steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:41

Weet je wat pas vervuiling is? Mensen die buiten gaan branden. Vooral in de stad. Gadverdamme, kun je lekker in de brandlucht van een ander zitten. Daar zal een verbod op moeten komen. Net zoals pellet en houtkachels.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:42

Lindor92 schreef:
Weet je wat pas vervuiling is? Mensen die buiten gaan branden. Vooral in de stad. Gadverdamme, kun je lekker in de brandlucht van een ander zitten. Daar zal een verbod op moeten komen. Net zoals pellet en houtkachels.



+:)+

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:44

Lindor92 schreef:
Weet je wat pas vervuiling is? Mensen die buiten gaan branden. Vooral in de stad. Gadverdamme, kun je lekker in de brandlucht van een ander zitten. Daar zal een verbod op moeten komen. Net zoals pellet en houtkachels.



Komt de volgende zeur aan zeg.
Wat heeft dit met de boeren te maken?

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:46

De nood bij sommige boeren is hoog. En de schulden enorm.

Ik las ergens 'wat willen die boeren nou'.

En het klinkt misschien hard: maar de boeren willen (financiële) zekerheid. En zonder die zekerheid staat de boel op losse schroeven en zijn er boeren, met hart voor de boerderij, die zichzelf van kant maken. Niet omdat ze hun zin niet krijgen, maar uit paniek en geen uitweg ziende.

Wat willen ze? Een einde aan een 30 jarig zwalkend beleid. Van de overheid en banken moest het groter. Moest het duurzamer. Kwamen er regels op fosfaat. Op melk. Op grond. Zo emissiearm mogelijk boeren. Nog meer regels, soms in strijd met dierwelzijn. Zie er maar een weg in te vinden. Tig investeringen doen voor een grotere stal zodat je op hoger welzijnsniveau dieren mag houden. Maar net als de stal staat, gooien ze rechten om. En is er een run om meer rechten op te kunnen kopen.

Het is allemaal geen onwil. Maar het beleid dat zo vaak alle kanten op slingerde, zo vaak boeren in de schulden heeft geduwd... het is voor velen teveel. Denk dat velen gaan emigreren.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:51

loriene schreef:
Lindor92 schreef:
Weet je wat pas vervuiling is? Mensen die buiten gaan branden. Vooral in de stad. Gadverdamme, kun je lekker in de brandlucht van een ander zitten. Daar zal een verbod op moeten komen. Net zoals pellet en houtkachels.



Komt de volgende zeur aan zeg.
Wat heeft dit met de boeren te maken?

Er werd over vervuiling gesproken.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:56

DuoPenotti schreef:
chanicha schreef:
Echt he, dit is een topic steun onze boeren!
Dat is hetzelfde als in het kinderloos topic gaan roepen hoe geweldig het is om wel kinderen te hebben.
Starten jullie lekker zelf een topic waarin jullie je gal kunnen spuien.

Dit

Ik kom ook bewust niet in het vegan topic onfatsoenlijk onzin, ja onzin, verkondigen.
Het meeste is al 10 keer weerlegd. Maar idd dan is het stil en dendert men gewoon met eigen geblaat door.

Open je topic ik ben zielig want kan nu niet naar het concert.
Of ik kom te laat op mijn werk, terwijl er dagelijks file staat maar dan zeik ik niet nu wel topic.


Jammer dat het zo wordt gezien. Ik ben namelijk een aantal van deze boeren ook tegen gekomen in vegan topics waarin ze willen vertellen over hun bedrijf. Ja niet in het recepten topic! :D De gesprekken hebben we al meerdere malen gevoerd en met de meeste kom ik daar inderdaad niet uit. Hoeft ook niet. Ik zie echter nergens geen respect. Iedereen die hier gereageerd heeft kan zich enigszins voorstellen hoe naar dit moet zijn. Daarbij ben ik in elk geval ook niet anti boer. Er zijn zeker bedrijven die ik steun en waarvan ik hoop dat ze een goede toekomst hebben in Nederland. Maar er zijn er ook waarin ik wel verandering zou willen zien. Maar die discussie vind ik ook niet voor nu, en niet voor hier. En zoals ik al schreef, is die al meerdere malen gevoerd. Dat de nu soms agressieve manier van de protesten hier wordt besproken en afgekeurd door de meeste (ook boeren) mensen lijkt me horen bij een topic over nieuws en maatschappij.

Nogmaals ik wens de mensen met een boerenbedrijf sterkte de komende tijd.

Marigold

Berichten: 12572
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:01

Vanavond een paar uur over het ‘platteland’ gefietst. Veel onrust, veel spandoeken en nouja je merkt wel wat er speelt.
Ontzet over de zelfmoorden.. my god zeg… ik zie een 1 op 1 relatie met de manier van communiceren door de overheid.
Met een kaartje met kleuren aankomen zonder in de detais te gaan.
En de boeren weten uit ervaring wel dat wat de overheid bepaalt ook echt staat te gebeuren.
Net zoals met MKZ, varkenspest, vogelgriep, fiponyl, regels over erfafspoeling en nog meer.
Ik zei het al eerder, ze hadden eerst perspectief moeten geven dus uitleggen wat de plannen zijn, wat de nieuwe verdienmodellen worden en waar welk verdienmodel (zoals vezelgewassen voor de bouw enz), en ook alvast geregeld hebben dat boeren van hun contracten af mogen wijken en creatief zijn. Ook eerlijk over welk land ze in de planologie in beeld hebben voor woningbouw. In feite eerst een plan voor herverdeling van de ruimte voorleggen, en niet via de media zo’n kaartje.

Maar nee ze komen eerst in het begin met opmerkingen als ‘halvering van de veestapel’, wat al veel ergernis gaf. En uiteindelijk dus met dat plaatje. Gewoon zo slecht, ik snap het wel dat deze en gene boer hoog in zijn/haar frustratie en onmacht zit.
En zelfs over kunnen gaan tot zelfmoord. Verschrikkelijk! ;(

Het is me trouwens ontgaan of morgen de wegen in Gelderland weer worden geblokkeerd, hoop van niet want ik moet er langs :o
Anders krijg ik mn werk route niet rond..

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:05

DuoPenotti schreef:
Exitium schreef:
Ik wil ook nog graag thuiskomen 's avonds :')

Die boeren willen graag hun bedrijf houden.

Voor wat hoort wat.


Precies dit is het wel.
Als het zelf niet raakt is het prima.
Maar het ov voor een luxe uitje... Oei.

En dat bedoel ik niet persoonlijk.
Zo maken we allemaal onze keuzes.
Maar hoe oneerlijk is dat eigenlijk?


Nou dit, boeren hun hele bestaan opgeven.
Maar hé, als de burger de pleziertjes maar houd.
Tegen de pro boeren zitten te vertellen, dat een stuk vlees of zuivel. Best wel wat minder kan.
Hoe hypocriet wil je het hebben?


En dan zulke berichten. Dan lijkt stikstof belangrijker dan onze voedselvoorziening
https://www.nu.nl/economie/6209345/milj ... prijs.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:34

Als er mensen door dit gedoe zelfmoord hebben gepleegd de afgelopen week/weken, vind ik dat oprecht echt heel erg vreselijk. Hopelijk is dat niet het geval en is iedereen nog gezond en heel, gezien de onzekerheid in dat nieuwsbericht.

Tuurlijk OleJon, lees vooral hoe je het wilt horen. En nogmaals er is nog niks concreets wát er nu exaxt gaat gebeuren. Wees blij dat provincies niet volgzaam de landelijke lijn volgt en al loopt te morren en wél voor maatwerk willen gaan.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:44

idinn schreef:
Als er mensen door dit gedoe zelfmoord hebben gepleegd de afgelopen week/weken, vind ik dat oprecht echt heel erg vreselijk. Hopelijk is dat niet het geval en is iedereen nog gezond en heel, gezien de onzekerheid in dat nieuwsbericht.

Tuurlijk OleJon, lees vooral hoe je het wilt horen. En nogmaals er is nog niks concreets wát er nu exaxt gaat gebeuren. Wees blij dat provincies niet volgzaam de landelijke lijn volgt en al loopt te morren en wél voor maatwerk willen gaan.


Er was van de week in Friesland een cda bijeenkomst. Waar de boeren ook verhaal ging halen.
Mevrouw van cda, de gemiddelde reductie zou 25% zijn voor Friesland.
Maar was nog niet duidelijk, want op het kaartje van van der Wal. de uitstoot van de luchtvaart en het verkeer was nog niet bekend.
Hoe kun je een getal noemen als de stikstof niet in geheel word bekeken?

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:46

En daarom gaan ze niet morgen al boeren onteigenen :+ Ik snap verder ook niet hoe ze met een halfbakken (nog minder) plan zijn gaan zwaaien. Ja, omdat er zonodig een reactie uit moest. Iedereen had zo toch kunnen bedenken dat je alleen maar paniek creëert. Er is eigenlijk nog niks duidelijk en dat kaartje kan zo de vuilverbrander in.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:51

idinn schreef:
En daarom gaan ze niet morgen al boeren onteigenen :+ Ik snap verder ook niet hoe ze met een halfbakken (nog minder) plan zijn gaan zwaaien. Ja, omdat er zonodig een reactie uit moest. Iedereen had zo toch kunnen bedenken dat je alleen maar paniek creëert. Er is eigenlijk nog niks duidelijk en dat kaartje kan zo de vuilverbrander in.



Precies.
Regering weet waar ze mee bezig zijn hoor.
Interessert hun geen biet wat de de boeren aandoen.
Hoop dat maandag het hele land plat gaat.
Kunnen de nieuwszenders ook eens echt nieuws vertellen

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:52

Vriendin van mij werkt bij de GD,"normaal " krijgt ze 1x per 4 a 5 maanden ongeveer telefoon van familieleden van een boer dat hij zelfmoord gepleegd heeft en dat ze het bedrijf moeten overnemen maar even de weg niet meer weten in alle papierwerk.

Sinds eind maart heeft ze al 8 van zulke telefoontjes gehad.....

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:59


Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:10

loriene schreef:
https://www.gelrenieuws.nl/2022/06/boer ... 3vfLbXlCbY

Wil jullie dit toch even laten zien *\o/*

Ondanks een grote politiemacht zijn de boeren toch apeldoorn ingekomen :D

Ben je ook blij als er straks gewonden vallen? Boeren bekeurd worden, hun trekker in beslag wordt genomen of gearresteerd worden?

Hoop maar dat het goed afloopt en in de eerste plaats voor onze hulpdiensten.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:10

Eilinora schreef:
Vriendin van mij werkt bij de GD,"normaal " krijgt ze 1x per 4 a 5 maanden ongeveer telefoon van familieleden van een boer dat hij zelfmoord gepleegd heeft en dat ze het bedrijf moeten overnemen maar even de weg niet meer weten in alle papierwerk.

Sinds eind maart heeft ze al 8 van zulke telefoontjes gehad.....


Niet best.

De meeste hier snappen dat niet.
Mijn schoonzus en haar man hebben een boerderij met 250 melkkoeien, en nog jongvee. Al 4 generaties in de familie
Koeien komen in het seizoen, elke dag buiten.
2 van de 3 kinderen zitten in maatschap. En de jongste zal de bedoeling ook nog wel zijn.
Ze maken zelf vla, yoghurt,kaas en bieden vlees aan.
En verkopen het bij hun eigen melktap en webwinkel
Verder kuilen en bemesten doen ze voornamelijk zelf.
Ze staan smorgens om 4 uur op, en half 11 is de laatste voerbeurt
Het is hun leven, werk en bestaan.
Hoe kun je zulke mensen het aandoen om het bedrijf af te pakken?
Laatst bijgewerkt door OleJon op 30-06-22 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:13

Jessix schreef:
loriene schreef:
https://www.gelrenieuws.nl/2022/06/boer ... 3vfLbXlCbY

Wil jullie dit toch even laten zien *\o/*

Ondanks een grote politiemacht zijn de boeren toch apeldoorn ingekomen :D

Ben je ook blij als er straks gewonden vallen? Boeren bekeurd worden, hun trekker in beslag wordt genomen of gearresteerd worden?

Hoop maar dat het goed afloopt en in de eerste plaats voor onze hulpdiensten.



Wanneer er gewonden vallen ligt de schuld bij de overheid.
Hulpdiensten worden gewoon doorgelaten hoor.
En maar weer zeuren hier :D

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:14

Jessix schreef:
loriene schreef:
https://www.gelrenieuws.nl/2022/06/boer ... 3vfLbXlCbY

Wil jullie dit toch even laten zien *\o/*

Ondanks een grote politiemacht zijn de boeren toch apeldoorn ingekomen :D

Ben je ook blij als er straks gewonden vallen? Boeren bekeurd worden, hun trekker in beslag wordt genomen of gearresteerd worden?

Hoop maar dat het goed afloopt en in de eerste plaats voor onze hulpdiensten.


Ze zijn alweer tegengehouden en keren nu om, weg uit Apeldoorn. Dus niks aan de hand gelukkig.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:16

loriene schreef:
https://www.gelrenieuws.nl/2022/06/boer ... 3vfLbXlCbY

Wil jullie dit toch even laten zien *\o/*

Ondanks een grote politiemacht zijn de boeren toch apeldoorn ingekomen :D


Stoer !! Toppie +:)+

Dit lukt omdat de politie er voor kiest om niet (verder) te laten escaleren.

Kijken of het nog zo lachen is, als ze morgen of overmorgen gearresteerd worden en voor de rechter moeten komen. Want dat gaat gebeuren. De politiek en politie kunnen dit niet accepteren.
Of als het nog (verder) uit de hand loopt en er doden vallen.
Er kan een agent in nood zijn pistool trekken.

Na de Coronawappies laat nu een deel van de boeren zich ophitsen door o.a. FvD.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:17

ingedebruijn schreef:
Ze zijn alweer tegengehouden en keren nu om, weg uit Apeldoorn. Dus niks aan de hand gelukkig.

Gelukkig maar.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:20

Electra63 schreef:
loriene schreef:
https://www.gelrenieuws.nl/2022/06/boer ... 3vfLbXlCbY

Wil jullie dit toch even laten zien *\o/*

Ondanks een grote politiemacht zijn de boeren toch apeldoorn ingekomen :D


Stoer !! Toppie +:)+

Dit lukt omdat de politie er voor kiest om niet (verder) te laten escaleren.

Kijken of het nog zo lachen is, als ze morgen of overmorgen gearresteerd worden en voor de rechter moeten komen. Want dat gaat gebeuren. De politiek en politie kunnen dit niet accepteren.
Of als het nog (verder) uit de hand loopt en er doden vallen.
Er kan een agent in nood zijn pistool trekken.

Na de Coronawappies laat nu een deel van de boeren zich ophitsen door o.a. FvD.



Tuurlijk joh!!
Boeren redden hunzelf wel hoor.
Arresteren?
Voor de rechter?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Die doden komen dan op het conto van de overheid!!
Haal lekker de FvD er ook nog even bij!
Coronawappies weten we nu zolanzamerhand wel.......oud nieuws

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:20

loriene schreef:
Jessix schreef:
Ben je ook blij als er straks gewonden vallen? Boeren bekeurd worden, hun trekker in beslag wordt genomen of gearresteerd worden?

Hoop maar dat het goed afloopt en in de eerste plaats voor onze hulpdiensten.



Wanneer er gewonden vallen ligt de schuld bij de overheid.
Hulpdiensten worden gewoon doorgelaten hoor.
En maar weer zeuren hier :D

Oh maar dat zeuren dat vind jij alleen maar leuk. Ik schaarde de politie ook onder hulpdiensten. Ik vind hun veiligheid belangrijk.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:21

Jessix schreef:
loriene schreef:
https://www.gelrenieuws.nl/2022/06/boer ... 3vfLbXlCbY

Wil jullie dit toch even laten zien *\o/*

Ondanks een grote politiemacht zijn de boeren toch apeldoorn ingekomen :D

Ben je ook blij als er straks gewonden vallen? Boeren bekeurd worden, hun trekker in beslag wordt genomen of gearresteerd worden?

Hoop maar dat het goed afloopt en in de eerste plaats voor onze hulpdiensten.


Ze zijn alweer tegengehouden en keren nu om, weg uit Apeldoorn. Dus niks aan de hand gelukkig.[/quote]

Maar ze waren toch even de politie te snel af :D

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:23

loriene schreef:
Tuurlijk joh!!
Boeren redden hunzelf wel hoor.
Arresteren?
Voor de rechter?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Die doden komen dan op het conto van de overheid!!
Haal lekker de FvD er ook nog even bij!
Coronawappies weten we nu zolanzamerhand wel.......oud nieuws

En waarom zitten er dan nu al een aantal vast? :') Maar gelukkig dat boeren zich wel redden dan hoeven we ons daar geen zorgen meer over te maken.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:24

loriene schreef:
Maar ze waren toch even de politie te snel af :D

Maar niet voor lang. Maar fijn dat je weer even hebt kunnen genieten. Slaap lekker straks!