Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:17

Ik kan daar beter niet naar kijken denk ik, hoge bloeddruk is net weer zo mooi onder controle...

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:19

Nou ja, alles is geschorst, de kamervoorzitter lijkt niet op te kunnen tegen die gast van FvD, en gelukkig bemoeien dat mens van de PVV en Van Haga zich er ook mee.. Agema is ook een driftig standje zeg..

Dus er valt nu weinig te kijken/luisteren..

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:22

Ik vind de huidige kamervoorzitter inderdaad niet heel daadkrachtig tot nu toe, en een aantal lijkt fijn aan het proberen te zijn hoever ze kunnen gaan.

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:28

prompter schreef:
Ik vind de huidige kamervoorzitter inderdaad niet heel daadkrachtig tot nu toe, en een aantal lijkt fijn aan het proberen te zijn hoever ze kunnen gaan.


Gisteren zou ik toch echt wel de microfoon hebben dichtgedraaid. Ze had de boel duidelijk onder controle, afspraak NU alleen nog onderwerp regeerakkoord en centen, en een gast kwam weer met vraag en boosheid Wilders en dat liet ze gaan. Dus Wilders had weer extra spreektijd, want als je dit laat gaan, tja dan mag hij ook reageren.
Dat had ze moeten verbieden en bij niet luisteren de microfoon sluiten.
Afspraak is afspraak.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-01-22 16:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:29

Ze sloot nu de microfoon (na veeeeelteveel geemmer) maar daar schreeuwden ze overheen...

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:29

Cer schreef:
Ze sloot nu de microfoon (na veeeeelteveel geemmer) maar daar schreeuwden ze overheen...


Goed zo, al doende leert men.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:30

Ja, precies dat Pien! Nou lijkt het me geen makkelijke baan, maar je weet waar je aan begint. Edit: als reactie op je vorige post :D. Jullie gaan ook zo snel :)

Oh het staat al in de krant, kamervoorzitter ontneemt het woord: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:38

Ik had van de week de nare discussie van wilders en de minister van defensie gezien. En die van Rutte met hem. 8)7 dat dit is toegestaan en er niet veel eerder is ingegrepen. Ik kijk niet meer, wordt er alleen maar gefrustreerd en boos van. Onbeschaafde toestanden :r

Alleen als het inderdaad klopt wat Wilders zegt dat de vvd een voormalig en veroordeeld hofstadlid in dienst hebben nu. Dat zou wel apart zijn :?

Wat ik me alleen wel afvroeg. Door demissionair moesten ze alle covid maatregelen bespreken met de tweede kamer en toestemming krijgen, er is nu weer een echt kabinet maar toch lijkt het tweede kamer stuk er nog te zijn? Hoe zit dat precies dan?

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:50

karuna schreef:
Alleen als het inderdaad klopt wat Wilders zegt dat de vvd een voormalig en veroordeeld hofstadlid in dienst hebben nu. Dat zou wel apart zijn
weet iemand hoe dat zit? Want zoals Wilders het aangaf, vond ik wel dat hij een punt kan hebben. Ik ben daar nog niet over uit zelf. Want ik weet er te weinig van af.

Het is natuurlijk onzin dat de minister van justitie niet goed zou functioneren daar het haar zus is (als ik het goed begrepen heb). Dat vond ik gelul. Maar als die zus inderdaad in een werkgroep zit van de VVD, de VVD daar reclame op haar site over maakt (is inmiddels weggehaald zoals ik begrepen heb) maar wel degelijk verbonden was met de hofstadgroep die Wilders op de korrel had→ vind ik wel dat hij een punt heeft. Want dat heeft op zijn minst de schijn tegen dat dit raar is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:54

Ik ben er niet uitgekomen. Voor zover mijn geheugen nog werkt was de hofstad groep vooral marokaans. En de minister waar het over gaat heeft de turks/nederlandse nationaliteit. Dan lijkt het me niet te kunnen gaan over een zus of directe familie.

Aan de andere kant, veroordeelden die bestraft zijn en weer vrij hebben ook recht op werk weer daarna. Geen idee wat die vvd adviseuze zou doen aan werk en of dat met elkaar zou bijten.

In de kamer zitten meer "veroordeelden dan wel aangeklaagden maar vrijgesproken" oa voor fraude, valsheid in geschriften, sexuele intimidatie, oproep tot geweld, discriminatie enz"
Staat bewust beiden tussen haakjes trouwens.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:55

Ho ho ho
Zus van minister van justitie heeft hier niks mee te maken..

Citaat:
Ook sprak de PVV-leider minutenlang over VVD-adviseur Soumaya Sahla, die in 2005 gearresteerd werd voor betrokkenheid bij de zogeheten Hofstadgroep en later veroordeeld werd tot drie jaar celstraf. Inmiddels zet zij zich juist in om radicalisering tegen te gaan.

Wilders noemde haar 'een veroordeelde terrorist die in de Kamer loopt'. Het debat ontspoorde toen Wilders ook Soumaya's zus Fonda, nu D66-Kamerlid, erbij betrok.


Dus d66

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:04

Klopt Echwel, ik haal twee discussies die voortdurend door elkaar liepen nu ook door elkaar. Hij was pissig op beide partijen. Bedankt.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:05

Echwel schreef:
Ho ho ho
Zus van minister van justitie heeft hier niks mee te maken..

Citaat:
Ook sprak de PVV-leider minutenlang over VVD-adviseur Soumaya Sahla, die in 2005 gearresteerd werd voor betrokkenheid bij de zogeheten Hofstadgroep en later veroordeeld werd tot drie jaar celstraf. Inmiddels zet zij zich juist in om radicalisering tegen te gaan.

Wilders noemde haar 'een veroordeelde terrorist die in de Kamer loopt'. Het debat ontspoorde toen Wilders ook Soumaya's zus Fonda, nu D66-Kamerlid, erbij betrok.


Dus d66


Nee de veroordeelde dame is nu adviseur van de VVD.

De zus is lid van de Tweede Kamer voor D66.

Het laatste vind ik geen enkel probleem. Je kan niet beoordeeld worden op de daden van een familielid.

Vroeger zei Wilders dat hij alleen moeite had met criminele buitenlanders/moslims.

Nu zijn er vrouwen die zich zo goed hebben ontwikkeld dat zij Kamerlid kunnen worden of zelfs minister en dan is het nog niet goed genoeg.

Waarschijnlijk heeft Wilders gewoon aan alle buitenlanders een hekel, behalve Joden en Hongaren. ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:17

Citaat:
Soumaya Sahla stopt als tafelvoorzitter terrorisme en radicalisering bij de VVD, maar ze blijft wel lid van de partij. Dat schrijft ze in een verklaring.

"De afgelopen weken is veel commotie ontstaan over mijn persoon en mijn verleden", schrijft Sahla. "Ik betreur de keuzes die ik heb gemaakt ten diepste en iedereen in mijn omgeving weet dat van me. (...) Ik constateer nu dat het goed is deze spijt ook publiekelijk uit te spreken."

Nos site

De dame is inmiddels geen adviseur meer van de vvd. Vandaag heeft ze zich officieel teruggetrokken

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:20

Dat had ik wel verwacht. Was een kwestie van tijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:24

Mij verbaasd het ook niet maar zo is het wel eens veroordeeld nooit meer een kans? Ik ben graag van tweede kansen, juist haar inkijk van de andere kant maakt haar denk ik geschikt om de juiste adviezen te geven hoe radicalisering te voorkomen. Zoiets als ex verslaafden die voorlichting geven op scholen.

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:27

Klopt Karuna, terwijl ik in deze Wilders ook wel kon begrijpen daar deze groep speciaal ook hem op de korrel had. Dat vind ik er moeilijk aan. Het is bekend dat ik Wilders ideeën absoluut niet onderschrijf (integendeel zelfs), maar ik/wij vonden in deze dat hij wel een punt had.
Moeilijk moeilijk, want ik vind ook wat jij denkt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:29

Klopt daarom sta ik er wat dubbel in. Maar ik denk ook, juist zo iemand die openlijk afstand heeft genomen van haar verleden en er zich ook voor schaamt en juist zich wil inzetten zodat het niet weer gebeurd kan heel waardevol zijn. Eigenlijk jammer dat Wilders daar niet voor open wil staan. Al begrijp ik dat ook wel weer. Zij kan het juist voor hem veiliger maken vermoed ik.

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:42

Wat ik jammer vind is, dat hij niet het gesprek met haar is aangegaan, en gelijk de deur dicht gooit.

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:46

Gewoon verkeerd aangepakt. VVD had met Wilders en haar om de tafel moeten gaan op het moment dat ze haar wilden aanstellen. Dit kon je van verre zien aankomen. Al blijft de manier van communiceren van Wilders om te huilen.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:49

Stropers zijn vaak de beste boswachters en met boeven is het goed boeven vangen. Ben absoluut geen fan van de VVD maar iemand met kennis uit het verleden lijkt me toch de beste kandidaat. Maar voor sommigen geldt nu eenmaal. Eens een dief altijd een dief.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:18

Loretta schreef:
Stropers zijn vaak de beste boswachters en met boeven is het goed boeven vangen. Ben absoluut geen fan van de VVD maar iemand met kennis uit het verleden lijkt me toch de beste kandidaat. Maar voor sommigen geldt nu eenmaal. Eens een dief altijd een dief.


Ja vind ik ook.
En zo'n openbare functie is goed controleerbaar.

Daarbij vind ik, als iemand zijn/haar straf heeft uitgezeten, deze een 2e kans verdient, als zij inderdaad geen banden meer heeft met terrorisme.
Ik zag dat zij zelfs gepromoveerd is op dit onderwerp.
Ik ga ervan uit, dat zij goed is doorgelicht voordat zij deze functie kreeg.

Met Bolkestein als mentor, heedt ze iets gemeen met Wilders, die is ooit begonnen als rechterhand van Bolkestein, dacht ik.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:45

zouden kamerleden geen VOG moeten hebben voor ze in de kamer komen?

toen ik via een uitzendbureau bij de gemeente ging werken was dat wel nodig, terwijl dat een veel minder belangrijke functie was.

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:53

Electra63 schreef:
Loretta schreef:
Stropers zijn vaak de beste boswachters en met boeven is het goed boeven vangen. Ben absoluut geen fan van de VVD maar iemand met kennis uit het verleden lijkt me toch de beste kandidaat. Maar voor sommigen geldt nu eenmaal. Eens een dief altijd een dief.


Ja vind ik ook.
En zo'n openbare functie is goed controleerbaar.

Daarbij vind ik, als iemand zijn/haar straf heeft uitgezeten, deze een 2e kans verdient, als zij inderdaad geen banden meer heeft met terrorisme.
Ik zag dat zij zelfs gepromoveerd is op dit onderwerp.
Ik ga ervan uit, dat zij goed is doorgelicht voordat zij deze functie kreeg.

Met Bolkestein als mentor, heedt ze iets gemeen met Wilders, die is ooit begonnen als rechterhand van Bolkestein, dacht ik.


Klopt en Bolkenstein vertegenwoordigt de rechter vleugel van de VVD.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:43

Ik zag net Gunay Uslu, staatssecretaris OCW op TV, wat een onwijs leuke vrouw.
Zij lijkt mij een aanwinst voor de politiek.