Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Spookslot Efteling wordt gesloopt

 
Profiel   

marley93 schreef
Ik vond het spookslot echt drie keer niks :') Vond het erger dat de bobslee verdween als ik heel eerlijk ben.


Ik ook!

Zelf ben ik nooit in het Spookslot geweest, vroeger durfde ik en inmiddels trekt het me niet meer.
Maar ik snap het sentiment wel, de Efteling onderscheid zich van andere parken door de sfeer en mooie vormgeving.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:25 



 
Profiel   

Tja het is geen sprookjes park meer hè? Gewoon een oridnaire kermis aan het worden....jammer voor de allerkleinsten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:59 



 
Profiel   

Pareltjes schreef
Tja het is geen sprookjes park meer hè? Gewoon een oridnaire kermis aan het worden....jammer voor de allerkleinsten...


Ordinaire kermis :')

De kleintjes hebben niet zo veel nodig. Sprookjesbos, draaimolens, carnaval etc en gewoon veel te zien. Die kinderen zijn op na een dagje weg.

Ja voor de oudere mensen moet er natuurlijk ook wat zijn. Dus ja dan is er vernieuwing nodig. Het park moet voor alle leeftijden aantrekkelijk zijn en blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:13 



 
Profiel   

De kinderen zijn alleen al op door de lange afstanden die je moet afleggen. _O-

Dag je Efteling is een prima workout :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:20 



 
Profiel   

De Efteling met een kermis vergelijken? _O-

Als kind waren wij idd al kapot na het Sprookjesbos :D
De draak was dan altijd wel het hoogtepunt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:32 



 
Profiel   

Jammer dat die weggaat, bleef hem altijd wel bezoeken maar een nieuw spookslot terug mag wel.

Meest jammere vind ik het waterorgel wat weg is. Daar werd je zo zen van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:41 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/31292063411/po ... 130228412/ de Speld heeft er ook weer wat van gemaakt. Ik vond hem grappig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:45 



 
Profiel   

Voor alle mensen met nostalgische Efteling gevoelens, ga de volgende keer als je in de Efteling bent, het Efteling museum eens in. Best leuk, met wat oude figuren uit het park, maar ook met een digitale tafel, waar je op kunt zien hoe de Efteling er vroeger uit zag en attracties die inmiddels verdwenen zijn enzo. De Efteling medewerkers (of zijn dat vrijwilligers?) die daar rondlopen, zijn echt enthousiastelingen die maar wat graag vertellen en vragen beantwoorden.

Edit, linkje: https://www.efteling.com/nl/park/attrac ... ing-museum

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:30 



 
Profiel   

Ik vind de efteling echt niet te vergelijken met een kermis. Symbolica past naar mijn idee bijvoorbeeld ook prima in de efteling

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:33 



 
Profiel   

SusanH schreef
https://www.facebook.com/31292063411/po ... 130228412/ de Speld heeft er ook weer wat van gemaakt. Ik vond hem grappig :')


_O- Die is echt heel goed. Geeft wel goed de Nederlandse mentaliteit weer :')

Efteling met kermis vergelijken is echt appels en peren vergelijken. Dat vind ik dan weer totaal niet hetzelfde.

Attracties waarvan ik hoop dat ze nog lang mogen blijven zijn Vogel Rok, de Python, Piraña, Fata Morgana, Droomvlucht, Villa Volta... Vooral de verhalende attracties, eigenlijk, waarbij de wachtrij al een ontdekkingstocht op zich is. De Vliegende Hollander en Joris en de Draak zijn natuurlijk nog wat jong, die zullen ze sowieso niet snel dichtgooien denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:47 



 
Profiel   

Mooi stukje :))

De kermis is in elk geval een stuk goedkoper. Ik durf/kan/mag eigenlijk nergens in, dus dan kom je al gauw bij de paddenstoelen, de Fakir en Ezeltje Strekje uit. Best prijzig. Als je samen gaat en ook nog moet parkeren dan ben je zo iets van 100 euro kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:52 



 
Profiel   

nuscaniels schreef
Jammer dat die weggaat, bleef hem altijd wel bezoeken maar een nieuw spookslot terug mag wel.

Meest jammere vind ik het waterorgel wat weg is. Daar werd je zo zen van.



Ja, dat vond ik ook altijd zo leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:23 



 
Profiel   

Ik snap hun keuze, al vind ik het wel jammer. Het spookslot in de Efteling is een van de weinigen spookhuizen/spookattracties waar ik in durf namelijk :')
Vind het vooral ook jammer dat er dan inderdaad mogelijk steeds meer van die "oude" Efteling sfeer verdwijnt. Bijvoorbeeld Symbolica vind ik heel mooi gemaakt, maar ik vond het niet bij de Efteling passen; veel meer "Disney".

Desondanks begrijp ik ook wel dat de Efteling ook gewoon met zijn tijd meegaat. Maar toch is dat wel eens jammer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:27 



 
Profiel   

Oscar schreef
Mooi stukje :))

De kermis is in elk geval een stuk goedkoper. Ik durf/kan/mag eigenlijk nergens in, dus dan kom je al gauw bij de paddenstoelen, de Fakir en Ezeltje Strekje uit. Best prijzig. Als je samen gaat en ook nog moet parkeren dan ben je zo iets van 100 euro kwijt.


Ik durf ook niet in snelle dingen etc, daarom vind en vond ik de Efteling zo leuk. De Dark Rides vind ik het leukst (Droomvlucht, Fata Morgana). Er is gewoon echt veel leuks te doen voor mensen die niet zulke thrillseekers zijn. Symbolica vond ik daar prima in passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:39 



 
Profiel   

Die python mogen ze van mij wel vervangen! Ga er niet meer in want lang niet zo leuk als de andere achtbanen en ik krijg er hoofdpijn van :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:47 



 
Profiel   

Oscar schreef
Mooi stukje :))

De kermis is in elk geval een stuk goedkoper. Ik durf/kan/mag eigenlijk nergens in, dus dan kom je al gauw bij de paddenstoelen, de Fakir en Ezeltje Strekje uit. Best prijzig. Als je samen gaat en ook nog moet parkeren dan ben je zo iets van 100 euro kwijt.


ik mag en kan wel overal in, maar hoe ouder ik word hoe minder goed ik tegen snelle attracties kan en tegen dingen die draaien en op en neer bewegen. :') Laatste keer villa volta ben ik ook ziek uit gekomen (terwijl ik daar eerst goed tegen kon, net als achtbanen, maar dat gaat ook niet zo goed meer), terwijl ik het een prachtige attractie vind en vooral ook het verhaal. :D


Laatst bijgewerkt door Momo94 op 25-01-22 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:11 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Die python mogen ze van mij wel vervangen! Ga er niet meer in want lang niet zo leuk als de andere achtbanen en ik krijg er hoofdpijn van :+ .


Python is net een jaar of 3 geleden compleet vernieuwd. Eigenlijk compleet vervangen, maar exact hetzelfde terug gebouwd. Dus die blijft nog wel een aantal jaartjes draaien hopelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:12 



 
Profiel   

mvdende schreef
Josien_ schreef
Die python mogen ze van mij wel vervangen! Ga er niet meer in want lang niet zo leuk als de andere achtbanen en ik krijg er hoofdpijn van :+ .


Python is net een jaar of 3 geleden compleet vernieuwd. Eigenlijk compleet vervangen, maar exact hetzelfde terug gebouwd. Dus die blijft nog wel een aantal jaartjes draaien hopelijk.


Ja dat is waar ook! Nog steeds niets aan :P .

Nu heb ik wel weer zin om naar de Efteling te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:20 



 

Momo94 schreef
Oscar schreef
Mooi stukje :))

De kermis is in elk geval een stuk goedkoper. Ik durf/kan/mag eigenlijk nergens in, dus dan kom je al gauw bij de paddenstoelen, de Fakir en Ezeltje Strekje uit. Best prijzig. Als je samen gaat en ook nog moet parkeren dan ben je zo iets van 100 euro kwijt.


ik mag en kan wel overal in, maar hoe ouder ik word hoe minder goed ik tegen snelle attracties kan en tegen dingen die draaien en op en neer bewegen. :') Laatste keer villa volta ben ik ook ziek uit gekomen (terwijl ik daar eerst goed tegen kon, net als achtbanen, maar dat gaat ook niet zo goed meer), terwijl ik het een prachtige attractie vind en vooral ook het verhaal. :D

Ik neem van te voren een wagenziekte tabletje. Dan kan ik overal in zonder misselijk te worden. Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:09 



 
Profiel   

Oscar schreef
Mooi stukje :))

De kermis is in elk geval een stuk goedkoper. Ik durf/kan/mag eigenlijk nergens in, dus dan kom je al gauw bij de paddenstoelen, de Fakir en Ezeltje Strekje uit. Best prijzig. Als je samen gaat en ook nog moet parkeren dan ben je zo iets van 100 euro kwijt.

Nou, ik denk als je een rondje Tilburg kermis doet en evenveel attracties doet als in de Efteling, je toch echt meer kwijt bent…
Voor een rondje sprookjesbos zou ik sowieso al geen ticket kopen.

Ik vind het Spookslot niet super veel toevoegen, sloeg ‘m altijd over.

Laatst geweest nog, echt een tip om na Sinterklaas en voor kerst te gaan, wij hadden echt in een half uur de Baron, Python, Joris en Vliegende Hollander gedaan. Heerlijk rustig dan! Overal vaker in kunnen gaan en ook nog de gezellige winter Efteling. Echt een tip om alles uit je geld te kunnen halen! :D

Wij waren op een donderdag. Weekend is vaak druk, en richting mei/juni wordt het ook echt druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:15 



 
Profiel   

Goeie tips :)

Ik snap wel dat het spookslot voor jou en je leeftijdsgenoten niet veel heeft. In onze kindertijd was het echt iets bijzonders, maar nu heeft het eerder iets knulligs. Ook leuk en een stukje nostalgie. Maar anders vanwege onze leeftijden en de geschiedenis.

Over de kermis kan ik weinig kwijt, ik ben verder nooit verder gekomen dan Muizenstad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:54 



 
Profiel   

Oscar schreef
Goeie tips :)

Ik snap wel dat het spookslot voor jou en je leeftijdsgenoten niet veel heeft. In onze kindertijd was het echt iets bijzonders, maar nu heeft het eerder iets knulligs. Ook leuk en een stukje nostalgie. Maar anders vanwege onze leeftijden en de geschiedenis.

Over de kermis kan ik weinig kwijt, ik ben verder nooit verder gekomen dan Muizenstad :D

Dat geloof ik zeker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:22 



 
Profiel   

Ik lees nu dit: https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws ... nt-in-2024

Ik weet niet of dit veranderd is door de vele reacties uit het publiek maar het lijkt wel zo: de Danse Macabre wordt een nieuwe attractie. Het Spookslot gaat nog steeds weg, maar wordt ook weer meegenomen in de nieuwe dingen. Klinkt veelbelovend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 09:03 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik lees nu dit: https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws ... nt-in-2024

Ik weet niet of dit veranderd is door de vele reacties uit het publiek maar het lijkt wel zo: de Danse Macabre wordt een nieuwe attractie. Het Spookslot gaat nog steeds weg, maar wordt ook weer meegenomen in de nieuwe dingen. Klinkt veelbelovend!

Oehh :+: Leuk leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 09:08 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat ze zich rot geschrokken zijn van de verontwaardiging. Als het een waardige vervanger is met de muziek erbij en veel elementen van het spookslot erin terug te vinden is op ongeveer dezelfde plek dan is dat denk ik wel een goede vervanger. Als ze dit altijd al van plan waren geweest hadden ze het beter meteen kunnen melden samen met het bericht van het afbreken van het spookslot
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 09:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen