Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:58

juval schreef:
zouden kamerleden geen VOG moeten hebben voor ze in de kamer komen?

toen ik via een uitzendbureau bij de gemeente ging werken was dat wel nodig, terwijl dat een veel minder belangrijke functie was.

Ze was niet in dienst van de VVD en had ook geen kamerpas.
https://nos.nl/artikel/2414174-vvd-gaat ... emakkelijk

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 06:14

mysa schreef:
Gewoon verkeerd aangepakt. VVD had met Wilders en haar om de tafel moeten gaan op het moment dat ze haar wilden aanstellen. Dit kon je van verre zien aankomen. Al blijft de manier van communiceren van Wilders om te huilen.


Wilders zou niet met haar om een tafel zijn gaan zitten. We hebben het niet over een kleinigheidje!

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 06:15

karuna schreef:
Citaat:
Soumaya Sahla stopt als tafelvoorzitter terrorisme en radicalisering bij de VVD, maar ze blijft wel lid van de partij. Dat schrijft ze in een verklaring.

"De afgelopen weken is veel commotie ontstaan over mijn persoon en mijn verleden", schrijft Sahla. "Ik betreur de keuzes die ik heb gemaakt ten diepste en iedereen in mijn omgeving weet dat van me. (...) Ik constateer nu dat het goed is deze spijt ook publiekelijk uit te spreken."

Nos site

De dame is inmiddels geen adviseur meer van de vvd. Vandaag heeft ze zich officieel teruggetrokken


Nou beter!

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:40

Wilders heeft gewoon het juiste moment afgewacht.
Bolkestein is al jaren haar mentor en ze was al jaren, vanaf 2017 lid van de VVD.

VVD heeft zich laten chanteren door Wilders.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:44

Maar ze konden dit zelf toch ook mijlenver zien aankomen?? Hadden ze dan echt gedacht dat hij dat zou laten gaan?

Ik weet het niet heel precies, zij was ooit lid van een terroristische organisatie (die van die lijst waar Wilders op stond?) Zoiets toch?
ik vind dat best wel een dingetje .. het is niet het stelen van een koekje geweest als tiener ofzo..

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 08:48

Ik vind het wat dubbel, aan de ene kant denk je, zo iemand heeft het van dichtbij meegemaakt dus die kan waardevol advies geven.

Maar stel, iemand is een oplichter geweest en heeft mij voor duizenden euro's opgelicht, dan heb ik ook liever niet dat die bij mijn bank werkt en bij mijn geld kan :') .

Ik geloof heel erg in een 2e kans voor iemand, maar misschien niet in elke functie of op elke plek?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:37

Veel banen kun je vergeten als je geen vog kunt overhandigen. En dit kan dan wel? Daar heb ik echt wel moeite mee ja. Of er nu wel of geen vog gevraagd werd.
Dus terugtrekken vind ik beslist de beste keuze.
Iedereen verdient een 2e kans, maar dit is inderdaad niet het 'stelen van een koekje'.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 10:50

ruitje schreef:
Ik vind het wat dubbel, aan de ene kant denk je, zo iemand heeft het van dichtbij meegemaakt dus die kan waardevol advies geven.

Maar stel, iemand is een oplichter geweest en heeft mij voor duizenden euro's opgelicht, dan heb ik ook liever niet dat die bij mijn bank werkt en bij mijn geld kan :') .

Ik geloof heel erg in een 2e kans voor iemand, maar misschien niet in elke functie of op elke plek?

En dan zit er nog een groot verschil tussen een oplichter die bij je geld kan of een lid van een terroristische organisatie die moordplannen richting je had en waardoor je al bijna 20 jaar met beveiliging rondloopt

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 10:53

Exitium schreef:
ruitje schreef:
Ik vind het wat dubbel, aan de ene kant denk je, zo iemand heeft het van dichtbij meegemaakt dus die kan waardevol advies geven.

Maar stel, iemand is een oplichter geweest en heeft mij voor duizenden euro's opgelicht, dan heb ik ook liever niet dat die bij mijn bank werkt en bij mijn geld kan :') .

Ik geloof heel erg in een 2e kans voor iemand, maar misschien niet in elke functie of op elke plek?

En dan zit er nog een groot verschil tussen een oplichter die bij je geld kan of een lid van een terroristische organisatie die moordplannen richting je had en waardoor je al bijna 20 jaar met beveiliging rondloopt


Precies Exitium. Ik vind ook dat Wilders absoluut een punt heeft en dat de VVD hier te laks mee om is gegaan. En ook eens met Electra dat Wilders zijn moment om hier mee te komen heeft afgewacht en gepakt.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:07

Correctie: GW heeft geen beveiliging vanwege de Hofstad groep.

In principe snap ik zijn emotie tav deze mevrouw.
Maar de mevrouw had (grrrr, had) 'een' functie binnen de VVD.
Niet eens in /rond de Tweede Kamer.

En ik ben 'the emoting' van GW een beetje zat. (Zeuren, zagen, zuigen, beledigen, klieren en nul intenties om problemen op te lossen.)

Zij heeft haar straf uitgezeten, is open over haar verleden, deed iets bij een partij die democratischer is dan die hele pvv -
'wat wil je nog meer?'

Emotioneel denk ik dat GW wraak wil, dat zij levenslang vervolgd gaat worden.
Nu, we zijn een rechtsstaat en dit soort zaken (wraak, onderbuik) moeten we niet hebben.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:09

Was zij lid van de Hofstadgroep?
Was de Hofstadgroep een terroristische organisatie?
Had de Hofstadgroep een zogenaamde dodenlijst?
Stond Wilders daar op?

Ik snap dat ze haar straf heeft uitgezeten, maar het is niet niks, bovengenoemde punten (voor zover daar ergens een ja op te beantwoorden is.. En de VVD had dit kunnen weten. Dat ze daar op voorhand niks mee gedaan hebben, is hun aan te rekenen denk ik)

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:57

Vier keer ja. Ze is veroordeeld voor verboden wapenbezit (ze is destijd aangehouden met haar man en een vriendin waarbij een doorgeladen vuurwapen aangetroffen werd in een rugzak) en deelname aan een terroristische organisatie. Mohammed B., de moordenaar van Theo Van Gogh en leider van de Hofstadgroep, heeft in een in zijn woning gevonden brief ook gedreigd met aanslagen op Hirschi Ali (vanwege Submission, dezelfde reden waarom Van Gogh vermoord is) en Wilders.

Janneke2 schreef:
Correctie: GW heeft geen beveiliging vanwege de Hofstad groep.

Deels. Hij werd voor de moord op Van Gogh al beveiligd door doodsbedreigingen, maar na die moord en een gevonden brief bij Mohammed B is die beveiliging aangescherpt

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:10

Janneke2 schreef:
Correctie: GW heeft geen beveiliging vanwege de Hofstad groep.

In principe snap ik zijn emotie tav deze mevrouw.
Maar de mevrouw had (grrrr, had) 'een' functie binnen de VVD.
Niet eens in /rond de Tweede Kamer.

En ik ben 'the emoting' van GW een beetje zat. (Zeuren, zagen, zuigen, beledigen, klieren en nul intenties om problemen op te lossen.)

Zij heeft haar straf uitgezeten, is open over haar verleden, deed iets bij een partij die democratischer is dan die hele pvv -
'wat wil je nog meer?'

Emotioneel denk ik dat GW wraak wil, dat zij levenslang vervolgd gaat worden.
Nu, we zijn een rechtsstaat en dit soort zaken (wraak, onderbuik) moeten we niet hebben.


Zij liep al jaren mee met Bolkestein en was bijna zijn schaduw.
Dit is al jaren bekend.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:40

Eventjes iets anders.

Vannacht kon ik niet slapen, dat heb ik wel eens, en toen al zappend kwam ik in Beau de minister voor basis- en voortgezet onderwijs Dennis Wiersma (VVD) tegen. Ik was zeer aangenaam verrast daar er een minister zat die via stapelonderwijs (eerst mavo, vmbo opgeklommen is stapje voor stapje daar het praktisch onderwijs hem niet lag) zover is gekomen en uit een normaal gezin komt (vader heeft een friettent) en dus niet rechtstreeks van het pluche komt en die sprak over het enorm belangrijk zijn van gelijke kansen voor iedereen in het onderwijs en dat dit gelijke kansen, nu niet is en dat hij daar aan wil werken, én hij sprak erover hoe denigrerend en negatief de uitdrukking is lager opgeleid tegenover hoger opgeleid terwijl we het hebben over praktisch opgeleide mensen die veelal enorme vakmensen zijn en waar veel meer (financiële) waardering voor hoort te komen en die opleidingen veel meer gewaardeerd. Ik vond het een verhaal naar mijn hart en ik ga deze Dennis zeker volgen.

Ook kwam staatssecretaris Uslu voor cultuur (D66) nog langs in ene reportage en wat is dat een ontzettende leuke directe vrouw zoals ook al eerder hier werd opgemerkt in dit topic. Die opmerking was mede een reden dat ik er eens goed voor ging zitten. Ik vond haar een leuke open en zeer eerlijke vrouw met name toen ze vertelde dat ze haar nieuwe vak nog niet leuk vind gezien alle toestanden die nu spelen rondom de voice en ook rondom de grote problemen in de cultuur sector.

Ik had bij beide personen een positief gevoel want ze kwamen echt wel goed over en ik hoop dat ze kunnen blijven wie ze zijn , niet teveel fouten maken → want dan word je gelijk totaal afgebrand heb ik de indruk, en gewoon hun werk goed kunnen doen. Als iemand meer van ze weet vind ik dat wel leuk om te horen.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:45

pien_2010 schreef:
Eventjes iets anders.

Vannacht kon ik niet slapen, dat heb ik wel eens, en toen al zappend kwam ik in Beau de minister voor basis- en voortgezet onderwijs Dennis Wiersma (VVD) tegen. Ik was zeer aangenaam verrast daar er een minister zat die via stapelonderwijs (eerst mavo, vmbo opgeklommen is stapje voor stapje daar het praktisch onderwijs hem niet lag) zover is gekomen en uit een normaal gezin komt (vader heeft een friettent) en dus niet rechtstreeks van het pluche komt en die sprak over het enorm belangrijk zijn van gelijke kansen voor iedereen in het onderwijs en dat dit gelijke kansen, nu niet is en dat hij daar aan wil werken, én hij sprak erover hoe denigrerend en negatief de uitdrukking is lager opgeleid tegenover hoger opgeleid terwijl we het hebben over praktisch opgeleide mensen die veelal enorme vakmensen zijn en waar veel meer (financiële) waardering voor hoort te komen en die opleidingen veel meer gewaardeerd. Ik vond het een verhaal naar mijn hart en ik ga deze Dennis zeker volgen.

Ook kwam staatssecretaris Uslu voor cultuur (D66) nog langs in ene reportage en wat is dat een ontzettende leuke directe vrouw zoals ook al eerder hier werd opgemerkt in dit topic. Die opmerking was mede een reden dat ik er eens goed voor ging zitten. Ik vond haar een leuke open en zeer eerlijke vrouw met name toen ze vertelde dat ze haar nieuwe vak nog niet leuk vind gezien alle toestanden die nu spelen rondom de voice en ook rondom de grote problemen in de cultuur sector.

Ik had bij beide personen een positief gevoel want ze kwamen echt wel goed over en ik hoop dat ze kunnen blijven wie ze zijn , niet teveel fouten maken → want dan word je gelijk totaal afgebrand heb ik de indruk, en gewoon hun werk goed kunnen doen. Als iemand meer van ze weet vind ik dat wel leuk om te horen.


Dit lijken allebei inderdaad aanwinsten te zijn voor de politiek.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 23:53


Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 23:56


Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 00:27

Je denkt dat hij niet precies weet wat 'ie doet?

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:49

Exitium schreef:
Je denkt dat hij niet precies weet wat 'ie doet?

Ja daar heb je een punt.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:33

Hoe denken jullie dat de gemeenteraadsverkiezingen straks zullen gaan? De opkomst van fascisme vind ik zorgwekkend en FvD is de ergste nazipartij sinds WO 2. Maar het gebeurt wereldwijd :
https://www.trouw.nl/cs-b8b4faf7

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:48

Ik woon hier pas 2 jaar, ik moet me nog in de standpunten van de partijen hier verder verdiepen.
Omdat de SGP hier de grootste partij is, wordt het sowieso een liberale, progressieve partij.
Er is hier een populaire, lokale partij, die werkte een aantal jaren geleden samen met de PVV, 2 jaar geleden met FvD en u met BBB; deze krijgt in ieder geval niet mijn stem.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:05

ik denk dat ik maar oversla deze verkiezingen, in mijn gemeente is geen enkele partij waar ik me bij thuisvoel.

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:41

Het RIVM of beter gezegd firma list en bedrog deed begin 2020 net of Corona niet veel voorstelde.


https://nos.nl/artikel/2417167-rivm-hie ... m=referral


Al met al is er niets veranderd en is het RIVM nog steeds onbetrouwbaar ook jnu het virus inmiddels behoorlijk in kracht is afgenomen.

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:02

En dat vind je raar? Dat ze op basis van worst case scenario's en best guesses niet meteen het hele land in opperste staat van paniek brengen?

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:54

Loretta schreef:
Het RIVM of beter gezegd firma list en bedrog deed begin 2020 net of Corona niet veel voorstelde.


https://nos.nl/artikel/2417167-rivm-hie ... m=referral


Al met al is er niets veranderd en is het RIVM nog steeds onbetrouwbaar ook jnu het virus inmiddels behoorlijk in kracht is afgenomen.



Als RIVM het slechtste scenario had gedeeld, hadden ze onnodig angst gezaaid.

Volgens mij moeten organisaties zoals het RIVM altijd rekening houden met allerlei scenario's.

Maar wat heeft dit met de politiek te maken?