het Gooi die niet door de beugel kunnen waarvan ze ook op de hoogte is
En Linda is degene waarmee Lieke van Lexmond bedrogen is door deze perverse Jeroen
Dus dat Linda zo geschrokken is kan ik niet helemaal plaatsen .
Ze zal wellicht niet alles weten maar toch wel veel denk ik .

Natuurlijk moeten we donderdag afwachten maar dat heel de familie de mol hier ontzettend de mist mee in is gegaan lijkt me duidelijk
Jeroen had al lang geleden ontslag moeten hebben gekregen

Vond de twee dames bij Beau ontzettend moedig en goed hun verhaal doen .


Ik vind Johnny de Mol ook een creep. Over hem gaan er ook genoeg verhalen rond.
Vast als grap bedoeld, maar Marlayne vond het duidelijk niet zo grappig.
https://www.youtube.com/watch?v=aHb-kheBc8o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:48 



 
Profiel   

Ik vind Johnny de Mol ook een creep. Over hem gaan er ook genoeg verhalen rond.
Vast als grap bedoeld, maar Marlayne vond het duidelijk niet zo grappig.
https://www.youtube.com/watch?v=aHb-kheBc8o[/quote]

Ja dat filmpje komt nu weer overal voorbij
Walgelijke vertoning waarvoor hij toen ook echt op zijn vingers is getikt en terecht

Denk dat heel die familie wel wat uit te leggen heeft ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:56 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Electra63 schreef
Het begint bij de ouders en de opvoeding.
Maar schijnbaar werkt dat niet bij alle jongens of doen niet alle ouders dit?


Er is helemaal niet zoveel aandacht besteed aan de opvoeding en voorlichting voor jongens en mannen. En nog minder aan het herkennen van seksuele intimidatie en groepsdynamiek. Daar lijkt me nog een hele wereld te winnen. Ook hoe je ermee omgaat als zijdelings betrokkene is belangrijk.

Specifiek voor werkomgevingen: goede opleiding voor leidinggevenden in het herkennen van en omgaan met situaties zodat de situatie open genoeg blijft dat mensen dingen aan de orde durven stellen. Goede vertrouwenspersonen zijn belangrijk. En de normen, regels en verwachtingen moeten regelmatig herhaald en besproken worden.


Ja dat lijkt mij ook een goed plan.
Wij hebben alleen de basis van voortplanting gehad maar niks over seksuele intimidatie of seksueel geweld.
Alleen dat je geen naaktfoto's moet versturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:58 



 
Profiel   

Stripe000 schreef
Denk dat heel die familie wel wat uit te leggen heeft ja.


Dat was een mislukte grap van 2 jaar geleden. Daar heeft hij z'n excuses voor aangeboden.

Dat is toch iets heel anders dan stelselmatig misbruiken en intimideren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:01 



 
Profiel   

Stripe000 schreef
Ja dat filmpje komt nu weer overal voorbij
Walgelijke vertoning waarvoor hij toen ook echt op zijn vingers is getikt en terecht

Denk dat heel die familie wel wat uit te leggen heeft ja.


Ik denk dat heel die familie al heel lang niet (meer) in de realiteit leeft.
Als je al heel lang in een circuitje zit waarbij dit soort gedrag gewoon gevonden wordt dan ga je het zelf ook gewoon vinden. Dat verklaart ook waarom Jeroen Rietbergen, weliswaar op zijn vingers is getikt, maar er verder geen gevolgen aan verbonden zijn. Men vind het blijkbaar toch niet zo erg allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:03 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ik vind Johnny de Mol ook een creep. Over hem gaan er ook genoeg verhalen rond.
Vast als grap bedoeld, maar Marlayne vond het duidelijk niet zo grappig.
https://www.youtube.com/watch?v=aHb-kheBc8o


Ik kende dit filmpje dus helemaal niet..
Wat probeert hij daar te doen en waarom moet dat grappig zijn? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:09 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Babootje schreef
Ik vind Johnny de Mol ook een creep. Over hem gaan er ook genoeg verhalen rond.
Vast als grap bedoeld, maar Marlayne vond het duidelijk niet zo grappig.
https://www.youtube.com/watch?v=aHb-kheBc8o


Ik kende dit filmpje dus helemaal niet..
Wat probeert hij daar te doen en waarom moet dat grappig zijn? :?


Hij probeert de kandidaat van de tegenpartij af te leiden in de hoop dat hij fouten maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:10 



 
Profiel   

Vroeger kreeg je van je ouders te horen geen snoepjes van vreemde mannen aan nemen en niet met vreemden mee gaan. Dat was het

Weet niet hoe dat nu gedaan word. Ik heb geen kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:12 



 
Profiel   

Foutje quote

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:44 



 
Profiel   

Babootje schreef
Stripe000 schreef
Ja dat filmpje komt nu weer overal voorbij
Walgelijke vertoning waarvoor hij toen ook echt op zijn vingers is getikt en terecht

Denk dat heel die familie wel wat uit te leggen heeft ja.


Ik denk dat heel die familie al heel lang niet (meer) in de realiteit leeft.
Als je al heel lang in een circuitje zit waarbij dit soort gedrag gewoon gevonden wordt dan ga je het zelf ook gewoon vinden. Dat verklaart ook waarom Jeroen Rietbergen, weliswaar op zijn vingers is getikt, maar er verder geen gevolgen aan verbonden zijn. Men vind het blijkbaar toch niet zo erg allemaal.



Onzin komt in alle lagen van de bevolking toe

Van Epstein tot Hugh Heffner
Van Kim Holland tot Prins Bernard

En in biblebelt genoeg vaders die zich vergrijpen aan hun kinderen ik kan zo 6 families aanwijzen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:46 



 
Profiel   

Maar dat zegt Babootje toch ook helemaal niet? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:48 



 
Profiel   

tita schreef
Babootje schreef


Ik denk dat heel die familie al heel lang niet (meer) in de realiteit leeft.
Als je al heel lang in een circuitje zit waarbij dit soort gedrag gewoon gevonden wordt dan ga je het zelf ook gewoon vinden. Dat verklaart ook waarom Jeroen Rietbergen, weliswaar op zijn vingers is getikt, maar er verder geen gevolgen aan verbonden zijn. Men vind het blijkbaar toch niet zo erg allemaal.



Onzin komt in alle lagen van de bevolking toe

Van Epstein tot Hugh Heffner
Van Kim Holland tot Prins Bernard

En in biblebelt genoeg vaders die zich vergrijpen aan hun kinderen ik kan zo 6 families aanwijzen

Ik neem aan dat je de politie over die vaders ingelicht hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:48 



 
Profiel   

Neuhhhh ….. ik heb geen bewijs ….nogmaals slachtoffers kunnen alleen zichzelf helpen.

Maar ik weet nog heel goed toen ik nog op de basisschool zat…en een speelvriendinnetje die vertelde dat haar broertje soms in haar broekje zat en als haar vader dat zag dan zei ie niks.
Ik ….ik…. Ja kweet niet…stond er niet bij stil

Wat moest ik …ik was 5-7-8…. Ik mocht daar niet meer spelen heb tegen mijn ouders gezegd velen jaren later kwam de ellende keer in krantje … en mijn moeder stond in dorp winkel dus we hoorden genoeg.

Zo wordt de een down- jongen opgesloten in een verwarmde schuur hij mag alleen in de avond even naar buiten…..zodat niemand hem ziet
Mensen zijn extreem gelovig hebben 14 kinderen dus een tehuis is geen optie …fout van God in daglicht zetten ook niet.

Politie weet het maar ja is niet strafbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:56 



 
Profiel   

Ik vind deze indianenverhalen eigenlijk best wel vreemd en offtopic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:02 



 
Profiel   

tita schreef
Neuhhhh ….. ik heb geen bewijs ….nogmaals slachtoffers kunnen alleen zichzelf helpen.

Maar ik weet nog heel goed toen ik nog op de basisschool zat…en een speelvriendinnetje die vertelde dat haar broertje soms in haar broekje zat en als haar vader dat zag dan zei ie niks.
Ik ….ik…. Ja kweet niet…stond er niet bij stil

Wat moest ik …ik was 5-7-8…. Ik mocht daar niet meer spelen heb tegen mijn ouders gezegd velen jaren later kwam de ellende keer in krantje … en mijn moeder stond in dorp winkel dus we hoorden genoeg.

Zo wordt de een down- jongen opgesloten in een verwarmde schuur hij mag alleen in de avond even naar buiten…..zodat niemand hem ziet
Mensen zijn extreem gelovig hebben 14 kinderen dus een tehuis is geen optie …fout van God in daglicht zetten ook niet.

Politie weet het maar ja is niet strafbaar



Als je met bewijzen komt over het verhaal van de jongen met down syndroom en dit bekend wordt heb je ook heel Nederland op de kop hoor. Nederland stond ook op zen kop met verhalen waarbij mensen met een verstandelijke beperking vastgeketend zaten aan de muur wat ook een aantal jaar geleden nog werd gedaan.

Ik vindt het nogal niet verstandig dat je dit zonder bewijzen naar buiten gooit op een online forum. Je kan daar logisch ook heel veel gezeik mee krijgen al zit de andere partij zo fout als maar kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:08 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Shiloh schreef
Beste “consent” uitleg ever. Zo ingewikkeld is het niet:

https://youtu.be/HGa-Js_-p5w

Zolang mannen (en vrouwen net zo goed trouwens, want laten we niet doen of grensoverschrijdend gedrag maar 1 kant op gaat) dit respecteren en de andere partij ook duidelijk is, is het best simpel.

Al heb je dan ook nog een groep mensen die zich hebben laten meenemen in hun hormonen en achteraf ineens spijt hebben en dan de schuld aan de ander geven.

Toestemming is niet zo complex, maar je hebt ook zeker zelf de verantwoordelijkheid om die toestemming in te trekken op het moment dat je je niet comfortabel meer voelt.


En jij oordeelde niet tot er duidelijkheid was.

Maar hier hebben de vrouwen ineens "toestemming gegeven" en hebben ze zich laten mee slepen door hun hormonen?


Wouw. Jij kan goed woorden in de mond leggen. Waar heb ik in die post ook maar enigszins een link gelegd met de vrouwen waar het bij de voice over gaat?

Júist. Nergens. Dat maak jij er van.

Dat “een groep mensen” ineens “deze vrouwen hier” wordt vind ik…. Bijzonder. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:10 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Maar de heisa omdat iemand zegt dat je een geil broekje aan hebt? En daar dan zo overstuur van te zijn? Kom op zeg, laat dat niet gebeuren.
En natuurlijk is die Jeroen een k.lootzak. Maar om daar zo overstuur van te zijn?


Dit is toch echt wat jij zegt Electra.
Los van dat het niet aan jou is om te bepalen van welke opmerking je overstuur mag zijn, was zij niet overstuur van deze opmerking. Dus nee, je hebt niet zo goed naar haar geluisterd.
Zij dacht op dat moment wtf >;) maar heeft het los gelaten. Ze gaf duidelijk aan dat zij zelf niet zoveel problemen heeft ondervonden want ze woonde relatief in de buurt en ging savonds naar huis.
Juist dáárom kan zij woordvoerder zijn namens alle meiden en vrouwen die erger gekwetst zijn en die, om wat voor reden dan ook, niet willen of durven spreken.
De wetenschap wat hen is overkomen en wat de gevolgen nog steeds zijn, en het zien van Nienke die het nog zoveel moeite kost om over haar ervaringen te praten, maakte haar zo boos dat ze emotioneel werd.
Dat vind ik helemaal niet vreemd. Ik voelde die emotie van Nienke ook, en de herinneringen aan wat mijzelf is overkomen waren opeens weer aan de oppervlakte.
Gebeurtenissen waar ik absoluut niet dagelijks aan denk, maar die nog steeds emotie oproepen als ze boven komen drijven.
Ben ik dan "geen weerbare vrouw"? Was ik "niet goed opgevoed" omdat ik niet assertief reageerde? En notabene al wel volwassen was?
Is het niet erg genoeg dat ik zelf altijd ben blijven denken "had ik maar dit gezegd of dat gedaan"? wat voegt het toe om ook nog van de buitenwereld te moeten horen dat mijn reactie destijds niet goed was?
Om je kwetsbare verhaal te kunnen doen is veiligheid nodig. Die veiligheid wordt weggenomen door dat soort veroordelende reacties en door slecht luisteren.


Laatst bijgewerkt door Nikass op 18-01-22 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:43 



 
Profiel   

Diepe buiging voor Nikass.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:48 



 
Profiel   

@Nikass _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:50 



 
Profiel   

Inderdaad, die veiligheid is waar het om gaat. Ik snap die behoefte van sommige mensen om juist nog even een trap na te geven echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:54 



 
Profiel   

En ik snap de beredenering van vele hier ook niet.
De 'daders' (tussen haakjes omdat het nog aangetoond moet worden) zijn onschuldig tot anders bewezen.
Maar de 'slachtoffers' (zelfde reden) liegen of maken het veel groter dan dat het is????? Dus dan zou het toch ook hetzelfde moeten zijn??? Slachtoffer tot het tegenovergestelde is bewezen? >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:06 



 
Profiel   

Shiloh schreef
BeFunny schreef
Beste “consent” uitleg ever. Zo ingewikkeld is het niet:

https://youtu.be/HGa-Js_-p5w

Zolang mannen (en vrouwen net zo goed trouwens, want laten we niet doen of grensoverschrijdend gedrag maar 1 kant op gaat) dit respecteren en de andere partij ook duidelijk is, is het best simpel.

Al heb je dan ook nog een groep mensen die zich hebben laten meenemen in hun hormonen en achteraf ineens spijt hebben en dan de schuld aan de ander geven.

Toestemming is niet zo complex, maar je hebt ook zeker zelf de verantwoordelijkheid om die toestemming in te trekken op het moment dat je je niet comfortabel meer voelt.


En jij oordeelde niet tot er duidelijkheid was.

Maar hier hebben de vrouwen ineens "toestemming gegeven" en hebben ze zich laten mee slepen door hun hormonen?


Wouw. Jij kan goed woorden in de mond leggen. Waar heb ik in die post ook maar enigszins een link gelegd met de vrouwen waar het bij de voice over gaat?

Júist. Nergens. Dat maak jij er van.

Dat “een groep mensen” ineens “deze vrouwen hier” wordt vind ik…. Bijzonder. |o


Wat is dan jou motivatie om het juist hier te hebben over een groep mensen die zich hebben laten mee nemen door hun emoties en spijt hebben en dan ook nog de schuld aan iemand anders geven?

Je zal maar met een knoop in je maag rondlopen en je verhaal niet durven uiten en dan dit lezen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen