Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:45

iirrssjjee schreef:
[***] schreef:
Ik word heel boos en verdrietig van hoeveel slachtoffers dachten dat het hun eigen schuld was :(


Dit raakte mij ook e orm. Telkens als 1 vd meiden zei; maarja, ik heb ook niet geschreeuwd. Of; ik heb geen nee gezegd.

Ik moest echt huilen.... -O-



Ja, en je ziet hier live gebeuren hoe het komt dat slachtoffers zich schuldig voelen... Echt ongelooflijk, en dit zijn nota bene zelf vrouwen die hier meeschrijven hè!

MyWishMax

Berichten: 25299
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:45

chanicha schreef:
Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.


Oh, dus is het dan ook goed als je aam het zoenen bent met iemand en dat het enige is dat je wilt maar hij meer wilt en doet? Had je maar niet moeten zoenen? En 2e persoon mag ook gewoon mee komen doen, want je bent toch al bezig

Duidelijk dat jij een deel van het probleem bent waardoor slachtoffers zich niet durven te melden. En waardoor wij denken dat het wel onze eigen schuld geweest is.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:47

chanicha schreef:
Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.


Oh bah, ik speel niet graag direct op de man maar in dit geval maak ik met liefde een uitzondering.
Mijn verbazing blijft maar stijgen bij het lezen van jouw reacties.
Als je ook maar over enig empathisch vermogen beschikt dan weet je dat goed te verbergen.
Fijn voor jou dat jij je zo content voelt met je eigen kijk op jouw instelling, ik hoop oprecht dat dit komt doordat je zelf geen enkel benul hebt hoe het is om slachtoffer te zijn van seksueel misbruik.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:48

Tot het een keer haar dochter overkomt dan piep je wel anders. Of zeg je dan ook van ja sorry dan had je maar wat preutser moeten zijn?

BeFunny

Berichten: 10513
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:48

MarlindeRooz schreef:
Ah alleen preutse mensen kunnen verkracht en aangerand worden. :j

Weer wat geleerd!

Ze gaf aan die jongen al te kennen en ZIJ besloot hem te pijpen en toen besloot ALI dat hij ook mee deed terwijl ZIJ DAT NIET WILDE.

Maar dat is natuurlijk haar fout want alleen preutse meisjes worden aangerand en verkracht. Moet je daarvoor ook nog maagd zijn of maakt dat niet uit? -:(-


Maar waar was die andere jongen in dit verhaal? Hij vond dat wel best dat Ali even mee deed?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:51

BeFunny schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ah alleen preutse mensen kunnen verkracht en aangerand worden. :j

Weer wat geleerd!

Ze gaf aan die jongen al te kennen en ZIJ besloot hem te pijpen en toen besloot ALI dat hij ook mee deed terwijl ZIJ DAT NIET WILDE.

Maar dat is natuurlijk haar fout want alleen preutse meisjes worden aangerand en verkracht. Moet je daarvoor ook nog maagd zijn of maakt dat niet uit? -:(-


Maar waar was die andere jongen in dit verhaal? Hij vond dat wel best dat Ali even mee deed?

Misschien durfde die ook niet tegen Ali in te gaan? En dat maakt toch niet uit het is Ali die fout is. NIEMAND anders.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:52

DuoPenotti schreef:
Marco... weet niet...
Maar Ali ben bang dat hij er mee weg gaat komen. Al hoop ik uiteraard van niet.
En dat is nogal wat anders dan nu vol focussen op De Mol.


Nou ik denk dat ze alle 3 een groot probleem hebben.
Van Rietbergen ligt genoeg bewijs. In de appjes en gestuurde foto's
Marco is een duidelijke "billenman" Van een volwassen medewerkster ligt een duidelijke klacht en
he verbazingwekkend van de tienermeisjes soortgelijke klachten. Het betasten van de billen. Dat is wel een specifiek iets dat het grote publiek nog niet wist. Het gaat vooral om betasten, maar dat is strafbaar. Want het is aanranding. Ook vormt dit voldoende steunbewijs voor het allereerste meisje dat een aangifte heeft gedaan. Morgelijk volgen er tegen Marco ook meer aangiften. Marco heeft een groot probleem, vooral in de gevallen waar het kinderen betreft.
Ook AliB heeft een groot probleem. De meiden die we bij Boos hebben gehoord hebben alle afzonderlijk al eerder aangifte bij de politie gedaan. Dus BOOS heeft heel zorgvuldig gehandeld.

Ik hoop dat het uiteindelijk bij alle 3 tot een onderzoek en een veroordeling komt. Een veroordeling conform de wet en niet met aftrek aub omdat ze professioneel al genoeg hebben geleden.
Het is heel goed om de buitenwereld te laten zien waar de grenzen liggen en wat mannen kunnen verwachten als ze over de schreef gaan.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:15

Elin_ schreef:
Ninx schreef:
Dat meisje dat haar 'relaas' vertelde over Ali B.... en dat ze na zijn avances even iemand boven ging pijpen en toen weer lastig gevallen werd is wel exemplarisch voor sommige jonge vrouwen die nogal in de war zijn.
Dit soort meisjes kunnen wel wat hulp gebruiken om liever te zijn voor zichzelf en hun lichaam.[/b]


Ik 'durfde' er eigenlijk niet zelf over te beginnen, maar ik trok mijn wenkbrauwen ook wel even op bij dat stukje van het meisje thuis.

Natuurlijk moet je je handen altijd thuis houden. We leven alleen niet in de ideale wereld. Dus naast handen thuis moeten we idd wel aan de bel trekken. En eerst komt handen thuis qua prio, maar je huis doe je ook op slot. Omdat er nou eenmaal rotte appels tussen zitten.

Ik schrok vooral van het verhaal van het meisje. Zoveel rode vlaggen. En dan deels ook nog iets doen. Ik vraag me gewoon heel erg af hoe zo'n situatie dan gaat. En zonder te zeggen dat ze het zelf in de hand had. Dat bedoel ik absoluut niet, maar het klonk als een niet prettige situatie. Dan toch met iemand die je 'kent' naar boven gaan voor zulke intieme handelingen en wanneer de sfeer dan een hoogtepunt bereikt dat Ali erbij komt en zich blijkbaar geroepen voelt 'mee te doen'. Ik snap er echt niks van hoe zulke situaties kunnen ontstaan.


Ik was al benieuwd of iemand dit ter sprake zou brengen. Dat dit meisje geen sex wilde met Ali maakte ze duidelijk zei ze, dat ze iemand anders wel zag zitten mag best maar maakt het er alleen niet beter op voor haar. Ali drong zich nogmaals aan haar op, en dat is het dan ook gewoon waar het om draait. Niet dat ze wel sex wilde met iemand anders. Ze zal zeker niet sterk in haar schoenen hebben gestaan en daar konden Ali en die andere man van profiteren.


Een sportschoolhouder hier in de buurt, ik wist dat hij op jong viel en deed ook eens een poging bij mij die ik gelijk af kapte, door lacherig te zeggen ben ik niet te oud voor je. Ik was toen 19 hij tegen de 40, of misschien wat ouder. Jaren later ging ik naar een feestje in de stad van een vriendin die ik nog niet zo lang kende. Ik nam een jonge dame mee (4 jaar jonger dan ik en sinds mijn 7e een belangrijk persoon in mijn leven) en zij is zich daar kapot geschrokken. Ik wist ook niet dat deze nieuwe vriendin bevriend was met die sportschoolhouders en zijn vrienden, die liepen daar ook. Meisje deed lijkbleek een boekje open, had het nog nooit tegen iemand vertelt. Dat die man zo erg was wist ik niet. Vergelijkbaar met dit verhaal van Ali. Zulke mannen zijn jagers, ze weten over het algemeen heel goed welke meisjes voor zulke avonden er uit te pikken.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:18

Ik ben ook erg geschrokken van de aflevering en van de reactie van JdM. Wel opende dit een mooi gesprek met mijn vriend die de uitspraken van JdM heel goed kon begrijpen en niet goed snapte waarom ik zo geagiteerd was.

Mijn mening is dat het niet aan de slachtoffers is om dit probleem op te lossen door hun mond open te trekken. Het probleem zit bij de daders en die moeten nu aangesproken worden. Volgens mijn vriend was dat toch niet mogelijk tot ik met een voorbeeld naar hem kwam.

Als hij naar zijn maten gaat om een beetje sleutelen en daar komt het onderwerp naar boven met 'mannen onder elkaar' waarvan er eentje in de groep begint dat die vrouwen zich niet moeten aanstellen en het moeten zien als een compliment. Dat ze er zelf om vragen enz enz, zou mijn vriend dan opstaan en zeggen 'Gast, wat je zegt en denkt is niet ok' of zou hij een beetje lacherig het onderwerp vermijden? Dat was een hele moeilijke vraag voor hem en best confronterend.

Het gaat er om dat er een mentaliteitswijziging moet komen bij de daders, die mentaliteitswijziging heeft imo de grootste impact als 'gelijkwaardige' personen iemand aanspreken op het gedrag.

Dus;

- Geen baas die je verrot scheldt omdat een meid is gaan klagen -> want de schuldige is de meid die je verlinkt heeft
- Geen relatiepartner die je verlaat of waar je flinke herrie meekrijgt -> schuld vind je dan nog niet in je eigen gedrag
- Geen slachtoffer die opspreekt of zich weert -> dat is een moeilijk wijf

Maar:

- Mensen uit de eigen peergroup die bij een red flag al meteen aanspreken en zo toch een poging doen om de dader/foute denker te laten ombuigen.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:23

Babootje schreef:
DuoPenotti schreef:
Marco... weet niet...
Maar Ali ben bang dat hij er mee weg gaat komen. Al hoop ik uiteraard van niet.
En dat is nogal wat anders dan nu vol focussen op De Mol.


Nou ik denk dat ze alle 3 een groot probleem hebben.
Van Rietbergen ligt genoeg bewijs. In de appjes en gestuurde foto's
Marco is een duidelijke "billenman" Van een volwassen medewerkster ligt een duidelijke klacht en
he verbazingwekkend van de tienermeisjes soortgelijke klachten. Het betasten van de billen. Dat is wel een specifiek iets dat het grote publiek nog niet wist. Het gaat vooral om betasten, maar dat is strafbaar. Want het is aanranding. Ook vormt dit voldoende steunbewijs voor het allereerste meisje dat een aangifte heeft gedaan. Morgelijk volgen er tegen Marco ook meer aangiften. Marco heeft een groot probleem, vooral in de gevallen waar het kinderen betreft.
Ook AliB heeft een groot probleem. De meiden die we bij Boos hebben gehoord hebben alle afzonderlijk al eerder aangifte bij de politie gedaan. Dus BOOS heeft heel zorgvuldig gehandeld.

Ik hoop dat het uiteindelijk bij alle 3 tot een onderzoek en een veroordeling komt. Een veroordeling conform de wet en niet met aftrek aub omdat ze professioneel al genoeg hebben geleden.
Het is heel goed om de buitenwereld te laten zien waar de grenzen liggen en wat mannen kunnen verwachten als ze over de schreef gaan.


Jij schrijft nu wel heel veel dingen die niet kloppen…

Van Rietbergen is er bewijs aan de hand van appjes en foto’s, maar we weten niet of er direct bewijs is dat dit tegen de wil van de slachtoffers is geweest. Afhankelijk daarvan wordt er bepaald of er een strafrechtelijk proces volgt.

Over Marco: hetzelfde als bij Rietbergen er moet bewijs zijn dat het tegen iemand z’n wil in is gegaan. Daarnaast is er niet direct sprake ban steunbewijs: het is nog te vroeg om daarover te spreken. Het helpt wel dat meer slachtoffers een zelfde soort verhaal doen, maar het is per situatie afhankelijk of dit dan als “steunbewijs” wordt gezien. Elke situatie moet afzonderlijk beoordeeld worden namelijk.

Ali B: er zijn 2 aangiften gedaan (al lijkt er nu sprake van 3 te zijn, maar kan ik niet zo snel terugvinden). Dus niet “alle meiden hebben afzonderlijk al eerder aangifte gedaan”.


Het is verschrikkelijk om de verhalen te horen en te lezen. Kippenvel over m’n hele lichaam. Afschuwelijk. Maar we moeten wel blijven bij de dieren die nu op tafel liggen. Dat werd gisteravond bij BEAU ook benadrukt.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:31

Bij Marco zou 1 van die moeders een relatie met hem hebben gehad en nu dan met het aanraken van de dochter komen...hoe geloofwaardig is dat? Ik zeg daarmee niet dat het niet gebeurt is, maar denk wel dat dat meegenomen gaat worden.

Vind het sowieso raar dat als een moeder ziet dat een kind word aangeraakt op een plek en manier waar het niet hoort ze niet meteen van zo'n bbq vertrekken met heel hard de mededeling dat hij zijn poten van de dochter af moet houden.

Dat die dochter niets doet, ja heel begrijpelijk, maar een moeder?
Dus ook daar is denk ik het bewijzen lastig.

BeFunny

Berichten: 10513
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:32

CharleyT schreef:
BeFunny schreef:
Als werkgever ben je verplicht om te zorgen voor een veilige werkplek ook op dit gebied. En je er dus ook in te verdiepen.

Nee hij zegt niet dat mannen hun poten niet moeten thuishouden. Maar hij legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers ipv bij de dader. Als ze zo iets mee maken dan moeten ze aan de bel trekken. Terwijl het eigenlijk zo is dat hij ervoor moet zorgen dat hij ze een fijne en veilige werkplek bied en als er dan iemand iets meld hier ook echt wat aan doen.

Als je al die verhalen moet geloven van andere vrouwen zoals Do is dit al langer aan de gang en wist men dat gewoon. Dan had het aan John als werkgever geweest om veranderingen in beleid toe te passen en echt duidelijk te moeten maken dit wordt niet getolereerd. Een intern onderzoek moeten laten doen en de vrouwen kenbaar moeten maken dat ze als ze zouden willen hun verhaal anoniem konden doen aan hem of aan mensen binnen het bedrijf die ervoor aangesteld zijn en dat ze echt gehoord worden. Dat ze dus niet het gevoel hebben dat ze minderwaardig zijn aan hun coaches,begeleiders,producenten, zwager van de Grote baas etc. Dit gedrag wordt door niemand getolereerd.


Maar wat hebben die bekende vrouwen die er weet van hadden dan daadwerkelijk gedaan om het te stoppen? Daar hoor je ze niet over. Het zijn niet de minste dames tenslotte, waar bleef hun actie?


Zie mijn eerdere reactie hierover



BeFunny schreef:
Wel achteraf John de Mol een trap na geven terwijl ook iedereen die iets wist natuurlijk iets had kunnen nee moeten doen. Iedereen die iets eist had aan de bel kunnen trekken.

BeFunny

Berichten: 10513
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:34

DuoPenotti schreef:
Bij Marco zou 1 van die moeders een relatie met hem hebben gehad en nu dan met het aanraken van de dochter komen...hoe geloofwaardig is dat? Ik zeg daarmee niet dat het niet gebeurt is, maar denk wel dat dat meegenomen gaat worden.

Vind het sowieso raar dat als een moeder ziet dat een kind word aangeraakt op een plek en manier waar het niet hoort ze niet meteen van zo'n bbq vertrekken met heel hard de mededeling dat hij zijn poten van de dochter af moet houden.

Dat die dochter niets doet, ja heel begrijpelijk, maar een moeder?
Dus ook daar is denk ik het bewijzen lastig.



Ik denk niet dat die moeders erbij waren maar het gehoord hebben van hun dochters en zodoende hun dochters verhaal bevestigen.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:35

Ja zou het zo zijn?
Ja dan is het anders natuurlijk. Maar zo had ik het niet begrepen. Maar waarschijnlijk is dat dan welzo als jij zegt.

maar ook dan, bewijs het maar.
dat is het nare met zulke dingen.... ;(

BeFunny

Berichten: 10513
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:38

Nouja ik heb nergens gehoord dat de moeders erbij waren alleen dat de moeders het verhaal bevestigen.

Natuurlijk is dat verder wel lastig te bewijzen maar als er meer dezelfde aanklachten zijn. Is dit er toch eentje die mee helpt in het algehele beeld.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-01-22 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:42

DuoPenotti schreef:
Bij Marco zou 1 van die moeders een relatie met hem hebben gehad en nu dan met het aanraken van de dochter komen...hoe geloofwaardig is dat? Ik zeg daarmee niet dat het niet gebeurt is, maar denk wel dat dat meegenomen gaat worden.

Vind het sowieso raar dat als een moeder ziet dat een kind word aangeraakt op een plek en manier waar het niet hoort ze niet meteen van zo'n bbq vertrekken met heel hard de mededeling dat hij zijn poten van de dochter af moet houden.

Dat die dochter niets doet, ja heel begrijpelijk, maar een moeder?
Dus ook daar is denk ik het bewijzen lastig.


Geen idee of dat zo was of zo liep. Er was wel iig 1 moeder die het las in het dagboek van haar dochter. Nou ben ik geen moeder maar ik denk dat ik echt vreselijk op mijn handen had moeten gaan zitten of eigenlijk staan om die man niet direct in elkaar te trimmen. Maar dat is niet per se goed ouderschap, vooral bij een puber meisje. Die had vooral even tijd, liefde en zelfverzekerdheid nodig.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:52

Jolien87 schreef:
chanicha schreef:
Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.


Oh bah, ik speel niet graag direct op de man maar in dit geval maak ik met liefde een uitzondering.
Mijn verbazing blijft maar stijgen bij het lezen van jouw reacties.
Als je ook maar over enig empathisch vermogen beschikt dan weet je dat goed te verbergen.
Fijn voor jou dat jij je zo content voelt met je eigen kijk op jouw instelling, ik hoop oprecht dat dit komt doordat je zelf geen enkel benul hebt hoe het is om slachtoffer te zijn van seksueel misbruik.


Nee klopt dat heb ik niet maar weet wel dat ik mij nooit in zulke situaties begeven heb en zou begeven!
Natuurlijk ben ik weleens lastig gevallen maar dat kon ik prima zelf oplossen.
Gelukkig maar hè!

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:56

Suzanne F. schreef:
BeFunny schreef:
John de Mol heeft het in zijn gesprek met Tim gehad over dat er een zero tolerence beleid is bij hem en al 40 jaar.

En daarop vroeg Tim hoe het dan met Jeroen zit. En toen kwam het verhaal van hij werkt al 11 jaar voor hem en er was nooit eerder iets voorgevallen dus hij wilde hem een tweede kans geven.


Ja, maar op zich snap ik dat wel. Het was ‘maar’ een tekstbericht/app. Geen verkrachting of aanranding etc. Dan geef je zo iemand een waarschuwing dat hij dit nooit meer in zijn hoofd moet halen.
Ik had deze keus in zijn schoenen ook zo gemaakt denk ik, zelfs als vrouw.

Maar dat hij ongemerkt en ongestraft door kon gaan al die jaren is natuurlijk wel schokkend. Er kunnen dan allerlei loketten zijn waar je terecht kan maar niemand durfde blijkbaar. En dan is er wel iets mis.
Wat dapper van die ene vrouw die hij noemde die het wel bij de begeleider aangaf trouwens.


Ik snap die tweede kans op zich ook wel. Maar ergens klopt het verhaal niet (of ik snap het gewoon niet):
OF Rietbergen ging al in 2016 in therapie en dan is april 2019 dus geen op zichzelf staand incident en niet de eerste keer
OF die datum klopte niet en het was wel april 2019 dat hij een eerste waarschuwing kreeg maar dan was de therapie dus ook toen pas gestart en waarom is hij daarin dan niet gevolgd of de therapie zoden aan de dijk zette en er geen sprake was van herhaling van fout gedrag?

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:58

_San87_ schreef:
Maar even he. Je besluit om samen met een man die je kent naar de douche te gaan om daar aan elkaar te gaan frunniken. Volledige wederzijdse toestemming.

Komt daar ineens de plebejer die je al eerder NEE verkocht naar binnen en die steekt zijn vingers in je flamoes. Hij blijft je lastig vallen. En uiteindelijk besluit je hem maar te pijpen om er vanaf te zijn.

En dan zijn er mensen die dat goed praten, het snappen? Pardon my french, maar heb je t aan je paasei :?.


Dit dus.

Ik heb gisteren de uitzending gezien en ik ben oprecht verontwaardigd.

Mensen die de slachtoffers in twijfel trekken, je moest je dood schamen. Enig idee hoe het werkt? Deze vrouwen zijn op alle mogelijke manieren gegroomd. Hen werd verteld dat "ze toch niet geloofd zouden worden" Ze staan tegenover machtige, bekende figuren.

En dan wordt hun verhaal in twijfel getrokken. Nog nooit gehoord van victim blaming? Nog nooit gehoord van trauma's? Besef je wel dat het voorgevallen feit pas verkrachting nummer 1 was. Door aangifte te doen, zal je het keer op keer op keer moeten vertellen. Dus zal je ook keer op keer op keer de verkrachting herbeleven. Men zegt niet voor niks dat je 3,4 of 5 keer verkracht wordt door herbelevingen. Als het daar al bij blijft.

En denk je dat iemand dat effe voor haar lol doet? Of voor de aandacht? Of zomaar?

Dat er hier vrouwen zijn die het goed praten, je moest je werkelijk dood schamen. Heb er geen andere woorden voor!

BeFunny

Berichten: 10513
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 12:00

Nikass schreef:
BeFunny schreef:
John de Mol heeft het in zijn gesprek met Tim gehad over dat er een zero tolerence beleid is bij hem en al 40 jaar.

En daarop vroeg Tim hoe het dan met Jeroen zit. En toen kwam het verhaal van hij werkt al 11 jaar voor hem en er was nooit eerder iets voorgevallen dus hij wilde hem een tweede kans geven.


Ja, maar op zich snap ik dat wel. Het was ‘maar’ een tekstbericht/app. Geen verkrachting of aanranding etc. Dan geef je zo iemand een waarschuwing dat hij dit nooit meer in zijn hoofd moet halen.
Ik had deze keus in zijn schoenen ook zo gemaakt denk ik, zelfs als vrouw.

Maar dat hij ongemerkt en ongestraft door kon gaan al die jaren is natuurlijk wel schokkend. Er kunnen dan allerlei loketten zijn waar je terecht kan maar niemand durfde blijkbaar. En dan is er wel iets mis.
Wat dapper van die ene vrouw die hij noemde die het wel bij de begeleider aangaf trouwens.


Ik snap die tweede kans op zich ook wel. Maar ergens klopt het verhaal niet (of ik snap het gewoon niet):
OF Rietbergen ging al in 2016 in therapie en dan is april 2019 dus geen op zichzelf staand incident en niet de eerste keer
OF die datum klopte niet en het was wel april 2019 dat hij een eerste waarschuwing kreeg maar dan was de therapie dus ook toen pas gestart en waarom is hij daarin dan niet gevolgd of de therapie zoden aan de dijk zette en er geen sprake was van herhaling van fout gedrag?


Eerder heb ik een link gedeeld. In de media hebben ze die fout gemaakt. Alles wat over 2016 ging. Dat was in 2019.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 12:07

Cer schreef:
Hoe goed het ook zou zijn dat dit soort gedrag niet voorkomt, het is een beetje idealistisch om te denken dat dit per vandaag opgehouden is.. dus ja het gedrag mag niet voorkomen, maar if so, dan moet het wel gemeld worden en mensen moeten dat durven doen.. wellicht zoiets?


Het is aan de werkgever om te zorgen voor een veilig klimaat waarbinnen mensen zich vrij voelen om gedrag aan te kaarten.
Ik vond Nieuwsuur een goede inhoudelijke bijdrage neerzetten. Je (in alg zin bedoeld) kunt beter daar naar kijken dan naar RTL Boulevard, Beau etc etc.

Ik vraag me ook af waarom Do niets gezegd heeft als ze het allemaal al zo lang wist.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-01-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 12:08

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:
Maar even he. Je besluit om samen met een man die je kent naar de douche te gaan om daar aan elkaar te gaan frunniken. Volledige wederzijdse toestemming.

Komt daar ineens de plebejer die je al eerder NEE verkocht naar binnen en die steekt zijn vingers in je flamoes. Hij blijft je lastig vallen. En uiteindelijk besluit je hem maar te pijpen om er vanaf te zijn.

En dan zijn er mensen die dat goed praten, het snappen? Pardon my french, maar heb je t aan je paasei :?.


Dit dus.

Ik heb gisteren de uitzending gezien en ik ben oprecht verontwaardigd.

Mensen die de slachtoffers in twijfel trekken, je moest je dood schamen. Enig idee hoe het werkt? Deze vrouwen zijn op alle mogelijke manieren gegroomd. Hen werd verteld dat "ze toch niet geloofd zouden worden" Ze staan tegenover machtige, bekende figuren.

En dan wordt hun verhaal in twijfel getrokken. Nog nooit gehoord van victim blaming? Nog nooit gehoord van trauma's? Besef je wel dat het voorgevallen feit pas verkrachting nummer 1 was. Door aangifte te doen, zal je het keer op keer op keer moeten vertellen. Dus zal je ook keer op keer op keer de verkrachting herbeleven. Men zegt niet voor niks dat je 3,4 of 5 keer verkracht wordt door herbelevingen. Als het daar al bij blijft.

En denk je dat iemand dat effe voor haar lol doet? Of voor de aandacht? Of zomaar?

Dat er hier vrouwen zijn die het goed praten, je moest je werkelijk dood schamen. Heb er geen andere woorden voor!

Vergeet niet dat vrouwen al honderden jaren lang “gegroomd” worden door de maatschappij en cultuur. Wij vrouwen worden gewaarschuwd. In het donker alleen naar huis fietsen wordt afgeraden, we worden geattendeerd op onze kledingkeuze en mogelijke gevolgen, we moeten oppassen met de signalen die we geven etc.

Het logische gevolg in het menselijke brein is dat we denken dat het sowieso ten dele een vrouw haar eigen schuld is, als haar iets overkomt. ‘Ze heeft niet genoeg opgepast’. Gelukkig komt meer en meer het besef hoe krom dit is. Je kunt echter niet verwachten dat die verandering in denkwijze van de een op andere moment een feit is.

Daar gaan waarschijnlijk generaties overheen.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 12:12

Daarbij moet je tegen elk kind, meisjes en jongens zeggen, het is nooit jouw schuld als iemand iets tegen je wil bij jou doet, ook niet als je zelf denkt dat je niet genoeg hebt gedaan om het te voorkomen.

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 12:15


Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 12:15

Nou ja dat lees je hier zelfs.. hadden ze niet dit, ze hadden beter dat, ja als je zo doet dan vraag je er ook wel om...

Sowieso de omgang met elkaar is misschien taboe. Hoezo moet een vrouw 'overwonnen' worden, hoezo moet je je preuts gedragen want anders ben je te eager (over mixed signals gesproken), waarom schamen mensen zich om te vragen na een date 'is het oke als ik je een kus geef?'.. Het is jammer dat dit niet veel makkelijker bespreekbaar is..
Het is voor mannen stoer om meerdere bedpartners te hebben, vrouwen zijn dan gelijk smerig (of vragen erom).. enzomeer...

Maar dan nog vind ik dat die mannen, die ook de #metoo beweging hebben gevolgd, ergens een stekkertje missen als ze daar nog niet van wakker geworden zijn. En er zijn echt genoeg goeie mannen, die moeten er toch ook van balen dat een gedeelte van de vrouwen bang van ze is, of op zn minst voorzichtig..