Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 27 [ 651 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

 
Profiel   

Nu nog de idiote moeilijkheid rond sterilisatie aanpakken met verplichte gesprekken bij psycholoog etc. En dan komen we eens ergens rond zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:38 



 
Profiel   

Top! Dat werd tijd, wat een belachelijke regel!

Nu nog inderdaad sterilisatie voor elke vrouw beschikbaar stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:38 



 
Profiel   

Tot wanneer mag je abortus plegen?
24 weken toch?
Dat vind ik echt te lang! Ik ben zwanger en voel de kleine al sterk vanaf 16 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:40 



 
Profiel   

LadyDaily schreef
Tot wanneer mag je abortus plegen?
24 weken toch?
Dat vind ik echt te lang! Ik ben zwanger en voel de kleine al sterk vanaf 16 weken.

22 weken en 24 weken bij medische redenen als ik het goed onthouden heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:44 



 
Profiel   

LadyDaily schreef
Tot wanneer mag je abortus plegen?
24 weken toch?
Dat vind ik echt te lang! Ik ben zwanger en voel de kleine al sterk vanaf 16 weken.

Citaat
Abortus tot 24 weken
Abortus mag tot de vrucht buiten uw lichaam zou kunnen overleven. Die grens ligt voor het strafrecht bij 24 weken. Artsen houden in de praktijk 22 weken aan als grens. Dat is omdat zij tot op 2 weken nauwkeurig de duur van de zwangerschap kunnen bepalen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ls%20grens.

Dat jij jouw kindje al voelt zegt niets over levensvatbaar zijn en de rechten van een ander om een zwangerschap te beëindigen.
Wat vind jij dan de grens? Voordat je je kindje hebt gevoeld?
Bij de ene is dat met 14 weken bij de ander met 20 weken (of zelfs nog later).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:47 



 
Profiel   

LadyDaily schreef
Tot wanneer mag je abortus plegen?
24 weken toch?
Dat vind ik echt te lang! Ik ben zwanger en voel de kleine al sterk vanaf 16 weken.

Dat is mooi. Dat is jouw gevoel dan.

Maar er is geen enkel punt in de zwangerschap waarop een vrouw haar zelfbeschikkingsrecht opgeeft. Dus als zij met 39 weken een abortus wil is er nog steeds 1 persoon met volledige beschikking over haar eigen lichaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:48 



 

Mars schreef
Nu nog de idiote moeilijkheid rond sterilisatie aanpakken met verplichte gesprekken bij psycholoog etc. En dan komen we eens ergens rond zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen.


Dat snap ik wel, want is niet terug te draaien. Dus die beslissing moet wel echt goed doordacht zijn en kan ook risico's hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:54 



 
Profiel   

Nee want een abortus is wel terug te draaien zeker. Wat een kul.

Ook een vrouw die besluit tot sterilisatie heeft dat waarschijnlijk prima overwogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:56 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Nee want een abortus is wel terug te draaien zeker. Wat een kul.

Ook een vrouw die besluit tot sterilisatie heeft dat waarschijnlijk prima overwogen.

Zeker... wat een ellende is dat, om dat ver doorheen te krijgen.
Ik ben er 16 jaar mee bezig geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:57 



 

Marije_1997 schreef
Mars schreef
Nu nog de idiote moeilijkheid rond sterilisatie aanpakken met verplichte gesprekken bij psycholoog etc. En dan komen we eens ergens rond zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen.


Dat snap ik wel, want is niet terug te draaien. Dus die beslissing moet wel echt goed doordacht zijn en kan ook risico's hebben.
Want een ongepland/ongewenst kind krijgen is wel terug te draaien? :+ Ik denk dat de gemiddelde vrouw die gesteriliseerd wil worden daar een stuk beter over heeft nagedacht dan de gemiddelde ouder, zelfs als het wel gepland is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:58 



 
Profiel   

Hoewel ik absoluut voor abortus ben, weet ik niet of ik het afschaffen van de bedenktijd zo n goed idee vind. Omdat er helaas ook best vrouwen zijn die gedwongen worden tot een abortus door de verwekker/ouders enz. Die bedenktijd geeft een klein beetje ruimte om die dwang minder sterk te maken. En dan misschien met sterk genoeg staan om hun kind te kunnen behouden ipv onder dwang de zwangerschap te moeten laten afbreken.

En er ook best vrouwen zijn die achteraf blij zijn dat ze de wachttijd hadden omdat ze anders in een vlaag van paniek de zwangerschap hadden laten beeindigen.

Ik zit er dus wel dubbel in.


Laatst bijgewerkt door karuna op 26-01-22 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:59 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Mars schreef
Nu nog de idiote moeilijkheid rond sterilisatie aanpakken met verplichte gesprekken bij psycholoog etc. En dan komen we eens ergens rond zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen.


Dat snap ik wel, want is niet terug te draaien. Dus die beslissing moet wel echt goed doordacht zijn en kan ook risico's hebben.

Je kan later alsnog via IVF zwanger worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:00 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Avalanche81 schreef
Nee want een abortus is wel terug te draaien zeker. Wat een kul.

Ook een vrouw die besluit tot sterilisatie heeft dat waarschijnlijk prima overwogen.

Zeker... wat een ellende is dat, om dat ver doorheen te krijgen.
Ik ben er 16 jaar mee bezig geweest.

Ja belachelijk. En voor mensen die anti abortus zijn lijkt me dat verkieslijker, want hoeveel abortussen voorkom je wel niet door sterilisatie......

Anticonceptie je leven lang is niet geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:01 



 
Profiel   

Brainless schreef
LadyDaily schreef
Tot wanneer mag je abortus plegen?
24 weken toch?
Dat vind ik echt te lang! Ik ben zwanger en voel de kleine al sterk vanaf 16 weken.

Citaat
Abortus tot 24 weken
Abortus mag tot de vrucht buiten uw lichaam zou kunnen overleven. Die grens ligt voor het strafrecht bij 24 weken. Artsen houden in de praktijk 22 weken aan als grens. Dat is omdat zij tot op 2 weken nauwkeurig de duur van de zwangerschap kunnen bepalen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ls%20grens.

Dat jij jouw kindje al voelt zegt niets over levensvatbaar zijn en de rechten van een ander om een zwangerschap te beëindigen.
Wat vind jij dan de grens? Voordat je je kindje hebt gevoeld?
Bij de ene is dat met 14 weken bij de ander met 20 weken (of zelfs nog later).


Dan moet je maar geen seks hebben als je niet voor de consequenties klaar bent.
Is misschien kort door de bocht maar ik vind het gewoon te lang.
Alles is al aangemaakt. Je bent baas over je eigen lichaam maar maakt dat gelijk ook dat je baas mag zijn over het lichaam van een ongeboren kindje?

En daarom vind ik de bedenktijd eraf halen ook een kwalijke zaak.
Je moet er echt goed over nadenken om zoiets te doen, ken wel meiden die er nu last van hebben door wat ze op hun 18e ooit gedaan hebben.
Je kunt het niet meer terug draaien.

De max zou denk ik voor mij tussen de 12 a 14 weken zijn maar misschien ook wel eerder (medische dingen daar buiten gelaten)


Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 26-01-22 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:03 



 
Profiel   

LadyDaily schreef
Tot wanneer mag je abortus plegen?
24 weken toch?
Dat vind ik echt te lang! Ik ben zwanger en voel de kleine al sterk vanaf 16 weken.


Als ik voor mezelf mag spreken: ik neem de pil, saisonique. Dat is een pil waarbij je maar 1x per 3 maanden ongesteld wordt. Als er dus helemaal in het begin een ongelukje gebeurt, kom ik dat wss pas zo’n 3 maanden later te weten. Ik vind het fijn dat ik in dat geval toch nog enkele weken heb om te kunnen beslissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:06 



 
Profiel   

Sterilisatie zou voor vrouwen inderdaad veel makkelijker moeten worden gemaakt. Je bent nu gedoemd tot anticonceptie tot je niet meer ongesteld wordt rond je 50e.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:06 



 
Profiel   

Nee 35 jaar òf 2 kinderen... :')

Gelukkig wordt het steeds makkelijker, maar we zijn er nog niet helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:08 



 
Profiel   

LadyDaily schreef
Dan moet je maar geen seks hebben als je niet voor de consequenties klaar bent.

Consent to sex is not consent to pregnancy.
Consent to pregnancy is not consent to carrying out that pregnancy.

Sorry, ik weet even niet hoe je dat in het Nederlands zegt.


LadyDaily schreef
Is misschien kort door de bocht

Is idd kort door de bocht en volkomen belachelijk. Een zwangerschap is geen straf voor seks. En er is ook nog een zaaddonor, maar die komt er wel gewoon mee weg??? Die kan gewoon rondneuken zonder enige consequentie, had zij haar benen maar bij elkaar moeten houden? Kom jij uit de jaren '50 of zo?


LadyDaily schreef
Je bent baas over je eigen lichaam maar maakt dat gelijk ook dat je baas mag zijn over het lichaam van een ongeboren kindje?

Ja want die foetus is dan nog gewoon onderdeel van het moederlichaam. En zelfs al zie ik de foetus als persoon, dan nog heeft die persoon niet het recht om het lichaam van een ander mens te gebruiken zonder de uitdrukkelijke toestemming van die mens. Zie, zo moeilijk is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:09 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik ben lid van de Partij v.d. Dieren. Ik vind het wel vreemd dat ze terecht het altijd opnemen voor het leven van dieren (daarom ben ik er ook bijgegaan) maar dat een menselijk embryo geen levensrecht zou hebben.Toch ook een schuldeloos wezentje.Ik ga er even over nadenken of ik mijn lidmaatschap hierom ga opzeggen.Voor de rest doen ze nl. wel heel veel goeds voor het leven en de natuur.


Je haalt twee dingen door elkaar. Jij en mensen die net als jij denken/ voelen/ geloven kunnen of konden er toch voor kiezen om ongewenste zwangerschappen uit te dragen en het onschuldige wezentje te laten uitgroeien tot een volwaardige baby? Dus wat is het probleem?

De meeste vrouwen denken echt goed na als ze ongewenst in verwachting zijn en als dan eindelijk de stap gemaakt is naar de kliniek moeten ze nog 5 dagen wachten. Dit terwijl de keuze al gemaakt is.
Dit besluit is een stap voorwaarts in het serieus nemen van het besluit van de moeder cq ouders. (meestal moeders).
Jij en de jouwen in die situatie kunnen een andere keuze maken en zo hoort het ook. Het is raar als jij voor anderen het traject onnodig zwaar gaat maken omdat jij vindt dat je een zwangerschap uit moet dragen en omdat jij vindt dat je iets te zeggen hebt over de zwangerschap cq embryo/ genoemd onschuldig wezentje van een ander.
Dat is raar en dan neem je niet voldoende afstand tot het onderwerp, want dan neem je jouw eigen mening, jouw eigen geloof als norm voor de keuze van een ander :)* .

Daar zou je wel eens goed over na mogen denken.

Wat je dan zeker wel zult verwelkomen is dat er ook eens kritisch gekeken gaat worden naar het toegankelijk maken van anti conceptie middelen voor iedereen. Dat vind ik heel positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:10 



 
Profiel   

Poekkie schreef
LadyDaily schreef
Tot wanneer mag je abortus plegen?
24 weken toch?
Dat vind ik echt te lang! Ik ben zwanger en voel de kleine al sterk vanaf 16 weken.


Als ik voor mezelf mag spreken: ik neem de pil, saisonique. Dat is een pil waarbij je maar 1x per 3 maanden ongesteld wordt. Als er dus helemaal in het begin een ongelukje gebeurt, kom ik dat wss pas zo’n 3 maanden later te weten. Ik vind het fijn dat ik in dat geval toch nog enkele weken heb om te kunnen beslissen.


Ik zou 1x per maand een test doen maar dat ben ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:10 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Nee 35 jaar òf 2 kinderen... :')

Gelukkig wordt het steeds makkelijker, maar we zijn er nog niet helemaal.


Mijn moeder was 44 met 4 kinderen én een genetische aandoening waardoor je hoge kans op kanker hebt in baarmoeder en eierstokken.
En nóg was het een verschrikkelijk moeilijk proces om doorheen te komen, en nóg zei de (mannelijke) dokter 'maar wat nou als je nog een kind wil'.

Het is gewoon idioot hoeveel anderen (in dit geval artsen) hun mening doordrukken en daarmee de opties van een individu beperken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:10 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
LadyDaily schreef
Dan moet je maar geen seks hebben als je niet voor de consequenties klaar bent.

Consent to sex is not consent to pregnancy.
Consent to pregnancy is not consent to carrying out that pregnancy.

Sorry, ik weet even niet hoe je dat in het Nederlands zegt.


LadyDaily schreef
Is misschien kort door de bocht

Is idd kort door de bocht en volkomen belachelijk. Een zwangerschap is geen straf voor seks. En er is ook nog een zaaddonor, maar die komt er wel gewoon mee weg??? Die kan gewoon rondneuken zonder enige consequentie, had zij haar benen maar bij elkaar moeten houden? Kom jij uit de jaren '50 of zo?


LadyDaily schreef
Je bent baas over je eigen lichaam maar maakt dat gelijk ook dat je baas mag zijn over het lichaam van een ongeboren kindje?

Ja want die foetus is dan nog gewoon onderdeel van het moederlichaam. En zelfs al zie ik de foetus als persoon, dan nog heeft die persoon niet het recht om het lichaam van een ander mens te gebruiken zonder de uitdrukkelijke toestemming van die mens. Zie, zo moeilijk is het niet.


Nou ben ik blij dat jij er ook zo over denkt :)

LadyDaily: die laatste uitspraken van je zijn compleet belachelijk. Hoe durf je zelfs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:10 



 
Profiel   

Poekkie schreef
LadyDaily: die laatste uitspraken van je zijn compleet belachelijk. Hoe durf je zelfs.
Gelukkig leven we in een democratisch land en mag iedereen zelf zijn of haar mening hebben hoe afwijkend deze misschien ook is voor jou en voor mij. Dus ja dat mag ze durven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:12 



 
Profiel   

LadyDaily schreef
De max zou denk ik voor mij tussen de 12 a 14 weken zijn maar misschien ook wel eerder (medische dingen daar buiten gelaten)

Emigreer naar Texas of zo. Serieus he....... juist in het geval van ongewenste zwangerschappen zijn er mensen die dan echt nog niet weten dat ze zwanger zijn en ik vind het echt absoluut niet oké dat je hun beslissingsrecht daarmee wegneemt.
LadyDaily schreef
Je kunt het niet meer terug draaien.

Maak een nieuwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:12 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Poekkie schreef
LadyDaily: die laatste uitspraken van je zijn compleet belachelijk. Hoe durf je zelfs.
Gelukkig leven we in een democratisch land en mag iedereen zelf zijn of haar mening hebben hoe afwijkend deze misschien ook is voor jou en voor mij. Dus ja dat mag ze durven :j

Nee, dat mag ze niet.

Ze mag die beslissing voor zichzelf maken, niet voor een ander.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 27 [ 651 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen