Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkex01
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:55

Iedereen praat hier over zelfbeschikkingsrecht, maar dat zelfbeschikkingsrecht begint imo veel eerder, namelijk bij de bevruchting. En dan heb ik het niet over verkrachting want dat is verschrikkelijk en dan ben ik zeker niet tegen abortus. Veel mensen raken echter zwanger omdat ze niet goed nadenken... stom dronken met Jan en alleman het bed in duiken... groot deel van de mensen die abortus laten plegen doet dit meerdere keren in hun leven, ga zo even opzoeken hoeveel procent, maar jongens het is geen nieuwe vorm van anticonceptie toch? en daar word ik verdrietig van, dat op die manier kostbare levens ontstaan en weer worden worden afgebroken. Waar is de oprechte liefde voor elkaar en het ongeboren kind? Laat mensen eerst eens nadenken met wie ze het doen. Nogmaals: ik heb het nu niet over ernstige medische problemen of kinderen ontstaan tegen de wil van de vrouw in
Edit: een derde van de vrouwen die abortus laat uitvoeren heeft dit al eens eerder gedaan. Dat vind ik echt shocking!
Laatst bijgewerkt door Nynkex01 op 26-01-22 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:59

Poekkie schreef:
Als ik voor mezelf mag spreken: ik neem de pil, saisonique. Dat is een pil waarbij je maar 1x per 3 maanden ongesteld wordt. Als er dus helemaal in het begin een ongelukje gebeurt, kom ik dat wss pas zo’n 3 maanden later te weten. Ik vind het fijn dat ik in dat geval toch nog enkele weken heb om te kunnen beslissen.


Dat is een dervingsbloeding geen menstruatie en die kan ook voorkomen bij zwangerschap.

Ibbel: verplicht alleen naar de afspraak vind ik ook niets. Voor veel mensen neem je dan broodnodige steun weg.

San87: mijn ervaring is dat als het bij een bevalling gevaarlijk wordt, het leven van het kind primeert. De eerste prioriteit is het kind er levend uithalen, en dan de moeder. Ik ken meerdere verhalen van vrouwen die hier best een trauma bij hebben. Bij 1 iemand werd letterlijk gezegd tegen haar man dat vrouw en kind het niet zouden halen. Baby komt alsnog levend ter wereld, gyn checkt alles en loopt vervolgens weg terwijl vrouw nog in groot levensgevaar was. Haar job zat er op. En dat is extreem maar ze gaan wel echt voor het kind. Kijk ook maar naar hoe weinig respect er is voor je bevallingsplan. Uiteraard moet een dokter kunnen doorpakken bij groot gevaar maar nu worden de rechten van de vrouw vaak geschonden.

In België is de mogelijke termijn juist korter toch? Dacht 12-15 weken?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:59

Nynkex01 schreef:
Iedereen praat hier over zelfbeschikkingsrecht, maar dat zelfbeschikkingsrecht begint imo veel eerder, namelijk bij de bevruchting. En dan heb ik het niet over verkrachting want dat is verschrikkelijk en dan ben ik zeker niet tegen abortus. Veel mensen raken echter zwanger omdat ze niet goed nadenken... stom dronken met Jan en alleman het bed in duiken... groot deel van de mensen die abortus laten plegen doet dit meerdere keren in hun leven, ga zo even opzoeken hoeveel procent, maar jongens het is geen nieuwe vorm van anticonceptie toch? en daar word ik verdrietig van, dat op die manier kostbare levens ontstaan en weer worden worden afgebroken. Waar is de oprechte liefde voor elkaar en het ongeboren kind? Laat mensen eerst eens nadenken met wie ze het doen. Nogmaals: ik heb het nu niet over ernstige medische problemen of kinderen ontstaan tegen de wil van de vrouw in
Edit: een derde van de vrouwen die abortus laat uitvoeren heeft dit al eens eerder gedaan. Dat vind ik echt shocking!


Heb je bronnen die dit staven?

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:04

Nynkex01 schreef:
Iedereen praat hier over zelfbeschikkingsrecht, maar dat zelfbeschikkingsrecht begint imo veel eerder, namelijk bij de bevruchting. En dan heb ik het niet over verkrachting want dat is verschrikkelijk en dan ben ik zeker niet tegen abortus. Veel mensen raken echter zwanger omdat ze niet goed nadenken... stom dronken met Jan en alleman het bed in duiken... groot deel van de mensen die abortus laten plegen doet dit meerdere keren in hun leven, ga zo even opzoeken hoeveel procent, maar jongens het is geen nieuwe vorm van anticonceptie toch? en daar word ik verdrietig van, dat op die manier kostbare levens ontstaan en weer worden worden afgebroken. Waar is de oprechte liefde voor elkaar en het ongeboren kind? Laat mensen eerst eens nadenken met wie ze het doen. Nogmaals: ik heb het nu niet over ernstige medische problemen of kinderen ontstaan tegen de wil van de vrouw in
Edit: een derde van de vrouwen die abortus laat uitvoeren heeft dit al eens eerder gedaan. Dat vind ik echt shocking!

En deze vrouwen hebben toegang tot andere anticonceptie?

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:12

Nynkex01 schreef:
Veel mensen raken echter zwanger omdat ze niet goed nadenken... stom dronken met Jan en alleman het bed in duiken... groot deel van de mensen die abortus laten plegen doet dit meerdere keren in hun leven, ga zo even opzoeken hoeveel procent, maar jongens het is geen nieuwe vorm van anticonceptie toch? *knip*
Edit: een derde van de vrouwen die abortus laat uitvoeren heeft dit al eens eerder gedaan. Dat vind ik echt shocking!

Over het eerste klopt helemaal niet, het zijn niet de "wij duiken met iedereen het bed in" vrouwen die abortus laten plegen.
De meeste vrouwen zijn tussen de 25 en 35 jaar, dus niet uitbundige losgeslagen tieners.
Citaat:
Meeste zwangerschapsafbrekingen bij vrouwen tussen de 25 en 35 jaar
De meeste abortussen vinden plaats bij vrouwen tussen de 25 en 35 jaar. Dus niet bij tieners, zoals veel mensen denken. De helft van de abortuscliënten heeft al kinderen. Een derde heeft ervaring met één of meer abortussen (IGJ, 2021).


De meeste vrouwen hebben een overtijdse behandeling (<8 weken zwanger).
Dat er vrouwen zijn die voor een 2de abortus gaan wilt niet zeggen dat dit in een korte tijd is en je weet de situatie niet.
Jij vindt het "shocking!" ik ook, maar dan niet voor de reden die jij denk ik hebt.

het is geen nieuwe anticonceptie, er worden steeds minder abortussen gepleegd en wij hebben de laagste cijfers (op Denemarken na) van Europa.
Het daalt elk jaar omdat er betere voorlichting is en abortussen (en tienerzwangerschappen) komen steeds minder voor bij jongeren.
Dit heeft met voorlichting te maken, jongeren hebben later seks en ook omdat anticonceptie gratis is.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 27-01-22 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:13

Brainless schreef:
@Sanne83
Bij een gehandicapt/gewenst kindje kun je vaak kiezen.. bij een abortus wordt een kindje met instrumenten verwijderd.
Citaat:
Als de zwangerschap langer bestaat dan 12 weken kan de behandeling niet meer door middel van zuigcurettage plaatsvinden. De baarmoeder wordt met een speciaal tangetje leeggemaakt en daarna schoongemaakt (curettage). Soms is het nodig, voorafgaande aan de eigenlijke behandeling, de baarmoederhals door toediening van bepaalde medicijnen (prostaglandines) voor te bereiden. De behandeling duurt 20-30 minuten en vindt altijd onder narcose plaats.

https://www.vrelinghuis.nl/behandeling/vanaf-13-weken/
Info een abortuskliniek, niet een prolive site.


Ik bedoelde bij abortus na 20 weken, wel inderdaad bij zwaar gehandicapt kinderen. Ik weer niet precies waar die grens precies ligt.
In Amerikaanse media wordt echt gedaan alsof er artsen zijn die bij 36 weken een kind levend in stukken willen snijden, dat slaat natuurlijk nergens op. Late-term abortus is daar een heel issue, terwijl dat medisch gewoon gaat over het op gang brengen van een bevalling van een moeder in medisch gevaar of een niet-levensvatbaar kind.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:19

Nynkex01 schreef:
Iedereen praat hier over zelfbeschikkingsrecht, maar dat zelfbeschikkingsrecht begint imo veel eerder, namelijk bij de bevruchting. En dan heb ik het niet over verkrachting want dat is verschrikkelijk en dan ben ik zeker niet tegen abortus. Veel mensen raken echter zwanger omdat ze niet goed nadenken... stom dronken met Jan en alleman het bed in duiken... groot deel van de mensen die abortus laten plegen doet dit meerdere keren in hun leven, ga zo even opzoeken hoeveel procent, maar jongens het is geen nieuwe vorm van anticonceptie toch? en daar word ik verdrietig van, dat op die manier kostbare levens ontstaan en weer worden worden afgebroken. Waar is de oprechte liefde voor elkaar en het ongeboren kind? Laat mensen eerst eens nadenken met wie ze het doen. Nogmaals: ik heb het nu niet over ernstige medische problemen of kinderen ontstaan tegen de wil van de vrouw in
Edit: een derde van de vrouwen die abortus laat uitvoeren heeft dit al eens eerder gedaan. Dat vind ik echt shocking!


Ik vind het echt shocking dat het in 2022 nog een punt van discussie is of iemand alcohol drinkt en met veel mensen naar bed gaat.

1. Het maakt namelijk niks uit hoe een bevruchting is ontstaan, met hoeveel mensen iemand naar bed gaat en hoeveel drank of drugs er naar binnen is gegaan.

2. Het abortuscijfer is het hoogst onder niet- westerse vrouwen, alle cijfers en ditjes en datjes kun je hier lezen: https://www.loketgezondleven.nl/gezondh ... angerschap

3. Geen enkele anticonceptie is veilig. You do the deed you do the crime gaat dus wat mij betreft niet op.

4. Maak je druk om je eigen baarmoeder en je eigen seksleven, leg jouw meetlatje niet (ongevraagd) langs anderen.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:22

Nynkex01 schreef:
Iedereen praat hier over zelfbeschikkingsrecht, maar dat zelfbeschikkingsrecht begint imo veel eerder, namelijk bij de bevruchting. En dan heb ik het niet over verkrachting want dat is verschrikkelijk en dan ben ik zeker niet tegen abortus. Veel mensen raken echter zwanger omdat ze niet goed nadenken... stom dronken met Jan en alleman het bed in duiken... groot deel van de mensen die abortus laten plegen doet dit meerdere keren in hun leven, ga zo even opzoeken hoeveel procent, maar jongens het is geen nieuwe vorm van anticonceptie toch? en daar word ik verdrietig van, dat op die manier kostbare levens ontstaan en weer worden worden afgebroken. Waar is de oprechte liefde voor elkaar en het ongeboren kind? Laat mensen eerst eens nadenken met wie ze het doen. Nogmaals: ik heb het nu niet over ernstige medische problemen of kinderen ontstaan tegen de wil van de vrouw in
Edit: een derde van de vrouwen die abortus laat uitvoeren heeft dit al eens eerder gedaan. Dat vind ik echt shocking!


Citaat:
3. Meeste zwangerschapsafbrekingen bij vrouwen tussen de 25 en 35 jaar
De meeste abortussen vinden plaats bij vrouwen tussen de 25 en 35 jaar. Dus niet bij tieners, zoals veel mensen denken. De helft van de abortuscliënten heeft al kinderen. Een derde heeft ervaring met één of meer abortussen (IGJ, 2021).


Citaat:
8. Ongeplande zwangerschappen komen ook voor bij gebruik van anticonceptie
Dat je zwanger kan worden als je onbeschermde seks hebt, is bekend. Maar al jaren komt uit de abortusregistratie naar voren dat twee derde van de vrouwen wel een vorm van anticonceptie heeft gebruikt en toch zwanger is geraakt ). 50% gebruikte de pil en 50% gebruikte een condoom.


Bron:
https://rutgers.nl/themas/abortus/feite ... nederland/

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:22

Bizar echt. Dat kostbare leven moet dus een soort van straf zijn voor een onbezonnen leven :(:)

De meeste abortussen worden volgens mij inderdaad gedaan door oudere vrouw die een compleet gezin hebben en nog één erbij niet zien zitten. Maar dan moeten ze natuurlijk gewoon nog even 20 jaar de beentjes bij elkaar houden in hun huwelijk :j

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:36

Nynkex01 schreef:
Iedereen praat hier over zelfbeschikkingsrecht, maar dat zelfbeschikkingsrecht begint imo veel eerder, namelijk bij de bevruchting. En dan heb ik het niet over verkrachting want dat is verschrikkelijk en dan ben ik zeker niet tegen abortus.

Dus abortus is alleen oke als de vrouw getraumatiseerd is?

Wauw.

Het is 2022, joh.

Nynkex01
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:59

Ik vind het niet echt relevant in welk jaar we leven, en dat mensen tussen de 25 en 35 zijn als ze abortus laten plegen wil nog niet zeggen dat ze goed nadenken bij wat ze doen. En of het snel na elkaar gebeurd is vind ik ook niet relevant. Je zou zeggen dat je na een keer wel gaat nadenken.
Abortus is naar mijn idee oké als de vrouw niet over haar lijf heeft kunnen beschikken tijdens de bevruchting. Als de vrouw dat wel kon, had ze dat toen moeten doen.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:02

Nynkex01 schreef:
Ik vind het niet echt relevant in welk jaar we leven, en dat mensen tussen de 25 en 35 zijn als ze abortus laten plegen wil nog niet zeggen dat ze goed nadenken bij wat ze doen. En of het snel na elkaar gebeurd is vind ik ook niet relevant. Je zou zeggen dat je na een keer wel gaat nadenken.
Abortus is naar mijn idee oké als de vrouw niet over haar lijf heeft kunnen beschikken tijdens de bevruchting. Als de vrouw dat wel kon, had ze dat toen moeten doen.


Je oordeelt streng Nynke.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:03

Nynkex01 schreef:
Abortus is naar mijn idee oké als de vrouw niet over haar lijf heeft kunnen beschikken tijdens de bevruchting. Als de vrouw dat wel kon, had ze dat toen moeten doen.

Wat had ze moeten doen?
Er zijn genoeg zwangerschappen die ontstaan ondanks gebruik van anticonceptie.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:04

Brainless schreef:
@Sanne83
Bij een gehandicapt/gewenst kindje kun je vaak kiezen.. bij een abortus wordt een kindje met instrumenten verwijderd.

https://www.vrelinghuis.nl/behandeling/vanaf-13-weken/
Info een abortuskliniek, niet een prolive site.


Een abortus is niet een specifieke behandeling. Er staan ook in je eigen bron verschillende behandelingen die onder de term abortus worden geschaard? Een abortus is het vroegtijdig beëindigen/eindigen van een zwangerschap. Na 22 weken een abortus ivm afwijkingen op de 20 weken echo word meestal een abortus genoemd en kan dus ook het inleiden van de bevalling zijn.

Ik denk dat als iemand zegt dat vrouwen het zelf beschikkingsrecht zouden moeten hebben om een zwangerschap te beëindigen, ongeacht de duur van de zwangerschap. Dat men dan niet bedoeld of verwacht dat babies die levensvatbaar/bijna voldragen zijn, en ook kwaliteit van leven hebben, gedood moeten worden in de baarmoeder omdat vrouwen op ieder moment nog kunnen bedenken dat ze geen kind willen. Dat is toch een bizar spookbeeld, welke vrouw wil dat nu? welke arts werkt daar dan aan mee?
Ik denk dat men dan vooral uitgaat van de situatie waarbij een vrouw in een hele moeilijke situatie komt, meestal door medische complicaties, en ze je dan in samenspraak met je arts toch je eigen beslissingen moet kunnen nemen. Ik vind het best schrijnend dat we in Nl blijkbaar wetten hebben waardoor je als zwangere vrouw met een kindje wat geen hersenen blijkt te hebben naar het buitenland moet (of in elk geval in dat verhaal voor de Nederlandse arts niet duidelijk is wat die wel of niet mag). Als mensen in samenspraak met een arts gewoon over hun eigen lijf en zwangerschap beslissen gaan ze imo niet ineens super rare dingen doen? Ik heb trouwens over het algemeen wel het idee dat vrouwen rondom het onderwerp van vruchtbaarheid en zwangerschap vaak niet heel erg als normale volwassen mensen behandeld worden, en dat vind ik heel erg raar.

Nynkex01
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:10

BiJ de zwangerschappen die dan alsnog ontstaan, door de anticonceptie heen, vraag ik me af wat er met de liefde is gebeurd dat mensen zo absoluut geen kindje willen. Dat je het over je hart kunt verkrijgen om dit zomaar weg te laten halen. Dit is natuurlijk totaal geen wetenschappelijk onderbouwd argument, ik onttrek me dan ook verder uit deze discussie want dit wordt toch weer onderuit gehaald. Dit is hoe ik er in sta en ik ben vast niet de enige. Ik hoop dat de liefde voor elkaar ooit terug keert. En ik heb het nu dus echt niet over vrouwen die in een situatie zitten waardoor ze echt geen kind op kunnen voeden, zoals financiële/psychische problemen

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:15

Nynkex01 schreef:
BiJ de zwangerschappen die dan alsnog ontstaan, door de anticonceptie heen, vraag ik me af wat er met de liefde is gebeurd dat mensen zo absoluut geen kindje willen. Dat je het over je hart kunt verkrijgen om dit zomaar weg te laten halen. Dit is natuurlijk totaal geen wetenschappelijk onderbouwd argument, ik onttrek me dan ook verder uit deze discussie want dit wordt toch weer onderuit gehaald. Dit is hoe ik er in sta en ik ben vast niet de enige. Ik hoop dat de liefde voor elkaar ooit terug keert. En ik heb het nu dus echt niet over vrouwen die in een situatie zitten waardoor ze echt geen kind op kunnen voeden, zoals financiële/psychische problemen

Vrouwen laten niet "zomaar" een kindje weghalen.
Daar is echt wel goed over na gedacht.
Het is echt niet zo dat ze denken: oliebol zwanger, morgen maar even weg laten halen.

Een kindje staat los van liefde tussen mensen.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:16

Nynkex01 schreef:
Ik vind het niet echt relevant in welk jaar we leven

Waarom is dat?
Nynkex01 schreef:
en dat mensen tussen de 25 en 35 zijn als ze abortus laten plegen wil nog niet zeggen dat ze goed nadenken bij wat ze doen

Het wil wel zeggen dat ze volledig wilsbekwaam zijn, ruimschoots volwassen, en dat de kans erg groot is dat ze er heel goed over nagedacht hebben.

Nynkex01 schreef:
Je zou zeggen dat je na een keer wel gaat nadenken.

Ja, en soms denk je na, en is abortus de beste oplossing.


Nynkex01 schreef:
Abortus is naar mijn idee oké als de vrouw niet over haar lijf heeft kunnen beschikken tijdens de bevruchting.

Dus de keus is tussen 15 minuten niet over je lijf mogen beschikken of 9 maanden?
Fantastisch. Vrouwvriendelijk ook. Oh, maar wacht...... daarna kan je het kind nog niet dumpen, dus zit ze er onvrijwillig nog 18 jaar aan vast. Minimaal.
Wat denk je dat dát met een kind doet? Of met haar?

Maar om op mijn eerdere vraag terug te komen, want daar heb je uiteraard overheen gelezen:


Avalanche schreef:
Dus abortus is alleen oke als de vrouw getraumatiseerd is?

Hoeveel trauma is genoeg?
Moet ze, net als ik, de rest van haar leven last hebben van PTSS? You know...... nachtmerries, levensechte herbelevingen, paniekaanvallen, iedereen om je heen die móet weten wat er met je gebeurd is, niet omdat je het zo geweldig vindt om te vertellen, maar omdat die PTSS je regelmatig lamlegt en je hindert in alles?
Hoeveel leed is genoeg?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:21

Avalanche schreef:
LadyDaily schreef:
Tot wanneer mag je abortus plegen?
24 weken toch?
Dat vind ik echt te lang! Ik ben zwanger en voel de kleine al sterk vanaf 16 weken.

Dat is mooi. Dat is jouw gevoel dan.

Maar er is geen enkel punt in de zwangerschap waarop een vrouw haar zelfbeschikkingsrecht opgeeft. Dus als zij met 39 weken een abortus wil is er nog steeds 1 persoon met volledige beschikking over haar eigen lichaam.


Pure interesse: hoe zie jij een abortus met 39 weken voor je?
Ik denk dat het in de praktijk neerkomt op het (laten) doden van een volledig ontwikkeld mensje dat zonder de moeder kan leven.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:22

Nynkex01 schreef:
Ik vind het niet echt relevant in welk jaar we leven, en dat mensen tussen de 25 en 35 zijn als ze abortus laten plegen wil nog niet zeggen dat ze goed nadenken bij wat ze doen. En of het snel na elkaar gebeurd is vind ik ook niet relevant. Je zou zeggen dat je na een keer wel gaat nadenken.
Abortus is naar mijn idee oké als de vrouw niet over haar lijf heeft kunnen beschikken tijdens de bevruchting. Als de vrouw dat wel kon, had ze dat toen moeten doen.

Dus stel he, ik raak nu zwanger ondanks mijn spiraaltje…..dan moet ik het laten zitten? Maar wat nou als ik jou vertel dat ik lever tumoren heb, hormoongevoelig. Dus ik mag op dit moment een anticonceptie met hormonen gebruiken maar dus ook absoluuuuuut niet zwanger worden…….
Maar dan moet ik dus mijn eigen leven/gezondheid op het spel zetten?
Ik heb tenslotte zelf gekozen om seks te hebben…..dus dan maar dood gaan?

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:24

Cinderella schreef:
Pure interesse: hoe zie jij een abortus met 39 weken voor je?
Ik denk dat het in de praktijk neerkomt op het (laten) doden van een volledig ontwikkeld mensje dat zonder de moeder kan leven.



Als je heel even terugleest, kun je lezen dat ik het daar niet over heb, en ook wat ik wel bedoel :)

@Jilletje, ja, want blijkbaar is dat hartstikke pro life.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:25

Nynkex01 schreef:
BiJ de zwangerschappen die dan alsnog ontstaan, door de anticonceptie heen, vraag ik me af wat er met de liefde is gebeurd dat mensen zo absoluut geen kindje willen. Dat je het over je hart kunt verkrijgen om dit zomaar weg te laten halen. Dit is natuurlijk totaal geen wetenschappelijk onderbouwd argument, ik onttrek me dan ook verder uit deze discussie want dit wordt toch weer onderuit gehaald. Dit is hoe ik er in sta en ik ben vast niet de enige. Ik hoop dat de liefde voor elkaar ooit terug keert. En ik heb het nu dus echt niet over vrouwen die in een situatie zitten waardoor ze echt geen kind op kunnen voeden, zoals financiële/psychische problemen

Heel simpel.
Sommige mensen willen geen kinderen.
De reden daarvan maakt niet uit.
En dat is niet uit gebrek aan liefde, mijn ervaring is dat er juist heel veel liefde is.
Genoeg liefde om een kind niet te willen opzadelen met een erfelijke ziekte bijvoorbeeld.
Of liefde voor de aarde die al overbevolkt is.

Maar de reden is irrelevant.
Sommige mensen willen gewoon geen kinderen. Zo simpel is het echt.
En daar heb jij verder niks mee te maken.

Zou je willen dat een ander mag beslissen over een behandeling die je de rest van je leven volledig en zeer drastisch veranderd?
Of wil je dan toch liever zelf die keuze maken?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:25

Nynkex01 schreef:
BiJ de zwangerschappen die dan alsnog ontstaan, door de anticonceptie heen, vraag ik me af wat er met de liefde is gebeurd dat mensen zo absoluut geen kindje willen. Dat je het over je hart kunt verkrijgen om dit zomaar weg te laten halen. Dit is natuurlijk totaal geen wetenschappelijk onderbouwd argument, ik onttrek me dan ook verder uit deze discussie want dit wordt toch weer onderuit gehaald. Dit is hoe ik er in sta en ik ben vast niet de enige. Ik hoop dat de liefde voor elkaar ooit terug keert. En ik heb het nu dus echt niet over vrouwen die in een situatie zitten waardoor ze echt geen kind op kunnen voeden, zoals financiële/psychische problemen


Je hoopt dat de liefde voor elkaar ooit terugkeert? Want als je geen kinderwens hebt dan ben je liefdeloos?

Je zegt de verschrikkelijkste dingen en dan ga je gauw weg... Had in de eerste plaats dan je mond gehouden.

Practice what you preach.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:27

Precies dit. Zo'n houding is niet liefdevol. Gewoon niet.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:28

Ik vind het vooral heel erg naïf als iemand zo denkt :=

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:32

Nogal krom. Reden voor anticonceptie is geen zwangerschap willen, dan mag bij die 1% waar die niet werkt plotseling een abortus niet als laatste anticonceptie optie? Aan de reden van geen zwangerschap veranderd dat nl helemaal niks.