Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 72 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 
Profiel   

Popstra schreef
Zo ervaar ik het ook DP
Ik heb zelf best een dirty mind en als mannen dat door hebben gaan we los wat grappen betreft.
Ik weet zelf overigens ook dondersgoed bij wie ik dat kan doen en bij wie niet. Die dirty mind gaat niet bij iedereen ,open, zeg maar.

Ik heb meer lol met mannen dan ik ooit met vrouwen heb gehad mits deze niet gelijk gestemd waren.

Precies dat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:00 



 
Profiel   

Nee dp en popstra, het gaat helemaal niet over de grap zelf. Waar het om gaat is het 'grensoverschrijdende' deel van de uitdrukking.
Iedereen heeft eigen grenzen, als je daar maar rekening mee houdt is er geen probleem met de grap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:00 



 
Profiel   

Mwah, ik denk dat als je grapjes moet maken ten koste van anderen dat je gewoon verkeerd bezig bent.

Er zit ook gewoon verschil tussen een grapje en daarnaast gewoon respectvol praten over bijv. vrouwen, of gewoon de hele tijd seksistische en denigrerende grapjes. En dat is helaas wel een beetje de cultuur bij sommige groepjes. Vooral het denigrerende en de objectivering stoort mij dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:01 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja een geintje over een dom blondje of domme Belg is voortaan ook ongepast.
Niets kan meer gezegd worden. Dus ja dat wisten ze.
En dan denk ik. Moeten we echt in een wereld leven waar niets meer gezegd mag worden want altijd is wel iemand die zich gekrenkt voelt.


Nou ja, het is in elke groepssituatie wel een beetje peilen wat er voor humor kan en wat niet. Dat heb ik wel ook moeten leren.
Ik kan bijvoorbeeld vloeken als een bootwerker (no offense tegen bootwerkers), en ook niet al mijn collega’s kunnen dat waarderen, dus daar houd ik ook rekening mee.
Hetzelfde geldt voor mijn donkere humor

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:01 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja een geintje over een dom blondje of domme Belg is voortaan ook ongepast.
Niets kan meer gezegd worden. Dus ja dat wisten ze.
En dan denk ik. Moeten we echt in een wereld leven waar niets meer gezegd mag worden want altijd is wel iemand die zich gekrenkt voelt.

Ja ik vind het vaak te ver gaan tegenwoordig.

En nee heb het niet over een Rietbergen. Dat gaat echt te ver.
Maar alleen een opmerking over een sexy broekje. Laat gaan laat gaan.


Maar serieus? bij een minderjarige deelneemster? Daar mis ik dan dus gewoon een wedergrapje van een man die zegt dat dat zoiets echt niet kan of hem even duidelijk maakt dat het zijn dochter had kunnen zijn. Houd je ogen thuis pervert, en zoals je ook wel bij hem gezien hebt blijft het daar niet bij want z'n dirty mind is al op hol geslagen.


Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 23-01-22 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:03 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Stel je niet aan zal ik ook niet zeggen.
Maar ik heb dus veel met mannen gewerkt en ik merkte idd wel dat ze zich in het begin juist heel beschaafd hielden met mij in de dienst. Tot er wat uit floepte en ik net zo hard lachte.

Echt kom. Zolang het geintjes zijn.
En daar waar moet ze serieus zijn en van ze op aan kan.

Beter dan die acher je kont om roddenlende wijven. 3 maanden later nog.
Nee zeg wat je te zeggen hebt en klaar.


Ook dit valt of staat mi weer met de hele context. Bij gelijkwaardige collega’s op de werkvloer vind ik grapjes best leuk en kan ik het prima handelen en als het te gek word zeg ik gewoon: zo kan ie wel weer :+

Maar ik heb in de leeftijd van 16-19 gewerkt in de horeca waar de leidinggevende constant vunzige grapjes maakte.
Als een meisje bv zei: oei, dit is heet. (Een bord ofzo) zei hij steevast: dat zei m’n vrouw ook vannacht.
Ook kon je nooit normaal een komkommer of banaan vasthouden zonder vunzige opmerkingen te krijgen. (Jij hebt een grote gepakt. Of: heb je wel eens zo’n grote gezien?)
Zeg vond ie het uitermate grappig en ik denk dat hij niet eens doorhad dat de meiden het niet zo leuk vonden en dat het grensoverschrijdend gedrag is.

Als me dit nu zou overkomen had ik er wat van gezegd, maar als je dit gezegd wordt als 16-jarige door een 50’er vind ik het niet ok.
Ik moest een keer meelopen voor m’n salaris naar de kelder en dat vond ik eigenlijk helemaal niks. Nooit wat gebeurd, maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:03 



 
Profiel   

Je moet mensen een beetje leren kennen om hun grenzen te kennen idd.. Is logisch toch :)
Tot die tijd blijf je je een beetje op een niveau gedragen dat over het algemeen door de meeste mensen als binnen de grenzen wordt ervaren en dat stuur je bij aan de hand van de reacties van die persoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:05 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja een geintje over een dom blondje of domme Belg is voortaan ook ongepast.
Niets kan meer gezegd worden. Dus ja dat wisten ze.
En dan denk ik. Moeten we echt in een wereld leven waar niets meer gezegd mag worden want altijd is wel iemand die zich gekrenkt voelt.

Ja ik vind het vaak te ver gaan tegenwoordig.

En nee heb het niet over een Rietbergen. Dat gaat echt te ver.
Maar alleen een opmerking over een sexy broekje. Laat gaan laat gaan.


Wat heb jij een geil broekje aan is toch helemaal
niet grappig? Dat is ongepast en totaal niet nodig om te zeggen als het je sexpartner niet is

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:05 



 
Profiel   

Ik vind er ook wel een verschil in zitten of iemand een compliment maakt en zegt dat je er goed of mooi uit ziet dan als iemand zegt dat je er "lekker"' uit ziet. Lekker is imo ook objectivering..houd dat voor in je relatie maar niet bij "vreemden".

Heb zoiets ook eens meegemaakt als 19 jarige bij een leidinggevende die richting de 50 ging, nee echt geen compliment. Ik voelde me er ontzettend vies en onprettig bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:07 



 
Profiel   

Het is echt zwaar irritant als je op je werk geen banaan durft te eten, omdat daar dan " grapjes" over gemaakt worden.
Als je maar een beetje meelacht, omdat je niet preuts of truttig over wil komen.

Ik vind het allang niet erg meer om preuts genoemd te worden, en eet een banaan als ik dat wil.
Maar ik vind ook dat ik als onderdeel van een bedrijf, of de samenleving, een verantwoordelijkheid heb om de wereld leuk en veilig te houden voor de meiden die minder sterk in hun schoenen staan.

En eens met de Talpa vrouwen: het ligt niet aan de vrouwen. Maar vrouwen kunnen andere vrouwen wel helpen.
Dus ik doe niet mee aan grapjes die grensoverschrijdend zijn of op het randje van betamelijk.


Laatst bijgewerkt door Dammie op 23-01-22 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:08 



 
Profiel   

Het bleek ook althans dat hoorde ik op de radio dat veel mensen hebben gezwegen vanwege geheimhoudingsplicht. Het bleek dat kandidaten niks mochten zeggen buiten de show om over de show en wat er plaats vond achter de schermen.

Gevolg was een boete van €10.000

Snap wel dat kandidaten daarvan schrikken en denken laat maar en tel daarbij nog op dat ze dachten dat het hun eigen schuld was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:10 



 
Profiel   

Denk dat het geile broekje niet grappig en niet geil bedoeld was.
Maar een opmerking van wie loopt er nu in een pyjama rond :? Trek wat normaals aan.
Want zoals sommige opmerkingen dan niet gepast kunnen zijn trek je ook openbaar niet aan wat je thuis op de bank aan hebt. Dat is ook ongepast.

En ook zoals er over de Mol gevallen word.
Dát vind ik ongepaster dan wat hij zei:melden zodat we er wat aan kunnen doen. Nergens het is jullie schuld. Dat werd er van gemaakt. Vermoeiend is dat. Overal meer in zien dan wat iemand zegt en bedoeld.

Dus ja ik ben denk ik een vent.
Want overal dubbele betekenis zien vind ik echt wat voor vrouwen.

Gewoon recht toe praten bestaat niet.


Zo. Ga nu filmpje kijken. Kijken of het wel kan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:17 



 
Profiel   

Dammie schreef
Het is echt zwaar irritant als je op je werk geen banaan durft te eten, omdat daar dan " grapjes" over gemaakt worden.
Als je maar een beetje meelacht, omdat je niet preuts of truttig over wil komen.

Ik vind het allang niet erg meer om preuts genoemd te worden, en eet een banaan als ik dat wil.
Maar ik vind ook dat ik als onderdeel van een bedrijf, of de samenleving, een verantwoordelijkheid heb om de wereld leuk en veilig te houden voor de meiden die minder sterk in hun schoenen staan.

En eens met de Talpa vrouwen: het ligt niet aan de vrouwen. Maar vrouwen kunnen andere vrouwen wel helpen.
Dus ik doe niet mee aan grapjes die grensoverschrijdend zijn of op het randje van betamelijk.


Dat vind ik ook, vooral voor de jonge meiden die veelal de dupe zijn..

Geen banaan durven eten gaat toch ook veel te ver? dat is dus zo'n kerel die ook in alles alleen maar sex ziet en die doet dus ook mee aan het objectiveren van meiden/ vrouwen. Het is gewoon extra naar als het je leidinggevende is, want daar komt die machtspositie weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:18 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Denk dat het geile broekje niet grappig en niet geil bedoeld was.
Maar een opmerking van wie loopt er nu in een pyjama rond :? Trek wat normaals aan.
Want zoals sommige opmerkingen dan niet gepast kunnen zijn trek je ook openbaar niet aan wat je thuis op de bank aan hebt. Dat is ook ongepast.

En ook zoals er over de Mol gevallen word.
Dát vind ik ongepaster dan wat hij zei:melden zodat we er wat aan kunnen doen. Nergens het is jullie schuld. Dat werd er van gemaakt. Vermoeiend is dat. Overal meer in zien dan wat iemand zegt en bedoeld.

Dus ja ik ben denk ik een vent.
Want overal dubbele betekenis zien vind ik echt wat voor vrouwen.

Gewoon recht toe praten bestaat niet.


Zo. Ga nu filmpje kijken. Kijken of het wel kan. :D

Ik denk wel zeker dat Rietbergen het seksueel bedoelde. Heb je de aflevering van BOOS gezien :?.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:19 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Het bleek ook althans dat hoorde ik op de radio dat veel mensen hebben gezwegen vanwege geheimhoudingsplicht. Het bleek dat kandidaten niks mochten zeggen buiten de show om over de show en wat er plaats vond achter de schermen.

Gevolg was een boete van €10.000

Snap wel dat kandidaten daarvan schrikken en denken laat maar en tel daarbij nog op dat ze dachten dat het hun eigen schuld was.


Zoiets had ik ook gehoord. Daar valt dit soort meldingen naar buiten toe buiten, lijkt mij ook wel duidelijk? Of denk ik nu te makkelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:19 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Denk dat het geile broekje niet grappig en niet geil bedoeld was.
Maar een opmerking van wie loopt er nu in een pyjama rond :? Trek wat normaals aan.
Want zoals sommige opmerkingen dan niet gepast kunnen zijn trek je ook openbaar niet aan wat je thuis op de bank aan hebt. Dat is ook ongepast.

En ook zoals er over de Mol gevallen word.
Dát vind ik ongepaster dan wat hij zei:melden zodat we er wat aan kunnen doen. Nergens het is jullie schuld. Dat werd er van gemaakt. Vermoeiend is dat. Overal meer in zien dan wat iemand zegt en bedoeld.

Dus ja ik ben denk ik een vent.
Want overal dubbele betekenis zien vind ik echt wat voor vrouwen.

Gewoon recht toe praten bestaat niet.


Zo. Ga nu filmpje kijken. Kijken of het wel kan. :D


Wij waren er niet bij, dus over de context oordelen kan ik niet maar feit is wel dat de deelneemster het niet oke vond. Zegt dat niet genoeg?

Ik kan ook wel zeggen dat ik baggataliseren echt iets voor mannen vind, maar dan ben ik net zo gender veroordelend bezig als zij en jij in dit bericht. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:20 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik vind er ook wel een verschil in zitten of iemand een compliment maakt en zegt dat je er goed of mooi uit ziet dan als iemand zegt dat je er "lekker"' uit ziet. Lekker is imo ook objectivering..houd dat voor in je relatie maar niet bij "vreemden".

Heb zoiets ook eens meegemaakt als 19 jarige bij een leidinggevende die richting de 50 ging, nee echt geen compliment. Ik voelde me er ontzettend vies en onprettig bij.

Zeker zit het hem in de toon. Ik krijg zo nu en dan een compliment over mijn ogen en dat gaat meestal heel casual, maar had ook eens een professor die me intens in de ogen keek en korter bij kwam om vervolgens, zonder oogcontact te verbreken zei hoe mooi mijn ogen waren. Heel ongemakkelijk, terwijl als hij het terloops had gezegd terwijl we nog door de wandelgangen liepen ik er niks vervelends aan had gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:22 



 
Profiel   

Eerst gezegd , ik vind het vreselijk wat sommige zijn overkomen. En het moet ook zeker aangepakt worden!

Maar ben ik de enige die zich afvraagt , of alles wel waarheid is?
Sinds dat "metoo" gebeuren komen er wel steeds meer zaken aan het daglicht, maar mss wel niet bij the voice, maar over heel de wereld kun je er een leuk centje aan verdienen als je een bekende zo'n schandaal aan zijn broek hangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:24 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Denk dat het geile broekje niet grappig en niet geil bedoeld was.
Maar een opmerking van wie loopt er nu in een pyjama rond :? Trek wat normaals aan.
Want zoals sommige opmerkingen dan niet gepast kunnen zijn trek je ook openbaar niet aan wat je thuis op de bank aan hebt. Dat is ook ongepast.

En ook zoals er over de Mol gevallen word.
Dát vind ik ongepaster dan wat hij zei:melden zodat we er wat aan kunnen doen. Nergens het is jullie schuld. Dat werd er van gemaakt. Vermoeiend is dat. Overal meer in zien dan wat iemand zegt en bedoeld.

Dus ja ik ben denk ik een vent.
Want overal dubbele betekenis zien vind ik echt wat voor vrouwen.

Gewoon recht toe praten bestaat niet.


Zo. Ga nu filmpje kijken. Kijken of het wel kan. :D



Die gast stuurde dickpic’s, wat zal hij bedoelt hebben met die opmerking. Ga je eens fatsoenlijk aankleden is niet wat in mij op komt

Er wordt daar heel veel omgekleed, er zijn kleedkamers dus heel normaal. Dat deze man daar niet tegen kan ligt niet aan de meisjes vrouwen die daar lopen in wat dan ook


Laatst bijgewerkt door Jis_ op 23-01-22 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:27 



 
Profiel   

tylando schreef
Eerst gezegd , ik vind het vreselijk wat sommige zijn overkomen. En het moet ook zeker aangepakt worden!

Maar ben ik de enige die zich afvraagt , of alles wel waarheid is?
Sinds dat "metoo" gebeuren komen er wel steeds meer zaken aan het daglicht, maar mss wel niet bij the voice, maar over heel de wereld kun je er een leuk centje aan verdienen als je een bekende zo'n schandaal aan zijn broek hangt.


Nee hoor, zoals je kan lezen ben je lang niet de enige.
En ook de recherche zal nagaan of de verhalen de waarheid zijn.

En volgens mij verdien je er niet veel mee om een valse aangifte te doen :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:28 



 
Profiel   

Maar soms word zo wel gedacht!!
Mensen doen veel voor geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:30 



 
Profiel   

Een centje aan verdienen? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:32 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Denk dat het geile broekje niet grappig en niet geil bedoeld was.
Maar een opmerking van wie loopt er nu in een pyjama rond :? Trek wat normaals aan.
Want zoals sommige opmerkingen dan niet gepast kunnen zijn trek je ook openbaar niet aan wat je thuis op de bank aan hebt. Dat is ook ongepast.


Sorry maar ik vind het echt ziekelijk hoe je hier een eigen verhaal van maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:32 



 
Profiel   

Citaat
Beter dan die acher je kont om roddenlende wijven.

Zie je wat je doet? Aan de ene kant maak je foute grapjes van mannen kleiner, je blijft ze mannen noemen, en roddelende vrouwen worden door jou denigrerend "roddelende wijven" genoemd. DAT is dus geïntegreerd vrouw onvriendelijk gedrag dat in ons allemaal zit. Hoe zou je roddelende mannen noemen? En ja hoor die bestaan echt, ik ken er heel erg veel. Roddelen is niet alleen iets van vrouwen. Ik heb er een ongelooflijke hekel aan en zie dat overal want wij mensen, ik ook, houden van roddelen, alleen de een doet het meer als de ander.

El Bundy is vreselijk grappig en is gemaakt in een tijd dat feminisme duidelijk aanwezig was. Deze persiflage van de hele foute man was het antwoord en dus enorm grappig. Althans hier moeten we er vreselijk om lachen want peggy speelt een rol van een vrouw die het huishouden haat en haar man maar niet zover krijgt dat hij seks met haar heeft en iedere keer, net als de kinderen, haar hand ophoudt voor geld. _O-

Dus aan alle kanten is dit eenn grandioze persiflatie op die tijd. Heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:34 



 
Profiel   

tylando schreef
Eerst gezegd , ik vind het vreselijk wat sommige zijn overkomen. En het moet ook zeker aangepakt worden!

Maar ben ik de enige die zich afvraagt , of alles wel waarheid is?
Sinds dat "metoo" gebeuren komen er wel steeds meer zaken aan het daglicht, maar mss wel niet bij the voice, maar over heel de wereld kun je er een leuk centje aan verdienen als je een bekende zo'n schandaal aan zijn broek hangt.


Natuurlijk zijn er vrouwen die niet eerlijk zijn en een verhaal verhaal verzinnen
maar zoveel, nee dat geloof ik niet. Vergeet niet dat ze weten dat ze zelf ook negatief in het nieuws komen als het om een bekend persoon, die door sommige op handen gedragen worden, gaat. Het is een flinke stap en het is een samen staan we sterk waardoor er meer meisjes vrouwen naar voren komen met hun verhaal, de ernstige en de minder ernstige.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 72 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen