Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 314 van de 502 [ 12546 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oekraïne

 

CharleyT schreef
mysa schreef
Waar oorlog is, is internationaal recht meestal toch een wassen neus. In liefde en oorlog is alles geoorloofd, is een gezegde. Nou, in geval van oorlog klopt dat wel, dan gaan alle remmen los. Zit blijkbaar in de menselijke natuur. En weldoordachte regels, bedacht aan de ronde tafel in vredestijd, hebben nauwelijks invloed.


Inderdaad, 'internationaal recht', het klinkt zo mooi maar is waardeloos als een partij/partijen er niet aan meedoen.
Het internationaal strafhof bestaat ook bij de gratie van de landen die zich eraan conformeren. Verschillende landen erkennen het Strafhof niet, dus dan houdt het wat hun betreft op.

Klopt als een bus.
Dan kan je wel lekker in je tunneltje zitten en dingen aanwijzen als "goed" of "slecht", maar dat is voornamelijk masturbatie voor je eigen moreel kompas zodat je vannacht lekker kan slapen. Succes ermee als je dat nodig hebt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 15:26 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Karl66 schreef
Er bestaat ook helemaal niet zoiets als internationaal recht of een handvest van de Verenigde Naties.


Oh? Heb ik iets gemist? Handvest van de Verenigde Naties
Het Handvest van de Verenigde Naties is het oprichtingsverdrag van de Verenigde Naties. Het document werd op 26 juni 1945 in San Francisco ondertekend door 50 van de 51 oorspronkelijke lidstaten van de VN. Wikipedia


Dat weet ik, had je daar een vraag over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 15:49 



 
Profiel   

enzino schreef
pien_2010 schreef
(...)

Ik zie precies wat je doet en prik er gerust doorheen.

Je suggereert dat alles binnen dit conflict helemaal duidelijk is (absolute leugen) en iedereen die dat niet zo helder voor zich heeft zoals jij dat wel hebt, is onder de invloed van Russische propaganda (leugen). Vervolgens moeten de mensen die altijd gelijk hebben (jij), tijd en energie stoppen om alles waar jij het niet mee eens bent recht te zetten want dat is de enige waarheid. En iedereen die niet ja en amen roept, doet precies wat Poetin wil.

Absoluut niet ok en ik zal je er oneindig op blijven wijzen hoe de deze ouderwetse propaganda technieken zelf probeert toe te passen om je gelijk te halen. Absoluut niet acceptabel en een driedubbele bah voor de poging.

(en ik zal je niet quoten en screenshots maken als bewijs, die negeer je toch gewoon om vervolgens de doelpalen op te schuiven en niet je ongelijk toe te geven)


Je gaat niet op de inhoud in, maar je valt me persoonlijk aan.

Zie 1 vetgedrukte. Daar begint het al mee. Ik suggereer niet dat ALLES binnen het conflict helemaal duidelijk is. Wel is voor mij duidelijk dat Poetin geen enkel recht had om Oekraïne de oorlog te verklaren en binnen te vallen. Vraag 1→ Ben jij het daar mee eens? Of zie jij dat anders, zo ja→ wat vind jij dan werkelijk→ en dan ook helder en klaar zonder om die hete brij heen te draaien.

2. Zie schuingedrukte. Nee, dat maak jij ervan. Ik zeg, dat Poetin heel goed weet dat hij zaken verdraait en onwaarheden spreekt. Voor hem is dat ook totaal niet belangrijk om de waarheid te spreken, want hij wil twijfel zaaien. En dat lukt hem prima. En iedereen die ook die twijfel wil zaaien→ doet daarin dus met hem mee. En dan heb ik het over de twijfels die de propaganda machine uit Rusland voortdurend de wereld in slingert.

Ik ben de laatste persoon die vind dat ik altijd gelijk hebt en dat weet jij heel erg goed en dat is een indirecte maar eigenlijk gewoon een persoonlijke aanval. Net als de rest van je verhaal waarin je me van alles verwijt inclusief propaganda technieken. DAT is trouwens iets dat Forum voor democratie ook doet.
Ze bedienen zich van bepaalde propaganda technieken om dit vervolgens de anderen onder de neus te schuiven en te verwijten dat zij zich hier schuldig aan maken.
De uitzending van Zembla over deze partij, heeft daar heel veel aandacht aan besteed. De bedoeling daarvan is om de ander de mond te snoeren en vaak lukt dat ook omdat de ander denkt, "wat gebeurt hier nu eigenlijk en in verwarring achter blijft". Niet ok vind ik dat van deze partij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:33 



 
Profiel   

Ah, duidelijk. Dit was een reactie op de mening dat legitimiteit alleen maar een gezichtspunt is, alsof er geen internationaal recht of handvest bestaat, waar je staten aan kan houden.

Met andere woorden, wat ik bedoelde was dat die mening niet klopte omdat internationaal recht en het handvest dus wel bestaan.

Edit: Vreemd, ik reageerde net op een bericht van CharleyT wat nu opeens verdwenen is

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 17:05 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Ah, duidelijk. Dit was een reactie op de mening dat legitimiteit alleen maar een gezichtspunt is, alsof er geen internationaal recht of handvest bestaat, waar je staten aan kan houden.

Met andere woorden, wat ik bedoelde was dat die mening niet klopte omdat internationaal recht en het handvest dus wel bestaan.

Edit: Vreemd, ik reageerde net op een bericht van CharleyT wat nu opeens verdwenen is


Weggehaald, verwarrend gedoe. Het bestaat niet maar je bedoelde van wel?!? Zet er dan desnoods iets bij als sarcasme modus o.i.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 17:10 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
enzino schreef

Ik zie precies wat je doet en prik er gerust doorheen.

Je suggereert dat alles binnen dit conflict helemaal duidelijk is (absolute leugen) en iedereen die dat niet zo helder voor zich heeft zoals jij dat wel hebt, is onder de invloed van Russische propaganda (leugen). Vervolgens moeten de mensen die altijd gelijk hebben (jij), tijd en energie stoppen om alles waar jij het niet mee eens bent recht te zetten want dat is de enige waarheid. En iedereen die niet ja en amen roept, doet precies wat Poetin wil.

Absoluut niet ok en ik zal je er oneindig op blijven wijzen hoe de deze ouderwetse propaganda technieken zelf probeert toe te passen om je gelijk te halen. Absoluut niet acceptabel en een driedubbele bah voor de poging.

(en ik zal je niet quoten en screenshots maken als bewijs, die negeer je toch gewoon om vervolgens de doelpalen op te schuiven en niet je ongelijk toe te geven)


Je gaat niet op de inhoud in, maar je valt me persoonlijk aan.

Zie 1 vetgedrukte. Daar begint het al mee. Ik suggereer niet dat ALLES binnen het conflict helemaal duidelijk is. Wel is voor mij duidelijk dat Poetin geen enkel recht had om Oekraïne de oorlog te verklaren en binnen te vallen. Vraag 1→ Ben jij het daar mee eens? Of zie jij dat anders, zo ja→ wat vind jij dan werkelijk→ en dan ook helder en klaar zonder om die hete brij heen te draaien.

2. Zie schuingedrukte. Nee, dat maak jij ervan. Ik zeg, dat Poetin heel goed weet dat hij zaken verdraait en onwaarheden spreekt. Voor hem is dat ook totaal niet belangrijk om de waarheid te spreken, want hij wil twijfel zaaien. En dat lukt hem prima. En iedereen die ook die twijfel wil zaaien→ doet daarin dus met hem mee. En dan heb ik het over de twijfels die de propaganda machine uit Rusland voortdurend de wereld in slingert.

Ik ben de laatste persoon die vind dat ik altijd gelijk hebt en dat weet jij heel erg goed en dat is een indirecte maar eigenlijk gewoon een persoonlijke aanval. Net als de rest van je verhaal waarin je me van alles verwijt inclusief propaganda technieken. DAT is trouwens iets dat Forum voor democratie ook doet.
Ze bedienen zich van bepaalde propaganda technieken om dit vervolgens de anderen onder de neus te schuiven en te verwijten dat zij zich hier schuldig aan maken.
De uitzending van Zembla over deze partij, heeft daar heel veel aandacht aan besteed. De bedoeling daarvan is om de ander de mond te snoeren en vaak lukt dat ook omdat de ander denkt, "wat gebeurt hier nu eigenlijk en in verwarring achter blijft". Niet ok vind ik dat van deze partij.


Als mensen het op inhoud niet kunnen “ winnen “ te weinig kennis paraat hebben, materie niet snappen dan blijft voor sommige mensen / groepen niets anders over dan de persoonlijke aanval of onwaarheden de lucht inslingeren of idiote tegenvragen blijven stellen. Soms hebben zichzelf behendig gemaakt in de betere “ knip en plak werk “ op internet zodat het lijkt alsof ze enige kennis bezitten wat ze dus niet hebben. Deze groep is steeds meer in de politiek aanwezig. In debatten vallen ze steevast door de mand omdat er onzin verkondigd wordt. Ze slorpen tijd en geld op en brengen niets dan populistische luchtbellenpolitiek.

Daar prikken we toch zo door heen op Bokt?

Ik vind het belangrijker wat zich in Oekraine afspeelt, daadwerkelijk afspeelt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 23:43 



 

Daar ga je weer Pien, nauwelijks inhoud maar wel je propaganda riedeltje erin gooien.

Kijk eens naar je volgende zin:
Citaat
Net als de rest van je verhaal waarin je me van alles verwijt inclusief propaganda technieken. DAT is trouwens iets dat Forum voor democratie ook doet.

Heb je het zelf niet door of was het ironisch bedoelt? In de eerste zin ontken je wat je in de zin erna vervolgens doet.

(even parafraserend)
Martin, weekend medewerker van de platenzaak, vertelde vaak dezelfde levenswijsheid als je hem de tijd gaf en het was niet druk in de zaak. Een langspeelplaat speelt elke keer hetzelfde deuntje, maar in het midden van de plaat, in de kern, zit altijd een gat. En daar kan je er zo doorheen kijken (of prikken!). Dat doe ik ook met de propaganda technieken die jij aan het toepassen bent want het is zeer schadelijk voor de stille meelezers die hieraan onbewust blootgesteld worden. Dat vind ik dan ook niet ok en zal je erop blijven wijzen!


En Pareltjes, je post met persoonlijke aanvallen heb je mooi verhuld om binnen de bokt regels te blijven. Niemand die daar doorheen kan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 01:41 



 

Pareltjes schreef
De laatste militairen in Azov komplex gaan een speciale missie houden. Dit melden ze in een video boodschap. Wat en hoe hebben ze natuurlijk niet gezegd maar ik vrees dat het voor hen zelf weinig voorspelt. Tot ziens waren de laatste woorden......ik ben benieuwd.

Hoe is dit afgelopen? Of moet de speciale missie nog komen?

Ik lees dat de laatste strijders (500+) zich afgelopen vrijdag over hebben gegeven inclusief Azov leiders Denys Prokopenko, Sviatoslav Palamar en Serhiy "Volyna" (Ukrainian Marine commander).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 04:14 



 
Profiel   

Citaat
Daar prikken we toch zo door heen op Bokt?

Ik vind het belangrijker wat zich in Oekraine afspeelt, daadwerkelijk afspeelt!


Eens Pareltjes. Mijn vragen zijn 0,0 beantwoord zoals gewoonlijk.

Yusibov (zat er nog niet naast met zijn nieuws) twittert dat Oekraïne geen vredesbespreking meer gaat doen en doorgaat tot de Russen uit hun hele land verdreven zijn inclusief de Krim. We gaan het meemaken.

https://twitter.com/Isa_Yusibov/status/ ... Xo-FTfQRTQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:04 



 

Die vragen zijn al lang beantwoord binnen dit topic, tot zover de antwoorden interessant voor de discussie kunnen zijn.

Wat er daadwerkelijk in Oekraïne afspeelt leek me nooit echt het doel van dit topic, aangezien het overgrote deel van de gedeelde informatie regelrecht uit de Oekraïense propaganda machine komt (wat niemand trouwens ontkent, we weten het allemaal en de personen die het posten ontkennen het ook niet). Het is voornamelijk een "feel good" topic om de overwinningen van een kant te vieren om zo hoop te houden.

En logisch dat de Oekraïne mooie doelen stelt: de USA gaat $40 miljard overmaken en er zal nog veel meer aankomen indien nodig. Zo werkt een proxy-oorlog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:45 



 
Profiel   

Grappig, ik heb de uitspraken van Zelensky vrij sceptisch gevolgd. (propaganda in optima forma). Maar net las ik een interview van april in een Belgisch tijdschrijft en ik moet zeggen: ik ben toch wel positief verrast door zijn antwoorden. Nuchter, en met de nodige diplomatie, vooral. Denk echt dat hij de beste leider is die het land zich op dit moment kan wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:56 



 
Profiel   

mysa schreef
Grappig, ik heb de uitspraken van Zelensky vrij sceptisch gevolgd. (propaganda in optima forma). Maar net las ik een interview van april in een Belgisch tijdschrijft en ik moet zeggen: ik ben toch wel positief verrast door zijn antwoorden. Nuchter, en met de nodige diplomatie, vooral. Denk echt dat hij de beste leider is die het land zich op dit moment kan wensen.


Kun je er inhoudelijk iets meer over zeggen? Vind ik wel interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:04 



 
Profiel   

enzino schreef
Pareltjes schreef
De laatste militairen in Azov komplex gaan een speciale missie houden. Dit melden ze in een video boodschap. Wat en hoe hebben ze natuurlijk niet gezegd maar ik vrees dat het voor hen zelf weinig voorspelt. Tot ziens waren de laatste woorden......ik ben benieuwd.

Hoe is dit afgelopen? Of moet de speciale missie nog komen?

Ik lees dat de laatste strijders (500+) zich afgelopen vrijdag over hebben gegeven inclusief Azov leiders Denys Prokopenko, Sviatoslav Palamar en Serhiy "Volyna" (Ukrainian Marine commander).



Wanneer je alles meeleest had je gelezen dat de militairen bewust achter zijn gebleven om te zorgen dat hun dode medemilitairen niet zouden verdwijnen door toedoen van de Russen wanneer iedereen er weg was. Hoe en wat ze gedaan hebben, geen idee maar hun doel was dat deze slachtoffers door hun eigen familie begraven konden worden.
En wat betreft langspeelplaat, op sommigen vind ik een dikke kras zitten met hun anti usa retoriek en pro Rusland gelul.
Zogenaamd om kanten van het verhaal te vertellen maar er zijn geen twee kanten meer.
Er is oorlog en onschuldigen worden vermoord, verkracht, vernederd. In opdracht van Poetin, niet in opdracht van Zelenski , Biden of welke andere regeringsleiders dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:07 



 
Profiel   

Bij nu.nl staan de uitspraken van Zelensky toch wat genuanceerder beschreven, en ik denk ook realistischer als het gaat over Russen terugdringen en besprekingen.


https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... redirect=1

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:11 



 
Profiel   

Wat "vakantie" foto's uit Kharkiv (dus niet Mariupol of Bucha, Irpin of willekeurig welke stad of dorp waar de Russen langs zijn geweest)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:14 



 
Profiel   

Ik zag het op het nieuws. De Russen laten een spoor van vernielingen achter, verkrachtingen, doden en ze laten geen Spaander heel van de steden. Er blijft vrijwel niets van over. Het is zo verschrikkelijk.
Internationaal zijn een groep architecten in opdracht, al bezig met ideeën om zodra het kan zsm goede steden te bouwen, waarbij een architect verzuchtte dat het een mega operatie gaat worden daar alles kapot gemaakt is en vrijwel met de grond gelijk gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:21 



 
Profiel   

Dit is het beeld in alle steden die onder vuur liggen of lagen.
Er worden scholen , ziekenhuizen, musea zoveel mogelijk uitgewist door de Russen. En de gewone huizen. Nee we bombarderen geen onschuldige mensen, feit is dat Poetin alle Oekraïners niet als onschuldig ziet dus gewoon alles platgooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:26 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Sind wanneer is internationaal recht niets meer dan het westerse standpunt?

Sinds internationaal recht gestoeld is op een basis uit Europese rechtssystemen. Het is langzaam ontwikkeld vanuit een systeem van omgangsregels tussen de Europese (koloniale) machten.

Voor de oprichting van de Volkerenbond was er behalve de Paus niet echt één internationaal orgaan waar landen hun onderlinge geschillen konden beleggen.
Sindsdien is er volop gedekoloniseerd, heeft ook de 'Derde Wereld' een min of meer volwaardige stem gekregen, en is er flink wat aan dat internationale recht gesleuteld, maar de basis is nog altijd op Europees model gestoeld.

Overigens is de vraag wat legitiem is en wie dat bepaalt hier weldegelijk interessant, ook als Enzino daar zelf geen antwoord op kan geven. Dat is precies waar hier de crux zit. Niemand kan daar een echt antwoord op geven.

De inval in Oekraïne kan in strijd met alle internationale handvesten, maar dat zegt op zichzelf niets.
Die handvesten zijn op zichzelf namelijk niets.
Organen als een Raad van Europa hebben allerlei grondbeginselen die de leden zeggen te onderschrijven, en die zeggen vast ook iets over de legitimiteit van dit conflict. Punt is alleen dat het enige wat die Raad ermee kon doen, Rusland royeren was. Is het daarna nog relevant wat zij van het conflict vinden? Nee. Ze hebben er geen invloed (meer) op, en dus doet hun mening over de legitimiteit van deze oorlog er ongeveer net zoveel toe als die van Enzino of Karl66 of mijzelf.

Idem de VN. Die zouden echt het laatste woord moeten hebben, maar blijken niet in staat om hierin iets te betekenen. De Veiligheidsraad kan niets vanwege het veto, de Algemene Vergadering niet vanwege hun bevoegdheden, en de facto is het dus ook niet zo belangrijk wat de VN uiteindelijk van de legitimiteit vindt. Zeker niet omdat de uitwerking ervan alsnog bij alle lidstaten ligt.

Stel dat de VN oordeelt dat de inval onwettig was, wat dan? Is dat dan een absolute waarheid? Of kan bijvoorbeeld China alsnog bepalen dat ze er eigenlijk wel achter staan wat daar gebeurt? En dan? Zijn er dan twee waarheden? Of heeft China het dan mis omdat wij iets anders vinden? Of omdat de VN iets anders vindt?

Moet een ultiem oordeel over wat legitiem is, internationaal altijd bepaald worden op basis van 'meeste stemmen gelden'? Of wegen sterkere stemmen (met een nucleair arsenaal en/of een economische sleutelrol) daarin zwaarder mee?
Kan het oordeel of Oekraïne wel of niet op deze manier mocht worden binnengevallen dan ook later nog veranderen als de machtsverhoudingen internationaal wijzigen?
Of is dat een onveranderlijk iets waarover eigenlijk alleen ethici een definitief oordeel kunnen vellen? En in het laatste geval, telt de argumentatie van een Russische ethicus daarin even zwaar als die van een Oekraïense, een Nederlandse of een Rwandese ethicus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:28 



 

Mooie post oomens!

En de schuldvraag doet er wat mij betreft helemaal niet meer toe zo snel er overgegaan is op "actie - reactie". Het hele spel veranderd wanneer je je niet simpelweg meer kan beroepen op de VN of internationaal recht. Alle acties hebben consequenties en dat moet je in het oog houden bij de opeenvolgende beslissingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:38 



 
Profiel   

Mooie post inderdaad. Al merk ik dat ik als puntje bij paaltje komt, toch wat moeite heb met de theorie en abstractheden. Met name omdat ik van Russische zijde alleen nog maar drogredenen ten aanzien van deze inval heb gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:50 



 
Profiel   

mysa schreef
Mooie post inderdaad. Al merk ik dat ik als puntje bij paaltje komt, toch wat moeite heb met de theorie en abstractheden. Met name omdat ik van Russische zijde alleen nog maar drogredenen ten aanzien van deze inval heb gehoord.

Ook weer afhankelijk van je referentiekader. Als je daadwerkelijk vindt dat een wereldmacht zeggenschap hoort te hebben over landen in 'zijn' invloedssfeer, en deze desnoods mag afdwingen als een land uit die invloedssfeer dreigt te ontglippen, dan zijn heel veel van de argumenten die Rusland aanvoert ineens perfect in lijn met dat principe.

Het zijn drogredenen als je vanuit 'ons' kader kijkt ("want Oekraïne gaat toch zeker zelf over hun toekomst"), maar dat is niet het enige kader waarvandaan je kunt kijken.

Kijk even terug in ons eigen verleden. Hoe wij destijds zelf tegenover het opstandige Nederlands Indië stonden, met onze 'politionele acties' om de 'binnenlandse orde' te herstellen, was nogal anders dan hoe bijvoorbeeld de VS keken naar de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:10 



 
Profiel   

Citaat
Kijk even terug in ons eigen verleden. Hoe wij destijds zelf tegenover het opstandige Nederlands Indië stonden, met onze 'politionele acties' om de 'binnenlandse orde' te herstellen, was nogal anders dan hoe bijvoorbeeld de VS keken naar de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog.


Dat standpunt van Nederland was ook niet ok.
Het hele kolonialisme, slavernij verleden vond men toen OK, maar was het natuurlijk ook niet.
De hele (Spaanse) inquisitie klopte ook niet ook al vonden de Spanjaarden wel.
De Katharen die uitgeroeid zijn door de kerk klopte ook niet. Ook al vond de kerk van wel.

Ik snap wat je zegt alleen argumenten vinden om zaken te rechtvaardigen wil nog niet zeggen dat het ook OK is. Er is heel veel in de wereld niet ok, ook al draaien we er ons van weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:26 



 
Profiel   

Dat is ook wel zo @Oomens. Maar ik blijf het lastig vinden. Want of een land wel of niet met militaire middelen ingelijfd kan worden binnen die invloedsfeer, is toch ook een subjectieve kwestie. Ik heb gewoon teveel last van de ethiek. ;)

Zelensky zegt er ook wat over, in dat artikel in Knack. Ook voor @Pien:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:27 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Dat standpunt van Nederland was ook niet ok.
Het hele kolonialisme, slavernij verleden vond men toen OK, maar was het natuurlijk ook niet.

Advocaat van de duivel, maar waarom "was het dat natuurlijk niet"?
Waarom is wat men toen vond 'natuurlijk' niet ok, en is hoe 'we' er nu naar kijken 'natuurlijk' wel correct?
Welke absolute en onveranderlijke waarden bepalen dat iets wel of niet ok is? En zijn die waarden wel zo absoluut en onveranderlijk?

Je kunt constateren dat iets er simpelweg is of niet is, maar of dat dan goed of fout is, is altijd een waardeoordeel. Welke waarden horen daarin leidend te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:49 



 
Profiel   

Oomens, je haalt twee dingen door elkaar. Legitimiteit en de vraag of het daaruit volgende internationale recht afgedwongen kan worden.

Want volgens het idee dat legitimiteit er niet is, als je het niet af kan dwingen, kan je dus ook rustig een vrouw verkrachten, zolang je er maar voor zorgt dat je er net voor veroordeeld kan worden. En als je dan niet veroordeeld kan worden, dan is het intrinsiek ook niet erg als je die vrouw verkracht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 314 van de 502 [ 12546 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen