Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 74 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 
Profiel   

verootjoo schreef
Huh? :+ dan ben je ms op schrift niet zo duidelijk want dit haal ik echt niet uit je teksten

DuoPenotti schreef
Ongepaste opmerking totaal mee eens.
Maar ongepast is niet automatisch seksistisch. Zelfs niet bij een viezerik als dat.

Dat hij daar niet mocht komen is mij niet bijgebleven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:10 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Denk jij dat juist een vieze vent als dat een pyjamabroek geil vind.


Ik werkte met iemand die me ook nog 'supergeil' vond als ik een keer op vrijdag in joggingbroek op kantoor verscheen. Dus ja, ik kan er niet echt verbaasd om doen. Als je 'supergeile kont' eenmaal in the picture is bij zulke mannen dan kan je net zo goed een vuilniszak dragen.

Ik snap niet waarom je dat zo lastig te geloven vindt. Er zijn zoveel woorden te vinden voor 'joh misschien moet je hier geen pyjama dragen?', maar 'geil broekje' komt niet in me op. Dat vind ik juist weer onwijs vergezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:16 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
verootjoo schreef
Huh? :+ dan ben je ms op schrift niet zo duidelijk want dit haal ik echt niet uit je teksten

DuoPenotti schreef
Ongepaste opmerking totaal mee eens.
Maar ongepast is niet automatisch seksistisch. Zelfs niet bij een viezerik als dat.

Dat hij daar niet mocht komen is mij niet bijgebleven.

Maar dan gebruik je toch seksisme in een verkeerde context?
De hele voice kwestie gaat niet over seksisme maar over seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Die post begreep ik al niet goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:17 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik ken genoeg mensen. Man en vrouw die hetzelfde zeggen als ik.

Bokt is juist vaak erg anders valt mij op. Geen idee waarom.

Hier word een bepaald beeld gemaakt van wat correct is. Voldoe je daar niet aan springt men in je nek.

De meeste haken dan af.

Dus voor mij is bokt niet representatief.



Zou het dan misschien kunnen dat jij in een extreem conservatieve omgeving zit? Want je neemt wel vaker hele topics over met zeer conservatief gedachtegoed, over verschillende onderwerpen. En jouw omgeving is misschien niet helemaal representatief voor de rest van Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:18 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik zeg steeds dat het overschrijding is. Alleen zie ik het niet als seksueel overschrijdend.


Maar dat is dus nogal vergezocht. 'Geil' gaat over seks. 'Geil' als woord is bedoeld om een seksuele context op te roepen. Als een oudere man die toch al vaak geobsedeerd is met seks en seksueel overschrijdend gedrag dat zegt tegen een jonge vrouw is er eigenlijk geen context waarin het GEEN seksuele lading heeft.

En dit zijn dus situaties waar ook omstanders kunnen bijdragen aan de veiligheid of onveiligheid. Als je als omstander laat merken dat je het ongepast vindt en dat je je goed zou kunnen voorstellen dat iemand dat niet prettig vindt, dan kan de situatie veranderd worden. Als je begint met 500 redenen waarom het geen seksuele opmerking is, zal degene die het overkomt luid en duidelijk meekrijgen dat ze bij jou niet aan hoeft te kloppen voor steun.

(En de man in kwestie hoort het ook luid en duidelijk: oh, dit kan ik dus gewoon maken, want men zegt er toch niks van.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:24 



 
Profiel   

tylando schreef
Eerst gezegd , ik vind het vreselijk wat sommige zijn overkomen. En het moet ook zeker aangepakt worden!

Maar ben ik de enige die zich afvraagt , of alles wel waarheid is?
Sinds dat "metoo" gebeuren komen er wel steeds meer zaken aan het daglicht, maar mss wel niet bij the voice, maar over heel de wereld kun je er een leuk centje aan verdienen als je een bekende zo'n schandaal aan zijn broek hangt.

Ik ga ervan uit dat zeker wat de mannen hebben toegegeven waar is ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:31 



 
Profiel   

@bailey
Extreem conservatieve omgeving.
Nee hoor.
Maar ik denk dat de randstad bijvoorbeeld juist totaal de andere kant op slaat. En dat is wat men graag wil laten zien als de norm.
Die ga je denk ik daarbuiten niet vinden. Zeker niet in vegan groepen.
Dus ik begrijp wel hoe jij dat zo ziet. :)

Hier zijn ze meer doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. En dat is niet extreem.
En dat is idd niet meer wat ze in de media tentoonstellen.
Hoe gekker hoe liever.
Maar als dan iemand daar wat van vind zijn de tenen erg lang. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:50 



 
Profiel   

Rytir schreef
Dat filmpje, tja ik vind Marco een creep maar het komt vooral heel vaderlijk over. Dat gezegd hebbende, mijn vader had hem weg 'gehoekt' want dat mag alleen een vader of moeder aan steun doen volgens hem. Het is vrij intiem maar om nu te zeggen het gaat te ver... Lastig.


Precies, hij is haar vader niet.
Ik vind het niet kunnen in ieder geval. Een keer een knuffel kan, maar ook daarvan moet je je afvragen of het nodig is als je minderjarigen coacht. Ik doe het zelf in ieder geval niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:53 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
@bailey
Extreem conservatieve omgeving.
Nee hoor.
Maar ik denk dat de randstad bijvoorbeeld juist totaal de andere kant op slaat. En dat is wat men graag wil laten zien als de norm.
Die ga je denk ik daarbuiten niet vinden. Zeker niet in vegan groepen.
Dus ik begrijp wel hoe jij dat zo ziet. :)

Hier zijn ze meer doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. En dat is niet extreem.
En dat is idd niet meer wat ze in de media tentoonstellen.
Hoe gekker hoe liever.
Maar als dan iemand daar wat van vind zijn de tenen erg lang. :)




Wat verdrietig voor je, dat dit is wat jij hebt meegekregen. En dat bij 'gewoon' dan blijkbaar ook hoort seksueel overschrijdend gedrag af te doen als grapje. Want anders gedraag je je toch wel érg niet naar de zin van de simpele zielen die daar die zogenaamde grapjes zitten te maken en blijkbaar in jouw regionen de dienst uitmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:59 



 
Profiel   

[***] schreef
Degene die die opmerking kreeg heeft het ervaren als onprettig, daarom kwam ze ermee naar buiten. Wie ben jij dan om te zeggen dat het niet zo is?
Maar als de ander het (mogelijk) 180 graden anders bedoelde, waar ligt dan de waarheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:03 



 
Profiel   

Sooo
Wat jij nu zegt. Dat is pas overschrijdend. Nee niet seksueel. Gewoon overschrijdend. En daar maak ik steeds verschil in.
Haha verdrietig. Nee ben maar niet bang. Dat ben ik er niet om.
Heerlijk juist mijzelf ipv al dat opgesmukte rare gedoe. De dienst uitmaken is meer waar ik juist vind dat mensen als jij achteraan lopen.
Aan die nu roepen dat de Mol zo fout is.
Dát is geen eigen mening meer hebben maar je veilig achter andere aan hobbelen maar ondertussen wijzen naar andere want dan tellen ze veilig mee.


Zo woke....


En nee ik ben niet woke.
Dus verlaat nu het topic.
BaileyMix schreef
DuoPenotti schreef
@bailey
Extreem conservatieve omgeving.
Nee hoor.
Maar ik denk dat de randstad bijvoorbeeld juist totaal de andere kant op slaat. En dat is wat men graag wil laten zien als de norm.
Die ga je denk ik daarbuiten niet vinden. Zeker niet in vegan groepen.
Dus ik begrijp wel hoe jij dat zo ziet. :)

Hier zijn ze meer doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. En dat is niet extreem.
En dat is idd niet meer wat ze in de media tentoonstellen.
Hoe gekker hoe liever.
Maar als dan iemand daar wat van vind zijn de tenen erg lang. :)




Wat verdrietig voor je, dat dit is wat jij hebt meegekregen. En dat bij 'gewoon' dan blijkbaar ook hoort seksueel overschrijdend gedrag af te doen als grapje. Want anders gedraag je je toch wel érg niet naar de zin van de simpele zielen die daar die zogenaamde grapjes zitten te maken en blijkbaar in jouw regionen de dienst uitmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:06 



 
Profiel   

De opmerking over een geil broekje was eigenlijk een uiting van het diepste respect voor de eigen regie van vrouwen over hun uiterlijk en seksualiteit? Hmm, ja vast. Dat klinkt bijna aannemelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:08 



 
Profiel   

Ik weet niet eens wat woke is en kan geen kaas maken van je laatste reactie duopenotti :')
Jammer dat je je zo op je tenen laat trappen en vervolgens een hele groep mensen belachelijk denkt te moeten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:08 



 

Ailill schreef
[***] schreef
Degene die die opmerking kreeg heeft het ervaren als onprettig, daarom kwam ze ermee naar buiten. Wie ben jij dan om te zeggen dat het niet zo is?
Maar als de ander het (mogelijk) 180 graden anders bedoelde, waar ligt dan de waarheid?


Die ander had een machtspositie en had de opmerking nooit mogen maken. Als je een machtspositie hebt is het een aardig uitgangspunt om alle woorden die met seks te maken hebben te vermijden tegenover degene die onder je staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:13 



 
Profiel   

Jis_ schreef
Sorry quote ging niet goed even

@pien

Ik denk dat heel veel mannen niet bewust uit zijn op macht. Ik denk in dit schandaal dat 2 mannen moeite hadden om hun handen en geslachtsdeel (dickpic’s) thuis te houden omdat ze oversekst zijn, sexverslaving. En 1 zeker wel kickt op macht en dat ook uit in misdragingen op seksueel gebied.


Tijdens mijn rondje fietsen merkte ik dat deze is blijven hangen en ik heb daarover nagedacht. Jis ik weet dat jij het zo NIET bedoelt. En toch kom ik er op terug.

Mensen die verslaafd zijn die zijn obsessief bezig met hun verslaving, want dat is immers het kenmerk van verslaafd zijn aan. Ze kunnen geen maat houden. Dan denken we aan verslaafd zijn aan roken, alcohol, steeds meer geld maken, seks. Mannen en vrouwen kunnen verslaafd zijn. In de verslaafde groepen zijn zeker mensen die ver over de grenzen heen gaan met hun gedrag. Net zoals buiten deze groepen.

Alleen is 1+1 niet 2. Dus mensen die seksverslaafd zijn hoeven zeer zeker geen mensen te zijn die grens overschrijdend gedrag bij andere mensen vertonen. BV als jij een tinder profiel hebt waarin je schrijft dat je op zoek bent naar seksuele contacten en dat je niet in bent voor vaste relaties, dan krijg je mensen die dat prima vinden en die mensen gaan seksen met wederzijdse toestemming. Maar als jij naast je seksverslaving ook nog eens ongewenst grensoverschrijdend gedrag vertoond dan komt dat er bij en dat maakt je tot een vervelend mens die fout bezig is. Er zijn genoeg seksverslaafde mensen die buitengewoon sympathiek zijn en zeer correct met hun medemens omgaan.

Even wat begrippen helder krijgen met elkaar. En natuurlijk kan het door mensen ietwat anders beschreven zijn , maar ik denk dat onderstaande definities aardig kloppen:

Seksisme en ik citeer een definitie waar ik me wel in kan vinden
Citaat
Seksisme is discriminatie op grond van iemands sekse. Extreme vormen van seksisme zijn vrouwenhaat (misogynie) of mannenhaat (misandrie).
N.B. het woord seksisme heeft niets te maken met seks of erotiek.[1]


seksueel geweld
Citaat
Seksueel geweld is een term die gebruikt wordt voor alle seksuele handelingen die iemand gedwongen moet uitvoeren, ondergaan of zien. Het kan gaan om aanranding, verkrachting of seksueel misbruik. Seksueel geweld word ook wel seksuele mishandeling of seks onder dwang genoemd.


seksueel overschrijdend gedrag
Citaat
Bij seksueel grensoverschrijdend gedrag gaat het om gedrag of toenaderingen die seksueel van aard zijn en de grenzen van het slachtoffer overschrijden. Dit kan al dan niet fysiek zijn (De Haas, 2012).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:17 



 
Profiel   

Kimbers schreef
Ik weet niet eens wat woke is en kan geen kaas maken van je laatste reactie duopenotti :')
Jammer dat je je zo op je tenen laat trappen en vervolgens een hele groep mensen belachelijk denkt te moeten maken.


Maar wel lekker dat zij helemaal zichzelf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:19 



 
Profiel   

Het woord geil zegt toch genoeg, hoe anders kun je dat opvatten

Ik heb een keer van een lesgever de opmerking gekregen, ik heb je van achter genomen, ging om het maken van een foto

Maar het klopt toch, hij heeft die foto genomen, en dan is die opmerking helemaal niet gek maar heel normaal natuurlijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:22 



 
Profiel   

Klopt Jis, de context is heel erg belangrijk, altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:23 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Jis_ schreef
Sorry quote ging niet goed even

@pien

Ik denk dat heel veel mannen niet bewust uit zijn op macht. Ik denk in dit schandaal dat 2 mannen moeite hadden om hun handen en geslachtsdeel (dickpic’s) thuis te houden omdat ze oversekst zijn, sexverslaving. En 1 zeker wel kickt op macht en dat ook uit in misdragingen op seksueel gebied.


Tijdens mijn rondje fietsen merkte ik dat deze is blijven hangen en ik heb daarover nagedacht. Jis ik weet dat jij het zo NIET bedoelt. En toch kom ik er op terug.

Mensen die verslaafd zijn die zijn obsessief bezig met hun verslaving, want dat is immers het kenmerk van verslaafd zijn aan. Ze kunnen geen maat houden. Dan denken we aan verslaafd zijn aan roken, alcohol, steeds meer geld maken, seks. Mannen en vrouwen kunnen verslaafd zijn. In de verslaafde groepen zijn zeker mensen die ver over de grenzen heen gaan met hun gedrag. Net zoals buiten deze groepen.

Alleen is 1+1 niet 2. Dus mensen die seksverslaafd zijn hoeven zeer zeker geen mensen te zijn die grens overschrijdend gedrag bij andere mensen vertonen. BV als jij een tinder profiel hebt waarin je schrijft dat je op zoek bent naar seksuele contacten en dat je niet in bent voor vaste relaties, dan krijg je mensen die dat prima vinden en die mensen gaan seksen met wederzijdse toestemming. Maar als jij naast je seksverslaving ook nog eens ongewenst grensoverschrijdend gedrag vertoond dan komt dat er bij en dat maakt je tot een vervelend mens die fout bezig is. Er zijn genoeg seksverslaafde mensen die buitengewoon sympathiek zijn en zeer correct met hun medemens omgaan.

Even wat begrippen helder krijgen met elkaar. En natuurlijk kan het door mensen ietwat anders beschreven zijn , maar ik denk dat onderstaande definities aardig kloppen:

Seksisme en ik citeer een definitie waar ik me wel in kan vinden
Citaat
Seksisme is discriminatie op grond van iemands sekse. Extreme vormen van seksisme zijn vrouwenhaat (misogynie) of mannenhaat (misandrie).
N.B. het woord seksisme heeft niets te maken met seks of erotiek.[1]


seksueel geweld
Citaat
Seksueel geweld is een term die gebruikt wordt voor alle seksuele handelingen die iemand gedwongen moet uitvoeren, ondergaan of zien. Het kan gaan om aanranding, verkrachting of seksueel misbruik. Seksueel geweld word ook wel seksuele mishandeling of seks onder dwang genoemd.


seksueel overschrijdend gedrag
Citaat
Bij seksueel grensoverschrijdend gedrag gaat het om gedrag of toenaderingen die seksueel van aard zijn en de grenzen van het slachtoffer overschrijden. Dit kan al dan niet fysiek zijn (De Haas, 2012).


Mee eens Pien

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:24 



 
Profiel   

Cer schreef
poes schreef
Als morgen een fabriek afbrandt en tien man sterft omdat er een pallet voor een nooddeur stond moet je ook niet zeggen: ja we hebben een preventieadviseur maar verder was ik er niet zo mee bezig. Waarom is niemand iets komen zeggen?
In dat geval zal de zaakvoerder op persoonlijke titel voor de rechtbank komen. Want je hebt de plicht om de risico’s te beoordelen en gepaste maatregelen te nemen. Doe je dat niet dan ben je wel degelijk in fout.

Off topic:
Dan heb je toch eigenlijk niks aan die adviseur? Moet je dan iedereens werk controleren? Dan kan je het net zo goed zelf doen.. toch?


Je werft een goede aan inderdaad en zorgt ervoor dat je diens werk opvolgt en serieus neemt. Een preventieadviseur geeft enkel advies. Top management is ten alle tijde verantwoordelijk. CEO zijn heeft best wat aansprakelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:42 



 
Profiel   

‘Je mag tegenwoordig ook niets meer’

Nou je gewoon gedragen mag, er is wit gebied, grijs gebied en zwart gebied. Imo blijf je in een proffesionele setting gewoon uit het grijze en zwarte gebied. Dan valt er nog genoeg om over te praten of grappen over te maken.

En dat terwijl ik uit de provincie kom, je hebt je gewoon te gedragen. Dat lijkt me niet teveel gevraagd. Ik werk met name met mannen. De enigen die af en toe vunzig wil doen, pik je er snel genoeg uit. Meestal probeer ik die te pareren.

Wat ik wel merk is dat de jongere generatie veel makkelijker er in is, veel netter. Waar de oudere generatie nog wel eens zich verzucht over een nieuwe naam van een transgender collega, of over halal/ vega opties bij de barbecue, zie je dat bij de jongeren veel minder. De wereld verandert continu, zoiets afdoen als woke is ook wel weer heel gemakkelijk. Gelukkig veranderen we, ik zou niet graag 100jaar terug in de tijd willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:51 



 
Profiel   

Het gaat erom dat je de grenzen van de ander niet overschrijdt. Als je erachter komt dat iemand best van een ruige grappen gediend is kan je die gewoon maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:04 



 
Profiel   

Volgens mij zei DP alleen maar dat het bijvoorbeeld in een "ruigere grappen setting" best zo kan zijn dat iemand bijvoorbeeld bij een sexloze hobbezak van een broek een beetje sarcastisch kan opmerken "wat een lekker geil broekje", zou ik ook zo tegen mijn man kunnen zeggen als hij een ontzettend onaantrekkelijke broek aan zou hebben := En dan samen er om grijnzen :D

Oh trouwens misschien heb ik zoiets ook wel eens gezegd als hij zijn kanariegele Dries Roelvink onderbroek aan had getrokken, die hij cadeau had gekregen :')

Maar dat is dan wel meteen het verschil: dat je zoiets zegt tegen iemand waarvan je weet dat die het wel kan hebben. En niet zomaar in het wilde weg in een professionele setting. Of je het nou echt, voor de grap of sarcastisch bedoelt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:31 



 
Profiel   

Had hij haar niet ook geappt dat broekje weer aan te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:34 



 
Profiel   

pmarena schreef
Volgens mij zei DP alleen maar dat het bijvoorbeeld in een "ruigere grappen setting" best zo kan zijn dat iemand bijvoorbeeld bij een sexloze hobbezak van een broek een beetje sarcastisch kan opmerken "wat een lekker geil broekje", zou ik ook zo tegen mijn man kunnen zeggen als hij een ontzettend onaantrekkelijke broek aan zou hebben := En dan samen er om grijnzen :D

Oh trouwens misschien heb ik zoiets ook wel eens gezegd als hij zijn kanariegele Dries Roelvink onderbroek aan had getrokken, die hij cadeau had gekregen :')

Maar dat is dan wel meteen het verschil: dat je zoiets zegt tegen iemand waarvan je weet dat die het wel kan hebben. En niet zomaar in het wilde weg in een professionele setting. Of je het nou echt, voor de grap of sarcastisch bedoelt :)


Dit is inderdaad totaal iets anders en dat heeft dus alles te maken met de context .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 74 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen