Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 27 [ 651 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

 
Profiel   

Maar jij wilt dus hetzelfde hypothetische geval van iemand die precies weet wat ze wil en het allemaal al lang en breed besloten heeft, verbieden direct door te lopen want er moet minimaal wel een nachtje over geslapen worden.
En dat haalt het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw onderuit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:30 



 
Profiel   

Ik vind deze hypothetische discussie een beetje vreemd. Noem eens een andere voorbeeld in de medische wereld waar we een “u vraagt, wij draaien” policy hebben? Die is er nergens. Bij een abortus of een andere operatie zal gewoon altijd de juiste voorbereiding plaatsvinden dmv gesprekken, overleg over voor- en nadelen en risico’s.
Plus dat het logistiek helemaal niet kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:34 



 
Profiel   

Oh, er zijn best wel voorbeelden te geven hoor.

Je zit bij de KNO-arts met recidiverende bloedneuzen. "U heeft een paar poliepen, zal ik ze meteen even wegbranden?" Er is een alternatief, inhalatiesteroiden, dus het hóeft niet.

Je zit bij de dermatoloog met een verdacht plekje. "Zal ik 'm meteen even weghalen?" Er is een alternatief, 5 FU-zalf, dus het hóeft niet.


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 27-01-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:36 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Maar jij wilt dus hetzelfde hypothetische geval van iemand die precies weet wat ze wil en het allemaal al lang en breed besloten heeft, verbieden direct door te lopen want er moet minimaal wel een nachtje over geslapen worden.
En dat haalt het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw onderuit.


Nee, dat zeg ik zelfs letterlijk. Als je beter leest dan hoef je het niet te vragen :)
Of vroeg je het eigenlijk maar, je insinueert het gewoon :=

pmarena schreef
Iemand die al goed geïnformeerd is en echt een afspraak maakt puur voor de ingreep, vind ik een andere situatie. Die heeft dan al even kunnen kauwen op de opties.


En iets soortgelijks zeg ik volgens mij meerdere keren op meerdere manieren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:36 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Volgens mij juist het tegenovergestelde San en dus juist geen kapper bezoekje.

Zie het dikgedrukte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:41 



 
Profiel   

Urbanus schreef
'Een al te ijverige behandelaar'.

Alsof ze staan te kwijlen om jou te ontdoen van je foetus.

Vandaar dus mijn opmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:41 



 
Profiel   

Jullie kennen geen voorbeelden van al te ijverige behandelaars begrijp ik...?

Die meteen maar dit en dat willen doen?
Vast goed bedoeld uiteraard, zoals een poosje terug dat topic met verschillende mensen die zich een beetje overblufd voelden door hun tandarts die meteen maar even zus en zo ging doen, nu u er toch bent....

En dat ze dan ter plekke toegestemd hebben maar achteraf daar helemaal geen goed gevoel over hebben en het even hadden willen laten bezinken. Het lijkt mij ontzettend belangrijk dat je bij iets ingrijpends als een abortus, niet met zo'n gevoel achter blijft.

En dat je dus bepaalde situaties moet zien te vermijden.

Maar dat schijnt een bijzonder vreemde mening te zijn :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:49 



 
Profiel   

Ik betwijfel gewoon of er abortusartsen zijn die meteen maar even zus of zo doen, net als dat er geen chirurgen zijn die meteen maar even zus of zo doen. De tak van sport is geheel anders dan bij een tandarts.

Maar misschien ben ik naïef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:51 



 
Profiel   

Het ging immers ook over een hypothetische situatie ;)

Maar ik heb al spijt dat ik daar op gereageerd heb....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:52 



 
Profiel   

Daarom ga ik ook niet in op niet-medisch onderlegde hypotheses :')

Je kan letterlijk niet binnen lopen en meteen begandeld worden bij een dergelijke ingreep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:54 



 
Profiel   

pmarena schreef
Het ging immers ook over een hypothetische situatie ;)

Maar ik heb al spijt dat ik daar op gereageerd heb....

Dat snap ik. Ik betwijfel gewoon of die hypothetische situatie ooit voorkomt. Ik denk namelijk van niet. Een lichamelijke ingreep vergt namelijk altijd voorbereiding en is nooit een kwestie van meteen even zo en zo, zoals bij een tandarts wat makkelijker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:55 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Oh, er zijn best wel voorbeelden te geven hoor.

Je zit bij de KNO-arts met recidiverende bloedneuzen. "U heeft een paar poliepen, zal ik ze meteen even wegbranden?" Er is een alternatief, inhalatiesteroiden, dus het hóeft niet.

Je zit bij de dermatoloog met een verdacht plekje. "Zal ik 'm meteen even weghalen?" Er is een alternatief, 5 FU-zalf, dus het hóeft niet.


Ik vind het kwalijk als er minder risicovolle alternatieven bestaan en daar helemaal niet over gesproken wordt. Nou denk ik dat abortus op zich iets duidelijker is qua uitkomsten :+

Ik zie er gewoon meer heil in om het overleg, de opties en aanbieden van mogelijkheden tot aanvullende gesprekken met behulpzame instanties te benadrukken, dan die 5 verplichte dagen. Dat soort regels zijn gewoon een wassen neus en hebben totaal niet het gewenste effect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:58 



 
Profiel   

Jilletje schreef
Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag Anjali?

Ik moest even terugzoeken naar je vraag. Ik persoonlijk heb daar helemaal niets over te zeggen maar ik ga voor het Poolse model.Abortus alleen toegestaan in geval van verkrachting of incest of wanneer het leven van de moeder in gevaar is. Dat laatste zou dan in jouw geval mogelijk kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:00 



 
Profiel   

_San87_ schreef
pmarena schreef
Het ging immers ook over een hypothetische situatie ;)

Maar ik heb al spijt dat ik daar op gereageerd heb....

Dat snap ik. Ik betwijfel gewoon of die hypothetische situatie ooit voorkomt. Ik denk namelijk van niet. Een lichamelijke ingreep vergt namelijk altijd voorbereiding en is nooit een kwestie van meteen even zo en zo, zoals bij een tandarts wat makkelijker is.



Ik zou niet weten eigenlijk hoe je je als vrouw moet voorbereiden op zo'n ingreep.

Alleen de opmerking dat het mooi zou zijn als je direct door zou kunnen lopen...daar zie ik dus wel wat haken en ogen aan, als dat ooit als "normale gang van zaken" gezien zou gaan worden. Voor sommige vrouwen zou dat fijn zijn, maar voor andere juist niet. Ik vind dat Ruitje dat duidelijk verwoord :j


sanne83 schreef
Ik zie er gewoon meer heil in om het overleg, de opties en aanbieden van mogelijkheden tot aanvullende gesprekken met behulpzame instanties te benadrukken, dan die 5 verplichte dagen. Dat soort regels zijn gewoon een wassen neus en hebben totaal niet het gewenste effect.


Precies, benadrukken dat er meerdere opties zijn, en dat de keuze nu niet direct gemaakt hoeft te worden maar er toch nog wat tijd zit tussen het krijgen van de info en de ingreep. Dat daar op natuurlijke wijze wat tijd tussen zit lijkt mij prima.

Verplichte wachtdagen in alle gevallen is weer wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:03 



 
Profiel   

@Anjali
Je hoeft er ook niks over te zeggen als in een oordeel oid. Ik was gewoon benieuwd naar jouw denkwijze, bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:04 



 
Profiel   

anjali schreef
Jilletje schreef
Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag Anjali?

Ik moest even terugzoeken naar je vraag. Ik persoonlijk heb daar helemaal niets over te zeggen maar ik ga voor het Poolse model.Abortus alleen toegestaan in geval van verkrachting of incest of wanneer het leven van de moeder in gevaar is. Dat laatste zou dan in jouw geval mogelijk kunnen zijn.


Belachelijk. Grove schending van basale mensenrechten.

Pro-lifers hebben altijd een grote mond dat alle baby's maar geboren moeten worden, maar daarna zijn ze nergens meer te bekennen.


Laatst bijgewerkt door Silenna op 27-01-22 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:14 



 
Profiel   

En een hele ellendige jeugd voor alle ongewenste kindjes die in de meest vreselijke situaties toch ter wereld komen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:15 



 
Profiel   

Ik vind het ook een hele slechte, schrijnende zaak voor die zwangere dames en babies als je de wetgeving zo maakt. Maar iemand mag die mening natuurlijk wel hebben. Zolang het maar niet zo uitgevoerd wordt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:17 



 
Profiel   

Meningen zijn als anussen, iedereen heeft er een...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:23 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Meningen zijn als anussen, iedereen heeft er een...

En bij sommige gilt 1960 om zijn mening terug te krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:26 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ik vind het ook een hele slechte, schrijnende zaak voor die zwangere dames en babies als je de wetgeving zo maakt. Maar iemand mag die mening natuurlijk wel hebben. Zolang het maar niet zo uitgevoerd wordt....

Tja Polen is nog het enige echt Katholieke land.Of was. Het is daar ook zo dat behandelaars niet graag aan een op medisch gebied niet noodzakelijke abortus willen meewerken omdat dat voor hun (en mijn) geloof een zeer zware doodzonde is. Tegenwoordig heb je ook wel Polen (vooral jongere) die niet meer geloven en het liberale Westerse model willen.Dit geeft grote verdeeldheid in het land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:27 



 
Profiel   

Maar Anjali, als een kind niet gewenst is en toch moet komen. Hoe stel je zoiets voor dan? Want dat lijk mij zelf gewoon geen gezonde situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:29 



 
Profiel   

anjali schreef
Jilletje schreef
Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag Anjali?

Ik moest even terugzoeken naar je vraag. Ik persoonlijk heb daar helemaal niets over te zeggen maar ik ga voor het Poolse model.Abortus alleen toegestaan in geval van verkrachting of incest of wanneer het leven van de moeder in gevaar is. Dat laatste zou dan in jouw geval mogelijk kunnen zijn.


Ja want dat is een groot succes :+

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... n-tweeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:31 



 
Profiel   

Wim Kan zei ooit over de paus: "als je de sport niet bedrijft moet je je niet met de spelregels bemoeien". Ik vond en vind dat een heel wijze uitspraak.
Iemand die nooit zwanger is geweest (en al helemaal niet ongewenst), en zeker iemand die uberhaupt geen seks heeft, zou zich niet moeten bemoeien met abortus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:31 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Wim Kan zei ooit over de paus: "als je de sport niet bedrijft moet je je niet met de spelregels bemoeien". Ik vond en vind dat een heel wijze uitspraak.
Iemand die nooit zwanger is geweest (en al helemaal niet ongewenst), en zeker iemand die uberhaupt geen seks heeft, zou zich niet moeten bemoeien met abortus.

Ik vind sowieso dat mannen zich daar beperkt mee moeten bemoeien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 27 [ 651 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen