Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:04

[***] schreef:
Shiloh schreef:


En dat baseer je op wat precies? Hoe bepalen ze hoeveel er onschuldig waren dan? De kans doet er ook niet zo toe. Het feit is dat het gebeurd.

Net als dat ik het typisch vind dat het steeds gaat over mannen die vrouwen misbruiken. Alsof vrouwen niet net zo goed mannen kunnen aanranden of mishandelen of weet ik wat.


Vind je dat raar in dit topic? Waarin het gaat om de dingen rondom the voice, waarbij tot nu toe alleen verhalen over mannen naar buiten zijn gekomen?


Alsof dat alleen iets is wat in dit topic gebeurd of bij dit verhaal en niet altijd overal als het gaat over (sexueel) geweld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:06

Shiloh schreef:
Alsof dat alleen iets is wat in dit topic gebeurd of bij dit verhaal en niet altijd overal als het gaat over (sexueel) geweld.


Kijk dan eens in het andere topic over seksueel geweld, daar wordt het toch echt wel een paar keer benoemd.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:11

[***] schreef:
Shiloh schreef:
Alsof dat alleen iets is wat in dit topic gebeurd of bij dit verhaal en niet altijd overal als het gaat over (sexueel) geweld.


Kijk dan eens in het andere topic over seksueel geweld, daar wordt het toch echt wel een paar keer benoemd.


Dus omdat het door anderen ook wel eens benoemd word mag ik het niet typisch vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:13

Shiloh schreef:
[***] schreef:

Kijk dan eens in het andere topic over seksueel geweld, daar wordt het toch echt wel een paar keer benoemd.


Dus omdat het door anderen ook wel eens benoemd word mag ik het niet typisch vinden?


Dat mag best, maar jij zegt dat het steeds gaat over mannen die vrouwen misbruiken en niet andersom maar daar is ook steeds meer aandacht voor.

Lestrange01

Berichten: 2801
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:13

Er zijn toch ook geen mannelijke slachtoffers naar voren gekomen? Ik vind het helemaal niet typisch, er zijn namelijk maar heel weinig vrouwelijke verkrachters. Het overgrote deel van de mannen worden door andere mannen verkracht.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:14

[***] schreef:
Shiloh schreef:

Dus omdat het door anderen ook wel eens benoemd word mag ik het niet typisch vinden?


Dat mag best, maar jij zegt dat het steeds gaat over mannen die vrouwen misbruiken en niet andersom maar daar is ook steeds meer aandacht voor.


Niet voldoende naar mijn mening. En dat begint met het taalgebruik als er in zijn algemeenheid discussies worden gevoerd en argumenten worden aangedragen. Dat was de enige reden dat ik het noemde. Als een zijdelingse opmerking. Mag je een hele discussie van maken als je wilt… maar maak er niet iets ingewikkelders van als dat de opmerking bedoeld was.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:17

Shiloh schreef:
En dat baseer je op wat precies? Hoe bepalen ze hoeveel er onschuldig waren dan?


Onderzoeken zoals vragenlijsten over dit onderwerp. Waarmee men bijvoorbeeld in kan schatten wat de ordegroottes zijn van ongepast gedrag, ongewenste intimiteiten, aanranding, ongewenste berichtjes, aanranding en verkrachting.

En dan kijken naar bv het aantal aangiftes, de uitkomst van die aangiftes, de keren dat aangiftes vals bevonden worden, etc.

Daarmee kun je tot schattingen komen van dit soort zaken. En dan kom je alleen al rekenend uit dat er veel meer vrouwen slachtoffer worden van seksueel misbruik dan mannen van valse aangifte. Als je dan nog bepaalde situaties apart neemt die het meest voorkomen bij valse aangiften (uit mijn hoofd zijn dat aangiften die niet door de persoon zelf gedaan zijn, voogdijzaken en als onderdeel van andere strafrechtelijke processen) dan blijft over dat het totaal misleidend is om bij dit soort ernstige beschuldigingen te beginnen bij het mogelijk liegen van de slachtoffers.

Citaat:
De kans doet er ook niet zo toe. Het feit is dat het gebeurd.

Tuurlijk doet dat er veel toe.

Citaat:
Net als dat ik het typisch vind dat het steeds gaat over mannen die vrouwen misbruiken. Alsof vrouwen niet net zo goed mannen kunnen aanranden of mishandelen of weet ik wat.


Ook daar: cijfers. Vrouwen kunnen ongetwijfeld theoretisch net zo goed misbruiken als mannen, maar de praktijk is dat het veeeeel minder gebeurt. Bij slachtoffers ligt het wat ingewikkelder: ook jonge mannen kunnen slachtoffer zijn, en zijn dat vaker dan we weten, en dat heeft weer eigen kenmerken. (En als daar nog veel is wat niet is uitgesproken dan verdient dat ook aandacht.)
Maar hier gaat het voor zover bekend om vrouwen die het slachtoffer zijn en mannen die beschuldigd worden, en dat is niet bepaald uniek, dus dat lijkt me hier het meest van toepassing.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:21

Shadow0 schreef:
Citaat:
De kans doet er ook niet zo toe. Het feit is dat het gebeurd.

Tuurlijk doet dat er veel toe.


Dit zegt voor mij wel genoeg dat verder discussiëren met jou geen zin heeft wat mij betreft.

Kansen hebben geen flikker te maken met in den beginsel iemand met het voordeel van de twijfel te behandelen.

Jij denkt daar anders over. Dat mag natuurlijk. Maar verder bakkeleien heeft dan weinig nut.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:23

Lestrange01 schreef:
Er zijn toch ook geen mannelijke slachtoffers naar voren gekomen? Ik vind het helemaal niet typisch, er zijn namelijk maar heel weinig vrouwelijke verkrachters. Het overgrote deel van de mannen worden door andere mannen verkracht.
Dat is niet helemaal waar. Ongeveer 33% van de slachtoffers is man. In de leeftijd tot 12 jaar is dit zelfs 50%.

Bij jonge slachtoffers is de dader net iets vaker man (59%), bij volwassen slachtoffers is de dader meestal vrouwelijk (79%).

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:25

Shiloh schreef:
Kansen hebben geen flikker te maken met in den beginsel iemand met het voordeel van de twijfel te behandelen.


Het maakt toch nogal uit of mensen die iets aangeven meestal de waarheid spreken, of meestal niet? Dat is toch niet hetzelfde?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:26

Shadow0 schreef:
Shiloh schreef:
Kansen hebben geen flikker te maken met in den beginsel iemand met het voordeel van de twijfel te behandelen.


Het maakt toch nogal uit of mensen die iets aangeven meestal de waarheid spreken, of meestal niet? Dat is toch niet hetzelfde?


Nee. Ik vind dus dat in deze fase geen flikker uit maakt. Ik vind dat iedereen voordeel van de twijfel heeft (dus ook degene die beschuldigd) en dat je netjes het verhaal/bewijs/onderzoek afwacht.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 19-01-22 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:26

Ailill schreef:
Lestrange01 schreef:
Er zijn toch ook geen mannelijke slachtoffers naar voren gekomen? Ik vind het helemaal niet typisch, er zijn namelijk maar heel weinig vrouwelijke verkrachters. Het overgrote deel van de mannen worden door andere mannen verkracht.
Dat is niet helemaal waar. Ongeveer 33% van de slachtoffers is man. In de leeftijd tot 12 jaar is dit zelfs 50%.

Bij jonge slachtoffers is de dader net iets vaker man (59%), bij volwassen slachtoffers is de dader meestal vrouwelijk (79%).


Wat is de bron? Dat bij volwassen slachtoffers de dader meestal vrouwelijk is is niet wat ik zelf van de zedenrecherche heb geleerd dus ik ben oprecht benieuwd.

Maar dan nog, tot nu toe is er in deze zaak niks over mannelijke slachtoffers en vrouwelijke verdachten naar buiten gekomen, dus het staat tot nu toe nog los van deze zaak.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:27

Shiloh schreef:
Nee. Ik vind dus dat dat geen flikker uit maakt.


Dat betekent in de praktijk dus dat je veel slachtoffers de kans ontneemt om iets te doen, en veel daders ermee weg laat komen. Dat is toch relevant?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:29

Shadow0 schreef:
Shiloh schreef:
Nee. Ik vind dus dat dat geen flikker uit maakt.


Dat betekent in de praktijk dus dat je veel slachtoffers de kans ontneemt om iets te doen, en veel daders ermee weg laat komen. Dat is toch relevant?


Ik had nog een edit gedaan. Dus in de herhaling:

Nee. Ik vind dus dat in deze fase geen flikker uit maakt. Ik vind dat iedereen voordeel van de twijfel heeft (dus zowel beschuldiger als beschuldenaar) en dat je netjes het verhaal/bewijs/onderzoek afwacht voor je conclusies trekt.

De samenleving doet dat alleen niet en dat vind ik zeer kwalijk.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:33

Shiloh schreef:
Nee. Ik vind dus dat in deze fase geen flikker uit maakt. Ik vind dat iedereen voordeel van de twijfel heeft (dus zowel beschuldiger als beschuldenaar) en dat je netjes het verhaal/bewijs/onderzoek afwacht voor je conclusies trekt.

De samenleving doet dat alleen niet en dat vind ik zeer kwalijk.

Maar er worden toch nog niet zoveel conclusies getrokken over degenen die beschuldigd worden? In dit topic zie ik het in elk geval niet. Ik lees veel over wat jonge vrouwen allemaal hadden moeten doen, en over enkele opmerkingen die worden goedgepraat, maar eigenlijk lees ik nergens verregaande conclusies over personen, behalve dat wat Rietbergen zelf heeft toegegeven?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:39

Secundum quid : in dit topic zie ik het niet, dus het gebeurd niet.

Sure. Ik ben klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:44

Shiloh schreef:
Secundum quid : in dit topic zie ik het niet, dus het gebeurd niet.

Sure. Ik ben klaar.


Het zal vast gebeuren, maar op bokt, Facebook en twitter heb ik het eigenlijk nog vrijwel niet langs zien komen. Ik heb wel overal heel erg veel reacties over de slachtoffers gezien, en hier op bokt zijn nog niet eens de ergste. Is het dan raar dat er vooral ingegaan wordt op wat mensen het meeste zien?

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:48

Shiloh schreef:
Secundum quid : in dit topic zie ik het niet, dus het gebeurd niet.


Nee, beetje flauw. Waar zie jij het wel dan? Zelfs op Twitter zie ik dat niet. En niet in de online media... waar gebeurt dit? Wat gebeurt er? Welke daadwerkelijke consequenties heeft het?

En... hoe zorgen we dat slachtoffers gehoord worden? Want dat is ook een groot probleem: daadwerkelijke misstanden komen niet aan het licht. Hoe wil je dat dan invullen? Is het ok dat er veel slachtoffers blijven bijkomen?

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:26

De beschuldigingen van random mensen online die ik tot nu toe voorbij heb zien komen gingen anders geen van allen over ali b of marco, wel over anouk en linda de mol. Lijkt wel of de schuld per se bij vrouwen moet liggen ofzo, vrouwen moeten zich overal tegen wapenen, zichzelf alles leren, alles weten, andere mensen en situaties perfect kunnen inschatten, en zo niet dan is het hun schuld want 'zo is de wereld nu eenmaal' of 'zo zijn mannen nu eenmaal'.
Dat is wat ik vooral tegen kom online en ik vind het absurd eerlijk gezegd. Alsof het leven zo maakbaar is allemaal, en alsof vrouwen de enige zijn van wie je gevoel voor verantwoordelijkheid van mag kunnen verwachten. Sterker nog, moet, want anders zijn die vrouwen maar zwak, dramatisch, of ze hebben een slechte opvoeding gehad.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:42

Telpeva schreef:
De beschuldigingen van random mensen online die ik tot nu toe voorbij heb zien komen gingen anders geen van allen over ali b of marco, wel over anouk en linda de mol. Lijkt wel of de schuld per se bij vrouwen moet liggen ofzo, vrouwen moeten zich overal tegen wapenen, zichzelf alles leren, alles weten, andere mensen en situaties perfect kunnen inschatten, en zo niet dan is het hun schuld want 'zo is de wereld nu eenmaal' of 'zo zijn mannen nu eenmaal'.
Dat is wat ik vooral tegen kom online en ik vind het absurd eerlijk gezegd. Alsof het leven zo maakbaar is allemaal, en alsof vrouwen de enige zijn van wie je gevoel voor verantwoordelijkheid van mag kunnen verwachten. Sterker nog, moet, want anders zijn die vrouwen maar zwak, dramatisch, of ze hebben een slechte opvoeding gehad.


Mensen zijn heel erg goed in zeggen hoe een ander in een bepaalde situatie moet reageren. Linda de Mol wekt schijnbaar bij een boel mensen veel haat op, het gaat ook vaak over geld. Bizar.
Over Anouk heb ik nog niks negatief gelezen. Angela Groothuizen heeft volgens een interview al haar kandidaten gecontacteerd en van de mensen die ze sprak, zei niemand iets negatiefs.

En wat vinden jullie van de beweringen dat dit nu naar buiten is gebracht om The Great Reset te maskeren? Dat vind ik zelf wel een heel bijzondere wending.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:45

chevax schreef:
Telpeva schreef:
De beschuldigingen van random mensen online die ik tot nu toe voorbij heb zien komen gingen anders geen van allen over ali b of marco, wel over anouk en linda de mol. Lijkt wel of de schuld per se bij vrouwen moet liggen ofzo, vrouwen moeten zich overal tegen wapenen, zichzelf alles leren, alles weten, andere mensen en situaties perfect kunnen inschatten, en zo niet dan is het hun schuld want 'zo is de wereld nu eenmaal' of 'zo zijn mannen nu eenmaal'.
Dat is wat ik vooral tegen kom online en ik vind het absurd eerlijk gezegd. Alsof het leven zo maakbaar is allemaal, en alsof vrouwen de enige zijn van wie je gevoel voor verantwoordelijkheid van mag kunnen verwachten. Sterker nog, moet, want anders zijn die vrouwen maar zwak, dramatisch, of ze hebben een slechte opvoeding gehad.


Mensen zijn heel erg goed in zeggen hoe een ander in een bepaalde situatie moet reageren. Linda de Mol wekt schijnbaar bij een boel mensen veel haat op, het gaat ook vaak over geld. Bizar.
Over Anouk heb ik nog niks negatief gelezen. Angela Groothuizen heeft volgens een interview al haar kandidaten gecontacteerd en van de mensen die ze sprak, zei niemand iets negatiefs.

En wat vinden jullie van de beweringen dat dit nu naar buiten is gebracht om The Great Reset te maskeren? Dat vind ik zelf wel een heel bijzondere wending.


Over Anouk werd in dit topic gezegd dat ze loog in haar filmpje en dat ze het allemaal moet hebben geweten.

The great reset erbij halen vind ik onzin, dat wordt nu toch al erbij gehaald zodra het de aanhangers van die theorie uitkomt.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:51

Shiloh schreef:
Shiloh schreef:
Alsof dat alleen iets is wat in dit topic gebeurd of bij dit verhaal en niet altijd overal als het gaat over (sexueel) geweld.

Kijk dan eens in het andere topic over seksueel geweld, daar wordt het toch echt wel een paar keer benoemd.


Dus omdat het door anderen ook wel eens benoemd word mag ik het niet typisch vinden?


Maar in godsnaam wie beweerd dat alleen mannen zich daar schuldig aan maken?

Het gaat alleen in dit geval afgaande op de genoemde namen over mannen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 00:00

[***] schreef:
Over Anouk werd in dit topic gezegd dat ze loog in haar filmpje en dat ze het allemaal moet hebben geweten.

The great reset erbij halen vind ik onzin, dat wordt nu toch al erbij gehaald zodra het de aanhangers van die theorie uitkomt.


Oh echt? Ik heb niet heel dit topic gelezen, ik ging af op wat ik op FB en Twitter las. Bij Anouk vind ik het daar wel een trend dat je moet roepen "stoer wijf". Maar is ook vast veel negatiefs te vinden. Mensen gaan nu eenmaal makkelijk los op andere mensen. Een boel mensen genieten hier volgens mij van.

Ik vond Albert Verlinde van de week echt heel erg mbt Humberto. Heb je de dag erna zijn excuus gehoord? Heb nog nooit een minder oprecht excuus gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 00:01

chevax schreef:
[***] schreef:
Over Anouk werd in dit topic gezegd dat ze loog in haar filmpje en dat ze het allemaal moet hebben geweten.

The great reset erbij halen vind ik onzin, dat wordt nu toch al erbij gehaald zodra het de aanhangers van die theorie uitkomt.


Oh echt? Ik heb niet heel dit topic gelezen, ik ging af op wat ik op FB en Twitter las. Bij Anouk vind ik het daar wel een trend dat je moet roepen "stoer wijf". Maar is ook vast veel negatiefs te vinden. Mensen gaan nu eenmaal makkelijk los op andere mensen. Een boel mensen genieten hier volgens mij van.

Ik vond Albert Verlinde van de week echt heel erg mbt Humberto. Heb je de dag erna zijn excuus gehoord? Heb nog nooit een minder oprecht excuus gehoord.


Ja dat verhaal van Albert Verlinde is raar. Maar dat doet niks af aan de dingen rondom de voice.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 00:06

[***] schreef:
Ja dat verhaal van Albert Verlinde is raar. Maar dat doet niks af aan de dingen rondom de voice.


Het doet niks af of het draagt niks bij. Maar ik wilde maar illustreren hoe makkelijk het is om iemand er eens goed door te halen. Het werd meteen opgepikt en je zag ook dingen voorbij komen als "Humberto is ook een viezerik".