Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:30

F_Orumster schreef:
Het heeft ook een beetje eenzelfde functie als roddelen, men tast af wat het algemene gedachtengoed is. Daarom zijn grapjes wat lastig.


Ja precies
Bambi1995 schreef:
Jis_ schreef:

Noem eens een voorbeeld van een schunnig grapje?


Moeilijk om 1,2,3 een voorbeeld te geven, maar bijvoorbeeld een grap over dildo's of over een milf.


Kon ook niks bedenken, mijn werkvloer is al heel wat jaren lekker saai thuis.

Als een collega zou vragen, heb je je dildo nog gebruikt afgelopen weekend vind ik dat niet best. Maar het kan best zijn dat een vrouw in een mannenwereld daar om zou kunnen lachen.

Maakt het dan voor mannen lastiger om te bepalen of ze zo’n, voor hun, grap kunnen maken? Ik denk het niet. Gewoon niet doen tenzij je er zeker van bent dat de vrouw die je dus goed kent er om kan lachen.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:32

Jis_ schreef:
Als een collega zou vragen, heb je je dildo nog gebruikt afgelopen weekend vind ik dat niet best.
Dat is dus absoluut ongepast. Mijn reactie zou gelijk zijn: "ga je lekker , gast, doe effe normaal".

Je conclusie deel ik→
Jis_ schreef:
Gewoon niet doen tenzij je er zeker van bent dat de vrouw die je dus goed kent er om kan lachen.


Nog een aanvulling. Door social media zijn zaken wel versneld en ook verergerd. Zo hoorde ik voor het eerst paar dagen geleden over het verschijnsel dickpicks die vrouwen ongevraagd ontvangen en waarmee mannen wegkomen. :r Ik heb moeten googelen wat het was, en ik keek daar toch wel van op. Vrouwen mogen hier heel erg scherp op zijn en gelijk dat soort gasten blokken cq op andere manier duidelijk maken dat dit ver over alle grenzen gaat. Door dit niet te doen, worden dit soort zaken ook meer en meer normaal. Alleen als een vrouw toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van een dickpick dan is het OK. Dat is eigenlijk met alles zo. Gedraag je gewoon overal netjes en fatsoenlijk, ook op internet, de telefoon etc.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:49

Sorry quote ging niet goed even

@pien

Ik denk dat heel veel mannen niet bewust uit zijn op macht. Ik denk in dit schandaal dat 2 mannen moeite hadden om hun handen en geslachtsdeel (dickpic’s) thuis te houden omdat ze oversekst zijn, sexverslaving. En 1 zeker wel kickt op macht en dat ook uit in misdragingen op seksueel gebied.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:54

Jis_ schreef:
Kon ook niks bedenken, mijn werkvloer is al heel wat jaren lekker saai thuis.

Als een collega zou vragen, heb je je dildo nog gebruikt afgelopen weekend vind ik dat niet best. Maar het kan best zijn dat een vrouw in een mannenwereld daar om zou kunnen lachen.

Maakt het dan voor mannen lastiger om te bepalen of ze zo’n, voor hun, grap kunnen maken? Ik denk het niet. Gewoon niet doen tenzij je er zeker van bent dat de vrouw die je dus goed kent er om kan lachen.

Och op mijn stage was zo'n vraag of opmerking geen uitzondering :') Ging vrijwel dagelijks voor 8.00u al wel over seks (beginnen 7.15/7.30). De vrouwen waren trouwens bijna erger dan de mannen, dus geslacht zegt echt niet altijd wat. Ligt dus wel erg aan de plek waar je werkt, zoals jij ook aangeeft. Mijn stage was een aparte wereld waar een heel groot deel van de mensen niet zou willen of kunnen werken. Ik kan er om lachen maar kan me voorstellen dat het op een andere werkplek absoluut ongepast is.
Zoals ik eerder al eerder in dit topic zei wel een plek waar veel grensoverschrijdend gedrag voorkomt (collega's en patiënten) en waar heel streng tegen wordt opgetreden. Tevens wordt duidelijk gemaakt waar je dit kan melden of met vertrouwenspersoon kan praten. Dit zou bij de Voice ook zo moeten zijn.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:58

pien_2010 schreef:
Jis_ schreef:
Als een collega zou vragen, heb je je dildo nog gebruikt afgelopen weekend vind ik dat niet best.
Dat is dus absoluut ongepast. Mijn reactie zou gelijk zijn: "ga je lekker , gast, doe effe normaal".

Je conclusie deel ik→
Jis_ schreef:
Gewoon niet doen tenzij je er zeker van bent dat de vrouw die je dus goed kent er om kan lachen.


Nog een aanvulling. Door social media zijn zaken wel versneld en ook verergerd. Zo hoorde ik voor het eerst paar dagen geleden over het verschijnsel dickpicks die vrouwen ongevraagd ontvangen en waarmee mannen wegkomen. :r Ik heb moeten googelen wat het was, en ik keek daar toch wel van op. Vrouwen mogen hier heel erg scherp op zijn en gelijk dat soort gasten blokken cq op andere manier duidelijk maken dat dit ver over alle grenzen gaat. Door dit niet te doen, worden dit soort zaken ook meer en meer normaal. Alleen als een vrouw toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van een dickpick dan is het OK. Dat is eigenlijk met alles zo. Gedraag je gewoon overal netjes en fatsoenlijk, ook op internet, de telefoon etc.


Ja die dickpic’s vliegen goed rond, daar kicken ze op denk ik. Die vrouw heeft mijn stijve piemel
gezien.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:01

Jis_ schreef:
BeFunny schreef:
Maar laten we ook niet vergeten dat er ook vrouwen zijn die overschrijdend gedrag vertonen. Ook grappen maken, wegkijken, mee lachen.

En laten we niet alle mannen onder één kam scheren.


Er wordt niet gezegd dat alle mannen zich misdragen of zelfs monsters zijn maar het gaat om niet de kop in het zand stoppen.

Dit gaat dan niet over seksueel overschrijdend gedrag door vrouwen, ze stemmen er in ieder geval in mee, maar Gister op npo radio 1 een verhaal over de meisjes en jonge vrouwen die als sex slaven werden verkochten en doorverkocht bij de IS. Vrouwen, en dat gaat om vrouwen die vrijwillig mee gingen naar Syrië met hun man, ook Nederlandse vrouwen, van IS strijders die die meisjes ook zo slecht behandelde, soms nog slechter dan hun man vertelde ze (degene die wisten te ontsnappen). Kon me daar niet zo goed wat bij voorstellen maar dat kan blijkbaar. Ja sommige vrouwen zijn ook verschrikkelijk.


Zelfs zonder verschrikkelijk te zijn.
Vrouwen maken ook grappen. Meestal onbedoeld. Net zo onbedoeld als dat het bij mannen "kan" zijn.
Dat is een cultuur. Omdat we daar eigenlijk allemaal ooit wel mee te maken krijgen zowel iets wat ongewenst is als dat we zelf ook wel eens een grap maken waar iemand van in verlegenheid komt is het iets dat bij iedereen de ogen moet openen.

Verkrachting en aanrakingen is natuurlijk van andere aard dat is strafbaar.

Maar er is zoveel wat dat niet is en toch kan dat mensen enorm raken.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:02

Ik ken gelukkig wel lachen om grappen over vrouwen. Ik mag graag naar Ton Kas kijken. Of bijv Al Bundy in Married with children.

Niet zo serieus zijn hoor. Het leven kan best wel wat humor gebruiken.

En die kerels die verander je toch niet. Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus toch!?

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:11

Popstra schreef:
Ik ken gelukkig wel lachen om grappen over vrouwen. Ik mag graag naar Ton Kas kijken. Of bijv Al Bundy in Married with children.

Niet zo serieus zijn hoor. Het leven kan best wel wat humor gebruiken.

En die kerels die verander je toch niet. Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus toch!?


Ik vond het geweldig Married with childeren.

Maar het gaat om bewustwording van mannen, hoe sta ik hierin en hoe kan ik mezelf verbeteren, zo moeilijk is dat niet. Geldt ook voor vrouwen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:21

Ik denk dat ik een man ben...

Vind het te vaak doorslaan in wat allemaal vrouwonvriendelijk zou zijn en kwetsend en weet ik wat.

Maar dat vind ik met veel tegenwoordig. Door slaan in alles.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:26

Ik denk dat je dan de onderliggende rode draad mist, het gaat om continu vrouwen stereotyperen als lustobject, denigreren en er respectloos naar kijken en mee om gaan.

Vrouwen maken ook man onvriendelijke grapjes, maar die zijn zelden van seksuele aard. Tenminste ik ken ze niet, laat ik het zo zeggen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:27

Popstra schreef:
Ik ken gelukkig wel lachen om grappen over vrouwen. Ik mag graag naar Ton Kas kijken. Of bijv Al Bundy in Married with children.

Niet zo serieus zijn hoor. Het leven kan best wel wat humor gebruiken.

En die kerels die verander je toch niet. Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus toch!?


En met die laatste zin baggataliseer je alles en keur je grensoverschrijdend gedrag goed want ach.."mannen zijn nu eenmaal zo".

