steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:27

Jessix schreef:
loriene schreef:
Tuurlijk joh!!
Boeren redden hunzelf wel hoor.
Arresteren?
Voor de rechter?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Die doden komen dan op het conto van de overheid!!
Haal lekker de FvD er ook nog even bij!
Coronawappies weten we nu zolanzamerhand wel.......oud nieuws

En waarom zitten er dan nu al een aantal vast? :') Maar gelukkig dat boeren zich wel redden dan hoeven we ons daar geen zorgen meer over te maken.



Die komen straks wel weer vrij hoor.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:29

loriene schreef:
Jessix schreef:
Ben je ook blij als er straks gewonden vallen? Boeren bekeurd worden, hun trekker in beslag wordt genomen of gearresteerd worden?

Hoop maar dat het goed afloopt en in de eerste plaats voor onze hulpdiensten.



Wanneer er gewonden vallen ligt de schuld bij de overheid.
Hulpdiensten worden gewoon doorgelaten hoor.
En maar weer zeuren hier :D

Oh maar dat zeuren dat vind jij alleen maar leuk. Ik schaarde de politie ook onder hulpdiensten. Ik vind hun veiligheid belangrijk.[/quote]


Politie moet zichzelf maar redden en dat kunnen ze heel goed hoor.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:36


Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:41

loriene schreef:
Electra63 schreef:


Stoer !! Toppie +:)+

Dit lukt omdat de politie er voor kiest om niet (verder) te laten escaleren.

Kijken of het nog zo lachen is, als ze morgen of overmorgen gearresteerd worden en voor de rechter moeten komen. Want dat gaat gebeuren. De politiek en politie kunnen dit niet accepteren.
Of als het nog (verder) uit de hand loopt en er doden vallen.
Er kan een agent in nood zijn pistool trekken.

Na de Coronawappies laat nu een deel van de boeren zich ophitsen door o.a. FvD.



Tuurlijk joh!!
Boeren redden hunzelf wel hoor.
Arresteren?
Voor de rechter?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Die doden komen dan op het conto van de overheid!!
Haal lekker de FvD er ook nog even bij!
Coronawappies weten we nu zolanzamerhand wel.......oud nieuws


Jij bent echt een sensatiezoeker.

Er zitten momenteel 10 boeren/relschoppers vast.
Er zullen er nog velen volgen.
De schade aan o a. politiewagens en de schoonmaakkosten van o a. wegdek zal verhaald moeten worden.
En dan nog de aanklacht van o.a. bedreigingen en poging tot doodslag erbij.

Kijken of jij dan nog zo kan lachen.

Er is al geconstateerd dat "beroepsdemonstranten" die relden tijdens de Corona-demonstraties nu ook gezien zijn bij de boerenprotesten.
Je weet wel, die ontevreden Nederlanders die tijd hebben om een paar x per week te demonstreren en te rellen.

Ik vraag me af of je ook zo zou juichen als andere beroeps- of bevolkingsgroepen zich zo zouden gedragen tijdens demonstraties.

FvD heeft opgeroepen tot geweld, de tijd van vreedzaam demonstreren is voorbij, aldus Gideon.
Ook Haga is ineens pro-boeren als vastgoedmiljonair, nooit eerder wat voor de boeren gedaan.
(Extreem-)rechts ruikt stemmen en de ontevreden mens trapt er in.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:44

loriene schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147763 ... J1t2EObVNM

Bergingsbedrijven willen geen trekkers van boeren wegslepen.
Boeren krijgen steeds meer bijval


Ze DURVEN geen trekkers weg te slepen, dat is iets heel anders.

Ach, dan defensie maar inschakelen uiteindelijk moeten ook boeren luisteren naar de politie/politiek.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:53

loriene schreef:
Electra63 schreef:


Stoer !! Toppie +:)+

Dit lukt omdat de politie er voor kiest om niet (verder) te laten escaleren.

Kijken of het nog zo lachen is, als ze morgen of overmorgen gearresteerd worden en voor de rechter moeten komen. Want dat gaat gebeuren. De politiek en politie kunnen dit niet accepteren.
Of als het nog (verder) uit de hand loopt en er doden vallen.
Er kan een agent in nood zijn pistool trekken.

Na de Coronawappies laat nu een deel van de boeren zich ophitsen door o.a. FvD.



Tuurlijk joh!!
Boeren redden hunzelf wel hoor.
Arresteren?
Voor de rechter?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Die doden komen dan op het conto van de overheid!!
Haal lekker de FvD er ook nog even bij!
Coronawappies weten we nu zolanzamerhand wel.......oud nieuws


Jij bent echt een sensatiezoeker.

Er zitten momenteel 10 boeren/relschoppers vast.
Er zullen er nog velen volgen.
De schade aan o a. politiewagens en de schoonmaakkosten van o a. wegdek zal verhaald moeten worden.
En dan nog de aanklacht van o.a. bedreigingen en poging tot doodslag erbij.

Kijken of jij dan nog zo kan lachen.

Er is al geconstateerd dat "beroepsdemonstranten" die relden tijdens de Corona-demonstraties nu ook gezien zijn bij de boerenprotesten.
Je weet wel, die ontevreden Nederlanders die tijd hebben om een paar x per week te demonstreren en te rellen.

Ik vraag me af of je ook zo zou juichen als andere beroeps- of bevolkingsgroepen zich zo zouden gedragen tijdens demonstraties.

FvD heeft opgeroepen tot geweld, de tijd van vreedzaam demonstreren is voorbij, aldus Gideon.
Ook Haga is ineens pro-boeren als vastgoedmiljonair, nooit eerder wat voor de boeren gedaan.
(Extreem-)rechts ruikt stemmen en de ontevreden mens trapt er in.[/quote]


Dat zijn jou woorden.

Die zg beroepsdemonstranten zijn gewoon ingehuurd door de overheid. Je pikt ze er zo uit. zelfde methodes dan de romeo`s.

Wat jij je afvraagt maakt mij niets uit. Dit gaat over mensen wiens levenswerk en toekomst worden vernietigd.

Is maar hoe je zijn woorden intrepeteert.
Wil de regering niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Heeft de overheid zelf in de hand.
Hoeveel ontevreden mensen zouden er vandaag de dag zijn denk je?

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:54

Electra63 schreef:
loriene schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147763 ... J1t2EObVNM

Bergingsbedrijven willen geen trekkers van boeren wegslepen.
Boeren krijgen steeds meer bijval


Ze DURVEN geen trekkers weg te slepen, dat is iets heel anders.

Ach, dan defensie maar inschakelen uiteindelijk moeten ook boeren luisteren naar de politie/politiek.



Toch beter lezen.
Willen geen trekkers weg slepen

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:58


loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:59


Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 05:45


Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:20

Het ging even over inhoud… nu weer over het wel en wee van een paar uitwassen…
Het is blijkbaar overal moeilijk om t over de inhoud te blijven hebben

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:38

Heerlijk, die foeiknop. :D Niet reageren en zelf gewoon inhoudelijk blijven.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:01

Nou ja, een paar jaar geleden blokkeerde politie zelf met protesten de snelweg en nu mogen boeren het niet doen. Ik snap wel dat dat heel raar overkomt.
Ik heb moeite met het gevaarlijke rijgedrag van SOMMIGE boeren wat ik zelf vorige week gezien heb omdat ik een uurtje of 6 op de snelweg her en der blokkades tegenkwam toen ik van zuid naar noord moest. Met een reistijd van 7 uur (normaal hooguit 4) was dat wel vervelend ja, maar soms dus ook gevaarlijk.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:50

Ik las op NU.nl dat nederland (vnl de boeren) de afgelopen jaren gezakt zijn in uitstoot (!!) en nu onder de europese norm zitten

https://www.nu.nl/economie/6209335/stik ... p-rij.html

Hoe rijmt dat dan met 'dat boeren niet willen veranderen'?
Het komt gedeeltelijk door bedrijfsbeeindigingen, maar ook (misschien) door andere bedrijfsvoering..


En even speciaal voor Benzzz:
Eerst zeg je dit:
Citaat:
Als typfout niet kan antwoorden op mijn vraag, waarom zou ik dat dan doen op haar/zijn vraag.
Ze banketstaaf gewoon om de massa heen en heeft geen doordacht plan. Het ikke ben boer en ikke heb jaren lang mn kop in t zand gestoken en nu gaan we radicaal demonstreren.

Stikstof is een probleem van een halve eeuw. En niemand heeft er wat aan willen doen en de boeren al helemaal niet.


En dan zeg je dit:
Citaat:
De politiek heeft niet durven ingrijpen, daardoor hebben ze altijd hoop gehad. Het is een genuanceerd verhaal.
Ik hoop van harte dat er ook met nuance uitgekomen wordt.

en
Citaat:
Ik gun de boer een goede boterham. Jij niet.......mij helemaal best

Ik vind het heel lastig om te volgen als je jezelf zo tegenspreekt (dat vind je zelf natuurlijk van niet) en tussendoor ook nog even alle boeren een veeg uit de pan geeft en daarna weer ergens positief over doet... (waarschijnlijk zie je dat zelf niet zo)

En nog even dit, over de oorsprong van dit topic:
Zoals te lezen op de eerste pagina in de eerste post:
Citaat:
...als steun aan onze boeren ......Kortom; laten we trots zijn op onze boeren

en dus niet
Citaat:
Wel of niet steun aan de boeren is toch een discussie? Of moet het een walhalla topic worden...
Laatst bijgewerkt door Cer op 30-06-22 07:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:54

Als ik het onderzoek lees komt de daling met name door het uitkopen van boeren en daarmee dus dat dit werkt voor de stikstof reductie dat boeren stoppen. Met name bij de varkens.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:00

Spenk, dit staat er ook:
. Voor het eerst sinds 2015 kwam ook de stikstofuitstoot van koeienmest onder het plafond voor die sector uit. Melkkoeien en hun kalveren scheidden 273 miljoen kilogram stikstof uit, terwijl het plafond 281,8 miljoen kilogram is.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:01

Gisteren een filmpje van Caroline vs de Groot tijdens debat waarin ze 8 feiten benoemt waarom dierenwelzijn in Nederland hoger is dan in de rest van de EU.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:01

Ja? Dat zegt toch niks over het stoppen van bedrijven? Minder koeien zijn er ook tov vorig jaar. Tenminste dat was hier eens gedeeld.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:02

Die heb ik ook gezien :j
Ik heb niet het stuk van ervoor gezien, maar er werd om gevraagd. De reactie van De Groot heb ik ook niet gezien... heb jij dat gezien?

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:04

Spenk schreef:
Ja? Dat zegt toch niks over het stoppen van bedrijven? Minder koeien zijn er ook tov vorig jaar. Tenminste dat was hier eens gedeeld.

Ja, precies, dus ik snap jouw post over de varkens niet helemaal..gezien het bij de koeien ook gezakt is. Wellicht door uitkoop, maar wellicht door andere bedrijfsvoering..

Daarnaast, als we als land al onder het EU plafond zitten, dan zijn we best goed bezig, toch?
Ook met dierenwelzijn (filmpje waar Elnienjo naar verwijst).. wil niet zeggen dat het niet beter kan, maar het gaat dus niet verrot slecht en er valt in andere landen blijkbaar zeker nog winst te behalen.. ben benieuwd wanneer er daar wat gaat veranderen :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:06

Nee ik had die reactie ook wel willen zien, al verwacht ik niet veel van die kille man.
We zouden juist de Nederlandse boer moeten behouden, dat andere EU landen maar compenseren. Nederland moet overal aan bijdragen maar wanneer komen er ns voordelen onze kant op?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:08

Cer schreef:
Spenk schreef:
Ja? Dat zegt toch niks over het stoppen van bedrijven? Minder koeien zijn er ook tov vorig jaar. Tenminste dat was hier eens gedeeld.

Ja, precies, dus ik snap jouw post over de varkens niet helemaal..gezien het bij de koeien ook gezakt is. Wellicht door uitkoop, maar wellicht door andere bedrijfsvoering..

Daarnaast, als we als land al onder het EU plafond zitten, dan zijn we best goed bezig, toch?
Ook met dierenwelzijn (filmpje waar Elnienjo naar verwijst).. wil niet zeggen dat het niet beter kan, maar het gaat dus niet verrot slecht en er valt in andere landen blijkbaar zeker nog winst te behalen.. ben benieuwd wanneer er daar wat gaat veranderen :)

Maar wacht even. Minder varkens , minder koeien. Dan is het toch compleet logisch dat er minder uitstoot is? Dat is nu de hele essentie. Minder dieren = minder uitstoot.

En dat we goed bezig zijn dat is enkel met deze waardes. Die staan compleet los van de schade aan onze natura 2000 gebieden.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:11

Spenk schreef:
En dat we goed bezig zijn dat is enkel met deze waardes. Die staan compleet los van de schade aan onze natura 2000 gebieden.


Dat we goed bezig zijn is ook dus onder het EU plafond zitten. Dat plafond is ook ergens voor bedacht, denk ik?

Of hebben ze voor het meten bij die natura gebieden weer andere waardes?
Of is dat dat kaartje waar ik over lees, wat niet helder is?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:12

Ja dat plafond is wat anders dan de reductie nodig voor natura 2000 om andere klimaatdoelen te halen. Maar dat kan je prima zelf opzoeken.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:15

Spenk schreef:
Ja dat plafond is wat anders dan de reductie nodig voor natura 2000 om andere klimaatdoelen te halen. Maar dat kan je prima zelf opzoeken.

......
ja hoor.. ik ga wel weer googlen ... :)


(de lappen tekst waar sommigen de moeite voor nemen, thanks _/-\o_ vs ik drop een tekst en 'doe je eigen onderzoek'.... super :') )