Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:56

verootjoo schreef:
Leest iedereen eigenlijk wel dat pmarena en die vrouw waar tegen ze zei dat ze stond voor een pets elkaar kennen en dus blijkbaar vaker zulke grappen tegen elkaar maken?

Dat doe je niet tegen een vreemde nee, dat moge duidelijk zijn.


Senks, toch nog iemand die het snapt _/-\o_

Jildau schreef:
Ik vind het ook wel een heftige wraakactie maar deels eigen schuld. Misschien moet je je piemel niet rond gaan sturen als je niet wilt dat mensen 'm zien.


Is dat eigenlijk niet heel vergelijkbaar met: Misschien moet je niet in een strak broekje of met een interessant decolleteetje rond gaan lopen als je niet wilt dat mensen er naar kijken.

Met nog het verschil dat vrouwen zelf sexy gekleed de wijde wereld in gaan, waar iedereen ze kan zien.
En die vieze kluns zijn dickpick naar 1 iemand stuurde.

Ik vind het echt walgelijk als je zo'n foto door gaat sturen om bewust iemand kapot te maken, dan heb je echt geen fatsoen :n In een groepsapp ofzo benoemen dat het is gebeurd dat vind ik nog op het randje, maar die foto ga je NIET verspreiden.

Omdat iemand dat te veel kan beschadigen, en ook gewoon: je zat er zelf toch niet op te wachten?
Waarom ga je anderen er dan mee lastig vallen :?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:35

Nou nogmaals, om zo'n jongen/man op z'n bek te laten gaan. Als het mijn zoon of partner zou zijn, zou ik het ook graag willen weten. Want ergens gaat er iets niet goed in je hoofd als je getrouwde vrouwen op insta of Facebook foto's van je piemel stuurt. Dan heb je een gesprek met je moeder of vrouw nodig.

Om dan te stellen dat ik hem moedwillig kapot maak, vind ik wel een zachtgekookte ei antwoord :')

poes schreef:
Dus val je er nog iemand mee lastig? Vind ik ook niet ok. Je weet ook niet hoe die persoon het oppakt toch? Gaat het dan om vrouw/broer/moeder/dochter/vader/opa/tante/wie?


Een moeder/ vrouw/ vriendin.

De laatste was een man van 60, dus toen heb ik z'n vrouw even op de hoogte gesteld.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 28-01-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:37

Citaat:
Bestaan er eigenlijk mensen die wel op een dickpic zitten te wachten?
Dat vind ik van sushi een goede vraag. Ik niet dus.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:42

Ik vind het van die dickpic rondsturen geen victim blaming, heel simpel..omdat het een dader is en geen victim. Het is een dader van grensoverschrijdend gedrag, waar een vrouw al loopt ze in haar nakie niet bezig is met seksueel overschrijdend gedrag.

Uiteraard keur ik het ook niet goed, maar als iemand herhaaldelijk anderen ermee lastig blijft vallen ondanks gesprekken oid. Ja sorry, maar dan denk ik: boontje komt om z'n loontje.

Dan heb ik het niet over foto's die in goed vertrouwen en met wederzijdse toestemming zijn verstuurd.

Ik ben het er ook mee eens dat we niet alle vrouwen en mannen over een kam moeten scheren. Er bestaan gelukkig ook nog fijne en respectvolle mannen die zulke dingen niet doen.

En nee volgens mij zit niemand op een dickpic te wachten maar sturen ze het volledig vanuit hun eigen seksuele of andersoortige behoeften.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:45

Ik kan me voorstellen dat je in een geil gesprek de verleiding om iets te sturen niet kunt weerstaan. Dat zijn foto's die in vertrouwen en met toestemming zijn gestuurd. Die houd je voor jezelf.

Maar de Geile Guus die onbekende vrouwen lastig valt en z'n piemel laat zien, die mag hangen van mij.

Als je dit trouwens vergelijkt met een kort jurkje of strakke broek aan, dan snap je het ook niet helemaal hoor.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:05

Elisa2 schreef:
waar een vrouw al loopt ze in haar nakie niet bezig is met seksueel overschrijdend gedrag.

