Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Imandra.
Nee uiteraard heeft een slachtoffer dan geen schuld. Maar geeft misschien wel aan waarom Ali weer zegt onschuldig te zijn.


Kan een verklaring zijn waarom Ali denkt onschuldig te zijn. Dat is goed mogelijk. Maar het maakt hem objectief gezien niet minder schuldig, snap je? In mijn optiek, in ieder geval.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:44 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
DuoPenotti schreef
Imandra.
Nee uiteraard heeft een slachtoffer dan geen schuld. Maar geeft misschien wel aan waarom Ali weer zegt onschuldig te zijn.


Kan een verklaring zijn waarom Ali denkt onschuldig te zijn. Dat is goed mogelijk. Maar het maakt hem objectief gezien niet minder schuldig, snap je? In mijn optiek, in ieder geval.

Staan we gelijk in :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:45 



 
Profiel   

chanicha schreef
Die geef ik een knal voor zijn kop!
Niemand zit ongevraagd aan mijn lijf, nu niet maar ook vroeger niet en gelukkig zijn mijn dochters ook zo.

Dankjewel. Kijk, jij vind dat gedrag dus ook helemaal niet ok. Uit jouw eerdere reacties bleek dat niet meteen. En jouw reactie is prima he! Andere mensen kunnen echter anders reageren, om ver uiteenlopende redenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:46 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Imandra.
Nee uiteraard heeft een slachtoffer dan geen schuld. Maar geeft misschien wel aan waarom Ali weer zegt onschuldig te zijn.

Want normaal bekennen daders altijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:46 



 
Profiel   

En toch, ze zijn er hoor, de ridders, de helpers.
Toen ik 20 of zo was, was ik secretaresse van 2 heren. Een galante man, een hork/plurk. Op zakenreis met z'n drieën gaf plurk (waarvan bekend stond dat hij op zakenreis altijd het bed in dook met wat hem voor handen kwam) tijdens het diner aan dat hij wel blij was dat onze kamers naast elkaar lagen, dat ik wel leuk was en zo. De wijn vloeide. Op een moment zag ridder aan mij dat het niet fijn meer was. Hij keek op zijn horloge en zei "Zo, het is al later dan ik dacht. Ik ga maar eens naar bed. Rien, zal ik je even naar je kamer geleiden?" Hij stond resoluut op, schoof mijn stoel naar achteren en liep met me mee naar mijn kamer. Bij de kamerdeur zei hij, ik blijf hier even staan totdat ik hoor dat je je deur op slot hebt gedraaid. Ik ben hem tot op de dag van vandaag nog dankbaar voor deze actie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:50 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Maar dat de dader signalen mist, maakt het toch niet minder erg wat er gebeurde? Daar heeft het slachtoffer toch zeker geen schuld in, alle schuld ligt bij de dader. Had hij maar beter moeten opletten.


Uiteraard :j

Maar het gaat er om dat dáár volgens mij het probleem zit.
Dat die mannen er meer bewust van moeten worden dat ze beter moeten opletten...of nouja, dat ze zeker weten dat ze een enthousiaste JA hebben voordat ze verder gaan. Geen twijfelgevallen.

Maarja ergens vinden ze het misschien ook wel dikke prima op dat moment en willen ze gewoon van hun kwakje verlost worden..... -O-

Mensen die sex willen moeten gewoon beter leren dat het NEE is tenzij ze echt een duidelijke JA krijgen.
En in dit soort settings moet er natuurlijk een aanspreekpunt zijn wanneer je iets meemaakt waar je je niet prettig bij voelt. Misschien moet zoiets wel niet per locatie / productie geregeld worden, maar een soort algemeen nummer dat je kan bellen / Appen ofzo, waar mensen zitten die je je verhaal laten doen en dan in overleg met je gaan wat je wilt dat zij er verder mee doen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:54 



 
Profiel   

Shiloh schreef
Ja dat snap ik dan weer niet. Wat is er mis met heupen?

Billen. Ok. Hartstikke fout. Maar heup? :?


Al raakt hij haar tenen aan. Zo lang je niet wil dat iemand aan je zit dan heeft iemand van je af te blijven.


Shiloh schreef
Ja nee ok. Uiteraard. Maar als zang/performance coach raak je mensen nu eenmaal aan. Functionele aanrakingen. (Gebeurde zo vaak bij de zangles vroeger bij mij)

Context is natuurlijk alles.

Maar ja. weet niet. Dit is voor mij wel een beetje zon dingetje van waar houdt praktisch/normaal op en waar begint onacceptabel.

Ik zou als ik dat (in een coachende functionele omstandigheid) zie echt totaal niet vreemd van opkijken of iets achter zoeken.


Als zang/dancoach in de studio waar je met andere mensen samen werkt bijv de buik om te laten voelen hoe dat met ademhaling zit bijvoorbeeld mogelijk ja. En dus op professionele manier. Dat geldt ook voor een yoga leraar.

Maar aanraking van de billen/ borsten/ heupen in die context en vooral ongewenst zowel op de set achter de schermen als tijdens een BBQ absoluut niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:54 



 
Profiel   

rien10 schreef
En toch, ze zijn er hoor, de ridders, de helpers.

Ja klopt, gelukkig wel! Mijn ex ook.

Ik was bij een foute party, en een man was echt heel vervelend. Op een gegeven moment ging ik naar de wc, en op het toilet hadden ze het er ook over en eentje durfde niet alleen naar buiten te gaan enzo. Dus ik kom een beetje bedrukt terug bij ex, hij vraagt waarom en denkt oh ok- gaat naar de uitsmijter en die zet meneer hatseflats zo buiten en met een knal na.

Ik zat zo van huhhhh gaat dat echt zó makkelijk??

Maarja de keer erop toen ik zelf naar een uitsmijter liep geloofde hij het niet zo, zei dat ik er maar uit de buurt moest blijven. Toen heb ik gezegd dat hij me niet hoefde te geloven en gewoon eens tien minuten hem in de gaten moest houden, daarna is hij er alsnog uit gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:57 



 
Profiel   

Lees dat boek van Ali uit de handel gehaald wordt door uitgever
Ik wist geeneens dat ie een boek had.

Ali B laat je kennismaken met de beste ideeën uit de wereld van persoonlijke groei. Met De Ali B-methode laat Ali zien hoe hij al 20 jaar elke dag bezig is met groeien en nodigt hij jou uit om hetzelfde te doen. In 12 levenslessen deelt hij de ideeën, boeken en theorieën waar hij zelf het meest aan heeft gehad. En hij neemt je mee achter de schermen bij de belangrijkste momenten uit zijn carrière. Ali vertelt het je op zijn manier: geestig, openhartig en inspirerend. Tijd om te groeien. Let’s go!
De tekst behorende bij het boek, is dat misschien maar beter ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:59 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Shiloh schreef
Ja dat snap ik dan weer niet. Wat is er mis met heupen?

Billen. Ok. Hartstikke fout. Maar heup? :?


Al raakt hij haar tenen aan. Zo lang je niet wil dat iemand aan je zit dan heeft iemand van je af te blijven.


Shiloh schreef
Ja nee ok. Uiteraard. Maar als zang/performance coach raak je mensen nu eenmaal aan. Functionele aanrakingen. (Gebeurde zo vaak bij de zangles vroeger bij mij)

Context is natuurlijk alles.

Maar ja. weet niet. Dit is voor mij wel een beetje zon dingetje van waar houdt praktisch/normaal op en waar begint onacceptabel.

Ik zou als ik dat (in een coachende functionele omstandigheid) zie echt totaal niet vreemd van opkijken of iets achter zoeken.


Als zang/dancoach in de studio waar je met andere mensen samen werkt bijv de buik om te laten voelen hoe dat met ademhaling zit bijvoorbeeld mogelijk ja. En dus op professionele manier. Dat geldt ook voor een yoga leraar.

Maar aanraking van de billen/ borsten/ heupen in die context en vooral ongewenst zowel op de set achter de schermen als tijdens een BBQ absoluut niet.


Vind het eerder een eye opener dan een discussie punt. Heupen voelen voor mij dus echt 0.0 seksueel. Ik realiseer me nu eigenlijk pas dat anderen daar anders over denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:02 



 
Profiel   

Hips dont lie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:04 



 
Profiel   

Shiloh schreef
Ja dat snap ik dan weer niet. Wat is er mis met heupen?

Billen. Ok. Hartstikke fout. Maar heup? :?





Ja nee ok. Uiteraard. Maar als zang/performance coach raak je mensen nu eenmaal aan. Functionele aanrakingen. (Gebeurde zo vaak bij de zangles vroeger bij mij)

Context is natuurlijk alles.

Maar ja. weet niet. Dit is voor mij wel een beetje zon dingetje van waar houdt praktisch/normaal op en waar begint onacceptabel.

Ik zou als ik dat (in een coachende functionele omstandigheid) zie echt totaal niet vreemd van opkijken of iets achter zoeken.




Vind het eerder een eye opener dan een discussie punt. Heupen voelen voor mij dus echt 0.0 seksueel. Ik realiseer me nu eigenlijk pas dat anderen daar anders over denken.


Zelfs zonder seksueel te zijn is aanraking niet ok. Daarom dat ik de teen benoemde. Niemand heeft het recht iemand ongewenst aan te raken.
Waar dan ook.

Volgens mij gaat iets fout met de quote sorry alvast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:06 



 
Profiel   

Volgens mij heeft ook niet iedereen hetzelfde idee bij "heupen".

Denk dat het voor de 1 het middel is, tot voor de ander bovenkant billen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:06 



 
Profiel   

chanicha schreef
Jullie willen alleen maar horen hoe zielig en aahh en ooh en wat een schoften het zijn maar gaan jullie vooral verder daarmee al is het geen topic die over de gedupeerden gaat of wel!
Maar gaan jullie vooral verder maar ga mij niet persoonlijk aanvallen en al helemaal niet over mijn kinderen beginnen!


Je valt anderen aan en wordt dan boos dat je zelf aangevallen wordt? Als je half bokt over je heen krijgt is het misschien een goede aanleiding om eens naar je eigen 'bijdragen' te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:09 



 
Profiel   

pmarena schreef
IMANDRA schreef
Maar dat de dader signalen mist, maakt het toch niet minder erg wat er gebeurde? Daar heeft het slachtoffer toch zeker geen schuld in, alle schuld ligt bij de dader. Had hij maar beter moeten opletten.


Uiteraard :j

Maar het gaat er om dat dáár volgens mij het probleem zit.
Dat die mannen er meer bewust van moeten worden dat ze beter moeten opletten...of nouja, dat ze zeker weten dat ze een enthousiaste JA hebben voordat ze verder gaan. Geen twijfelgevallen.

Maarja ergens vinden ze het misschien ook wel dikke prima op dat moment en willen ze gewoon van hun kwakje verlost worden..... -O-

Mensen die sex willen moeten gewoon beter leren dat het NEE is tenzij ze echt een duidelijke JA krijgen.
En in dit soort settings moet er natuurlijk een aanspreekpunt zijn wanneer je iets meemaakt waar je je niet prettig bij voelt. Misschien moet zoiets wel niet per locatie / productie geregeld worden, maar een soort algemeen nummer dat je kan bellen / Appen ofzo, waar mensen zitten die je je verhaal laten doen en dan in overleg met je gaan wat je wilt dat zij er verder mee doen :(:)


Volledig mee eens :j

Wbt heupen: context is everything. Als het kind zich al niet prettig voelde bij de aanraking heb je het óók in professionele zin niet te doen, of op zijn minst vragen zodat je weet of het mag. "ik zie dat je houding niet goed is. Mag ik je bij je heupen even corrigeren? Vooral zeggen als je er niet prettig bij voelt, dan probeer ik het zo goed mogelijk uit te leggen zonder je aan te raken."

En heupen kan inderdaad heel functioneel zijn, maar je zit zo dicht bij het randje van 'te ver'. Daar moet een volwassenen tov een kind echt héél goed op bedacht zijn, en zo te horen was Marco dat niet. Of hij nu op een professionele manier 'eraan zat' of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:10 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
chanicha schreef
Jullie willen alleen maar horen hoe zielig en aahh en ooh en wat een schoften het zijn maar gaan jullie vooral verder daarmee al is het geen topic die over de gedupeerden gaat of wel!
Maar gaan jullie vooral verder maar ga mij niet persoonlijk aanvallen en al helemaal niet over mijn kinderen beginnen!


Je valt anderen aan en wordt dan boos dat je zelf aangevallen wordt? Als je half bokt over je heen krijgt is het misschien een goede aanleiding om eens naar je eigen 'bijdragen' te kijken.
Dan nog geeft het anderen niet het recht om a) zo persoonlijk te worden en b) ook nog diegene haar kinderen hierbij te betrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:11 



 
Profiel   

Sintara schreef
rien10 schreef
En toch, ze zijn er hoor, de ridders, de helpers.

Ja klopt, gelukkig wel! Mijn ex ook.

Ik was bij een foute party, en een man was echt heel vervelend. Op een gegeven moment ging ik naar de wc, en op het toilet hadden ze het er ook over en eentje durfde niet alleen naar buiten te gaan enzo. Dus ik kom een beetje bedrukt terug bij ex, hij vraagt waarom en denkt oh ok- gaat naar de uitsmijter en die zet meneer hatseflats zo buiten en met een knal na.

Ik zat zo van huhhhh gaat dat echt zó makkelijk??

Maarja de keer erop toen ik zelf naar een uitsmijter liep geloofde hij het niet zo, zei dat ik er maar uit de buurt moest blijven. Toen heb ik gezegd dat hij me niet hoefde te geloven en gewoon eens tien minuten hem in de gaten moest houden, daarna is hij er alsnog uit gezet.

Top!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:12 



 
Profiel   

Ailill schreef
VuurVleugels schreef

Je valt anderen aan en wordt dan boos dat je zelf aangevallen wordt? Als je half bokt over je heen krijgt is het misschien een goede aanleiding om eens naar je eigen 'bijdragen' te kijken.
Dan nog geeft het anderen niet het recht om a) zo persoonlijk te worden en b) ook nog diegene haar kinderen hierbij te betrekken.


Nee eens maar ik zag alleen maar dat ze de wereld poedersuiker maakt voor d'r dochters, voor de rest niks. Dat lijkt me nou niet bepaald een aanval op die kinderen. Maar misschien lees ik ergens overheen.

En heel eerlijk gezegd ben ik het echt zo zat dat mensen op bokt maar gewoon lekker zitten te typen wat ze willen, ongeacht of het anderen kwetst, en dan vervolgens boos worden als we de situatie omdraaien. Zo werkt het gewoon niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:15 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Zelfs zonder seksueel te zijn is aanraking niet ok. Daarom dat ik de teen benoemde. Niemand heeft het recht iemand ongewenst aan te raken.
Waar dan ook.

Volgens mij gaat iets fout met de quote sorry alvast.


Ongewenst. Uiteraard. Maar je kunt toch niet bij elke aanraking gaan vragen of het mag? Er is ook een gebied van acceptabele bases aanrakingen in bepaalde verbanden/situaties. En als je dan kenbaar maakt dat niet te willen (ook non verbaal door ontwijken), moet dat gewoon gerespecteerd worden. Uiteraard.

Ongewenst hoort niet, maar een ander kan niet ruiken wat jij ongewenst vind als dat gemiddeld normaal gevonden wordt.

En ik weet hoe het is hoor. Ik vind het verschrikkelijk als mensen dichtbij komen of je onverwachts aanraken. Mijn persoonlijke bubbel is groter dan gemiddeld en wat de meeste mensen normaal vinden, vind ik niet prettig. Maar ik weet ook dat anderen dat normaal vinden dus geef ik het (meestal aanvankelijk non verbaal) aan.

Nogmaals. Context is alles. In een coachende situatie zou ik er niet gek van opkijken. Maar ik vind het wel leerzaam/eye opener dat anderen daar anders over denken.


Laatst bijgewerkt door Shiloh op 21-01-22 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:17 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ja klopt, gelukkig wel! Mijn ex ook.

Ik was bij een foute party, en een man was echt heel vervelend. Op een gegeven moment ging ik naar de wc, en op het toilet hadden ze het er ook over en eentje durfde niet alleen naar buiten te gaan enzo. Dus ik kom een beetje bedrukt terug bij ex, hij vraagt waarom en denkt oh ok- gaat naar de uitsmijter en die zet meneer hatseflats zo buiten en met een knal na.

Ik zat zo van huhhhh gaat dat echt zó makkelijk??

Maarja de keer erop toen ik zelf naar een uitsmijter liep geloofde hij het niet zo, zei dat ik er maar uit de buurt moest blijven. Toen heb ik gezegd dat hij me niet hoefde te geloven en gewoon eens tien minuten hem in de gaten moest houden, daarna is hij er alsnog uit gezet.

Maar is dit niet een beetje wat de Mol ook bedoelde?
Zeg er wat van dan kan er ingegrepen worden.

Uitsmijter 2 dacht ook ff ja ja, houd hem wel in de gaten, dus helemaal ongeloof was er niet maar wilde niet beschuldigen zonder het gezien te hebben. En hij ligt buiten.
Top dus.

maar ook dat van jou dat je het gemeld hebt beide keren. +:)+
Anders was zo'n viezerik dus doorgegaan.

Dus het is echt niet zo dat iedereen het maar prima vind dat die viezerikken zoiets doen, ook niet de vrouwen de schuld geven, maar je moet het wel weten voordat men kan handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:18 



 
Profiel   

Shiloh schreef
BeFunny schreef
Zelfs zonder seksueel te zijn is aanraking niet ok. Daarom dat ik de teen benoemde. Niemand heeft het recht iemand ongewenst aan te raken.
Waar dan ook.

Volgens mij gaat iets fout met de quote sorry alvast.


Ongewenst. Uiteraard. Maar je kunt toch niet bij elke aanraking gaan vragen of het mag? Er is ook een gebied van acceptabele bases aanrakingen in bepaalde verbanden/situaties. En als je dan kenbaar maakt dat niet te willen (ook non verbaal door ontwijken), moet dat gewoon gerespecteerd worden. Uiteraard.

Ongewenst hoort niet, maar een ander kan niet ruiken wat jij ongewenst vind als dat gemiddeld normaal gevonden wordt.

En ik weet hoe het is hoor. Ik vind het verschrikkelijk als mensen dichtbij komen of je onverwachts aanraken. Mijn persoonlijke bubbel is groter dan gemiddeld en wat de meeste mensen normaal vinden, vind ik niet prettig. Maar ik weet ook dat anderen dat normaal vinden dus geef ik het (meestal aanvankelijk non verbaal) aan.

Nogmaals. Context is alles. In een coachende situatie zou ik er niet gek van opkijken.


Waarom zou dat niet kunnen? Vind het best goed als dat gewoon gevraagd wordt, zéker in een professionele setting. Of als je 'verder' gaat in persoonlijke setting dan je voorheen bent geweest. Kleine moeite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:18 



 
Profiel   

chanicha schreef
Jullie willen alleen maar horen hoe zielig en aahh en ooh en wat een schoften het zijn maar gaan jullie vooral verder daarmee al is het geen topic die over de gedupeerden gaat of wel!
Maar gaan jullie vooral verder maar ga mij niet persoonlijk aanvallen en al helemaal niet over mijn kinderen beginnen!



Had je kinderen dan zelf niet ter sprake gebracht. Na jou uitspraken moet je niet nu de volledige onschuld uithangen.

Jij had als 13 jarig meisje dus een sterke kerel van je afgeslagen. Ik geloof je best hoor. Maar niet elk meisje kan dat opbrengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:19 



 
Profiel   

chanicha schreef
Die geef ik een knal voor zijn kop!
Niemand zit ongevraagd aan mijn lijf, nu niet maar ook vroeger niet en gelukkig zijn mijn dochters ook zo.


Weet je zeker dat je dochters met jou durven praten als hen wat overkomt?
Want als zij weten dat zij in de ogen van hun moeder dan hebben gefaald, zal de drempel waarschijnlijk hoog zijn om dat te doen.
Het is een illusie te denken dat je in elke situatie de regie kunt houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:24 



 
Profiel   

Je wel eens afgevraagd waarom heel veel mensen de anderhalve meter maatschappij prettig vinden. Wanneer ik therapeutische paardrijden geef hier, vraag ik eerst altijd of het goed is of ik degene aanraak. En dat doe ik ook bij normale lessen.

Een man is fysiek sterker, dus je bent nooit schuld, wanneer hij verkeerde conclusies trekt. Nee is nee, ongeacht wat er vooraf gebeurd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:25 



 
Profiel   

Shiloh schreef
BeFunny schreef
Zelfs zonder seksueel te zijn is aanraking niet ok. Daarom dat ik de teen benoemde. Niemand heeft het recht iemand ongewenst aan te raken.
Waar dan ook.

Volgens mij gaat iets fout met de quote sorry alvast.


Ongewenst. Uiteraard. Maar je kunt toch niet bij elke aanraking gaan vragen of het mag? Er is ook een gebied van acceptabele bases aanrakingen in bepaalde verbanden/situaties. En als je dan kenbaar maakt dat niet te willen (ook non verbaal door ontwijken), moet dat gewoon gerespecteerd worden. Uiteraard.

Ongewenst hoort niet, maar een ander kan niet ruiken wat jij ongewenst vind als dat gemiddeld normaal gevonden wordt.

En ik weet hoe het is hoor. Ik vind het verschrikkelijk als mensen dichtbij komen of je onverwachts aanraken. Mijn persoonlijke bubbel is groter dan gemiddeld en wat de meeste mensen normaal vinden, vind ik niet prettig. Maar ik weet ook dat anderen dat normaal vinden dus geef ik het (meestal aanvankelijk non verbaal) aan.

Nogmaals. Context is alles. In een coachende situatie zou ik er niet gek van opkijken. Maar ik vind het wel leerzaam/eye opener dat anderen daar anders over denken.


Bij kinderen is er geen spraken acceptabele basis als het aankomt op aanraking. Wat is er acceptabel aan dat een kerel van 50+ bij een 13 jarig meisje in haar billen knijpt en zijn handen op haar heupen legt?

Dat is niet acceptabel tenzij er bijvoorbeeld een dansles is en besproken wordt wat er gebeurd en dat ook duidelijk is dat daar geen bijbedoelingen zijn en het kind daar niet ongemakkelijk bij is. En de ouders ook weten wat er gebeurd en enkel dus op professioneel vlak waarbij het kind dus nergens ongemakkelijk bij is

BTW bij mij hoeft iemand echt niet ongewenst ook maar iets aan te raken. Ben daar niet van gediend en het gebeurd dus ook gewoon niet. Maar als tienermeisje was ik echt emotioneel niet zo sterk hoor.


Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-01-22 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen