Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 
Profiel   

Ik reageerde gewoon op de consent discussie, mijn punt was vooral dat men de neiging heeft om de verantwoordelijkheid bij de man te leggen, terwijl beide deelnemers evenveel verantwoordelijkheid hebben om te communiceren en die communicatie te respecteren. (In een gelijkwaardige situatie, laat dat ook duidelijk zijn)

Maar los daarvan heb ik mijn standpunt in mijn enige andere post in dit topic haar fijn uitgelegd. In het geval van die Jeroen is het helder. Hij heeft immers zelf bekend.

Maar er is ook een aangifte richting Ali B, die ontkent. Of dat een legitiem slachtoffer is en Ali B is te ver gegaan, of het is iemand die interessant wil doen en wil meeliften is nog afwachten. Dat oordeel hoort niet thuis bij het publiek. Als hij schuldig is hoort hij alles te krijgen wat hem toe zou komen, maar als hij onschuldig is dan komt hij nooit meer van deze beschuldiging af.

Believe all women? Nee. Sorry. Maar nee. Niet een random persoon op zijn blauwe ogen.

Kun je boos op me worden, maar je kunt beter boos worden op alle mensen die ooit hebben gelogen over dit soort dingen. Die zijn er ook genoeg.


Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-01-22 19:03, in het totaal 3 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:20 



 
Profiel   

blote ogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:21 



 
Profiel   

Babootje schreef
blote ogen?


:Y) }:0 Blauwe ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:23 



 
Profiel   

Onterecht beschuldigd worden is óók heel erg en dus moet je als buitenstaander een beetje op je woorden letten. Ik vind het daarom ook niet zo netjes hoe er in RTL Boulevard en SBS6 Shownieuws wordt gespeculeerd. (Een serieus gesprek in een talkshow vind ik wel iets anders).
Ik vond bijvoorbeeld de grap over Marco Borsato in de oudejaarsconference van Peter Pannekoek nogal discutabel.
Dan denk ik: waarom is het nodig iemand zo te typeren met iets waarvan hij verdacht wordt, maar waar we allemaal nog niet het fijne weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:34 



 
Profiel   

Ik vind ook, iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Met zulke zaken is het wél goed dat eventuele slachtoffers (en potentiële nieuwe slachtoffers) beschermt en gehoord worden. Dus opnames staken, iemand schorsen e.d. is belangrijk omdat als het mis is, het moet stoppen en niet moet escaleren. Daarom ga je er tot zoverre àltijd vanuit dat het waar is!!
Zeker met zoveel mensen die naar voren zijn gekomen. Ikzelf vind trouwens de uitzending van boos niet voldoende wbt Ali b. bijvoorbeeld. Hier is strafrechtelijk onderzoek of hoe je het ook precies moet noemen nodig.

En pas dan krijg je een veroordeling etc. Eerder dan dat.. Is voor mij de verdachte dader ook niet 'kapot'. Wel verdacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:47 



 
Profiel   

Ook ik vind dat Ali onschuldig is tot het tegendeel bewezen. Maar dat geld ook voor het slachtoffer en misschien zijn ze zelfs beide slachtoffer.

Het zou zomaar kunnen dat de grote schuldige nog bekend moet worden.

Ik blijf het vreemd vinden dat Rietbergen mocht blijven werken bij the voice. Onbegrijpelijk. Maar hier moeten we ook nog veel meer over horen.

En dat zegt niks over wat die vrouwen allemaal hebben moeten doorstaan. Gezien de bekentenis van Rietbergen gaat het Iig niet om vrouwen die hem onterecht beschuldigen. Dus het is gewoon ongepast om te praten over vrouwen die daar over liegen of die dat doen om aandacht te krijgen of zelfs dat het hun eigen schuld is omdat ze niet duidelijk genoeg zijn. Laat eerst maar duidelijk worden wat er allemaal speelt daar bij die Talpa kliek. En laat de slachtoffers wat ze tot het tegendeel bewezen is gewoon zijn ook hun verhaal doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:57 



 
Profiel   

Ik zat nog eens te denken aan die dame bij beau, die door Jeroen was meegenomen naar 'andere' studio's. Hoe fout dat eigenlijk al was.

Ik heb zelf een functie waar ik regelmatig co's, anios en aio's op sleeptouw neem. Die afhankelijk zijn van mijn informatie, begeleiding en beoordeling voor hun opleiding en carrière. Zitten soms best leuke kerels tussen. Maar om dan te zeggen, hey ga je mee ik kan je die andere spreekkamers laten zien. Om ze vervolgens bij hun zaakje te grijpen of ze te verleiden... :( Ik kan mij zo niet voorstellen dat je zo weinig moraliteit, proffesionaliteit en integriteit hebt! Ze zitten verdorie niet in de kroeg maar op hun werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:59 



 
Profiel   

En ik ben heel benieuwd wat de omroepen er zelf mee gaan doen. Want als ik de verantwoordelijkheid van de veiligheid van the voice kandidaten had gehad, zou dit alles wel als een flinke schop tegen m'n kop voelen. Hoe is het mogelijk dat er zoveel is gebeurd waar geen weet van was, hoe kan het dat deze mensen er wel mee naar Boos gaan en niet naar iemand 'intern'??

En ik ben heel benieuwd wat er is veranderd nadat in? 2013? Het eerdere schandaal rietbergen naar buiten kwam. Hoewel ik niet precies weet wat dat inhield, was dat iig een of meerdere relaties die niet konden. Als er toen niks is veranderd... Dan vind ik daar wat van :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:06 



 
Profiel   

Rytir schreef
Ik zat nog eens te denken aan die dame bij beau, die door Jeroen was meegenomen naar 'andere' studio's. Hoe fout dat eigenlijk al was.

Ik heb zelf een functie waar ik regelmatig co's, anios en aio's op sleeptouw neem. Die afhankelijk zijn van mijn informatie, begeleiding en beoordeling voor hun opleiding en carrière. Zitten soms best leuke kerels tussen. Maar om dan te zeggen, hey ga je mee ik kan je die andere spreekkamers laten zien. Om ze vervolgens bij hun zaakje te grijpen of ze te verleiden... :( Ik kan mij zo niet voorstellen dat je zo weinig moraliteit, proffesionaliteit en integriteit hebt! Ze zitten verdorie niet in de kroeg maar op hun werk.


Dat is het juist ook , je werkplek is een plek waar het verplicht is dat de werkgever zorgt voor veiligheid wat overigens ook verplicht is. Ik las een artikel op Nos dat er in de sectoren zoals de tv wereld maar ook theater , kunst en zoveel meer in die sector de regels omtrent veiligheid en gedrag niet echt duidelijke richtlijnen hebben waardoor dit daar ook veel meer voorkomt dan dat wij weten.

Mijn zusje zit ook in de theater wereld , maar nu voor het eerst vraag ik mij af of zij er ook al eens mee te maken heeft gehad. Ik vindt het namelijk wel een beetje een vreemde wereld waar soms dingen worden gevraagd wat al ver over mijn grens zou gaan en dan gaat het nog niet eens over aanranding of seksuele benadering. Maar volgens mij moeten we die sectoren eens flink over de kop gaan gooien en regels en protocollen voor gaan opstellen.

Zo ken ik ook een verhaal van een plek waar ik werkte waar een werknemer vrouwelijke stagiaires seksueel getinte berichten stuurde. Op staande voet ontslagen zoals het hoort!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:18 



 
Profiel   

Als zo iemand het altijd een beetje in het geniep doet, waar niemand anders er bij is.... dan kan ik me wel voorstellen dat degenen die het overkomt, niet "de zeurpiet" willen zijn en het best onder elkaar kan gonzen van de verhalen zonder dat meer hoogstaande mensen dat te horen krijgen..... in eerste instantie.

Maar dan zit vooral dáár de grote fout: dat de drempel blijkbaar te hoog is om van dit soort gedrag melding te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:18 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ik denk dat alle vrouwen te maken krijgen in hun leven met seksuele intimidatie.

Maar hoe ga je dit voorkomen?

Het begint bij de ouders en de opvoeding.
Maar schijnbaar werkt dat niet bij alle jongens of doen niet alle ouders dit?

Dit ben ik met je eens. Ook ik heb er mee te maken gehad en het was eng en het maakte me ook woest (maar heb er geen trauma van).
Dat was in privésfeer. Niet dat ik dat goed vind of praat.. maar bij the voice hadden de heren zich professioneel moeten opstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:52 



 
Profiel   

pmarena schreef
Maar dan zit vooral dáár de grote fout: dat de drempel blijkbaar te hoog is om van dit soort gedrag melding te maken.


In best wel veel van dit soort situaties is er gewoon wel melding gemaakt, maar wordt er vervolgens niets mee gedaan. Dit weet ik niet bij de Voice want dat zal in de reportage wel duidelijk worden, maar in allerlei andere misstanden (er zijn orkesten, scholen, bedrijven) is er vaak best wel een patroon te herkennen.

Een belangrijk punt daarin is dat in dergelijke gevallen de meldingen bijna altijd als individueel incident beoordeeld en bekeken worden maar niet als patroon. En daarna worden ze allemaal 1 voor 1 ook weer weggestreept, met de argumenten die je ook in dit topic steeds terugziet. (We weten niet wat er gebeurd is, misschien heeft ze zelf ook niet handig gereageerd, iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, etc.)
Vervolgens worden veel van die meldingen ook niet doorgezet tot klacht of aangifte, omdat de slachtoffers die de melding doen meestal niet weten dat ze in de verste verte niet de enige zijn, en ze dat ook niet verteld wordt.
En vervolgens gebeurt er niets. Dat is niet omdat de slachtoffers zich niet uitspreken - niet alle slachtoffers doen dat maar heel veel maken wel degelijk ergens melding van. Het probleem is veel vaker dat de signalen die er wel zijn door andere gewoon niet serieus worden opgepakt. Want het zal wel dit, of het zal wel dat.

Kijk je terug, dan blijkt meestal dat er al talloze keren zijn waarop men ook eerder had kunnen weten dat er dingen mis waren. En het veranderen van de omgang met seksuele intimidatie zou dan ook veel meer moeten gaan over het veranderen van de houding van de tussenlaag, niet over de weerbaarheid van individuele slachtoffers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:38 



 
Profiel   

Nikass schreef
Onterecht beschuldigd worden is óók heel erg en dus moet je als buitenstaander een beetje op je woorden letten. Ik vind het daarom ook niet zo netjes hoe er in RTL Boulevard en SBS6 Shownieuws wordt gespeculeerd. (Een serieus gesprek in een talkshow vind ik wel iets anders).
Ik vond bijvoorbeeld de grap over Marco Borsato in de oudejaarsconference van Peter Pannekoek nogal discutabel.
Dan denk ik: waarom is het nodig iemand zo te typeren met iets waarvan hij verdacht wordt, maar waar we allemaal nog niet het fijne weten?

Precies dit!
Die daders zijn op deze manier min of meer al gestraft ook he want die kunnen zich niet meer in het openbaar begeven en zijn hun werk, partner/gezin ook kwijt.

En als het alles bewezen is dan is dat dikke eigen schuld he. Maar zolang er niks bewezen is dan moet media ook alles eens niet zo op ruien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:40 



 
Profiel   

Sintara schreef
En ik ben heel benieuwd wat de omroepen er zelf mee gaan doen. Want als ik de verantwoordelijkheid van de veiligheid van the voice kandidaten had gehad, zou dit alles wel als een flinke schop tegen m'n kop voelen. Hoe is het mogelijk dat er zoveel is gebeurd waar geen weet van was, hoe kan het dat deze mensen er wel mee naar Boos gaan en niet naar iemand 'intern'??

En ik ben heel benieuwd wat er is veranderd nadat in? 2013? Het eerdere schandaal rietbergen naar buiten kwam. Hoewel ik niet precies weet wat dat inhield, was dat iig een of meerdere relaties die niet konden. Als er toen niks is veranderd... Dan vind ik daar wat van :j


In 2013 is Rietbergen vreemd gegaan met een 19 jarige hockeyster (één van de echte Gooise meisjes) dat was echter met wederzijdse toestemming dus gaat om vreemdgaan. Alles eromheen verder zijn geruchten. In 2016 heeft er wel iets plaats gevonden waarvoor hij naar therapie is gestuurd. Maar daarmee stopte het niet zoals nu blijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:19 



 
Profiel   

Het is natuurlijk inherent aan het bn-er zijn dat je meer in de picture komt. Dat is de keerzijde van de roem denk ik. En als bn-er/politicus/lid van het koningshuis zou je dus nog meer als een ander op je tellen moeten passen. Het tegenovergestelde is vaak het geval helaas.
Maar iemand die verdacht wordt, wordt meestal alvast op voorhand publiekelijk veroordeeld. Dat je er in je eigen huiskamer zo over praat is natuurlijk begrijpelijk en niet erg, maar op TV is een ander verhaal.
Dat zie je nu bijvoorbeeld bij die opmerking van Albert Verlinde over Humberto Tan.
En dan wordt er bijvoorbeeld bij boulevard steeds gezegd "we gaan er niet over speculeren" terwijl ze natuurlijk niks anders doen dan het steeds maar in de aandacht brengen.

Overigens wordt in de Nederlandse rechtspraak de omstandigheden van een dader meegenomen in de afweging van de strafmaat. Als iemand dus al heel veel negatieve consequenties heeft gekregen door zijn bekendheid kan dat er toe leiden dat de straf wat milder uitvalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:36 



 
Profiel   

Nikass schreef
Het is natuurlijk inherent aan het bn-er zijn dat je meer in de picture komt. Dat is de keerzijde van de roem denk ik. En als bn-er/politicus/lid van het koningshuis zou je dus nog meer als een ander op je tellen moeten passen. Het tegenovergestelde is vaak het geval helaas.
Maar iemand die verdacht wordt, wordt meestal alvast op voorhand publiekelijk veroordeeld. Dat je er in je eigen huiskamer zo over praat is natuurlijk begrijpelijk en niet erg, maar op TV is een ander verhaal.
Dat zie je nu bijvoorbeeld bij die opmerking van Albert Verlinde over Humberto Tan.
En dan wordt er bijvoorbeeld bij boulevard steeds gezegd "we gaan er niet over speculeren" terwijl ze natuurlijk niks anders doen dan het steeds maar in de aandacht brengen.

Overigens wordt in de Nederlandse rechtspraak de omstandigheden van een dader meegenomen in de afweging van de strafmaat. Als iemand dus al heel veel negatieve consequenties heeft gekregen door zijn bekendheid kan dat er toe leiden dat de straf wat milder uitvalt.

Die zouden juist harder gestraft moeten worden omdat ze een voorbeeldfunctie hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:30 



 
Profiel   

anjali schreef
Nikass schreef
Het is natuurlijk inherent aan het bn-er zijn dat je meer in de picture komt. Dat is de keerzijde van de roem denk ik. En als bn-er/politicus/lid van het koningshuis zou je dus nog meer als een ander op je tellen moeten passen. Het tegenovergestelde is vaak het geval helaas.
Maar iemand die verdacht wordt, wordt meestal alvast op voorhand publiekelijk veroordeeld. Dat je er in je eigen huiskamer zo over praat is natuurlijk begrijpelijk en niet erg, maar op TV is een ander verhaal.
Dat zie je nu bijvoorbeeld bij die opmerking van Albert Verlinde over Humberto Tan.
En dan wordt er bijvoorbeeld bij boulevard steeds gezegd "we gaan er niet over speculeren" terwijl ze natuurlijk niks anders doen dan het steeds maar in de aandacht brengen.

Overigens wordt in de Nederlandse rechtspraak de omstandigheden van een dader meegenomen in de afweging van de strafmaat. Als iemand dus al heel veel negatieve consequenties heeft gekregen door zijn bekendheid kan dat er toe leiden dat de straf wat milder uitvalt.

Die zouden juist harder gestraft moeten worden omdat ze een voorbeeldfunctie hebben.


Dat slaat nergens op en geeft rechtsongelijkheid. Iedereen die, om wat voor reden dan ook, een BN'r is moet dus een volmaakt mens zijn? En wie bepaalt dan welke personen een 'voorbeeld' rol hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:02 



 
Profiel   

@Charley: maar eerst wordt gezegd dat de straffen voor bekende personen milder zouden moeten uitvallen omdat het al impact op hun bekendheid heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:21 



 
Profiel   

Dus dan kom je met zo'n tegenargument?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:24 



 
Profiel   

anjali schreef
@Charley: maar eerst wordt gezegd dat de straffen voor bekende personen milder zouden moeten uitvallen omdat het al impact op hun bekendheid heeft.


Ik lees nergens dat straffen 'milder' moeten! uitvallen. De rechter kan! de straf milder laten uitvallen. Maar dat is dan aan de rechter om te besluiten, die dat doet op basis van alle omstandigheden.
Mocht je verdachte zijn in een zaak, en je bent ook een bekend persoon, dan heb je door je bekendheid meer negatieve aandacht, dan een totaal onbekende persoon die van het zelfde verdacht wordt.
Het heeft dus door ipv op hun bekendheid meer impact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:25 



 
Profiel   

anjali schreef
@Charley: maar eerst wordt gezegd dat de straffen voor bekende personen milder zouden moeten uitvallen omdat het al impact op hun bekendheid heeft.


Dat staat er niet Anjali.
Iedereen is voor de wet gelijk en je wordt dus niet anders behandeld omdat je bn-er bent.
Bij elke verdachte worden de persoonlijke omstandigheden meegewogen. Dat is een heel goede, humane kant van onze rechtspraak.

Iets anders: ik lees dat de vrouw van AliB niet meer bij zijn rekeningen kan komen. Als dat zo is, wat is dan een reden om zoiets te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:12 



 
Profiel   

Omdat ze niet mag zien, aan wie hij zijn geld besteedt := ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:21 



 
Profiel   

Maar ze stond toch achter hem? Maak je jezelf zo niet juist verdacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:22 



 
Profiel   

Nikass schreef
Iets anders: ik lees dat de vrouw van AliB niet meer bij zijn rekeningen kan komen. Als dat zo is, wat is dan een reden om zoiets te doen?

Dat verhaal is begonnen op roddelpraat.nl , ook dat ze gaan scheiden en dat zij het huis uit moest omdat de rekeningen zijn geblokkeerd.
Oh ja, dat Ali B is ondergedoken in Dubai, terwijl iedereen gewoon al wist/weet waar hij zit (dat heet geen onderduiken meer).
Heerlijk die roddelpraat.

Citaat
Terwijl in Nederland het The Voice schandaal steeds groter wordt is er eentje erg afwezig op een ontkenning na: Ali B. Dat komt omdat de slissende rapper zit ondergedoken in Dubai. Roddelpraat heeft een foto van het huis gekregen van een inwoner van het woestijnstaatje (en het is niet die bipolaire cokejunk).

De vrouw van B schijnt het pand te hebben verlaten, aangezien ze geen toegang meer heeft tot zijn bankrekeningen. Dat betekent in grote mensen taal een scheiding. Enfin, Ali’s onderduikadres staat trouwens ook te koop voor maar 5 miljoen eurootjes. Misschien leuk voor Marco.


Laatst bijgewerkt door Brainless op 19-01-22 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:30 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd waar dat gelezen wordt, want verder dan een vage internetpagina die zichzelf iets met 'roddels' noemt, kom ik niet...

Edit: juist, roddelpraat..

is dat nu een nieuwsbron ineens :?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen