Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 87 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voice of Holland 2022 stilgelegd

 
Profiel   

Gelukkig is het maar een voorbeeld :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:07 



 
Profiel   

Cer schreef
je kunt die uitstraling toch niet meten? Dat is precies waar het ook mis gaat.. 'oh maar ze zag eruit alsof ze wel wilde'-'ze keek zo spannend'-'ja als je er zo bijloopt, dan vraag je erom'..
het klinkt heel onschuldig wat je aangeet BeFunny, en ergens in de verte snap ik een beetje wat je wilt zeggen, maar het kan gewoon niet imo.

Iemand kan nooit goed inschatten of iemand anders bewust sexy aan het doen is, en daar consequenties aan verbinden, denk ik.

Om over de natuur gewoon al helemaal niet te beginnen..

Maar, het is wel interessant om te lezen, want er zijn vast meer mensen die zo denken, en die daaraan vasthouden, en dus andere grenzen hebben.. Hoe ga je die ooit op 1 lijn krijgen?



Klopt. Maar dat was mijn punt eigenlijk niet.

Je bewust seksy kleden. Je bent je er bewust van dat je dat doet. Dat hoeft niet imo, zeker niet als je geen aandacht wil.

Ik denk dat we ook moeten kijken naar onze inbreng en ik zeg onze maar ik hoop dat dit goed begrepen wordt.

Zo moeilijk is het toch niet om je Iig fatsoenlijk te kleden en te gedragen? Netjes opgemaakt en gekleed al dan niet kort. Hoeft niet uitdagend te zijn en dat is een beetje waar ik op doel (dat bewust sexy gekleed zijn)

En nee een seksy outfit is geen vrijbrief voor van alles. Zelfs het uitdagend gekleed zijn niet.

Maar ik vind dat vrouwen ook mogen nadenken over hoe ze zich opstellen. En niet meteen elke opmerking als uhm grensoverschrijdend zien. En dat is nog eens voor iedereen zo anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:14 



 
Profiel   

Daar ben ik het ook mee eens hoor, en heb dat ook al eens eerder in het topic gezet wbt bepaald gedrag van vrouwen.

Soms heb ik ook plaatsvervangende schaamte hoe sommige vrouwen zich presenteren op social media die zichzelf compleet neer zetten als lustobject. (profiel foto in BH ofzo) en ik maak me ook zorgen over de nieuwe hype van bijv. Onlyfans waarbij het net lijkt of het stoer is om je zo te presenteren. Ik vind het een zorgwekkende trent. Laten we aub meiden leren om trots te zijn op hun binnenkant en niet hun buitenkant te verkopen voor aandacht of likes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:18 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
Citaat
Allereerst staat je denigrerende toon me niet zo aan.
Daarnaast zou ik zelf absoluut geen aanstoot nemen aan het compliment in de situatie zoals BeFunny hem schetste. Complimenten zoals "leuke kledingstijl" of "mooie broek" zouden bij mij niet aankomen. Favoriet is nog altijd "wat zie je er mooi uit", maar "jij mag er wezen" heb ik ook absoluut geen problemen mee.

Dus zoooo makkelijk is dit denk ik niet.


denigrerende toon? :?

Dit zijn gewoon leuke complimenten om te ontvangen die niet seksualiserend/ongepast zijn.
Makkelijk is het wel

Een compliment op die manier zou mij niets doen en zelfs een afknapper zijn. Waar het eerder genoemde compliment van BeFunny voor mij absoluut niet seksualiserend of ongepast zijn.

Er is dus grijs gebied, en dat is lastig. Dan kan je doen alsof je alle wijsheid in pacht hebt en alles zo simpel is, maar dat is gewoon niet zo. Een hoop dingen in dit topic bevinden zich in het zwarte gebied, laat daar geen discussie over mogelijk zijn, maar dit is niet zo zwart wit en mag mijns inziens ook absoluut niet vergeleken worden met het seksueel overschrijdend gedrag waar bijvoorbeeld de aflevering van BOOS over ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:28 



 
Profiel   

Wat doe jij zo zuur?

Een compliment die niet ongepast is, is zo simpel om te bedenken. Zoals jij al zei "ik vind je mooi" of "je mag er zijn".
Dat is zo makkelijk om te bedenken en zo'n compliment is niet erg.
"Ik vind je geil/sexy" is gewoon anders en je weet niet hoe diegene het gaat opvatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:34 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Daar ben ik het ook mee eens hoor, en heb dat ook al eens eerder in het topic gezet wbt bepaald gedrag van vrouwen.

Soms heb ik ook plaatsvervangende schaamte hoe sommige vrouwen zich presenteren op social media die zichzelf compleet neer zetten als lustobject. (profiel foto in BH ofzo) en ik maak me ook zorgen over de nieuwe hype van bijv. Onlyfans waarbij het net lijkt of het stoer is om je zo te presenteren. Ik vind het een zorgwekkende trent. Laten we aub meiden leren om trots te zijn op hun binnenkant en niet hun buitenkant te verkopen voor aandacht of likes.


Eens. Zelfs jonge meiden die insta foto’s maken van zichzelf in een bloot topje zwoel kijkend met de lipjes getuit. :roll: Liefst in een zwembad natuurlijk.
Of veel te blote foto’s in bikini. Dan denk ik echt, waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:42 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
Wat doe jij zo zuur?

Een compliment die niet ongepast is, is zo simpel om te bedenken. Zoals jij al zei "ik vind je mooi" of "je mag er zijn".
Dat is zo makkelijk om te bedenken en zo'n compliment is niet erg.
"Ik vind je geil/sexy" is gewoon anders en je weet niet hoe diegene het gaat opvatten.

Het ging mij initieel ook over de "je mag er zijn" die BeFunny schetste aan de bar. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:43 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
Wat doe jij zo zuur?

Een compliment die niet ongepast is, is zo simpel om te bedenken. Zoals jij al zei "ik vind je mooi" of "je mag er zijn".
Dat is zo makkelijk om te bedenken en zo'n compliment is niet erg.
"Ik vind je geil/sexy" is gewoon anders en je weet niet hoe diegene het gaat opvatten.


Maar dat is het hele euvel je weet nooit hoe iemand iets opvat ook "ik vind je mooi" niet.

Je weet ook niet als je bij die bar staat en net je toch al open decolleté nog verder uhm bloot legt hoe die gast naast je reageerd.

Dat kan iemand zijn die ervan is gecharmeerd maar ook iemand die daar helemaal niet op zit te wachten. Soms zit er achter een "schunnige opmerking" helemaal geen seksueel gevoel. Maar wil hij juist kwetsend overkomen omdat hij het overschrijdend onfatsoenlijk gedrag vind. En ja dat kan die anders kenbaar maken. Maar iedereen reageert anders.

Bewustwording begint bij mezelf zeg ik altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:50 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Je bewust "seksy" kleden en bewust geen opmerking willen als je ziet er "seksy" uit. Ik als hetero vrouw snap dat er mannen zijn die daar niet veel van snappen.

En bij die vraag over die man aan die bar kun je ook de opmerking over zijn strakke kontje de opmerking seksy kontje van maken.

Ik ben echt benieuwd hoe jullie dit omgekeerd zien.

Ik zelf vind namelijk dat dit ook niet netjes is van de dames.


Als ik een hunk spot in dit geval en aanspreek zeg ik iig niet 'hey wat heb jij een strak sexy kontje' :')

Ik heb wel eens gehoord dat ik er zelfs in een vuilniszak nog mooi uitzie. Als ik die vuilniszak al niet meer aan kan, wat dan nog wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:52 



 
Profiel   

Sexy dus. Met een -x.

Los van dat vrouwen soms meer klasse verdienen dan dat ze zichzelf gunnen, vind ik het nog steeds héél bijzonder dat sexy kleding dus gelijk zou staan aan uitnodigend of zelfs uitdagend. Ik kan een man in een hemd enorm sexy vinden, afhankelijk van het hele plaatje, kleur hemd, kleur ogen etc. Is het dan die man zijn verantwoordelijkheid dat ik hem sexy vindt?
En ik kan tegen die man zeggen dat hij er goed uitziet zonder dat daar seksuele bedoelingen achter zitten. Ik zeg niet dat ik hem een lekker ding vind. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden en daden, niet de ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:33 



 
Profiel   

Tieneke schreef
Sexy dus. Met een -x.

Los van dat vrouwen soms meer klasse verdienen dan dat ze zichzelf gunnen, vind ik het nog steeds héél bijzonder dat sexy kleding dus gelijk zou staan aan uitnodigend of zelfs uitdagend. Ik kan een man in een hemd enorm sexy vinden, afhankelijk van het hele plaatje, kleur hemd, kleur ogen etc. Is het dan die man zijn verantwoordelijkheid dat ik hem sexy vindt?
En ik kan tegen die man zeggen dat hij er goed uitziet zonder dat daar seksuele bedoelingen achter zitten. Ik zeg niet dat ik hem een lekker ding vind. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden en daden, niet de ander.


Klopt.

Je sexy kleden hoeft niet uitdagend te zijn. Dat heb ik al meermalig uitgelegd. Het gaat om hoe je jezelf presenteert. Je daden erbij.
Dat kan het uitdagend maken.

Het stukje verandwoordelijk voor eigen woorden en daden daar ben ik het mee eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:38 



 
Profiel   

Rytir schreef
BeFunny schreef
Je bewust "seksy" kleden en bewust geen opmerking willen als je ziet er "seksy" uit. Ik als hetero vrouw snap dat er mannen zijn die daar niet veel van snappen.

En bij die vraag over die man aan die bar kun je ook de opmerking over zijn strakke kontje de opmerking seksy kontje van maken.

Ik ben echt benieuwd hoe jullie dit omgekeerd zien.

Ik zelf vind namelijk dat dit ook niet netjes is van de dames.


Als ik een hunk spot in dit geval en aanspreek zeg ik iig niet 'hey wat heb jij een strak sexy kontje' :')

Ik heb wel eens gehoord dat ik er zelfs in een vuilniszak nog mooi uitzie. Als ik die vuilniszak al niet meer aan kan, wat dan nog wel?


Er zijn ook vast vrouwen die dat wel zeggen. Van die dames die los gingen bij die toen populaire show’s met strippende mannen %)

Vrouwen die elkaar taggen op Facebook bij schaars geklede mannen en dan met, vind ik, flauwe grapjes er bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:50 



 
Profiel   

Of ze zeggen iets anders. Gewoon praat over die gast waar ze kennelijk voor vallen.
Het gaat niet om wat ze zeggen maar dat het gaat over zijn uiterlijk/lichaamsdelen of kleding.
Dat wordt niet gek gevonden als vrouwen dat doen. Daar hoor ik Iig niemand over.

Maar als het andersom is dan is het verschrikkelijk.


En dat is waarom ik het vraag. Hoe men dat ziet.

Bij die Chippendales of hoe ze ook heten is dat anders, die show is ervoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:56 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Tieneke schreef
Sexy dus. Met een -x.

Los van dat vrouwen soms meer klasse verdienen dan dat ze zichzelf gunnen, vind ik het nog steeds héél bijzonder dat sexy kleding dus gelijk zou staan aan uitnodigend of zelfs uitdagend. Ik kan een man in een hemd enorm sexy vinden, afhankelijk van het hele plaatje, kleur hemd, kleur ogen etc. Is het dan die man zijn verantwoordelijkheid dat ik hem sexy vindt?
En ik kan tegen die man zeggen dat hij er goed uitziet zonder dat daar seksuele bedoelingen achter zitten. Ik zeg niet dat ik hem een lekker ding vind. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden en daden, niet de ander.


Klopt.

Je sexy kleden hoeft niet uitdagend te zijn. Dat heb ik al meermalig uitgelegd. Het gaat om hoe je jezelf presenteert. Je daden erbij.
Dat kan het uitdagend maken.

Het stukje verandwoordelijk voor eigen woorden en daden daar ben ik het mee eens.


Als een vrouw flirt met een man, dan vind ze hem duidelijk leuk, dan kan hij wellicht zeggen tegen haar wat zie jij er lekker uit. Staat dezelfde vrouw in een minirokje gewoon aan de bar wat te bestellen en een man komt uit het niets naast haar staan en zegt hetzelfde, niet zo best, gewoon dan niet met zo’n openingszin komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:08 



 
Profiel   

Amen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:11 



 
Profiel   

Stripshows kan je hier niet bij halen. Clubs waar dames aan palen hangen of The Chippendales hebben hier niks mee te maken. Dat draait om zien en gezien geworden en een seksuele spanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:22 



 
Profiel   

Mee eens, zo moeilijk is het niet om gewoon een leuk compliment te maken ipv het gelijk seksueel te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:31 



 
Profiel   

Als iemand die ooit op een begrafenis te horen kreeg dat ze er sexy uit zag ( zwart staat mij blijkbaar), het woord sexy wordt door sommige mensen neutraler opgevat dan anderen. Gewoon niet gebruiken in een compliment, behalve als je iemand goed kent. En doe ook maar niet bij begrafenissen en crematies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:34 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Elisa2 schreef
Daar ben ik het ook mee eens hoor, en heb dat ook al eens eerder in het topic gezet wbt bepaald gedrag van vrouwen.

Soms heb ik ook plaatsvervangende schaamte hoe sommige vrouwen zich presenteren op social media die zichzelf compleet neer zetten als lustobject. (profiel foto in BH ofzo) en ik maak me ook zorgen over de nieuwe hype van bijv. Onlyfans waarbij het net lijkt of het stoer is om je zo te presenteren. Ik vind het een zorgwekkende trent. Laten we aub meiden leren om trots te zijn op hun binnenkant en niet hun buitenkant te verkopen voor aandacht of likes.


Eens. Zelfs jonge meiden die insta foto’s maken van zichzelf in een bloot topje zwoel kijkend met de lipjes getuit. :roll: Liefst in een zwembad natuurlijk.
Of veel te blote foto’s in bikini. Dan denk ik echt, waarom?


Ja daar heb ik wel een theorie over maar deze al aardig uitgekauwd in dit topic. :+ Ik blijf het een zorgelijke ontwikkeling vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:34 



 
Profiel   

Dammie schreef
Als iemand die ooit op een begrafenis te horen kreeg dat ze er sexy uit zag ( zwart staat mij blijkbaar), het woord sexy wordt door sommige mensen neutraler opgevat dan anderen. Gewoon niet gebruiken in een compliment, behalve als je iemand goed kent. En doe ook maar niet bij begrafenissen en crematies.


Hoe halen ze het in hun hoofd op een begrafenis? 8)7

Sommige mensen hebben ook niet door dat sexy echt niet altijd een leuk compliment is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:36 



 
Profiel   

Tieneke schreef
Sexy dus. Met een -x.

Los van dat vrouwen soms meer klasse verdienen dan dat ze zichzelf gunnen, vind ik het nog steeds héél bijzonder dat sexy kleding dus gelijk zou staan aan uitnodigend of zelfs uitdagend. Ik kan een man in een hemd enorm sexy vinden, afhankelijk van het hele plaatje, kleur hemd, kleur ogen etc. Is het dan die man zijn verantwoordelijkheid dat ik hem sexy vindt?
En ik kan tegen die man zeggen dat hij er goed uitziet zonder dat daar seksuele bedoelingen achter zitten. Ik zeg niet dat ik hem een lekker ding vind. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden en daden, niet de ander.


Maar bedoelen we niet ordinair kleden of te bloot kleden ipv sexy...........sexy kleding vind ik juist best leuk. Mooi lingeriesetje daaronder en dan een goede jumpsuit met pumps met hakken. Dat vind ik sexy en dan zie je geen decolete of wat dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:36 



 
Profiel   

Bende, dat vind ik ook hoor, maar hier bestempelt vooral één persoon sexy als uitdagend en uitnodigend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:37 



 
Profiel   

Sexy kan misschien ook net op het randje zitten?

Iedereen heeft verschillende definities denk ik van wat ze daaronder verstaan.

Ik vind vrouwen sowieso niet sexy ;-b

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:40 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Kimbers schreef
Wie bepaalt dat we daar niks van moeten maken? Ik vind dat namelijk gewoon onbeschoft op die manier. Een wildvreemde mag me best een compliment geven, maar dat kan ook gewoon op een nette manier.


Wat is er niet netjes aan een vrouw aanspreken en zeggen dat ze er mag wezen?

Laten we het omdraaien.

Daar staat een man een hunk die zich maar al te goed bewust is van zijn sex apeal zijn drankje te bestellen aan de bar.

Een stukje verder staan 2 dames zogenaamd zachtjes te smoezen over wat een ongelofelijke hunk daar staat aan de bar en opmerkingen te maken over zijn strakke kont. En dat zogenaamd zacht praten is dan weer net hard genoeg dat hij het hoort.

Hier ben ik nu benieuwd naar hoe jullie dit zien?


Ja net zo fout hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:42 



 
Profiel   

Tieneke schreef
Bende, dat vind ik ook hoor, maar hier bestempelt vooral één persoon sexy als uitdagend en uitnodigend.


Nee. Jij bestempeld mij als persoon die dat doet.

Ik heb meermalig uitgelegd dat het niet gaat om kleding. Maar om een combinatie van. Met de bewuste houding en de daden daarbij. Dat hoeft niet ordinair te zijn trouwens. Ik denk dat veel mannen afknappen op ordinair. Al heb je genoeg dames die idd ordinair gekleed gaan en zich zo gedragen.

Maar als je enkel wil stangen moet je dat vooral blijven doen. Het is onwijs moeilijk om dingen in het juiste perspectief te zien blijkt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 87 van de 101 [ 2519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen