Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:46

Sommige mensen zijn idd heel amicaal en bedoelen er niks mee, sommige daarvan kunnen wel wat meer openstaan voor het feit dat niet iedereen dat prettig vindt

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:57

Ik kan me zo niet herinneren wat de aantijgingen zijn jegens de regisseur. Is dit bekend?

Een vriend van me vond het raar om aan een vrouw te moeten vragen 'vind je dit echt oké?', voordat er seksuele handelingen plaatsvinden. Volgens hem voel je dat zelf wel aan en is iets vragen niet goed voor de sfeer. Ben uiteindelijk boos weggegaan na dit gesprek. Dat hij er wel eens naast kon zitten met zijn inschatting dat kon niet volgens hem.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:04


pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:21

Elisa2 schreef:
Precies dat dus, spijt betuigen is zo belangrijk en ook voor de verwerking van de slachtoffers.

Iedereen kan fouten maken maar hoe je ermee omgaat definieert je als mens.

En voor de rest vind ik nog steeds wel dat veel mensen deze personen graag door het slijk halen maar daarmee het grote onderliggende probleem negeren. Laten we vooral hun gedrag aanpakken en dat van de vele duizenden anonieme daders.


Mooi bericht en ik ben het ermee eens.


Ooit gezien tussen broer en zus (buitenlandse documentaire), waarbij broer helemaal fout was toen ze kind was. Later toen hij eigen kinderen kreeg heeft hij pas beseft hoe vreselijk fout het was. In de rapportage zag je broer en zus samen, hij met diepe diepe spijt, zij totaal "verneukt" en hij die alle therapie betaalde, niet wist wat te doen om het goed te maken→ zo vreselijk vond hij het en zij zijn zus, vond hem geloofwaardig.
Dus voorzichtig ontstond er een band waarbij hij altijd een meter uit haar buurt bleef en haar dan ook werkelijk nooit maar dan ook nooit aanraakte want dat kon absoluut niet meer. Ik vond het een heel schurend en moeilijke documentaire om naar te kijken en zo subtiel en prachtig weergegeven. Al die interviews waarin de broer zich zelf absoluut niet spaarde. Ik vond het heel heftig en bijzonder en je zag dat het haar wel degelijk hielp. Temeer daar hij accepteerde dat zijn zus hem niet vertrouwde ook al gaf ze zelf aan dat ze hem absoluut geloofwaardig vond en dat alles te maken had dat ze gewoon te jong teveel verneukt was. Stapje voor stapje werd hij ook in de therapie betrokken (zij bepaalde alles) en alles was gericht op haar.
Ze zag zijn enorme spijt maar er was (terecht vond hij zelf ook) totaal geen aandacht voor zijn spijtgevoelens en vergeving of al dat gedoe. Daar was het allemaal nog veel te vroeg voor en dat werd ook niet van haar gevraagd. Die documentaire die ik ooit super lang geleden gezien , maakte enorm veel indruk op me. Ik weet absoluut niet meer hoe hij heette en of hij überhaupt nog te kijken valt.

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:29

Kimbers schreef:
Ik kan me zo niet herinneren wat de aantijgingen zijn jegens de regisseur. Is dit bekend?

Een vriend van me vond het raar om aan een vrouw te moeten vragen 'vind je dit echt oké?', voordat er seksuele handelingen plaatsvinden. Volgens hem voel je dat zelf wel aan en is iets vragen niet goed voor de sfeer. Ben uiteindelijk boos weggegaan na dit gesprek. Dat hij er wel eens naast kon zitten met zijn inschatting dat kon niet volgens hem.


Eerlijk? Toen ik mijn huidige date anderhalf jaar geleden leerde kennen en hij mij na een aantal uur vroeg of hij me mocht zoenen keek ik ook raar op. Nu denk ik: wat vreselijk fijn en respectvol.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:59

Ik vind het als jonge vrouw persoonlijk ook nogal de sfeer verpesten als een date eerst voor elke kus, handeling,… toestemming gaat vragen.
Als ik het niét wil zal de persoon in kwestie dat al lang gemerkt hebben aan mijn houding, lichaamstaal, zeg ik het gewoon vlakaf of loop ik weg.
Dus ja Kimbers, ik snap die vriend van jou wel in deze.

Bij machtsverhoudingen (werkgever/werknemer etc) snap ik het wél.

Maar bij flirten/daten als gelijkwaardige personen hoeft een man echt niet steeds te onderbreken om te vragen of ie wel verder mag hoor :+ . Ik kan als vrouw perfect aangeven wanneer ik iets niet wil of wanneer het te ver gaat en dan gebeurt het ook niet. Maar zoals jouw vriend dus aangeeft, over het algemeen ‘voel’ je wel gewoon of je iets kan of niet? En als je t niet voelt kan een van beide partijen gewoon duidelijk nee zeggen. Daar moet dan ook respect voor zijn.

Maar nogmaals, bij machtsverhoudingen vind ik het wel anders liggen en zijn de beschuldigingen in TVOH helemaal terecht.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:40

Bij elke kus is denk ik ook wat overdreven. Maar zeker bij grotere leeftijdsverschillen, scheve machtsverhoudingen en jonge meiden lijkt het me niet overbodig.

Maar zijn stelling dat hij het altijd wel weet is gewoon niet waar. Hij schat zoveel situaties bij mij altijd zo verkeerd in :') het is te arrogant om te zeggen dat je er absoluut niet naast kan zitten omdat je het altijd wel aan iemand ziet. Dat is gewoon niet zo.

Ik zou het wel heel fijn vinden als een man bevestiging bij me zoekt. Ik denk dan ook dat iemand het beter wel dan niet zou moeten doen. Zat vrouwen die het een sfeerbederver vinden, maar liever dat dan (wellicht onbedoeld) een grens overschrijden.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 25-01-22 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:44

Ja maar soms is dat aanvoelen voor sommige mensen erg lastig.
Ik vind het fijn als iemand eerst van te voren vraagt of het oke is.
Dat doe ik ook wel eens, en voor mij verpest het de sfeer helemaal niet. Ik vind het juist fijn dat ik niet per ongeluk over iemands grenzen ga. :)
Maar zo verschillen meningen weer

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:50

Ik ben natuurlijk van een wat andere generatie.
Maar ik weet nog goed dat we na paar keer daten aan het vrijen waren en mijn huidige man toen zei: "lieverd, ik wil dolgraag met je naar bed, maar ik heb het idee dat dit voor jou echt nog te vroeg is. Als dat zo is, dan kunnen we beter nu stoppen zodat je naar huis kunt gaan". Hij had het goed aangevoeld en ik vond het juist heel erg fijn. Want toen ik vroeg "vind je het heel erg", toen moest hij lachen en gaf hij aan dat hij het idee had dat wij bij elkaar zouden blijven en dat wachten dan eigenlijk niets voorstelt. <3 Ik vond dat juist heel erg fijn, en werd alleen maar verliefder op hem. Hij had het goed aangevoeld want we zijn nog steeds bij elkaar en regelmatig heftig verliefd _O-

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:57

Kimbers schreef:
Bij elke kus is denk ik ook wat overdreven. Maar zeker bij grotere leeftijdsverschillen, scheve machtsverhoudingen en jonge meiden lijkt het me niet overbodig.

Maar zijn stelling dat hij het altijd wel weet is gewoon niet waar. Hij schat zoveel situaties bij mij altijd zo verkeerd in :') het is te arrogant om te zeggen dat je er absoluut niet naast kan zitten omdat je het altijd wel aan iemand ziet. Dat is gewoon niet zo.

Ik zou het wel heel fijn vinden als een man bevestiging bij me zoekt. Ik denk dan ook dat iemand het beter wel dan niet zou moeten doen. Zat vrouwen die het een sfeerbederver vinden, maar liever dat dan (wellicht onbedoeld) een grens overschrijden.


Ja dat bedoel ik ook wel met machtsverhoudingen, daarbij vallen voor mij ook grote leeftijdsverschillen en bv. heel jonge meiden (of jongens).

Denken dat je er nooit kan naast zitten op dat vlak is inderdaad wat arrogant :+ . En dan vast ook nog op z’n tenen getrapt zijn bij een afwijzing :') .
Maar het ligt er misschien ook aan dat ik dan weer niet op dat ‘type’ mannen val en daarmee ook niet mee te maken krijg. Ik heb een fijne relatie maar in de jaren wel wat gedate en toen heb ik nooit iemand gehad die toestemming vroeg nee, maar gewoon respectvolle jongens/mannen die goed aanvoelen wat kan en wat niet, en die bij een ‘nee’ ook gewoon respectvol blijven.

Maar ik heb het dan ook niet echt voor de (ik noem maar iets) Temptation Island-verleider types die denken dat elke meid hun wil :+ .

Ongewenste dickpics en vieze opmerkingen (van mannen die ik niet ken dan. Van goede vrienden kan ik best wat hebben en ook een rake opmerking terugkaatsen :D ) vind ik wel degelijk grensoverschrijdend en niet kunnen.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:05

Rietbergen zit in "zware" therapie in de VS bericht de Telegraaf. In afkickcliniek The Ranch.

"Op de site van The Ranch is te lezen waar de behandeling uit zal bestaan. Duidelijk wordt dat cliënten zowel individueel als in groepen therapie ondergaan, die erop gericht is te ontdekken waar een en ander vandaan komt, hoe het dwangmatige gedrag kan worden veranderd en ook hoe persoonlijke verhoudingen (weer) kunnen worden hersteld. Na verloop van tijd worden de zinnen verzet met uitstapjes met paarden en visuitjes naar de nabijgelegen Piney River. Na zes tot acht weken behandeling – kosten 40.000 euro, die afhankelijk van de verzekering worden vergoed – zou een cliënt in de maatschappij moeten kunnen terugkeren met andere ideeën over seks en liefde."

De behandeling duurt 2 maanden.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:08

Nou besef dat je dan ook geluk hebt gehad met wat voor een soort mannen je te maken hebt gehad. Want ik ken(de) er genoeg die ook wel dachten van alles te kunnen aanvoelen maar in werkelijkheid zoveel signalen gemist hebben.Waarbij ik ook denk dat verblind door lust/ hormonen ook bestaat.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:15

Dat klopt. Maar als een man zo’n slechte bedoelingen heeft of overloopt van de hormonen gaan ze naar die eventuele ‘nee’ die kan volgen op het toestemming vragen ook niet luisteren.

Heb dr inderdaad wel ns een gehad die dacht dat hij een of andere god was, en best wel op z’n tenen getrapt was en mij probeerde te kleineren toen ik niet verder wou dan een bepaalde handeling.
Of dat nu is omdat ik uit mezelf ‘nee’ zei, of omdat ik nee zeg nadat het me gevraagd werd, resultaat is hetzelfde: hij mag niet en daar issie boos om.

Maar daarin verschillen we dus van mening en dat mag prima :D . Het belangrijkste vind ik dat er respectvol gereageerd wordt als een vrouw aangeeft iets niet te willen. En je hebt ook het recht dit op elk moment aan te geven. Dus voor mij hoeft het niet nadrukkelijk gevraagd te worden.
Maar dan spreek ik voor mezelf natuurlijk.

Babootje ik lees net je bericht.

Mooi dat hij eraan gaat werken en inziet dat er een probleem is. Alleen jammer dat het veel te laat komt.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:24

Ja ik vind er ook zoveel nuances in zitten hoor. Als je al heel lang bij elkaar bent dan kun je een ander aardig lezen lijkt me. En dan hoeft ook niet steeds van alles gevraagd worden.

In het begin is het aftasten en dan hoeft vragen echt niet verkeerd te zijn. Ben het met je eens dat degene die verblind zijn door hormonen vaak ook geen nee accepteren helaas.

Misschien moeten ze jongens wat zelfbeheersing leren? Omgaan met hormonen..?

Ik vind respectvol reageren ook het belangrijkste hoor.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:24

Babootje schreef:
Rietbergen zit in "zware" therapie in de VS bericht de Telegraaf. In afkickcliniek The Ranch.

"Op de site van The Ranch is te lezen waar de behandeling uit zal bestaan. Duidelijk wordt dat cliënten zowel individueel als in groepen therapie ondergaan, die erop gericht is te ontdekken waar een en ander vandaan komt, hoe het dwangmatige gedrag kan worden veranderd en ook hoe persoonlijke verhoudingen (weer) kunnen worden hersteld. Na verloop van tijd worden de zinnen verzet met uitstapjes met paarden en visuitjes naar de nabijgelegen Piney River. Na zes tot acht weken behandeling – kosten 40.000 euro, die afhankelijk van de verzekering worden vergoed – zou een cliënt in de maatschappij moeten kunnen terugkeren met andere ideeën over seks en liefde."

De behandeling duurt 2 maanden.


Laten we hopen dat het dit keer wel werkt..

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:32

https://www.youtube.com/watch?v=PKHxxmxKziw
Ik snap nu ook weer waarom ik hier nooit naar gekeken had.
Wat een kwaliteit.
De link naar beiden snap ik wel. Was toen vreselijk programma, nu nog steeds.
Maar goed dat iedereen doorgroeit in zijn ontwikkeling.
Maar ik zou me kapotschamen met de kennis die je nu hebt, dat je in het verleden aan zo'n programma hebt meegewerkt (dat haar van Tim ook).

Maar dat doet niets af van het Voice programma toch?

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:52

EllyC schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=PKHxxmxKziw
Ik snap nu ook weer waarom ik hier nooit naar gekeken had.


Eens, ik vond het ook wel echt de teloorgang van de maatschappij. En een vrouwonvriendelijk programma.
Maar mischien was ik daar toen al te oud voor.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:03

Spuiten&slikken was ver voor Tim het presenteerde wel een goed programma dat veel dingen omtrent sex uit een taboe heeft gehaald en daar waren ook weet mensen mee geholpen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:09

Bestaan er eigenlijk man onvriendelijke sex programma's? Of gaat er daar in de basis al iets mis?

Op zich denk ik dat programma's over sex niet slecht hoeven te zijn. Mits respectvol, gelijkwaardig en leerzaam inderdaad.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:35

Ik vind het programma gewoon bloot heel goed. Heel leerzaam voor kinderen, gewone mensen gewone lijven en vragen kunnen stellen.

Best wat mensen die dit programma niet vonden kunnen, zo zonde vind ik. Sorry beetje off-topic

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:01

Oja ik weet de controverse daar over nog. Leek mij ook een prima programma maar heb het nooit gezien. Mensen moeten niet zo spastisch doen over 'normaal'bloot vind ik. Is weer heel wat anders dan seksualisering.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:40

Babootje schreef:
EllyC schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=PKHxxmxKziw
Ik snap nu ook weer waarom ik hier nooit naar gekeken had.


Eens, ik vond het ook wel echt de teloorgang van de maatschappij. En een vrouwonvriendelijk programma.
Maar mischien was ik daar toen al te oud voor.


Ik vond het fantastisch totdat Sophie stopte met presenteren. Het was ook wel meer dan een beetje dom geneuzel over piemels. Mijn ouders keken het ook graag.

Ik vond het trouwens helemaal niet vrouwonvriendelijk. Ik weet nog dat Baas B daar aan tafel zat te pochen over de groupies die hij neukte. Hij werd compleet gefileerd door Sophie en de andere dames aan tafel.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:46

Elisa2 schreef:
Bestaan er eigenlijk man onvriendelijke sex programma's? Of gaat er daar in de basis al iets mis?


Take me out vond ik echt manonvriendelijk.

Help mijn man is klusser ook maar dan op een ander niveau :')

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 00:13

Urbanus schreef:
Elisa2 schreef:
Bestaan er eigenlijk man onvriendelijke sex programma's? Of gaat er daar in de basis al iets mis?


Take me out vond ik echt manonvriendelijk.

Help mijn man is klusser ook maar dan op een ander niveau :')


Nou help mijn man is klusser vind ik om te gieren :') :j

Denk de mannen idd niet zo :')

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:12

Waarom was Take me out manonvriendelijk?