Wanneer mn collega naakt binnenkomt of een vrouw naakt door het winkelcentrum loopt vind ik dat toch ook wel grensoverschrijdend gedrag :D

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:05

pien_2010 schreef:
Citaat:
Bestaan er eigenlijk mensen die wel op een dickpic zitten te wachten?
Dat vind ik van sushi een goede vraag. Ik niet dus.


Ik heb daar oprecht geen problemen mee. Een mooi exemplaar kan ik waarderen en om een vreselijke kan ik lachen. Is eigenlijk net zoiets als een foto krijgen van een arm, voor mij is het 'maar' een lichaamsdeel. En daar kijk ik dan ook op die manier naar. Ik vind wel dat de setting uitmaakt. Ik zou het raar vinden als iemand 'ineens' uit het niks een dickpic stuurt, maar ik zou het ook raar vinden als ik een foto van een enkel krijg :')

Maar dat moet toch ook niet de vraag zijn. Dat moet je eerst weten voordat je wat stuurt. De een vind het prima, de ander niet. Dus doe je het niet totdat je dat weet toch?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:07

F_Orumster schreef:
Elisa2 schreef:
waar een vrouw al loopt ze in haar nakie niet bezig is met seksueel overschrijdend gedrag.

Wanneer mn collega naakt binnenkomt of een vrouw naakt door het winkelcentrum loopt vind ik dat toch ook wel grensoverschrijdend gedrag :D


Jawel, maar het is geen seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Ik bedoel een vrouw naakt op het naaktstrand ligt daar niet om aangerand te worden.

Ik vind wel als ik dan eerlijk ben dan sommige vrouwen/meisjes zich wel op een bepaalde manier kleden dat ik denk, als je mijn dochter was dan zou je zo de straat niet op mogen. Maar dat geeft nog steeds niemand recht om ongevraagd aan ze te zitten.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:09

Het naaktstrand is daarvoor bedoeld en vind ik toch anders.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:11

Elisa2 schreef:
Elisa2 schreef:
waar een vrouw al loopt ze in haar nakie niet bezig is met seksueel overschrijdend gedrag.
Wanneer mn collega naakt binnenkomt of een vrouw naakt door het winkelcentrum loopt vind ik dat toch ook wel grensoverschrijdend gedrag :D


Jawel, maar het is geen seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Ik bedoel een vrouw naakt op het naaktstrand ligt daar niet om aangerand te worden.


Klopt.
En een man op dat zelfde strand net zo naakt vertoont geen grens overschrijdend gedrag.

Een vrouw die in haar minirokje rondloopt en zich voorover bukt voor een man die achter zijn buro zit. M.i wel. Dat doet die vrouw om te kijken hoe ver ze kan gaan en of ze zich omhoog kan werken. Die moet niet raar gaan kijken als die mannelijke collega of meerdere zegt "wat loop jij er geil bij"

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:13

Ja ook mee eens hoor, sommige vrouwen lokken dit soort dingen ook uit en lijken daar op te kicken.

Volgens mij mag je niet eens bloot lopen in het openbaar trouwens.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:17

BeFunny schreef:
Die moet niet raar gaan kijken als die mannelijke collega of meerdere zegt "wat loop jij er geil bij"


Huh?
Die man kan toch ook zeggen: 'kun je wellicht iets anders gaan staan, ik vind dit ongemakkelijk / ik heb dit liever niet ..oid'

Mannen hoeven dan toch niet perse seksueel getinte opmerkingen te maken? Vrouwen die de boel uitdagen om hoger op te komen, kunnen dat alleen als de gelegenheid zich voor doet. Als die gelegenheid er niet is, hoeven ze het ook niet te proberen... Toch? Voor iedereen fijner..
(want dat betekent dus weer dat dames die er wellicht anders uitzien, of nooit korte rokjes dragen, minder carriere kunnen maken (wat ook bekend is) wat niet gelijkwaardig is)

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:22

Cer schreef:
BeFunny schreef:
Die moet niet raar gaan kijken als die mannelijke collega of meerdere zegt "wat loop jij er geil bij"


Huh?
Die man kan toch ook zeggen: 'kun je wellicht iets anders gaan staan, ik vind dit ongemakkelijk / ik heb dit liever niet ..oid'

Mannen hoeven dan toch niet perse seksueel getinte opmerkingen te maken? Vrouwen die de boel uitdagen om hoger op te komen, kunnen dat alleen als de gelegenheid zich voor doet. Als die gelegenheid er niet is, hoeven ze het ook niet te proberen... Toch? Voor iedereen fijner..
(want dat betekent dus weer dat dames die er wellicht anders uitzien, of nooit korte rokjes dragen, minder carriere kunnen maken (wat ook bekend is) wat niet gelijkwaardig is)



Nee dat hoeven mannen ook niet. Maar dat gebukt staan hoeft ook al niet ;) En dat lijkt maar tot niemand door te dringen. In die situatie maakt het niks uit wat die mannelijke collega doet. Als blijkt dat hij geen interesse heeft dan zijn er nog eens vrouwen die het allemaal veel erger maken.

Hij zou ook kunnen zeggen "trek jij eens heel gauw iets anders aan" of Ga naar naar huis en kom morgen fatsoenlijk gekleed.

Die situatie ontstaat heel makkelijk ;) Een receptionist die een belangrijk briefje even op kantoor gaat brengen bijvoorbeeld.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:26

BeFunny schreef:
Nee dat hoeven mannen ook niet. Maar dat gebukt staan hoeft ook al niet ;) En dat lijkt naar tot niemand door te dringen.

Volgens mij is dat precies wat ik oook zeg, over 'de gelegenheid'.. maar dan misschien niet duidelijk verwoord.
ik vind een dresscode binnen een bedrijf niet raar (maar daar zijn ook de meningen over verdeeld)

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:49

Cer schreef:
BeFunny schreef:
Nee dat hoeven mannen ook niet. Maar dat gebukt staan hoeft ook al niet ;) En dat lijkt naar tot niemand door te dringen.

Volgens mij is dat precies wat ik oook zeg, over 'de gelegenheid'.. maar dan misschien niet duidelijk verwoord.
ik vind een dresscode binnen een bedrijf niet raar (maar daar zijn ook de meningen over verdeeld)


Het maakt niet uit wat iemand draagt. Er zijn vrouwen die zo'n minirokje met style kunnen dragen.
Niet elke vrouw gedraagt zich als slet en niet elke man is een rokkenjager ;) ik ben een voorstander van gewoon dragen waar je zin in hebt behalve als het gevaarlijk kan zijn zoals in de bouw of als het echt een sjiek iets moet zijn.

Mijn punt was dat het niet alleen mannen zijn die aan gedrag op dit gebied vertonen. Wel denk ik dat de drempel om zeg maar aan te geven dat hij of zij zich niet prettig voelen of zelfs aangerand voelt hoger ligt bij mannen. Om dus naar iemand toe te stappen en te vertellen dat er iets gebeurd is, uit schaamte.

Laten we dus vooral niet doen alsof wij vrouwen alleen maar zielige en zwakke slachtoffers zijn ;)

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:51

Elisa2 schreef:
Ik vind het van die dickpic rondsturen geen victim blaming, heel simpel..omdat het een dader is en geen victim. Het is een dader van grensoverschrijdend gedrag, waar een vrouw al loopt ze in haar nakie niet bezig is met seksueel overschrijdend gedrag.

Uiteraard keur ik het ook niet goed, maar als iemand herhaaldelijk anderen ermee lastig blijft vallen ondanks gesprekken oid. Ja sorry, maar dan denk ik: boontje komt om z'n loontje.

Dan heb ik het niet over foto's die in goed vertrouwen en met wederzijdse toestemming zijn verstuurd.

Ik ben het er ook mee eens dat we niet alle vrouwen en mannen over een kam moeten scheren. Er bestaan gelukkig ook nog fijne en respectvolle mannen die zulke dingen niet doen.

En nee volgens mij zit niemand op een dickpic te wachten maar sturen ze het volledig vanuit hun eigen seksuele of andersoortige behoeften.


De man wordt gewoon een slachtoffer op die manier. Is gewoon strafbaar.


pien_2010 schreef:
Citaat:
Bestaan er eigenlijk mensen die wel op een dickpic zitten te wachten?
Dat vind ik van sushi een goede vraag. Ik niet dus.


Vast wel, je moet net mazzel hebben als man, dat je hem naar de juiste appt.

Voor mij een vreemde nee dank, van mijn partner ja :D Zou dat echt nooit tegen hem gebruiken, andersom wil je dat toch ook niet?

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:05

BeFunny schreef:
Het maakt niet uit wat iemand draagt. Er zijn vrouwen die zo'n minirokje met style kunnen dragen.
Niet elke vrouw gedraagt zich als slet en niet elke man is een rokkenjager ;) ik ben een voorstander van gewoon dragen waar je zin in hebt behalve als het gevaarlijk kan zijn zoals in de bouw of als het echt een sjiek iets moet zijn.

Mijn punt was dat het niet alleen mannen zijn die aan gedrag op dit gebied vertonen. Wel denk ik dat de drempel om zeg maar aan te geven dat hij of zij zich niet prettig voelen of zelfs aangerand voelt hoger ligt bij mannen. Om dus naar iemand toe te stappen en te vertellen dat er iets gebeurd is, uit schaamte.

Laten we dus vooral niet doen alsof wij vrouwen alleen maar zielige en zwakke slachtoffers zijn ;)


Het lijkt alsof je het niet met mij eens bent, terwijl we volgens mij hetzelfde zeggen?

En, in een bedrijf ben ik het er niet mee eens dat iedereen maar moet kunnen dragen wat ze willen (ik zit niet te wachten op harige benen, onverzorgde voeten, spagettietops, of een rimpelig decoleté tot aan de navel.. maar dat is een andere discussie :') )

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:35

Ik lees hier nu al van meerderen het probleem met het eten van een banaan als vrouw zijnde. Om de een of andere kinderachtige reden moet daar dan weer een opmerking over worden gemaakt. Ik merk zelf ook dat je 9 van de 10 keer wel iets te horen krijgt als je een banaan zit te eten. "Oh dat gaat er wel vlot in" op lekker dubbelzinnige toon en een knikje naar een andere man in de buurt, of zelfs bij een peer die ik zat te schillen: "ik heb nog nooit iemand zo geil een peer zien eten". Dude, laat me gewoon eten. Ik doe niks geks! Ik schil mijn fruit en ik snij er stukjes af, is dit ook "geil" als je vader dat zo doet???

Kwam jaren terug overigens deze hilarische tip tegen wat betreft de bananen, en misschien hebben jullie er ook wat aan :)


Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:40

Je hebt fatsoensnormen en daar hoort kleding ook bij.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:42

Zonnetje81 schreef:
Je hebt fatsoensnormen en daar hoort kleding ook bij.

Dat klopt, ondanks hoe iemand zich kleedt moet je diegene altijd fatsoenlijk behandelen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:18

Urbanus schreef:
Nou nogmaals, om zo'n jongen/man op z'n bek te laten gaan. Als het mijn zoon of partner zou zijn, zou ik het ook graag willen weten. Want ergens gaat er iets niet goed in je hoofd als je getrouwde vrouwen op insta of Facebook foto's van je piemel stuurt. Dan heb je een gesprek met je moeder of vrouw nodig.

Om dan te stellen dat ik hem moedwillig kapot maak, vind ik wel een zachtgekookte ei antwoord :')

poes schreef:
Dus val je er nog iemand mee lastig? Vind ik ook niet ok. Je weet ook niet hoe die persoon het oppakt toch? Gaat het dan om vrouw/broer/moeder/dochter/vader/opa/tante/wie?


Een moeder/ vrouw/ vriendin.

De laatste was een man van 60, dus toen heb ik z'n vrouw even op de hoogte gesteld.


Dat je het tegen een ander vertelt vind ik 1 ding, maar echt de foto doorsturen gaat voor mij veel te ver.... niemand heeft in welke situatie dan ook zonder toestemming van diegene, zijn naakte foto's door te sturen -O-

Kijk je bent een ei natuurlijk als je überhaupt zo'n foto naar iemand toe stuurt.
Want inderdaad: je wéét dat je dan een *piep* kan treffen die hem verder stuurt.
Maar dat maakt diegene die dat doet niet minder fout....

Snadrem schreef:
I [knip] of zelfs bij een peer die ik zat te schillen: "ik heb nog nooit iemand zo geil een peer zien eten". Dude, laat me gewoon eten. Ik doe niks geks! Ik schil mijn fruit en ik snij er stukjes af, is dit ook "geil" als je vader dat zo doet???



_O-

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:58

Zonnetje81 schreef:
Je hebt fatsoensnormen en daar hoort kleding ook bij.


Zeker maar die norm is achter de kassa in de supermarkt of als receptioniste waarbij een net rokje echt niet misstaat toch anders.

En een opmerking out of de bleu van een man "dat ziet er sexy uit" dat hoort niet.

Maar als vrouw zijnde dat rokje inzetten om die collega te verleiden tot sexy praat of meer hoort ook niet.

Alles valt en staat bij de bewustwording.

In geval van Ali B (Als de beschuldigingen waar zijn) dan gaat het daar om vrouwelijke slachtoffers.

Maar er bestaan ook mannelijke slachtoffers en dat moeten we niet vergeten en daardoor moeten niet alleen mannen zich bewust worden van maar ook vrouwen. Niet omdat aan victom blaming doen maar juist om dat te voorkomen.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:03

Cer schreef:
BeFunny schreef:
Het maakt niet uit wat iemand draagt. Er zijn vrouwen die zo'n minirokje met style kunnen dragen.
Niet elke vrouw gedraagt zich als slet en niet elke man is een rokkenjager ;) ik ben een voorstander van gewoon dragen waar je zin in hebt behalve als het gevaarlijk kan zijn zoals in de bouw of als het echt een sjiek iets moet zijn.

Mijn punt was dat het niet alleen mannen zijn die aan gedrag op dit gebied vertonen. Wel denk ik dat de drempel om zeg maar aan te geven dat hij of zij zich niet prettig voelen of zelfs aangerand voelt hoger ligt bij mannen. Om dus naar iemand toe te stappen en te vertellen dat er iets gebeurd is, uit schaamte.

Laten we dus vooral niet doen alsof wij vrouwen alleen maar zielige en zwakke slachtoffers zijn ;)


Het lijkt alsof je het niet met mij eens bent, terwijl we volgens mij hetzelfde zeggen?

En, in een bedrijf ben ik het er niet mee eens dat iedereen maar moet kunnen dragen wat ze willen (ik zit niet te wachten op harige benen, onverzorgde voeten, spagettietops, of een rimpelig decoleté tot aan de navel.. maar dat is een andere discussie :') )


Het ligt eraan welk bedrijf.
In de horeca achter een bar of als lobby medewerker of in een hotel of ziekenhuis en nog veel meer maar daar zijn dresscodes op zijn plaats. Maar is het ook op zijn plaats dat er bedrijfskleding is ;)

Als dierenartsassistent of medewerker in de groenvoorziening ik noem maar wat hè daar vind ik dat ieder dat zelf moet kunnen weten. En als iemand zich bij 25 graden zo vrij kan voelen om een korte broek of rok aan te trekken. Lekker doen.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:11

pmarena schreef:
Dat je het tegen een ander vertelt vind ik 1 ding, maar echt de foto doorsturen gaat voor mij veel te ver.... niemand heeft in welke situatie dan ook zonder toestemming van diegene, zijn naakte foto's door te sturen -O-

Kijk je bent een ei natuurlijk als je überhaupt zo'n foto naar iemand toe stuurt.
Want inderdaad: je wéét dat je dan een *piep* kan treffen die hem verder stuurt.
Maar dat maakt diegene die dat doet niet minder fout....

[


Ja we kunnen deze discussie eindeloos voeren, maar zero fiets are being given.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:21

BeFunny schreef:
Het ligt eraan welk bedrijf.
In de horeca achter een bar of als lobby medewerker of in een hotel of ziekenhuis en nog veel meer maar daar zijn dresscodes op zijn plaats. Maar is het ook op zijn plaats dat er bedrijfskleding is ;)

Als dierenartsassistent of medewerker in de groenvoorziening ik noem maar wat hè daar vind ik dat ieder dat zelf moet kunnen weten. En als iemand zich bij 25 graden zo vrij kan voelen om een korte broek of rok aan te trekken. Lekker doen.

dan denken we daar hetzelfde over :j