Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 

Dat is dus waarom ik behoorlijk reageer als slachtoffers in twijfel getrokken worden. Getrainde zedenrechercheurs kunnen een valse aangifte al niet herkennen, laat staan mensen op internet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:58 



 
Profiel   

[***] schreef
Gelukkig zijn er ook nog goede ervaringen!

Één van de hoogtepunten was wel "Je bent een grote meid, waarom heb je niet gewoon 112 gebeld? Dan was het niet gebeurd en dan hadden we hier nu niet gezeten voor je aangifte."
Heel simpel: als je dat doet met een mes op je gericht is de kans dat je doodgaat toch aardig aanwezig. Maar ze hebben gelijk, dan had ik er niet gezeten inderdaad.

Whut :\.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:58 



 
Profiel   

Sommige dingen.... _-:(

Zo heb ik een paar jaar geleden na een paar jaar er niks mee willen doen, toch maar contact opgenomen met een klachtenfunctionaris, omdat ik toch vond dat ik melding moest maken van de schandalige manier waarop een medewerker daar over de schreef ging. Wilde er zelf liever nooit meer aan terug denken en het vèr achter me laten maar het idee dat die persoon lekker zo door zou gaan met anderen...en het misschien nuttig zou zijn om melding te doen.... in de hoop dat er dan iets zou veranderen zodat een ander hopelijk niet in zo'n zelfde küt situatie zou komen....dus toch maar gedaan.

Toen kreeg ik als reactie dat ze graag een afspraak wilden maken zodat die persoon me uit kon leggen waarom die dat deed. Joh rot op, dat is wel het laatste waar je zin in hebt, om tegenover zo'n schijnheilige smoel (die je nooooooit meer wil zien!) te gaan zitten die je wel even de les zal lezen -O-

Ik snap in principe natuurlijk wel waarom ze zoiets voorstellen, maar je krijgt door zo'n soort reactie niet echt de indruk dat je ervaring ook maar enigszins serieus wordt genomen. Door je weer in een situatie te willen plaatsen waar zo'n galbak je wel even zal vertellen hoe het allemaal zit. Dat is ook een schop na waar iemand zich toch niet vrijwillig voor wil lenen -O-

Ik vermoed zomaar dat er behoorlijk wat situaties zullen zijn waar mensen met een grensoverschrijdende ervaring niet gehoord worden en galbakken veel te lang door kunnen etteren....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:02 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Citaat
Deze donderdag begint BOOS, het online onderzoeksprogramma van BNNVARA, met een reeks over seksueel wangedrag bij The Voice.


Dit staat op t NRC. Zou het om meerdere afleveringen gaan, vraag ik me nu af?


Zou niet gek zijn, doen ze vaker bij grotere zaken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:08 



 

pmarena schreef
Sommige dingen.... _-:(

Zo heb ik een paar jaar geleden na een paar jaar er niks mee willen doen, toch maar contact opgenomen met een klachtenfunctionaris, omdat ik toch vond dat ik melding moest maken van de schandalige manier waarop een medewerker daar over de schreef ging. Wilde er zelf liever nooit meer aan terug denken en het vèr achter me laten maar het idee dat die persoon lekker zo door zou gaan met anderen...en het misschien nuttig zou zijn om melding te doen.... in de hoop dat er dan iets zou veranderen zodat een ander hopelijk niet in zo'n zelfde küt situatie zou komen....dus toch maar gedaan.

Toen kreeg ik als reactie dat ze graag een afspraak wilden maken zodat die persoon me uit kon leggen waarom die dat deed. Joh rot op, dat is wel het laatste waar je zin in hebt, om tegenover zo'n schijnheilige smoel (die je nooooooit meer wil zien!) te gaan zitten die je wel even de les zal lezen -O-

Ik snap in principe natuurlijk wel waarom ze zoiets voorstellen, maar je krijgt door zo'n soort reactie niet echt de indruk dat je ervaring ook maar enigszins serieus wordt genomen. Door je weer in een situatie te willen plaatsen waar zo'n galbak je wel even zal vertellen hoe het allemaal zit. Dat is ook een schop na waar iemand zich toch niet vrijwillig voor wil lenen -O-

Ik vermoed zomaar dat er behoorlijk wat situaties zullen zijn waar mensen met een grensoverschrijdende ervaring niet gehoord worden en galbakken veel te lang door kunnen etteren....


Het is in ieder geval duidelijk dat er nog een hoop winst te behalen is op het gebied van reageren op zo'n melding (niet alleen professioneel maar ook in de directe omgeving van een slachtoffer gaat het mis, even uit mijn hoofd krijgen 3 op de 4 slachtoffers te maken met victim blaming)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:09 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Dit staat op t NRC. Zou het om meerdere afleveringen gaan, vraag ik me nu af?


Zou niet gek zijn, doen ze vaker bij grotere zaken![/quote]
Klopt, inderdaad. En het geeft mogelijkheden naar een climax toe te werken.

We gaan t zien vanavond. Nou ja, vanmiddag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:10 



 
Profiel   

[***] schreef
[***] schreef
Toevallig laatst met een zedenrechercheur over gehad, tongzoenen viel een tijdje onder verkrachting maar dat is teruggedraaid.

Over valse aangiftes herkennen: het is bijzonder gevaarlijk dat de zedenrecherche denkt ze te kunnen herkennen. Bij mij hadden ze het dus fout, terwijl het echt gebeurd was. Dat is naast wat er al gebeurd is nog een extra trauma. Ik ben in totaal zo'n 13 uur verhoord, aangifte duurde 6.5 uur (dat is langer dan zonder pauze mag, voor een dader zou dit reden tot strafvermindering kunnen zijn). Uiteindelijk is de zedenkit toch ingestuurd en er was een DNA match met iemand die al in de database zat en al eerder veroordeeld was.
Bij mij is het extreem fout gegaan maar nadat ik met mijn verhaal naar buiten ben gekomen heb ik tientallen slachtoffers gesproken die ook niet geloofd werden, een groot aantal heeft niet eens de aangifte door kunnen zetten.


Oh jeetje wat vreselijk voor je zeg. Wat een ontzettend nare ervaring. Mijn ervaring met ze is wel 'goed'.


Gelukkig zijn er ook nog goede ervaringen!

Één van de hoogtepunten was wel "Je bent een grote meid, waarom heb je niet gewoon 112 gebeld? Dan was het niet gebeurd en dan hadden we hier nu niet gezeten voor je aangifte."
Heel simpel: als je dat doet met een mes op je gericht is de kans dat je doodgaat toch aardig aanwezig. Maar ze hebben gelijk, dan had ik er niet gezeten inderdaad.


Zo iets kreeg mijn moeder te horen over iets anders. Die was uitgeweest maar stond voor de deur in haar tas in het donker naar de sleutel te zoeken. Werd ze beroofd met een mes op haar keel.

Krijgt ze van de agent te horen dat vrouwen niet alleen snachts over straat moeten of maar een grote hond mee moeten nemen.

Dat was jaren geleden, mij. Moeder had nog geen mobiel de tijd was iets anders maar dat iig deels schuld bij het slachtoffer wordt neergelegd is niks nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:19 



 
Profiel   

_San87_ schreef
IMANDRA schreef
Dit staat op t NRC. Zou het om meerdere afleveringen gaan, vraag ik me nu af?


Zou niet gek zijn, doen ze vaker bij grotere zaken!

Klopt, inderdaad. En het geeft mogelijkheden naar een climax toe te werken.

We gaan t zien vanavond. Nou ja, vanmiddag.[/quote]

Nou je mag toch hopen dat ze het niet uit gaan smeren over meerdere uitzendingen / weken en ze zo iedereen in de houdgreep houden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:21 



 
Profiel   

Waarom niet? Beter 100 minuten aan goed onderbouwd materiaal in 2 delen dan alles snel binnen 50 min proppen.

Ik ben ook erg benieuwd naar vanmiddag. Zit dan net in de trein als het goed is. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:25 



 
Profiel   

Misschien is er nav de berichtgeving nog meer naar boven gekomen en maken ze daar extra uitzendingen over. Dat moeten ze ook weer onderzoeken lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:25 



 
Profiel   

ik kan helaas niet. Zit in vergadering. Ik vraag me af of YT niet ontploft straks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:27 



 

BeFunny schreef
Zo iets kreeg mijn moeder te horen over iets anders. Die was uitgeweest maar stond voor de deur in haar tas in het donker naar de sleutel te zoeken. Werd ze beroofd met een mes op haar keel.

Krijgt ze van de agent te horen dat vrouwen niet alleen snachts over straat moeten of maar een grote hond mee moeten nemen.

Dat was jaren geleden, mij. Moeder had nog geen mobiel de tijd was iets anders maar dat iig deels schuld bij het slachtoffer wordt neergelegd is niks nieuws.


Het is inderdaad niks nieuws. De slachtoffers die ik heb gesproken waren niet allemaal recent, er zaten er ook bij waarbij het 35 jaar geleden was. Het is gewoon dieptriest om nog zo'n schop na te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:30 



 
Profiel   

Babootje schreef
ik kan helaas niet. Zit in vergadering. Ik vraag me af of YT niet ontploft straks.

Hoe dan :+?

Nee, serieus, hoe? YouTube is een wereldwijd medium, dagelijks kijken er honderden miljoenen, zo niet miljarden mensen filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:47 



 
Profiel   

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uit-elkaar

Dit artikel staat ook op facebook en de pek en veren zijn uit de kast gehaald, wat een nare reacties op haar, misselijkmakend

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:11 



 
Profiel   

Ik heb echt geen idee :+ De ophef is inmiddels ook wereldwijd. Zouden ze ondertitelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:13 



 
Profiel   

Ik snap het wel... er ontploffen wel vaker websites ergens over... maar YT zal het inderdaad wel houden :j

Ik heb van de week de Boos uitzending over de Villa zitten kijken.. dat is me ook een verhaal :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:17 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik snap het wel... er ontploffen wel vaker websites ergens over... maar YT zal het inderdaad wel houden :j

Ik heb van de week de Boos uitzending over de Villa zitten kijken.. dat is me ook een verhaal :n


Even gekeken, wat ziek zeg ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:37 



 
Profiel   

Babootje schreef
ik kan helaas niet. Zit in vergadering. Ik vraag me af of YT niet ontploft straks.


Kan het programma worden teruggekeken als je het gemist hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:38 



 
Profiel   

Nikass schreef
Babootje schreef
ik kan helaas niet. Zit in vergadering. Ik vraag me af of YT niet ontploft straks.


Kan het programma worden teruggekeken als je het gemist hebt?


Het blijft voor eeuwig op YT, tenzij ze het eraf halen. Dat laatste lijkt me sterk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:39 



 
Profiel   

Nikass schreef
Babootje schreef
ik kan helaas niet. Zit in vergadering. Ik vraag me af of YT niet ontploft straks.


Kan het programma worden teruggekeken als je het gemist hebt?


Het staat op yt, je kunt het gewoon kijken wanneer je wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:39 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ik heb echt geen idee :+ De ophef is inmiddels ook wereldwijd. Zouden ze ondertitelen?
YouTube gaat van deze BOOS aflevering geen hinder ondervinden. Er zijn filmpjes die in 24 uur 75 miljoen views halen.

YouTube heeft meer dan 2 miljard actieve gebruikers, dagelijks worden er meer dan een miljard uur aan filmpjes gekeken en iedere minuut meer dan 500 uur aan filmpjes geüpload. Even om een beeld te schetsen. De gemiddelde aflevering van BOOS haalt tussen de 300000 tot een miljoen kijkers in meerdere dagen/weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:53 



 
Profiel   

Ik ben zelf heel benieuwd over de aangifte(s) tegen Ali B! Hij of zijn management heeft op instagram gezet dat hij volledig onschuldig is maar ik twijfel toch wel daarover

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:58 



 
Profiel   

Bijna 4 uur, ben echt heel benieuwd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:39 



 
Profiel   

[***] schreef
Ailill schreef
Dat is niet helemaal waar. Ongeveer 33% van de slachtoffers is man. In de leeftijd tot 12 jaar is dit zelfs 50%.

Bij jonge slachtoffers is de dader net iets vaker man (59%), bij volwassen slachtoffers is de dader meestal vrouwelijk (79%).


Wat is de bron? Dat bij volwassen slachtoffers de dader meestal vrouwelijk is is niet wat ik zelf van de zedenrecherche heb geleerd dus ik ben oprecht benieuwd.

Maar dan nog, tot nu toe is er in deze zaak niks over mannelijke slachtoffers en vrouwelijke verdachten naar buiten gekomen, dus het staat tot nu toe nog los van deze zaak.
Hier zijn best veel onderzoeken naar gedaan, echter is de 'doelgroep' een lastige, wat het moeilijk maakt. Ook is niet ieder slachtoffer bekend, dus beperkte data en informatie is beschikbaar. In dit artikel staan links naar diverse wetenschappelijke onderzoeken. Vrouwen zijn vaker slachtoffer dan mannen, maar de mannelijke slachtoffers hebben veel vaker een vrouwelijke dader. Macht kan uit meerdere factoren bestaan, niet enkel fysiek. Ik wil het ook echt niet bagitaliseren, ieder misbruik en slachtoffer is er een te veel.

https://eenvandaag.assets.avrotros.nl/user_upload/PDF/jongens_mannen_slachtoffer.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:51 



 
Profiel   

Even voor de duidelijkheid
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7909133 ... -te-melden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen