Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:35

BeFunny schreef:
Dat is niet acceptabel tenzij er bijvoorbeeld een dansles is en besproken wordt wat er gebeurd en dat ook duidelijk is dat daar geen bijbedoelingen zijn en het kind daar niet ongemakkelijk bij is.


Júist. Zoals ik zei. Context is alles.



Uiteraard is het netjes om te vragen. Daar hebben jullie zeker een punt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je dat gewoon vergeet of zo in bepaalde situaties. En vind het ook eerder knullig onhandig, dan misdadig gedrag. Nogmaals. In bepaalde context. Billen is natuurlijk sowieso not done.

BeFunny

Berichten: 10481
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:38

Shiloh schreef:
BeFunny schreef:
Dat is niet acceptabel tenzij er bijvoorbeeld een dansles is en besproken wordt wat er gebeurd en dat ook duidelijk is dat daar geen bijbedoelingen zijn en het kind daar niet ongemakkelijk bij is.


Júist. Zoals ik zei. Context is alles.



Uiteraard is het netjes om te vragen. Daar hebben jullie zeker een punt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je dat gewoon vergeet of zo in bepaalde situaties. En vind het ook eerder knullig onhandig, dan misdadig gedrag. Nogmaals. In bepaalde context. Billen is natuurlijk sowieso not done.


Hier was het sowieso not Done. Dit kun je niet in een andere contest plaatsen. Dus snap niet zo goed waarom je er omheen blijft draaien.

Zoals je zelf al zegt billen zijn sowieso niet goed. Heupen hier ook niet omdat het meisje zich daar niet prettig bij voelt. En er op dat privé feetsje ook nog eens geen professionele setting was.

Hoe dat in een andere context is doet hier eigenlijk niet ter zaken ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-01-22 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:39

Citaat:
Uiteraard :j

Maar het gaat er om dat dáár volgens mij het probleem zit.
Dat die mannen er meer bewust van moeten worden dat ze beter moeten opletten...of nouja, dat ze zeker weten dat ze een enthousiaste JA hebben voordat ze verder gaan. Geen twijfelgevallen.

Maarja ergens vinden ze het misschien ook wel dikke prima op dat moment en willen ze gewoon van hun kwakje verlost worden..... -O-

Mensen die sex willen moeten gewoon beter leren dat het NEE is tenzij ze echt een duidelijke JA krijgen.
En in dit soort settings moet er natuurlijk een aanspreekpunt zijn wanneer je iets meemaakt waar je je niet prettig bij voelt. Misschien moet zoiets wel niet per locatie / productie geregeld worden, maar een soort algemeen nummer dat je kan bellen / Appen ofzo, waar mensen zitten die je je verhaal laten doen en dan in overleg met je gaan wat je wilt dat zij er verder mee doen :(:)

Volledig mee eens :j

Wbt heupen: context is everything. Als het kind zich al niet prettig voelde bij de aanraking heb je het óók in professionele zin niet te doen, of op zijn minst vragen zodat je weet of het mag. "ik zie dat je houding niet goed is. Mag ik je bij je heupen even corrigeren? Vooral zeggen als je er niet prettig bij voelt, dan probeer ik het zo goed mogelijk uit te leggen zonder je aan te raken."

En heupen kan inderdaad heel functioneel zijn, maar je zit zo dicht bij het randje van 'te ver'. Daar moet een volwassenen tov een kind echt héél goed op bedacht zijn, en zo te horen was Marco dat niet. Of hij nu op een professionele manier 'eraan zat' of niet.



Dit. Ik vraag het ALTIJD tijdens het lesgeven. Mag ik je been in de goede positie leggen? Of: Ik ga je been aanraken om.je iets duidelijk te maken, is dat ok? Bij zowel kinderen als volwassenen, man of vrouw.
Better safe than sorry.

Sorry trouwens, quote verkloot

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:40

DuoPenotti schreef:


Maar is dit niet een beetje wat de Mol ook bedoelde?
Zeg er wat van dan kan er ingegrepen worden.

Uitsmijter 2 dacht ook ff ja ja, houd hem wel in de gaten, dus helemaal ongeloof was er niet maar wilde niet beschuldigen zonder het gezien te hebben. En hij ligt buiten.
Top dus.

maar ook dat van jou dat je het gemeld hebt beide keren. +:)+
Anders was zo'n viezerik dus doorgegaan.

Dus het is echt niet zo dat iedereen het maar prima vind dat die viezerikken zoiets doen, ook niet de vrouwen de schuld geven, maar je moet het wel weten voordat men kan handelen.[/quote]
Het verschil is, ik heb de eerste keer het in een milde vorm meegemaakt. Ik stond er een beetje buiten en heb het meer gemeld voor iemand anders dan voor mezelf. Want wat haar overkomen was vond ik schokkend, wat mijzelf was overkomen niet. Dat maakte het makkelijk. En doordat dit al een keer was gebeurd, voelde ik me de keer erna een stuk sterker.

Gelukkig maar, want ik was in eerste instantie gewoon weggewuifd met een ongelovig lachje en er werd gezegd dan maar bij die man uit de buurt te blijven. Sta je daar als 16 jarige tegenover zo'n kleerkast.
Maarja, wederom omdat het niet heel heftig was voor mij, omdat ik me na de eerste keer gesterkt voelde, heb ik het wel gedaan en hem verteld dat hij dan zijn eigen ogen maar moest gebruiken als hij mij niet geloofde.

Maar ik zou het niemand kwalijk kunnen nemen als ze dat niet kan. En al helemaal niet als je jezelf schaamt, als je al totaal slecht in je vel zit omdat je iets afschuwelijks is overkomen..

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:41

Ook daar zullen er ongetwijfeld onbenullen zijn die het niet met sexuele lading bedoelen, als ze handen op de heupen / bovenkant billen leggen of iemand dicht tegen zich aan trekken.

Kan me ook wel voorstellen dat als je zelf een paar dochters hebt dat je die ook gewoon tegen je aan trekt en iedereen dat fijn vindt en er niks seksueels mee bedoeld wordt. En dat je dan misschien ook wel eens zoiets doet bij een ander meisje die je goed bedoeld wilt knuffelen.

Maar echt op iemand af lopen en alleen even in de billen knijpen ofzo, is toch weer iets heel anders.

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:42

Shiloh schreef:
BeFunny schreef:
Dat is niet acceptabel tenzij er bijvoorbeeld een dansles is en besproken wordt wat er gebeurd en dat ook duidelijk is dat daar geen bijbedoelingen zijn en het kind daar niet ongemakkelijk bij is.


Júist. Zoals ik zei. Context is alles.



Uiteraard is het netjes om te vragen. Daar hebben jullie zeker een punt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je dat gewoon vergeet of zo in bepaalde situaties. En vind het ook eerder knullig onhandig, dan misdadig gedrag. Nogmaals. In bepaalde context. Billen is natuurlijk sowieso not done.


Maar die verkeerde context was er dus bij Marco.
Maar het is gewoon nooit goed, je raakt niemand aan zonder toestemming.
Óók een dansleraar niet.
Toen mijn moeder en ik een tango cursus deden en de leraar mij plotseling aanraakte op mijn onderrug terwijl hij in gesprek was met iemand anders was dat ook niet oké, ik ben gelijk achteruit gestapt.
Zelfs mijn moeder zag niet wat er gebeurde en ze stond er naast.
En nee dat heeft mijn wereld niet op zijn kop gedraaid maar het zorgt er wel voor dat ik niet meer naar danslessen ga.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:07

Tiquira_Jill schreef:
Maar die verkeerde context was er dus bij Marco.
Maar het is gewoon nooit goed, je raakt niemand aan zonder toestemming.
Óók een dansleraar niet.
Toen mijn moeder en ik een tango cursus deden en de leraar mij plotseling aanraakte op mijn onderrug terwijl hij in gesprek was met iemand anders was dat ook niet oké, ik ben gelijk achteruit gestapt.
Zelfs mijn moeder zag niet wat er gebeurde en ze stond er naast.
En nee dat heeft mijn wereld niet op zijn kop gedraaid maar het zorgt er wel voor dat ik niet meer naar danslessen ga.


Maar dat is toch eigenlijk doodzonde? Dat je niet meer onbezorgd naar danslessen kan vanwege iemand die, misschien met de beste bedoelingen, misschien niet, over je grenzen heen ging? Die vanzelfsprekendheid dat iedereen maar aangeraakt wil worden, daar moeten we vanaf!

Ik krijg wel eens les van Chris Irwin, een Canadese paardentrainer. Die is zó lief hierin, altijd voordat hij je aanraakt tijdens een les (bijvoorbeeld om je lichaam te herpositioneren tijdens het longeren) vraagt hij in het Nederlands met een enorm Canadees accent: "mag ik jou aanraken?" Altijd, ookal is het de 5e keer tijdens een les. Ik moet dan altijd lachen bij zo'n 4e/5e/6e keer maar vind het oprecht héél erg goed dat hij het doet. Dat hij het überhaupt doet natuurlijk al, maar elke keer ook. Het kan best zijn dat iemand na een X aantal keer overprikkeld is en aan z'n taks zit.

Ik zeg niet dat dit dé nieuwe standaard moet worden, maar ik waardeer het wel vreselijk aan hem.

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:09

In een scheve machtsverhouding is degene met macht altijd degene die zijn verstand moet gebruiken.
Toch kan ik me voorstellen dat je signalen van de tegenpartij verkeerd inschat.
Op zo'n moment is het zoals de Mol aangeeft belangrijk dat het slachtoffer (vrouw of man) zijn grenzen aangeeft. Wat die grens is is niet zwart of wit. In sommige situatie zullen we het snel eens zijn.

Maar het voorbeeld van handen op haar heupen, is voor mij toch enigszins grijs. Met welke intentie is dat. Geef je als coach aan dat je met die houding een beter performance geeft en ondersteun je dat met een aanraking. Of is het aanraken om aan te raken. (1 kan ik me bij wederzijdse goedkeuring iets bij voorstellen, 2 is not done).
Mocht in geval 1, het slachtoffer er later (na jaren) toch anders over denken, heb je als "dader" iets uit te leggen.

Daarmee wil ik de problemen bij TVOH niet afzwakken. Want door de hoeveelheid meldingen denk ik dat er echt wel een normen en waarden probleem was op de werkvloer.

Wel ben ik benieuwd wat er uiteindelijk overeind blijft als het onderzoek is afgerond.

CharleyT
Berichten: 3988
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:13

VuurVleugels schreef:
chanicha schreef:
Jullie willen alleen maar horen hoe zielig en aahh en ooh en wat een schoften het zijn maar gaan jullie vooral verder daarmee al is het geen topic die over de gedupeerden gaat of wel!
Maar gaan jullie vooral verder maar ga mij niet persoonlijk aanvallen en al helemaal niet over mijn kinderen beginnen!


Je valt anderen aan en wordt dan boos dat je zelf aangevallen wordt? Als je half bokt over je heen krijgt is het misschien een goede aanleiding om eens naar je eigen 'bijdragen' te kijken.


Als je half Bokt over je heen krijgt zegt dat misschien meer over Bokt(een deel maar) dan over jou. Ook hier kan soms een sfeer hangen van 'massa hysterie', mee met de massa of foei foei! die zullen we eens bijsturen.
Persoonlijk kan ik het waarderen als er mensen zijn die een eigen mening naar voren durven brengen, al heeft de meerderheid er een andere gedachte over.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:18

Sintara schreef:
chanicha schreef:
Sorry hoor maar daar denk ik dan anders over gelukkig.

Ok.. Stel je voor, je vindt iemand leuk en je zoekt samen een privéplekje op en hebt daar seks met elkaar. Vervolgens komt er iemand binnen en die denkt hee, wat jij met hem doet, daarvan wil ik dat je dat ook bij mij doet. Hij vraagt geen toestemming ofzo maar begint maar vast gewoon.
Ook degene waarmee je bent, lijkt dat best normaal te vinden.

Hoe voel jij je op dat moment?


Nou ik heb dit even proberen te visualiseren maar ik krijg het in mijn hoofd niet rond hoe iemand dan zijn vingers in mij zou kunnen brengen. Zodra ik iemand aan hoorde komen (laat staan binnen hoorde of zag komen) zou ik al opgesprongen zijn en een kledingstuk hebben gepakt of ergens achter zijn gaan staan of whatever. Echt no way dat ik doorging met wat ik daar aan het doen was en dat iemand de mogelijkheid kreeg om achter mij te gaan staan en de vingers naar binnen te brengen.

En nee, ik doe niet aan victim blaming hier maar ik ben het eens met Chanicha dat er soms ook echt wel naar je eigen houding en rol gekeken mag worden.

Popstra
Berichten: 13727
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:19

chanicha schreef:
Die geef ik een knal voor zijn kop!
Niemand zit ongevraagd aan mijn lijf, nu niet maar ook vroeger niet en gelukkig zijn mijn dochters ook zo.



Er van uitgaande de ,vriendjes, van Ali ook van enig allooi zijn en dus niet de brave Hendrikjes van om de hoek denk ik dat jij het wel uit je hoofd laat daar in dat huis even zo een gast een knal voor zijn kop te geven omdat hij een vinger in je stopt.

Maar neemt niet weg je gewoon weg moet wezen uit zo een gezelschap in zo een huis wanneer je een deur opent en iets ziet wat je bij voorbaat al best wel vervelend vind.
En dat is dus hetgeen ik niet zo snap. Namelijk dat ze bleef en later alsnog Ali ,hoofd, gaf. (Haar woorden)

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:22

VuurVleugels schreef:
Tiquira_Jill schreef:
Maar die verkeerde context was er dus bij Marco.
Maar het is gewoon nooit goed, je raakt niemand aan zonder toestemming.
Óók een dansleraar niet.
Toen mijn moeder en ik een tango cursus deden en de leraar mij plotseling aanraakte op mijn onderrug terwijl hij in gesprek was met iemand anders was dat ook niet oké, ik ben gelijk achteruit gestapt.
Zelfs mijn moeder zag niet wat er gebeurde en ze stond er naast.
En nee dat heeft mijn wereld niet op zijn kop gedraaid maar het zorgt er wel voor dat ik niet meer naar danslessen ga.


Maar dat is toch eigenlijk doodzonde? Dat je niet meer onbezorgd naar danslessen kan vanwege iemand die, misschien met de beste bedoelingen, misschien niet, over je grenzen heen ging? Die vanzelfsprekendheid dat iedereen maar aangeraakt wil worden, daar moeten we vanaf!

Ik krijg wel eens les van Chris Irwin, een Canadese paardentrainer. Die is zó lief hierin, altijd voordat hij je aanraakt tijdens een les (bijvoorbeeld om je lichaam te herpositioneren tijdens het longeren) vraagt hij in het Nederlands met een enorm Canadees accent: "mag ik jou aanraken?" Altijd, ookal is het de 5e keer tijdens een les. Ik moet dan altijd lachen bij zo'n 4e/5e/6e keer maar vind het oprecht héél erg goed dat hij het doet. Dat hij het überhaupt doet natuurlijk al, maar elke keer ook. Het kan best zijn dat iemand na een X aantal keer overprikkeld is en aan z'n taks zit.

Ik zeg niet dat dit dé nieuwe standaard moet worden, maar ik waardeer het wel vreselijk aan hem.


Ja maar de dansleraar was gewoon aan het 'graaien' dus zonder oogcontact oid.
En ook gewoon uit het niets.
En wat goed van dhr. Irwin! En tuurlijk hoef je het niet altijd te vragen maar ik zie het probleem van vragen ook niet.
Als ik iemand een knuffel wil geven ofzo vraag ik het eerst of maak ik een knuffelgebaar en dan is het aan die persoon of die er in meegaat of niet.
Maar ik hou persoonlijk helemaal niet van aanrakingen, dus als iemand zegt " ja is goed" betekend niet dat ik die persoon daarna de hele tijd ga knuffelen ofzo.
Bij mijn ex heb ik de eerste keer ook gevraagd of ik hem een kus mocht geven, en dat is helemaal niet ongemakkelijk of sfeerbedervend.
Ik wou hem niet pushen of over zijn grenzen laten gaan.
Het is super simpel

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:23

Citaat:
Ongewenst. Uiteraard. Maar je kunt toch niet bij elke aanraking gaan vragen of het mag? Er is ook een gebied van acceptabele bases aanrakingen in bepaalde verbanden/situaties. En als je dan kenbaar maakt dat niet te willen (ook non verbaal door ontwijken), moet dat gewoon gerespecteerd worden. Uiteraard.


Ik merk dus juist, de laatste jaren, dat momenten waarop een aanraking imo heel normaal is, er steeds vaker heel bewust toestemming aan mij gevraagd wordt, of het ok is dat ze mij aanraken om wat te duiden.
En dan heb ik het over mijn sporttrainer die mij tussen m'n schouderbladen aan raakt, of aan de buitenkant van m'n schouders, om me een bepaalde beweging te laten voelen.

Of bij een andere bewegingstrainer, waarbij ik zelf aangeef een bepaalde oefening moeilijk te vinden, of dat ik merk dat mijn lijf anders reageert dan dat ik haar het voor zie doen.
Zij bedacht terplekke een andere oefening, waarbij zij mijn handen ging aanraken, maar waarbij ze van te voren ook vroeg of het wel ok was dat ze me ging aanraken.

Voor mij op dat moment volstrekt logisch dat ze me zouden aanraken, maar alleen maar goed dat ze daar bevestiging voor vragen.
Zij kunnen aan de buitenkant niet zien of het voor de persoon in kwestie ok is en kunnen dat dus beter even vragen.

En ik denk dat het goed is, dat men (m én v) zich bewust is van het feit dat het niet voor iedereen logisch en/of ok is, dat je tijdens sporten of muziekles of fysiotherapie, of what ever, aangeraakt kunt worden door je trainer/therapeut.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:24

[***] schreef:
chanicha schreef:
Nou sorry hoor maar eerst was Ali bezig toen ging ze boven ‘even’ iemand pijpen en toen wilde er nog wel iemand, dan ben je zelf ook niet preuts bezig toch :=


Ook als je niet preuts bent hoor je niet aangerand of verkracht te worden. Kom op zeg.


Nou, sorry, maar eerst word je aangerand (en dat is de situatie waar ze aangifte van doet en heel erg vindt), en vervolgens gaat ze naar boven om iemand anders oraal te bevredigen. Daar mag je toch je vraagtekens bij hebben?

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:27

Caboby schreef:
[***] schreef:


Ook als je niet preuts bent hoor je niet aangerand of verkracht te worden. Kom op zeg.


Nou, sorry, maar eerst word je aangerand (en dat is de situatie waar ze aangifte van doet en heel erg vindt), en vervolgens gaat ze naar boven om iemand anders oraal te bevredigen. Daar mag je toch je vraagtekens bij hebben?

Want omdat ze die ene jongen oraal wilde bevredigen, is het ok dat iedereen aan/in haar zit?

Omdat jij vrijwillig seks hebt met je vriend/man/vriendin/vrouw in jouw huis, wil je automatisch seks met iedereen in jouw huis?

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:29

Kan je ergens lezen wat zij gezegd heeft dat er gebeurt is?

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:31

[***] schreef:
Want omdat ze die ene jongen oraal wilde bevredigen, is het ok dat iedereen aan/in haar zit?

Omdat jij vrijwillig seks hebt met je vriend/man/vriendin/vrouw in jouw huis, wil je automatisch seks met iedereen in jouw huis?


Jeetje, dat is het hele punt toch niet!?
Waar ik een beetje 'huh' van deed is dat je nadat je aangerand wordt, je direct naar boven gaat en iemand anders oraal gaat bevredigen. Daar mag ik toch even van verbazen?
Je gaat mijn hele punt voorbij en ik heb NOOIT gezegd dat het oke is, maar je moet wel lezen.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:34

Nikass schreef:
Kan je ergens lezen wat zij gezegd heeft dat er gebeurt is?


Ze heeft het in BOOS verteld en o.a. Shownieuws heeft er nog wat over geschreven.

Elisa2

Berichten: 37110
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:38

[***] schreef:
Elisa2 schreef:
Ja oke, maar kom op..doe dat dan prive? ook vrouwen moeten leren wat voor een effect hun gedrag kan hebben hoor, je geeft wel een bepaald signaal af. En nee, het is nog steeds niet oke wat Ali deed maar er zit voor mijn gevoel toch een groot verschil in tussen zoiets of als iemand gewoon helemaal niks doet en geen signalen afgeeft en duidelijk nee zegt en er wordt door gegaan.


Als ze zich er goed bij voelde om dat op die plek te doen was dat haar goed recht. Dat iemand dat doet is geen reden voor seksueel overschrijdend gedrag. Ze deed iets met iemand anders, dat zijn geen signalen voor Ali of wie dan ook dat die dat ook mag. Het is absoluut niet oké wat er is gebeurd en als je het goed wilt praten ben je zoals iemand eerder zei onderdeel van het probleem.


Ik weet zeker dat ik geen onderdeel van het probleem ben en heb al aangegeven dat ik zeg dat ik het niet oke vind wat hij deed maar dat vrouwen ook gewoon WEL ook moeten kijken wat voor een signalen ze zelf geven. En waarom ik dat zeg is omdat dit juist voor de slachtoffers die dus gewoon echt helemaal niets gedaan hebben, geen signaal, niet met sex etc. bezig zijn geweest dit soort mensen ervoor zorgt dat zij niet serieus genomen worden en daar vind ik wat van.

Nee dat maakt het niet oke wat Ali deed, maar het is toch van een geheel andere gradatie.

Popstra
Berichten: 13727
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:38

Nikass schreef:
Kan je ergens lezen wat zij gezegd heeft dat er gebeurt is?

Je kunt beter zelf naar die aflevering van Boos kijken daar vertellen die meiden ZELF hun verhaal

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:40

Caboby schreef:
[***] schreef:
Want omdat ze die ene jongen oraal wilde bevredigen, is het ok dat iedereen aan/in haar zit?

Omdat jij vrijwillig seks hebt met je vriend/man/vriendin/vrouw in jouw huis, wil je automatisch seks met iedereen in jouw huis?


Jeetje, dat is het hele punt toch niet!?
Waar ik een beetje 'huh' van deed is dat je nadat je aangerand wordt, je direct naar boven gaat en iemand anders oraal gaat bevredigen. Daar mag ik toch even van verbazen?
Je gaat mijn hele punt voorbij en ik heb NOOIT gezegd dat het oke is, maar je moet wel lezen.

Wat is daar raar aan? Hoe vaak gebeurd het dat je pas achteraf door heb dat een situatie niet oké is?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:41

Ik heb niet alles in het topic gelezen, maar ik geef wel even mijn mening.

Dit is absoluut allemaal verkeerd.

Van Rietbergen vindt ik 1 ding goed: hij heeft direct sorry gezegd en ontslag genomen. Dit praat het nooit en te nimmers goed. Echt niet. Maar hij is de enige dader, laat ik het zo zeggen, die echt iets heeft gedaan/gezegd. Marco wil niks zeggen, alleen zijn advocaten. Ali B zegt alleen dat hij onschuldig is etc etc. (ja gast, denk je dat echt? :+ )
Zijn acties zijn absoluut verkeerd, wat denkt die man wel niet?! Maar je moet wel beseffen en accepteren, hij heeft wel meteen een reactie geplaatst. Die ook gepast is/was. Nogmaals, dit praat het niet goed.

Over Marco kan ik eerlijk gezegd niet veel zeggen. Aangezien hij niks heeft gezegd of geantwoord. Zijn advocaten ook niet.
Maar de aanklachten tegen hem, man, wtf? Je blijft met je tengels van iemands billen af! En ook de heupen, borsten, geslachtsdelen. Alle plekken die je ook niet zomaar aanraakt bij een volwassenen, ook heel zeker niet bij een kind. Zeker niet! Je blijft er gewoon met je tengels vanaf! Dan is het dansje maar minder perfect, pech! Je doet het niet, punt.

Ali B, die insta post. Kom op man. Stil blijven is niet goed, maar dit ga je niet lopen zeggen: "Ik ben 100% zeker van mijn onschuld." Geloof je het zelf? Zoveel aanklachten, en dan doen alsof je onschuldig bent..
Ik weet niet eens wat ik er over moet zeggen, doe normaal gast.

Bij het interview van John de Mol heb ik verschillende emoties. Hij gaat er zeker professioneel mee om. Dat vind ik zeker goed.
Maar zijn opmerkingen over, ja ga eerder aan de bel trekken. Excuse me? Pardon? Ben je oké?
Het is niet de schuld van de vrouwen!! Het is doods eng om daar iets over te zeggen en iets aan te doen! Weet je waar dat vooral door komt? Omdat mensen, vooral mannen, vrouwen niet serieus nemen in dit soort dingen! Meestal is het, je stelt je aan, dat zou die persoon nooit doen etc etc. Ja daarmee trap je dat vertrouwen naar beneden!
En ook door te zeggen: trek eerder aan de bel! De toon waarmee hij dat zegt, maakt het eigenlijk al minder prettig. Blijkbaar is er ook een keer eerder aan de bel getrokken. En daar is vrij weinig mee gedaan. Tuurlijk gaan mensen dan minder snel dat aangeven.


Ik vind dat Tim het ontzettend goed heeft gedaan! Bravo naar hem. Hij is heel respect vol met iedereen om gegaan en de vragen waren spot on. Goed gedaan! _/-\o_

En ook heel knap van iedereen die het heeft durven delen. Anoniem of "op camera". Respect voor hun!



Het is gewoon een belabberde zaak...

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:42

996981 schreef:
Caboby schreef:


Jeetje, dat is het hele punt toch niet!?
Waar ik een beetje 'huh' van deed is dat je nadat je aangerand wordt, je direct naar boven gaat en iemand anders oraal gaat bevredigen. Daar mag ik toch even van verbazen?
Je gaat mijn hele punt voorbij en ik heb NOOIT gezegd dat het oke is, maar je moet wel lezen.


Wat is daar raar aan? Hoe vaak gebeurd het dat je pas achteraf door heb dat een situatie niet oké is?


Je gaat echt weer mijn hele punt voorbij.

IMANDRA

Berichten: 9806
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:44

Jouw punt maakt niet uit. Blijkbaar was ze comfortabel genoeg met degene waar ze mee bezig was.
Wat ze voor of na het aanranden/onwenselijke gedrag doet, doet niks af aan het foute gedrag zelf.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:44