En daar ben ik het niet mee eens, ik ken ook mannen die niet zo zijn dus waarom kunnen die zichzelf wel beheersen en anderen niet?

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:28

Nee die mis ik niet.
Maar ik vind dat alle onderwerpen tegenwoordig te groot gemaakt worden.

En dan heb ik het over grapjes. Niet over aanraken en meer.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:29

Jis_ schreef:
Sorry quote ging niet goed even

@pien

Ik denk dat heel veel mannen niet bewust uit zijn op macht. Ik denk in dit schandaal dat 2 mannen moeite hadden om hun handen en geslachtsdeel (dickpic’s) thuis te houden omdat ze oversekst zijn, sexverslaving. En 1 zeker wel kickt op macht en dat ook uit in misdragingen op seksueel gebied.


Mee eens, en zij hebben echt wel een verknipt beeld in hun hoofd van sexualiteit en vrouwen.

En dickpics..dat is al aan de orde van de dag, ik had het eigenlijk voor dit topic niet eens als grensoverschrijdend gedrag gezien, zo normaal ben ik het gaan vinden. Terwijl dat het in feite helemaal niet is.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:30

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat ik een man ben...

Vind het te vaak doorslaan in wat allemaal vrouwonvriendelijk zou zijn en kwetsend en weet ik wat.

Maar dat vind ik met veel tegenwoordig. Door slaan in alles.


Ik ben altijd meer met jongens omgegaan, ik vind ze makkelijker in de omgang, en dan bedoel ik niet dat dat aan de vrouw ligt en niet aan mij, zo was dat gewoon. Maakte mij denk ik een stuk mondiger naar hun toe. Kon ook wel wat hebben maar wie ben ik om te zeggen stel je niet aan als het om seksistische grapjes gaat. Elk gevoel elke ervaring is anders.

Ik kan ook gewoon een heel andere humor hebben dan of je je dildo nog gebuikt hebt. Vraag dat maar aan je vrouw/vriendin.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:32

DuoPenotti schreef:
Nee die mis ik niet.
Maar ik vind dat alle onderwerpen tegenwoordig te groot gemaakt worden.

En dan heb ik het over grapjes. Niet over aanraken en meer.


Het is kennelijk nodig om onderwerpen heel groot te moeten maken voordat er een keer iets land?

Ik snap wel wat je bedoelt, maar alles valt of staat met de context..als het continu vrouwonvriendelijke en respectloze grapjes zijn en vrouwen maar geseksualiseerd blijven worden dan blijft het gedrag in stand gehouden worden. Je kan ook respectvolle grapjes maken hoor, of niet denigrerende..of geen sexuele grapjes..allemaal keuzes en een onderlaag van een veel groter probleem.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:32

DuoPenotti schreef:
Nee die mis ik niet.
Maar ik vind dat alle onderwerpen tegenwoordig te groot gemaakt worden.

En dan heb ik het over grapjes. Niet over aanraken en meer.


Ik ben het er mee eens.
Maar dat gaat ook op voor grapjes (bedoeld) als grap door mannen.

Wel ok bij vrouwen is ook ok bij mannen. Geen onderscheid!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:33

Jis_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk dat ik een man ben...

Vind het te vaak doorslaan in wat allemaal vrouwonvriendelijk zou zijn en kwetsend en weet ik wat.

Maar dat vind ik met veel tegenwoordig. Door slaan in alles.


Ik ben altijd meer met jongens omgegaan, ik vind ze makkelijker in de omgang, en dan bedoel ik niet dat dat aan de vrouw ligt en niet aan mij, zo was dat gewoon. Maakte mij denk ik een stuk mondiger naar hun toe. Kon ook wel wat hebben maar wie ben ik om te zeggen stel je niet aan als het om seksistische grapjes gaat. Elk gevoel elke ervaring is anders.

Ik kan ook gewoon een heel andere humor hebben dan of je je dildo nog gebuikt hebt. Vraag dat maar aan je vrouw/vriendin.


Tja van mij zouden ze nu een antwoord krijgen dat ze die dildo in hun eigen reet mogen stoppen, maar ik heb serieus een oversexte oom van me verwijderd van facebook omdat hij continu dit soort "grapjes" maakte die steeds net over de grens gingen.

En deze opmerkingen als tiener vond ik verschrikkelijk..toen had ik echt geen weerwoord klaar hoor.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:34

Stel je niet aan zal ik ook niet zeggen.
Maar ik heb dus veel met mannen gewerkt en ik merkte idd wel dat ze zich in het begin juist heel beschaafd hielden met mij in de dienst. Tot er wat uit floepte en ik net zo hard lachte.

Echt kom. Zolang het geintjes zijn.
En daar waar moet ze serieus zijn en van ze op aan kan.

Beter dan die acher je kont om roddenlende wijven. 3 maanden later nog.
Nee zeg wat je te zeggen hebt en klaar.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:41

DuoPenotti schreef:
Stel je niet aan zal ik ook niet zeggen.


Niet bedoelt dat jij dat zou zeggen/vinden

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:47

DuoPenotti schreef:
Maar ik heb dus veel met mannen gewerkt en ik merkte idd wel dat ze zich in het begin juist heel beschaafd hielden met mij in de dienst. Tot er wat uit floepte en ik net zo hard lachte.

Echt kom. Zolang het geintjes zijn.
En daar waar moet ze serieus zijn en van ze op aan kan.


Maar dat is toch ook een goed begin, vind ik. Dat waren mannen die er rekening mee hielden.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:48

Zeker. Waren fijne collega's.
Maar als ik hier zou zeggen wat voor opmerkingen die soms hadden... Weet zeker dat ze door het slijk gehaald werden.

En dat is dus eigenlijk meteen ook mijn punt.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:54

DuoPenotti schreef:
Zeker. Waren fijne collega's.
Maar als ik hier zou zeggen wat voor opmerkingen die soms hadden... Weet zeker dat ze door het slijk gehaald werden.

En dat is dus eigenlijk meteen ook mijn punt.



Maar het is toch niet gek dat vrouwen dat aanstootgevend kunnen vinden?

En je zegt dat ze voorzichtig waren toe jij ten tonele kwam, dus ze wisten dat het ongepast kon zijn

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:57

Ja een geintje over een dom blondje of domme Belg is voortaan ook ongepast.
Niets kan meer gezegd worden. Dus ja dat wisten ze.
En dan denk ik. Moeten we echt in een wereld leven waar niets meer gezegd mag worden want altijd is wel iemand die zich gekrenkt voelt.

Ja ik vind het vaak te ver gaan tegenwoordig.

En nee heb het niet over een Rietbergen. Dat gaat echt te ver.
Maar alleen een opmerking over een sexy broekje. Laat gaan laat gaan.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 23-01-22 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:58

Zo ervaar ik het ook DP
Ik heb zelf best een dirty mind en als mannen dat door hebben gaan we los wat grappen betreft.
Ik weet zelf overigens ook dondersgoed bij wie ik dat kan doen en bij wie niet. Die dirty mind gaat niet bij iedereen ,open, zeg maar.

Ik heb meer lol met mannen dan ik ooit met vrouwen heb gehad mits deze niet gelijk gestemd waren.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:59

Ik denk dat iedereen vrouw wel ooit een ongepaste opmerking gaat krijgen... maar een ongepaste opmerking vindt ik persoonlijk minder schadelijk dan dat er echt aan je wordt gezeten en of seks tegen je wil in.

Een opmerking kun je vaak nog wel tackelen en of negeren. Zo ging ik ooit alleen mijn auto naar de garage brengen en op dat terrein kwam net een postbezorger , een wat oudere man en duidelijk een glaasje teveel op (en dan was het nog ochtend). Hij kon het ook niet laten om heel hard te roepen hoe mooi ik wel niet was maar ik werd er heel ongemakkelijk van was echt een beetje een vies mannetje. Ik heb heel rustig gezegd nou nou zo kan die wel weer hé. Toen brabbelde hij nog iets van nou het is ook nooit goed kan ook onaardig zijn toen heb ik hem genegeerd en droop hij heel snel af.

En ook wel cliënten die soms grensoverschrijdende opmerkingen maken. Ook daar zeg ik tegen hup normaal doen denk erom en daarna negeer ik het ook.

Vooral de opmerkingen heel duidelijk in zijn dat je het niet wilt hebben en of er luchtig mee omgaan. Mijn ex was er ook wel heel erg van voordat het mijn vriend was. Maar dat ga ik niet zien als overschrijdend gedrag had immers een relatie met hem na een tijdje.

Niet om het gemakkelijker te maken maar een vriendin van mij is tegen haar wil gedrogeerd en daarna ook slachtoffer geworden. de dader loopt nog vrij rond... ben bang dat hij dit zeker al vaker deed. Hoef hem ook niet tegen te komen breek zijn benen. Dat soort zaken vindt ik wel veel erger dan een opmerking wat nog wel af te kappen is

Maar in geval van Marco en kinderen ligt dat ook weer lastiger. Als jong meisje / vrouw snap ik wel dat helemaal als je wat onzeker bent minder snel wat ervan zegt...